Iron Maiden
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
Ok, ik zal wel teveel lopen te lullen op voorhand maar wat is dat dan voor debiels dat ik niets zo mogen zeggen over nummers die ze steeds spelen omdat ík ze nog nooit gezien heb?
Pff
Pff
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
en daarnaast..bij het Iron Maiden nummer is de eerste riff gewoon briljant eenvoudig en het is vooral gaaf als de tweede gitaar erbij invalt
niks mis mee, dat is spul dat ik altijd wel kan horen
niks mis mee, dat is spul dat ik altijd wel kan horen
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Rebellion666
Áls het klopt wat er staat dan heb ik mij volledig vergist. Het verbaast mij dat de set louter uit nummers van de periode '80/ '83 bestaat terwijl er door enkele bandleden zelf gezegd is dat er ook nummers van latere albums gespeeld zouden worden.
Ik hou nog even een slag om de arm dus maar hoop dat de setlist klopt!
Ik hou nog even een slag om de arm dus maar hoop dat de setlist klopt!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- Jeroen
- Contacteer:
hoe denkt men hier eigenlijk over albums als No Prayer for the Dying en Fear of the Dark.
Ik als vaagheid zelve vind deze twee album natuurlijk even prachtig.
Waar de één braakneigingen krijgt bij Hooks in You..krijg ik juist spontane headbang neigingen.
Lekkere straight forward rockers.
Fear of the Dark . Hoewel de The Apparition eigenlijk het enige mindere nummer is vanwege het ontbreken van een echt degelijke melodie en climax (hoewel de tekst één van de betere op het album is), moet ik zeggen dat het album me nog altijd bevalt. Nummers als Fear is the Key en Weekend Warrior worden natuurlijk meestal als matig gezien, maar qua opbouw steken ze best goed in elkaar. Fear is the Key is erg interessant en Weekend Warrior is een typische No Prayer achtige rocker.
Heersch heersch dus!
Ik als vaagheid zelve vind deze twee album natuurlijk even prachtig.
Waar de één braakneigingen krijgt bij Hooks in You..krijg ik juist spontane headbang neigingen.
Lekkere straight forward rockers.
Fear of the Dark . Hoewel de The Apparition eigenlijk het enige mindere nummer is vanwege het ontbreken van een echt degelijke melodie en climax (hoewel de tekst één van de betere op het album is), moet ik zeggen dat het album me nog altijd bevalt. Nummers als Fear is the Key en Weekend Warrior worden natuurlijk meestal als matig gezien, maar qua opbouw steken ze best goed in elkaar. Fear is the Key is erg interessant en Weekend Warrior is een typische No Prayer achtige rocker.
Heersch heersch dus!
- The Horseman
Ik beperk me tot Fear Of The Dark en die plaat weet me gewoon niet te pakkken.
IK vind hem behoorlijk sfeerloos, mindere nummers (From Here To Eternity).
En de gitaren grijpen je niet bij je strot zoals bij bijvoorbeeld Powerslave.
Bruce's zang is niet optimaal en zo kan ik nog wel meer zeuren.
Afraid to shoot strangers is de beste van deze plaat imo.
Al kan ik Be Quick Or Be Dead ook goed verteren.
Dat het titelnummer live beter klinkt zegt me genoeg.
Deze plaat heeft het gewoon niet zo voor mij persoonlijk...
IK vind hem behoorlijk sfeerloos, mindere nummers (From Here To Eternity).
En de gitaren grijpen je niet bij je strot zoals bij bijvoorbeeld Powerslave.
Bruce's zang is niet optimaal en zo kan ik nog wel meer zeuren.
Afraid to shoot strangers is de beste van deze plaat imo.
Al kan ik Be Quick Or Be Dead ook goed verteren.
Dat het titelnummer live beter klinkt zegt me genoeg.
Deze plaat heeft het gewoon niet zo voor mij persoonlijk...
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
- Jeroen
- Contacteer:
ik ben het met je eens als je zegt dat From Here to Eternity niet super is.
Het refrein is wat simpel en het klinkt allemaal wat te pakkend. Zo'n rock meezinger. Hoewel de solo wel erg gaaf is.
Ditzelfde gevoel (het commerciële tintje) krijg ik ook bij Chains of Misery
Fear of the Dark is gewoon een prachtnummer, zowel op plaat als live. Het is gewoon een sfeervol nummer en die doen het vaker goed live.
Het refrein is wat simpel en het klinkt allemaal wat te pakkend. Zo'n rock meezinger. Hoewel de solo wel erg gaaf is.
Ditzelfde gevoel (het commerciële tintje) krijg ik ook bij Chains of Misery
Fear of the Dark is gewoon een prachtnummer, zowel op plaat als live. Het is gewoon een sfeervol nummer en die doen het vaker goed live.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Niet zeiken jullie, from here to eternity is een briljant nummer (nee, ik ga geen ellenlange uitleg geven waarom)
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- ruben somewhere online
No Prayer heeft voor mij veel nostalgische waarde, daarom ben ik er sowieso niet objectief over (nog minder dan over de rest van MaidenJeroen schreef:hoe denkt men hier eigenlijk over albums als No Prayer for the Dying en Fear of the Dark.

Fear of the Dark heeft diverse erg goeie nummers maar ook teveel middelmatige, en vertoeft amper in m'n speler eigenlijk.
No prayer heeft een aantal leuke maar simpelere rockers die de plaat toch wel leuk maken.
Fear of the dark heeft dat ook maar er staan toch wat meer donkere nummers op, o.a. door de gitaar sound die iets veranderd lijkt, en dat zet de toon voor de The X Factor. Ik heb het idee dat de nummers wat ingewikkelder zijn en na beide cds een poos in mijn bezit te hebben vind ik FoTD dan ook de betere van de twee. Bruce zang is op beide cds wat rauwer, en soms is dat leuk zoals op nummers als Bring your daughter, en be quick, maar songs als No prayer, en from here to eternity, verpest hij compleet.
Fear of the dark heeft dat ook maar er staan toch wat meer donkere nummers op, o.a. door de gitaar sound die iets veranderd lijkt, en dat zet de toon voor de The X Factor. Ik heb het idee dat de nummers wat ingewikkelder zijn en na beide cds een poos in mijn bezit te hebben vind ik FoTD dan ook de betere van de twee. Bruce zang is op beide cds wat rauwer, en soms is dat leuk zoals op nummers als Bring your daughter, en be quick, maar songs als No prayer, en from here to eternity, verpest hij compleet.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
- ruben somewhere online
NPFTD en FOTD zijn alles behalve ingewikkeld, Maiden wou 'back to basic', zoals op Iron Maiden en Killers, maar dat is niet echt gelukt.Djaser schreef:Ik heb het idee dat de nummers wat ingewikkelder zijn en na beide cds een poos in mijn bezit te hebben vind ik FoTD dan ook de betere van de twee.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- ruben somewhere online
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Run silent run deep vind ik nog steeds 1 van de lekkerste maiden songs ooit, mede door dat nummer en tailgunner vind ik no prayer absoluut een lekker album
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Ik vind Fear of the Dark, eigenlijk een erg goed album. De vocalen zijn wat anders, maar ik vind het wel wat hebben. Het nummer Fear of the Dark, is gewoon gewelig, maar ik vind nummers als Judas be My Guide en From Here to Eternity zijn toch ook heerlijke nummers.
No Prayer For the Dying, vind ik zelf wat minder, maar ik heb die nog niet zo vaak gedraaid, zal hem straks weer eens opzetten.
No Prayer For the Dying, vind ik zelf wat minder, maar ik heb die nog niet zo vaak gedraaid, zal hem straks weer eens opzetten.
Nou dat ik vind ik nou net een groot minpunt van Maiden, bij nummers als deze heb ik gewoon het idee dat ze niet weten hoe de teksten muzikaal te vertolken. Maar dat kan er ook mee te maken zijn dat tekst en muziek apart geschreven zijn.Jeroen schreef:ik vind het altijd zo grappig bij Hooks in You
op een hele vrolijke manier word daar gezongen dat je haken in je hebt.
prachtig
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
- sugar daddy
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
gangland vind ik best te doen hoor.Bob schreef:En wat vind je dan van Gangland? En Fates Warning?
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
- Rebellion666
nee. Dit is een serie van 5 afleveringen over passagiersvliegtuigen en hun geschiedenissugar daddy schreef:Ik zag Bruce Dickinson vandaag een programma over vliegtuigen presenteren op Discovery. Doet hij dat al lang???
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik heb btw van Paul Di'Anno het debuutalbum op vinyl gevonden (blauwe, doorzichtige lp, gekocht voor 15, volgens de verkoopster in de catalogus 150 waard :S) en Fighting back van Paul Di'Anno's Battlezone.
- Rebellion666
Lennert from hell schreef:Ik heb btw van Paul Di'Anno het debuutalbum op vinyl gevonden (blauwe, doorzichtige lp, gekocht voor 15, volgens de verkoopster in de catalogus 150 waard :S) en Fighting back van Paul Di'Anno's Battlezone.

- Sargatanas
Hij presenteerd wel goed, dat moet ik hem nageven, net zo enthousiast als op het podium.Rene schreef:[..]
nee. Dit is een serie van 5 afleveringen over passagiersvliegtuigen en hun geschiedenis
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Op een kloterig rommelmarktje in mijn boerendorpRebellion666 schreef:[..]
nou, uhm, proficiat dan maar!

Ik heb alleen battlezone nog maar geluisterd so far, klinkt niet verkeerd. Meer mensen bekend met zijn solowerk?
- Rebellion666
Ik vind de albums van Killers ook helemaal niet slecht...ik vraag me ook serieus af waarom Di'anno zo teert op oud succes terwijl iedereen zich suf lacht om zijn vertoning. Hij heeft zoveel goede eigen reportoire!Lennert from hell schreef:[..]
Op een kloterig rommelmarktje in mijn boerendorp
Ik heb alleen battlezone nog maar geluisterd so far, klinkt niet verkeerd. Meer mensen bekend met zijn solowerk?
Ik heb Hard as Iron van hem. Die Killers en Battle zones platen schijnen wel iets beter te zijn maar de cd die ik heb is gewoon een stuk stront.Lennert from hell schreef:[..]
Op een kloterig rommelmarktje in mijn boerendorp
omdat er ondanks dat "goeie" eigen reportoire geen hond op af komt als hij geen Maiden nummers speelt. Bovendien wil hij liever de hardcore/punk kant op als het aan hem zou liggen, maar zodra hij z'n naam erbij zet komen mensen om Maiden klassiekers te horen.Rebellion666 schreef:[..]
Ik vind de albums van Killers ook helemaal niet slecht...ik vraag me ook serieus af waarom Di'anno zo teert op oud succes terwijl iedereen zich suf lacht om zijn vertoning. Hij heeft zoveel goede eigen reportoire!
- sugar daddy