Queensryche

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Queensryche

Bericht door MetalDelight » di nov 04, 2014 12:17 pm

innuendo schreef:Ach, voor hetzelfde geld is dit een goed signaal, waarbij kwaliteit weer gaat gelden. Dat alleen goede bands door crowdfunding in staat zijn om albums te produceren.
Onzin.
Als een huis-tuin-keuken band zelf een album kan produceren, kan een band als Queenrÿche dat niet?

Crowdfunding is niets anders dan een afwijkende vorm van pre-sales.
Bands proberen op voorhand de centen in de hand te krijgen. Een "slimme" zet om zodoende te voorkomen dat potentiële kopers na een internetlek toch "vergeten" het product werkelijk aan te schaffen.

Het werkelijke probleem, althans zo zie ik het, is een combinatie van een veel te groot aanbod van muziek en bands en de beschikbaarheid over techniek in zeer brede zin.
Daarnaast is de muziekbeleving in het algemeen sterk verandert. Waar vroeger mensen nog naar albums van artiesten luisterden, luistert men vandaag de dag naar losse nummers.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di nov 04, 2014 12:53 pm

Gilbert schreef:
Neem bezit van Queensrÿche

Na het afkopen van oud-zanger Geoff Tate zoeken de resterende bandleden van Queensrÿche nieuwe wegen om geld binnen te halen voor de financiering van toekomstige projecten. Het meest opvallend is dat de Amerikaanse groep de overgebleven fans nu de mogelijkheid biedt om mede-eigenaar te worden van een bedrijfje dat de aandeelhouders een vast percentage belooft van alle toekomstige opbrengsten uit de album- en merchandiseverkoop van de band. Queensrÿche hoopt met deze stap zo'n twee miljoen Amerikaanse dollar (1,6 miljoen euro) binnen te halen. Als je deel wilt nemen, moet je over flink wat spaargeld beschikken. Het minimum investeringsbedrag is namelijk 50.000 dollar (ruim 40.000 euro). Volgens drummer Scott Rockenfield dient de opbrengst Queensrÿche de flexibiliteit te geven om een groot aantal activiteiten te ondernemen, zoals tournees en de mogelijkheid om zich op een grotere schaal te presenteren.

Voor de fans met een minder goed gevulde portemonnee is het daarnaast mogelijk om deel te nemen aan de PledgeMusic-campagne, die de formatie is gestart om het eerstvolgende studio-album van Queensrÿche te financieren. De release staat gepland voor begin 2015. Op Queensrÿches PledgeMusic-site vind je informatie over zowel het kopen van een aandeel in het bedrijf Queensrÿche als de via PledgeMusic zelf beschikbare opties, die uiteenlopen van een digitale download van het nieuwe album voor 10 dollar of de cd-versie (plus digitale download) voor 20 dollar tot en met de in de studio gebruikte instrumenten van de bandleden (7.250 dollar voor een gitaar of bas en 18.000 dollar voor het drumstel) of een privéconcert op Amerikaans grondgebied voor slechts 35.000 dollar. Zie: http://www.pledgemusic.com/projects/que ... exclusives.
Ik neem aan dat dit betekent dat Century Media Records alweer afscheid heeft genomen van Queensrÿche (wegens tegenvallende verkoopcijfers?), of is het tegenwoordig gebruikelijk dat bands op dat label de studio-opnames voor een aankomend album op deze manier financieren?
In mei had het album rond de 80.000 stuks wereldwijd verkocht, ik betwijfel of de platenmaatschappij acts hebben die echt veel meer dan dat verkopen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Queensryche

Bericht door Gilbert » di nov 04, 2014 3:09 pm

Lennert schreef:In mei had het album rond de 80.000 stuks wereldwijd verkocht, ik betwijfel of de platenmaatschappij acts hebben die echt veel meer dan dat verkopen.
80.000? Ik heb geen idee waar dat getal vandaan komt en ik heb geen idee of dat veel is of weinig in vergelijking met andere bands, maar laten we daar voor de gein eens een rekensommetje mee doen.

Queensrÿche wil 2.000.000 dollar binnenhalen met het uitgeven van "aandelen".

Laten we zeggen dat voor elk verkocht album na aftrek van alle kosten 5 dollar overblijft voor de aandeelhouders. (Dat lijkt me zeer optimistisch.)

Als het volgende album weer 80.000 exemplaren verkoopt in een jaar tijd (eveneens optimistisch, gezien de voortdurend dalende verkoopcijfers), dan levert dit de aandeelhouders 80.000 x 5 = 400.000 dollar op. Veel minder dus dan het totaalbedrag dat de beoogde aandeelhouders in eerste instantie moeten ophoesten.

Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel Queensrÿche per jaar aan merchandise verdient en hoeveel albums ze de komende jaren gaan uitbrengen (en hoelang je daar als "aandeelhouder" profijt van trekt), maar ik denk dat ik toch maar afzie van die investering van 50.000 dollar. :lol:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » wo nov 19, 2014 3:54 pm

Queensrÿche moet zich gewoon bezighouden met muziek. Dit soort fratsen draait een toch al wankele club als deze dus de nek om. Die oefenruimte in en een betere plaat maken dan de vorige. Dat moet de instelling zijn van een band. Aandelen verkoop je maar als je aan U2- of Coldplay-wanen lijdt. Crowd funding is een mooi initiatief, maar er zijn altijd bands die zichzelf te groot achten voor alleen publiekssteun.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » zo jan 25, 2015 8:46 pm

Frontman Todd La Torre reveals latest material is reminiscent of band’s 80’s output
Queensryche frontman Todd La Torre says their new material is reminiscent of albums the band recorded in the 80s.

And he says the tracks have the dynamic drive that made the group such a success during the early Geoff Tate era.

He tells Music Enthusiast: “The songs that we have right now are melodic. There are some heavy tunes that are really rocking. Some of the songs remind me of Rage For Order and Operation: Mindcrime.

“We’ll probably slip in something with a more commercial appeal, like In This Light from the record I did before. But, overall, I’m hopeful that, when it’s all said and done, this record will have a really good drive, melodic choruses, great guitar parts and be very dynamic.”

He also states that the new material will please Queensryche fans as it builds on the foundations of their 2013 self-titled release.

He continues: “When you’ve got two years between albums, you don’t want people to say, ‘Wow, that’s the best they could come up with?’ You always want, ‘Hell yeah! This is another great Queensryche record.’ And that’s all that you can really hope for.

“But it’s definitely going to have what I consider all of the elements that the true Queensryche fans will enjoy: great drumming, solid foundation, bass driven, great guitar work and harmony. Vocally, there’s some things where I get into the upper register pretty good.”
Bron: http://classicrock.teamrock.com/news/20 ... heir-roots

Op zich redelijk nietszeggend bericht, maar toch fijn om te horen dat ze bezig zijn. Heb de afgelopen maand het laatste album nog meerdere malen beluisterd en het blijft voor mij toch een erg fijne plaat. Helemaal Don't Look Back en Where Dreams Go To Die zijn uitstekende songs. Ik hoop wel op iets meer speeltijd bij het nieuwe album.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » di jul 21, 2015 11:15 am

De Tod de La Torre-versie van Queensryche heeft een nieuwe single, ''Arrow Of Time''



Iets voor op de frontpage jongens?

Smaak in ieder geval naar meer!

@ Lennert en Ruud, zullen we dinsdag 4 augustus naar die show van deze Queensryche line-up in De Effenaar gaan? Ik zal Niek ook even vragen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » di jul 21, 2015 11:32 am

Eru Iluvatar schreef:De Tod de La Torre-versie van Queensryche heeft een nieuwe single, ''Arrow Of Time''
er is inmiddels geen andere versie van Queensryche meer he. Tate heeft z'n band moeten hernoemen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Queensryche

Bericht door Mollusk » di jul 21, 2015 11:36 am

Torrerÿche en Taterÿche was een betere oplossing geweest 8)
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Duncan McDane
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jun 01, 2015 4:53 pm

Re: Queensryche

Bericht door Duncan McDane » di jul 21, 2015 11:51 am

Lekker nummer hoor, weinig mis mee.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di jul 21, 2015 11:55 am

Eru Iluvatar schreef:De Tod de La Torre-versie van Queensryche heeft een nieuwe single, ''Arrow Of Time''



Iets voor op de frontpage jongens?

Smaak in ieder geval naar meer!

@ Lennert en Ruud, zullen we dinsdag 4 augustus naar die show van deze Queensryche line-up in De Effenaar gaan? Ik zal Niek ook even vragen.
Dat klinkt heel erg tof! Lekkere productie, fijne leads, zang en spetterende drums.

Dinsdag gaat hem voor mij niet worden, ik werk dan 's avonds.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensryche

Bericht door innuendo » di jul 21, 2015 4:18 pm

Ik ben momenteel in Indonesië en kom pas de zesde terug.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Dimas » wo jul 22, 2015 1:05 pm

De youtube-versie werkt niet meer maar deze soundcloudversie wel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensryche

Bericht door Johan » di jul 28, 2015 5:38 pm

Klinkt goed! Queensrÿche was op Bang Your Head festival vorige week in prima doen. Ik heb wel weer zin om ze komende dinsdag weer te zien in de Effenaar..

Duncan McDane
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jun 01, 2015 4:53 pm

Re: Queensryche

Bericht door Duncan McDane » wo jul 29, 2015 7:30 pm

innuendo schreef:Ik ben momenteel in Indonesië en kom pas de zesde terug.
Goedkoop originele ceedeetjes scoren. Heb daar voor een prikkie destijds wat Rancid en de laatste Maiden vandaan gehaald. Staat ook nog eens leuk op het label/hoesje. Asia ftw! :D

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » do jul 30, 2015 1:05 pm

Al moet je dat 'origineel' soms wel met een korrel zout nemen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » di sep 01, 2015 6:51 pm

ik zit nu te luisteren naar het eerste album van Operation: Bert. Maar het lijkt er op (ik ben nog niet zo heel ver in het album) dat hij doorgaat op het pad waar hij met Queensryche op was. Oftewel, in het verlengde van Dedicated To Chaos enzo.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di sep 01, 2015 7:00 pm

Oftewel: lagere verkoopcijfers en matige tot slechte fanreacties? :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Queensryche

Bericht door Gilbert » di sep 01, 2015 10:24 pm

Took schreef:ik zit nu te luisteren naar het eerste album van Operation: Bert. Maar het lijkt er op (ik ben nog niet zo heel ver in het album) dat hij doorgaat op het pad waar hij met Queensryche op was. Oftewel, in het verlengde van Dedicated To Chaos enzo.
Bert heeft zijn eigen topic hoor: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=33319.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Queensryche

Bericht door Mollusk » wo sep 02, 2015 10:02 am

Took schreef: Operation: Bert
:D
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » zo sep 06, 2015 9:34 am

De eerste video van de nieuw plaat is uit. Het blies me echt omver. Ik denk dat dit de ECHTE comeback van de band gaat worden. Wow, just wow..



Revolution Calling!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » ma sep 21, 2015 12:34 pm

Na ''Arrow Of Time'' en ''Guardian'' is er weer een nummer van het nieuwe album verschenen, namelijk ''Hellfire'':


Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » wo sep 23, 2015 9:52 pm

De review van Bert staat klaar, Queensryche ben ik nu aan het typen. Willen jullie nog geld gaan inzitten hoeveel de reviews qua scores uit elkaar liggen?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » wo sep 23, 2015 10:02 pm

Vorige keer was het verschil volgens mij 6 (Operation: Mindcrime 70 en Queensryche 76).

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » wo sep 23, 2015 10:03 pm

8 punten verschil zelfs.

En ik kan je in ieder geval vertellen dat er dit keer meer verschil tussen zal zitten.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Queensryche

Bericht door innuendo » wo sep 23, 2015 11:13 pm

34?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » wo sep 23, 2015 11:19 pm

Ik geef nog geen bevestiging.

Maar je zit in de buurt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Queensryche

Bericht door yowannuzz » do sep 24, 2015 2:19 am

39.

Wat kan er gewonnen worden ?!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
attematic
Berichten: 81
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:25 am

Re: Queensryche

Bericht door attematic » do sep 24, 2015 12:24 pm

Zelf verwacht ik zo'n 40-50 punten verschil. 'The Key' trok ik na 2,5 nummer al niet meer, Conditiön Human klinkt met de nu bekende nummers al een heel stuk beter.
Wat te zeuren? Jammer.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Queensryche

Bericht door Mollusk » do sep 24, 2015 1:37 pm

yowannuzz schreef:39.

Wat kan er gewonnen worden ?!
Meet & Greet met Bert?
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » za sep 26, 2015 1:14 pm

Ik ben erg benieuwd naar beide platen. Enig zicht op wanneer de besprekingen online komen?
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » za sep 26, 2015 5:23 pm

Mijn Operation: Mindcrime staat klaar, Queensryche heb ik half afgeschreven, daar gaat nog 1 luisterbeurt overheen voor het definitieve oordeel
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » zo sep 27, 2015 5:26 pm

Terechte recensie. Ik was denk ik nog een stap verder gegaan. Alles om dit verschrikkelijke mannetje in de commerciële afgrond te duwen. Wat verwacht die puist nou eigenlijk? Dat de huidige tienergeneratie zijn plaat koopt? Dat Hitkrant en weet ik veel welke bladen hem met glanzend gepolijste blote teennagels op de cover zetten? Mid-life crisis=Geoff Tate. Weg met die druiloor.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » zo sep 27, 2015 5:27 pm

Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » zo sep 27, 2015 5:30 pm

Als ie nog een aardige noot muziek zou maken, had ik me ingehouden, maar ik voel elk flintertje nuance sterven als ik The Key hoor.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » zo sep 27, 2015 7:21 pm

Och, er zitten enkele aardige momentjes op, maar ik hoor geen enkele bezieling. Ben dan nog het meest benieuwd wat Sammett hem gaat laten doen op de nieuwe Avantasia, als het zingen betreft heb ik weinig hoop.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » za okt 03, 2015 2:52 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=8917

Zo dan, tijd voor het echte werk. Bij de eerste luisterbeurt leefde vooral de gedachte 'ach, dit is in ieder geval al beter dan wat Bert doet', maar het is dermate gegroeid dat ik in de tussentijd moeilijk kan stoppen met luisteren!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » ma okt 05, 2015 6:37 pm

Kom op mensen, chopchop, reacties!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Queensryche

Bericht door MetalDelight » ma okt 05, 2015 7:32 pm

Twijfel. Als Queensrÿche fan van het eerste uur wil ik het heel graag goed vinden maar het nieuwe album overtuigd me tot dusver absoluut niet. Ik lees in diverse reviews dat QR met dit album qua stijl terugkeert naar de roots, ik hoor het niet.
Ga het album nog een paar luisterbeurten geven en zal dan gedetailleerder reageren.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » ma okt 05, 2015 8:20 pm

Het is meer Operation Mindcrime / Empire. Tikje gladjes heh.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » ma okt 05, 2015 8:43 pm

Had hem via Pledge gekocht, de cd is onderweg, maar zag net dat hij voor mij vanaf nu per dowload beschikbaar is. Ben erg benieuwd, vooral ook door het lezen van de review hier...
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » di okt 06, 2015 12:27 am

Jeroen schreef:Het is meer Operation Mindcrime / Empire. Tikje gladjes heh.
Dan moet ik toch zeggen dat ik deze cd een stukje beter vind dan het wel erg gladde Empire. Staan natuurlijk een paar wereldtracks op (vreemd genoeg voor mij vooral Silent Lucidity en Anybody Listening?), maar tracks als Best I Can, The Thin Line en One And Only vind ik eigenlijk erg matig. Deze plaat heeft dan toch een stuk meer ballen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » di okt 06, 2015 8:24 am

Is ook geen probleem. QR is sinds Rage For Order al vrij glad en gepolijst.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Queensryche

Bericht door MetalDelight » di okt 06, 2015 6:31 pm

Het vorige Queensrÿche album was er één om (eindelijk weer) van te smullen.
Een puike plaat met zeer sterke songs als bijvoorbeeld het machtige "Where Dreams Go To Die", "In This Light" of het druilerige "A World Without You". Nieuwkomer Todd La Torre, wiens vocale capaciteiten ik kende van een drietal Crimson Glory shows, kreeg alle ruimte om op dit werk te excelleren.

Voor mij persoonlijk is het dan ook een tegenvaller dat het niveau van dit album op Condition Hüman nergens wordt benaderd.
Weliswaar zijn alle ingrediënten aanwezig, de machtige vocalen, de twins, de acoustische en cleane gitaren, de beukende ritmesectie, maar voor mijn gevoel wordt het nergens echt spannend.
Naar mijn mening ontbreekt het hem met name aan sterke melodieën.
Het album begint eigenlijk meteen al, middels "Arrows Of Time" met een flauwe ta-ta-ta melodie.
Te vaak hoor ik die (saaie) gebogen noten en opgedrukte snaren van Wilton (Arrows/Hellfire/Toxic Remedy) voorbij komen.
Het klinkt alsof de melodieën ter plaatste zijn bedacht en meteen zijn vastgelegd.
De notenkeuzes zijn te voor de hand liggend en daarom wordt het nergens spannend of memorabel goed.
De acoustische gitaar bij de opening van "Just Us" klinkt weliswaar mooi maar ook hier ontbreekt het hem aan sterke akkoorden/noten.
Daarnaast vindt ik teveel zanglijnen op hetzelfde niveau liggen.

Het prachtige stemgeluid van La Torre houd de boel nog wel overeind in songs als "Bulletproof" en "Just Us" maar het is onvoldoende om het eerder verloren terrein te compenseren. Tijdens de titeltrack doet de band ontzettend haar best om een epische kraker neer te zetten maar ook hier zijn de melodieën weer te slap.

Is het dan allemaal zo slecht?
Over de gehele linie scoort het album voor mij wel een voldoende maar het voelt als een gemiste kans.
Met meer verassende melodieën en songstructuren had dit een veel sterker album kunnen worden.
Bij geen enkel nummer krijg ik het vurig verlangen om op de repeat knop te drukken.

Vooralsnog blijft Rage For Order mijn favoriete Queensrÿche album.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » di okt 06, 2015 9:02 pm

Grappig hoe meningen uiteen kunnen lopen. Voor mij is de plaat het meest logische vervolg op Operation Mindcrime. En ik vind hem zelfs beter dan de vorige, juist vanwege de prachtige melodieën. Ik heb hem net twee keer achter elkaar gedraaid in de auto en werd er erg blij van. Geweldige plaat!
Nog niet alles pakt me direct bij de strot, het midden doet me nu nog iets minder. Ik denk wel dat de plaat nog gaat groeien, voor mij een klassieker in wording.
I drink therefore I am

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Queensryche

Bericht door POS » wo okt 07, 2015 5:36 pm

Hele sterke plaat juist die alleen maar aan het groeien is bij me. Na de prima comebackplaat eindelijk een topplaat van eerste tot laatste minuut. Stuk beter ook en zeker constanter dan het gladde Empire waar nog wel een aantal magere tracks op staan (hand on heart, one and only en het zeikerige jet city woman)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » za okt 10, 2015 3:44 pm

Ik ben benieuwd. Schaf 'em eerdaags ook wel aan. Zit nu de vorige s/t even te luisteren. Degelijk album, hoewel ik de productie niet elk moment even goed vind. Dat heeft vooral te maken met de drums, die veel te hard ingemixt zijn en zodoende hier en daar clipping veroorzaken. Niet echt storend, maar wat subtiliteit had geen kwaad gekund. Ik hoop dus ook dat de dynamiek wat beter gebalanceerd is op Condition Human. Met de nummers van de vorige plaat is nog altijd weinig mis. Het zijn niet allemaal krakers, maar het compacte karakter zorgt ervoor dat de plaat niet gaat vervelen. Heb het album vlak nadat ik het kocht eens een keer of vijf á zes achter elkaar gedraaid en ik was er niet zat van. Ook nu geen verveling. Hopelijk geldt dat ook voor de nieuwe die bijna twee keer zo lang duurt. Wel valt me elke keer weer op dat die La Torre ontzettend lijkt op Nils K. Rue van Pagan's Mind, zij het misschien iets lager. Mijn voorkeur gaat uit naar de Noor, maar dat vind ik dan ook één van de beste metalzangers van het moment. Dus er zijn slechtere zangers om op te lijken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » wo mar 16, 2016 9:23 pm

Nu ik het album van het weekend eindelijk ook heb aangeschaft (bij de Aardschokstand vertelde Ruud me later, mogen die voor €10 nieuwe cd's verkopen?) kan ik het album toch voor het eerst ook als een 'normaal' album beluisteren. Ik sta nog steeds achter mijn recensie en vind Condition Human een fantastisch album. De vorige cd liet vooral horen dat de band graag nog wilde en had met Where Dreams Go To Die echt een weergaloze track, maar de cd was kort en miste een paar echte uitschieters. Deze plaat heeft veel meer krakers en een hele fijne verhouding van snelheid, power, melodie, hard/zacht, meezingbaar en progressief. Ik zet dit album persoonlijk liever op dan Empire, waarvan ik in de tussentijd toch moet toegeven dat die cd net teveel poppy niemandalletjes heeft.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » wo mar 16, 2016 9:32 pm

Wat vind jij van de drumsound op de nieuwe plaat?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » wo mar 16, 2016 9:46 pm

Geen problemen mee eigenlijk, al vielen vooral de partijen in plaats van de sound me op. Wat is er mis mee dan?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » wo mar 16, 2016 9:52 pm

Met de partijen niet zo veel. Ik vind het geluid een beetje tikkend. Erg veel compressie, waardoor het wat klinisch en onnatuurlijk aandoet. De bekkens bevatten weinig echo en zowel snare als basdrum klinken me wat krachteloos in de oren. Een beetje iel misschien. Als ik er een paar nummers op heb zitten, stoor ik me er minder aan, maar toch had het wel beter gekund. Vond ik op de vorige cd ook al.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie