Vintersorg

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Vintersorg

Bericht door Robgoroth » ma jul 05, 2004 7:39 pm

Op aanraden van Lanfear heb ik het album Ödemarkens Son gedownload. Ik kende al eerder de twee albums van Otyg, en daar was ik heel erg van onder de indruk. Toen ik boven vermeld album voor het eerst opzette, schrok ik een beetje van de explosiviteit van het album, en de wat stevige riffs.

De folkelementen die in Otyg duidelijk aanwezig zijn/waren, mis ik bij Vintersorg. Het album op zich is niet slecht, met leuke pianopassages, en leuke afwisseling wat vocals betreft. Toch vind ik het erg jammer dat hier toch enkele Black Metal invloeden in te vinden zijn, wat gitaarwerk betreft.

Ödemarkens Son krijgt van mij een magere 7, gezien de capaciteiten van Vintersorg zelf, maar het is best een leuk album. Ik ben benieuwd hoe de andere 4 albums zijn.

Mijn topicvragen:

- zijn de andere albums wat Otyg-achtiger?
- op welke albums zijn de typische Otyg-vocalen het beste hoorbaar?
- wat is het beste album?
- wat vind je van Vintersorg (band) algemeen?
- ben je het met me eens dat Andreas zijn muzikale en vocale capaciteiten niet volledig benut in Vintersorg?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 05, 2004 8:01 pm

Wat mij betreft had de man gewoon bij Otyg moeten blijven. Dat vind ik nogsteeds zijn sterktste werk. Misschien technisch gezien niet maar qua emotie en (vooral) wat mijn smaak betreft zeker wel.

Wat het solo spul van de man betreft vind ik Till Fjalls nog het beste. Dat was tevens de eerste.

Ik heb een tijdje gepent met de man tijdens zijn Otyg periode maar hij leek me ook een beetje een pretentieus mannetje eigenlijk.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma jul 05, 2004 9:40 pm

Pretentieus of arrogant?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24867
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jul 05, 2004 9:42 pm

Robgoroth schreef:Pretentieus of arrogant?
het kan alletwee positief zijn

Otyg ken ik eigenlijk niet, alleen het werk van Vintersorg, en daar is niets mis mee.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Morgeve
Berichten: 3835
Lid geworden op: wo aug 28, 2002 9:07 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Morgeve » ma jul 05, 2004 9:45 pm

Ik ken al die naampjes van die cd's niet uit mijn hoofd. Maar de nieuwe vintersorgcd's vind ik persoonlijk erg slecht. De oude zoals cosmic genesis vind ik leuk :). Die zijn ook wat creatiever in elkaar gezet dan de nieuwe.
tuuut tuut tuut tuuut tuuut

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma jul 05, 2004 9:46 pm

Ik ken tot nu toe alleen Till Fjalls. Sterk, maar nu ook weer niet zo bijzonder.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jul 06, 2004 8:43 pm

Robgoroth schreef:Pretentieus of arrogant?
Nou, ik zal even uitleggen wat ik bedoel. Ik wil de man niet in discrediet brengen door een paar ideeen van mij.

In zijn brieven had hij het bijvoorbeeld alleen over zichzelf. En nooit over de rest van Otyg. Ik heb een handtekening van alleen Vintersorg op het Otyg logo. Hij had het erg veel over zijn solo project. Een beetje alsof hij "the man" was en de rest van de band er een beetje bij liep zeg maar. Dus daar kreeg ik niet echt een positief beeld bij.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di jul 06, 2004 8:54 pm

Alleen diegene die jij hebt, heb ik niet Rob. Till Fjälls vind ik een heel leuk werkje, hij is daar als enige lid bezig, gave Folk is dat, lijkt wel wat op Otyg dacht ik. Vanaf Cosmic Genesis is hij de wat meer progressievere kant opgegaan, wat zich nog meer liet blijken op Visions from the Spiral Generator, het eerste album dat ik van hem te horen kreeg. Songs zonder echte structuur, wel een refrein e.d, maar het geheel voelt gewoon als een stroompje dat nimmer terugkeert bij z'n beginpunt. Ik was danig van dit album onder de indruk, heb dus ook meteen the Focusing Blur gehaald toen die uitkwam. Bij de eerste indruk viel die wel een beetje tegen, maar nadat ik 'm later weer uit m'n collectie had getrokken, bleek het wederom een enorm gaaf album te zijn. Deze keer is de coöperatie tussen Vintersorg, Matthias en de twee guest musicians wat beter verlopen, wat blijkt uit het feit dat de liedjes gewoon wat beter in elkaar steken. Lyrisch gezien is de evolutie van Vintersorg ook wel interessant, eerst verhaalde hij namelijk over de natuur, maar vanaf Cosmic Genesis is hij het wijde heelal ingetrokken, met een nog onovertroffen climax op het album the Focusing Blur, waarbij hij bepaalde theoriën over het heelal aanhaalt, meerdere dimensies bijvoorbeeld. Interessante stof vind ik toch, vandaar ook dat het laatste album mijn favoriet is.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » di jul 06, 2004 8:56 pm

Ik heb alleen Visions from the Spiral Generator maar daar ben ik tamelijk vlot op uit gekeken.
Bij vlagen draai ik hem nog welleens

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » do jul 15, 2004 11:28 am

Check.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » do jul 15, 2004 11:57 am

Draconian schreef:Ik ken tot nu toe alleen Till Fjalls. Sterk, maar nu ook weer niet zo bijzonder.

Till Fjalls vind ik veruit het beste Vintersorg album; alles wat heer Vintersorg daarna gemaakt heeft is in mijn ogen stukken minder; misschien zit het muzikaal beter in elkaar, maar de spontaniteit en emotie van Till Fjalls hoor ik op de latere albums niet meer terug, jammer...

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » do jul 15, 2004 12:03 pm

Till Fjalls is een meesterlijk album!
Wat erna komt is ruim voldoende tot vrij matig, jammergenoeg.

Verwacht van Till Fjalls overigens geen tweede Otyg. Het klinkt totaal anders.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9710
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » do jul 15, 2004 12:06 pm

ik vind Cosmis Genesis en the Focusing blur ook heel erg goed.
maar Til Fjälls is wel beter ja.
Gelegenheids Satanist

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Laus » do jul 15, 2004 12:25 pm

Tjill Fälls vond ik niks.

nu maar eens Otyg downen. Iedereen is daar zo lyrisch over.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » do jul 15, 2004 12:27 pm

Ze zijn zelf ook best lyrisch
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » zo mar 11, 2007 10:28 pm

*schop*

heeft iemand het nieuwe Vintersorg album, Sölens Rötter, al gehoord?
heb 'm zelf net een paar keer geluisterd... echt een meesterwerk. eerst waren The Focusing Blur en Visions mijn favoriete albums, maar ik denk dat daar verandering in komt (zodra ik 'm nog vaker heb gehoord als de retail uit is)


maar hopen dat Vintersorg dit jaar weer een paar zomerfestival concerten doet.


www.vintersorganic.com
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr apr 11, 2008 6:45 pm

Ik luister op het moment de laatste van Vintersorg, Sölens Rötter en ik vind dit toch erg aangenaam, vooral door de afwisseling van rauwe vocalen met de cleane. Verder is het niet zo folk alá Ensiferum of Korpiklaani, maar heerlijk genietbaar en om naar te luisteren ipv te zuipen.

Hoe is het oudere werk in vergelijking met deze plaat?

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » vr apr 11, 2008 8:21 pm

Solens Rötter is eigenlijk een beetje een return to the roots van Vintersorg; de twee voorgaande albums waren stukken complexer, met Steve DiGiorgio (Death, Testament etc.) op bas en Asgeir (Borknagar, Spiral Architect) op drums en leunden zwaar op de progressive metal. Alles daarvoor is weer wat folk-achtiger en ook - mijn mening - duidelijk amateuristischer. Nee, met Solens Rötter kan ik tot op heden weinig, Visions from the Spiral Generator is de shiznit.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » vr apr 11, 2008 9:35 pm

Qua Vintersorg blijf ik persoonlijk echt bij Till Fjälls zweren. Dat album is geweldig en onovertroffen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za apr 12, 2008 1:22 am

Hieronimus schreef:Solens Rötter is eigenlijk een beetje een return to the roots van Vintersorg; de twee voorgaande albums waren stukken complexer, met Steve DiGiorgio (Death, Testament etc.) op bas en Asgeir (Borknagar, Spiral Architect) op drums en leunden zwaar op de progressive metal. Alles daarvoor is weer wat folk-achtiger en ook - mijn mening - duidelijk amateuristischer. Nee, met Solens Rötter kan ik tot op heden weinig, Visions from the Spiral Generator is de shiznit.
Hmm dat klinkt wel interessant die voorgaande albums, ook vanwege Steve. Ik ga het eens opzoeken.

Gebruikersavatar
dudes
Berichten: 533
Lid geworden op: di aug 15, 2006 9:52 pm
Contacteer:

Bericht door dudes » za apr 12, 2008 1:08 pm

Een andere project van Mr V, fission. Heb de Cd en moet zeggen dat ik die ook goed vind. Binnenkort komt er een nieuwe uit en wat ik daar tot nu toe van heb kunnen horen ga ik die ook kopen.


http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... a5bb680f00

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vintersorg

Bericht door Jeroen » zo jul 30, 2017 10:04 pm

Kick. Till Fjalls Del II is een te gekke cd. Heerlijke wisselwerking tussen rauwe en heldere zang, gave songs en erg sfeervol. Misschien wel beter dan de laatste Borknagar, om maar wat te zeggen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie