The Mars Volta

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di jun 20, 2006 10:01 am

Hier is de tracklist:

1. VICARIOUS ATONEMENT
2. TETRAGRAMMATON
3. VERMICIDE
4. MECCAMPUTECHTURE
5. ASILOS MAGDALENA
6. VISCERA EYES
7. DAY OF THE BAPHOMETS
8. EL CIERVO VULNERADO

Qua vage titels is er niets veranderd, zo blijkt. Waarschijnlijk wel weer wat kortere nummers, Frances the Mute had maar vijf tracks.
En de artiest die de cover gaat ontwerpen is ook bekend:


http://www.jeffjordanart.com/
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » di jun 20, 2006 10:03 am

paradigm shift schreef:En de nieuwe plaat is al weer onderweg! De titel is Amputechture, en hij wordt 11 augustus verwacht, 28 juni komt er een nieuwe single uit :D
verplichte aanschaf!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di jun 20, 2006 10:23 am

Zeker weten, net als de remix cd en dvd die in de maak zijn!
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » ma jul 03, 2006 8:01 pm

Ik heb nu Asilos Magdalena op staan, mooie song, maar wel anders dan alles dat TMV ooit gedaan heeft: een volledig acoustische, volledig spaanstalige ballad. Mooi!
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » zo jul 09, 2006 11:17 am

Meer mensen die het nieuwe album al beluisterd hebben?

Zoja, wat vinden jullie ervan?

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » zo jul 09, 2006 9:00 pm

Ja, ik heb hem nu een keer of vijf geluisterd. Het is wel duidelijk een andere plaat dan FTM. De ambient-invloeden zijn bijkans geheel verdwenen, dus geen minutenlange kikkers, belle of windeffecten meer, alles is wat compacter en'songgerichter' geworden. Verder is de mix ook anders, op FTM domineerde de gitaar, hier zijn bas, blazers en toetsen veel meer naar voren gehaald. En voor het eerst spelen ze nummers in majeur, waardoor het allemaal iets minder donker klinkt. (hoewel de teksten nog steeds vol met geaborteerde baby's, wormen, glazen ogen, amputaties en dergelijken zitten:P ). Al met al heeft het album een meer funky en jazzy sfeer, en af en toe hoor ik ook wat Dream Theater achtige invloeden. Ik ben er nog niet helemaal uit of FTM is overtroffen, maar ze zijn in ieder geval verder gegroeid als band.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » zo jul 09, 2006 9:06 pm

paradigm shift schreef:Ja, ik heb hem nu een keer of vijf geluisterd. Het is wel duidelijk een andere plaat dan FTM. De ambient-invloeden zijn bijkans geheel verdwenen, dus geen minutenlange kikkers, belle of windeffecten meer, alles is wat compacter en'songgerichter' geworden. Verder is de mix ook anders, op FTM domineerde de gitaar, hier zijn bas, blazers en toetsen veel meer naar voren gehaald. En voor het eerst spelen ze nummers in majeur, waardoor het allemaal iets minder donker klinkt. (hoewel de teksten nog steeds vol met geaborteerde baby's, wormen, glazen ogen, amputaties en dergelijken zitten:P ). Al met al heeft het album een meer funky en jazzy sfeer, en af en toe hoor ik ook wat Dream Theater achtige invloeden. Ik ben er nog niet helemaal uit of FTM is overtroffen, maar ze zijn in ieder geval verder gegroeid als band.
Ik heb juist het gevoel dat de Gitaar hier(Ampu...) veel meer naar voren komt. Dat de gitaar zelfs bijna alles overheerst.

Of ik heb het album verkeerd gebrand(ja, ik kon niet wachten, moet nog zolang wachten: 22 augustus.... ik koop hem direct als hij uit is...). Zou natuurlijk ook gewoon aan de gedownloade versie kunnen liggen...

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » zo jul 09, 2006 9:09 pm

Liquid Tension Experiment schreef:[..]


Ik heb juist het gevoel dat de Gitaar hier(Ampu...) veel meer naar voren komt. Dat de gitaar zelfs bijna alles overheerst.

Of ik heb het album verkeerd gebrand(ja, ik kon niet wachten, moet nog zolang wachten: 22 augustus.... ik koop hem direct als hij uit is...). Zou natuurlijk ook gewoon aan de gedownloade versie kunnen liggen...
Ja, op zich wordt er wel heel veel 'geshred' op dit album, maar de gitaren staan niet zo ver naar voren in de mix als op FTM, daar hoorde je bv de orgelpartijen soms bijna niet. Heb jij trouwens ook zo'n slechte rip met nummers die heel plotseling afgekapt worden?
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » ma jul 10, 2006 8:12 am

paradigm shift schreef:Ja, ik heb hem nu een keer of vijf geluisterd. Het is wel duidelijk een andere plaat dan FTM. De ambient-invloeden zijn bijkans geheel verdwenen, dus geen minutenlange kikkers, belle of windeffecten meer, alles is wat compacter en'songgerichter' geworden. Verder is de mix ook anders, op FTM domineerde de gitaar, hier zijn bas, blazers en toetsen veel meer naar voren gehaald. En voor het eerst spelen ze nummers in majeur, waardoor het allemaal iets minder donker klinkt. (hoewel de teksten nog steeds vol met geaborteerde baby's, wormen, glazen ogen, amputaties en dergelijken zitten:P ). Al met al heeft het album een meer funky en jazzy sfeer, en af en toe hoor ik ook wat Dream Theater achtige invloeden. Ik ben er nog niet helemaal uit of FTM is overtroffen, maar ze zijn in ieder geval verder gegroeid als band.
goede zaak, was een beetje TE op FTM
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » ma jul 10, 2006 9:38 pm

paradigm shift schreef:[..]


Ja, op zich wordt er wel heel veel 'geshred' op dit album, maar de gitaren staan niet zo ver naar voren in de mix als op FTM, daar hoorde je bv de orgelpartijen soms bijna niet. Heb jij trouwens ook zo'n slechte rip met nummers die heel plotseling afgekapt worden?
Yep, heel jammer dat ze afkappen, hoor ik circa 4 seconde stilte en dan het volgende nummer. Je hoort duidelijk dat het een overgang naar het volgende nummer is(Vicarious naar Tetra...). Kan daarom ook niet wachten tot 22 augustus.

Vindt dit album echt zo vet. 6:40 bij tetragrammaton: Kippenvel!

En wat ik ook zo mooi vindt: denk je dat het nummer afgelopen is, hoor je 2 of 1 seconde stilte en dan BAM! Explosie... Keiharde gitaariffs en drums, die hele 17 minuten is een toolgasme eh ik bedoel TMVgasme :wink:

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo aug 02, 2006 8:26 pm

Lees net tot mijn spijt dat Jon Theodore de band verlaten heeft. Erg zonde, een vand de beste drummers van deze tijd. Hij wirdt vervangen door Blake Fleming van death metal / math rock band zeni geva. Ben benieuwd naar 's mans drumkunsten in ieder geval.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » vr sep 08, 2006 7:47 pm

nieuwe mars volta is vet! andere die hem al hebben?
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » za sep 09, 2006 9:35 am

Nope, nog niet, pik hem maandag gelijk op.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » za sep 09, 2006 3:03 pm

Vandaag binnengekregen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jammer dat de onderkant waar de disc hoort helemaal wit is :roll: .

*Sorry voor de belabberde pics :lol: .

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » za sep 09, 2006 4:29 pm

Liquid Tension Experiment schreef:Vandaag binnengekregen:

[plaatjes]
Jammer dat de onderkant waar de disc hoort helemaal wit is :roll: .

*Sorry voor de belabberde pics :lol: .
ja dat vind ik ook zonde. dat dat wit is. maarja. ik luister hem nu weer. toch wel een steengoed album
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » za sep 09, 2006 6:00 pm

puking luke schreef:[..]


ja dat vind ik ook zonde. dat dat wit is. maarja. ik luister hem nu weer. toch wel een steengoed album
oftopic: reageer eens op je PM :)

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » zo sep 17, 2006 10:54 pm

Ik heb m nu ook, en nu vele luisterbeurten plaats ik hem boven de-lousen in the comatorium, maar Frances the Mute blijft favoriet. Amputechture is (voor TMV begrippen) hun meest catchy en toegankelijke plaat, en om de band te leren kennen zou ik deze plaat aanraden, maar ik geef toch de voorkeur aan de complete hysterie en theatrale bombast van FTM, hoewel ook deze hoog in mijn lijstje van favoriete albums komt. Now playing: Day of the Baphomets, wat een nummer, hulde!
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » ma sep 18, 2006 9:14 am

paradigm shift schreef:Ik heb m nu ook, en nu vele luisterbeurten plaats ik hem boven de-lousen in the comatorium, maar Frances the Mute blijft favoriet. Amputechture is (voor TMV begrippen) hun meest catchy en toegankelijke plaat, en om de band te leren kennen zou ik deze plaat aanraden, maar ik geef toch de voorkeur aan de complete hysterie en theatrale bombast van FTM, hoewel ook deze hoog in mijn lijstje van favoriete albums komt. Now playing: Day of the Baphomets, wat een nummer, hulde!
Ik ben het wel met je eens over Frances the Mute. die blijft idd het best. En Day of the Baphoments is idd heel vet! vooral die intro met de bas solo.
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » za sep 23, 2006 7:28 pm

even schaamteloos kopiepasten van mijn blog:

Blood Mountain vs. Amputechture
Mastodon en The Mars Volta verwikkeld in een tweestrijd? Wat heeft ondergetekende geslikt om dit uit te werken? En diegene heeft geen idee, maar weet wél dat het 2 platen zijn waar hij naar uit heeft gekeken, welke beide tegelijkertijd in de schappen lagen én op Blood Mountain was óók de zanger van The Mars Volta te horen. En nu jij weer!

Ik hou van Mastodon. Mijn eerste kennismaking kwam in januari 2003, waar ik de re-release van Remission voor een schappelijk prijsje kon kopen. Dik een jaar vóór ik me in de mathcore ging verdiepen door Miss Machine (tDEP) aan te schaffen. Mastodon bracht me onder hypnose. De drums waren werkelijk fenomenaal, en ik heb uren besteed door puur naar slagwerkmonster Brann Dailor te luisteren. Dat geschreeuw vond ik maar niets en de combinatie van heavy rock met country klanken werkte erg op mijn gesteldheid. Ná Remission kwam Leviathan, prachtige artwork en 2 onvergetelijke nummers, Hearts Alive en vooral Aqua Dementia. De rest deed me weinig. Het was oké. Maar wel een domper vergeleken met hun debuut. Hun derde album werd al voor de major Warner Bros. gemaakt.


Ik hou van The Mars Volta. Mijn eerste kennismaking kwam een dik jaar geleden. Pas de derde keer dat ik Frances The Mute in de winkel zat te luisteren viel het kwartje. Het leek wel The Dillinger Escape Plan met flamingo gitaarwerk, blazers en lange soundscapes. En die drummer dan. De snelheid en de techniek maar vooral de precisie; het was gekkenwerk. Ik heb er lang over gedaan om het te kunnen waarderen, maar het uiteindelijke product is daardoor alleen maar in waarde gestegen. Maar die hoge klanken van de zanger vond ik niet zó. Het was hun eerste uitgave voor een major, Universal.

Beide albums zagen enkele weken terug het licht; met een grote promotiemachine ronkend achter de muziek maar beide bands laten zich puur door eigenzinnigheid leiden. Beide zitten ze op een groot label en wisten toch een carte blanche los te peuteren. Blood Mountain is uitstekend en doet Leviathan verbleken door kracht en techniek zonder de melodie uit het oog te verliezen. Amputechture klinkt op het eerste gehoor wat tammer dan Frances The Mute en is componisch gezien een stukje tammer. Desontdanks zijn vooral de rustige, psychedelische stukken minder langdradig waardoor het gitaarwerk de juiste impact heeft. Beide albums kwamen, zagen en overwonnen. Of ze beter zijn dan eerder werk;daar laat ik me verder nog niet over uit. Mijn aandacht hebben ze in ieder geval. En zijn een precisieaanval op eenieder die zeurt dat populaire muziek simpel is. Luister beide en oordeel dan weer. Ik luister Blood Mountain nog wel even af om straks Amputechure te draaien
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma okt 23, 2006 8:31 pm

Vreemd, ik lees overal dat de nieuwe Mars Volta toegankelijker is dan Frances the mute. Toch vind ik Frances lekkerder wegluisteren dan Amputechture. Frances the mute kende meer rustpunten. Het klopt dat Amputechture door het weglaten van de lange psychedelische tussenstukken compacter is geworden maar daardoor is het soms ook een enorm drukke sonische aanval geworden. Ik vond het bij The Mars Volta juist zo gaaf dat die enorme bakken herrie en gefreak werden afgewisseld met rustige, meer gestreamlinede stukken. Ik vind het nieuwe album erg goed maar na een uur en een kwartier ben ik gewoon bek af. En ik betrap mezelf er op dat ik hem soms na 3 kwartier gewoon af zet.

Frances the mute was voor mij de beste plaat van 2005. En hoewel ik Amputechture, nogmaals, erg goed vind denk ik niet dat hij in mijn top tien van 2006 zal staan.

...of het kwartje moet toch later nog vallen. Iets dat ik bij The Mars Volta niet uitsluit.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » ma okt 23, 2006 8:38 pm

Ik vind Fances the Mute ook beter, zij het om een andere reden. Fances kende inderdaad meer rustpunten, maar als ze losgingen, dan was het ook gelijk héél intens. Neem bijvoorbeeld dat stuk 'twentyfive wives in the lake tonight...' Die bombast, die complete over-the-topness komt veel minder voor op amputechture. Maar het schijnt ook dat deze plaat vooral is uitgebracht om de laatste oude ideeën die nog op de plank lagen uit te brengen zodat ze met een schone lei konden beginnen, in januari wil Rodriguez namelijk al beginnen met de mix van het nieuwe album.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Yggdrasil
Berichten: 126
Lid geworden op: wo mei 25, 2005 8:43 pm

Bericht door Yggdrasil » do nov 09, 2006 4:19 pm

De-loused is nog altijd het beste album, in mijn ogen, mar ik begin Amputechture hoe langer hoe meer te apprecieren. Akkoord, de stem is minder emotioneel en manisch als in bijvoorbeeld Take the veil cerpin taxt, maar nummers als Tetragrammaton en Day of the baphomets laten toch niets te wensen over. Het duurt bij dit album wel veel langer voor ik het volledig verwerkt heb.
Latviešu strēlnieki

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di jan 30, 2007 4:32 pm

Gitarist Rodriguez-Lopez heeft nu een plaat opgenomen met Damo Suzuki, bekend als de zanger van krautrockgiganten CAN, bijgestaan door het Omar Rodriguez quintet, getiteld please heat this eventually. Fijn stukje muziek! Wat psychdelischer en groove-georienteerder dan TMV, heerlijke saxofoonpartijen van Adrian Terrazas en keyboardpartijen van Money Mark (bekend van beastie boys). Ik begin hem in ieder geval steeds meer te waarderen.

Afbeelding
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » di jan 30, 2007 9:07 pm

ben errug benieuwd! staan er ergens wat songs online ofzo? klinkt veelbelovend
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di jan 30, 2007 9:50 pm

Yup, ik heb ze van het internet geplukt. Mocht je niks vinden dan wil ik wel wat doormailen.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Yggdrasil
Berichten: 126
Lid geworden op: wo mei 25, 2005 8:43 pm

Bericht door Yggdrasil » zo feb 04, 2007 12:10 pm

Trouwens, ben ik de enige die opgemerkt heeft hoe sterk Amputechture beïnvloed is door Omar's eerste solo-album?
Latviešu strēlnieki

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo apr 25, 2007 4:56 pm

Over Omar's solo albums gesproken; er is een nieuwe onderweg, komt 29 mei uit, getiteld Se dice bisonte, no buffalo.

Lijkt erop dat dit album vooral een donkere, verknipte variant van salsarock gaat worden in plaats van jazzrock.

Afbeelding

Mp3's:

http://www.thepunkguy.com/music/05%20Se ... 20copy.mp3
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=74197555

Track Listings
1. Lukewarm
2. Luxury of Infancy
3. Rapid Fire Tollbooth
4. Thermometer Drinking the Bussness of Turnstiles
5. Se Dice Bisonte, No Bufalo
6. If Gravity Lulls, I Can Hear the World Pant
7. Please Heat This Eventually
8. Lurking About in a Cold Sweat (Held Together by Venom)
9. Boiling Death Request a Body to Rest Its Head On
10. Tirania de La Tradicion
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » vr jul 06, 2007 10:00 pm

En er is al weer een nieuwe The Mars Volta release onderweg, titel: the Bedlam in Goliath, verwacht begin september.

Verder komen er twee tMV dvd's uit, een nieuw live album, een samenwerking met Zach Hill van Hella, een electro album, El Bufalo de la Noche soundtrack en a Manual dexterity II.... bezig baasje, die Omar 8)
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » za jul 07, 2007 9:30 pm

paradigm shift schreef:En er is al weer een nieuwe The Mars Volta release onderweg, titel: the Bedlam in Goliath, verwacht begin september.

Verder komen er twee tMV dvd's uit, een nieuw live album, een samenwerking met Zach Hill van Hella, een electro album, El Bufalo de la Noche soundtrack en a Manual dexterity II.... bezig baasje, die Omar 8)
Jij zit dus ook regelmatig op "Thecomatorium", ze zijn idd lekker bezig.... Had ook uit een interview begrepen(Henry Rollins) dat ze snel verveeld raken en dat dat ook de reden is dat ze elk jaar opnieuw een album uitbrengen, en ook de reden dat ze nooit normale setlists hebben, maar op het podium meer voor zichzelf aan het jammen zijn.

Live-album: Nieuwe live album gaat Scabdates II heten als ik "thecomatorium mag geloven, hopelijk komen hier geen nummers van Deloused op.

DVD's: Er zullen dus zoals gezegd 2 DVD's uitkomen, 1 met live registraties en 1 over het verhaal achter TMV. ben daar erg benieuwd naar, ik kan hier namelijk echt niet op wachten. Hoop nl zo dat heel Cassandra Gemmini tussen de registraties zit laat staan het andere prachtig spul. Hoef ik ook niet meer naar mij gebrande dvd van TMB in de electric Ballroom te kijken.

Album TBiG: Rapid Fire Tollbooth, een nummer van Omars laatste solo-album, zal op het nieuwe TMV-album verschijnen(Volgens een recent interview met Omar) en zal zich in een nieuwe jasje bevinden.

Mijn favoriete band en dan zal er zoveel moois uitkomen. Nog geen 1 TMV-Album heeft me weten teleur te stellen.

Can't Wait!

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » za jul 07, 2007 10:22 pm

Liquid Tension Experiment schreef:[..]


Jij zit dus ook regelmatig op "Thecomatorium", ze zijn idd lekker bezig.... Had ook uit een interview begrepen(Henry Rollins) dat ze snel verveeld raken en dat dat ook de reden is dat ze elk jaar opnieuw een album uitbrengen, en ook de reden dat ze nooit normale setlists hebben, maar op het podium meer voor zichzelf aan het jammen zijn.

Live-album: Nieuwe live album gaat Scabdates II heten als ik "thecomatorium mag geloven, hopelijk komen hier geen nummers van Deloused op.

DVD's: Er zullen dus zoals gezegd 2 DVD's uitkomen, 1 met live registraties en 1 over het verhaal achter TMV. ben daar erg benieuwd naar, ik kan hier namelijk echt niet op wachten. Hoop nl zo dat heel Cassandra Gemmini tussen de registraties zit laat staan het andere prachtig spul. Hoef ik ook niet meer naar mij gebrande dvd van TMB in de electric Ballroom te kijken.

Album TBiG: Rapid Fire Tollbooth, een nummer van Omars laatste solo-album, zal op het nieuwe TMV-album verschijnen(Volgens een recent interview met Omar) en zal zich in een nieuwe jasje bevinden.

Mijn favoriete band en dan zal er zoveel moois uitkomen. Nog geen 1 TMV-Album heeft me weten teleur te stellen.

Can't Wait!
Nee, er komen geen de-loused nummers op. Omar neemt iedere show op, en is van plan een serie live albums te maken die elk een live-interpretatie zijn van hun studio-albums. Scabdates II wordt dus vooral Frances en Amputechture,
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » di aug 28, 2007 7:00 pm

Iemand nog nieuws over deze band.

Ik had geloof ik begrepen dat geen 1 nummer op het nieuwe album boven de 10 minuten uitkomt.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » zo okt 21, 2007 12:18 pm

Ik heb drie songs gehoord van The Bedlam in Goliath. Nu zijn drie songs natuurlijk te weinig om voorspellingen te doen over een heel album, maar mijn eerste indruk is dat het heavier is. Minder jazzy, compacter en meer in your face. Ze hebben hun hardcore roots teruggevonden lijkt het wel.
De wisseling van drummer heeft ook veel verschil gemaakt. Thomas Pridgen, de nieuwe drummer, drumt veel drukker dan Jon Theodore. Hij is echt all over the place.
Ik ben nu echt ben nu echt benieuwd gemaakt naar de hele plaat, want deze drie songs klinken echt heel indrukwekkend!
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » zo okt 21, 2007 1:40 pm

Wie wat waar hoe?? !!!!!!!

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » zo okt 21, 2007 1:48 pm

Check je PM 8)
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » zo okt 21, 2007 2:58 pm

Hmm, I'm getting curious... Net toevallig Amputechture door de speakers heen gejaagd en juist dat post-Bonham drumwerk van Theodore was wel heel erg gaaf. Druk in The Mars Volta doet bij mij associaties bij Mastodon oproepen, hoewel dat bij lange na niet slecht is natuurlijk. Zeer benieuwd iig, en ik verwacht ook bepaald geen teleurstelling!
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » zo okt 21, 2007 3:06 pm

Het doet hier en daar inderdaad wel aan Brann Dailor denken ja, in die zin dat het echt drummroll na drumroll is, in plaats van Theodore's meer gedoseerde hardhitting snarewerk.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » ma okt 22, 2007 11:48 pm

Goliath is echt een geweldig nummer, 8 minutige geluidswal, en wat klinkt Cedric hierop goed zeg! Erg benieuwd naar het hele album! The Mars Volta heeft trouwens iets Led Zeps in dit nummer.

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » di okt 23, 2007 8:12 am

Iemand de oude 1973-er Precision Bass van hun bassist kopen, trouwens?. Hij heeft tot zijn volle tevredenheid een endorsementdeal met Läkland gekregen, en het arme ding is overbodig geworden :roll:
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di okt 23, 2007 4:05 pm

Liquid Tension Experiment schreef:Goliath is echt een geweldig nummer, 8 minutige geluidswal, en wat klinkt Cedric hierop goed zeg! Erg benieuwd naar het hele album! The Mars Volta heeft trouwens iets Led Zeps in dit nummer.
Ja, fantastische vocalen, vooral de Mike Patton like screams aan het einde.

NEVER HEARD A MAN SPEAK LIKE THIS MAN BEFORE!
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » di okt 23, 2007 10:50 pm

Mike Patton hoor ik niet echt, het is vooral Robert Plant ala Dazed & Confused waar Cedric mij aan doet denken.

Over Mike Patton: 6:38 L'Via L'Viaquez. Dat stukje doet mij aan Patton denken ala Vanity Fair/Pink Cigarette/Air Conditioned Nightmare mixup...

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo okt 24, 2007 4:08 pm

Dit trouwens ook al gezien?


Afbeelding

Album van het Omar Rodriguez quintet met de ietwat curieuze titel the apocalypse inside an orange.

1. "Melting Chariots"
2. "Knee Deep in the Loving Hush of Heresy"
3. "Jacob van Lennepkade II"
4. "Fuerza de Liberacion"
5. "Spared from the Insult List"
6. "Baby Fat"
7. "The Apocalypse Inside of an Orange"
8. "Coma Pony"
Laatst gewijzigd door paradigm shift op do okt 25, 2007 3:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » wo okt 24, 2007 6:59 pm

Je plaatje doet het niet...

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » do nov 08, 2007 8:26 pm

Mars Volta To Release 'The Record That Did Not Want To Be Born'


If you thought the concepts behind the Mars Volta's last three records were, well, odd, just wait — you haven't heard anything yet.

The band's 2003 debut, De-Loused in the Comatorium, revolved around the tale of Cerpin Taxt, a man who tries to kill himself by overdosing on morphine. The inspiration for 2005's Frances the Mute came from an anonymous man's diary that chronicled the author's search for his biological parents. And 2006's Amputechture tackled topics like U.S. immigration and possessed nuns.

But the band's forthcoming LP, The Bedlam in Goliath, takes concept records to a whole new level. Due in stores January 29, Bedlam deals with a present Volta guitarist Omar Rodriguez-Lopez — who also produced the LP — gave frontman Cedric Bixler-Zavala after returning from a trip to Jerusalem.

"He took the trip a little while ago, and he found a sort of curio shop ... [it's] kind of hard to believe that that would exist over there," Bixler-Zavala said. "He brought me back ... what you'd call a Ouija board in the States, and we started playing with it ... we used to get the band to play it a lot after we'd play shows in the middle of nowhere, with nothing to do." Making a reference to "The Exorcist," he added, "And we kind of stumbled across our own version of Captain Howdy." While the gift never had an official name, the band referred to it as "The Soothsayer."

"It serves the same function as a Ouija board, but it's just a little more archaic," Bixler-Zavala elaborated, adding that the band discovered a number of poems attached to the board. "This version of it had a sort of love triangle that was attached to it — the poems we found with it sort of described a mother-daughter-and-other-man love triangle, and what I came up with from it was we were being contacted by at least three people on the board that would come up as one person. We wrote down a lot of the messages they gave us, and we used it in the lyrics, and we also tried to fasten the lyrics into sort of like a good-luck charm, by putting positive elements into it. We used a lot of elements of Santeria [an Afro-Caribbean religious tradition] to kind of give us a protective skin when the record does come out."

The more the band played with the strange game, the stranger things started to get. The singer said he started "meeting different people through the game, and I was getting different mixed messages from it. After a while, we started having a lot of bad luck happen to us, and we kind of got rid of the thing, and in the process of using it, we discovered a lot of weird things about it."

When the band's focus for the LP shifted to the strange board game, "the studio we were working in flooded, and then our main engineer had a nervous breakdown, which caused us to almost have to start all over again, because he knew where everything was. I had foot problems, and I ended up having to get surgery." The singer says he's had foot problems for some time because of the shoes he had been wearing. Surgeons had to break some of the bones in his foot, shave them down, and since then, Bixler-Zavala has had to re-learn how to walk.

"We got sunk into a hole financially because of our drummer problems, and having to get a new drummer mid-tour when we were out with the Red Hot Chili Peppers," he continued, referring to the roster upheaval that eventually saw Thomas Pridgen filling the role. "We just started getting a lot of bad luck with it. We were kind of not allowed by Omar to speak its name while we were making the record, for fear of bad mojo."

After a while, when the guys' luck didn't improve, they decided to get rid of it. Rodriguez-Lopez buried the object and was sworn not to tell anyone in the band where he had hidden it.

"Because such a strange impact was left by using the board, we decided to make a record based on ... the stories we were getting from the things or spirits we were contacting," he continued. "The album is basically a sort of ... it's like the 'Ghostbusters,' when they want to catch a ghost, they throw out this little trap on the floor, and they open it. [The] record serves as a bunch of little traps, so when the record comes out, people will have those traps, and they can play the game and try to reverse the bad luck we've had come from it. It's our way of creating a little infernal machine, but we've reversed it, for good luck."

The bad mojo, along with "small details that are a little more private and embarrassing," derailed plans to release the album — which Bixler-Zavala called the "record that did not want to be born" — in September. Despite the bad luck the game wrought, the album's vinyl version will feature the band's own version of the same game, inside the gatefold — so now, everyone can play.

And what does Bedlam — which includes "Aberinkula," "Metatron," "Ilyena," "Tourniquet Man" and more — sound like? The singer said longtime fans can expect typical Volta on this new record — epic songs that run well over 10 minutes, huge guitars (some provided by Chili Pepper John Frusciante), and loads of experimental instrumentation.

"It goes in different directions and has different moods, but for new people who know nothing about us, there are those shorter songs, and I think that might appeal to some people," he said. "It was never done in any sort of, 'Let's get on the radio' intention, but it does help, I guess. The whole album is completely interactive for the listener, and there's something concrete to sink your teeth into. There is a story there, even if it is vague sometimes."

The band plans to hit the road in support of Bedlam early next year and has a New Year's Eve gig planned for San Francisco's Bill Graham Civic Auditorium — for the bash, the Mars Volta are requiring fans to wear costumes. Bixler-Zavala said fans can also expect the album's first single, "Wax Simulacra," soon. Originally, the label wanted to introduce the LP with the track "Goliath," but the band wouldn't have it.

" 'Goliath' is about nine, 10 minutes long, and the end of it is so interesting, we didn't really want it to be used as a single," he said. "It kept getting butchered and came off really bad. If you edit our songs and you take away all the extra stuff, then that song might've just sounded like Wolfmother — and we never want to compete with that. They're their own thing, and we're our own thing."


Bron: mtv.com


Hmm, vaag verhaal weer, typsich the Mars Volta dus. 8)
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » ma nov 12, 2007 2:05 am

-Tracklisting:

1. Aberinkula 5.47
2. Metatron 8.13
3. Ilyena 5.38
4. Wax Simulacra 2.41
5. Goliath 7.17
6. Torniquet Man 2.40
7. Cavalettas 9.35
8. Agadez 6.45
9. Askepios 5.13
10. Ouroboros 6.38
11. Soothsayer 9.10
12. Conjugal Burns 6.36

Total length = 76.13

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » ma nov 19, 2007 8:57 pm

http://www.megaupload.com/nl/?d=YD2C8PQV

Voor de liefhebber: cover van circle jerks song back up against the wall.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di nov 27, 2007 3:25 pm

Donderdag 6 maart speelt The Mars Volta in de 013, enige show in Nederland, dus wees er snel bij! Het is met z'n 30 euro wel vrij duur, maar dat heb ik er bij deze band wel voor over.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » wo nov 28, 2007 11:29 am

Ik heb mijn kaartje al...

[editum]En godverdomme, wat een plaat!
Makkers staakt uw wild geraas

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » wo nov 28, 2007 5:45 pm

wat een plaat?? is ie al gelekt?

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo nov 28, 2007 7:01 pm

Heb mijn ticket ook binnen. En inderdaad, is die plaat al gelekt dan? Ik kan hem nergens vinden....
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Eatmyfuk
Berichten: 129
Lid geworden op: vr jul 15, 2005 5:33 pm
Locatie: H.I.Ambacht

Bericht door Eatmyfuk » za dec 01, 2007 3:38 pm

er zijn nu 4 videos voor de nieuwe nummers te bekijken op:
http://www.themarsvolta.com/video/

en als er mensen met een hoop geduld zijn, hier een puzzel waarmee je een nieuw nummer kan krijgen:
http://www.marsvolta.com/puzzle

Plaats reactie