Toch wel opmerkelijk dat kwaliteit soms zo lang onopgemerkt blijft.Gr. Dracula schreef:[..]
yup!
Ik was zelf ook blij verrast toen ik dit schijfje in handen en voeten kreeg. Je moet de muziek wél in verband met elkaar luisteren, vind ik, en dan is het zo voedzaam dat je voorlopig ook wel even zoet bent.
Hm..weer eens draaien, nu we het er toch over hebben.
Death metal III
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Van Cannibal Coprse heb ik alleen Butchered at Birth en The Bleeding. Het is wel leuk om een keer op te zetten maar daar blijft het ook bij. De periode met Corpsegrinder vind ik wat minder dus vandaar dat ik al die albums ook niet heb. Ben eigenlijk nooit een fan geweest van Cannibal Corpse en zal het ook wel nooit worden.
Heavy Metal! Just my way
http://www.myspace.com/index.cfm?fuseac ... 0328214301
Ik kan me niet herinneren dat iemand dit linkje wel eens geplaatst heeft.
Doet me eraan denken dat ik Molesting the Decapitated altijd nog in huis moet halen. Waarom heb ik die nog niet..
Doet me eraan denken dat ik Molesting the Decapitated altijd nog in huis moet halen. Waarom heb ik die nog niet..
Kop dicht, Thorko
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik heb hem nu ookGr. Dracula schreef:Overigens, lieve mensen, vanaf vandaag is het nieuwe album van Ribspreader wieder verkrijgbaar bij de warme bakker!
Zeker voor mensen die van een goed potje oldschool death houden is "Congregating The Sick" een regelrechte aanrader. Het rost, het stampt, het groovet en het zaagt uw ledematen in mooie plakjes rosbief.
Het is een goede opvolger van ""Bolted To The Cross", dat zonder meer. Ikzelf vind "Congregating Te Sick" overigens beter omdat deze iets diverser is en de productie in de handen van Mieszko Talarczyk ligt (lag). Het album klinkt daardoor echt lekker scherp.

en ribspreader doet het opnieuw
Vernieuwend? vertel geen onzin!
Verslavend? onbeschrijfelijk!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Kan je beter 1.3.8 in huis halen. Heb je gelijk alles.Plaag schreef:http://www.myspace.com/index.cfm?fuseac ... 0328214301
Heavy Metal! Just my way
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Zekers!puist schreef:[..]
Toch wel opmerkelijk dat kwaliteit soms zo lang onopgemerkt blijft.
Overkomt mij overigens ook nog met regelmaat van de klok. Kom je weer eens wat geniaals tegen en krijg je zowaar zin om je eigen slokdarm om te buigen tot een vraagteken die zich moet verantwoorden voor het feit dat de bewuste band je niet eerder heeft kunnen drogeren.
En Miasma is voor de rest natuurlijk een vrij onbekende, Oostenrijkse band die de pijp al enige tijd geleden aan Maarten heeft doorgepaasd. Voor veel mensen dus niet echt voor de hand liggend om uit te checken, zeker omdat hun repertoir uit slechts 1 full-length en een EP bestaat.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
Mortem! De Natura Daemonium is een ware nekbreker, een schedelkraker! Dit kreng ademt oldschool, maar Mortem klinkt strakker als ooit. Death Metal tot op het oude bot, waar hoor je nog twin-leads? Een strot die varieert van middellage grunts, tot hoge uithalen. En dan die sfeer.....dood loert om de hoek.
En de man zal heersen.
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Zijn er hier ook mensen bekend met de amerikaanse band Aurora borealis? Niet? Dan zou ik maar snel eens hun laatste cd Time, unveiled gaan checken.
Super snelle, uiterst strakke black death.
Met Tim Yeung op drums.
http://www.auroraborealis.org
Super snelle, uiterst strakke black death.
Met Tim Yeung op drums.
http://www.auroraborealis.org
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb inderdaad ook gehoord dat ze aan het werk waren met een nieuw album. En aangezien Aurora borealis met elke cd beter wordt en hun top hadden bereikt met Time, unveiled ben ik wel heel erg benieuwd naar nieuw werk.
Ik zit op dit moment trouwens te luisteren naar Internecine. Ook al zo'n lekkere band. Technische death metal in het straatje van Morbid angel, Diabolic en Hate eternal. Opzich niet zo gek aangezien het een project is/was van Jared Anderson (Morbid angel) met hulp van Tony Laureno en Derek Roddy. De cd is geproduceerd door Erik Rutan.
Ik zit op dit moment trouwens te luisteren naar Internecine. Ook al zo'n lekkere band. Technische death metal in het straatje van Morbid angel, Diabolic en Hate eternal. Opzich niet zo gek aangezien het een project is/was van Jared Anderson (Morbid angel) met hulp van Tony Laureno en Derek Roddy. De cd is geproduceerd door Erik Rutan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Internecine was voorheen Ceremony, waarvan ik de MCD The Days Before the Death heb. Prima death. Een mooi midden tussen modernere US death en old school.AmnesJAn schreef:Weet iemand trouwens wat met die Jared Anderson momenteel is? Het laatste wat ik gehoord heb is dat die kerel in rehab ging.
Heeft Internecine eigenlijk nog meer uit dan The Book of Lambs?
Kop dicht, Thorko
Das inderdaad een gave plaat !XnegativeX schreef:
Een maat van mij heeft hem.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Is het overigens nog enigzins vergelijkbaar met Internecine? Want ik kan mij herinneren dat jij deze 2 bands als eerder in verband met elkaar bracht maar ze qua bezetting slechts 1/4 gemeen hebben.Plaag schreef:[..]
Internecine was voorheen Ceremony, waarvan ik de MCD The Days Before the Death heb. Prima death. Een mooi midden tussen modernere US death en old school.
Ik heb er tot dusver niets van kunnen vinden nog.
Wat Aurora Borealis betreft, ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik vind de funderingen goed maar het geluid is mij nog altijd iets te open waardoor er veel kracht ( waar ik nou juist zoveel waarde aan hecht) verloren gaat.
Maargoed, aan de hand van 1 schamel mp3tje ga ik geen voorbarige conclusies trekken.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb Decomposed by Possession uit 2000 gehad maar die begon me erg snel te vervelen. Ik ben nooit zo'n grote old school death metal fan geweest. Maar de nieuwe nummers klinken inderdaad een stuk strakker en gevarieerder. Ik ben nogsteeds niet zover dat ik er een cd van aan zou schaffen maar het klinkt wel lekker. Fans van old school death metal die hun muziek graag duister hebben kan ik dit zeker aanraden. Samen met de laatste Kaamos trouwens.nuberus schreef:Mortem! De Natura Daemonium is een ware nekbreker, een schedelkraker! Dit kreng ademt oldschool, maar Mortem klinkt strakker als ooit. Death Metal tot op het oude bot, waar hoor je nog twin-leads? Een strot die varieert van middellage grunts, tot hoge uithalen. En dan die sfeer.....dood loert om de hoek.
- HellcommandeR
Zijn er nog mensen bekend met Council Of The Fallen? Ik ken alleen het album "Revealing Damnation". Derek Rody speelt op dit album de drums. Het is een goede mix van snelle deathmetal met een vleugje blackmetal. Aangenaam verrast!
http://www.councilofthefallen.com
http://www.councilofthefallen.com
- XnegativeX
- Contacteer:
Jazeker! Ik hamer al tijden op die band.
Hun eerste album is inderdaad erg gaaf. Maar hun 2e mag er ook zeker wezen. Ik hoor een heleboel mensen zeggen dat hun 2e album niet strak is en dat de sporadische cleane vocalen irritant zijn maar ik hoor dat allemaal niet zo.
Geweldige band in ieder geval.
Hun eerste album is inderdaad erg gaaf. Maar hun 2e mag er ook zeker wezen. Ik hoor een heleboel mensen zeggen dat hun 2e album niet strak is en dat de sporadische cleane vocalen irritant zijn maar ik hoor dat allemaal niet zo.
Geweldige band in ieder geval.
- HellcommandeR
Ik zal je wel voorzien van mp3-tjes van Ceremony.Gr. Dracula schreef:[..]
Is het overigens nog enigzins vergelijkbaar met Internecine? Want ik kan mij herinneren dat jij deze 2 bands als eerder in verband met elkaar bracht maar ze qua bezetting slechts 1/4 gemeen hebben.
Ik heb er tot dusver niets van kunnen vinden nog.
Wat Aurora Borealis betreft, ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik vind de funderingen goed maar het geluid is mij nog altijd iets te open waardoor er veel kracht ( waar ik nou juist zoveel waarde aan hecht) verloren gaat.
Maargoed, aan de hand van 1 schamel mp3tje ga ik geen voorbarige conclusies trekken.
Dat Ceremony Internecine is geworden is misschien wat overdreven, "een voorloper" klinkt beter.
Kop dicht, Thorko
Heb 'em gister besteld bij Hoolie, ik ben zeer benieuwd.Gr. Dracula schreef:Overigens, lieve mensen, vanaf vandaag is het nieuwe album van Ribspreader wieder verkrijgbaar bij de warme bakker!
Zeker voor mensen die van een goed potje oldschool death houden is "Congregating The Sick" een regelrechte aanrader. Het rost, het stampt, het groovet en het zaagt uw ledematen in mooie plakjes rosbief.
Het is een goede opvolger van ""Bolted To The Cross", dat zonder meer. Ikzelf vind "Congregating Te Sick" overigens beter omdat deze iets diverser is en de productie in de handen van Mieszko Talarczyk ligt (lag). Het album klinkt daardoor echt lekker scherp.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ja, daar zou je mij een erg groot plezier mee doen.Plaag schreef:[..]
Ik zal je wel voorzien van mp3-tjes van Ceremony.
Ik ben inmiddels stikbenieuwd.
@ Necro: Als je van Zweedse death houdt zal Ribspreader je geheid bekoren. Overigens moet je Ribspreader niet als een tweede Bloodbath zien. Het geluid en formule komt wel degelijk overeen, voor de rest hebben beiden bands ieder een eigen poef.
Nouja, je merkt wel wat ik bedoel.
Inzake Council Of The Fallen: wat mij betreft 1 van de betere latere melo-deathbands uit de VS. Ik kan nog altijd met volle teugen genieten van hun veelzijdige kunnen. Dit is het levende bewijs dat melodie niet altijd afbreuk hoeft te doen aan de overweldigende orkaan van bruut geweld.
-
- XnegativeX
- Contacteer:
De nieuwe Aborted klinkt weer erg lekker.
Bij de eerste luisterbeurt hoorde ik eigenlijk niet waarom iedereen het telkens had over de veranderingen binnen Aborted. Maar na een paar luisterbeurten hoor ik inderdaad meer afwisseling en meer riffjes die in de eerste instantie wat vreemd overkomen maar later precies binnen de muziek passen.
Maar mijn angst dat Aborted over-melodieus en softer was geworden is nu wel weg. Want ze blazen nog als vanouds. Er is alleen meer afwisseling tussen beukende riffs en blast passages.
Ik denk alleen wel dat dit album meerdere luisterbeurten gaat vergen om zich helemaal in mijn grijze materie te nestelen.
En of het na meerdere luisterbeurten dan ook een interessant album blijft is nog de vraag. Maar zoals het er nu uitziet ga ik nog lang van dit album smullen.
Bij de eerste luisterbeurt hoorde ik eigenlijk niet waarom iedereen het telkens had over de veranderingen binnen Aborted. Maar na een paar luisterbeurten hoor ik inderdaad meer afwisseling en meer riffjes die in de eerste instantie wat vreemd overkomen maar later precies binnen de muziek passen.
Maar mijn angst dat Aborted over-melodieus en softer was geworden is nu wel weg. Want ze blazen nog als vanouds. Er is alleen meer afwisseling tussen beukende riffs en blast passages.
Ik denk alleen wel dat dit album meerdere luisterbeurten gaat vergen om zich helemaal in mijn grijze materie te nestelen.
En of het na meerdere luisterbeurten dan ook een interessant album blijft is nog de vraag. Maar zoals het er nu uitziet ga ik nog lang van dit album smullen.
- XnegativeX
- Contacteer:
En wat vindt men hier van de nieuwe Divine empire?
Ik vind het een erg lekker album. Het beukt als een gek en heeft een drive waar de gemiddelde locomotief jaloers op mag zijn. Het dendert en giert in ieder geval net zoals een locomotief. Wat vooral gaaf is is dat Divine empire elk nummer wel een avontuurlijke draai weet te geven door een bepaald riffje of melodie-lijntje. Met als absoluut hoogtepunt het nummer Storm of hatred.
Ik denk alleen dat ik Nostradamus beter blijf vinden. Dat album was namelijk agressiever, had meer blastbeats. Op Method of execution staan ook genoeg blast passages maar meer gedosseerd. Nostradamus klinkt over de gehele linie gewoon agressiever.
Ik vind het een erg lekker album. Het beukt als een gek en heeft een drive waar de gemiddelde locomotief jaloers op mag zijn. Het dendert en giert in ieder geval net zoals een locomotief. Wat vooral gaaf is is dat Divine empire elk nummer wel een avontuurlijke draai weet te geven door een bepaald riffje of melodie-lijntje. Met als absoluut hoogtepunt het nummer Storm of hatred.
Ik denk alleen dat ik Nostradamus beter blijf vinden. Dat album was namelijk agressiever, had meer blastbeats. Op Method of execution staan ook genoeg blast passages maar meer gedosseerd. Nostradamus klinkt over de gehele linie gewoon agressiever.
- fetuskiller
- Contacteer:
-
Hmm.. Ik moet 't ook maar ff horenXnegativeX schreef:En wat vindt men hier van de nieuwe Divine empire?

http://www.home.no/lordworm/Suffocation ... _WA_90.mp3
Een of ander nooit gereleased instrumentaal live nummer van Suffocation. Klinkt best leuk.
Een of ander nooit gereleased instrumentaal live nummer van Suffocation. Klinkt best leuk.
Heus.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Wederom krieg!XnegativeX schreef:En wat vindt men hier van de nieuwe Divine empire?
Ja, het doet mij deugd dat er hedendaags zoveel smakelijks uitkomt. Nauwelijks bij te benen, maargoed, luxeprobleem.
Knap staaltje werk, dat "Method Of Execution". Dat een band zo divers kan spelen en nergens dreigt te verslappen is gulden kunde. Dit album heeft me de nodige hoeken van `t huis doen bezoeken ( vrijwillig of niet), zonder meer.
Al ben ik het wel met je eens dat Nostradamus nét een tikkie bruter is.
- fetuskiller
- Contacteer:
dat is een cd uit 2002...., ik doelde meer op de oude release, zoals SLUMBER OF SULLEN EYES.fetuskiller schreef:Demigod ken ik... vind ik niet veel aan eerlijk gezegt, ik heb die cd 'Shadow machanics' het eerste nummer vind ik behoorlijk bruut maar daarna kakt het een beetje in vind ik.
Adramalech ken ik niet, zal het een keer opzoeken.
En de man zal heersen.
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik zit op dit moment de nieuwe Impaled te luisteren. MHUHAHAHA! Wat een heerlijk staaltje muziek.
De muziek doet het meest denken aan Carcass die een mix tussen Symphonies of sickness en Heartwork. Downtuned goregrind met stevige blast partijen en een grunt/krijs combinatie. Maar de muziek wordt aan alle kanten interessanter gemaakt met melodieen, creepy keyboard passages en zelfs violen. Wat de muziek tegelijk bruut en sfeervol maakt.
Niet erg origineel maar wel super gaaf.
De muziek doet het meest denken aan Carcass die een mix tussen Symphonies of sickness en Heartwork. Downtuned goregrind met stevige blast partijen en een grunt/krijs combinatie. Maar de muziek wordt aan alle kanten interessanter gemaakt met melodieen, creepy keyboard passages en zelfs violen. Wat de muziek tegelijk bruut en sfeervol maakt.
Niet erg origineel maar wel super gaaf.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
laatste Impaled is toch wel weer erg lekker. Sadistische teringherrie, ja, daar ben ik doorgaans wel voor te porren.
Wat ik overigens ook nog ef onder de aandacht wil brengen ( nu we het toch over Impaled hebben) is Forest of Impaled. Totaal andere koek dan hun bijna naam- en landgenoten, desalniettemin nestelt het erg goed in de gehoortunneltjes.
Forest of Impaled speelt op hun laatste cd Forward The Spears een uitgeballanceerde mix van death en black. Muzikaal ligt het voor mij een beetje tussen Belphegor en de Zweedse Loss.
De eerste cd van Forest of Impaled heb ik nog niet gehoord maar aan de mp3`s op hun site af te leiden speelde de band vroeger voornamelijk blackmetal. Is er iemand die dat kan bevestigen/ontkrachten?
voor mp3`s van beide albums: check de site:
http://welcome.to/foi
Wat ik overigens ook nog ef onder de aandacht wil brengen ( nu we het toch over Impaled hebben) is Forest of Impaled. Totaal andere koek dan hun bijna naam- en landgenoten, desalniettemin nestelt het erg goed in de gehoortunneltjes.
Forest of Impaled speelt op hun laatste cd Forward The Spears een uitgeballanceerde mix van death en black. Muzikaal ligt het voor mij een beetje tussen Belphegor en de Zweedse Loss.
De eerste cd van Forest of Impaled heb ik nog niet gehoord maar aan de mp3`s op hun site af te leiden speelde de band vroeger voornamelijk blackmetal. Is er iemand die dat kan bevestigen/ontkrachten?
voor mp3`s van beide albums: check de site:
http://welcome.to/foi
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Demigod heb ik inmiddels gehoord, lijkt een klein beetje op Disembowelment. Adramelech nog niet gehoord...Gr. Dracula schreef:[..]
Neen. Smaakt als?
Ben inmiddels wel weer toe aan een goede pot originele, beukende en adrenalineverhogende Death Metal. Dat ik nog niet ken uiteraard, want de oude doos droogt een beetje op so to speak.
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- ruben somewhere online