Rhapsody Of Fire (voorheen Rhapsody)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » zo sep 25, 2005 9:28 pm

Legendary Tales en Symphony of Enchanted Lands zijn in mijn ogen toch het beste.

Daarna is het iets te veel over de top naar mijn mening.
Nee, jij!!

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo sep 25, 2005 9:34 pm

Demorpheus schreef:Legendary Tales en Symphony of Enchanted Lands zijn in mijn ogen toch het beste.

Daarna is het iets te veel over de top naar mijn mening.
Dat vind ik dan wel weer zo leuk aan de band. Het kan ze geen reet schelen of het allemaal te volgepropt is. Ze doen het gewoon. Knightrrider Of Doom vind het perfecte voorbeeld daarvan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » zo sep 25, 2005 10:04 pm

Woei, wat is dat stuk vanaf 2 minuut 35 in het nummer THe Dark Tower of the Abyss toch gaaf.

FF weer goed Rhapsody luisteren, lang niet meer gedaan.
Nee, jij!!

Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » ma sep 26, 2005 12:44 am

hehehe, wat wel weer heer annoying is zijn de hele kazige ingesproken stukjes. Het ligt er net iets de dik op, het is het net niet.
Nee, jij!!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma sep 26, 2005 5:54 pm

Demorpheus schreef:hehehe, wat wel weer heer annoying is zijn de hele kazige ingesproken stukjes. Het ligt er net iets de dik op, het is het net niet.
Je bedoeld Cristopher Lee of die dokus die de teksten op de voorgaande albums heeft ingesproken? Die zijn inderdaad erg fout. Het zal dramatisch bedoeld zijn maar het werkte mij voornamelijk op de lachspieren :lol:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17929
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma sep 26, 2005 6:00 pm

die gesproken stukken zijn idd erg irritant, het haalt echt de vaart uit de muziek
op NIME van Blind Guardian kan het bijvoorbeeld weer wel
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma sep 26, 2005 6:06 pm

Christopher Lee is toch niet irritant? :?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma sep 26, 2005 6:07 pm

nee, die is juist geweldig!

Maar die andere kerel op de voorgaande albums was redelijk irritant.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Jeroen.S
Berichten: 1240
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 6:53 pm

Bericht door Jeroen.S » ma sep 26, 2005 6:09 pm

Nee maar die andere knakker wel, wat een hekel heb ik aan die stem! Ook op Gargoyles, Angels of darkness, van dat langdurige saaie irritante en lachwekkende gezwam, bah.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » ma sep 26, 2005 6:19 pm

Rebellion666 schreef:nee, die is juist geweldig!

Maar die andere kerel op de voorgaande albums was redelijk irritant.
Hehehe, ja, die slist ongelooflijk die gozer. :lol:

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma sep 26, 2005 8:47 pm

Thaxll'ssillyia schreef:Nee maar die andere knakker wel, wat een hekel heb ik aan die stem! Ook op Gargoyles, Angels of darkness, van dat langdurige saaie irritante en lachwekkende gezwam, bah.
Op Rain of a Thousand Flames :P

'Oh God I hear them... Oh no, oh God, I hear them!'

te kazig indeed
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen.S
Berichten: 1240
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 6:53 pm

Bericht door Jeroen.S » ma sep 26, 2005 9:52 pm

Ochja dat stukje :D Maar ik moet toe geven dat de stem van Lee op de intro van SOEL II briljant is. Ook de koorzang, hiermee heeft Rhapsody zich echt wel mee overtroffen. Die intro vind ik echt geweldig. Het minpuntje is misschien toch wel de tekst zelf :P

Edit: Tis niet echt een intro aangezien het 4 min lang is.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma sep 26, 2005 9:58 pm

Ik sla dat intro voor het gemak altijd maar over. Zoals je al zei duurt dat gedoe 4 minuten en persoonlijk vind ik het geen doorkomen aan. Koorzang is inderdaad wel gaaf.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Kaleidoscope
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo jul 20, 2005 3:41 pm
Locatie: Ommen / Arnhem
Contacteer:

Bericht door Kaleidoscope » ma sep 26, 2005 11:07 pm

Vind al dat gepraat maar niks, ook al is het van Christofer Lee, Sowiezo vind ik het nieuwste album wat minder, meer onzin erop.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v293/cooma/front1hn2.jpg[/img]

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » ma sep 26, 2005 11:08 pm

ik vind dat gepraat wel gaaf, heel sfeervol, christofer lee, heeft een mooie stem

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma sep 26, 2005 11:08 pm

Mijn vader is er helemaal weg van, die moet ik dan maar is vaker luisteren :).
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo okt 02, 2005 11:02 pm

Ik had er een paar nummers van, maar ik heb nu maar een paar albums ervan gedowload.

Ik luister nu Power of the Dragonflame en damn, dit is echt gaaf. Muzikaal vind ik het erg gaaf, maar de teksten vind ook wel leuk. Dit word verplicht aanschaffen. :P

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo okt 02, 2005 11:37 pm

Ik heb zelf het één en ander van Rhapsody. Nummers als 'The March of the Swordmaster', 'Holy Thunderforce', 'Emerald Sword' en 'Dawn of Victory' spreken me het meest aan.

De gelijknamige band van gitarist Luca Turilli vind ik alleen tien keer beter, vooral met nummers als 'The Ancient Forest of Elves', 'King of the Nordic Twilight', 'Demonheart' en 'Prophet of the Last Eclipse'.

Agent Orange
Berichten: 214
Lid geworden op: di jun 07, 2005 8:53 pm
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door Agent Orange » ma okt 03, 2005 1:17 pm

Ik vind Rhapsody's muziek wel goed, net als Turilli's solo-project. Ik ben alleen niet zo te spreken over Lee als verteller, hij is monotoon en veel te saai daarvoor. Hij kan het beter op zingen en acteren houden, is 'ie veel beter in.

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » ma okt 03, 2005 4:54 pm

Ik heb laatst een cd'tje gebrand met knallende meezingers voor in de auto (kwestie van van wat frustratie af te geraken wanneer ik van mn werk naar huis rij), en Rhapsody's emerald sword staat er ook mooi tussen :))

de laatste rhapsody albums gaan me vervelen, sommige songs klinken alsof ze uit de eerdere albums geplukt werden, alleen hebben ze NOG meer laagjes bombastlak gekregen, bleh neen, te veel is te veel

Turilli's King of the nordic twilight is zoals eru zegt waarschijnlijk wel beter dan rhapsody's werk, het klinkt gewoon beter
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma okt 03, 2005 8:50 pm

Ik had gisteren de single 'Magic Of The Wizards Dream' op staan. Het is volgens mij nog maar een kwestie van tijd dat Rhapsody een album uitbrengt waar helemaal geen electrische gitaar meer aan te pas komt. Alleen maar van die vreemde middeleeuwse clowneske volksmuziek. Dat te bedenken dat voor een paar jaar terug nog een 'blackmetal' achtig iets op stapel stond. Volgens mij weet de band zelf amper wat het wil. Muzikaal gezien zwiert het alle kanten op en naar mijn mening lang niet altijd richting de goede.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di okt 04, 2005 12:32 pm

Een album zonder gitaren zie ik niet zo snel gebeuren. Je natuurlijk maar nooit, maar zolang Luca aan het roer is, zal altijd wel willen laten zien hoe goed hij wel niet is op zijn gitaar.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di okt 04, 2005 10:05 pm

Rene schreef:Een album zonder gitaren zie ik niet zo snel gebeuren. Je natuurlijk maar nooit, maar zolang Luca aan het roer is, zal altijd wel willen laten zien hoe goed hij wel niet is op zijn gitaar.
Laten we het hopen. Maar ik heb weinig vertrouwen in de toekomst. Het laatste album kon me al niet echt bekoren en ik ben bang dat die lijn doorgezet gaat worden.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di nov 22, 2005 1:25 pm

Italian epic metal band RHAPSODY will release their first-ever live album, "Live In Canada 2005 – The Dark Secret", on January 23, 2006. Recorded on Juen 13, 2005 at Salle Albert-Rousseau in Sainte-Foy, Quebec, Canada, the CD will feature the following track listing:

01. The Dark Secret
02. Unholy Warcry
03. Wisdom Of The Kings
04. The Village Of Dwarves
05. Eran's Mystical White Book
06. Lamento Eroico
07. Dawn Of Victory
08. Nightfall On The Grey Mountains
09. March Of The Swordmaster
10. Emerald Sword

"Live In Canada 2005 – The Dark Secret" will be released in two different versions: a regular CD, plus a limited-edition containing a bonus DVD with the entire concert recorded in 5.1 Surround Sound.


Dus, niet zo'n grote release, want er staan maar 9 nummers + intro op. Maar dat was wel te verwachten, omdat ze in het voorprogramma stonden. Daarom vind ik de song-keuze best wel ok. Maar waarom Canada? Ze hebben toch vele malen meer fans in elk willekeurig land in Europa?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Lainedil Naleanor
Berichten: 950
Lid geworden op: do feb 03, 2005 2:53 am
Locatie: Wuppertal (DE)
Contacteer:

Bericht door Lainedil Naleanor » di nov 22, 2005 2:34 pm

Dat zal wel de beste avond van de tour geweest zijn.
"For without thee my love, I shall waste away"
"...end existence - withering leaf..."

www.elexorien.com

[img]http://img234.imageshack.us/img234/5739/bannertest21zx.jpg[/img]

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » di nov 22, 2005 2:38 pm

wat maakt het uit waar een live cd is opgenomen?
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » di nov 22, 2005 3:17 pm

goddethroned schreef:wat maakt het uit waar een live cd is opgenomen?
Het erbij zijn geweest effect. Stel dat ze hem op Earthshaker hadden opgenomen, dan zouden een hele hoop lui zoiets hebben van, hee, daar was ik! Leuk man. Dat is ook het nut van bootlegs.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » di nov 22, 2005 3:36 pm

mij maakt het dus geen zak uit zolang het geluid maar acceptabel is en er goede nummers op staan
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » di nov 22, 2005 3:39 pm

goddethroned schreef:mij maakt het dus geen zak uit zolang het geluid maar acceptabel is en er goede nummers op staan
Uiteraard, mij ook niet. De door jou genoemde punten geven voor mij ook de doorslag. Want hell, er wordt toch bijna nooit iets in Nederland opgenomen. De enige dingen die ik ken (van bekende bands) zijn Mercyful Fate, Toto, Deep Purple en volgens mij ook Spock's Beard. Ik kan uiteraard wat vergeten. Ik vind wel dat het (net als dvd's) van 1 concert moet zijn, niet zo als live Kreaton, waar ie het ene moment Duits lult en het volgende moment Hello Korea! roept.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di nov 22, 2005 3:41 pm

Tygers of Pantang toch ook, hun laatste album?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » di nov 22, 2005 3:42 pm

Kan best, hahaha.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di nov 22, 2005 3:45 pm

Death, Forbidden, Agent Steel :P (kon het niet laten)
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » di nov 22, 2005 3:46 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Ik vind wel dat het (net als dvd's) van 1 concert moet zijn, niet zo als live Kreaton, waar ie het ene moment Duits lult en het volgende moment Hello Korea! roept.
Dat vind ik ook flink kut.Je moet echt alles van 1 concert hebben.Bij die van Kreator is dat inderdaad erg en irritant
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » di nov 22, 2005 3:48 pm

goddethroned schreef:[..]


Dat vind ik ook flink kut.Je moet echt alles van 1 concert hebben.Bij die van Kreator is dat inderdaad erg en irritant
Inderdaad, ik stoor me daar best aan.

Ga nou niet allemaal lopen roepen welke bands ik vergeten ben, daar is dit topic niet voor.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » di nov 22, 2005 4:08 pm

inderdaad,het gaat om Rhapsody (wat een van de bands is waardoor ik metal ben gaan luisteren en wacht met ongeduld op die live cd
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do nov 24, 2005 10:11 pm

Ik ben ook erg benieuwd naar het live-album. De 3 keren dat ik de band live heb gezien viel Rhapsody gigantisch door de mand. Live blijkt Rhapsody het niet waar te kunnen maken wat ze op album laten horen. Niet vreemd, aangezien de band op albums met, god weet hoeveel mensen samenwerkt en het er live met zijn zessen vanaf moeten brengen. Fabio Lione blijkt live ook geen hoogvlieger te zijn. Erg wisselvallig. Soms uitmuntend (de ballads) en soms tenenkrommend (vooral de oudere nummers). Ik vraag me dan ook serieus af of we een eerlijk document (liveconcert) te horen krijgen op het live-album.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do nov 24, 2005 10:15 pm

Rhapsody lijkt me ook echt zo'n band die in de eerste instantie niet de bedoeling had om te gaan optreden. Ik heb ze zelf niet live kunnen meemaken. Maar ik kan best begrijpen dat ze wat op het album produceren, erg moeilijk is om live waar te maken. Maar ja, kwestie van ervaring opbouwen en dan zal het uiteindelijk toch wel eens een keer gaan klinken.

Toch lijkt het me niet echt vanzelfsprekend dat ze toen ze in het voorprogramma stonden toen die live-cd werd opgenomen, het geluid nog steeds niet geweldig is. Dus zal er in de studio wel wat aan gesleuteld worden. Maar goed, dat zijn dus voorspellingen. Ik kijk er verder zeker wel naar uit.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do nov 24, 2005 10:20 pm

Rene schreef:Rhapsody lijkt me ook echt zo'n band die in de eerste instantie niet de bedoeling had om te gaan optreden. Ik heb ze zelf niet live kunnen meemaken. Maar ik kan best begrijpen dat ze wat op het album produceren, erg moeilijk is om live waar te maken. Maar ja, kwestie van ervaring opbouwen en dan zal het uiteindelijk toch wel eens een keer gaan klinken.

Toch lijkt het me niet echt vanzelfsprekend dat ze toen ze in het voorprogramma stonden toen die live-cd werd opgenomen, het geluid nog steeds niet geweldig is. Dus zal er in de studio wel wat aan gesleuteld worden. Maar goed, dat zijn dus voorspellingen. Ik kijk er verder zeker wel naar uit.
Ben het eigenlijk op alle punten met je eens. Waar ik bang voor ben is dat vooral aan de zang gesleuteld gaat worden. Aangezien een zanger (geheel onterecht overigens) als boegbeeld van een band wordt gezien zal deze ook sneller op prestaties beoordeeld worden, zéker live. Ik ben bang dat we niet de Lione te horen krijgen zoals deze meneer zich normaal live manifesteerd.

Maar goed, dat zijn dus voorspellingen. Ik kijk er verder zeker wel naar uit. :P
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr jul 14, 2006 7:10 pm

wtf :?

Due to copyright and trademark issues, the band formerly known as RHAPSODY has changed its name to RHAPSODY OF FIRE. The band members consider this a great new start, reflecting the emboldened and increasingly grandiose direction that their music has taken. "The power of the dragonflame will burn brighter than ever before," says guitarist/songwriter Luca Turilli. Keyboardist/songwriter Alex Staropoli adds, "The name RHAPSODY OF FIRE better represents the energy that has always been present in this band and its music."

Na een stuk of 10 releases moeten ze opeens hun naam veranderen? Ik ben erg benieuwd hoe dat zo opeens is gekomen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » vr jul 14, 2006 7:15 pm

Rene schreef:wtf :?

Due to copyright and trademark issues, the band formerly known as RHAPSODY has changed its name to RHAPSODY OF FIRE. The band members consider this a great new start, reflecting the emboldened and increasingly grandiose direction that their music has taken. "The power of the dragonflame will burn brighter than ever before," says guitarist/songwriter Luca Turilli. Keyboardist/songwriter Alex Staropoli adds, "The name RHAPSODY OF FIRE better represents the energy that has always been present in this band and its music."

Na een stuk of 10 releases moeten ze opeens hun naam veranderen? Ik ben erg benieuwd hoe dat zo opeens is gekomen.

Haha, bizar. Nu blijven ze voor mij toch echt Rhapsody, kom nou. Lijkt me eerder terecht dat die andere jaap z'n naam verandert, die ken ik namelijk niet.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jeroen.S
Berichten: 1240
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 6:53 pm

Bericht door Jeroen.S » vr jul 14, 2006 7:16 pm

Ik prefereer toch de oude naam. Maargoed, ik ben benieuwd hoe het volgende werkje word. Die laatste had maar enkele nummers die echt goed waren. De rest is gewoon saai/matig.

Gebruikersavatar
Jeroen.S
Berichten: 1240
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 6:53 pm

Bericht door Jeroen.S » vr jul 14, 2006 7:17 pm

En minder gelul erin, ook al is Lee narrator.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » vr jul 14, 2006 10:52 pm

Wel eerlijk wezen, Rhapsody on fire is veel betere naam die echt aan zal slaan.
Ik kan dan ook niet wachten om bij het eerste volgende live optreden van de band 20x achter elkaar 'Rhapsody on fire' te roepen als ze opkomen.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » vr jul 14, 2006 10:56 pm

Rene schreef:wtf :?

Due to copyright and trademark issues, the band formerly known as RHAPSODY has changed its name to RHAPSODY OF FIRE. The band members consider this a great new start, reflecting the emboldened and increasingly grandiose direction that their music has taken. "The power of the dragonflame will burn brighter than ever before," says guitarist/songwriter Luca Turilli. Keyboardist/songwriter Alex Staropoli adds, "The name RHAPSODY OF FIRE better represents the energy that has always been present in this band and its music."

Na een stuk of 10 releases moeten ze opeens hun naam veranderen? Ik ben erg benieuwd hoe dat zo opeens is gekomen.
Nee :lol: . Hoe slecht :lol: .

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za jul 15, 2006 1:50 am

idd, wat een domme verandering :roll:
Faustian Spirit of the Earth

Agent Orange
Berichten: 214
Lid geworden op: di jun 07, 2005 8:53 pm
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door Agent Orange » ma jul 17, 2006 2:35 pm

Bizar, de band bestaat al meer dan 10 jaar, waarom nu pas het bericht dat die naam niet kan? Is er dan nog een andere band die Rhapsody heet dan en die ouder is dan deze?

'Rhapsody Of Fire' klinkt leuk, maar toch minder pakkend dan gewoon 'Rhapsody' IMO.

Nu ja, dat wordt dus effe wennen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jul 17, 2006 2:40 pm

ik heb de topictitel maar wat aangepast, om misverstanden te voorkomen ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » ma jul 17, 2006 2:51 pm

Italianen he. Er zullen vast wel weer wat mensen zijn omgekocht.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » ma jul 17, 2006 8:56 pm

Beetje vreemd. Dat ze er na 10 jaar achter komen dat de naam niet mag, vanwege copyright gelul...zal het niet een soort PR-stunt zijn, dat ze onder een nieuwe naam weer proberen hogerop te klimmen, omdat ze nu misschien wel een beetje vast zitten...

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma jul 17, 2006 9:03 pm

Iron Maiden schreef:Beetje vreemd. Dat ze er na 10 jaar achter komen dat de naam niet mag, vanwege copyright gelul...zal het niet een soort PR-stunt zijn, dat ze onder een nieuwe naam weer proberen hogerop te klimmen, omdat ze nu misschien wel een beetje vast zitten...
Hoe wil je hogerop klimmen door een nog dommere naam te kiezen?
It's the end of time

Plaats reactie