Black Metal Topic (nr 'minstens 20')

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
K.

Bericht door K. » zo jun 05, 2005 8:49 pm

Slechte live-prestaties? Ben ik dan de enige die dat Horna-concert 3,5 maanden geleden in Arnhem wél goed vond? Ik vond het een goed concert.

Vuohipaimen 7" ken ik niet, hoewel ik wel gehoord heb dat dat een goeie release is.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » zo jun 05, 2005 8:50 pm

XnegativeX schreef:[..]

Klopt ja. Dat is ook al zo'n geweldig ranzig nummer.
Dat is uberhaupt het sterkste nummer van Mutiilation als je het mij vraagt.

Marte

Bericht door Marte » zo jun 05, 2005 8:51 pm

Judas Iscariot schreef:[..]

Teveel kvlt? Volgens mij geven die mensen van Velvet Cacoon geen reet om de hele black metal houding. En te weinig kwaliteit? Wat een onzin. Hoeveel bands ken je die zo'n unieke productie hebben en die zulke hypnotiserende riffs ten gehore brengen. Het is zo meeslepend en je raakt er echt van in trance. Het bulkt van de kwaliteit als je het mij vraagt. Het belangrijkste is nog wel dat deze band absoluut uniek is. En dat kan je van weinig black metal bands zeggen.
Nou...origineel. Luister maar 's naar Xasthur, toch wel behoorlijk wat overeenkomsten naar mijn bescheiden mening. Als 't je puur en alleen om de (politieke) standpunten van de band gaat dan is dat idd wel origineel binnen de black metal beweging te noemen. Ik zeg niet dat ik het gebodene slecht vind maar ik vind dat de band toch wat te veel opgehemeld wordt vanwege die waas van mysterie die eromheen hangt...en dat noem ik dan 'kvlt'. Die track Avalon Polo vind ik overigens best lekker om 's af en toe naar te luisteren. Het schijnt ook dat de releases die niet zo publiek bekend zijn 'n stuk beter zijn maar als je er toch niet aan kunt komen wat is dan hun nut? Maar ik kan hun eigenwijze opstelling best waarderen. Maar nogmaals: puur naar de muziek gekeken vind ik Velvet Cacoon domweg niet boeiend genoeg. Ook al hebben ze dan zo'n diesel harp. :P

Wat is jullie mening over Xasthur, Abyssic Hate en Forgotten Tomb? Ze zijn misschien niet meer echt underground te noemen maar ik vind 't wel heerlijk deprimerende en hypnotiserende muziek. Vooral Abyssic Hate draai ik de laatste tijd nogal vaak.
And after all the dust will cover us all...
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 05, 2005 8:52 pm

impaled succubus schreef:[..]
Dat is uberhaupt het sterkste nummer van Mutiilation als je het mij vraagt.
Dat weet ik nog niet. Ik heb de cd nog maar een dag in huis.
Maar ik weet wel dat ik Rattenkonig samen met Majestas leprosus de beste Mutiilation cd's vind. Het werk daarvoor vind ik niet zo sterk.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » zo jun 05, 2005 8:52 pm

K. schreef:Slechte live-prestaties? Ben ik dan de enige die dat Horna-concert 3,5 maanden geleden in Arnhem wél goed vond? Ik vond het een goed concert.
Het was een stuk beter dan in de Baroeg toen met Behexen maar ook dit concert heeft geen indruk bij mij achtergelaten.
Vuohipaimen 7" ken ik niet, hoewel ik wel gehoord heb dat dat een goeie release is.
Een Horna nummer en een bierdrink/folk/viking nummer. Vooral die tweede is er tof. Die plaat heeft ook best een goede productie btw.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 05, 2005 8:53 pm

Marte schreef:[..]
Wat is jullie mening over Xasthur, Abyssic Hate en Forgotten Tomb? Ze zijn misschien niet meer echt underground te noemen...
Damn, wat is bij jou dan wel underground?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » zo jun 05, 2005 8:54 pm

Dat weet ik nog niet. Ik heb de cd nog maar een dag in huis.
Maar ik weet wel dat ik Rattenkonig samen met Majestas leprosus de beste Mutiilation cd's vind. Het werk daarvoor vind ik niet zo sterk.
I Stans's Carrion springt er gewoon lekker uit en heeft een gruwelijk zieke sfeer in zich.

Het oudere werk is idd wat zwakker. Geef mij maar Vlad Tepes; Ook geen muziekaal hoogte puntje maar dat is net wat pakkender en steekt net wat beter in elkaar.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo jun 05, 2005 8:54 pm

Death Kristjan.

[edit] kanker, waarom moet er altijd weer een of andere longhond tussendoor springen? Die was dus tegen Negative.
Laatst gewijzigd door Meltdown op zo jun 05, 2005 8:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

K.

Bericht door K. » zo jun 05, 2005 8:55 pm

Hehe, dat kan, ik hoor van meerdere mensen dat ze het niet zo gaaf vonden, ik vond het behoorlijk goed in ieder geval. Geen spijt van dat ik daarheen ben geweest toen.

Marte

Bericht door Marte » zo jun 05, 2005 8:56 pm

Damn, wat is bij jou dan wel underground?
Nou...Velvet Cacoon :wink: Ik doelde vooral op Xasthur met m'n opmerkingen, ben nog 'n cd bespreking in Aardschok van 'n cd van hun tegengekomen zelfs. Maar ik zei ook 'misschien' mij boeit 't eigenlijk niet of iets underground is of niet. 8)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 05, 2005 8:56 pm

I Stans's Carrion springt er gewoon lekker uit en heeft een gruwelijk zieke sfeer in zich.

Het oudere werk is idd wat zwakker. Geef mij maar Vlad Tepes; Ook geen muziekaal hoogte puntje maar dat is net wat pakkender en steekt net wat beter in elkaar.
Hmmm, nee. Vlad Tepes valt bij mij echt onder de noemer "ruis".
Daar kan ik verder weinig mee.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » zo jun 05, 2005 8:57 pm

Hmmm, nee. Vlad Tepes valt bij mij echt onder de noemer "ruis".
Daar kan ik verder weinig mee.
Vlads Tepels is cv-ultt! :P

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » zo jun 05, 2005 8:59 pm

Iemand hier de Vazal CD al gehoord?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 05, 2005 9:03 pm

Nou...Velvet Cacoon :wink: Ik doelde vooral op Xasthur met m'n opmerkingen, ben nog 'n cd bespreking in Aardschok van 'n cd van hun tegengekomen zelfs. Maar ik zei ook 'misschien' mij boeit 't eigenlijk niet of iets underground is of niet. 8)
Een review in de Aardschok maakt een band natuurlijk niet mainstream. Ik vind de drie bands die jij daar noemt nog behoorlijk underground.

Maar om even antwoord te geven op je vraag:
Van Xasthur vind ik Nocturnal poisoning en The Funeral of being heel gaaf. 2 van de beste black metal cd's in mijn verzameling. Maar Telepathic with the Deceased vind ik al weer een stuk minder.

Van Abyssic hate ken ik alleen Suicidal emotions en die vind ik behoorlijk saai. Het idee erachter is goed maar na een tijdje begint mijn aandacht te verslappen.

En van Forgotten tomb ken ik Songs To Leave. Lekker album maar niet direkt het beste wat er op dat gebied te vinden is. Dan luister ik toch liever naar Deinonychus.

Marte

Bericht door Marte » zo jun 05, 2005 9:03 pm

impaled succubus schreef:Iemand hier de Vazal CD al gehoord?
Nee. Is 't wat?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 05, 2005 9:04 pm

Vlads Tepels is cv-ultt! :P
Dat zeg ik, ruis. :wink:

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » zo jun 05, 2005 9:05 pm

Nee. Is 't wat?
In de lijn van Rage, Hate, Chaos en Chaos/Death.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » zo jun 05, 2005 9:05 pm

Dat zeg ik, ruis. :wink:
Vazal is ook cvlt? :P

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 05, 2005 9:05 pm

impaled succubus schreef:Iemand hier de Vazal CD al gehoord?
Nope, maar ik hoor van Doomy dat het wel lekker klinkt.

Marte

Bericht door Marte » zo jun 05, 2005 9:07 pm

impaled succubus schreef:In de lijn van Rage, Hate, Chaos en Chaos/Death.
Wou 'n mp3 van die gasten downloaden maar die links werken niet op hun officiële site. :?

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » zo jun 05, 2005 9:08 pm

Wou 'n mp3 van die gasten downloaden maar die links werken niet op hun officiële site. :?
Wees blij. Die MP3's waren kut kwaliteit en gaven geen goed beeld van de band en hun muziek. Het is chaotische deprimerende underground black. Erg minimalistisch, in meerdere opzichten.

Marte

Bericht door Marte » zo jun 05, 2005 9:09 pm

XnegativeX schreef:

Een review in de Aardschok maakt een band natuurlijk niet mainstream. Ik vind de drie bands die jij daar noemt nog behoorlijk underground.

Maar om even antwoord te geven op je vraag:
Van Xasthur vind ik Nocturnal poisoning en The Funeral of being heel gaaf. 2 van de beste black metal cd's in mijn verzameling. Maar Telepathic with the Deceased vind ik al weer een stuk minder.

Van Abyssic hate ken ik alleen Suicidal emotions en die vind ik behoorlijk saai. Het idee erachter is goed maar na een tijdje begint mijn aandacht te verslappen.

En van Forgotten tomb ken ik Songs To Leave. Lekker album maar niet direkt het beste wat er op dat gebied te vinden is. Dan luister ik toch liever naar Deinonychus.
Deinonychus is inderdaad 'n hele goeie band, misschien niet echt pure black metal maar ik mag 't graag horen. En die Marco Kehren is ook 'n aardige gast touwens. :D
Laatst gewijzigd door Marte op zo jun 05, 2005 9:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » zo jun 05, 2005 9:09 pm

Nope, maar ik hoor van Doomy dat het wel lekker klinkt.
Ik vind eigenlijk de 'Uit Haat Herrezen' demo wel tof maar dat vinden ze zelf eigenlijk geen Vazal 'album'.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » zo jun 05, 2005 9:10 pm

Deinonychus is inderdaad 'n hele goeie band, misschien niet echt pure black metal maar ik mag 't graag horen. En die Marco Kehren is ook 'n aardige gast touwens. :D
Is dat sowieso wel 'black'?

Marte

Bericht door Marte » zo jun 05, 2005 9:12 pm

impaled succubus schreef:Wees blij. Die MP3's waren kut kwaliteit en gaven geen goed beeld van de band en hun muziek. Het is chaotische deprimerende underground black. Erg minimalistisch, in meerdere opzichten.
"chaotische deprimerende underground black" Dat klinkt goed, ik ga 't uitchecken.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 05, 2005 9:14 pm

Is dat sowieso wel 'black'?
Ik vind Forgotten tomb ook geen 100% black. Daar hoor ik heel duidelijk invloeden van bands als Katatonia (dark rock?) in.

Marte

Bericht door Marte » zo jun 05, 2005 9:14 pm

impaled succubus schreef:Is dat sowieso wel 'black'?
Ik geloof dat hun eerste cd toch wel black metal was. Metal Archives noemt hen "Symphonic Dark/Doom Metal", zit wat in.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » zo jun 05, 2005 9:15 pm

Nou...origineel. Luister maar 's naar Xasthur, toch wel behoorlijk wat overeenkomsten naar mijn bescheiden mening. Als 't je puur en alleen om de (politieke) standpunten van de band gaat dan is dat idd wel origineel binnen de black metal beweging te noemen. Ik zeg niet dat ik het gebodene slecht vind maar ik vind dat de band toch wat te veel opgehemeld wordt vanwege die waas van mysterie die eromheen hangt...en dat noem ik dan 'kvlt'. Die track Avalon Polo vind ik overigens best lekker om 's af en toe naar te luisteren. Het schijnt ook dat de releases die niet zo publiek bekend zijn 'n stuk beter zijn maar als je er toch niet aan kunt komen wat is dan hun nut? Maar ik kan hun eigenwijze opstelling best waarderen. Maar nogmaals: puur naar de muziek gekeken vind ik Velvet Cacoon domweg niet boeiend genoeg. Ook al hebben ze dan zo'n diesel harp. :P
Dus als ik het goed begrijp vind jij de band kvlt omdat ze als personen liever op de achtergrond blijven en de muziek liever voor zich laten spreken in plaats van 100 bandfoto's te maken met corpsepaint? Ik denk dat ze zelf gewoon niet in de publiciteit willen en dat ze absoluut niet aan het black metal ideaal willen voldoen. Dat ze hun 'beste' albums niet uitbrengen is hun eigen keuze natuurlijk. Misschien hebben ze die wel puur voor zichzelf gemaakt.

Een vergelijking met Xasthur begrijp ik op zich wel maar het is toch heel iets anders als je het mij vraagt. Qua songstructuren, productie, riffs en sfeer is VC niet te vergelijken met Xasthur. Ik vind het boeiende muziek maar dat is natuurlijk persoonlijk. Maar gebrek aan kwaliteit vind ik toch echt onzin. Er zijn ook zoveel kwaliteitsbands waar ik niets aan vind.

Obiit

Bericht door Obiit » zo jun 05, 2005 9:22 pm

Die mysterie rond VC is grotendeels ook gelogen hoor.

Marte

Bericht door Marte » zo jun 05, 2005 9:24 pm

Judas Iscariot schreef:Dus als ik het goed begrijp vind jij de band kvlt omdat ze als personen liever op de achtergrond blijven en de muziek liever voor zich laten spreken in plaats van 100 bandfoto's te maken met corpsepaint?
Verkeerd begrepen, mij interesseert die 'kvltness' niets. Ik ken mensen die dat Xasthur album Telephatic with the Deceased toch vooral niks vinden omdat 't op 'n wat groter label uitkomt, pure onzin natuurlijk. Als de muziek goed is, luister ik ernaar.
Judas Iscariot schreef:Ik denk dat ze zelf gewoon niet in de publiciteit willen en dat ze absoluut niet aan het black metal ideaal willen voldoen. Dat ze hun 'beste' albums niet uitbrengen is hun eigen keuze natuurlijk. Misschien hebben ze die wel puur voor zichzelf gemaakt.
Zoals ik al zei: ik kan hun keuzes en eigenwijze opstelling best waarderen, ik vind 't alleen soms wat te ver gaan, da's alles. :wink:
Judas Iscariot schreef:Een vergelijking met Xasthur begrijp ik op zich wel maar het is toch heel iets anders als je het mij vraagt. Qua songstructuren, productie, riffs en sfeer is VC niet te vergelijken met Xasthur. Ik vind het boeiende muziek maar dat is natuurlijk persoonlijk. Maar gebrek aan kwaliteit vind ik toch echt onzin.
Ik heb nooit gezegd da'k er totaal geen kwaliteit in vind zitten. Maar 't blijft toch 'n serieuze kwestie van smaak en ik vind dat er nou eenmaal betere bands rondlopen.
Judas Iscariot schreef:Er zijn ook zoveel kwaliteitsbands waar ik niets aan vind.
100% mee eens. :wink: Hieruit blijkt maar weer wat 'n subjectief begrip "kwaliteit" toch is. 8)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 05, 2005 9:26 pm

Wat is er zo speciaal aan die overtuigingen van dat Velvet cacoon dan? Wat maakt dit uberhaupt een band om zulke ophef over te maken? Ik had er nog nooit van gehoord.

K.

Bericht door K. » zo jun 05, 2005 9:28 pm

De ophef is er alleen omdat die lui zo onbekend mogelijk willen blijven en een aura van mystiek om zich willen kweken door releases niet te publiceren, zodat soulseekknaapjes er een stijve plasser van krijgen om de onverkrijgbare releases te downloade. Muziek is niks bijzonders naar mijn mening.

Krijst

Bericht door Krijst » zo jun 05, 2005 9:30 pm

Op zich is het best handig om te zeggen dat je je beste muziek niet uitbrengt. Heb je een excuus voor die bagger die je wel uitbrengt: "maar we kunnen wel goede muziek maken hoor, maar dat brengen we niet uit!"
Ongelooflijk.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Marte

Bericht door Marte » zo jun 05, 2005 9:30 pm

XnegativeX schreef:Wat is er zo speciaal aan die overtuigingen van dat Velvet cacoon dan? Wat maakt dit uberhaupt een band om zulke ophef over te maken? Ik had er nog nooit van gehoord.
Ze zijn behoorlijk extreem links in hun opvattingen en van Milieudefensie. :P Maar het is mij niet duidelijk in hoeverre ze serieus te nemen zijn, politieke opvattingen binnen de muziek boeien me sowieso weinig.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 05, 2005 9:31 pm

Ze zijn behoorlijk extreem links in hun opvattingen en van Milieudefensie. :P Maar het is mij niet duidelijk in hoeverre ze serieus te nemen zijn, politieke opvattingen binnen de muziek boeien me sowieso weinig.
Klinkt als de A.L.F. goes black metal. Gaaf!

Marte

Bericht door Marte » zo jun 05, 2005 9:32 pm

Zoiets is 't ook, idd. :wink: Check de links op Metal Archives maar 's uit zou ik zo zeggen.

Krijst

Bericht door Krijst » zo jun 05, 2005 9:47 pm

ELF. En ze hebben het een en ander gemeen met ALF, maar zijn zelf carnivoren (ik neem aan dat ze omnivoren bedoelen).
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 05, 2005 10:18 pm

Lachen. Dat soort instellingen kom je vaak alleen in de hardcore tegen. Geinig om te zien dat er ook black metal bands zijn die die overtuigingen aanhangen.

Krijst

Bericht door Krijst » zo jun 05, 2005 10:38 pm

XnegativeX schreef:Lachen. Dat soort instellingen kom je vaak alleen in de hardcore tegen. Geinig om te zien dat er ook black metal bands zijn die die overtuigingen aanhangen.
Nou, overtuiging...
IK heb die interviews eens half doorgelezen, en volgens mij klopt er allemaal niet zo veel van, van wat ze zeggen. Wellicht klopt het dat ze banden hebben met ELF, maar voor de rest, ik weet het niet.

Amibor

Bericht door Amibor » zo jun 05, 2005 11:08 pm

http://blazing.ws/main/tracks/Velvet%20 ... 20Polo.mp3

Mp3'tje van het album Genevieve van Velvet Cacoon. Ik moet zeggen, dit is behoorlijk gaaf en apart.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma jun 06, 2005 12:04 am

Allemachtig zeg, zie die zielepoot topic na topic sluiten bij het infogedeelte.

Marte

Bericht door Marte » ma jun 06, 2005 12:14 am

Meltdown schreef:Allemachtig zeg, zie die zielepoot topic na topic sluiten bij het infogedeelte.
Awwww nou ja wij lullen nog wel ff verder over black metal. Maar ik vind 't ook wel jammer dat Robin gebanned is, leek me 'n goeie gozer. :?

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma jun 06, 2005 12:15 am

Tja, we kunnen alleen hopen dat ie weer eens terug mag komen na een weekje. Permanent zou in zijn geval hoogst kansloos zijn.

K.

Bericht door K. » ma jun 06, 2005 12:16 am

Ik vind het inderdaad allertreurigst dat Tokus om persoonlijke redenen Rob's ban niet ter discussie wilt stellen, aangezien hij meermaals heeft laten blijken een hekel aan Robje te hebben.

Objectief bekeken is Robin toch een van de posters die het meest bijdraagt aan bandtopics en zijn best doet om enige onderhoudende conversaties op gang te houden, in plaats van zijn tijd te verdoen in kansloze ouwehoertopics waar er per dag drie van worden geopend, donder toch op met die rotzooi.

Compleet overbodig, die ban.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma jun 06, 2005 12:17 am

Juistem, dat is zo ongeveer wat ik ook in die gesloten topic gezegd heb. Helaas is Tokus te zelfingenomen om ook maar de moeite te doen erop in te gaan, meneer misbruikt zijn macht kennelijk liever.

K.

Bericht door K. » ma jun 06, 2005 12:19 am

Ik vind dat Robin moet doen wat GIER deed toen hij gebanned was :lol:

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 06, 2005 12:21 am

Het achterlijkste vind ik eigenlijk nog wel dat de scheldwoorden hier heen en weer vliegen, maar zodra het tegen een moderator is ga je te ver.

Marte

Bericht door Marte » ma jun 06, 2005 12:22 am

Judas Iscariot schreef:Het achterlijkste vind ik eigenlijk nog wel dat de scheldwoorden hier heen en weer vliegen, maar zodra het tegen een moderator is ga je te ver.
Da's zo ongeveer op ieder forum 'tzelfde, rechtvaardigheid is meestal ver te zoeken. Ach ja...that's life.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma jun 06, 2005 12:32 am

K. schreef:Ik vind dat Robin moet doen wat GIER deed toen hij gebanned was :lol:
Hehe, en dat was?
Judas Iscariot schreef:Het achterlijkste vind ik eigenlijk nog wel dat de scheldwoorden hier heen en weer vliegen, maar zodra het tegen een moderator is ga je te ver.
En ook dit zei ik in die post. Ik ben wel een bron van inspiratie hier, of we zitten op één lijn.

K.

Bericht door K. » ma jun 06, 2005 12:33 am

Als ik me niet vergis had de GIER de t00k 349672497324907324 keer opgebeld om te vragen waarom hij geband was, hetgeen resulteerde in een ban voor de komende 23497623 jaar. :lol:

Gesloten