Doom-metal
- XnegativeX
- Contacteer:
Maar goed, doom moet ook niet populair worden.
Dan krijg je net zo'n verloedering als in de black metal.
Ook zo'n genre die het beter deed toen het underground was.
Daar behoudt het een soort van mysterieusheid.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik ookBambix schreef:Ach, had ik al gedaan voor ik hier kwam ook... LOL

Zit je toevallig op doom-metal.com?
@ XNegX: Inderdaad ja.
Maar ik denk dat het niet stel enorm veel aanhang bij het 'grote' publiek zal vinden. Doom is over het algemeen toch wat minder toegangkelijk dan Black metal. Boeiend ook.
Laatst gewijzigd door Myrthe op ma mei 16, 2005 12:15 am, 2 keer totaal gewijzigd.
- Rottingdree
- Contacteer:
Heerlijke cd is dat, ik luister 'em ook regelmatig.deliverance schreef:ik ben nu Necare-Ruin aan het luisteren, werd er gister aan herinnert dat ik die ook had hehe, maar die is ook erg goed!!
NYMPHEA AURORA - - Doom/Death Metal!!
http://www.nymphea-aurora.com
SERENITY FORGOTTEN - - Funeral Doom!!
http://www.serenity-forgotten.cjb.net
http://www.nymphea-aurora.com
SERENITY FORGOTTEN - - Funeral Doom!!
http://www.serenity-forgotten.cjb.net
Dat is bij doom metal al lang gebeurd joh, niet boeiend ook, zeiken over underground is echt iets voor metalfans...XnegativeX schreef:Maar goed, doom moet ook niet populair worden.
Natural Born Negative
Ik zit/zat ook op doom-metal.com. Ik ben er nu al wel een paar maanden niet geweest, ik was een tijdje weggeweest en toen ik terug kwam waren er superveel newbies en veel 'ouwere' doomers waren weg, voor mij was het leuke eraf. Kende niemand meer etc etc...Erynide schreef:Zit je toevallig op doom-metal.com?
Misschien binnenkort weer eens onloggen.
Trouwens, hier nog Grey Skies Fallen fans? Wat is die band toch geniaal!
[quote="natassja"]een relatie zonder sex is geen liefde[/quote]
-
-
yup i'm back heheheh... heb een tijdje alleen maar gekeken en niet meer gepost, maar ik ben weer terugXnegativeX schreef:Mwoah, het zijn er nogsteeds maar een man/vrouw of 6 maar die posten gewoon meer.![]()
Deliverance is ook weer helemaal terug van weggeweest.
*maakt een diepe buiging*

[img]http://i53.photobucket.com/albums/g70/defleshedbyflies/mdbbanner.jpg[/img]
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Dit vind ik persoonlijk een redelijk understatement.XnegativeX schreef:Hoewel Quietus er ook best mag wezen.
Ik heb ff een troep van de cd van deliverance aan het lenen, maar ik moet zeggen dat ik Khanate nog niet te gaaf vind, misschien nog wat vaker luisteren. De screams zijn echt geweldig, maar die smurvengrunts (hehe) en de 'gitaarpartijen' kunnen mijn snaar nog niet echt raken. Zeg maar.
Draconian, Necare (!), Evoken, IAAS en Morphia dan weer wel.
God wat is doom toch een brute style hehe.
[quote="natassja"]een relatie zonder sex is geen liefde[/quote]
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Khanate is ge-ni-aal! Punt.
Je moet alleen de super zieke, onmenselijke, gitzwarte sfeer wel net weten te vatten. Als je dat niet voelt dan klinkt de muziek alleen als een bak herrie.
Maar als je die sfeer wel voelt dan vallen alle stukjes van de muziek perfect op hun plaats.
Je moet alleen de super zieke, onmenselijke, gitzwarte sfeer wel net weten te vatten. Als je dat niet voelt dan klinkt de muziek alleen als een bak herrie.
Maar als je die sfeer wel voelt dan vallen alle stukjes van de muziek perfect op hun plaats.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.XnegativeX schreef:Khanate is ge-ni-aal! Punt.
Khanate is in al zijn ziekelijkheid gewoon werkelijk pérfect.
Hoeveel pagina's er wel niet over Khanate word gepraat
, uiteraard enigszins terecht.
Maar even een paar andere aanraders:
Void of Silence: Geniaal project! wat helaas geschiedenis is. Duister ende heerlijk anti-gristelijk. www.voidofsilence.com
Dark, twisted band with an unusual, experimental sound similar to that of Esoteric, but with more emphasis on dark industrial elements and unique vocals that cover the whole spectrum of black metal shrieks to monk chants.
en waarom hoor ik zo weinig over het welbekende My Shamefull. ook echt goed. http://www.myshameful.com
En vanmiddag hoorde ik een band(die ook al niet meer bestaat) genaamd 'Dusk' voorbijkomen op Doommetal-radio wat een behoorlijk goede indruk achterliet op me, ook een aanrader!
Some of the heaviest, darkest, purest death/doom ever recorded. Dusk utilized one of the heaviest, most rumbling and powerful guitar sounds ever heard along with harsh, deep growled/screamed vocals.

Maar even een paar andere aanraders:
Void of Silence: Geniaal project! wat helaas geschiedenis is. Duister ende heerlijk anti-gristelijk. www.voidofsilence.com
Dark, twisted band with an unusual, experimental sound similar to that of Esoteric, but with more emphasis on dark industrial elements and unique vocals that cover the whole spectrum of black metal shrieks to monk chants.
en waarom hoor ik zo weinig over het welbekende My Shamefull. ook echt goed. http://www.myshameful.com
En vanmiddag hoorde ik een band(die ook al niet meer bestaat) genaamd 'Dusk' voorbijkomen op Doommetal-radio wat een behoorlijk goede indruk achterliet op me, ook een aanrader!
Some of the heaviest, darkest, purest death/doom ever recorded. Dusk utilized one of the heaviest, most rumbling and powerful guitar sounds ever heard along with harsh, deep growled/screamed vocals.
- XnegativeX
- Contacteer:
Dit is inderdaad heel gaaf. Ik heb hun eerste 2 albums. Het is een project van Aborym leden die een soort mix maken tussen doom, industrial, ambient en black metal. Eigenlijk alles wat duister is wordt hier op 1 hoop gegooit. Hun 3e cd wordt ingezongen door de zanger van Primordial. Maar, hoewel ik Primordial geweldig vind, vind ik dit laatste album van VoS toch hun minste.Mendel schreef: Void of Silence: Geniaal project! wat helaas geschiedenis is. Duister ende heerlijk anti-gristelijk. www.voidofsilence.com
Maar VoS is sowieso sterk aan te raden. Ik zou zeggen, ga dit luisteren en stort je in een wereld van waanzin en duisternis.
Misschien heb ik het al eens eerder gezegd, maar Absolute Misery is ook een echte aanrader.
Een drone/ambient project van Matt Zuchowski (oa Goatbomb en Doomsquirrel)
Forever rotting is echt een mooi album en zeker aan te raden. Zo nu en dan slaat het een beetje door naar de ambient kant, dit vind ik normaal niet zo prettig, maar van deze band kan ik het goed hebben.
Een drone/ambient project van Matt Zuchowski (oa Goatbomb en Doomsquirrel)
Forever rotting is echt een mooi album en zeker aan te raden. Zo nu en dan slaat het een beetje door naar de ambient kant, dit vind ik normaal niet zo prettig, maar van deze band kan ik het goed hebben.
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- Chucknorris
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
adagio vanmorgen nog gedraaid, subliem albumDisinter schreef:[..]
Heeeers!
Through The Darkest Hour en Adagio zijn wel zulke geniale platen. Ik moet die hele discography nog eens binnen zien te halen.
Shape of Despair is trouwens ook tegen het geniale aan.
ook leuke black sabbath cover op het einde
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Juist, het is goed te horen dat het een project is, mede dankzij de vocalen en indd het industrial-tintje.XnegativeX schreef:[..]
Dit is inderdaad heel gaaf. Ik heb hun eerste 2 albums. Het is een project van Aborym leden die een soort mix maken tussen doom, industrial, ambient en black metal. Eigenlijk alles wat duister is wordt hier op 1 hoop gegooit. Hun 3e cd wordt ingezongen door de zanger van Primordial. Maar, hoewel ik Primordial geweldig vind, vind ik dit laatste album van VoS toch hun minste.
Maar VoS is sowieso sterk aan te raden. Ik zou zeggen, ga dit luisteren en stort je in een wereld van waanzin en duisternis.
Human Antithesis vind ik juist erg goed trouwens, heel erg anders dan de voorgaande, maar net iets meer afwisseling.
iscariah schreef:[..]
Nee ...... Hiero en ik zijn niet meer bij elkaar.![]()
Goatbomb ben ik niet bekend mee. Stijl?

Hmm, ik zou het omschrijven als drone met wat Folk invloeden. Ze hebben net een demo ge-released, 1 nummer. Klinkt behoorlijk goed.
Ik zat me net af te vragen waar Goatbomb nou eigenlijk mee te vergelijken valt, maar ik kwam tot de conclusie dat ik het niet weet.
Ik ben nou Grief aan het luisteren, dat blijft ook echt geweldig.
Of was geweldig beter gezegd.