Demons & Wizards
Inderdaad, ik moet die plaat nu ook hebben!Joris schreef:ik ben benieuwd...
het kan altijd langzamer. of het dan nog steeds de moeite is om het te luisteren is een 2e.
en tokus, ik ben jaloers !
@ Tokus: Kun je anders niet een paar mp3-tjes ervan online zetten?
Daar zou je de lieve Iced-Earth-Blind-Guardian-Metalfanners een heeeeeel groot plezier mee doen....

www.myspace.com/thenewdominion
nou, aangezien de vorige een van de beste platen van 2000 was (en bij mij erg hoog in m'n alltime lijstje staat), is het erg moeilijk om daar overheen te komen.
De plaat is goed, dat zeer zeker, en zodra je 'm hoort hoor je ook gelijk dat het D&W is, maar hij haalt het niet bij de eerste. Er zit iets meer Blind Guardian invloed in, waar de eerste voornamelijk een iets gesimplificeerde Iced Earth plaat was maar dan met Hansi op zang.
Gelukkig had ik ook al niet de verwachting dat hij net zo zou zijn als de 1e (zie 1e alinea). Hij gaat nog vele rondjes draaien in m'n speler, denk ik.
De plaat is goed, dat zeer zeker, en zodra je 'm hoort hoor je ook gelijk dat het D&W is, maar hij haalt het niet bij de eerste. Er zit iets meer Blind Guardian invloed in, waar de eerste voornamelijk een iets gesimplificeerde Iced Earth plaat was maar dan met Hansi op zang.
Gelukkig had ik ook al niet de verwachting dat hij net zo zou zijn als de 1e (zie 1e alinea). Hij gaat nog vele rondjes draaien in m'n speler, denk ik.
- Thaumaturgy
staat er niet bij. Maar aangezien het niet echt ingewikkeld is gok ik dat het gewoon Schaffer is, hij speelt ook wat keyboards heb ik begrepen.
het gekke is trouwens dat er onder de foto van Jon staat dat hij rhythm, bass, lead & acoustic guitars doet. maar in het lulverhaaltje binnenin m'n promo staat dus dat de bas is gedaan door Rubin Drake.
het gekke is trouwens dat er onder de foto van Jon staat dat hij rhythm, bass, lead & acoustic guitars doet. maar in het lulverhaaltje binnenin m'n promo staat dus dat de bas is gedaan door Rubin Drake.
- Thaumaturgy
Tokus schreef:staat er niet bij. Maar aangezien het niet echt ingewikkeld is gok ik dat het gewoon Schaffer is, hij speelt ook wat keyboards heb ik begrepen.
Hmm kan idd.
Misschien speelt die Rubin Drake de wat "moeilijkere" partijen in?
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
Tokus schreef:maar vooruit, laten we in dat andere topic dan maar 's verder gaan.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
Welke dan? Volgens mij kan Jon Schaffer alles op een basgitaar wat ie op een gewone gitaar ook kan. Dus daar zal het niet aan liggen. Misschien draagt Rubin als echte bassist zijnde een paar partijen aan ofzo.Thaumaturgy schreef:[..]
Hmm kan idd.
Misschien speelt die Rubin Drake de wat "moeilijkere" partijen in?
- Thaumaturgy
- pier_hier
- Contacteer:
Ik ben hem nu ook aan het luisteren, maar ik vind wat ik nu hoor stukken boven de laatste iced earth uitstijgen. Waarschijnlijk vooral vanwege de zang. Klinkt wat gedrevener.
of ie minder of beter(kan ik me niet voorstellen) is dan de eerste kan ik nog niet boordelen, maar wat ik hoor is niets mis mee
of ie minder of beter(kan ik me niet voorstellen) is dan de eerste kan ik nog niet boordelen, maar wat ik hoor is niets mis mee
- Ktulu
- Contacteer:
Helemaal mee eens.Rene schreef:Fiddler On the Green vind ik één van de, zo niet dé beste ballads ooit!
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
Ja, vooral daarom vind ik 'm zo mooi. Echt zoooooo zieligJoris schreef:fiddler is gaaf, met natuurlijk vooral de geweldig geschreven lyrics.

Op de één of andere manier vind ik de ballads van Jon altijd wel geslaagd. Dat zijn dan ook de eerste nummers die ik mezelf heb geleerd op gitaar. Fiddler uiteraard ook, maar het is pas sinds de laatste maanden dat het goed klinkt.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
mwa, het gitaarwerk, van de ballads, ook van fiddler, is toch uiterst simpel. redelijk standaard te 'tokkelen' met plectrum.
Daarom vind ik toch nothing else matters nog steeds de beste ballad ooit. zit iets ingewikkelder in elkaar.
Daarom vind ik toch nothing else matters nog steeds de beste ballad ooit. zit iets ingewikkelder in elkaar.
Laatst gewijzigd door Joris op do mei 12, 2005 12:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Mmm, bij Iced Earth vind ik ze soms tenenkrommend. Watching over me en I died for you moet ik echt niet te vaak horen. De blind guardian ballads vind ik tig keer beter
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Vergelijk watching over me maar eens met, ik noem maar, The maiden and the minstrel. Says it all
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Nou, ik hou sowieso niet van ballads. Ze komen altijd zo geforceerd over op een cd. Maar die van Iced Earth én Blind Guardian zijn vaak een welkome afwisseling. Vergelijken vind ik onzin. Die van Blind Guardian zijn wat ingewikkelder en Iced Earth maakt simpelere doch evenmooie rustige muziek.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
oude iced earth is verre van simpel, luister burnt offerings nog maar eens, complexer als bg ooit zal zijnRene schreef:Nou, ik hou sowieso niet van ballads. Ze komen altijd zo geforceerd over op een cd. Maar die van Iced Earth én Blind Guardian zijn vaak een welkome afwisseling. Vergelijken vind ik onzin. Die van Blind Guardian zijn wat ingewikkelder en Iced Earth maakt simpelere doch evenmooie rustige muziek.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Nou ja, ik denk dat we dan ook de ballads bedoelen vanaf Dark Saga.Kristof schreef:[..]
oude iced earth is verre van simpel, luister burnt offerings nog maar eens, complexer als bg ooit zal zijn
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
ballads, kristof, balladsKristof schreef:[..]
oude iced earth is verre van simpel, luister burnt offerings nog maar eens, complexer als bg ooit zal zijn

- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Kolere. Iemand stuurde me het album net toe zonder te zeggen wat met de verklaring: 'Hier krijg je spontaan een stijve van'
DOWN BOY, DOWN!
Wat een gave zooi
DOWN BOY, DOWN!
Wat een gave zooi

Helemaal mee eens. Ook draai ik Gettingsburg (1863).Kristof schreef:[..]
vanaf dark sage heeft iced earth geen fatsoenlijke plaat meer uitgebracht die volledig van begin tot einde boeide, alleen horror show draai ik nog wel eens
- Ik ben van mening dat Iced Earth zijn kracht is verloren gaanderweg doordat de nummers steeds meer coupletje-refreintje zijn geworden. Als je kijkt naar NOTS en Dante's Inferno (echt het meest heerschende nummer), dan zit daar natuurlijk wel enigzins structuur in, maar het is vooral riff na riff, bruut na bruut. En dat vind ik gaaf. Voor mij zijn NOTS en Burnt Offrings ook de beste.
Reviewtje:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1891
interview volgt als het meezit vanavond (als ik tijd kan vinden).
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1891
interview volgt als het meezit vanavond (als ik tijd kan vinden).
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
luister nu eens dat eerste album maar vind het niet zo geweldig, liever iced earth of blind guardian apart.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]