Bericht
door MetalJan » ma mei 16, 2005 3:08 pm
Nog een verslagje van beide dagen:
Vr 13 mei (Pre-Party):
Van Massmurder heb ik alleen de laatste 10 minuten gezien. Wat ik zag was zeker niet verkeerd. Men speelde erg bruut en snel, net zoiets als Brutus vond ik. Er kwam ook nog een nummertje van Dying Fetus voorbij. Aardig optreden.
Bij het Duitse Despondency stond het meeste volk, veelal Duitse meegereisde fans geloof ik. De muziek (combi van grind en death) was voor velen aanleiding om een fikse pit te beginnen. De zanger bracht een lekkere putgrunt voort. Ik vond over het algemeen de nr's iets te lang duren, maar zaten wel weer goed in mekaar.
Daarna was het tijd voor Inveracity. Van deze Griekse band had ik nog nooit gehoord, maar maakten wel een goeie indruk op me. Lekkere snelle death dus. Ze hadden een goed geluid, wat heel de avond eigenlijk uitstekend was.
En dan was het alweer tijd voor de laatste band van de avond: Severe Torture. Zeker niet de minste dus. Men speelde weer erg strak, alleen in het begin was de respons van het publiek wat matig. Helaas heb ik het optreden niet helemaal afgezien, aangezien mn laatste bus al om 23.50 uur ging. Al met al een heerlijke Pre-Party gehad!
Za 14 mei (Mainfest):
Het begin van Defeated Sanity heb ik gemist. Men speelde erg snel, alleen ze hadden een wat minder geluid. Het navolgende Putrefied klonk heel wat beter, naar mijn mening. Ze hadden er dan ook veel zin in. Helaas hadden ze halverwege het optreden wat problemen met het drumstel wat de gang uit de set haalde. Doch een prima optreden. Godless Truth kon me niet echt boeien en na een kwartiertje heb ik het ook voor gezien gehouden en een patatje gekocht. Het Spaanse (ze komen ook overal vandaan he?) Wormed speelde erg strak en bruut. Daarbij kwam ook nog eens de zanger die meer klonk als een kikker met keelpijn. Lekker bruut! Het navolgende Corpus Mortale nam wat gas terug wat ook wel een verademing was. Lekker headbang stukken, wat mij een beetje aan SFU deed denken. Ook zaten er wat snellere stukken in hun set. Goed voor de afwisseling dus. Het Zweede Visceral Bleeding speelde daarna erg bruut. Ik had het na een kwartiertje wel weer gezien. Lijkt wel of er in elk nummer 300 breaks inzitten, dat is iets teveel van het goede. Vomit Remnants uit Japan is voor velen dé verrasing van de dag. Deze band speelde erg strak en had er veel zin in. De nummers zaten goed in elkaar, soms heel snel dan weer mid-tempo. Het klonk allemaal erg lekker. Het publiek droeg de band op handen. Zowel figuurlijk als letterlijk(daar kan de zanger over meepraten!). Aborted speelde daarna zonder 2e gitarist, want die was enkele dagen daarvoor opgestapt. Maar ook zonder 2e gistarist klonk het allemaal vrij goed. Ik kan alleen niet zoveel met de grunt van Sven die wat schreeuwerig overkomt. Toch zet het viertal een prima optreden neer. Ik had net zo goed al weg kunnen gaan, want het afsluitende Gorgasm stelt in mijn ogen wat teleur. Door al veel te laat met de set te beginnen (men doet wel erg lang over het opbouwen) kan ik daardoor nog maar een paar nummers meepakken. Men is daarbij ook niet al te enthousiast bezig. Jammer, het Japanse Vomit Remnants had een betere afsluiter geweest.
Al met al heb ik dus toch wel genoten van dit festival. Alles was goed geregeld, zowel buiten (eettent en metal market) als binnen (geluid en organisatie). Voor de volgende editie wil ik alleen meer afwisseling tussen de bands.