Queensryche

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » vr apr 05, 2013 11:30 am

En wie nog twijfelde of Tate terecht de wacht is aangezegd moet maar eens kijken naar deze uitvoering van Screaming in digital uit 2011. Beschamend.

http://m.youtube.com/#/watch?v=f93qSrbF ... 93qSrbF-HQ

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Queensryche

Bericht door Rene » vr apr 05, 2013 11:34 am

Lennert schreef:Zijn die albums al uit dat je ze al hebt gehoord dan?
Gilbert doet toch alleen een voorspelling?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Queensryche

Bericht door Old Mhb » za apr 20, 2013 5:19 pm

Net de nieuwe cd van de Tate versie gehoord. Het ding is gelekt op het net maar is niet om duimen en vingers bij af te likken. Inspiratieloze halfpopplaat.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » za apr 20, 2013 6:04 pm

cd schijnt uit te zijn, dus "gelekt" is ie dan niet echt meer. ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Queensryche

Bericht door Old Mhb » za apr 20, 2013 6:18 pm

Zou kunnen, Took. Ik zag hem echter net voor de allereerste maal op het net. Feit is dat ik hem op zen zachtst gezegd erg triestig vind.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » wo apr 24, 2013 7:21 pm

ik heb hier net Frequency Unknown binnen, en in het boekje zie ik bij elk nummer al apart genoemd wie er op meedoen. Dat geeft al aan dat he sowieso geen "band"-cd is.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensryche

Bericht door Johan » do apr 25, 2013 12:23 am

En de muziek? Is die inderdaad zo slecht als Old Mhb beweert?

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Queensryche

Bericht door Rene » ma mei 13, 2013 8:33 pm

Ik heb net de eerste nummers van de andere Queensryche gehoord. Ik zat echt klaar voor een paar vette heavy metal-knallers, maar het is zo op het eerste gehoor best 'laid back' allemaal, zoals al gehoord op Redemption. Ook Todd houdt zich best in... ik dacht, die opent wel met een paar fikse uithalen. Ik ben niet de grootste QR-kenner/liefhebber, maar echt een connectie met de 1e 5 platen kan ik nog niet vinden.

De promosheet begint trouwens best grappig, met in het achterhoofd dat de overgebleven bandleden Geoff Tate onder meer hebben ontslagen omdat de laatste platen nogal kut waren: Queensryche never stop progressing
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » ma mei 13, 2013 10:24 pm

Huh? Is die al gelekt dan? Heb hem al een tijdje in de pre-order staan, maar ben wel enorm benieuwd...
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Bastiaan » ma mei 13, 2013 11:07 pm

Ik vind de muziek van Tate's Queensryche best oke. Er staat geen slecht nummer op. Echt geniale nummers heb ik echter ook niet kunnen ontdekken. Maar het is een stuk beter dan de platen die de band de laatste vijftien jaren heeft gemaakt. Heb de plaat met La Torre ook een keer gehoord. Ik verwachtte net als Rene ook gillende vocalen en denderende riffs, maar het laat zich meer beluisteren als iets in het straatje van Empire. Hoe dan ook, voorlopig ben ik over beide bands wel te spreken.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » ma mei 13, 2013 11:27 pm

Bastiaan schreef:Heb de plaat met La Torre ook een keer gehoord.
:shock:

Dat wordt dan maar nachtwerk om te zoeken en te horen hoe het klinkt, het wachten tot 25 juni duurt me echt te lang...
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » ma mei 13, 2013 11:33 pm

niet iedereen heeft 'm vanuit nieuwsgroepen of torrents.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » ma mei 13, 2013 11:35 pm

ok, da's waar....geduldig afwachten dan maar. Net als vroeger! Heb de normale en deluxe versie besteld, dubbel genieten!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » ma mei 13, 2013 11:39 pm

wyrm schreef:Heb de normale en deluxe versie besteld, dubbel genieten!

dat is nog maar afwachten.... ;)
zaterdag zie ik ze live, hopelijk ook wat nieuwe nummers.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » ma mei 13, 2013 11:42 pm

Wow gaaf zeg! Afgaande op de youtube clips wordt dat zeker enorm genieten! Veel plezier!!!
I drink therefore I am

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Queensryche

Bericht door Rene » di mei 14, 2013 8:11 pm

Ondanks dat ik er dus iets anders van had verwacht, kan ik gelukkig stellen dat Queensryche een meer dan prima album is. 't Is zeker knallender dan alle voorgaande albums (Mindcrime II uitgezonderd) en Tod klinkt prettig in het gehoor. Trouwens, hij zingt op cd precies zoals de zanger van Pagans Mind. Aangezien die al wat langer in de business zit, lijkt het dus de hele tijd alsof ik naar hem zit te luisteren.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Queensryche

Bericht door POS » wo mei 15, 2013 8:17 am

Ben benieuwd. De nieuwe Geoff Tate valt echter ook niet tegen hoor. Ik had er weinig van verwacht, maar er staan zowaar een heleboel redelijke nummers op. Goed stevig gitaarwerk zo nu en dan. Productie valt ook reuze mee.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » wo mei 15, 2013 8:35 am

POS schreef:Ben benieuwd. De nieuwe Geoff Tate valt echter ook niet tegen hoor. Ik had er weinig van verwacht, maar er staan zowaar een heleboel redelijke nummers op. Goed stevig gitaarwerk zo nu en dan. Productie valt ook reuze mee.
van zo'n all-star band mag je meer dan "redelijke nummers" verwachten, om eerlijk te zijn.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Queensryche

Bericht door POS » wo mei 15, 2013 9:59 am

Took schreef:van zo'n all-star band mag je meer dan "redelijke nummers" verwachten, om eerlijk te zijn.
Ach dat weet ik niet. Deze band bestaat natuurlijk gewoon uit Geoff Tate en muzikanten. Als je dan bekijkt wat Tate de laatste jaren heeft geschreven dan is dit al een hele stap in de juiste richting. De laatste Queensryche vond ik bijvoorbeeld echt dramatisch. Hier zit eindelijk weer eens een beetje pit in.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do mei 16, 2013 1:48 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=7687

Klinkt interessant Kees, ik denk dat ik toch eerst even voorzichtig wat luister voor ik het aanschaf, want de heropgenomen Queensryche nummers klinken belabberd eerste klas.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do mei 16, 2013 2:07 pm

Weight Of The World klinkt erg goed, Tate's zang is daar voor de verandering weer eens gemotiveerd en gepassioneerd. De rest doet me so far niet veel, het klinkt allemaal toch een beetje als een haastklus en om nu te zeggen dat ik echt geniet van de instrumentatie... mwoah.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » do mei 16, 2013 2:35 pm

Ben blij dat het interessant klinkt. Dat is het album an sich wel. De laatste nummers hebben wel de Queensryche-sfeer, maar zullen geen nieuwe fans winnen.
'Redemption' van die andere band vind ik trouwens ook niet bepaald je van het. Dat nummer mist zeker het Queensryche-gevoel. Verder wel een aardige compositie, maar wel eentje die net zo goed op het album van een willekeurige, aardige progpowermetalband had kunnen staan.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Queensryche

Bericht door wyrm » wo mei 22, 2013 8:04 pm

De samples van de nieuwe Queensryche met Todd La Torre staan online, klik hier

Dat klinkt toch wel vele maken beter dan FU zeg! Nog (lang) niet van het niveau van de eerste vijf platen, maar wel veel beter dan alles wat erna kwam. Een mooie comeback!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Queensryche

Bericht door Eru Iluvatar » wo mei 22, 2013 8:20 pm

Niet slecht. Het klinkt allemaal als pakkende, maar generieke progressieve powermetal zo rond 2000-2004, uit het straatje van Pagan's Mind en Lance King-bands als Pyramaze en Balance Of Power. Ik ben nog niet echt overtuigd. We krijgen in ieder geval een indruk hoe Queensrÿche had geklonken als de overige bandleden meer ballen hadden gehad. Die La Torre klinkt op deze (eigen?) trouwens veel minder als Tate.

Hier trouwens nog een volledig nummer:


Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do mei 23, 2013 12:40 am

Dit had ik niet verwacht. Klinkt door de zang ook als Pagan's Mind en muzikaal doet het me wat aan de latere Fates Warning denken, maar ik hoor hier meer Queensryche in dan alles van de post-Promised Land periode. Goede zang, erg fijne drumpartijen en het blijft hangen. Echt briljant is het nog niet, maar het klinkt goed genoeg om sowieso aan te schaffen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do mei 23, 2013 12:45 am

Ok, de samples ook geluisterd, ik ben nu eigenlijk toch wel erg enthousiast! Ik moet toegeven dat ik een speeltijd van 35 minuten erg karig vind, maar liever een album gevuld met deze kwaliteit en waarvan ik naar meer smacht, dan dat ik een lang album heb waarvan de helft me niets doet. Klinkt als een combinatie van Empire en Promised Land en bovenal toch herkenbaar Queensryche achtig en stevig, dit album gaat het Tate album toch echt met gemak overtreffen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Queensryche

Bericht door Johan » do mei 23, 2013 3:15 pm

Ik vind dat volledige nummer hierboven ook behoorlijk gaaf! Wanneer komt het volledige album uit?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » do mei 23, 2013 4:35 pm

Prima te doen inderdaad. Tate sla ik lekker over. Of het nu lijkt op oude Queensrÿche of niet (eigenlijk lijkt het er helemaal niet zo erg op), dit is gewoon toffe muziek. Inderdaad in het straatje van Pagan's Mind.

En om nog eerlijker te zijn. Laat die Queensrÿche naam lekker vallen. Dit kan prima op eigen benen staan. Net als Tate maar gewoon onder z'n eigen naam verder moet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Bastiaan » do mei 23, 2013 5:10 pm

Waarom heet de band eigenlijk geen Rising West meer? Gewoon om Tate te stangen (en vica versa) of vanwege het geld dat zo'n bandnaam oplevert bij het boeken van optredens? Laat ze inderdaad, zoals Jeroen zegt, gewoon lekker allebei onder een nieuwe naam doorgaan.

@Jeroen, gewoon die van Tate checken als je de kans krijgt, niets mis mee hoor.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do mei 23, 2013 5:14 pm

Waarom zou een band met 3 originele leden en 1 lid wat er al langer bij zit geen Queensryche mogen noemen?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Bastiaan » do mei 23, 2013 5:25 pm

Het is maar net hoe je het stelt. Want waarom zouden die leden die overduidelijk het minste materiaal hebben geschreven zich Queensryche mogen noemen? Die discussie kan natuurlijk eindeloos doorgaan.

Maar ik vraag me dus af waarom de groep aanvankelijk Rising West heette, maar zich bedacht en toch Queensryche in gebruik nam.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do mei 23, 2013 6:00 pm

Ze heetten toch Rising West in de tijd dat Tate nog gewoon bij de band zat en zij weer eens echt metal wilden spelen? Voor de rest heeft Tate vanzelfsprekend veel geschreven, maar het gros van de klassieke periode (t/m Promised Land) is gewoon van DeGarmo's hand met veel credits van Wilton. Vanzelfsprekend dat Tate de laatste jaren meer heeft geschreven, maar ik denk dat de meeste mensen het er mee eens zullen zijn dat de band in deze periode niet de Queensryche was waar we fans van zijn geworden. Deze nieuwe nummers aan de andere kant klinken als een logische voortzetting van Promised Land, dat maakt het voor mij echt met gemak meer te tolereren dat zij zich Queensryche noemen dan een zanger die al jaren geen interesse meer een metal heeft.

Overigens vind ik het Tate album lang niet altijd slecht klinken. Goed is weer anders.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Bastiaan » do mei 23, 2013 6:11 pm

Begrijp ik het trouwens goed dat de meest succesvolle Queensryche de naam zal behouden? Kortom, de fans zullen het beslissen?
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » do mei 23, 2013 6:46 pm

Vanuit de gedachte dat ik het zelf persoonlijk uitzonderlijk zonde vind als een klassieke naam als Queensryche 1) ter ziele gaat of 2) in de handen komt van een megalomaan figuur die duidelijk toch geen interesse heeft in wat de fans willen, zeg ik 'ja'.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » do mei 23, 2013 7:59 pm

Bastiaan schreef:Het is maar net hoe je het stelt. Want waarom zouden die leden die overduidelijk het minste materiaal hebben geschreven zich Queensryche mogen noemen? Die discussie kan natuurlijk eindeloos doorgaan.

Maar ik vraag me dus af waarom de groep aanvankelijk Rising West heette, maar zich bedacht en toch Queensryche in gebruik nam.
Tate heeft nooit een noot muziek geschreven. Wilton daarentegen.......tot en met Mindcrime ongeveer de helft. Niet meer dan normaal dat zij de naam krijgen lijkt me.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Queensryche

Bericht door Rene » do mei 23, 2013 8:37 pm

Bastiaan schreef:Maar ik vraag me dus af waarom de groep aanvankelijk Rising West heette, maar zich bedacht en toch Queensryche in gebruik nam.
Het was de bedoeling om onder de naam Rising West shows te spelen en daarnaast nog de gewone Queensryche te doen. Maar na de eerste paar shows was de klik met LaTorre onverwachts goed, dat ze vrij vlot besloten om hem in te lijven als de nieuwe zanger van Queensryche.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Queensryche

Bericht door Gilbert » vr mei 24, 2013 1:31 pm

Agent schreef:
Bastiaan schreef:Het is maar net hoe je het stelt. Want waarom zouden die leden die overduidelijk het minste materiaal hebben geschreven zich Queensryche mogen noemen? Die discussie kan natuurlijk eindeloos doorgaan.

Maar ik vraag me dus af waarom de groep aanvankelijk Rising West heette, maar zich bedacht en toch Queensryche in gebruik nam.
Tate heeft nooit een noot muziek geschreven. Wilton daarentegen.......tot en met Mindcrime ongeveer de helft. Niet meer dan normaal dat zij de naam krijgen lijkt me.
Ja, want als je vanaf het begin bijna alle teksten en (naar ik aanneem) zanglijnen voor een band schrijft (waaronder voor een uiterst succesvolle rockopera als Operation: Mindcrime), dan schrijf je geen muziek en heb je geen belangrijk aandeel in het succes. :roll: Natuurlijk kunnen Wilton, Rockenfield en Jackson ook claim leggen op een deel van de rechten op de bandnaam, maar het zou me hoogst verbazen als ze honderd procent krijgen toegewezen. Tate was met zijn stem en teksten een belangrijke factor en het boegbeeld van de band in de succesjaren. Op zijn minst zal de rechter hem vast een fors aandeel in de opbrengsten van Queensrÿche toewijzen, ook als (alleen) de anderen de naam mogen blijven gebruiken.

Voor zover ik het begrepen heb, heeft de rechter vorig jaar zelfs gezegd dat "de markt" moet bepalen wie het meeste recht heeft op de bandnaam. De Amerikaanse tournee van Tate's versie lijkt qua bezoekersaantallen goed te lopen en "zijn" album haalde in de eerste week de Amerikaanse Billboard Top 100. Wat dat betreft ben ik erg benieuwd of de cd van de andere versie het eind juni (nog) beter gaat doen. De aantallen en inhoud van de reacties op internet zal een rechter worst zijn (evenals de onder Tate-haters populaire stelling dat teksten en zanglijnen geen belangrijk onderdeel van de muziek van een progmetalband zouden zijn), maar de kaart- en cd-verkoop gaat blijkbaar wel meegewogen worden in de beslissing van de Amerikaanse rechter. De line-up met Wilton, Rockenfield en Jackson heeft op internet behoorlijk wat aanhangers, maar uit zich dat straks in een massale verkoop van de nieuwe cd? Ik heb geen idee. De kaartverkoop voor hun concerten lijkt tot dusver in elk geval tegen te vallen.

Wat mij betreft mag de rechter overigens gerust oordelen dat ze allebei onder een andere naam verder moeten gaan, maar dat zal helaas vast niet gebeuren.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Jeroen » vr mei 24, 2013 1:38 pm

Wat ziet Geoff er tegenwoordig trouwens eng uit. En dat bedoel ik niet op de metalwijze.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Lennert » vr mei 24, 2013 3:12 pm

Gilbert schreef:
Agent schreef:
Bastiaan schreef:Het is maar net hoe je het stelt. Want waarom zouden die leden die overduidelijk het minste materiaal hebben geschreven zich Queensryche mogen noemen? Die discussie kan natuurlijk eindeloos doorgaan.

Maar ik vraag me dus af waarom de groep aanvankelijk Rising West heette, maar zich bedacht en toch Queensryche in gebruik nam.
Tate heeft nooit een noot muziek geschreven. Wilton daarentegen.......tot en met Mindcrime ongeveer de helft. Niet meer dan normaal dat zij de naam krijgen lijkt me.
Ja, want als je vanaf het begin bijna alle teksten en (naar ik aanneem) zanglijnen voor een band schrijft (waaronder voor een uiterst succesvolle rockopera als Operation: Mindcrime), dan schrijf je geen muziek en heb je geen belangrijk aandeel in het succes. :roll: Natuurlijk kunnen Wilton, Rockenfield en Jackson ook claim leggen op een deel van de rechten op de bandnaam, maar het zou me hoogst verbazen als ze honderd procent krijgen toegewezen. Tate was met zijn stem en teksten een belangrijke factor en het boegbeeld van de band in de succesjaren. Op zijn minst zal de rechter hem vast een fors aandeel in de opbrengsten van Queensrÿche toewijzen, ook als (alleen) de anderen de naam mogen blijven gebruiken.

Voor zover ik het begrepen heb, heeft de rechter vorig jaar zelfs gezegd dat "de markt" moet bepalen wie het meeste recht heeft op de bandnaam. De Amerikaanse tournee van Tate's versie lijkt qua bezoekersaantallen goed te lopen en "zijn" album haalde in de eerste week de Amerikaanse Billboard Top 100. Wat dat betreft ben ik erg benieuwd of de cd van de andere versie het eind juni (nog) beter gaat doen. De aantallen en inhoud van de reacties op internet zal een rechter worst zijn (evenals de onder Tate-haters populaire stelling dat teksten en zanglijnen geen belangrijk onderdeel van de muziek van een progmetalband zouden zijn), maar de kaart- en cd-verkoop gaat blijkbaar wel meegewogen worden in de beslissing van de Amerikaanse rechter. De line-up met Wilton, Rockenfield en Jackson heeft op internet behoorlijk wat aanhangers, maar uit zich dat straks in een massale verkoop van de nieuwe cd? Ik heb geen idee. De kaartverkoop voor hun concerten lijkt tot dusver in elk geval tegen te vallen.

Wat mij betreft mag de rechter overigens gerust oordelen dat ze allebei onder een andere naam verder moeten gaan, maar dat zal helaas vast niet gebeuren.
De Geoff Tate cd heeft nog minder verkocht dan Addicted To Chaos in het begin, wat al een dieptepunt was voor de band, dus hoeveel die Billboard Top 100 notering echt betekent zal de toekomst nog moeten uitwijzen.

Overigens ga ik niet ontkennen dat Tate veel betekent heeft voor de band.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » vr mei 24, 2013 4:36 pm

Gilbert schreef:
Agent schreef:
Bastiaan schreef:Het is maar net hoe je het stelt. Want waarom zouden die leden die overduidelijk het minste materiaal hebben geschreven zich Queensryche mogen noemen? Die discussie kan natuurlijk eindeloos doorgaan.

Maar ik vraag me dus af waarom de groep aanvankelijk Rising West heette, maar zich bedacht en toch Queensryche in gebruik nam.
Tate heeft nooit een noot muziek geschreven. Wilton daarentegen.......tot en met Mindcrime ongeveer de helft. Niet meer dan normaal dat zij de naam krijgen lijkt me.
Ja, want als je vanaf het begin bijna alle teksten en (naar ik aanneem) zanglijnen voor een band schrijft (waaronder voor een uiterst succesvolle rockopera als Operation: Mindcrime), dan schrijf je geen muziek en heb je geen belangrijk aandeel in het succes. :roll: Natuurlijk kunnen Wilton, Rockenfield en Jackson ook claim leggen op een deel van de rechten op de bandnaam, maar het zou me hoogst verbazen als ze honderd procent krijgen toegewezen. Tate was met zijn stem en teksten een belangrijke factor en het boegbeeld van de band in de succesjaren. Op zijn minst zal de rechter hem vast een fors aandeel in de opbrengsten van Queensrÿche toewijzen, ook als (alleen) de anderen de naam mogen blijven gebruiken.

Voor zover ik het begrepen heb, heeft de rechter vorig jaar zelfs gezegd dat "de markt" moet bepalen wie het meeste recht heeft op de bandnaam. De Amerikaanse tournee van Tate's versie lijkt qua bezoekersaantallen goed te lopen en "zijn" album haalde in de eerste week de Amerikaanse Billboard Top 100. Wat dat betreft ben ik erg benieuwd of de cd van de andere versie het eind juni (nog) beter gaat doen. De aantallen en inhoud van de reacties op internet zal een rechter worst zijn (evenals de onder Tate-haters populaire stelling dat teksten en zanglijnen geen belangrijk onderdeel van de muziek van een progmetalband zouden zijn), maar de kaart- en cd-verkoop gaat blijkbaar wel meegewogen worden in de beslissing van de Amerikaanse rechter. De line-up met Wilton, Rockenfield en Jackson heeft op internet behoorlijk wat aanhangers, maar uit zich dat straks in een massale verkoop van de nieuwe cd? Ik heb geen idee. De kaartverkoop voor hun concerten lijkt tot dusver in elk geval tegen te vallen.

Wat mij betreft mag de rechter overigens gerust oordelen dat ze allebei onder een andere naam verder moeten gaan, maar dat zal helaas vast niet gebeuren.
Als je luistert naar de kwaliteit van de zangmelodieën op de platen na De Garmo's vertrek, dan is duidelijk te horen dat die minder van kwaliteit zijn. Tate, Slater en Gray hadden niet het talent om die kwaliteit te handhaven. Tate zelf zeker ook niet. Volgens mij is hij in de beginjaren zwaar gesouffleerd door de Garmo en in mindere mate Wilton.

Natuurlijk heeft hij een bijdrage gehad in de teksten en live-shows, maar die wordt naar mijn mening zwaar overschat. Zonder de overige bandleden is de QR-sound er gewoon niet, luister maar naar de opnamen van zijn huidige Mindcrime tour met zijn band van huurlingen. Tate het geluid van QR? Als je die clips gehoord hebt dan zul je anders oordelen.

Hij zal zeker 25% van de inkomsten van de andere QR toegewezen krijgen, simpelweg omdat hij nog steeds 1/4 van de Try-ryche coöperatie bezit. Wilton, Jackson en Rockenfield bezitten echter 3/4 van de coöperatie en hebben daardoor een meerderheid van stemmen. In de uiteindelijke rechtszaak zal er vooral worden gekeken of Tate rechtmatig is ontslagen. Hoogstwaarschijnlijk gaat hij dit verliezen omdat hij geweld heeft gebruikt tegen zijn collega's in Brazilië en zoals iedereen die dat doet, mag hij dan op staande voet worden ontslagen uit de band door de overige drie leden. Wat dus ook is gebeurd. Hij is daarmee NIET ontslagen uit de coöperatie, Wilton, Jackson en Rockenfield zullen hem moeten uitkopen. Waarschijnlijk zal er wel een schikking worden getroffen vlak voor de rechtszaak, omdat de rechtszaak zelf vreselijk veel geld kost en waarschijnlijk voor beide partijen minder gunstig zal uitpakken. Maar als je alle documenten over de rechtszaak wil lezen verwijs ik je graag naar deze link:

http://www.anybodylistening.net/breakdo ... pic=2906.0 .

Edit: Trouwens, vanwaar heb jij de cijfers dat de tour van Tate goed loopt maar dat de verkoop van de Todd la Torre-versie niet goed loopt?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Took » vr mei 24, 2013 7:57 pm

Agent schreef:
Edit: Trouwens, vanwaar heb jij de cijfers dat de tour van Tate goed loopt maar dat de verkoop van de Todd la Torre-versie niet goed loopt?
het feit dat hun tour spontaan werd afgelast, plus van een meestal goed geïnformeerde bron begrepen dat de kaartverkoop in de Effenaar echt heel erg tegenviel.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » vr mei 24, 2013 8:04 pm

Took schreef:
Agent schreef:
Edit: Trouwens, vanwaar heb jij de cijfers dat de tour van Tate goed loopt maar dat de verkoop van de Todd la Torre-versie niet goed loopt?
het feit dat hun tour spontaan werd afgelast, plus van een meestal goed geïnformeerde bron begrepen dat de kaartverkoop in de Effenaar echt heel erg tegenviel.
Dat is een stuk genuanceerder. Maar ook appels en peren vergelijken. Tate heeft namelijk nog helemaal geen Europese tour geboekt.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Queensryche

Bericht door Bastiaan » vr mei 24, 2013 8:05 pm

'In de uiteindelijke rechtszaak zal er vooral worden gekeken of Tate rechtmatig is ontslagen. Hoogstwaarschijnlijk gaat hij dit verliezen omdat hij geweld heeft gebruikt tegen zijn collega's in Brazilië en zoals iedereen die dat doet, mag hij dan op staande voet worden ontslagen uit de band door de overige drie leden. Wat dus ook is gebeurd.'

Kijk, dit vind ik interessant. Maar is het te bewijzen dat hij geweld heeft gebruikt? Ik hoor verhalen over dat Tate een mes zou hebben getrokken. En dan is er natuurlijk nog het incident dat hij naar de drummer spuugt (zie filmpje hieronder). Maar is spugen ook geweld? (ik denk van niet) En heeft iemand gezien dat Tate geweld gebruikte, behalve de heren van La Torre's Queensryche?

http://www.youtube.com/watch?v=sAfOSCfL_GA
Haha, ik vind het er wel komisch uit zien. Maar kinderachtig natuurlijk.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » vr mei 24, 2013 8:53 pm

Hij heeft geen mes getrokken. Maar hij is Wilton aangevlogen, waarop Wilton zich verschanst heeft in zijn kleedkamer. Tate is ook de dag erna doorgegaan met het bedreigen en intimideren van Wilton en ik geloof ook Rockenfield. De aanval op Wilton valt onder geweld op de werkvloer en is grond voor ontslag op staande voet. In dit geval ontslag door de andere 3/4 van de coöperatie Try-ryche. De aanval is overigens ook door onafhankelijke getuigen waargenomen. Sterker nog, Tate heeft de aanval zelf toegegeven in zijn verklaring. Niet echt slim als je het mij vraagt, maar ja.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Queensryche

Bericht door Rene » vr mei 24, 2013 9:08 pm

Agent schreef:Hij heeft geen mes getrokken. Maar hij is Wilton aangevlogen, waarop Wilton zich verschanst heeft in zijn kleedkamer. Tate is ook de dag erna doorgegaan met het bedreigen en intimideren van Wilton en ik geloof ook Rockenfield. De aanval op Wilton valt onder geweld op de werkvloer en is grond voor ontslag op staande voet. In dit geval ontslag door de andere 3/4 van de coöperatie Try-ryche. De aanval is overigens ook door onafhankelijke getuigen waargenomen. Sterker nog, Tate heeft de aanval zelf toegegeven in zijn verklaring. Niet echt slim als je het mij vraagt, maar ja.
Maar dit argument had de rechter toch meteen kunnen gebruiken toen iedereen vorig jaar in de rechtszaal zat?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » vr mei 24, 2013 9:16 pm

Rene schreef:
Agent schreef:Hij heeft geen mes getrokken. Maar hij is Wilton aangevlogen, waarop Wilton zich verschanst heeft in zijn kleedkamer. Tate is ook de dag erna doorgegaan met het bedreigen en intimideren van Wilton en ik geloof ook Rockenfield. De aanval op Wilton valt onder geweld op de werkvloer en is grond voor ontslag op staande voet. In dit geval ontslag door de andere 3/4 van de coöperatie Try-ryche. De aanval is overigens ook door onafhankelijke getuigen waargenomen. Sterker nog, Tate heeft de aanval zelf toegegeven in zijn verklaring. Niet echt slim als je het mij vraagt, maar ja.
Maar dit argument had de rechter toch meteen kunnen gebruiken toen iedereen vorig jaar in de rechtszaal zat?
Gebruiken voor wat?

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Queensryche

Bericht door Rene » vr mei 24, 2013 9:24 pm

Agent schreef:
Rene schreef:
Agent schreef:Hij heeft geen mes getrokken. Maar hij is Wilton aangevlogen, waarop Wilton zich verschanst heeft in zijn kleedkamer. Tate is ook de dag erna doorgegaan met het bedreigen en intimideren van Wilton en ik geloof ook Rockenfield. De aanval op Wilton valt onder geweld op de werkvloer en is grond voor ontslag op staande voet. In dit geval ontslag door de andere 3/4 van de coöperatie Try-ryche. De aanval is overigens ook door onafhankelijke getuigen waargenomen. Sterker nog, Tate heeft de aanval zelf toegegeven in zijn verklaring. Niet echt slim als je het mij vraagt, maar ja.
Maar dit argument had de rechter toch meteen kunnen gebruiken toen iedereen vorig jaar in de rechtszaal zat?
Gebruiken voor wat?
Voor wie de naam Queensryche mag gebruiken. Toen was deze informatie ook voorhanden, maar toch koos de rechter ervoor om pas eind dit jaar erover te beslissen op basis wie het meeste succes heeft. Dus dan is 'geweld op de werkvloer' niet meer aan de orde lijkt me.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » vr mei 24, 2013 9:44 pm

Dat zijn twee verschillende dingen. Inhoudelijk wordt het ontslag van Tate pas in november behandeld. Voor de korte termijn hebben Wilton en co geprobeerd Tate te verhinderen de naam Queensryche te laten voeren. De dienstdoende rechter heeft echter besloten de markt te laten beslissen. Een controversiële beslissing omdat Wilton en co in hun recht stonden om van Tate te eisen niet de naam Queensryche te voeren.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Queensryche

Bericht door Gilbert » vr mei 24, 2013 10:58 pm

Agent schreef:Hij zal zeker 25% van de inkomsten van de andere QR toegewezen krijgen, simpelweg omdat hij nog steeds 1/4 van de Try-ryche coöperatie bezit. Wilton, Jackson en Rockenfield bezitten echter 3/4 van de coöperatie en hebben daardoor een meerderheid van stemmen. In de uiteindelijke rechtszaak zal er vooral worden gekeken of Tate rechtmatig is ontslagen. Hoogstwaarschijnlijk gaat hij dit verliezen omdat hij geweld heeft gebruikt tegen zijn collega's in Brazilië en zoals iedereen die dat doet, mag hij dan op staande voet worden ontslagen uit de band door de overige drie leden. Wat dus ook is gebeurd. Hij is daarmee NIET ontslagen uit de coöperatie, Wilton, Jackson en Rockenfield zullen hem moeten uitkopen. Waarschijnlijk zal er wel een schikking worden getroffen vlak voor de rechtszaak, omdat de rechtszaak zelf vreselijk veel geld kost en waarschijnlijk voor beide partijen minder gunstig zal uitpakken. Maar als je alle documenten over de rechtszaak wil lezen verwijs ik je graag naar deze link:

http://www.anybodylistening.net/breakdo ... pic=2906.0 .

Edit: Trouwens, vanwaar heb jij de cijfers dat de tour van Tate goed loopt maar dat de verkoop van de Todd la Torre-versie niet goed loopt?
In dit verhaal van je kan ik me wel grotendeels vinden. Een schikking lijkt me inderdaad een serieuze mogelijkheid en aan het argument dat hij geweld zou hebben gebruikt en daarom ontslagen is, had ik niet meer gedacht.

Wat die cijfers betreft: enerzijds die doorgaans betrouwbare bron voor de Europese tour, waar Took naar refereert (en die ik niet wilde noemen) en anderzijds de verslagen en beelden uit de VS. Daaruit blijkt dat Tate opvallend genoeg veel uitverkochte shows heeft op zijn tournee, terwijl de andere versie vaak in halfvolle zalen speelt en ook in de VS een tijd terug een paar shows heeft moeten afzeggen. Maar ik weet niet of de versie met La Torre als zanger in dezelfde zalen speelt en dezelfde ticketprijzen hanteert of wellicht voor grotere venues kiest. In het laatste geval zou dat mogelijk kunnen verklaren waarom Tate wel shows uitverkoopt en zijn oud-collega's minder vaak.

Hoe dan ook doet Tate het commercieel gezien beter met zijn versie van QR dan ik zelf had verwacht na alle kritiek en haatreacties op internet. Ja, hij speelt nu ongetwijfeld in kleinere zalen dan voorheen en zijn cd F.U. verkoopt minder dan de laatste gezamenlijke QR-plaat Dedicated To Chaos, en zet daarmee de dalende trend voort. Maar toch is het voor een old-school hardrock/metalact nog steeds een goede prestatie om de Billboard Top 100 te halen en heeft hij een deel van zijn fanbasis blijkbaar kunnen behouden. Het is al jaren zo dat elke volgende cd van QR minder verkoopt (in de VS) dan de vorige. Het zou me echt verbazen als de titelloze cd van de versie met Todd La Torre die trend ineens weet om te buigen, maar we zullen zien. Wellicht helpt het dat ze met Century Media op een meer gerespecteerd label zitten.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Queensryche

Bericht door Agent » vr mei 24, 2013 11:33 pm

Tate had FU nooit onder de naam Queensryche moeten uitbrengen. Het is gewoon een soloplaat, en dan ook nog eens een hele matige.

Plaats reactie