What about Mortiis

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » zo okt 24, 2004 1:22 am

Samoht Slegov schreef:[..]
Uhm, is dit je Robgoroth imitatie? Of probeer je ook intelligent gevonden te worden?
Niet iedereen hoeft een botte opmerking als 'Mortiis heerscht' of dergelijke te stellen om daadwerkelijk iets toe te voegen aan dit topic, tot nu toe ben jij alleen maar een vervelend irritant jochie geweest die aan zijn intelligentie gehalte niet eens verder komt dan menig kikvors in mijn vijvertje. Post eens on-topic dwaas.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » zo okt 24, 2004 1:27 am

Robgoroth schreef:[..]

Als ik die nou nog eens vind...zou een goeie zaak zijn!
Hij staat op boudisque nu, maar het is import, dus dat zal wel een week of vier duren.
Aangezien mijn Unanimated ook ongeveer vier weken duurde.
Maar het geeft wel een kick als je lang gewachte cd, eindelijk, door de brievenbus gepropt wordt!
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » zo okt 24, 2004 1:29 am

TELEPETHERION schreef:[..]
Niet iedereen hoeft een botte opmerking als 'Mortiis heerscht' of dergelijke te stellen om daadwerkelijk iets toe te voegen aan dit topic, tot nu toe ben jij alleen maar een vervelend irritant jochie geweest die aan zijn intelligentie gehalte niet eens verder komt dan menig kikvors in mijn vijvertje. Post eens on-topic dwaas.
Oh, aan mijn intelligentie hoef je niet te twijfelen hoor, dat zit wel snor. Kijk maar naar jezelf! Je vind jezelf wel heel intelligent met je gebrabbel maar je zinnen kloppen niet eens.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » zo okt 24, 2004 1:33 am

Ik kan nog steeds niet echt wennen aan de 'nieuwe sound' van Mortiis. Ik vind zijn ambient werk veel gaver. Vooral Fodt Till A Herske. Ik denk dat ik The Grudge maar eens moet kopen. Met albums die ik koop heb ik meestal meer geduld dan met mp3'tjes.

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » zo okt 24, 2004 1:36 am

Samoht Slegov schreef:[..]
Oh, aan mijn intelligentie hoef je niet te twijfelen hoor, dat zit wel snor. Kijk maar naar jezelf! Je vind jezelf wel heel intelligent met je gebrabbel maar je zinnen kloppen niet eens.
Blijf eens uit dit topic, of post iets interessants, Mortiis gerelateerd dan.
Verdwijn naar het ouwhoer topic en doe daar je zegje, zolang je posts niet over Mortiis gaan wordt je vanzelf genegeerd, van deze kant dus ook.
@Robgoroth: Keiser av en Dimension Ukjent moet je echt eens goed beluisteren, het zal je niet berouwen!
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » zo okt 24, 2004 1:37 am

TELEPETHERION schreef:[..]
Blijf eens uit dit topic, of post iets interessants, Mortiis gerelateerd dan.
Verdwijn naar het ouwhoer topic en doe daar je zegje, zolang je posts niet over Mortiis gaan wordt je vanzelf genegeerd, van deze kant dus ook.
@Robgoroth: Keiser av en Dimension Ukjent moet je echt eens goed beluisteren, het zal je niet berouwen!
Lezen sukkel

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » zo okt 24, 2004 1:38 am

Samoht Slegov schreef:Ik kan nog steeds niet echt wennen aan de 'nieuwe sound' van Mortiis. Ik vind zijn ambient werk veel gaver. Vooral Fodt Till A Herske. Ik denk dat ik The Grudge maar eens moet kopen. Met albums die ik koop heb ik meestal meer geduld dan met mp3'tjes.
Zo mag ik het zien, en nu ophouden met ouwehoeren en je zit op het goede pad.
Zijn Ambient werk vind ik ook gaver.
En inderdaad cd's kunnen mij vaak meer boeien dan losse mp3'tjes.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » zo okt 24, 2004 1:39 am

TELEPETHERION schreef:[..]
Zo mag ik het zien, en nu ophouden met ouwehoeren en je zit op het goede pad.
Zijn Ambient werk vind ik ook gaver.
En inderdaad cd's kunnen mij vaak meer boeien dan losse mp3'tjes.
Ja dat heeft denk ik te maken dat je er voor betaalt hebt, dan wil ik toch mn geld eruit halen :P .
Als ik m na 5 keer luisteren nog steeds 3x niks vind is het een miskoop, helaas

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » zo okt 24, 2004 1:41 am

Samoht Slegov schreef:[..]

Ja dat heeft denk ik te maken dat je er voor betaalt hebt, dan wil ik toch mn geld eruit halen :P .
Als ik m na 5 keer luisteren nog steeds 3x niks vind is het een miskoop, helaas
Ja dat is inderdaad waar, daarbuiten, speel ik mijn cd's altijd af in mn discman. Daarin klinkt het soms ook vele malen beter.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » zo okt 24, 2004 1:41 am

Samoht Slegov schreef:Als ik m na 5 keer luisteren nog steeds 3x niks vind is het een miskoop, helaas
En die andere 2 keer dan? :?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » zo okt 24, 2004 1:44 am

Hieronimus schreef:[..]
En die andere 2 keer dan? :?
Haha komop, sarcast.
En alsjeblieft, wat ik al zei tegen Samoht, beetje topic gerelateerd blijven posten hè.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » zo okt 24, 2004 1:44 am

humpf?

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » zo okt 24, 2004 5:36 am

The smell of rain vind ik toch wel een geweldige cd van Mortiis, hoewel ik van nature eigenlijk iets had tegen dit soort dark-wave achtige meuk, bleef de cd al na 1 keer draaien behoorlijk hangen en ik draai 'm nu toch wel 1 keer per 2 maanden ofzo.

Na dit gecheckt te hebben nog ff the stargate gecheckt, die hoewel een stuk vertrouwder klinkend, gewoon "rustige muziek" zonder elektro- invloeden toch wel een beetje boring is.
A song for a... heb ik net gedownload. Moet ik nog ff checken. Is de nieuwe CD trouwens ook met electro-invloeden???

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » zo okt 24, 2004 3:03 pm

The Grudge is weer een hele hoop industrial, met metal invloeden hier en daar.
Het is sneller en harder, wat het ook zo gaaf maakt.

A song for a forgotten ghost is mooi, maar snel saai en afgezaagd, verder creëert het wel een hele goede sfeer.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » zo okt 24, 2004 3:09 pm

Afgezaagd? Hoezo dat?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » zo okt 24, 2004 3:09 pm

O wacht, schrap dat maar.
Verkeerd woord.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma okt 25, 2004 7:55 pm

Nou heb ik The Stargate eens een luistebeurt geschonken, en ik ben echt (nogmaals) héél erg onder de indruk van Mortiis' genialiteit en diversiteit.
Geweldig plaatje, jammergenoeg duurde hij niet zo lang, althans, zo voelde het. Omdat ik nog wel uren door kon gaan met Mortiis luisteren.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

mortiis
Berichten: 20
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 11:37 pm
Locatie: loo
Contacteer:

Bericht door mortiis » di nov 02, 2004 6:03 pm

ik moet eerlijk zeggen dat ik emperor wel beter vind dan mortiis maar mortiis zelf vind ik ook wel wat hebben.
(en JA mijn nickname is mortiis..ik wou ff snel een account aanmaken maar nu kan ik mn naam niet meer veranderen :S)
ich bin schnappi,das kleine krokodil

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » vr nov 12, 2004 8:13 pm

Ik heb dat Cintecele Diavolui eens gechekt.
Totaal verschillend van Mortiis, hier herken je het keyboard geluid een stuk beter, en is de hoeveelheid instrumenten ook afgenomen.
Lekker makkelijk voor een slaperig hoofd.
Goed spul!
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 2423
Lid geworden op: za sep 20, 2003 6:12 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Aeolus » vr nov 12, 2004 9:42 pm

Tot recent deed ik mortiis altijd af als een mislukte clown een soort (nog) slechtere kopie van marilyn manson, heb een paar jaar geleden stargate weleens beluisterd maar dat interesseerde me toen niet echt. In een gekke bui heb ik een paar weken toch maar "the Grudge" gedownload en het bevalt me toch wel erg goed. Niet al te toegankelijke, rare soms harde muziek met soms emotionele stukjes. Ga de cd echt binnenkort aanschaffen!
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]


[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr nov 12, 2004 10:06 pm

Nog altijd de nieuwe Mortiis niet kunnen checken, maar naar aanleiding van dat nummer dat op de Rock Tribune cd staat: gaaf.


TELEPETHERION schreef:Ik heb dat Cintecele Diavolui eens gechekt.
Totaal verschillend van Mortiis, hier herken je het keyboard geluid een stuk beter, en is de hoeveelheid instrumenten ook afgenomen.
Lekker makkelijk voor een slaperig hoofd.
Goed spul!
Dance Of The Dead is echt een gaaf nummer.

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » vr nov 12, 2004 10:20 pm

iscariah schreef:Nog altijd de nieuwe Mortiis niet kunnen checken, maar naar aanleiding van dat nummer dat op de Rock Tribune cd staat: gaaf.



[..]
Dance Of The Dead is echt een gaaf nummer.
Hehe inderdaad, die luister ik nu voor de 7e keer achter elkaar.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma nov 15, 2004 10:52 pm

Ik heb van Tele een paar weken geleden Keiser Av En Dimensjon Ukjent gekregen, omdat ik toch wel érg benieuwd was naar de enige Ambient-release waar ik nog niet bekend mee was.
Ik verwachtte er veel van, Født Till A Herske en Andem Som Gjorde Oppror als vergelijkings materiaal hebbende. Geweldige meeslepende, neerslachtige Ambient om bij weg te dromen. Geen gekke toestanden, fenomenale composities door fantastische spanningsopbouw en plaatsing van climax (bij Visioner Av En Eldgammel Fremtid gek genoeg aan het begin) en daverende pieken zonder dalen.
Deze release zou hier wel perfect tussen passen, in het straatje hiervan, ik zou niets 'bijzonders' moeten verwachten. Maar godver de godverdomme, wat een regelrechte kankerbagger! Beargumentatie dan maar?
Enfin, het begint niet met een baanbrekende intro, gewoon op de ouderwetse Mortiis-manier met een erg pakkende melodie. Op bovenstaand besproken releases werd deze, dus één en dezelfde, melodielijn gedurende het hele nummer voortgezet. Verschillen in toonhoogte, ritme, etc. waren wel te vinden. Maar dit? Dit was een samenraapsel van een stuk of 12 verschillende nummers, onderverdeeld in 2 stukken. Een soort Crypt Of The Wizard, maar dan in 2 delen. Wat kut zeg. Als afzonderlijke nummers zou het misschien nog wel geslaagd zijn, maar deze homofiele overgangen zijn tenenkrommend. Als je net lekker in het nummer zit begint ineens iets compleet anders, of wordt er een ander soort nummer overheen gespeeld waardoor het überhaupt niet meer klopt.
Ik weet niet of onze vriend met de lange neus dat expres heeft gedaan, maar die muziekstukken die over elkander heenlopen vormen dus totaal geen geheel. Het is uit de maat, klinkt kut en storend.
Niks voor mij deze bende, doe mij maar gewoon Andem Som Gjorde Oppror, zonder al die onzin. Het enige gave aan die hele schijf is het laatste 'nummer' van het tweede deel, met die gesynthesizede trompet, de rest is Kut met de grote K.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma nov 15, 2004 11:24 pm

Robgoroth schreef:Ik heb van Tele een paar weken geleden Keiser Av En Dimensjon Ukjent gekregen, omdat ik toch wel érg benieuwd was naar de enige Ambient-release waar ik nog niet bekend mee was.
Ik verwachtte er veel van, Født Till A Herske en Andem Som Gjorde Oppror als vergelijkings materiaal hebbende. Geweldige meeslepende, neerslachtige Ambient om bij weg te dromen. Geen gekke toestanden, fenomenale composities door fantastische spanningsopbouw en plaatsing van climax (bij Visioner Av En Eldgammel Fremtid gek genoeg aan het begin) en daverende pieken zonder dalen.
Deze release zou hier wel perfect tussen passen, in het straatje hiervan, ik zou niets 'bijzonders' moeten verwachten. Maar godver de godverdomme, wat een regelrechte kankerbagger! Beargumentatie dan maar?
Enfin, het begint niet met een baanbrekende intro, gewoon op de ouderwetse Mortiis-manier met een erg pakkende melodie. Op bovenstaand besproken releases werd deze, dus één en dezelfde, melodielijn gedurende het hele nummer voortgezet. Verschillen in toonhoogte, ritme, etc. waren wel te vinden. Maar dit? Dit was een samenraapsel van een stuk of 12 verschillende nummers, onderverdeeld in 2 stukken. Een soort Crypt Of The Wizard, maar dan in 2 delen. Wat kut zeg. Als afzonderlijke nummers zou het misschien nog wel geslaagd zijn, maar deze homofiele overgangen zijn tenenkrommend. Als je net lekker in het nummer zit begint ineens iets compleet anders, of wordt er een ander soort nummer overheen gespeeld waardoor het überhaupt niet meer klopt.
Ik weet niet of onze vriend met de lange neus dat expres heeft gedaan, maar die muziekstukken die over elkander heenlopen vormen dus totaal geen geheel. Het is uit de maat, klinkt kut en storend.
Niks voor mij deze bende, doe mij maar gewoon Andem Som Gjorde Oppror, zonder al die onzin. Het enige gave aan die hele schijf is het laatste 'nummer' van het tweede deel, met die gesynthesizede trompet, de rest is Kut met de grote K.
Crypt of the Wizard was mijn eerste cd van Mortiis, ik was èrg onder de indruk, vooral door de sfeer die het gaf als je in het pikke donker in bed lag, met dit schijfje op.
Nadenkend en alles, dat allemaal, deed het em.
Als ik het zo op een saaie zondag middag luister, betekent het niets meer dan mooie muziek.
Dat is bij een groot deel van mijn muziek ook zo.
Mortiis gaf elke keer weer dat ene beetje extra wat mij tot verdieping leidde.
Naarmate ik meer van Mortiis downloadde (spijtig, níet kocht), werd het steeds beter, en mooier.
En dat was bij Keiser av en Dimension gewoon een toppunt.
Ik heb tot nu toe geen slechte Mortiis release gehoord.
En waarom Keiser av en Dimension Ukjent mij dan ook echt trok, was inderdaad het feit dat het veel weg had van Crypt Of The Wizard.
Alles in Keiser av en Dimension Ukjent was voor mijn oren gewoon gewèldig, ookal was het in elkaar geplakt.
Het klinkt ook wat makkelijker, en ik houd persoonlijk ook meer van muziek die simpel in de oren klinkt.
Als ik zo naar Anden Som Gjorde Oppror luister, moet ik inderdaad zeggen dat dít toch ècht een meesterwerk is.
Maar laten we daar nu geen lang verhaal over breien, maar even verder te gaan met waar ik was.
Anden Som Gjorde Oppror heeft de originaliteit, maar niet de sfeer om mijn nachtrust toe te leiden (om maar een voorbeeld te geven).
Ik begrijp wat je bedoelt Rob, maar toch blijft het een kwestie van smaak.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma nov 15, 2004 11:36 pm

TELEPETHERION schreef: Crypt of the Wizard was mijn eerste cd van Mortiis, ik was èrg onder de indruk, vooral door de sfeer die het gaf als je in het pikke donker in bed lag, met dit schijfje op.
Nadenkend en alles, dat allemaal, deed het em.
Als ik het zo op een saaie zondag middag luister, betekent het niets meer dan mooie muziek.
Dat is bij een groot deel van mijn muziek ook zo.
Mortiis gaf elke keer weer dat ene beetje extra wat mij tot verdieping leidde.
Naarmate ik meer van Mortiis downloadde (spijtig, níet kocht), werd het steeds beter, en mooier.
En dat was bij Keiser av en Dimension gewoon een toppunt.
Ik heb tot nu toe geen slechte Mortiis release gehoord.
En waarom Keiser av en Dimension Ukjent mij dan ook echt trok, was inderdaad het feit dat het veel weg had van Crypt Of The Wizard.
Alles in Keiser av en Dimension Ukjent was voor mijn oren gewoon gewèldig, ookal was het in elkaar geplakt.
Het klinkt ook wat makkelijker, en ik houd persoonlijk ook meer van muziek die simpel in de oren klinkt.
Als ik zo naar Anden Som Gjorde Oppror luister, moet ik inderdaad zeggen dat dít toch ècht een meesterwerk is.
Maar laten we daar nu geen lang verhaal over breien, maar even verder te gaan met waar ik was.
Anden Som Gjorde Oppror heeft de originaliteit, maar niet de sfeer om mijn nachtrust toe te leiden (om maar een voorbeeld te geven).
Ik begrijp wat je bedoelt Rob, maar toch blijft het een kwestie van smaak.
Bestaat er een front tegen het afsluiten van een muziek-gerelateerde post met 'het blijft een kwestie van smaak'? Nee? Bij deze.

Goed, er valt weinig van de tafel te vegen gezien je het, wat het grootste gedeelte betreft, wel met me eens bent. Toch is er een aantal dingen die mij een beetje dwars zitten.
Ten eerste, stoor jij je dan niet aan het feit dat er dingen aan die release gewoon niet kloppen? Dat het muzikaal gezien niet klopt? Niet past bij de rest?
Ten tweede, je houdt van muziek die simpel in de oren klinkt. Ik weet jouw exacte definitie van 'simpel' niet, maar muziek wat als één geheel klinkt, zoals Andem Som Gjorde Oppror, zie ik - in dit geval - meer als simpel dan iets met zóveel verschillende soorten melodieën.
Ten derde vind ik het nogal vreemd dat jij over over de sfeer handelt. Is het niet zo, dat je een goede (lees: duistere) sfeer teniet doet door abrupt over te gaan naar een ander 'nummer', of er simpelweg maar een ander 'nummer' overheen te rossen?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma nov 15, 2004 11:48 pm

Robgoroth schreef:[..]

Bestaat er een front tegen het afsluiten van een muziek-gerelateerde post met 'het blijft een kwestie van smaak'? Nee? Bij deze.

Goed, er valt weinig van de tafel te vegen gezien je het, wat het grootste gedeelte betreft, wel met me eens bent. Toch is er een aantal dingen die mij een beetje dwars zitten.
Ten eerste, stoor jij je dan niet aan het feit dat er dingen aan die release gewoon niet kloppen? Dat het muzikaal gezien niet klopt? Niet past bij de rest?
Ten tweede, je houdt van muziek die simpel in de oren klinkt. Ik weet jouw exacte definitie van 'simpel' niet, maar muziek wat als één geheel klinkt, zoals Andem Som Gjorde Oppror, zie ik - in dit geval - meer als simpel dan iets met zóveel verschillende soorten melodieën.
Ten derde vind ik het nogal vreemd dat jij over over de sfeer handelt. Is het niet zo, dat je een goede (lees: duistere) sfeer teniet doet door abrupt over te gaan naar een ander 'nummer', of er simpelweg maar een ander 'nummer' overheen te rossen?
Ik stoor met totaal niet aan dat het fiet dat er sommige dingen niet kloppen, als ik nauwkeurig ga zitten luisteren hoor ik hier en daar wel eens wat vreemds.
Maar zo'n nauwkeurig persoon ben ik niet, blijkt maar weer, ik luister er dan ook gewoon 'overheen'.
Punt twee: Ja, ik snap wat je bedoelt, maar daarbuiten, vind ik Keiser av en Dimension tja, wat pakkender, van het begin tot het eind houdt het lied de spanning erin, bij Anden (of Andem, wat dan ook) Som Gjorde Oppror zit ik elk instrument automatisch te herkennen, dus totaal géén geheel in mmijn oren.
En punt drie: Oók de sfeer is wat jij er zelf in zoekt. Waar het niet dat sommige instrumenten gewoon een bepaalde sfeer, bij elkander, verschillend, aflevert.
En dat zit gewoon tussen je oren.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma nov 15, 2004 11:57 pm

TELEPETHERION schreef:[..]
Ik stoor met totaal niet aan dat het fiet dat er sommige dingen niet kloppen, als ik nauwkeurig ga zitten luisteren hoor ik hier en daar wel eens wat vreemds.
Maar zo'n nauwkeurig persoon ben ik niet, blijkt maar weer, ik luister er dan ook gewoon 'overheen'.
Punt twee: Ja, ik snap wat je bedoelt, maar daarbuiten, vind ik Keiser av en Dimension tja, wat pakkender, van het begin tot het eind houdt het lied de spanning erin, bij Anden (of Andem, wat dan ook) Som Gjorde Oppror zit ik elk instrument automatisch te herkennen, dus totaal géén geheel in mmijn oren.
En punt drie: Oók de sfeer is wat jij er zelf in zoekt. Waar het niet dat sommige instrumenten gewoon een bepaalde sfeer, bij elkander, verschillend, aflevert.
En dat zit gewoon tussen je oren.
Punt 1: Ik kan me niet voorstellen dat je over zulke grootse rariteiten heen kunt luisteren, maar goed.
Punt 2: PARDON? Ik vind het méér dan een belediging Andem Som Gjorde Oppror géén geheel te noemen. Die plaat staat als een huis, muurvast, niet te verroeren. Onzin om dat geen geheel te noemen. Dat heeft niets met smaak te maken. Ik raad je aan eens in 5 stappen door elk van de 4 (dus de 2 van Andem, plus de 2 van Keiser) heen te gaan. Dan mag jij nogmaals zeggen welk van de twee meer eenheid, geheel bezit.
Punt 3: De sfeer is wat je er zelf in zoekt? Misschien wel, maar in dit geval kan ik me niet erg goed voorstellen dat je zo'n onsamenhangend kutding als Keiser qua sfeer beter kunt vinden dan het geniale Andem.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » di nov 16, 2004 12:12 am

Robgoroth schreef:[..]

Punt 1: Ik kan me niet voorstellen dat je over zulke grootse rariteiten heen kunt luisteren, maar goed.
Punt 2: PARDON? Ik vind het méér dan een belediging Andem Som Gjorde Oppror géén geheel te noemen. Die plaat staat als een huis, muurvast, niet te verroeren. Onzin om dat geen geheel te noemen. Dat heeft niets met smaak te maken. Ik raad je aan eens in 5 stappen door elk van de 4 (dus de 2 van Andem, plus de 2 van Keiser) heen te gaan. Dan mag jij nogmaals zeggen welk van de twee meer eenheid, geheel bezit.
Punt 3: De sfeer is wat je er zelf in zoekt? Misschien wel, maar in dit geval kan ik me niet erg goed voorstellen dat je zo'n onsamenhangend kutding als Keiser qua sfeer beter kunt vinden dan het geniale Andem.
Moet ik toch godverdomme weer iets anders zeggen dan smaakverschil, want het een en ander moet ik even zeggen:
Punt 1: Ligt aan het persoon hè, zoals ik al zei, ik lig vol rust in bed, te luisteren.
Dat haalt je compleet weg van de realiteit, vooral met Mortiis, aldus, hoe ik het beleef.
Terwijl ik luister, lijkt het gewoon een sprookje, en onder al die rust, sfeer wat dan ook, weet ik door veel dingen heen te luisteren.
Punt 2: Daar had ik het over de sfeer, die mij minder pakte.
Het zit em in de genialiteit, die jij, rechtvaardig, aan Andem overhandigt.
Want hij ís ook zeker beter dan Keiser, daar ben ik het met je eens.
Maar de genialiteit zelf, spreekt niet automaitsch voor dezelfde emoties die ik heb bij Keiser.
Twee sterk verschillende platen dus. En daarbuiten heeft iedereen ook een eigen opinie op 'geniaal' (èn sfeer!).
En laten we punt 3 vergeten, want als er iets is om uren over door te discussieren, is het wel (alom verschillend) smaak!
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » di nov 16, 2004 12:13 am

Nee jongen, Robgoroth heeft gewoon gelijk.

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » di nov 16, 2004 12:14 am

Doe niet zo bijdehand en haal je tong uit Robgoroth's anus.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » di nov 16, 2004 12:15 am

triest.

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » di nov 16, 2004 12:22 am

Dat woord dat jou perfect beschrijft, afgaand van smaak zonder dan ook maar te begrijpen dat het hier voornamelijk over ervaringen en meningen over de muziek van Mortiis gaat.
Dus niet over iets waar hij of zij gelijk in zou hebben of niet, meningsverschil dus.
En uiteindelijk iemands kant kiest.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » di nov 16, 2004 12:23 am

nee.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24870
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 09, 2005 5:23 pm

ik heb inmiddels alle cd's van mortiis meermaals gedraaid

alleen zijn laatste (the grudge) vind ik te elektronisch

ik wil deze beste meneer wel eens live aan het werk zien, ook al speelt hij dan alleen nummers van laatste twee albums
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di aug 09, 2005 6:41 pm

Ik vind alleen The Smell of Rain goed, de rest boeit voor geen halve centimeter,.
Hoegaarden or die!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24870
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 09, 2005 8:10 pm

de helft van die plaat speelt hij altjid live

ik vind het ook niet geniaal, verre van, maar zou wel eens willen weten hoe het live klinkt
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di aug 09, 2005 11:09 pm

Ik vind alleen de nieuwe minder, te chaotisch. De oude cd's vind ik ook wel leuk om eens op te hebben.

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » di aug 09, 2005 11:12 pm

Ik vind Mortiis echt geen ruk aan. Zielloos kabaal. En dat heeft ooit in Emperor gespeeld. Bah!
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 09, 2005 11:15 pm

Kristof schreef:de helft van die plaat speelt hij altjid live
op de komende live dvd staat de inmiddels niet zo heel nieuwe bijna helemaal...
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » di aug 09, 2005 11:16 pm

The Reckoning schreef:Ik vind Mortiis echt geen ruk aan. Zielloos kabaal. En dat heeft ooit in Emperor gespeeld. Bah!
:roll:
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo aug 10, 2005 12:44 am

The Reckoning schreef:Ik vind Mortiis echt geen ruk aan. Zielloos kabaal. En dat heeft ooit in Emperor gespeeld. Bah!
Je bewijst jezelf graag, is het niet, achterlijke berber?
Mortiis zielloos noemen. Zomaar een beetje. Het is niet dat ik veel heb met die nieuwere Darkwave platen, niet mijn pakkie an, maar Mortiis zielloos? Kabaal?
Banaal. Verklaar zielloos. En goed. Ik weet dat je dat niet kan.

Zijn Ambient is daarentegen fantasievol en geniaal, daar moet nog eens het een- en ander van in mijn platenkast terecht komen.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24870
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo aug 10, 2005 10:36 am

Tokus schreef:[..]


op de komende live dvd staat de inmiddels niet zo heel nieuwe bijna helemaal...
ja, ik heb setlist van zijn concerten opgezocht

van de laatste bijna alles, van die ervoor de helft, en dat is het gewoon
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » wo aug 10, 2005 11:37 am

Kristof schreef: alleen zijn laatste (the grudge) vind ik te elektronisch
Terwijl die juist meer non-elektronische dingen heeft dan het oude werk?

En Keiser vind ik ook beter dan Anden Som blabla.
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
Jonathaan
Berichten: 377
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 7:58 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Jonathaan » wo aug 10, 2005 12:11 pm

Zijn 'Era 1' bevalt me goed, daarna ging die naar wat meer electronisch achtig, wat bij The Smell Of Rain nog wel aardig was, maar dit nieuwe album vind ik echt een domper.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » wo aug 10, 2005 12:17 pm

Alleen The Smell of Rain vond ik echt heel goed eigenlijk en dat is dan ook het enige wat ik nog wel zal blijven draaien.
Het eerdere werk komt op mij toch over als een soort lowbudget Wongraven en dan hoeft 't voor mij al niet meer.

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » vr aug 12, 2005 7:24 pm

Meltdown schreef:[..]


Je bewijst jezelf graag, is het niet, achterlijke berber?
Mortiis zielloos noemen. Zomaar een beetje. Het is niet dat ik veel heb met die nieuwere Darkwave platen, niet mijn pakkie an, maar Mortiis zielloos? Kabaal?
Banaal. Verklaar zielloos. En goed. Ik weet dat je dat niet kan.
Ik kon gewoon weinig tot geen diepgang vinden in zijn muziek, en dat is gewoon een kwestie van smaak. En wat jij weet is slechts de namen van 'true' BM-bandjes, waardoor je de illusie krijgt dat je zelf ook tot het 'truie' volk behoort, maar gelukkig weet het merendeel dat het tegendeel waar is.

En ja, ik vind het kabaal, ik kreeg bij The Grudge het idee alsof er soms 4 platen door elkaar gedraait worden. Maar dat kan ook een kwestie van inteperteren zijn.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » za aug 13, 2005 12:02 am

Fluisterwoud nu de nieuwe trend The Reckoning? :lol:
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za aug 13, 2005 12:36 am

En wat jij weet is slechts de namen van 'true' BM-bandjes, waardoor je de illusie krijgt dat je zelf ook tot het 'truie' volk behoort, maar gelukkig weet het merendeel dat het tegendeel waar is.
Een prachtige zelfanalyse, kort maar krachtig. Het leuke is dat hij in jouw geval ook nog eens echt klopt, wat gezien je reputatie ongetwijfeld meer mensen met míj eens zullen zijn dan met jou over mij, vrind. Die Fluisterwoud banner die de Capricornus banner zojuist heeft verstoten maakt het nog net even treffender. Overigens hoor ik helemaal niet bij het truie volk. Tering, wie wil er nou bij het truie volk horen?

Maar! Wat heeft dit gereutel bovenaan verder met onze kleine discussie over Mortiis te maken? Waar komt die hele zin op zich uit voort? Haha, ik heb zelf nog niks beweerd over jou dat een aanleiding tot die reactie kan geven, maar het is fijn dat je de gaten zelf alweer invult! Daarvoor dank, dat doet de zaken lekker opschieten, zie je?

Als je nu nog even zo vriendelijk wilt zijn mij met je gebruikelijke bek vol tanden een variant van rochebafkankeraids toe te wensen van een dikke neger, kennen we je weer helemaal.
Laatst gewijzigd door Meltdown op za aug 13, 2005 3:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Squid
Berichten: 249
Lid geworden op: za jul 30, 2005 2:41 pm

Bericht door Squid » za aug 13, 2005 12:58 am

The Reckoning schreef:[..]
En ja, ik vind het kabaal, ik kreeg bij The Grudge het idee alsof er soms 4 platen door elkaar gedraait worden. Maar dat kan ook een kwestie van inteperteren zijn.
Naast 'The Grudge' ook andere platen gehoord?

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za aug 13, 2005 12:59 am

The Reckoning schreef:[..]


Ik kon gewoon weinig tot geen diepgang vinden in zijn muziek, en dat is gewoon een kwestie van smaak. En wat jij weet is slechts de namen van 'true' BM-bandjes, waardoor je de illusie krijgt dat je zelf ook tot het 'truie' volk behoort, maar gelukkig weet het merendeel dat het tegendeel waar is.

En ja, ik vind het kabaal, ik kreeg bij The Grudge het idee alsof er soms 4 platen door elkaar gedraait worden. Maar dat kan ook een kwestie van inteperteren zijn.
Damn, jij hebt echt geen verstand van muziek.

Plaats reactie