Alleen was metallica de 1e die cd's uitbrachtWhiplashWimpie schreef:Zullen ze niet gewoon samen met een hoop andere bands de eerste zijn.
Thrash/Speed Metal
- Ktulu
- Contacteer:
LP's. Of tenminste, albums.arnibes schreef:[..]
Alleen was metallica de 1e die cd's uitbracht
In die tijd waren er nog geen cd's op grote schaal.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
Ach kom er was al veel meer voordat "kill em all" uitkwam, Metallica heeft de mosterd ook ergens vandaan...ze klinken op hun eerste twee LP's net als TANK, BLITZKRIEG, MOTORHEAD of VENOM of een kruising daarvan...
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
- Destructor
Juist, ik ben de Metallica biografie momenteel aan het lezen (inderdaad ik heb geen leven) en daar staat in dat James en Lars zeer geinspireerd waren door de New Wave Of British Heavy Metal (NWOBHM). Iron Maiden en Motorhead hebben namelijk ook gitaar riffs die veradelijk veel op thrash lijken.enforcer schreef:Ach kom er was al veel meer voordat "kill em all" uitkwam, Metallica heeft de mosterd ook ergens vandaan...ze klinken op hun eerste twee LP's net als TANK, BLITZKRIEG, MOTORHEAD of VENOM of een kruising daarvan...
- Lone Starr
Boeien wie er nou het eerste was met de grondlegging van het thrash genre. Je kunt altijd wel blijven twisten wie er nou het eerste was maar feit blijft dat Metallica gewoon een paar retegoeie albums gemaakt heeft. Net zoals Exodus, Overkill, Sodom (toen nog black...) enz.
Voor mij staan ze gewoon NAAST de andere thrash bands, en niet erboven. Het zijn echt geen goden..... ik zie tegenwoordig trouwens liever Testament en Death Angel in een klein metalzaaltje dan Metallica in een Arena. Ze zijn (vind ik) van een evenhoog niveau.
@Darth Vader: Dat zou wel kunnen maar je begrijpt mijn punt vast wel
Voor mij staan ze gewoon NAAST de andere thrash bands, en niet erboven. Het zijn echt geen goden..... ik zie tegenwoordig trouwens liever Testament en Death Angel in een klein metalzaaltje dan Metallica in een Arena. Ze zijn (vind ik) van een evenhoog niveau.
@Darth Vader: Dat zou wel kunnen maar je begrijpt mijn punt vast wel

"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
Ik vind metallica sinds 1988 al totaal net interessant meer alhoewel het black album nog wel zijn charmes had maar totaal geen thrash meer was...
Het hele groupie gedrag van de metallica fans begrijp ik al helemaal niet, er waren zelfs mensen in mijn omgeving die uit LOYALITEIT 2 jaar lang volgehouden hebben dat ze "St. Anger" goed vonden om op een gegeven moment toe te geven dat het misschien toch niet het beste Metallica album was....TRIEST!
Het hele groupie gedrag van de metallica fans begrijp ik al helemaal niet, er waren zelfs mensen in mijn omgeving die uit LOYALITEIT 2 jaar lang volgehouden hebben dat ze "St. Anger" goed vonden om op een gegeven moment toe te geven dat het misschien toch niet het beste Metallica album was....TRIEST!
- Destructor
Ik vind Metallica trouwens niet eens zo heel thrash, Kill 'Em All was echt pure thrash maar de albums daarna niet meer, en ik moet zeggen dat ze met Master of Puppets al heel commercieel werden.enforcer schreef:Ik vind metallica sinds 1988 al totaal net interessant meer alhoewel het black album nog wel zijn charmes had maar totaal geen thrash meer was...
- The Horseman
Ze hebben inderdaad een veels te hoog kredietenforcer schreef:
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
Dit kan misschien wel zo zijn, maar moet eerlijk zeggen, waar eerst Kill em All mijn favoriete Metallica album was, is deze toch mooi vervangen door Master Of Puppets. En luister ik eerder een Master of puppets / Damage inc. / Battery ipv Four Horseman / Motorbreath / No RemorseDestructor schreef:[..]
Ik vind Metallica trouwens niet eens zo heel thrash, Kill 'Em All was echt pure thrash maar de albums daarna niet meer, en ik moet zeggen dat ze met Master of Puppets al heel commercieel werden.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Ajay23/]Tracklist etc[/url]
-
Ik vind Metallica buiten Kill 'm all ook niet echt pure thrash. Maar dat ze met Puppets "commercieel" werden vind ik echt bullshit.Destructor schreef:[..]
Ik vind Metallica trouwens niet eens zo heel thrash, Kill 'Em All was echt pure thrash maar de albums daarna niet meer, en ik moet zeggen dat ze met Master of Puppets al heel commercieel werden.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
elke muzieksubgenre is uiteraard een (tegen)reactie op een ander muzieksubgenreenforcer schreef:Ach kom er was al veel meer voordat "kill em all" uitkwam, Metallica heeft de mosterd ook ergens vandaan...ze klinken op hun eerste twee LP's net als TANK, BLITZKRIEG, MOTORHEAD of VENOM of een kruising daarvan...
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- The Horseman
Leg me dat maar eens uit...Destructor schreef:[..]
Ik moet zeggen dat ze met Master of Puppets al heel commercieel werden.
Ik vind die stelling namelijk onzin.
Master Of Puppets is in mijn ogen een plaat met veel harmonie.
Dat heeft niks te maken met commercieel zijn.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
- ruben somewhere online
- Destructor
Ik zal het even toelichten, ik legede het in mijn vorige post namelijk niet helemaal juist uit. Ik heb het idee dat toen Metallica met Master of Puppets kwam, het een album was dat het "grote publiek" goed vond dus niet alleen metal fans. Voor thrash metal waren hun album verkoop zeer hoog (evenals bands zoals Anthrax, Megadeth, Slayer). Ik vind het ook niet echt thrash achtig, des al niet te min is Master of Puppets een geweldig album. Ik heb alleen het idee dat het niet meer thrash is en een veel groter publiek aantrok dan andere thrash bands.[/b]
- ruben somewhere online
Master of Puppets is een complete speed metal album, waar Ride nog een combinatie was van speed en thrash.Destructor schreef:Ik heb alleen het idee dat het niet meer thrash is en een veel groter publiek aantrok dan andere thrash bands.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- Destructor
-
Ik heb ook vaak discussies gehad, over wie nou het eerst was. Maar op een gegeven moment dacht ik. Verrek! Wat kan mij het eigenlijk ook schelen. Ik heb het niet eens mee gemaakt, ik was er niet bij en het verandert toch niks aan de muziek.
Iets is vet of niet vet. Of dat een band nou als eerste was zal me mijn reet roesten.
Iets is vet of niet vet. Of dat een band nou als eerste was zal me mijn reet roesten.
-
Maar als een erg groot publiek een bepaalde plaat/band goed gaat vinden betekend het toch niet meteen dat de band commercieel is geworden?Destructor schreef:Ik zal het even toelichten, ik legede het in mijn vorige post namelijk niet helemaal juist uit. Ik heb het idee dat toen Metallica met Master of Puppets kwam, het een album was dat het "grote publiek" goed vond dus niet alleen metal fans. Voor thrash metal waren hun album verkoop zeer hoog (evenals bands zoals Anthrax, Megadeth, Slayer). Ik vind het ook niet echt thrash achtig, des al niet te min is Master of Puppets een geweldig album. Ik heb alleen het idee dat het niet meer thrash is en een veel groter publiek aantrok dan andere thrash bands.[/b]
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
grote publiek?Destructor schreef:Ik zal het even toelichten, ik legede het in mijn vorige post namelijk niet helemaal juist uit. Ik heb het idee dat toen Metallica met Master of Puppets kwam, het een album was dat het "grote publiek" goed vond dus niet alleen metal fans. Voor thrash metal waren hun album verkoop zeer hoog (evenals bands zoals Anthrax, Megadeth, Slayer). Ik vind het ook niet echt thrash achtig, des al niet te min is Master of Puppets een geweldig album. Ik heb alleen het idee dat het niet meer thrash is en een veel groter publiek aantrok dan andere thrash bands.[/b]
metallica trok alleen echte metalliefhebbers in de 80's aan hoor, je moet hun omzet markt ook niet zo groot inschatten vroeger hoor
- arnibes
- Contacteer:
juistenforcer schreef:Ehhhh...zullen we deze thread niet verpesten met zinloos gezwam over een overgewaardeerd bandje waar al 600 topics over zijn!
Ik ken niet zoveel in thrash. Maar welke bandjes zijn nog meer heel er aan te raden als je kreator als uitgangspunt neemt?
Dus nog wat bandjes die ongeveer hetzelfde geluid hebben als kreator
- Audiophile
Dark Angel?arnibes schreef:[..]
juist
Ik ken niet zoveel in thrash. Maar welke bandjes zijn nog meer heel er aan te raden als je kreator als uitgangspunt neemt?
[quote="Black No. 1"][..]
Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]
Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
zuchtarnibes schreef:[..]
juist
lees gewoon dit topic door, daar wordt je vraag twintig keer in beantwoord
Tja...niet hetzelfde maar hetzelfde genre is SODOM natuurlijk een topper met name "persecution mania", "agent orange" en "better off dead" maar eigenlijk alles daarna ook wel!
als je echt over KREATOR ripoffs praat zou ik zeggen HYPNOSIA.
HOLY MOSES (Finished with the dogs!!!) is ook een superband in hetzelfde genre, of alsj evan bierdrinken houdt TANKARD!
als je echt over KREATOR ripoffs praat zou ik zeggen HYPNOSIA.
HOLY MOSES (Finished with the dogs!!!) is ook een superband in hetzelfde genre, of alsj evan bierdrinken houdt TANKARD!
- Lone Starr
Duitse thrash in het algemeen denk ik wel, Destruction, Sodom. Tankard is weer iets lichtvoetiger van klank. Vooral Sodom vind ik erg duister klinken.arnibes schreef:[..]
juist
EDIT: hmm, ik had niet gezien dat Enforcer intussen al gereageerd heeft...
Laatst gewijzigd door Lone Starr op zo jun 05, 2005 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Do is die Bahnhof!!"
- Lone Starr
En de Destruction dvd Live Discharge is een verplichte aanschaf voor iedereen in dit topic!
Zeeeeer gaaf, ik kan mijn appreciatie voor dit schijfje niet onder stoelen of banken steken. Overigens, ik vind wel dat Destruction een heel eigen stijl heeft, sterker dan Sodom en Kreator dit hebben....en dat heeft voornamelijk met de vocalen te maken mijns inziens. Ook is het opvallend dat zowel Sodom als Destruction met M-16 en The Antichrist feitelijk moderne thrash-klassiekers hebben gemaakt. Kreator heeft met Violent Revolution en Enemy of god wel goede albums gemaakt, maar ze zijn toch niet als klassiekers te bestempelen vind ik....

Zeeeeer gaaf, ik kan mijn appreciatie voor dit schijfje niet onder stoelen of banken steken. Overigens, ik vind wel dat Destruction een heel eigen stijl heeft, sterker dan Sodom en Kreator dit hebben....en dat heeft voornamelijk met de vocalen te maken mijns inziens. Ook is het opvallend dat zowel Sodom als Destruction met M-16 en The Antichrist feitelijk moderne thrash-klassiekers hebben gemaakt. Kreator heeft met Violent Revolution en Enemy of god wel goede albums gemaakt, maar ze zijn toch niet als klassiekers te bestempelen vind ik....
- Lone Starr
- arnibes
- Contacteer:
Gewoon wachten met dvd's kopen. Ik hoop altijd om weereens een leuke dvd in de aanbiedingen bak te vinden. En soms dan heb je geluk. Zoals ik met hammerfall-een crusadeLone Starr schreef:pfff, ik moet nog zoveel thrash dvd's kopen... Anthrax, Sodom, Destruction, Agent Steel.... geen geld voor at the moment....
- Lone Starr
hehe ik weet het, maar het kriebelt zo weet je welarnibes schreef:[..]
Gewoon wachten met dvd's kopen. Ik hoop altijd om weereens een leuke dvd in de aanbiedingen bak te vinden. En soms dan heb je geluk. Zoals ik met hammerfall-een crusade

Oja, check ook Death Angel eens uit... misschien vindt je het wel wat.
"Do is die Bahnhof!!"
- arnibes
- Contacteer:
ik heb nog's die 4 of 5 cd box in mijn handen gehad. Kostte hij 20 euro's. Dus ik meteen luisteren en daarna snel in mijn portemenee kijken. Heb ik geen 20 euroLone Starr schreef:[..]
hehe ik weet het, maar het kriebelt zo weet je wel![]()
Oja, check ook Death Angel eens uit... misschien vindt je het wel wat.

Hou op over kriebels. Ik heb nog zoveel zooi op mijn verlanglijstje staan. En ik vind het zonde om daaraan mijn gespaarde geld aan uit te geven. Dat is alvast voor het rijbewijst
- Destructor
Ik heb die DVD er zit trouwens ook nog een live cd bij, het is echt een hele goede dvd. Goede opnames, gave bonus selctie etc. En wat je zei over dat Destruction een eigen stijl heeft ben ik het totaal eens, Schmier's zang stijl is heel anders dan van de meeste thrash en ik vind de gitaar ook niet echt standaard thrash achtig.Rattlehead schreef:En de Destruction dvd Live Discharge is een verplichte aanschaf voor iedereen in dit topic!![]()
Die live CD is erg gaaf ja...maar dat DESTRUCTION unieker zou zijn dan SODOM of KREATOR ben ik volstrekt met je oneens..alledrie de bands zijn volstrekt uniek in hun eigen manier...
Feitt blijft dta KREATOR altijd een perslievelingetjes is geweest van de NL pers, en daarom IMO nogal overgewaardeerd wordt, hun eerste 5-6 platen zijn classic maar in de jaren 90 heeft Mille de thrash behoorlijk veloochend en nu probeert ie weer mee te profiteren van de revival!
DESTRUCTION is lange tijd uit elkaar geweest en heeft na de reunie geen echte classic meer uitgebracht...de enige echte volhouders van de Duitse thrash zijn echt SODOM en het wordt tijd dat ze daar eens wat meer waardering voor krijgen in plaats van steeds belachelijk gemaakt te worden in de NL pers en M-16 afdoen met een magere 70 in de Aarsschok!
Feitt blijft dta KREATOR altijd een perslievelingetjes is geweest van de NL pers, en daarom IMO nogal overgewaardeerd wordt, hun eerste 5-6 platen zijn classic maar in de jaren 90 heeft Mille de thrash behoorlijk veloochend en nu probeert ie weer mee te profiteren van de revival!
DESTRUCTION is lange tijd uit elkaar geweest en heeft na de reunie geen echte classic meer uitgebracht...de enige echte volhouders van de Duitse thrash zijn echt SODOM en het wordt tijd dat ze daar eens wat meer waardering voor krijgen in plaats van steeds belachelijk gemaakt te worden in de NL pers en M-16 afdoen met een magere 70 in de Aarsschok!
Leuke Box van DEATH ANGEL zeker als je de originele CD's nooit hebt kunnen bemachtiger dan MOET je hem hebben!
Ik heb ze beide, de DVD is leuk en de unreleased tracks ook alhoewel het duidelijk moge zijn waarom ze nooit op een reguliere release verschenen zijn.
Ik heb ze beide, de DVD is leuk en de unreleased tracks ook alhoewel het duidelijk moge zijn waarom ze nooit op een reguliere release verschenen zijn.
- arnibes
- Contacteer:
Daarom lees ik altijd meer dan 1 review voor een cd.enforcer schreef: DESTRUCTION is lange tijd uit elkaar geweest en heeft na de reunie geen echte classic meer uitgebracht...de enige echte volhouders van de Duitse thrash zijn echt SODOM en het wordt tijd dat ze daar eens wat meer waardering voor krijgen in plaats van steeds belachelijk gemaakt te worden in de NL pers en M-16 afdoen met een magere 70 in de Aarsschok!
Welke platen van destruction zijn aanraders?
- Destructor
Ik vind Destruction toch iets afwijken van de gemiddelde Duitse thrash band....Maarja, een andere volhouder is trouwens Tankard, zij hebben net zoals Sodom meer dan 20 jaar al geniale platen uitgebracht.enforcer schreef:Die live CD is erg gaaf ja...maar dat DESTRUCTION unieker zou zijn dan SODOM of KREATOR ben ik volstrekt met je oneens..alledrie de bands zijn volstrekt uniek in hun eigen manier...
agreed TANKARD is ook toe aan meer waardering! maar met "the tankard" hebben ze toch een redelijke zwakkebroeder uitgebracht in 1995!
van DESTRUCTION??
ETERNAL DEVASTATION
INFERNAL OVERKILL
RELEASE FROM AGONY
van DESTRUCTION??
ETERNAL DEVASTATION
INFERNAL OVERKILL
RELEASE FROM AGONY
Laatst gewijzigd door enforcer op zo jun 05, 2005 8:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
senctence of death dan?enforcer schreef:agreed TANKARD is ook toe aan meer waardering! maar met "the tankard" hebben ze toch een redelijke zwakkebroeder uitgebracht in 1995!
van DESTRUCTION??
ETERNAL DEVASTATION
INFERNAL OVERKILL
RELEASE FROM AGONY