Iron Maiden

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Rene

Bericht door Rene » di mei 10, 2005 5:41 pm

Jeroen schreef:wat ook wel eens afgelopen mag zijn, is dat domme gezeik op Janick ..
de beste man heeft er immers voor gezorgd dat Iron Maiden na Seventh Son in leven bleef.
Daarnaast is het gewoon een hele goede gitarist (ook gegroeid in al die jaren) en een sympathieke kerel.
Ik kan zijn snelle ruige speelstijl nog altijd goed behappen, ookal blijft Dave Murray mijn favoriete gitarist van de band.

En immers, Janick neemt op Rock in Rio moeiteloos de meeste solo's voor z'n rekening. En die klinken fantastisch.
Hier op metalfan heb ik eigenlijk nog geen negatief woord gelezen over Janick. Volgens mij gebeurt dat alleen maar op het officiele forum van Iron Maiden.

Ik vind 'm zelf ook heel gaaf. Hij zorgde tenminste voor een stevige trap onder Maiden's kont qua optredens. Zij solo's worden met het album beter. Alleen willen ze live niet zo uit de verf komen. Maar dat is vooral te wijten omdat hij nooit warmspeelt voor een optreden. Maar ook live klinkt hij tegenwoordig stukken beter dan vroeger. Vooral als je Rock In Rio vergelijkt met de A Real Live/Dead One.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

dako

Bericht door dako » di mei 10, 2005 5:46 pm

En ik vind dat ie moet kappen met dat idiote gespring tijdens de optredens.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Bob

Bericht door Bob » di mei 10, 2005 6:16 pm

Als we dan toch beginnen... Laat Murray z'n mond eens dichthouden tijdens een solo.

Rene

Bericht door Rene » di mei 10, 2005 6:29 pm

En Adrian mag wel eens wat meer met zijn kont swingen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 10, 2005 6:51 pm

hahaha

ach, Janick is gewoon een wildebras op het podium en dat kan helemaal geen kwaad.
Het past bij zijn snelle agressieve manier van gitaar spelen.
Overigens is het onzin dat zijn gitaar constant in de lucht is, want hij neemt bij het eigenlijke concert van Rock in Rio zelfs de meeste solo's voor z'n rekening. Het vechten met Eddie hoort er gewoon bij.
het blijft gewoon lachwekkend als ik die puristen zie bekvechten over Janick. stakkers eigenlijk

Adrian is uiteraard een goed gitarist met mooi emotioneel gitaarwerk, maar het geweldige vloeiende geluid van Murray overtreft het net weer een beetje. Ik vind ze eigenlijk alle drie hun kwaliteiten hebben, maar goed.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene

Bericht door Rene » di mei 10, 2005 7:01 pm

Yep, alledrie hebben ze hun eigen kwaliteiten en passen daarom prima bij de huidige line-up.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » di mei 10, 2005 7:01 pm

Adrian speelt live de solo's precies na, Dave improviseert live met zijn solo's en Janick verneukt live de solo's en dat irriteert mij, Sanctuary op Rock in Rio verneukt hij compleet.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » di mei 10, 2005 7:04 pm

Rene schreef:Yep, alledrie hebben ze hun eigen kwaliteiten en passen daarom prima bij de huidige line-up.
Op plaat doen ze nog altijd te weinig mee met die extra gitaar.

Rene

Bericht door Rene » di mei 10, 2005 7:09 pm

Ach, als een band maar één gitarist heeft, kan je die op plaat ook laten klinken alsof er drie gitaren klinken. En bovendien, ik vind dat er wel genoeg mee gedaan wordt. Soms eens een driedubbele harmonie of drie solo's in een nummer. Maar meer verwacht ik verder toch niet van, als de nummers maar goed zijn.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 10, 2005 7:11 pm

ruben somewhere online schreef:Adrian speelt live de solo's precies na, Dave improviseert live met zijn solo's en Janick verneukt live de solo's en dat irriteert mij, Sanctuary op Rock in Rio verneukt hij compleet.
dan verschillen we dus van mening.
Ik mag zijn ronkende uitstapjes graag horen.
Het lekker rauwe solo geluid dat hij bijvoorbeeld produceerde in een nummer als Holy Smoke doet mij wel wat.
Persoonlijk doen sommige solo's van hem me wel wat denken aan dat aparte gitaargeluid na de eerste uitbarsting in het titelnummer van Killers.
Dat ronkende geluid, heerlijk rauw.

Rene

Bericht door Rene » di mei 10, 2005 7:22 pm

Van het laatste album vind ik Janick's solo in Gates Of Tomorrow echt geweldig!

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » di mei 10, 2005 7:32 pm

Jeroen schreef:dan verschillen we dus van mening.
Ik mag zijn ronkende uitstapjes graag horen.
Het lekker rauwe solo geluid dat hij bijvoorbeeld produceerde in een nummer als Holy Smoke doet mij wel wat.
Persoonlijk doen sommige solo's van hem me wel wat denken aan dat aparte gitaargeluid na de eerste uitbarsting in het titelnummer van Killers.
Dat ronkende geluid, heerlijk rauw.
Dat gedeelte wat je bedoelde in Killers is idd geweldig, maar dat is ook met beleid gespeeld en dat van Janick klinkt gewoon ongecontroleerd kut.

IROn

Bericht door IROn » di mei 10, 2005 8:53 pm

Rene schreef:[..]
Hier op metalfan heb ik eigenlijk nog geen negatief woord gelezen over Janick. Volgens mij gebeurt dat alleen maar op het officiele forum van Iron Maiden.
Inderdaad, er zit me een stelletje gekken daar, dat wil je niet weten.

Ze hebben daar zelfs een Pro-Janick-Brigade en een Pro-Blaze-Brigade.... Die nemen zichzelf duidelijk veel te serieus.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » di mei 10, 2005 8:54 pm

IROn schreef:[..]

Ze hebben daar zelfs een Pro-Janick-Brigade en een Pro-Blaze-Brigade.... Die nemen zichzelf duidelijk veel te serieus.
Hahaha, wat een trieste bedoening dan. Overigens, Seventh Son... en Powerslave blijven voor mij onovertroffen, wat een wereldplaten.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

IROn

Bericht door IROn » di mei 10, 2005 8:56 pm

Seventh Son, helemaal mee eens, geniaal. Powerslave, de nummers zijn oerend gaaf, maar het geluid vind ik ietwat leegjes.

Rene

Bericht door Rene » di mei 10, 2005 9:03 pm

IROn schreef:[..]

Haha, inderdaad. Wat boeit het hen nou, Steve Harris vind Janick een prima gitarist voor Maiden en zal ook heus wel tot het einde der dagen bij ze blijven spelen. Anders was ie allang ontslagen toen Adrian er weer bij kwam.

IROn

Bericht door IROn » di mei 10, 2005 9:06 pm

Zo is het maar net. Plus, de energie on stage is alleen maar goed. Het is in mijn ogen een goede zaak als er ook nog wat te zien is op het podium. Nou is dat bij Maiden meestal geen probleem, maar het gespring van Dhr. Gers hoort er helemaal bij.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mei 10, 2005 9:06 pm

Ik blijf een Adrian adept. Zijn solo's bevatten verreweg het meeste gevoel en ik vind het fijn als een gitarist live de solo's ook zoals op de plaat kan spelen. Op rock in rio vind ik het bijvoorbeeld hinderlijk dat Dave Sign of the cross compleet anders speelt. En de solo van de trooper klinkt nu veel te chaotisch.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene

Bericht door Rene » di mei 10, 2005 9:13 pm

Ik vind Dave sowieso wat minder op RIR. Eigenlijk heeft hij bijna al zijn solo's verandert in gewoon wat snel gepingel, zoals dus oa in Sign Of The Cross.

Djaser

Bericht door Djaser » di mei 10, 2005 9:13 pm

Harvester Of Sorrow schreef:janick is best geinig in dat filmpje op de rock in rio dvd 2
maar waarom is zijn gitaar vaker in de lucht dan in zn handen??
doe mij maar a.s. of d.m. ja!
Ik vind hem nogal populair doen in dat filmpje. Dat is sowieso ook zijn stijl want dat gespring op het podium komt ook nogal gemaakt op me over.
Jammer eigenlijk want op de albums vind ik het een geweldige gitarist en songwritter, mijn voorkeur gaat wel uit naar Adrian maar ik betwijfel of iemand hem had kunnen vervangen die meer in Maiden past dan Janick.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

IROn

Bericht door IROn » di mei 10, 2005 9:16 pm

Hm, dat had denk ik niet best geweest, want dan had hij meer moeten zorgen dat hij Adrian's niveu kon halen. Ik zie Janick niet echt als een vervanger voor Adrian, maar meer als een frisse stoot energie binnen Maiden.

Djaser

Bericht door Djaser » di mei 10, 2005 9:23 pm

IROn schreef:Hm, dat had denk ik niet best geweest, want dan had hij meer moeten zorgen dat hij Adrian's niveu kon halen. Ik zie Janick niet echt als een vervanger voor Adrian, maar meer als een frisse stoot energie binnen Maiden.
Een vervanger is iets anders als een kloon, dat is hij niet nee.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mei 10, 2005 9:27 pm

Wat is jullie favoriete solo hier eigenlijk?
Caught somewhere in time is bijna onovertroffen vind ik. Stranger in a strange land is wat simpeler en klinkt breekbaar, maar verder ongelooflijk mooi.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 10, 2005 9:37 pm

ik vind die solo in Caught Somewhere in Time juist niet echt super, hoewel het verder een prachtig nummer is.

Mijn favoriete solo zit in Alexander the Great. Dat bijna 3 minuten durende spektakel. Prachtig!
Daarnaast vind ik de solo's in Futureal, Don't look to the Eyes of a Stranger, Sign of the Cross, The Fallen Angel en The Mercenary ook fantastisch.
Ook de solo's uit Fear of the Dark zijn schitterend.

Rene

Bericht door Rene » di mei 10, 2005 9:42 pm

Mooiste solo's vind ik altijd zo moeilijk. Ik ga toch maar voor Futureal en The Mercenary. Ok, en Aces High ook maar. En The Evil that Men Do. En omdat ik het met lennert eens ben, Caught Somewhere in time vind ik ook schitterend.

Harvester Of Sorrow
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » di mei 10, 2005 9:57 pm

solo van the nomad!
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Rene

Bericht door Rene » di mei 10, 2005 10:05 pm

Harvester Of Sorrow schreef:solo van the nomad!
Welke bedoel je eigenlijk? D'r zitten namelijk 4 solo's in dat nummer.

Thrashhead

Bericht door Thrashhead » di mei 10, 2005 10:06 pm

Wat is the nomad toch een heerlijk nummer :)

Argarath

Bericht door Argarath » di mei 10, 2005 10:26 pm

Harvester Of Sorrow schreef:jij hebt graag een korte set?
haha dwaas.
Hey menneke, als jij niet kunt lezen houdt dan je muil ok?

Ik heb liever nummers die ze niet al ongeveer alle tours die ik heb gezien (alles vanaf X-Factour) hebben gespeeld.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 10, 2005 10:40 pm

ik vind geen enkele solo slecht eigenlijk. De ene is simpel en rauwer, de ander duurt lang en is emotioneel.

Elke solo doet me wel wat.

nadat ik het las trouwens viel me vandaag eens dat stukje op in Back in the Village.
Waar een zinnetje voorkomt met six erin, hoor je heel zacht op de achtergrond six six six..op zich wel op een lichtelijk lugubere manier gedaan, alsof het er niet hoort.

Djaser

Bericht door Djaser » di mei 10, 2005 10:41 pm

Die van Number of the beast waren de reden dat ik gitaar ging spelen, dus doe die maar.

Verder maakt het mij niet zo uit, ik vind die van in To tame a land erg gaaf, en ik ben nogal into de solo's van The Trooper omdat die zelf nog al eens meespeel.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 10, 2005 10:43 pm

Argarath schreef:[..]

Hey menneke, als jij niet kunt lezen houdt dan je muil ok?

Ik heb liever nummers die ze niet al ongeveer alle tours die ik heb gezien (alles vanaf X-Factour) hebben gespeeld.
ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe sommige nummers van albums als X Factor en Virtual XI live met Bruce klinken.
Nu kennen we The Clansmen en Sign of the Cross wel, maar laat ze ook eens die andere spelen. Zitten prachtige muziekstukken tussen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 10, 2005 10:44 pm

Djaser schreef:Die van Number of the beast waren de reden dat ik gitaar ging spelen, dus doe die maar.

Verder maakt het mij niet zo uit, ik vind die van in To tame a land erg gaaf, en ik ben nogal into de solo's van The Trooper omdat die zelf nog al eens meespeel.
ik zie dat stukje in To Tame a Land eerder als een lead partij dan een solo.
Een echt wervelende solo is het enige wat ik nog een beetje mis in dat prachtige nummer.

Argarath

Bericht door Argarath » di mei 10, 2005 10:53 pm

Jeroen schreef:[..]

ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe sommige nummers van albums als X Factor en Virtual XI live met Bruce klinken.
Nu kennen we The Clansmen en Sign of the Cross wel, maar laat ze ook eens die andere spelen. Zitten prachtige muziekstukken tussen.
Dat mag ook, alleen lijkt me dat niet zo in het thema van de early days passen.

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » di mei 10, 2005 10:55 pm

De solo's in blood brothers einfinite dreams vind ik geweldig. Zo op gevoel gespeeld, echt geweldig.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 10, 2005 10:59 pm

Argarath schreef:[..]

Dat mag ook, alleen lijkt me dat niet zo in het thema van de early days passen.
welja, maar hopen mag natuurlijk altijd.

Rene

Bericht door Rene » di mei 10, 2005 11:16 pm

Jeroen schreef:[..]

Op de single The Wickerman staan live-versie's van Futureal en Man On The Edge, met Bruce. Ook krijgen we straks Lord Of The Flies dus, als die nieuwe DVD er is.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mei 11, 2005 12:18 pm

Vandaag had ik eens in de planning om alle Maiden albums achter elkaar te draaien.
Inmiddels aanbeland bij Killers, wat een heerlijk rauw rossend album is dat toch

Argarath

Bericht door Argarath » wo mei 11, 2005 1:30 pm

Jeroen schreef:Vandaag had ik eens in de planning om alle Maiden albums achter elkaar te draaien.
Inmiddels aanbeland bij Killers, wat een heerlijk rauw rossend album is dat toch
Dan heb je nog ff te gaan ;)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mei 11, 2005 1:48 pm

welja..inmiddels is Piece of Mind net van start gegaan

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo mei 11, 2005 6:47 pm

ok de nieuwe dvd is nu dus officieel aangekondigd.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Rene

Bericht door Rene » wo mei 11, 2005 6:47 pm

Het is alweer drie jaar geleden dat er een live-cd is uitgebracht, dus tijd voor een nieuwe! Dat moet het management van Maiden gedacht hebben. Op 29 augustus komt de nieuwe DVD en cd uit van de Dance Of Death tour. Hier het hele nieuwsbericht:

11/05/2005Death On The Road - Iron Maiden announce their new DVD/CD

Iron Maiden have confirmed they are to release a Double DVD and Live Album titled “DEATH ON THE ROAD” through EMI Records on August 29th 2005.

The show was filmed at the Westfalenhalle Arena, Dortmund, Germany during the Dance of Death European Tour in December 2003 and fully captures the magnificent stage production and electricity of the band’s performance. Steve Harris once again took weeks personally editing the footage and like Rock in Rio this means thousands of cuts right into the heart of the action.

Says Steve Harris, “The shows on that tour were perhaps far more theatrical than some of our recent tours so it has a very different feel than that of, say, Rock in Rio which was a massive festival environment. The 115 minute show was originally filmed by VIVA TV in Germany to broadcast across their national TV network a few days afterwards. However TV and DVD are always very different mainly owing to the time restrictions. So we’ve spent time starting from the bare bones to create a full length concert feature that captures the excitement of the show but also the drama as well. I think when people see songs like Paschendale and Dance Of Death they’ll be blown away by the spectacle. At the same time there are some great moments in Journeyman that I think will surprise a few people. Iron Maiden with acoustic guitars?! I’m really happy with the end result as it captures the dark and lighter moments perfectly.”

The album and PCM Stereo / 5.1 Surround sound for the DVD has been mixed and produced by Kevin ‘Caveman’ Shirley and co-produced, as always, by Steve Harris.

The Double DVD also features a full 70-minute documentary directed by Matthew Amos charting the album’s creation and then subsequent preparations for the following tour. The feature length program includes candid and personal footage of the band during the recording and writing of the album, which is the first time it’s ever been filmed.

Says Manager Rod Smallwood, “The documentary is something quite special for the fans as it really is a very revealing portrait of how Maiden work together recording and it took me hours to persuade them to let the cameras in the recording studio. Previously they’d never allowed any of that to be filmed but this time we decided to have a camera floating around to try and capture the Maiden recording process. A lot of it was filmed by the Kevin Shirley and the band themselves. I think it’s a great representation of the talent, effort and humour of a Maiden recording session. The documentary also covers what it takes to set up a major World Tour and has various interviews with our Killer Krew and hopefully it will be as insightful and interesting as the well received Early Days documentary footage.

“As usual we have crammed as much as possible into the DVD’s with a host of extras including all of the promo videos from the album, footage of the band performing in South America, background interviews with members of the production crew and fans along the tour, artwork and photo galleries. Many hours of Maiden mayhem.

“Like Rock in Rio we have again decided to release a DVD and CD. Those who have DVD players will presumably opt for the DVD but we wanted to ensure all fans could get at least the audio of this tour and many countries of the World do not have widespread capacity to play DVDs.”

The full set list from the show is:

WILDEST DREAMS
WRATHCHILD
CAN I PLAY WITH MADNESS
TROOPER
DANCE OF DEATH
RAINMAKER
BRAVE NEW WORLD
PASCHENDALE
LORD OF THE FLIES
NO MORE LIES
HALLOWED BE THY NAME
FEAR OF THE DARK
IRON MAIDEN
JOURNEYMAN
THE NUMBER OF THE BEAST
RUN TO THE HILLS

The release of the DVD and Live album coincides with their headlining performance at this year’s Reading and Leeds Festivals which sold out within hours of going on sale. Reading Festival holds a special place in Maiden history. The band played their first headlining show there in 1980 and the following year a certain Bruce Dickinson was famously approached backstage for the job of vocalist before returning in 1982 for Iron Maiden's second headlining appearance, this time as the front man.

The Reading and Leeds appearances will complete their busy summer touring schedule that includes top billing at major European Festivals and their own headlining stadium dates like their record breaking show in Gothenburg at the 55,000 capacity Ullevi Stadium that sold out in a mere two and a half hours. Just prior to Reading and Leeds the band will be joining Black Sabbath on Ozzfest in North America, plus a handful of arena headline dates

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo mei 11, 2005 6:48 pm

dat zeg ik , alleen in 10% van die woorden.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mei 11, 2005 6:54 pm

Setlist is een klein beetje saai...

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo mei 11, 2005 6:55 pm

lul niet, genoeg nieuwe nummers live. en een paar standaard nummers.

Rene

Bericht door Rene » wo mei 11, 2005 6:59 pm

WRATHCHILD
TROOPER
HALLOWED BE THY NAME
FEAR OF THE DARK
IRON MAIDEN
THE NUMBER OF THE BEAST
RUN TO THE HILLS

7 standaard nummers, valt dus nog wel mee. Bovendien zal de DVD het vooral van het visuele spektakel moeten hebben. Op cd zal ik deze nummers uiteraard gaan skippen.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mei 11, 2005 6:59 pm

Zal wel komen omdat ik DoD al iets te vaak heb gehoord...

Maar ach, ik zal hem verder met plezier aanschaffen, ik heb me tijdens het concert prima vermaakt

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo mei 11, 2005 7:00 pm

ik hoop alleen dat Steve toch geleerd heeft van z'n Rock In Rio knipkunsten, wat betreft het switchen van camerastandpunten. less is more, zal ik maar zeggen.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mei 11, 2005 7:02 pm

Inderdaad, het zat vakkundig in elkaar, maar diende vaak nergens toe.

Mn moeder kon het in ieder geval niet bijhouden :P

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mei 11, 2005 7:05 pm

cool..Lord of the Flies en Paschendale
dat word genieten geblazen

Gesloten