Queensryche

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » wo mei 29, 2013 9:22 am

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » do mei 30, 2013 5:26 pm

Dat heb ik er nog eentje: een los fragment kan heel verraderlijk zijn, maar de opname hieronder lijkt mij redelijk veelzeggend:


Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Orklord » do mei 30, 2013 6:44 pm

Ik heb de Tate versie nog niet gehoord, maar het nummer Redemption wat op de Rockhard verzamelaar staat, maakt mij nog niet echt warm. Gebruikt La Torre een zangeffect? Want echt natuurlijk klinkt het niet. Net alsof er heel veel autotune opstaat.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do mei 30, 2013 7:24 pm

Zet Where Dreams Go To Die dan ook even op, die is een stuk beter.

Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » do mei 30, 2013 9:03 pm

Vind nou niemand het raar dat Tate gewoon een mobieltje jat van een fan en vervolgens wegsmijt?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » do mei 30, 2013 9:13 pm

waarschijnlijk wel. maar wat doe je er tegen op dat moment?


ik snap overigens ook wel dat het irritant is als iemand met z'n mobiel de hele tijd in je gezichtsveld staat te filmen, boven het publiek uit. Maar om dan zo te reageren gaat ook wat ver.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » vr mei 31, 2013 12:00 am

Eru Iluvatar schreef:Vind nou niemand het raar dat Tate gewoon een mobieltje jat van een fan en vervolgens wegsmijt?
Oh, met het grootste gemak, maar mijn mening over Zijne Majesteit heb ik al eerder geuit. Ik heb net wederom wat nummers herbeluisterd van zijn album, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de nummers muzikaal echt praktisch niets om het lijf hebben en het alleen draait om mijnheer Tate zelf. Jammer dat bij Queensryche in de gouden tijden de zang en instrumenten nog wel samen iets betekenden en probeerden te bewerkstelligen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » za jun 01, 2013 7:51 pm

En weer een aflevering van As The Ryche Turns: klik hier.

Wat een lowlife is die Tate toch geworden zeg! Van een progmetal-held naar de grootste stumpert die er in de scene is. Jammer hoor.
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » zo jun 02, 2013 2:04 am

Hij maakt het zichzelf niet makkelijker nee.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » zo jun 02, 2013 10:16 am

Drank (in dit geval Insania-wijn) maakt meer kapot dan je lief is.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » ma jun 03, 2013 10:05 am

@ wyrm: Zie filmpje hier boven.

'Fallout' van de nieuwe Queensryche (met La Torre) is nu ook te beluisteren:



(La Torre klinkt in mijn oren meer als Lance King en ook de muziek doet erg denken aan de bands van die zanger; Avian, Pyramaze, Balance of Power. Natuurlijk niet raar, want die hebben de boel natuurlijk afgekeken van Queensrÿche)

En een eerste recensie van deze plaat door de bekende metaljournalist Carl Begai van Brave Words & Bloody Knuckles:

'' QUEENSRŸCHE - New Self-Titled Album Reviewed
Hot Flashes
Posted on Sunday, June 02, 2013 at 12:52:57 EST

By Carl Begai

Twenty years is a long time to wait for a band to get its collective shit together. Funny how one ugly line-up change and nine new songs can wash away two decades’ worth of mind-numbing WTF frustration.

Gone is original vocalist Geoff Tate, and with him the fetters that seemingly/supposedly steered QUEENSRŸCHE into realms they were better off not exploring if you grew up/into the band's debut EP and the four albums that followed (The Warning, Rage For Order, Operation: Mindcrime and Empire). Recharged with the entrance of ex-CRIMSON GLORY singer Todd La Torre, the band was able to get back to doing what they do best, and the surprising end result is a record that falls nicely in line with the aforementioned 4.5 ‘Rÿche classics. Call it Rage For Order meets Empire; an obnoxious claim to be sure, feel free to disagree, but it’s pretty damn hard to refute.

This self-titled slab of faith-restoring metal boasts the return of the almighty riff, twin guitar leads, and brazen in-your-face melodies. If you remember being ear-wormed by ‘The Whisper’, ‘Empire’, ‘Walk In The Shadows’, ‘Best I Can’ and ‘I Don’t Believe In Love’ way back when… it’s like that. Scratch the short ‘X2’ and ‘Midnight Lullaby’ interludes as unnecessary filler and what you’re left with is a record with truckloads of potential to be as big of a deal as Empire was when the title track exploded all over civilization in the ‘90s. ‘Where Dreams Go To Die’ eases folks in rather than kicking things off with a chest-beating “We’re back!” and sets the stage for the clattering Rage For Order-ish ‘Spore’ (welcome back, Mr. Rockenfield), the nostalgia-flavoured and altogether gorgeous ‘In This Light’ (the album’s ‘Another Rainy Night’), and the middle-fingering melodic stomp of ‘Redemption’. Three songs in and really, you have to wonder where the bejeezus Wilton, Jackson and Rockenfield have been hiding all these years. Hell knows their performances (and that of guitarist Parker Lundgren) scream “old school!” complete with shit-eating grin. ‘Vindication’ and ‘Don’t Look Back’ sign in as the heaviest tracks on the record, with ‘Fallout’ as the resident 4/4 rocker, while Sister Mary herself - vocalist Pamela Moore - makes a return to the ranks on the ballad ‘A World Without’. ‘Open Road’ closes the proceedings with a similar vibe to the Rage album’s ‘I Will Remember’, and if you’re a yesteryear Queensrÿche fan it’s hard not to appreciate the weight and worth of what you’ve just heard.

As for Todd La Torre, who has taken a huge amount of flak for stepping in where he was needed, he sounds like a young and vibrant Geoff Tate. The vocal resemblance in uncanny and it’s going to take at least one more album before the naysayers drop the “clone” tag. Listen carefully, though, and you’ll hear an aggression in his delivery that Tate never had.

The battle over the Queensrÿche name should end here with this album. It isn’t Tate Hate talking, just a mile high stack of road signs pointing to the victors’ path in a ridiculous war over who got it right. Tate screwed himself and the life of a halfway decent solo album (Kings & Thieves) by slapping together Frequency Unknown, leaving his former bandmates more than enough room to walk all over him and reclaim their legacy.

Queensrÿche tracklisting:

'X2'
'Where Dreams Go To Die'
'Spore'
'In This Light'
'Redemption'
'Vindication'
'Midnight Lullaby'
'A World Without'
'Don’t Look Back'
'Fallout'
'Open Road' ''

http://www.bravewords.com/news/205007

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » ma jun 03, 2013 10:22 am

ik hoor in iedergeval veel meer ziel en passie in Fallout dan in heel die QR plaat van Tate bij elkaar.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » ma jun 03, 2013 10:26 pm

jahoor, Tate pakt een telefoon... dus Todd moet dat ook doen:

http://www.metalsucks.net/2013/06/03/me ... e-with-it/
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » ma jun 03, 2013 11:32 pm

Took schreef:jahoor, Tate pakt een telefoon... dus Todd moet dat ook doen:

http://www.metalsucks.net/2013/06/03/me ... e-with-it/
Correctie: Todd deed dit VOOR het incident met Tate. Sterker nog, hij doet dit al sinds de Rising West shows van vorig jaar juni.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » ma jun 03, 2013 11:39 pm

weet ik wel. dit was ook meer sarcastisch bedoeld.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » ma jun 17, 2013 8:43 pm

Het hele album is (alleen vandaag???) hier te streamen. Wat een gave plaat zeg! Mooie mix van oud en nieuw. En zeker het beste wat ze hebben gemaakt van de periode na Promised Land tot nu.
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » ma jun 17, 2013 10:43 pm

Afbeelding

onze review van de nieuwe plaat:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=7739

en het interview dat ik onlangs deed met de nieuwe zanger, Todd LaTorre:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=916
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di jun 18, 2013 10:55 am

Duidelijke en eerlijke recensie. Ik verwacht zelf dat het album bij mij een hogere score zal opleveren vanwege het feit dat die poppy refreinen me nooit echt gestoord hebben bij de band (en deze toch al vanaf Operation: Mindcrime en helemaal op Empire aanwezig waren) en ik de nummers van Tate toch behoorlijk minder geinspireerd vond klinken (met uitzondering van Weight Of The World), maar het is tenminste niet weer zo'n fanboy recensie a la Lords Of Metal geworden, die 92 van hen geloof ik ook niet.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di jun 18, 2013 11:48 am

http://queensrycheofficial.com/surpriseevent

Album is helemaal te streamen nu! Klinkt echt niet verkeerd so far!

Edit: Die drums! Heerlijk om Rockenfield weer eens heerlijk los te horen gaan!

Edit 2: Holy shit, Don't Look Back is een van de gaafste nummers die de band sinds de jaren '80 heeft gemaakt, Open Road is een prachtige melancholische afsluiter. Ja, het is niet het beste Queensryche album ooit, maar dit veegt voor mij toch echt met gemak de vloer aan met het project van Tate en ik kan me ook echt heel moeilijk voorstellen dat de Tate aanhangers iets anders kunnen beweren. Dit klinkt als een band, dat andere klinkt als een project waarbij de instrumenten onderhevig zijn aan de zanger, in plaats van dat het in harmonie is zoals op het andere album het geval is. Ik ben erg enthousiast, de speelduur had alleen iets langer gemogen. Voor mij zeker wel een top 10 positie (al kan dit misschien liggen aan het feit dat ik toch wel erg lang droogsta op QR gebied)

Kees, vind jij deze wel beter dan Addicted To Chaos? Daar was jij iig nog vrij enthousiast over.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » di jun 18, 2013 1:13 pm

Ja, an sich wel. Over de hele lengte is deze plaat consistenter. Hoewel ik de typische Tate-gothic sfeer mis, die we op Addicted To Chaos bij nummers als Retail Therapy, Hot Spot Junkie en Drive konden horen. Van dit soort sfeervolle, duistere toppers mist deze nieuwe plaat voor mij. Dit album met La Torre geeft wel veel hoop dat de band met een volgend album hun verloren jaren goed kunnen maken. De juiste koerswijziging.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di jun 18, 2013 2:52 pm

Het grootste pluspunt is dat het gewoon als een echte band klinkt, dat ontbreekt bij Frequency Unknown gewoon helemaal. Als de bandnaam wordt toegekend op basis van resultaten, verwacht ik aan de talloze positieve persreviews in ieder geval dat deze band er met het goud vandoor gaat.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » di jun 18, 2013 3:02 pm

Zou goed kunnen, hoewel ik vermoed dat Gilbert daar andere gedachten over heeft. Ik wacht nog steeds met smart over zijn recensie van het Queensrÿche-optreden op Rock Hard.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di jun 18, 2013 3:10 pm

Anders ik wel.

Interessant interview ook btw, goed om te lezen dat de concerten om andere redenen zijn afgeschaft dan tegenvallende verkoopcijfers. Ook fair dat je niet probeert om hem gewaagde uitspraken te ontlokken met betrekking tot Tate en de rechtszaak!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » di jun 18, 2013 6:37 pm

Wat je gewoon niet moet vergeten js dat Tate teert op de nummers van Jason Slater en Kelly Gray. Hij kan zelf geen songs schrijven, alleen teksten en matige zanglijnen. Hij wordt hier in Nederland echt zwaar overschat.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di jun 18, 2013 7:32 pm

Ik heb nog nergens bewijzen gezien dat Tate hier bovenmatig populair is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » di jun 18, 2013 7:36 pm

En die acht van Andre Verhuysen voor FU in de Aardschok is echt om te lachen. "Deze plaat klinkt echt als QR, vergis je niet". Ja,ja, Andre, je zit aardig in de mangel van de platenmaatschappij volgens mij.
Laatst gewijzigd door Agent op di jun 18, 2013 9:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » di jun 18, 2013 8:55 pm

Lennert schreef:Ik heb nog nergens bewijzen gezien dat Tate hier bovenmatig populair is.
Laten we zeggen dat hij in ieder geval zeer welwillend tegemoet wordt getreden door de vaderlandse metalpers, waaronder deze site. Want een 7 getuigt mijns inziens van een ZEER grote welwillendheid.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » di jun 18, 2013 9:14 pm

het is 1 grote samenzwering.


en dat allemaal voor een kleine distributeur die de cd opstuurt binnen Nederland.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » di jun 18, 2013 10:08 pm

Took schreef:het is 1 grote samenzwering.


en dat allemaal voor een kleine distributeur die de cd opstuurt binnen Nederland.
Geen samenzwering. Gewoon politiek.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensryche

Bericht door innuendo » wo jun 19, 2013 9:55 am

Zeer grote welwillendheid? Dat zou ik eerder zeggen bij een score van 90/100 of meer.

70/100 is eerder voor een 'leuk' album.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Queensryche

Bericht door POS » wo jun 19, 2013 11:01 am

En die 7 is ook gewoon terecht hoor. Tate heeft helemaal geen beroerde plaat in elkaar gedraaid. Hij legt het echter wel af tegen de 3/4 Queensryche. Lekkere plaat is dat geworden hoor. Niets wereldschokkend maar wel goed met geen missers en een aantal sterke nummers.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » wo jun 19, 2013 11:12 am

Agent schreef:
Lennert schreef:Ik heb nog nergens bewijzen gezien dat Tate hier bovenmatig populair is.
Laten we zeggen dat hij in ieder geval zeer welwillend tegemoet wordt getreden door de vaderlandse metalpers, waaronder deze site. Want een 7 getuigt mijns inziens van een ZEER grote welwillendheid.
Een welwillendheid om een album te nemen zoals het is. Dat ik Tate's album beduidend minder vind dan de laatste Queensryche, wil niet zeggen dat ik het compleet ga afbranden op die basis. Er staan enkele zeer leuke nummers op en hij zingt lang niet zo slecht als ik dacht (behalve op de covers), maar het album klinkt niet alsof het van een band komt, maar van een gehaast project, dat komt het niet ten goede.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Queensryche

Bericht door Gilbert » wo jun 19, 2013 12:31 pm

Eru Iluvatar schreef:Zou goed kunnen, hoewel ik vermoed dat Gilbert daar andere gedachten over heeft. Ik wacht nog steeds met smart over zijn recensie van het Queensrÿche-optreden op Rock Hard.
Er komt dit jaar op Metalfan.nl geen verslag van het Rock Hard festival. De reden daarvoor is dat ik al sinds een maand (op een enkele post op dit forum na) uit de running ben. Daarbij zou het verslag van het optreden van Queensrÿche overigens, voor zover ik me kan herinneren, niet door mij worden geschreven. Ik had alleen in besloten kring een suggestie gedaan voor de openingszin. :P

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Bastiaan » wo jun 19, 2013 1:34 pm

@Agent. Waarom vind je Tate's plaat zo slecht? Ik vind namelijk dat er niets mis mee is.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » wo jun 19, 2013 1:51 pm

Bastiaan schreef:@Agent. Waarom vind je Tate's plaat zo slecht? Ik vind namelijk dat er niets mis mee is.
Ik vind het moeilijk te geloven dat ik dit nog moet uitleggen, maar goed:

De productie is ondermaats. Zelfs na de remix (ja, het album kreeg een remix nadat hij was uitgebracht) is het resultaat amateuristisch, zang te ver op de voorgrond, er is moeilijk te horen wat er instrumentaal gezien gebeurt.

De songs zijn slecht uitgewerkt, ook degene met een goed basisidee,zoals Cold of In the hands of god.

Ik weet niet wie jullie horen zingen, maar dit is een schim van de Tate van weleer. Hij forceert zich bijna in elke zin, en hij heeft moeite een noot lang aan te houden.

Het geheel heeft geen smoel en is een bij elkaar gekocht zootje nummers van drie verschillende songwriters.

Zo'n plaat geef je naar mijn mening geen acht.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensryche

Bericht door innuendo » wo jun 19, 2013 1:57 pm

Wie geeft deze plaat een 8?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Queensryche

Bericht door Crises » wo jun 19, 2013 2:02 pm

Aardschok, maar ja... Die schalen vrij consequent in mijn ogen matige platen van bekendere bands te hoog in.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensryche

Bericht door innuendo » wo jun 19, 2013 2:08 pm

Dat blad lees ik nauwelijks nog. Na het zelfverheerlijkende voorwoord van Metalen Mikkie van een tijd geleden waarbij ook nog een sneer uitgedeeld moest worden naar bange e-zines die steevast te hoge beoordelingen geven, hoeft het van mij al helemaal niet meer.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Queensryche

Bericht door Crises » wo jun 19, 2013 2:28 pm

De laatste keer dat ik er iets van gezien heb, is omdat Dimas een review geschreven heeft voor hen. Toen heb ik ook nog alleen dat stukje gelezen.
CD recensies daar kunnen me ten enenmale gestolen worden en dat kunnen ze al vanaf de eeuwwisseling.

Ik ben dan wel benieuwd naar die specifieke inleiding, sinds ik ook schrijf voor zo'n bang e-zine. Al ben ik bang dat het mijn mening over MM of Aarsschok niet zal wijzigen.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensryche

Bericht door innuendo » wo jun 19, 2013 2:33 pm

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Queensryche

Bericht door Crises » wo jun 19, 2013 3:50 pm

Maar goed, terug naar Queensrÿche; persoonlijk had ik de Tate versie een 6,3 gegeven en die van La Torre een 7,3. Tate is bijna de weg kwijt en de andere is een stap in de goede richting, maar ik verwacht meer.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » za jun 22, 2013 3:52 pm

Sterke plaat, die nieuwe met LaTorre. Ik lees hier en daar wat teleurstelling, maar wat had je dan verwacht? Een terugkeer naar de eerste EP? Ik vind het een mooie eigentijdse plaat met songs die kloppen, sterke refreinen kennen en heel wat steviger klinken dan de laatste pakweg twintig jaar. Enige nadeel is dat de speelduur wat kort is, maar door het compacte materiaal laat het zich makkelijk achter elkaar beluisteren.

De plaat met Tate vind ik matig. Heb em niet gekocht. Hij zingt de hele cd boven z'n kunnen, de productie is goedkoop en ook de songs rammelen hier en daar. Vond het vrij jammer om te lezen dat de Aardschok die plaat toch weer op een voetstuk weet te zetten met dat hele interview. Wat mij betreft krijgt die kerel helemaal geen aandacht meer. Pure mid-life crisis. Dat moet je niet willen stimuleren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » za jun 22, 2013 9:19 pm

Jeroen schreef:Sterke plaat, die nieuwe met LaTorre. Ik lees hier en daar wat teleurstelling, maar wat had je dan verwacht? Een terugkeer naar de eerste EP? Ik vind het een mooie eigentijdse plaat met songs die kloppen, sterke refreinen kennen en heel wat steviger klinken dan de laatste pakweg twintig jaar. Enige nadeel is dat de speelduur wat kort is, maar door het compacte materiaal laat het zich makkelijk achter elkaar beluisteren.

De plaat met Tate vind ik matig. Heb em niet gekocht. Hij zingt de hele cd boven z'n kunnen, de productie is goedkoop en ook de songs rammelen hier en daar. Vond het vrij jammer om te lezen dat de Aardschok die plaat toch weer op een voetstuk weet te zetten met dat hele interview. Wat mij betreft krijgt die kerel helemaal geen aandacht meer. Pure mid-life crisis. Dat moet je niet willen stimuleren.
Bij deze post sluit ik me graag volledig aan.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » ma jun 24, 2013 3:09 pm

Voor de mensen die hem nog moeten halen: 13,99 euro bij de Media Markt :D

Goed, het is dan niet de speciale editie, maar als ik voor 3 nummers weer van disc moet wisselen en daardoor ook weer 4 euro extra kwijt ben vind ik het wel goed zo. Ik ben steeds enthousiaster aan het worden overigens, wordt voor mij zeker top 10 materiaal. Perfecte mix van Rage For Order, Empire en Promised Land en eigenlijk geen zwakke nummers. Poppy bij vlagen in de zanglijnen, maar tegelijkertijd werken de melodieën op de achtergrond op een dermate wijze dat het nergens cheezy wordt. En het drumwerk is fantastisch.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Queensryche

Bericht door Mollusk » ma jun 24, 2013 8:27 pm

De QR release van LaTorre is mij ook positief bevallen. Lekker album, maar ik zou niet zo snel naar de platenzaak rennen om hem te kopen. Maar zeker één van de betere QR-albums van de laatste 15 jaar.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensryche

Bericht door Johan » di jun 25, 2013 11:36 am

Die nieuwe met Todd gaat er hier wel komen. De stream op hun website heb ik al een keer of 6 opgehad en die rechtvaardigt voor mij zeker een aankoop.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di jun 25, 2013 11:48 am

Snel aanschaffen bij de Media Markt als de prijs nog hetzelfde is!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Bastiaan » di jun 25, 2013 3:15 pm

Doe maar niet bij Media Markt. Dat walgelijke keten maakt (vaak op onsportieve manier) alle kleine zaken kapot. Dus ook je lokale platenboer (mocht je die nog hebben)
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di jun 25, 2013 3:23 pm

Ik heb in Rotterdam de keuze uit 21,99 euro bij de Velvet of 13,99 euro bij de Media Markt, dan is het voor mij duidelijk.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensryche

Bericht door innuendo » di jun 25, 2013 3:25 pm

Ik denk dat de CD-theek de nieuwe Queensryche niet eens verkoopt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie