PENTACLE

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Plaag

PENTACLE

Bericht door Plaag » do jun 02, 2005 3:51 pm

Wat?! Geen apart topic over deze magistrale band?! Nu wel.

Ik ben altijd al een liefhebber geweest van deze beulen, old school-geluiden als dit en die van Asphyx geven mij vaak een paar uren van nekontwrichting, met de nodige spierpijn de volgende dag enz, enz..

De nieuwe lijkt in eerste instantie net zo "makkelijk", maar na een paar luisterbeurten kom je erachter dat dit toch even andere koek is dan wat we van Pentacle gewend zijn. Allereerst door het concept: Een down-to-earth onderwerp als gebeurtenissen in WOII kennen we niet van ze, maar het zit 'm ook in de muziek: "Under the Black Cross" openbaart zich snel als de meest ontoegankelijke van Pentacle. Ik hoor de meest volwassen riffs, de meest volwassen composities en een vreselijk beklemmende zwarte sfeer die met geen pen te beschrijven valt. Alsof je modder en stukjes ledemaat uit een loopgraaf in je mond hebt. Alsof er naast je iemand ligt die even ervoor uit elkaar geblazen is door een granaatinslag.. zojuist heb je nog een peuk van hem gekregen. Ontreddering, wanhoop. En dan hoef je nog niet eens het bijgeleverde verhaal achter deze release te hebben gelezen.

Kopen die CD en hieronder verder Pentacle verheerlijken.

Ook voor de kleine blekkies onder ons die net als met Asphyx vragen: "Pentacle, wat is dat?"
Kop dicht, Thorko

nightwing

Bericht door nightwing » do jun 02, 2005 4:03 pm

ik dacht dat hier al een topic over was, maar kon hetook niet vinden.

Geweldige Ancient Death Metal!

ik heb 2 cd´s:

Ancient Deat en Sold Out Albums Pt. I. Heb ook nog ooit de demo gehad, maar die heb ik jammer genoeg weg moeten doen.
Geweldige band met een geweldige zanger ja. Heb het nog nooit live gezien, en het laatste album moet ik ook nog steeds horen!
www.last.fm/user/robenroll

Tonger
Contacteer:

Bericht door Tonger » do jun 02, 2005 4:06 pm

11 juni: Pentacle, Victimizer, Ghastly, Soulreaver - De Gloppe Leeuwarden
http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal

Plaag

Bericht door Plaag » do jun 02, 2005 4:19 pm

Tonger schreef:11 juni: Pentacle, Victimizer, Ghastly, Soulreaver - De Gloppe Leeuwarden
Ja, Leeuwarden. Daar heb ik wat aan. Haha. Tijd voor een optreden in een centraler gelegen oord.
Kop dicht, Thorko

Tonger
Contacteer:

Bericht door Tonger » do jun 02, 2005 4:19 pm

leeuwarden ligt anders heeeeel cenraal, in friesland
http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal

puist

Bericht door puist » do jun 02, 2005 4:30 pm

12 juni: Pentacle, Victimizer, Ghastly, Victimizer - 013 Tilburg
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » do jun 02, 2005 4:49 pm

Pentacle heerst, Bladelse Glorie!
Hoegaarden or die!

Aminjar

Bericht door Aminjar » do jun 02, 2005 5:42 pm

er wordt vaak van uitgegaan in band topics dat iedereen de band allang kent.
nou, niet dus.
lastig dus om een mening te geven zonder dat je ergens demo's kan luisteren...

want ergens ben ik wel benieuwd ernaar...
- Je bent pas mens in ontmoeting met de ander - Martin Buber

Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn » do jun 02, 2005 6:02 pm

Ik ken alleen ...Rides the Moonstorm en die is gaaf.

Ik zal die nieuwe ook maar eens gaan beluisteren dan.
"Maya subjects you..."

nightwing

Bericht door nightwing » do jun 02, 2005 6:05 pm

o ja ...Rides The Moonstorm heb ik ook gehad. Gave plaat!
www.last.fm/user/robenroll

Alexcinerator

Bericht door Alexcinerator » do jun 02, 2005 7:58 pm

Aminjar schreef:er wordt vaak van uitgegaan in band topics dat iedereen de band allang kent.
nou, niet dus.
lastig dus om een mening te geven zonder dat je ergens demo's kan luisteren...

want ergens ben ik wel benieuwd ernaar...
Check http://www.pentacle.nl. De onderstreepte nummers bij de sectie releases kun je beluisteren. Samples neie plaat
http://www.pentacle.nl/samples/sample-nr-1.mp3
http://www.pentacle.nl/samples/sample-nr-3.mp3
http://www.pentacle.nl/samples/sample-nr-6.mp3
Deze laatse komt op de EP "Archaic Undead Fury". Die later dit jaar via Metal War Productions uitkomt.
1...2...FUCK YOU

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jun 02, 2005 8:44 pm

Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met old school death metal. Vaak vind ik het zaaddodend saaie muziek. Maar de laatste tijd heb ik kennis gemaakt met bands als Asphyx, Soulburn, Kaamos en Murder squad. En die bands hebben wel wat. Smerig, duister en moorddadig. Kortom, het is mijn genre niet helemaal maar soms zitten er toch stevige parels tussen.

Dat wat ik van de laatste Pentacle gehoord heb klinkt toch erg veelbelovend en daarom ga ik hun laatste album zeker eens grondig beluisteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

goatworshipper

Bericht door goatworshipper » do jun 02, 2005 9:30 pm

ben al jaren bekend met de band, en heb ook de meeste releases wel ergens.
heb de nieuwe niet echt goed kunnen beluisteren, maar ik vind dat ie gewoon in het het pentacle straatje ligt.

@alex. wanneer komt die lp ut?
alcohol in my veins...

The Chosen

Bericht door The Chosen » do jun 02, 2005 9:33 pm

Tonger schreef:11 juni: Pentacle, Victimizer, Ghastly, Soulreaver - De Gloppe Leeuwarden
Hier ben ik zeer waarschijnlijk wel aanwezig, als ik genoeg geld overhoud na dit weekend.

nuberus

Bericht door nuberus » do jun 02, 2005 10:57 pm

En de man zal heersen.

ouwe

Bericht door ouwe » do jun 02, 2005 11:14 pm

Poggwyd schreef:Pentacle heerst, Bladelse Glorie!
hehe een van de weinige dingen waar bladel trots op mag zijn ;)

maaruh die nije plaat is weer super, de complimenten alex en cohorde!!

ouwe

Re: PENTACLE

Bericht door ouwe » do jun 02, 2005 11:15 pm

Plaag schreef: Ook voor de kleine blekkies onder ons die net als met Asphyx vragen: "Pentacle, wat is dat?"
deze zin vind ik wel goed verzonnen haha!

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » vr jun 03, 2005 1:09 am

XnegativeX schreef:Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met old school death metal. Vaak vind ik het zaaddodend saaie muziek. Maar de laatste tijd heb ik kennis gemaakt met bands als Asphyx, Soulburn, Kaamos en Murder squad. En die bands hebben wel wat. Smerig, duister en moorddadig. Kortom, het is mijn genre niet helemaal maar soms zitten er toch stevige parels tussen.

Dat wat ik van de laatste Pentacle gehoord heb klinkt toch erg veelbelovend en daarom ga ik hun laatste album zeker eens grondig beluisteren.
Als ik death metal luister is het eigenlijk bijna alleen nog maar old school. Bands als idd Soulburn, Asphyx, Resurrection enz.

Pentacle heb ik wat van op een verzamel cd en heb ze ooit een vet optreden zien neerzetten waar ik erg van onder de indruk was. Llonk goed en lekker old-school. Ik moet zeker die nieuwe cd eens gaan checken, die kan volgensmij gewoon niet tegenvallen.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » vr jun 03, 2005 7:10 pm

Nu ik dit topic over de nieuwe van Pentacle zie moet ik meteen aan het volgende denken:

Toen ik daarstraks van werk naar huis fietste ben ik gruwelijk zeikgeregend. Geen jas mee ( uietraard ), de kraan viel open en binnen 3 tellen was ik doorweekt. En ik moest nog een eind.

En de hele dag heb ik vandaag al gedacht, "God, laat het regenen". Maar toen ik eenmaal op de fiets zat en de plensbui over mijn éigen kopf heen kreeg, stak ik heer en meester van de hemelpoort een denkbeeldige hooivork in z`n longen.

Wat heeft dit met "Under The Black Cross" te maken? Feitenlijk niets. Maar toch wel. Want een geruime tijd heb ik al dacht, "goh, laat er es een fatsoenlijke old-school death plaat uitkomen". En nu regent het dikke, loodzware en ferm gevulde druppels Pentacle en weet ik niet hoe snel ik er voor weg moet schuilen terwijl ik met de beschuldigende vinger richting onwennigheid wijs.
Een mens is GVD ook een eeuwig ontevreden parasiet.

Gaat dit nog goed komen? Ongetwijfeld. Want toen ik eenmaal thuis was en de natte kleren over de eerste de beste deur heb geflikkerd, was ik blij. Want de frisse mix van regengeur en onweersgeluiden vullen mijn huis nu en dat heet ik welkom. Voor Pentacle geldt hezelfde. Zodra ik uit de onwennige vocht en de kou van die druppels ben ( wat nog wel enige tijd zal vergen) ga ik deze cd een warme wiegbeurt in m`n koude hart geven.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

ouwe

Bericht door ouwe » vr jun 03, 2005 7:21 pm

eh wat een gelul hehe

versterker volaan open en draaien die zooi, niet zeuren over druppels en nattigheid enzo

nuberus

Bericht door nuberus » vr jun 03, 2005 8:34 pm

ouwe schreef:eh wat een gelul hehe

versterker volaan open en draaien die zooi, niet zeuren over druppels en nattigheid enzo
VOL open inderdaad, die nieuwe Pentacle heerscht met de dag harder.
En de man zal heersen.

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » vr jun 03, 2005 9:29 pm

Gr. Dracula schreef:Nu ik dit topic over de nieuwe van Pentacle zie moet ik meteen aan het volgende denken:

Toen ik daarstraks van werk naar huis fietste ben ik gruwelijk zeikgeregend. Geen jas mee ( uietraard ), de kraan viel open en binnen 3 tellen was ik doorweekt. En ik moest nog een eind.

En de hele dag heb ik vandaag al gedacht, "God, laat het regenen". Maar toen ik eenmaal op de fiets zat en de plensbui over mijn éigen kopf heen kreeg, stak ik heer en meester van de hemelpoort een denkbeeldige hooivork in z`n longen.

Wat heeft dit met "Under The Black Cross" te maken? Feitenlijk niets. Maar toch wel. Want een geruime tijd heb ik al dacht, "goh, laat er es een fatsoenlijke old-school death plaat uitkomen". En nu regent het dikke, loodzware en ferm gevulde druppels Pentacle en weet ik niet hoe snel ik er voor weg moet schuilen terwijl ik met de beschuldigende vinger richting onwennigheid wijs.
Een mens is GVD ook een eeuwig ontevreden parasiet.

Gaat dit nog goed komen? Ongetwijfeld. Want toen ik eenmaal thuis was en de natte kleren over de eerste de beste deur heb geflikkerd, was ik blij. Want de frisse mix van regengeur en onweersgeluiden vullen mijn huis nu en dat heet ik welkom. Voor Pentacle geldt hezelfde. Zodra ik uit de onwennige vocht en de kou van die druppels ben ( wat nog wel enige tijd zal vergen) ga ik deze cd een warme wiegbeurt in m`n koude hart geven.
Wow! Wat gebruik jij?

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » vr jun 03, 2005 9:44 pm

Wanneer komt de vinyl versie uit van de nieuwste van Pentacle?
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Plaag

Bericht door Plaag » vr jun 03, 2005 9:46 pm

ruben somewhere online schreef:Wanneer komt de vinyl versie uit van de nieuwste van Pentacle?
Goeie vraag. Maandje of 2?
Kop dicht, Thorko

ouwe

Bericht door ouwe » vr jun 03, 2005 9:49 pm

Van de site:

"The LP release will come soon as possible."

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » vr jun 03, 2005 10:20 pm

Van Pentacle heb ik alleen de Ancient Death MLP, en dat smaakt godverdomme naar meer.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » za jun 04, 2005 2:07 pm

ruben somewhere online schreef:Van Pentacle heb ik alleen de Ancient Death MLP, en dat smaakt godverdomme naar meer.
Kan jij je lol toch voorlopig nog op met het aanschaffen van die nieuw en resp. The Fifth Moon en ...Rides the Moon Storm, in plaats van te gaan lopen zeiken over wanneer het vinyl uit komt?
Hoegaarden or die!

ouwe

Bericht door ouwe » za jun 04, 2005 4:51 pm

hahaha

Alexcinerator

Bericht door Alexcinerator » vr jul 01, 2005 4:07 pm

goatworshipper schreef:ben al jaren bekend met de band, en heb ook de meeste releases wel ergens.
heb de nieuwe niet echt goed kunnen beluisteren, maar ik vind dat ie gewoon in het het pentacle straatje ligt.

@alex. wanneer komt die lp ut?
Volgens den iron pegasus site ergens in juli.
1...2...FUCK YOU

Plaag

Bericht door Plaag » za jul 02, 2005 12:28 am

Mooi. Die haal ik denk ik wel in huis, ondanks dat ik de CD al heb.
Kop dicht, Thorko

Plaats reactie