Queensryche

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensryche

Bericht door Johan » di jun 25, 2013 3:26 pm

Bastiaan schreef:Doe maar niet bij Media Markt. Dat walgelijke keten maakt (vaak op onsportieve manier) alle kleine zaken kapot. Dus ook je lokale platenboer (mocht je die nog hebben)
De lokale platenboer trok inmiddels al weer een jaar of 4 geleden de laatste keer de deur achter zich dicht. Met het faillissement van FRS kan ik nu alleen nog bij de Mediamarkt of online terecht. Daarnaast is er alleen nog het wel zeer beperkte aanbod van de V&D/Bijenkorf/Blokker etc.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di jun 25, 2013 11:21 pm

Door al dit gedoe over de nieuwe platen was ik bijna vergeten dat ik American Soldier nog steeds niet heb en eigenlijk ook niets van ken. Toch moet ik toegeven dat If I Were King, Man Down en A Dead Man's Words so far nog best goed klinken. Misschien deze toch ook nog maar eens aanschaffen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Queensryche

Bericht door Metalheank » di jun 25, 2013 11:49 pm

Of eerst even auf's internetz checken.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » wo jun 26, 2013 12:42 am

Laat inderdaad maar, er zat een hoop drek tussen :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Queensryche

Bericht door Mollusk » wo jun 26, 2013 8:56 am

Lennert schreef:Ik heb in Rotterdam de keuze uit 21,99 euro bij de Velvet of 13,99 euro bij de Media Markt, dan is het voor mij duidelijk.
Hoewel het verschil hier wel erg groot is, ben ik normaal bereid om een euro of vijf euro meer te betalen aan de locale platenboer met de hoop dat ie het lang vol zal houden. Dat liever dan nu voordeliger uit zijn en later gedoemd te zijn tot het kopen bij de Media Markt.
Laatst gewijzigd door Mollusk op wo jun 26, 2013 5:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » wo jun 26, 2013 10:51 am

Oh, ik zou hiervoor ook met alle plezier naar de Sounds geweest zijn, maar die winkel bestaat al 5 jaar niet meer in Rotterdam, terwijl de Velvet en de Plato altijd achterlijk hoge bedragen hanteren
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » wo jun 26, 2013 7:31 pm

Argh, het album had toch echt wat langer mogen zijn, ik blijf de play knop maar opnieuw indrukken! Ongelooflijk wat een heerlijke groeiplaat het is gebleken, bij de eerste luisterbeurt was ik vanzelfsprekend enthousiast, maar vond ik enkele zanglijnen nog wat makkelijk, maar na zo'n tiental luisterbeurten kan ik toch echt niet anders dan concluderen dat men met nummers als Vindication, Don't Look Back en Open Road nummers heeft gemaakt die ik het beste vind sinds wat ze op Rage For Order gedaan hebben. Zelfs een poppy Empire achtig nummer als In This Light luistert erg fijn weg! Laat ze nu maar als de sodemieter een tweede album in deze bezetting uitbrengen.

Grappig eigenlijk, als dit album was uitgekomen na Promised Land had je een perfecte voortzetting gehad van wat er daarvoor was uitgebracht. Een album met compacte en aanstekelijke nummers a la Empire, maar met de wat meer volwassen en serieuze sound van Promised Land in een blender en wat kille machinale verwijzingen naar de eerste albums, ik ben zo'n tevreden fan!

Grappig dat mijn vriendin de cd toen ik er maandag mee aan kwam zetten muzikaal goed vond, maar de zang vond ze helemaal niets (Tate kan ze ook niet aanhoren), net kwam ze bedachtzaam voorbij met de uitspraak 'mmm, eigenlijk valt de zang toch wel mee'.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25290
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » do jun 27, 2013 12:14 am

In This Light is inderdaad geweldig, vooral die mooie melodieuze solos en dat refrein
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Orklord » do jun 27, 2013 6:52 pm

Nou ik heb beide versies nu gehoord en ik ben niet overtuigd. Tate heeft geen geweldig album neergezet, maar de La Torre versie kan mij ook nog niet overtuigen.
Misschien na nog een paar keer draaien.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25290
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » do jun 27, 2013 10:00 pm

Jij vindt weinig grotere releases van de laatste jaren goed of heb ik het mis?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » vr jun 28, 2013 10:52 am

Ben ik overigens de enige die vind dat Open Road een behoorlijk Paradise Lost tintje heeft in de gitaarklanken en melodieën?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Orklord » vr jun 28, 2013 5:51 pm

Jeroen schreef:Jij vindt weinig grotere releases van de laatste jaren goed of heb ik het mis?
Ha, nee eigenlijk niet. Ik word een zeikerd :P
Maar geen idee hoe dat komt. Ik vind het over het algemeen maar middelmaat. Het is leuk en aardig en kabbelt wat voort, maar is nergens echt spannend. Dat vind ik voor veel platen gelden van Queensryche, Black Sabbath en Megadeth.
Misschien verwacht ik teveel?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » wo jul 03, 2013 9:57 am

"Frequency Unknown", the new album from the Geoff Tate-fronted version of QUEENSRŸCHE, sold around 5,500 copies in its first week of release in the United States to land at position No. 82 on The Billboard 200 chart.
versus
The new self-titled album from the Todd La Torre-fronted version of QUEENSRŸCHE, sold around 13,500 copies in the United States in its first week of release to land at position No. 23 on The Billboard 200 chart.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Queensryche

Bericht door Mollusk » wo jul 03, 2013 11:18 am

En terecht! ;-)

Klein kind met zijn F.U. als titel...
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » wo jul 03, 2013 11:25 am

De plaat met de la Torre is dan ook honderd keer beter. Echt op het briljante af af en toe (a world without bijvoorbeeld).

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensryche

Bericht door innuendo » wo jul 03, 2013 11:39 am

Ik ben eerlijk gezegd nog niet echt onder de indruk van La Torre's Queensryche. Die plaat heb ik nu 2-3 keer gedraaid, maar ik vind het allemaal zo gewoontjes. Misschien gaat het nog wel groeien.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » wo jul 03, 2013 11:44 am

Took schreef:
"Frequency Unknown", the new album from the Geoff Tate-fronted version of QUEENSRŸCHE, sold around 5,500 copies in its first week of release in the United States to land at position No. 82 on The Billboard 200 chart.
versus
The new self-titled album from the Todd La Torre-fronted version of QUEENSRŸCHE, sold around 13,500 copies in the United States in its first week of release to land at position No. 23 on The Billboard 200 chart.
W00t! Dat is een stuk hoger dan de nummer 70 van Addicted To Chaos en de 25 van American Soldier!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Orklord » wo jul 03, 2013 11:54 am

innuendo schreef:Ik ben eerlijk gezegd nog niet echt onder de indruk van La Torre's Queensryche. Die plaat heb ik nu 2-3 keer gedraaid, maar ik vind het allemaal zo gewoontjes. Misschien gaat het nog wel groeien.
Ha, ik ben niet de enige :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25290
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » wo jul 03, 2013 12:01 pm

Beiden zure mannetjes :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » vr jul 05, 2013 2:54 pm

Iemand dit filmpje wel eens gezien? Best lachen:


Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di apr 22, 2014 11:00 pm

Buiten het feit dat het me duidelijk lijkt dat Queensryche met Todd voor de winst aan het gaan is, is er nu al iets bekend over een uitspraak van de rechtbank?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » wo apr 23, 2014 6:51 am

nou, dit staat er bovenaan http://www.queensryche.com

Afbeelding

en zie op die site ook de link rechtsonder onder dit logo....

dus trek je conclusie maar...
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » wo apr 23, 2014 11:56 am

Daar zie ik nog geen enkel bewijs voor het een of ander in eigenlijk, lijkt het niet logischer dat er bij de uitspraak al lang bericht naar buiten zou zijn gegeven van een van beide bands?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Queensryche

Bericht door Rene » wo apr 23, 2014 12:18 pm

Officieel statement wordt een dezer dagen verwacht
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Bastiaan » wo apr 23, 2014 3:25 pm

Van Blabbermouth

QUEENSRŸCHE guitarist Michael Wilton has confirmed that singer Geoff Tate — who was fired from the Seattle progressive rock band in 2012 after fronting it for three decades — and his former bandmates have reached a settlement in their legal battle over the rights to the group's name.

Speaking to the Allentown Music Examiner, Wilton was asked when fans can expect a resolution of the legal case involving the two versions of QUEENSRŸCHE. "That's coming up," Wilton said. "What I can say is that both sides have reached an amicable settlement and it's now just a matter of time. There will be an official press release, but for now, you'll have to wait."

Wilton also revealed that the Todd La Torre-fronted version of QUEENSRŸCHE is continuing work on material for the follow-up to last year's self-titled effort. "We've already begun the process for the next album," he said. "We have probably six songs demoed so far. We're taking it in a direction suited to what we do as QUEENSRŸCHE but maybe a little more progressive and heavier. The thing is, you never know what you really have until it's complete. It's like carving a piece of clay and seeing how it turns out. You peel off the layers until you get to something really cool."

En, wat Took al zei:

In what appears to be a preview of the upcoming settlement announcement over the rights to the QUEENSRŸCHE name, singer Geoff Tate's QUEENSRŸCHE webpage has changed. It no longer says "QUEENSRŸCHE" at the top and now features a banner with the words "Geoff Tate: The Voice Of QUEENSRŸCHE." In addition, there is a link to "QUEENSRŸCHE Without Geoff Tate" which points to QueensrycheOfficial.com, the official webpage of the Todd La Torre-fronted version of the band.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » ma apr 28, 2014 7:11 pm

Nadat zanger Geoff Tate twee jaar geleden uit zijn band Queensrÿche werd gezet, ging hij zelf ook door met een band met die naam. Verwarring voor de fans, want er waren toen dus twee versies van hun favoriete band. Natuurlijk moest dit in de rechtbank worden uitgevochten, maar daar is nu een einde aan gekomen. Tate en zijn voormalige bandleden hebben een overeenkomst bereikt: Eddie Jackson, Scott Rockenfield en Michael Wilton kunnen verder met hun versie van Queensrÿche, met daarin ook nog gitarist Parker Lundgren en zanger Todd La Torre. Geoff Tate mag zijn band geen Queensrÿche meer noemen, maar hij heeft echter wel het exclusieve recht om de klassieker Operation: Mindcrime en het vervolg in zijn geheel live te spelen, wat hij dan waarschijnlijk onder zijn eigen naam zal doen.

Sinds de breuk bracht Geoff Tate vorig jaar een album uit onder de naam Queensrÿche, getiteld Frequency Unknown. Giervoor had hij ondermeer Kelly Gray, Robert Sarzo, Rudy Sarzo, Simon Wright en Paul Bostaph ingehuurd om de muziek te spelen. Met enkelen hiervan ging hij vervolgens ook op tour. Ondertussen had het andere Queensrÿche een nieuwe zanger gevonden in Todd La Torre, waar de bandleden al even mee hadden gewerkt in een projectje genaamd Rising West. Zij brachten ook vorig jaar een album uit, simpelweg getiteld Queensrÿche.
Goed nieuws wat mij betreft, ik moet sowieso toegeven dat ik Operation:Mindcrime langzaamaan wel genoeg gehoord heb, dus zo'n ramp vind ik het niet als ze daar niets live meer van doen. Heeft Tate ten minste ook nog wat kans om publiek te trekken, ik ga dan toch liever voor The Warning en Rage For Order.

Edit: ik las het verkeerd, nergens staat dat de band niet zelf ook O:M nummers mag spelen, dan hebben ze wat mij betreft toch wel overduidelijk gewonnen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensryche

Bericht door innuendo » ma apr 28, 2014 8:28 pm

Hmm, misschien is het nieuwsbericht van de frontpage te voorbarig. Als Geoff Tate het exclusieve recht heeft om O:M te spelen, dan mag Queensryche dat niet.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » ma apr 28, 2014 8:44 pm

Hij heeft alleen het exclusieve recht om O:M 1 & 2 integraal te spelen, niet het alleenrecht op nummers daarvan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » ma apr 28, 2014 8:53 pm

precies.
Queensryche speelt nummers vanuit de hele loopbaan, alleen Geoff mag Mindcrime 1 en 2 integraal doen
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Queensryche

Bericht door Gilbert » ma apr 28, 2014 9:15 pm

Lennert schreef:dan hebben ze wat mij betreft toch wel overduidelijk gewonnen!
Wij kennen slechts een aantal details uit de overeenkomst. Hoe de afwikkeling financieel precies in elkaar zit, weten wij niet. Dus is het voor ons als buitenstaanders vrij onzinnig om een "winnaar" aan te duiden.

Daarbij lijkt het mij nog steeds zo dat alle partijen (behalve La Torre, voor wie Queensryche een stapje omhoog is) uiteindelijk verliezers zijn van de split. Zolang beide groepen middelmatige albums blijven uitbrengen, zullen ze geen van beide veel verdienen aan cd-verkoop en touromzet en zijn het beide pure nostalgie-acts. Als jij naar een show van Todd La Torre's Queensryche gaat, hoop jij dan echt dat ze veel songs spelen van die titelloze plaat die ze hebben uitgebracht? Of wil jij ook gewoon materiaal van de cd's tot en met Empire (of wellicht Promised Land) horen?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25290
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » ma apr 28, 2014 9:25 pm

Mag van mij. Vind die laatste nog altijd prima te doen. Balans is de sleutel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensryche

Bericht door innuendo » ma apr 28, 2014 9:38 pm

Lennert schreef:Hij heeft alleen het exclusieve recht om O:M 1 & 2 integraal te spelen, niet het alleenrecht op nummers daarvan.

Dan is het toch niet exclusief meer? Of ligt dat nou aan mij?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » ma apr 28, 2014 10:04 pm

Gilbert schreef:
Lennert schreef:dan hebben ze wat mij betreft toch wel overduidelijk gewonnen!
Wij kennen slechts een aantal details uit de overeenkomst. Hoe de afwikkeling financieel precies in elkaar zit, weten wij niet. Dus is het voor ons als buitenstaanders vrij onzinnig om een "winnaar" aan te duiden.

Daarbij lijkt het mij nog steeds zo dat alle partijen (behalve La Torre, voor wie Queensryche een stapje omhoog is) uiteindelijk verliezers zijn van de split. Zolang beide groepen middelmatige albums blijven uitbrengen, zullen ze geen van beide veel verdienen aan cd-verkoop en touromzet en zijn het beide pure nostalgie-acts. Als jij naar een show van Todd La Torre's Queensryche gaat, hoop jij dan echt dat ze veel songs spelen van die titelloze plaat die ze hebben uitgebracht? Of wil jij ook gewoon materiaal van de cd's tot en met Empire (of wellicht Promised Land) horen?
Het hebben van de naam Queensryche was de initieele inzet, die heeft de La Torre variant gewonnen. Deze variant heeft nu een betere zanger dan Tate op het moment is en zal, in tegenstelling tot bij Tate het geval is, lekker teren op het beste werk. Ik en een behoorlijke hoeveelheid andere fans vonden de titelloze plaat van vorig jaar erg goed en ik wil er dan ook graag nummers live van horen, aangezien ik Where Dreams Go To Die en Don't Look Back met gemak vind passen in de setlist met de oldschool songs. Queensryche heeft met de vorige plaat qua verkoopcijfers een enorme stap voorwaarts gemaakt, waar Tate buiten de belabberde recensies en algehele publieksreactie amper iets verkocht heeft. Je haalt de laatste tijd veelvuldig Rate Your Music aan, dan kun je daar ook zien wat de fans het liefste zien/horen. De 3,53 uit 5 is in ieder geval een stuk hoger dan Tate's 1,94 uit 5. Op metal-archives krijgt het album een gemiddelde van 78% wat hoger is dan de 70% die Empire krijgt, terwijl het album op musicmeter.nl een 3,78 uit 5 krijgt, wat even hoog is als Empire en hoger dan de 3,72 uit 5 van Promised Land. Ik geloof dat het wel goed zit.

Voor Queensryche als nostalgie act kwam je de laatste jaren toch al niet aan je trekken, de band kan nu in ieder geval nog een nostalgie act zijn en weer een relevante band worden. Ik vind de laatste cd in ieder geval wel goed en ik ben verre van de enige.
Laatst gewijzigd door Lennert op ma apr 28, 2014 10:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » ma apr 28, 2014 10:04 pm

innuendo schreef:
Lennert schreef:Hij heeft alleen het exclusieve recht om O:M 1 & 2 integraal te spelen, niet het alleenrecht op nummers daarvan.

Dan is het toch niet exclusief meer? Of ligt dat nou aan mij?
keyword is hier integraal
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » ma apr 28, 2014 10:06 pm

innuendo schreef:
Lennert schreef:Hij heeft alleen het exclusieve recht om O:M 1 & 2 integraal te spelen, niet het alleenrecht op nummers daarvan.

Dan is het toch niet exclusief meer? Of ligt dat nou aan mij?
Het gaat er om dat Tate de enige is die de complete albums achter elkaar mag uitvoeren als concept, Queensryche heeft nu dus in ieder geval niet meer de mogelijkheid om een integrale uitvoering te doen (maar daar zat ik sowieso toch al niet meer op te wachten, de dvd's zijn voldoende) als avondvullend programma.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Queensryche

Bericht door POS » wo apr 30, 2014 8:40 am

Als er nu iets is aan een Queensryche show wat me altijd irriteerde dan is het wel het integraal spelen van Mindcrime. Hoe goed dan ook. Veels te voorspelbaar.
Buiten Amerika gaat hij daar echt geen potten mee breken. Binnen Amerika ook amper. Hij kan dat gewoon niet meer op een goede manier brengen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » wo apr 30, 2014 9:24 am

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Dimas » wo apr 30, 2014 9:36 am

Ergens vind ik zo'n tekst dan enigszins misleidend. Het is nu net alsof Queensrÿche ten grave wordt gedragen en Geoff Tate nog eenmaal hier aan zal meewerken. Terwijl Queensrÿche gewoon verder gaat onder die naam met Todd la Torre.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Queensryche

Bericht door POS » wo apr 30, 2014 10:03 am

Dimas schreef:Ergens vind ik zo'n tekst dan enigszins misleidend. Het is nu net alsof Queensrÿche ten grave wordt gedragen en Geoff Tate nog eenmaal hier aan zal meewerken. Terwijl Queensrÿche gewoon verder gaat onder die naam met Todd la Torre.

Hij geeft zichzelf inderdaad erg veel eer op deze manier. Belachelijk voor iemand die helemaal niets meer heeft/had met de muziek waar Queensryche voor staat.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do mei 01, 2014 8:15 am

POS schreef:Als er nu iets is aan een Queensryche show wat me altijd irriteerde dan is het wel het integraal spelen van Mindcrime. Hoe goed dan ook. Veels te voorspelbaar.
Buiten Amerika gaat hij daar echt geen potten mee breken. Binnen Amerika ook amper. Hij kan dat gewoon niet meer op een goede manier brengen.
Lijkt me nu ook typisch een situatie waarin Tate vooral in de VS blijft, terwijl Ryche zelf ook in Europa nog flink wat zal optreden.

Gisteren nog even de selftitled van vorig jaar geluisterd, blijft voor mij een heerlijk album. Als er een flinke epic opgestaan had was het zeker top 10 materiaal geweest vorig jaar.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Queensryche

Bericht door Gilbert » do mei 01, 2014 8:50 am

Hopelijk komt die Farewell-tournee ook naar Nederland. :P

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do mei 01, 2014 4:08 pm

Niet omdat ik een Tate-hater ben, maar ik kan nu echt niet enthousiast worden van een complete Mindcrime set omdat ik deze al twee keer op dvd heb (en slechts een van deze versies echt goed is) en ik het in de tussentijd lang niet meer hun beste album vind.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » ma mei 05, 2014 3:04 pm

FULL PRESS RELEASE: A Reinvigorated Queensrÿche Starts the Writing Process for Their New Album, Tentatively Due Early Summer 2015 via Century Media Records:
With the Queensrÿche canvas wiped completely clean and the band’s easel the strongest and most stable it’s been in years, Eddie Jackson, Todd LaTorre, Parker Lundgren, Scott Rockenfield and Michael Wilton forge ahead to create yet another QR masterpiece. The band has already begun writing new material for the follow up to their critically acclaimed self-titled 2013 Century Media Records release, Queensrÿche. The new album is tentatively scheduled for release in early summer 2015.

"The Queensrÿche internal dynamic has certainly changed in terms of musicianship. It’s more of a cohesive team and the chemistry we have now is making what we can do creatively limitless. For Queensrÿche, it was always about being able to write together as a band. We didn’t have that for a long time but now that it’s back, we feel extremely liberated,” states founding guitarist Michael Wilton. "We’ve already begun the writing process for the next album and have a few songs demoed that we feel really good about. We’re taking the songs in the classic Queensrÿche direction but maybe a little more progressive and heavier at times. The thing is, you never know what you really have until it’s complete. We can’t wait for the final outcome. Writing with such a dynamic group of individuals has been nothing short of amazing."

Queensrÿche recently reached a settlement in their dispute over the ownership of the Queensrÿche name and brand. Century Media is pleased to announce that Eddie Jackson, Scott Rockenfield and Michael Wilton have successfully agreed to purchase Geoff Tate’s portion of the Queensrÿche name. The band will buy out their former lead singer’s share of the Queensrÿche corporation while allowing him the ability to be the only one to perform Operation: Mindcrime and Operation: Mindcrime II in their entirety. He will no longer have use of the TriRyche logo or any other album images aside from the Mindcrime releases. He can only refer to himself as the “Original Lead Singer of Queensrÿche or “Formerly of Queensrÿche" for a period of two years and that text must be at least 50% smaller than his name in all materials. After this two year period passes, he can only refer to himself as Geoff Tate with no mention of Queensrÿche at all. Geoff Tate will be able to finish any confirmed dates billed for his Queensrÿche lineup scheduled to terminate on August 31st, 2014. As of September 1st, there will be only one Queensrÿche entity and that will consist of Eddie Jackson, Todd LaTorre, Parker Lundgren, Scott Rockenfield and Michael Wilton. This lineup will continue to perform selections from their entire musical catalog including songs from Operation: Mindcrime. The band will be able to use all TriRyche logos and previous album artwork for any purposes as needed by the corporation.

Queensrÿche is:

Todd La Torre - Vocals
Michael Wilton - Guitars
Parker Lundgren - Guitars
Eddie Jackson - Bass
Scott Rockenfield - Drums

oftewel, Queensrÿche zonder Geoff Tate begint aan een nieuwe cd.
Queensrÿche met Geoff Tate mag de geplande shows nog onder die naam doen, waarvan de laatste op 31 augustus is. Daarna mag Tate zich nog twee jaar langer aanprijzen als "voormalig zanger van Queensrÿche" waarbij die tekst toch maximaal half zo groot mag zijn als zijn eigen naam. En daarna mag hij dat ook niet eens meer. Wel mag hij dus als enige van deze twee partijen de albums Operation mindcrime I en II integraal spelen, en de hoezen enzo daarvan daarbij gebruiken. Andere queensryche plaatjes en logos mogen voor hem niet meer.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Queensryche

Bericht door Gilbert » di nov 04, 2014 8:36 am

Neem bezit van Queensrÿche

Na het afkopen van oud-zanger Geoff Tate zoeken de resterende bandleden van Queensrÿche nieuwe wegen om geld binnen te halen voor de financiering van toekomstige projecten. Het meest opvallend is dat de Amerikaanse groep de overgebleven fans nu de mogelijkheid biedt om mede-eigenaar te worden van een bedrijfje dat de aandeelhouders een vast percentage belooft van alle toekomstige opbrengsten uit de album- en merchandiseverkoop van de band. Queensrÿche hoopt met deze stap zo'n twee miljoen Amerikaanse dollar (1,6 miljoen euro) binnen te halen. Als je deel wilt nemen, moet je over flink wat spaargeld beschikken. Het minimum investeringsbedrag is namelijk 50.000 dollar (ruim 40.000 euro). Volgens drummer Scott Rockenfield dient de opbrengst Queensrÿche de flexibiliteit te geven om een groot aantal activiteiten te ondernemen, zoals tournees en de mogelijkheid om zich op een grotere schaal te presenteren.

Voor de fans met een minder goed gevulde portemonnee is het daarnaast mogelijk om deel te nemen aan de PledgeMusic-campagne, die de formatie is gestart om het eerstvolgende studio-album van Queensrÿche te financieren. De release staat gepland voor begin 2015. Op Queensrÿches PledgeMusic-site vind je informatie over zowel het kopen van een aandeel in het bedrijf Queensrÿche als de via PledgeMusic zelf beschikbare opties, die uiteenlopen van een digitale download van het nieuwe album voor 10 dollar of de cd-versie (plus digitale download) voor 20 dollar tot en met de in de studio gebruikte instrumenten van de bandleden (7.250 dollar voor een gitaar of bas en 18.000 dollar voor het drumstel) of een privéconcert op Amerikaans grondgebied voor slechts 35.000 dollar. Zie: http://www.pledgemusic.com/projects/que ... exclusives.
Ik neem aan dat dit betekent dat Century Media Records alweer afscheid heeft genomen van Queensrÿche (wegens tegenvallende verkoopcijfers?), of is het tegenwoordig gebruikelijk dat bands op dat label de studio-opnames voor een aankomend album op deze manier financieren?

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Queensryche

Bericht door Metalheank » di nov 04, 2014 9:20 am

Als zelfs Queensryche dit al vraagt dan is het wel erg treurig gesteld met de muziekindustrie. Of ze zijn gewoon onrealistisch en leven op een te grote voet.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensryche

Bericht door innuendo » di nov 04, 2014 9:25 am

Ach, voor hetzelfde geld is dit een goed signaal, waarbij kwaliteit weer gaat gelden. Dat alleen goede bands door crowdfunding in staat zijn om albums te produceren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Queensryche

Bericht door Hellhammer » di nov 04, 2014 11:52 am

Ik kan me niet voorstellen dat iemand anders dan fans met te veel geld en te weinig verstand hier in trappen. Een metalband lijkt me nou niet echt iets waar investeerders op zitten te wachten. Misschien dat het meer iets is voor middelgrote labels o.i.d?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensryche

Bericht door innuendo » di nov 04, 2014 11:56 am

Ik denk niet dat het zozeer om investeren gaat. De mensen die hier geld in steken, zullen vooral een nieuwe plaat van Queensryche zien en er op rekenen dat ze flink gaan touren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Queensryche

Bericht door Hellhammer » di nov 04, 2014 12:01 pm

Voor 50k? Dan moet je wel een verdomd groot fan zijn. :P

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensryche

Bericht door innuendo » di nov 04, 2014 12:07 pm

Oh wacht, ik heb alleen dat van de pledge music gelezen.. Nee, een halve ton vragen is waanzin.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie