80's doom ofzo? of wat ik van deze band verwachten?destroyer schreef:[..]
Geniale band, "The strenght to dream" is één van de beste doom albums ooit wat mij betreft.
Doom-metal II
Net Fall of Empyrean - A Darkness Remembered gekregen, ik ben altijd slecht in omschrijvingen dus ik zal hier ook geen echte poging wagen. Het doet mij echter klinken naar Whispering Gallery en dan vooral de midtempo en de rustige stukken, met een heersende grunt. Aanradertje!
Ik luister nu Jack Frost, ze speelde ook op de DDD 1 als ik me niet vergis, vond het toen niet zo, maar nu zo op cd vind ik het nog zeker te pruimen. Mensen bekend met deze band?
Ik luister nu Jack Frost, ze speelde ook op de DDD 1 als ik me niet vergis, vond het toen niet zo, maar nu zo op cd vind ik het nog zeker te pruimen. Mensen bekend met deze band?
[quote="natassja"]een relatie zonder sex is geen liefde[/quote]
-
Je hebt het dus ook eens gehoord? en..?
het doet me een beetje denken aan uhm... de zang van Tanzwut, beetje gitaarwerk van paradise lost ten tijde van One Second en uhm... tintjes van Type O en Sentenced. Maar goed, wat weet ik er nou helemaal vanaf.
het doet me een beetje denken aan uhm... de zang van Tanzwut, beetje gitaarwerk van paradise lost ten tijde van One Second en uhm... tintjes van Type O en Sentenced. Maar goed, wat weet ik er nou helemaal vanaf.

[quote="natassja"]een relatie zonder sex is geen liefde[/quote]
-
Ik wil Candlemass ook wel weer zien, is een mooie kerkansing voor mij, heb ze 3 jaar geleden gemist door al die programmawisselingen.......Disinter schreef:Hahaha duidelijk
Als ik naar Wacken ga (afhankelijk van mn blingbling op dat moment) zal het zeker voor Candlemass zijn ... oh en natuurlijk Sentenced!!!
Kristof ... ben jij het ..... Messiah :O
Natural Born Negative
Jack Frost doet mij nog het meest denken aan het Duitse End Of Green.Disinter schreef:Je hebt het dus ook eens gehoord? en..?
Alleen minder up-tempo rocknummers en met een wat meer baritone zang.
-
Wat ik er van gehoord heb klonk behoorlijk goed ja.deliverance schreef:nou ik heb eindelijk de nieuwe Evoken... tering die heerscht!!! en die Forgive Her van Swallow the Sun is ook zeker niet verkeerd!!
KHANATE Capture & Release promo sleeve 25 05 2005iscariah's en Erynides verwarring schreef:[..]
Khanate?
Its finally finished. Release date is either August 13 or 27. digipak CD/12" on Hydra Head.
Trust No One will be issuing a limited edition picture 12" version of the material simultaneously.
2 tracks, 43 minutes. The most dimensionally obtuse to date, with return to gravedigging riff-form.
En blijkbaar zwerft het nu al op internet rond...
- thomaster87
- Contacteer:
- thomaster87
- Contacteer:
Om dan zelf voor de verandering ook maar eens iets toe te voegen aan dit topic...
Iemand bekend met Hyatari?
Ben geïnterresseerd geraakt na onderstaande recensie in de aardschok.
Hyatari - The Light Carriers
Een dreigende drone getiteld 'Sheets Of Flame' Opent The Light Carriers. Een veelgemaakte fout met genres als drone (en ambient) is dat je wacht tot 'het nummer begint.' Met die instelling wordt een pure drone-plaat een vervelende aangelegenheid, je zit tenslotte te wachten op iets dat niet komt. Bij Hyatari komt er nu eens wél iets. De tweede track 'Freeform For The Disenchanted' drone't nog even door om na een chant ovet te gaan in een zwaar ritme met drums in het titelnummer, om naar het einde toe uit te groeien in een Sabbath-meets-Godflesh-riff. Die Godflseh-link wordt na een bruuske overgang doorgezet in 'The Fourth Realm' om langzaam een wat dromeriger Neurosis-achtig geluid te drijven. '14,000,000,000 Years Ago' begint met Aardschokkende voetstappen van een tyrannosaurus en feedbackende noise om al snel helemaal terug te vllen in meer romantische tokkels, wat weer opbouwt naar de epische doom van 'Harvesting Sod.' Elektronisch lawaai voert ons naar een psychedelisch einde genaamd 'Collapse,' waar we dan eindelijk rust krijgen in een zacht reutelende oersoep. Het album bestaat dus wel degelijk uit verschillende tracks, maar laat zich eigenlijk meer beluisteren als één lange, moddervette drone/post-core symfonie.
90
En ik moet zeggen dat ik het toch best wel teringgaaf vind.
Een dreigende drone getiteld 'Sheets Of Flame' Opent The Light Carriers. Een veelgemaakte fout met genres als drone (en ambient) is dat je wacht tot 'het nummer begint.' Met die instelling wordt een pure drone-plaat een vervelende aangelegenheid, je zit tenslotte te wachten op iets dat niet komt. Bij Hyatari komt er nu eens wél iets. De tweede track 'Freeform For The Disenchanted' drone't nog even door om na een chant ovet te gaan in een zwaar ritme met drums in het titelnummer, om naar het einde toe uit te groeien in een Sabbath-meets-Godflesh-riff. Die Godflseh-link wordt na een bruuske overgang doorgezet in 'The Fourth Realm' om langzaam een wat dromeriger Neurosis-achtig geluid te drijven. '14,000,000,000 Years Ago' begint met Aardschokkende voetstappen van een tyrannosaurus en feedbackende noise om al snel helemaal terug te vllen in meer romantische tokkels, wat weer opbouwt naar de epische doom van 'Harvesting Sod.' Elektronisch lawaai voert ons naar een psychedelisch einde genaamd 'Collapse,' waar we dan eindelijk rust krijgen in een zacht reutelende oersoep. Het album bestaat dus wel degelijk uit verschillende tracks, maar laat zich eigenlijk meer beluisteren als één lange, moddervette drone/post-core symfonie.
90
...en het geld hebben we lekker toch gehad!
-
Tja, kan dr ook niks aan doen. Maar als ik ze nu alvast koop, kan ik ze ook in de winter beluisteren.The Chosen schreef:[..]
Doom voor in de zomer??
Ik luister eigenlijk alleen maar Doom metal in de herfst en winter.

http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal
-
- Hieronimus
Reverend Bizarre schijnt gaaf te zijn, lees er tegenwoordig veel over. Wat zeggen jullie?
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
De reviews op metalfan en in Terrorizer waren goed.thomaster87 schreef:Om dan zelf voor de verandering ook maar eens iets toe te voegen aan dit topic...
90
Moet het nog luisteren maar de samples staan al luisterklaar op men comp.
Effe doen dan maar.
- Hieronimus
- Hieronimus
iscariah schreef:Komt de nieuwe Pelican normaal deze maand niet uit?
Als het goed is wel. 15 Juni komt hij in ieder geval in Japan uit
Absoluut.iscariah schreef: The Ocean is een gave band.
Een beetje in de lijn van Isis en Neurosis, maar toch op een geheel eigen wijze. Ook live zijn ze trouwens erg sterk.
Indeediscariah schreef:[..]
Geniuses think alike.

Misschien heb ik het al eens gezegd, maar Transmission0 is ook zeer goed. Sludge met wat doom invloeden van eigen bodem. Eentonige gitaar stukken met heerlijk dikke baslijnen. Het eerste wat me hierbij te binnen schiet is wederom de vergelijking met Neurosis en Isis.
Doom Metal, niet echt het genre voor mij, al zitten er natuurlijk uitzonderingen tussen, Candlemass is bijvoorbeeld briljant. Maar al die andere rare varianten, zoals Drone Doom en dat soort nonsens, nee, niks voor mij. Alhoewel, Khanate kan soms best komisch zijn. Maar meer ook niet.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
doom revolution
rising dus speelt 80's classic doom met stonerrock elementen, luistert lekker weg
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1853
rising dus speelt 80's classic doom met stonerrock elementen, luistert lekker weg
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1853
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Master of Horror
- Master of Horror
- Master of Horror
- Master of Horror
Tanner ja.Master of Horror schreef:hmm had jij het over Tanny Anderson?
EDIT: http://www.moribundcult.com/main.html is de site
Oke, ik ben in een geduldige bui en zeg het nog één keer.
Autumnal Winds van Tanner Anderson is geen doom.
Laatst gewijzigd door Myrthe op wo jun 01, 2005 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.