The Mars Volta

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: The Mars Volta

Bericht door Rascul » ma dec 05, 2011 3:52 pm

Hehe, als je Octahedron te gek vindt ga je nog flink opkijken van het oudere werk. Octahedron is gemiddeld een stuk rustiger. Het hangt er een beetje vanaf wat je wil horen waar je moet beginnen. De sound van Octahedron zit het dichtst in de buurt van z'n voorganger, The Bedlam In Goliath. Die is wel een stuk harder (denk een plaat vol Cotopaxi's), maar ik vind 'em helemaal te gek. Hij is ook nog steeds relatief toegankelijk. Daarna zou je eens kunnen gaan kijken naar het oudere werk met Jon Theodore. De eerste plaat (De-Loused in the Comatorium) vinden veel mensen nog steeds de beste. Ik weet niet of ik het daar mee eens ben, maar je moet hem zeker horen. Het is ook een wat compactere Volta, nog voordat het experimenteren echt helemaal los gaat. Amputechture heeft twee van de vetste Volta-nrs (Viscera Eyes en Day of the Baphomets), maar heeft weer een wat minder sterke rode draad door de plaat - het is meer een collectie losse nrs dan een concept, wat de andere Volta-platen meer hebben. Frances the Mute vind ik de beste cd van de Volta, maar die is ook met afstand de minst toegankelijke. Hij begint redelijk zoals andere Volta-cd's (met Cygnus, The Widow en L'Via L'Viaquez, gelijk drie van de beste van de Volta), maar daarna komen er twee in stukken gehakte composities die niet iedereen voor de eerste keer trekt. Het is wel de moeite waard als je er eenmaal in zit.

Ik denk dat dit de volgorde is die ik je zou aanraden , enjoy!
Makkers staakt uw wild geraas

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: The Mars Volta

Bericht door wyrm » ma dec 05, 2011 8:30 pm

Hé bedankt voor je enthousiaste antwoord! Genoeg aanknopingspunten om verder te luisteren. Ga denk ik eerst aan The Bedlam In Goliath beginnen, daarna eens voorzichtig snuffelen aan Frances the Mute...
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: The Mars Volta

Bericht door yowannuzz » ma feb 06, 2012 6:39 pm

Afbeelding

27 maart nieuw album !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: The Mars Volta

Bericht door Orklord » di feb 07, 2012 10:10 am

Nice!

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: The Mars Volta

Bericht door Rascul » di feb 07, 2012 5:01 pm

Er is echt een shitload met die band gebeurd, dus ik ben bijzonder benieuwd. Of dit wordt een zware teleurstelling en het einde van TMV, of (en dit lijkt me waarschijnlijker) een herstart waarna we anders tegen deze club aan gaan kijken. Ze hebben me nog nooit teleurgesteld, that's for sure.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: The Mars Volta

Bericht door Rascul » do feb 09, 2012 1:04 pm

http://thenjunderground.com/blog/2012/2 ... jewel.html

Hoppa, da's weer iets heel anders dan The Bedlam of Octahedron. Heel erg Zeppelin, in de riff bijna Black Keys. Gaaf!
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: The Mars Volta

Bericht door Rascul » wo feb 15, 2012 4:58 pm



En nu het hele nummer!
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: The Mars Volta

Bericht door Mollusk » di feb 21, 2012 11:22 pm

Ik ken eigenlijk alleen Bedlam to Goliath. Dat vind ik wel een mooi album. Zeer apart, maar daar hou ik wel van. Hoe verhouden de andere albums zich een beetje tot dat album. Ik heb al wel wat op youtube aangeslingerd maar ik natuurlijk niet alles gaan luisteren.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Nemrah
Berichten: 25
Lid geworden op: di mar 13, 2012 1:57 pm
Locatie: Breda

Re: The Mars Volta

Bericht door Nemrah » di mar 27, 2012 12:57 pm

En iemand met het album?

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: The Mars Volta

Bericht door XnegativeX » vr aug 17, 2012 1:06 pm

Ik vind het nieuwe album inmiddels geweldig. Noctourniquet klinkt toch wel anders dan het reguliere The Mars Volta werk. Op de drums na is het allemaal wat minder druk, de hectiek is er een beetje uit. Hierdoor is er meer ruimte voor betere songs. Ook ligt er ineens een hoop nadruk op elektronische invloeden.
De naam "Noctourniquet" is trouwens goed gekozen. Het hele album heeft een wat beklemmende, surrealistische, David Lynch-achtige nachtmerrie sfeer. Heerlijke plaat!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Willemeen
Berichten: 281
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 10:00 am
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: The Mars Volta

Bericht door Willemeen » di okt 02, 2012 12:00 pm

Zechs Marquise binnenkort bij ons in de Willemeen! Wij zijn er erg blij mee. Marcel heeft ook key's en percussie gedaan op verschillende volta albums.
http://www.willemeen.nl/programma/2012- ... a-mannheim
http://www.willemeen.nl

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: The Mars Volta

Bericht door Orklord » do jan 24, 2013 7:21 pm

Jemig één van de tofste bands kapt er mee en niemand die dat hier opmerkt? Schande! :P

Maar ze zijn dus uit elkaar:
Thank u 2 all VOLTA fans u deserved more especially after the way u rooted for us on this album. I tried my hardest to keep it going but Bosnian Rainbows was what we all got instead. I can’t sit here and pretend any more. I no longer am a member of Mars Volta. I honestly thank all of you for buying our records and coming to our shows. You guys were a blast to play in front of. We could never had done it with out you. My dream was to get us to the point were Jon Theodore and Ikey Owens came back but sadly it’s over. Thank u a million times over for ever giving a fuck about our band. For the record I tried my hardest to get a full scale North American tour going for Noctourniquet but Omar did not want to. I guess a break from mars volta means starting another band and ignoring all the support the fans gave us. I tried my hardest guys. All I can do is move forward with my music and just be happy that mars volta ever happened at all. God Damn we had a blast. Thank u again. And no I’m not joking about any of this, I owe it 2 u guys to all fans to be serious about this. Thank u to all past members who helped Volta along as well. we blasted through like a comet and left our mark! If u ever see me in person and want to know why I’ll tell u my story. Please just be happy that it happened at all remember all the opposition we were met with for just starting a new band back in 2001.(sic)

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: The Mars Volta

Bericht door yowannuzz » do jan 24, 2013 8:23 pm

Godverdomme !!
Was een fukking gave band.
Eeuwig zonde dat ze er mee gestopt zijn.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: The Mars Volta

Bericht door wyrm » zo okt 26, 2014 10:51 am

I drink therefore I am

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: The Mars Volta

Bericht door paradigm shift » di nov 25, 2014 5:07 pm

Iemand de nieuwe band van Omar en Cedric, Antemasque, al gecheckt? Het is bepaald geen Volta, maar nochtans zeer de moeite waard. Ergens tussen Red Hot Chili Peppers, At The Drive-In, Rage Against the Machine, en ach, The Mars Volta in. Het is allemaal een stuk korter, simpeler en catchy'er, met toch de typische Omar Rodriguez virtuositeit, zij het een stuk subtieler. Ik vind het een fijne plaat, maar stiekem hoop ik toch op een come-back van The Mars Volta.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: The Mars Volta

Bericht door yowannuzz » di nov 25, 2014 8:26 pm

Leuke plaat inderdaad, die van Antemasque, een beetje Mars-Volta-light.
Zeer genietbaar maar uiteraard is een terugkeer van TMV iets waar ook ik nog veel blijer van word.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: The Mars Volta

Bericht door paradigm shift » wo jul 20, 2022 11:23 am

Twee nieuwe singles, binnenkort nieuw album!

Ik weet het nog niet helemaal. Ik wordt enthousiast van de come-back, maar minder van deze twee singles. De eerste omarmt vooral hun afrocaribische roots, de tweede voelt een beetje als Radiohead. Ik krijg er vooral een Octahedron-gevoel vij. Slecht is het zeker niet, maar ik mis het vuur van weleer wel. Maar goed, wie weet wat het album verder te bieden gaat hebben.



“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: The Mars Volta

Bericht door paradigm shift » ma sep 26, 2022 9:48 am

Album is uit inmiddels. Het is wel totaal anders dan hun voorgaande werk. Veertien nummers, niets boven de vier minuten. Bijna geen solo’s, traditionele songstructuren, zang heel prominent in de mix. Referenties zijn Radiohead, David Bowie, Talk Talk en Peter Gabriel.

Er staan een paar heel sterke nummers op, zoals de mooie ballad Palm full of Crux, de duistere elektropop van Equus 3 of afsluiter The Requisition. Ik heb wel bij veel van de songs het gevoel dat ze over zijn opnhet moment dat een Volta-song voorheen pas zou gaan beginnen.

Ik kan het album waarderen voor wat het is en snap op zich dat ze zo’n palette cleanser nodig hadden, maar ik hoop dat ze op volgende albums toch weer iets meer de avontuurlijke route kiezen. De liveshows die ze nu doen geven wat dat betreft wel hoop: veel oude nummers, lange solo’s worden bepaald niet geschuwd. Als ze naar NL komen ben ik present.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: The Mars Volta

Bericht door paradigm shift » wo mei 17, 2023 9:06 pm

14 juni in Antwerpen, eerste keer in een decennium dat ik Volta live zie! Paar opnames van deze tour die ik gezien heb beloven veel goeds. Opvallend veel oude nummers, zwaartepunt ligt op de eerste twee albums.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Mars Volta

Bericht door Krimhild » wo mei 17, 2023 9:29 pm

Plezierig!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: The Mars Volta

Bericht door paradigm shift » vr jun 16, 2023 1:35 pm

Dit was zeer de moeite waard! De band speelde strakker en gefocuster dan ik ze ooit eerder live hoorde. Nieuwe drumster en toetsenist zijn beiden fantastisch, Cerdic zong loepzuizer (dat was vroeger wel eens anders), en de band had er duidelijk plezier in. Nadruk in de setlist lag echt op de eerste twee albums, met een paar nummers van de laatste plaat.

Ik denk dat Omar een Dorian Gray-achtig schilderij heeft hangen thuis, want hij is in de dik tien jaar dat ik ‘m niet live gezien heb geen spatader veranderd. Cedric daarentegen is getransformeerd in de wedergeboorte van Diego Maradonna.

Mooie venue ook, OLT in Antwerpen, soort van openlucht-amfitheater midden in een park.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Plaats reactie