Epic Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mei 30, 2005 10:10 pm

destroyer schreef:Ja, ik zou graag zoiets organiseren, maar ik moet er wel de tijd en financien voor hebben. En de zekerheid dat er ook mensen op afkomen. De mensen die het hardst roepen dat er niets te beleven is, zijn vaak mensen die zelf niet bereid zijn om te reizen voor een concert, of altijd weer laten afweten. Zo heeft het geen zin natuurlijk.
Dit jaar is er overigens best wat te beleven op heavy metal gebied, zoals Raise your fist twee maanden terug, binnenkort Ragnarock, het Hall of Fame metal festival, het heavy metal maniacs festival. Jonge bands zijn vaak wat moeilijker in Nederland te krijgen, vandaar dat ik naar Duitsland ga.

Battleroar gaat touren met twee andere bands trouwens, 1 staat vast, de ander nog niet.
Dan ben ik nog benieuwd of er publiek op af komt. Ik zou het zo ongelooflijk kut vinden als blijkt dat de bands daar voor 50 man staan te spelen
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

NochdFaol
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » ma mei 30, 2005 10:13 pm

Lainedil Naleanor schreef:[..]

Als je nog een band nodig hebt: wij willen graag spelen! :)

www.elexorien.tk ==> media voor de volledige promo.

\m/ Succes
Dit zou ik niet zo snel bij Heavy en Power Metal neerzetten, maar ik zal het onthouden als ik ooit iets organiseer in Delft :)
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma mei 30, 2005 10:15 pm

stuur die promo dan eens naar metalfan!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

NochdFaol
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » ma mei 30, 2005 10:16 pm

Kristof schreef:stuur die promo dan eens naar metalfan!
Moeten ze doen, klinkt best goed. Nou ja de vrouwenzang vind ik minder maar niet heel erg storend.

Lainedil Naleanor
Contacteer:

Bericht door Lainedil Naleanor » ma mei 30, 2005 10:40 pm

Trek hem gewoon van de site joh :P
"For without thee my love, I shall waste away"
"...end existence - withering leaf..."

www.elexorien.com

[img]http://img234.imageshack.us/img234/5739/bannertest21zx.jpg[/img]

destroyer

Bericht door destroyer » ma mei 30, 2005 10:57 pm

Lennert from hell schreef:[..]

Dan ben ik nog benieuwd of er publiek op af komt. Ik zou het zo ongelooflijk kut vinden als blijkt dat de bands daar voor 50 man staan te spelen
Zo gaat het er helaas aan toe in Nederland;

Bands als Killer (België), Tygers of Pan Tang etc. hebben werkelijk voor 10 man staan spelen, maar ook bands als Jag Panzer in de baroeg enzo voor werkelijk een hond en een kip. Klote is dat, als iemand de moeite neemt om die bands naar Nederland te halen, en er nauwelijks iemand op komt dagen. Frustrerend vind ik het vooral, als je ziet dat bij veel talentloze death en black metal bands de zaal propvol is.

NochdFaol
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » ma mei 30, 2005 11:08 pm

Ja dat is een vloek onder de heavy/power/epic metal, mensen zijn er of niet geintereseerd in of weten uberhaupt niet dat het er is vanwege het minder reclame hebben dan death en black metal.

Metallist

Bericht door Metallist » ma mei 30, 2005 11:12 pm

NochdFaol schreef:Ja dat is een vloek onder de heavy/power/epic metal, mensen zijn er of niet geintereseerd in of weten uberhaupt niet dat het er is vanwege het minder reclame hebben dan death en black metal.
Jep. Echt heel jammer. Ik vraag me af hoe dat komt. Twintig jaar geleden stond bij elke goeie metalband de zaal vol.
www.myspace.com/thenewdominion

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » ma mei 30, 2005 11:15 pm

NochdFaol schreef:Ja dat is een vloek onder de heavy/power/epic metal, mensen zijn er of niet geintereseerd in of weten uberhaupt niet dat het er is vanwege het minder reclame hebben dan death en black metal.
Maar death en black lijken me in nederland populairder

NochdFaol
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » di mei 31, 2005 12:03 am

Metallist schreef:[..]

Jep. Echt heel jammer. Ik vraag me af hoe dat komt. Twintig jaar geleden stond bij elke goeie metalband de zaal vol.
Ik gok toch het meelopen met je vriendjes, maar er zijn genoeg heavy/power/epic metal mensen, alleen die zijn de propaganda/reclame voor de heavey metal bands veel minder en denken vaak ja zal we weer black metal zijn of zo.

valkyrian

Bericht door valkyrian » di mei 31, 2005 10:02 am

maar volgens mij zijn er ook gewoon heel erg weinig nederlandse kleine power en heavymetalbandjes, die worden onderdrukt door het grote assortiment death en blackmetal bandjes.

NochdFaol
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » di mei 31, 2005 11:23 am

valkyrian schreef:maar volgens mij zijn er ook gewoon heel erg weinig nederlandse kleine power en heavymetalbandjes, die worden onderdrukt door het grote assortiment death en blackmetal bandjes.
Volgens mij zijn er meer als mensen denken, alleen je hoort er weinig van.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di mei 31, 2005 11:35 am

NochdFaol schreef:[..]

Volgens mij zijn er meer als mensen denken, alleen je hoort er weinig van.
en misschien hoor je er niks van omdat ze gewoon niet goed zijn?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

NochdFaol
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » di mei 31, 2005 11:42 am

Tokus schreef:[..]

en misschien hoor je er niks van omdat ze gewoon niet goed zijn?
Om nou te zeggen dat de gros black en death metal bands goed zijn is ook niks.

Maar ja niet alle heavy/power/epic metal bands zijn goed, maar er zijn genoeg bands die wel goed zijn en daar hoor je weinig van.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » di mei 31, 2005 3:29 pm

NochdFaol schreef:[..]

Om nou te zeggen dat de gros black en death metal bands goed zijn is ook niks.

Maar ja niet alle heavy/power/epic metal bands zijn goed, maar er zijn genoeg bands die wel goed zijn en daar hoor je weinig van.
Ook in de metalscene, waar iedereen luidkeels verkondigd tegen trends te zijn, worden trends gevolgd, dat zie je nu met de death en black. Misschien is de Truemetal binnenkort aan de beurt.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

destroyer

Bericht door destroyer » di mei 31, 2005 4:10 pm

Ach, er zijn best een paar goede bands in Nederland tegenwoordig. In de jaren 80 waren er een hele hoop bands, waarvan er genoeg zijn die ook maar een demo, een 7" of rehearsal op hun naam hebben (zitten wel paar geniale dingen tussen). Er zijn maar een handvol bands die meerdere LP's uitgebracht hebben op een label. Tegenwoordig is het ook vaak de band zelf die het moet uitbrengen. Jammer dan, dan maar zo.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mei 31, 2005 6:23 pm

Eigenlijk moet ik gewoon in Duitsland gaan wonen.

Dit is trouwens een uitstekende band, het album word binnenkort besproken:

http://www.towersound.net/

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S » di mei 31, 2005 6:35 pm

Hey bedankt dat je me aan die band herinnert! Ik heb laatst er een review van gelezen en die was ook positief! Ik luister nu wat samples, en dat klinkt zeer goed. Even onthouden deze band. :)

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di mei 31, 2005 6:46 pm

jeffrey schreef:En is Borknagar niet black metal ofzo?
Dat dacht ik dus ook. ik heb een cd dat exact als Satyricon ala Nemesis divina klinkt.
Gelegenheids Satanist

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di mei 31, 2005 6:48 pm

moet je hun later werk maar eens checken!!

@noadschafallus: 'maar er zijn genoeg bands die wel goed zijn en daar hoor je weinig van.'

zoals?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di mei 31, 2005 6:57 pm

Doe me de 1e Borknagar cd maar.
alhoewel dit niet slecht is.
Gelegenheids Satanist

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mei 31, 2005 7:05 pm

Thaxll'ssillyia schreef:Hey bedankt dat je me aan die band herinnert! Ik heb laatst er een review van gelezen en die was ook positief! Ik luister nu wat samples, en dat klinkt zeer goed. Even onthouden deze band. :)
Het is zo vreemd, er worden alleen maar gitaren, drums en mondjesmaat keys gebruikt, maar geen bas...

Maar de zanger klinkt als Frank Boeijen (een met frans accent in het engels zingende Frank, ok) maar dan heb je het bij mij wel gemaakt :P
Daarbij zijn de nummers ook echt goed

Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S » wo jun 01, 2005 9:21 pm

http://www.metal-invader.com/db/modules ... nt&id=1926

Gaafheid, doomsword leden hebben een band opgericht genaamd Gjallarhorn, en een debuut "Nordheim" uitgebracht rond 30 mei. Alleen ik kan geen enkel mp3tje vinden. Ben wel benieuwd hoe het klinkt.

jeffrey

Bericht door jeffrey » wo jun 01, 2005 10:14 pm

Allemaal even normaal doen tegen djent

Walter Siepman

Revival van de jaren tachtig?

Bericht door Walter Siepman » zo jun 05, 2005 5:08 pm

En toch hebben we het in eigen hand om traditionele metal (ik noem het maar even zo) weer terug te brengen in Nederland en dat is door massaal alle concerten en festivals te bezoeken. Ik preek nu een beetje voor eigen parochie, maar ik vond ook dat er te weinig pure heavy metal naar Nederland kwam en hoewel ik geen festivalorganisator was heb ik toch de stoute schoenen maar aangetrokken en gedacht: als ze dan uit zichzelf niet komen, dan haal ik ze zelf wel. Nu is het aan jullie om op alle genoemde festivals langs te komen, ze gezond en gewild te maken.

Ik kan 1 ding vertellen als Ragnarock dit jaar een relatief succes wordt (loochenstraf de mensen dus die zeggen dat er geen hond gaat komen naar Ragnarock :wink:) en dat is dat er dan een package op Ragnarock 2006 komt te staan waarvan je mond zover openzakt dat ie de grond raakt. Ik ben al met bands en projecten bezig voor 2006 en die gaan lukken of stuklopen op financien. Die financien komen dit jaar wel of niet los tijdens Ragnarock, maar ik verzeker je nu alvast dat elke verdiende cent in Ragnarock 2006 gestopt gaat worden en niet in een dikke Mercedes :D

Dus mijn vraag: trek alle hardrockers en metallers aan hun lange haar naar Ragnarock en geniet er met volle teugen zodat we volgend jaar in Zeeland het Bang Your Head van de lage landen hebben!

Metalheank

Bericht door Metalheank » zo jun 05, 2005 5:40 pm

Ik complimenteer je eerst maar is met de geweldige line-up van Ragnarock. Geweldig initiatief en zulke bands moeten ook een kans krijgen in Nederland.
Spijtig genoeg zal ik er niet bij zijn. Het is me net iets te ver weg en ik moet werken :( .
Veel succes en ik hoop dat ik er volgend jaar wel bij ben! (of het nou aan mezelf of aan jullie ligt)
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Saxon 747

Re: Revival van de jaren tachtig?

Bericht door Saxon 747 » ma jun 06, 2005 3:33 pm

Walter Siepman schreef:En toch hebben we het in eigen hand om traditionele metal (ik noem het maar even zo) weer terug te brengen in Nederland en dat is door massaal alle concerten en festivals te bezoeken. Ik preek nu een beetje voor eigen parochie, maar ik vond ook dat er te weinig pure heavy metal naar Nederland kwam en hoewel ik geen festivalorganisator was heb ik toch de stoute schoenen maar aangetrokken en gedacht: als ze dan uit zichzelf niet komen, dan haal ik ze zelf wel. Nu is het aan jullie om op alle genoemde festivals langs te komen, ze gezond en gewild te maken.

Ik kan 1 ding vertellen als Ragnarock dit jaar een relatief succes wordt (loochenstraf de mensen dus die zeggen dat er geen hond gaat komen naar Ragnarock :wink:) en dat is dat er dan een package op Ragnarock 2006 komt te staan waarvan je mond zover openzakt dat ie de grond raakt. Ik ben al met bands en projecten bezig voor 2006 en die gaan lukken of stuklopen op financien. Die financien komen dit jaar wel of niet los tijdens Ragnarock, maar ik verzeker je nu alvast dat elke verdiende cent in Ragnarock 2006 gestopt gaat worden en niet in een dikke Mercedes :D

Dus mijn vraag: trek alle hardrockers en metallers aan hun lange haar naar Ragnarock en geniet er met volle teugen zodat we volgend jaar in Zeeland het Bang Your Head van de lage landen hebben!
Ik doe mijn best Walter, als jij belooft om volgend jaar Domine naar Goes te halen.

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo jun 08, 2005 4:20 pm

Godver, ik ga Wotan met de dag gaver vinden, ik heb zin in Ragnarock!

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » wo jun 08, 2005 4:31 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Ik doe mijn best Walter, als jij belooft om volgend jaar Domine naar Goes te halen.
Domine hoeft niet hoor. Er zijn zat andere leuke bandjes die daarheen mogen

Ik ben er helaas definitief niet bij in ragnarock. Ik ga in die week al naar genoeg dingen.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo jun 08, 2005 4:38 pm

arnibes schreef:[..]
Domine hoeft niet hoor. Er zijn zat andere leuke bandjes die daarheen mogen

Ik ben er helaas definitief niet bij in ragnarock. Ik ga in die week al naar genoeg dingen.
Mooi, want als jij Domine niet wilt zien, pffff.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » wo jun 08, 2005 4:41 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Mooi, want als jij Domine niet wilt zien, pffff.
van dit jaar had ik wizard, heavenly,skylark, virgin steele GoD en nog een paar heel graag willen zien.

Maar domine kan me niet zo boeien.

Ik heb nu bathory-nordland opstaan. Mooie epische viking metal. Maar die stem is hier vreselijk. Op blood on ice valt het heel erg mee.

Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S » wo jun 08, 2005 5:27 pm

Edit

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo jun 08, 2005 6:08 pm

Thaxll'ssillyia schreef:Edit
Hehehe, sneaky, Marauder klinkt goed, man!

Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S » wo jun 08, 2005 6:36 pm

Ja gaaf, binnenkort komt hun debuut Sense of Metal uit op Eatmetal records! (Re-release)

Walter Siepman

Domine & de rest

Bericht door Walter Siepman » vr jun 10, 2005 9:24 pm

Ik heb Domine gewoon via hun website benaderd een half jaar geleden - ik had geen fatsoenlijk contactpersoon, maar heb geen respons gehad. Anders hadden ze denk ik dit jaar al op Ragnarock gestaan. als ze hun huidige niveau vasthouden of verbeteren komen ze vast nog wel eens een keer. Net als bands als Elvenking en White Skull.

Alles hangt af van het succes van dit jaar, maar anders wil ik in de toekomst zeker wel eens dingen gaan doen met orkesten en shows a la Nightfall in Middle Earth van Blind Guardian in Wacken.

jeffrey

Bericht door jeffrey » vr jun 10, 2005 11:03 pm

Whow, dat lijkt me helemaal te gek. Toch maar eens kijken of ik volgend jaar kan.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za jun 11, 2005 4:29 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1880

Deze band zal de meesten van jullie ook wel aanspreken

Saxon 747

Re: Domine & de rest

Bericht door Saxon 747 » zo jun 12, 2005 11:11 am

Walter Siepman schreef:Ik heb Domine gewoon via hun website benaderd een half jaar geleden - ik had geen fatsoenlijk contactpersoon, maar heb geen respons gehad. Anders hadden ze denk ik dit jaar al op Ragnarock gestaan. als ze hun huidige niveau vasthouden of verbeteren komen ze vast nog wel eens een keer. Net als bands als Elvenking en White Skull.

Alles hangt af van het succes van dit jaar, maar anders wil ik in de toekomst zeker wel eens dingen gaan doen met orkesten en shows a la Nightfall in Middle Earth van Blind Guardian in Wacken.
Zou gaaf zijn ja, ik zou als ik jou was zowiezo goed rondspeuren op Dragonheart, het label waar naast Domine ook Doomsword, Macbeth, Sloug Feg en nog veel meer gave zooi zit, via Dragonheart moet boeken toch wel mogelijk worden.

http://www.truemetal.org/dragonheart-records/

jeffrey

Bericht door jeffrey » di jun 14, 2005 1:37 pm

Ik luister nu Elwing - Immortal Stories. Bij LoM werd het diep de grond in gezeken (heb er wel goed om kunnen lachen). Maar ik vind die kritiek niet helemaal terecht. De zang is dan geen topper, het is niet orgineel, maar wat ze doen doen ze goed. De muziek licht lekker in het gehoor en het tempo wordt leker opgeschroefd om dan weer afgewisseld te worden met rustigere passages.
Er wordt ook een lekkere sfeer gecreëerd. Gewoon een goed album waar voor mij de epische sfeer al snel te voor schijn komt.

Klopt het dat hun nieuwe album beter is? Ik had er geloof ik hier wat over gelezen maar kon het niet meer terug vinden.

@Thaxll'ssillyia: ik heb eindelijk naar Thy Majesty geluisterd, maar ik vind van de eerste drie nummers die ik heb geluisterd het intro het beste. Waarschijnlijk komt het door de zang, wel een beetje sneu eigenlijk.

Mensen lees dit eens: http://www.metal-observer.com/articles. ... =1&id=2084
Voor de mensen die hier interesse in hebben moeten mij maar een pm sturen (wel snel want hij staat er nog maar een dag of 2 op geloof ik). De kwaliteit is wel erg wisselend (had het als volledig album gedownload).

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jun 14, 2005 2:32 pm

jeffrey schreef:Ik luister nu Elwing - Immortal Stories. Bij LoM werd het diep de grond in gezeken (heb er wel goed om kunnen lachen). Maar ik vind die kritiek niet helemaal terecht. De zang is dan geen topper, het is niet orgineel, maar wat ze doen doen ze goed. De muziek licht lekker in het gehoor en het tempo wordt leker opgeschroefd om dan weer afgewisseld te worden met rustigere passages.
Er wordt ook een lekkere sfeer gecreëerd. Gewoon een goed album waar voor mij de epische sfeer al snel te voor schijn komt.

Klopt het dat hun nieuwe album beter is? Ik had er geloof ik hier wat over gelezen maar kon het niet meer terug vinden.

@Thaxll'ssillyia: ik heb eindelijk naar Thy Majesty geluisterd, maar ik vind van de eerste drie nummers die ik heb geluisterd het intro het beste. Waarschijnlijk komt het door de zang, wel een beetje sneu eigenlijk.

Mensen lees dit eens: http://www.metal-observer.com/articles. ... =1&id=2084
Voor de mensen die hier interesse in hebben moeten mij maar een pm sturen (wel snel want hij staat er nog maar een dag of 2 op geloof ik). De kwaliteit is wel erg wisselend (had het als volledig album gedownload).
De review is online te lezen. De zanger is erg vooruit gegaan qua stem en de muziek is lekker stevig met enkele thrash invloeden. Het epische gehalte ligt iets lager, maar komt toch nog goed naar voren. Ik vind het een aanrader in ieder geval.

jeffrey

Bericht door jeffrey » di jun 14, 2005 3:32 pm

Jammer dat het epische gehalte omlaag is gegaan, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar geworden.

Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S » di jun 14, 2005 5:48 pm

Ja Thy Majestie heeft een klote zanger, gelukkig zingt hij niet meer op het nieuwe album :) Dat nummer van Cirith Ungol wat je me gestuurd hebt, klinkt wel ok. Ben niet direct omver geblazen moet ik zeggen.

jeffrey

Bericht door jeffrey » di jun 14, 2005 5:52 pm

Ik had er zelf ook iets anders van verwacht. Vond het eerst zelfs een beetje jammer, maar later begon ik het toch meer waderen.

jeffrey

Bericht door jeffrey » wo jun 15, 2005 5:09 pm

jeffrey schreef: Mensen lees dit eens: http://www.metal-observer.com/articles. ... =1&id=2084
Laatste dag!

edit: Lekkere (us) Epic Heavy Metal. Erg goed naar mijn mening.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 20, 2005 3:38 pm

Na Ragnarock heb ik in de vorm van Desperation en Wotan weer twee nieuwe briljante bands leren kennen.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma jun 20, 2005 4:50 pm

http://www.eatmetalrecords.com/index.php
Dit label heeft een hoop gave Epic Metal.

jeffrey

Bericht door jeffrey » za jul 02, 2005 6:54 pm

BattleroaR blijft gaaf. Gister weer geluisterd, maar het verveeld geen moment ookal heb ik die cd al helemaal grijs gedraaid.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » di jul 05, 2005 7:02 pm

Virgin Steele wordt per luister beurt beter, god, wat hou ik van Kingdom of the Fearless.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jul 05, 2005 8:09 pm

Voor iedereen die de Aardschok heeft gelezen en de Elwing recensie zag: laat ze de pleuris krijgen, War is een heerlijk album.

jeffrey

Bericht door jeffrey » do jul 07, 2005 9:20 pm

Wat is Beware of the Night van Reflection toch een geweldig gaaf nummer. Vooral het begin van dit nummer (wanneer ze beginnen te zingen) is me toch geweldig. Die dubbele vocalen zijn gewoonweg gaaf. Dat stukje geeft me altijd een apart gevoel vanbinnen. Een soort combinatie van trots en droevigheid, iig heb ik wel altijd een geweldige glimlach als ik dat stuk luister.

Erg goede band vooral de zanger, wat heeft die vent een geweldig goede stem.

Gesloten