Black Metal Topic (nr 'minstens 20')

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Amibor

Bericht door Amibor » ma jun 06, 2005 12:36 am

Jajaja, en nu weer over BM, anders ligt dit topic zo ook dicht.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Mendel

Bericht door Mendel » ma jun 06, 2005 12:37 am

Marte schreef:[..]

Ik geloof dat hun eerste cd toch wel black metal was. Metal Archives noemt hen "Symphonic Dark/Doom Metal", zit wat in.
Eerste cd is black. later meer doom-invloeden, 'Love's Burial Ground' is echt een gave cd!
Deinonychus is sowieso meer doom dan black, van het geniaalste soort.

K.

Bericht door K. » ma jun 06, 2005 12:38 am

K. schreef:Bespreek een andere band.

Zoals Tenebrae in Perpetuum. Geweldige Italiaanse Black Metal die in het straatje van Darkthrone ligt, maar er toch een geheel eigen draai aan geeft, en zodoende niet als een saaie ripoff klinkt. Productie van het album "Onori Funebri Rituali" doet een beetje aan UAFM denken, een beetje schel en lekker rauw. Binnenkort wordt er een split 7" met Horna uitgebracht.

http://serpens-caput.50megs.com

Specifieke info over de release: http://serpens-caput.50megs.com/tipLP.htm

Geen mp3 beschikbaar.
Meer mensen die dit kennen? Wat zijn de meningen?

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma jun 06, 2005 12:38 am

Anders ga je even ergens anders janken?
Dat Robgoth gebanned werd, zat er natuurlijk allang aan te komen. Het verbaasd me dat het nog zo lang heeft geduurd. En nou kappen met zeiken en on-topic gaan.
1 nsbm-ridder minder zal geen enorm verschil maken, dunkt me.

Goed, goed voorbeeld doet goed volgen, dus, de volgende kwestie:
Dimmu Borgir wil Stormblast opnieuw gaan inspelen en opnemen. Goed of slecht plan?

Verder, Mayhem wellicht weer op tour, wie staat er vooraan?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

K.

Bericht door K. » ma jun 06, 2005 12:39 am

NSBM-ridder? O. Valt reuze mee.
Dimmu Borgir wil Stormblast opnieuw gaan inspelen en opnemen. Goed of slecht plan?
Slecht plan, de sfeer van het origineel halen ze nooit meer.
Ik niet.

MetalPwn

Bericht door MetalPwn » ma jun 06, 2005 12:41 am

Dissection schreef:Anders ga je even ergens anders janken?
Dat Robgoth gebanned werd, zat er natuurlijk allang aan te komen. Het verbaasd me dat het nog zo lang heeft geduurd. En nou kappen met zeiken en on-topic gaan.

Goed, goed voorbeeld doet goed volgen, dus, de volgende kwestie:

Ik niet in ieder geval.
Mayhem mag dan een ontzettend gave band geweest zijn, ik draai er niet meer warm voor. Ik heb het niet gevolgd, maar Attila schijnt weer terug te zijn. Dat is dan het enige pluspunt.
Ik vind Hellhammer een geweldige drummer, maar met alleen Hellhammer krijgen we de oude Mayhem niet terug.
Primitief en sfeervol, dat moet het zijn.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma jun 06, 2005 12:41 am

K. schreef: Slecht plan, de sfeer van het origineel halen ze nooit meer.
Ben ik het mee eens. Een re-release kan wel, maar niet dingen opnieuw gaan inspelen of remasteren.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Marte

Bericht door Marte » ma jun 06, 2005 12:42 am

Dissection schreef:Goed, goed voorbeeld doet goed volgen, dus, de volgende kwestie:

Dimmu Borgir heeft niet zoveel met black metal te maken, ik vond Stormblast op zich best wel 'n goeie cd overigens, ik zie niet in waarom ze die nou weer opnieuw moeten gaan opnemen. Enneh Mayhem is absoluut 'n favoritete band en Hellhammer vind ik één van de beste drummers die er rondloopt, maarre laatste keer da'k Mayhem live zag was Maniac d'r niet eens bij geloof ik en was 't 'n aardige puinhoop kwalitatief gezien, alleen Hellhammer haalde 'n voldoende. :? Maar misschien moet ik ze toch maar 'n 2de kans gunnen, als ik er geld voor heb en ze ook daadwerkelijk gaan touren met Attila als zanger.
And after all the dust will cover us all...
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]

MetalPwn

Bericht door MetalPwn » ma jun 06, 2005 12:43 am

Dissection schreef:Goed, goed voorbeeld doet goed volgen, dus, de volgende kwestie:
Hm, met Dimmu Borgir is het ook bergafwaarts gegaan. Het bekende verhaal dacht ik zo. De oude albums (ja, zelfs tot en met Spiritual Black Dimensions, al beschouwt eenieder dit als een 'tot de gay-periode horend album'] hadden iets, iets onbeschrijflijks. Een extreme sfeer, zoals veel uit die periode. Maar ook dit is weg, net als bij Mayhem.

Dragahl

Bericht door Dragahl » ma jun 06, 2005 12:45 am

Dissection schreef:[..]

Ben ik het mee eens. Een re-release kan wel, maar niet dingen opnieuw gaan inspelen of remasteren.
Ook mee eens, het Dimmu Borgir is niet meer de Dimmu Borgir ten tijde van Stormblast, daarom vind ik het al misplaatst, en ten tweede.. Stormblast was een superplaat, Dimmu moet uitkijken dat ze nu hun eigen goeie plaat gaat verkrachten.. Maarja.. Shargath en Co letten de laatste tijd toch tevele op het geldlaatje, dus helaas voor de luisteraar..
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » ma jun 06, 2005 12:47 am

Dissection schreef:[..]

Ik ben ook niet zo voor remakes, maar als ze een gelijkmatige sfeer creeren als op PEM, word het wellicht toch nog de moeite waard. Er is ook nieuw werk aangekondigt, overigens.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

MetalPwn

Bericht door MetalPwn » ma jun 06, 2005 12:49 am

The Reckoning schreef:[..]

Ik ben ook niet zo voor remakes, maar als ze een gelijkmatige sfeer creeren als op PEM, word het wellicht toch nog de moeite waard. Er is ook nieuw werk aangekondigt, overigens.
Uhm, op welke sfeer doel je op PEM :roll:?

Dragahl

Bericht door Dragahl » ma jun 06, 2005 12:49 am

Stormblast met een sfeer a la PEM? hoeft voor mij niet..

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » ma jun 06, 2005 12:49 am

MetalPwn schreef:[..]

Uhm, op welke sfeer doel je op PEM :roll:?
Een duistere, doch allesvernietigende sfeer.

En ja, niet iedereen herkent dat op PEM. :P

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » ma jun 06, 2005 12:50 am

Dragahl schreef:[..]

Stormblast met een sfeer a la PEM? hoeft voor mij niet..
Waarom niet? Stormblast was symphonisch, maar ook een erg sterk album, dus wat dat betreft heeft het wel een kleine overeenkomst.

Amibor

Bericht door Amibor » ma jun 06, 2005 12:51 am

Latere albums van Dimmu Borgir kunnen nog wel degelijk (net als Mayhem overigens) geschaard worden onder de noemer BM. Dat dat niet gebeurt is meer een soort posergedrag van die idiote true cult mensjes die maar vindt dat het sellouts zijn. Dat zijn het ook, maar de muziek is nog best te pruimen.
Het idee om Stormblast op te nemen is daarentegen belachelijk en uiteraard puur zakkenvullerij. Op een remake van In the nightside eclipse, De Mysteriis dom sathanas, Dark Medieval Times of Under a funeral moon zit toch ook geen hond te wachten?
een haiku is een
nietszeggend te zijn

MetalPwn

Bericht door MetalPwn » ma jun 06, 2005 12:52 am

Een duistere, doch allesvernietigende sfeer.

En ja, niet iedereen herkent dat op PEM. :P
Ik vind het woord 'doch' tussen 'duister' en 'allesvernietigend' wat vreemd. Een echt duistere sfeer is altijd allesvernietigend vind ik.
En inderdaad, ik herken die sfeer ook niet. Helemaal niet zelfs. Ik vind het klinken alsof ze het niet 'zelf' maken. Alsof het door een producer geschreven is. Nep en gelikt, bah.

MetalPwn

Bericht door MetalPwn » ma jun 06, 2005 12:54 am

Amibor schreef:Latere albums van Dimmu Borgir kunnen nog wel degelijk (net als Mayhem overigens) geschaard worden onder de noemer BM. Dat dat niet gebeurt is meer een soort posergedrag van die idiote true cult mensjes die maar vindt dat het sellouts zijn. Dat zijn het ook, maar de muziek is nog best te pruimen.
Dat is discutabel. Ik neem ook de bandgeschiedenis in acht bij het luisteren naar een album. Als ik weet wat de capaciteiten van een band zijn of waren, luister ik met kritischere oren naar het album.

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » ma jun 06, 2005 12:54 am

Ik vind het woord 'doch' tussen 'duister' en 'allesvernietigend' wat vreemd. Een echt duistere sfeer is altijd allesvernietigend vind ik.
En inderdaad, ik herken die sfeer ook niet. Helemaal niet zelfs. Ik vind het klinken alsof ze het niet 'zelf' maken. Alsof het door een producer geschreven is. Nep en gelikt, bah.
Nou, ik denk dat dat komt door de invoeging van het orkest ofzo. met name omdat ze ook zo gespleten opgenomen zijn. Een alleenstaand (doch erg fraaie) orkest-intro om maar een voorbeeld te noemen. Maar toch heeft Dimmu Borgir alle muziek (dus ook voor het orkest) geschreven. En wat dat laatste betreft zou ik eerder Death Cult Armageddon onder 'nep' en 'gelikt' scharen. :)
Laatst gewijzigd door The Reckoning op ma jun 06, 2005 12:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Dragahl

Bericht door Dragahl » ma jun 06, 2005 12:54 am

Waarom niet? Stormblast was symphonisch, maar ook een erg sterk album, dus wat dat betreft heeft het wel een kleine overeenkomst.
Daar heb je gelijk in, maar vind die overeenkomst toch ver te zoeken.
Op PEM is er zoveel poespas bijgehaald om er een strakke plaat van te maken, terwijl, in mijn ogen, Stormblast gewoon puur en basic is.

Marte

Bericht door Marte » ma jun 06, 2005 12:55 am

Ik was net naar Amibor's avatar aan 't kijken en ik zat me net te bedenken da'k Summoning ook erg goed vind, heb 't album Let Mortal Heroes Sing Your Fame. Jullie mening?

Voor links en dergelijke zie wederom Metal Archives, handige site is dat toch http://www.metal-archives.com/band.php?id=29 :D

MetalPwn

Bericht door MetalPwn » ma jun 06, 2005 12:56 am

En wat dat laatste betreft zou ik eerder Death Cult Armageddon onder 'nep' en 'gelikt' scharen. :)
Ik ook, maar het ging over Puritanical Euphoric Misanthropia.

Dragahl

Bericht door Dragahl » ma jun 06, 2005 12:56 am

Marte schreef:Ik was net naar Amibor's avatar aan 't kijken en ik zat me net te bedenken da'k Summoning ook erg goed vind, heb 't album Let Mortal Heroes Sing Your Fame. Jullie mening?

Voor links en dergelijke zie wederom Metal Archives, handige site is dat toch http://www.metal-archives.com/band.php?id=29 :D
Ga Dol Gulder of Minas Morgul maar eens beluisteren, vind ik toch de betere platen van Summoning..

Dragahl

Bericht door Dragahl » ma jun 06, 2005 12:57 am

Ik ook, maar het ging over Puritanical Euphoric Misanthropia.
Nee, over de remaster/-make van Stormblast..

Amibor

Bericht door Amibor » ma jun 06, 2005 12:58 am

Het is een feit dat de laatste 3 platen van DB berusten op een formule. Muziek moet niet berusten op een formule, daar ben ik het mee eens. Toch zijn sommige nummers achter al die 'poespas' best leuk geschreven. Ik zou liever die nummers horen met een Stormblast kwaliteit dan andersom.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Marte

Bericht door Marte » ma jun 06, 2005 12:58 am

Dragahl schreef:Ga Dol Gulder of Minas Morgul maar eens beluisteren, vind ik toch de betere platen van Summoning..
Ik wil beide platen nog steeds 'n keer aanschaffen, met mijn budget worden veel van die plannen op de lange baan geschoven. :P

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » ma jun 06, 2005 12:58 am

Daar heb je gelijk in, maar vind die overeenkomst toch ver te zoeken.
Op PEM is er zoveel poespas bijgehaald om er een strakke plaat van te maken, terwijl, in mijn ogen, Stormblast gewoon puur en basic is.
Ja, uiteraard blijven het 2 totaal verschillende producties, maar ik wilde slechts kenbaar maken dat Stormblast inspelen met de 'nieuwe' Dimmu-stijl nog niet meteen een verkrachting is, ondanks dat het wel een gevaarlijke zet is. Het is een blijft een klassieker waar ze dan aan prutsen.

Dragahl

Bericht door Dragahl » ma jun 06, 2005 1:00 am

The Reckoning schreef:[..]ondanks dat het wel een gevaarlijke zet is. Het is een blijft een klassieker waar ze dan aan prutsen.
Zijn we het daar over eens.

MetalPwn

Bericht door MetalPwn » ma jun 06, 2005 1:00 am

Nee, over de remaster/-make van Stormblast..
Leer lezen.
The Reckoning trok een parallel tussen de remake van Stormblast en de sfeer op Puritanical Euphoris Misanthropia.
D'a'arop reageerde ik.

MetalPwn

Bericht door MetalPwn » ma jun 06, 2005 1:01 am

Amibor schreef:Het is een feit dat de laatste 3 platen van DB berusten op een formule. Muziek moet niet berusten op een formule, daar ben ik het mee eens. Toch zijn sommige nummers achter al die 'poespas' best leuk geschreven. Ik zou liever die nummers horen met een Stormblast kwaliteit dan andersom.
Alleen is het jammer dat ze ontzettend veel van hun muziek stelen.

Dragahl

Bericht door Dragahl » ma jun 06, 2005 1:01 am

Leer lezen.
The Reckoning trok een parallel tussen de remake van Stormblast en de sfeer op Puritanical Euphoris Misanthropia.
D'a'arop reageerde ik.
Fijn, zal morgen direct eens op een basisschool informeren voor een cursus begrijpend lezen.
Jij hebt het alleen over PEM, vandaar mijn reactie..

Amibor

Bericht door Amibor » ma jun 06, 2005 1:02 am

Over Summoning gesproken, dat is uiteraard een schitterende band. Dol Guldur is natuurlijk de beste plaat, alhoewel Minas Morgul en Stronghold ook niet mis zijn.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Dragahl

Bericht door Dragahl » ma jun 06, 2005 1:05 am

Amibor schreef:Het is een feit dat de laatste 3 platen van DB berusten op een formule. Muziek moet niet berusten op een formule, daar ben ik het mee eens. Toch zijn sommige nummers achter al die 'poespas' best leuk geschreven. Ik zou liever die nummers horen met een Stormblast kwaliteit dan andersom.
Volgens mij is die formule bij DB de samenstelling van de band.
Bij elke line up speelt de band toch een andere beetje andere stijl.
Daarom vind ik persoonlijk PEM en DCA nogal op elkaar lijken, in vergelijking tot een EDT ofzo.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 06, 2005 8:08 am

Meltdown schreef:[..]

En ook dit zei ik in die post. Ik ben wel een bron van inspiratie hier, of we zitten op één lijn.
Ja, weet ik. Ik wist alleen niet meer wie het precies was die het had gezegd, omdat het topic ineens verwijderd was geloof ik. Ik lichtte alleen even dit stukje van die post eruit omdat ik dat toch wel redelijk belangrijk vind.

Maar goed, genoeg over dit.
Black Metal!
Heeft iemand Nyktalgia nou al uitgecheckt?

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma jun 06, 2005 8:33 am

Wat vinden de mensen hier eigenlijk van December Wolves? Ik heb het album Completely Dehumanized nog eens opgezet en dat blijft toch een bijzonder aangenaam schijfje. Het laatste wapenfeit van de band was het overtuigende Blasterpiece Theatre, maar toen is het stil geworden rondom de band. Verwacht gedisciplineerde, industrial-achtige black metal, die alles en iedereen omver rost. Een soort kruising tussen Aborym en Disiplin.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Nachtvorst

Bericht door Nachtvorst » ma jun 06, 2005 11:14 am

En Ravensblood? Wat vinden jullie daarvan? Dat is lekker snel en super gaaf. Ze hebben in 2003 of 2004 hun debuut album "From the Tumular Depths".De band heeft een Viking/Warrior theme. En is gevestigd in Frankrijk. Ravensblood is een 2 mans band. Bestaande uit: Wolfnacht-zang en S.C.-Drum,Bas en Gitaar.
Je kunt het een beetje vergelijken met? Geen band.
Mmm, wat ruik jij lekker! Heb je soms een drol in je borstzakje?

[img]http://rasi.lr.ttu.ee/~andresk/bnr/cult-metal.jpg[/img]

Plaag

Bericht door Plaag » ma jun 06, 2005 11:49 am

Nachtvorst schreef:En Ravensblood? Wat vinden jullie daarvan? Dat is lekker snel en super gaaf. Ze hebben in 2003 of 2004 hun debuut album "From the Tumular Depths".De band heeft een Viking/Warrior theme. En is gevestigd in Frankrijk. Ravensblood is een 2 mans band. Bestaande uit: Wolfnacht-zang en S.C.-Drum,Bas en Gitaar.
Je kunt het een beetje vergelijken met? Geen band.
Daar werden we een tijd geleden door xnegativex op gewezen.
Het deed me denken aan Marduk aan teveel amfetaminen. Ik heb er wat mp3's van. Om eerlijk te zijn nodigt het mij niet uit om er extra aandacht aan te besteden, omdat ik bij de eerste luisterbeurten geen dingen hoor die mij vanzelf afleiden van al het andere dat ik op dat moment doe. Je moet niet té vaak naar muziek moeten luisteren om de verrassende dingen erin te ontdekken.

Om over de cover maar te zwijgen.

Afbeelding
Kop dicht, Thorko

Marte

Bericht door Marte » ma jun 06, 2005 1:02 pm

Dingen waar ik momenteel naar luister: ben me beetje aan 't verdiepen in die industrial black metal, ik heb 'n nummer van Count Nosferatu Kommando van 'n vriend van me toegestuurd gekregen, ik geef toe dat 't erg lekker klinkt. Verder vind ik Mysticum behoorlijk goed. Beter dan Attila's Aborym, ik vind eigenlijk z'n project Plasma Pool of iets dergelijks 'n stuk boeiender, tenminste die nummers die ik gehoord heb. De black metal band die ik 't meest draai op 't moment is toch wel Negura Bunget, geniale mengeling van folk, symfonische metal, jazz en pure black metal, de atmosfeer is geweldig, 'n vette aanrader. Op hun site kun je 1 video van ze downloaden en dat is al wat ouder werk en niet meer zo representatief naar mijn mening. Ik ben benieuwd naar hun nieuwste mini cd die is net uit.

Link: http://www.negurabunget.com/

Oak

Bericht door Oak » ma jun 06, 2005 1:17 pm

Marte schreef:Dingen waar ik momenteel naar luister: ben me beetje aan 't verdiepen in die industrial black metal, ik heb 'n nummer van Count Nosferatu Kommando van 'n vriend van me toegestuurd gekregen, ik geef toe dat 't erg lekker klinkt.
Count Nosferatu Kommando!!!!! Tering gave band is dat ja.

site: http://thecnk.free.fr/index1024.htm

Get A Gun Shoot At Random

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma jun 06, 2005 2:46 pm

Marte schreef:Dingen waar ik momenteel naar luister: ben me beetje aan 't verdiepen in die industrial black metal, ik heb 'n nummer van Count Nosferatu Kommando van 'n vriend van me toegestuurd gekregen, ik geef toe dat 't erg lekker klinkt. Verder vind ik Mysticum behoorlijk goed. Beter dan Attila's Aborym, ik vind eigenlijk z'n project Plasma Pool of iets dergelijks 'n stuk boeiender, tenminste die nummers die ik gehoord heb.
Ik zou zeggen, probeer ook eens de twee albums van Disiplin en de laatste twee albums van December Wolves. Hoewel geen pure industrial black vertonen die album door het gedisciplineerde, intense karakter zeker overeenkomsten met dit subgenre.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

puist

Bericht door puist » ma jun 06, 2005 4:06 pm

Marte schreef:Dingen waar ik momenteel naar luister: ben me beetje aan 't verdiepen in die industrial black metal
Zelf vind ik Blacklodge een goede band.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Marte

Bericht door Marte » ma jun 06, 2005 4:19 pm

Ik zal de bands ff afgaan die jullie noemen:

December Wolves: hmm heb er wel van gehoord, moet me daar nog 's in verdiepen.

Disisplin: idd 'n goeie band, Deense vriend van me is fan en heeft me overtuigd, hehe.

Blacklodge: wat ik ervan hoorde vond ik heel aardig maar ik vond dat er net iets te veel pure rave/house invloeden in zaten maar op zich is zo'n mix natuurlijk heel origineel :D

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » ma jun 06, 2005 4:29 pm

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe uitvoering van Stormblast. De oude kan mij niet bekoren dus ze prutsen maar wat aan.

Metal-archives noemt Dimmu 'Symphonic extreme metal' en daar kan ik mij eigenlijk meer in vinden dan in 'black'. EDT en SBD worden gekmerkt door zoete keyboard partijen en vriendelijke melodielijnen. In die twee daarna hoor ik ook niet direct 'black' terug. Eerder death met veel key's en een blackie randje.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » ma jun 06, 2005 4:31 pm

Marte schreef:Dingen waar ik momenteel naar luister: ben me beetje aan 't verdiepen in die industrial black metal,
Check: Weltbrand, Dimensional Psychosis, Meridian en Thee Maldoror Kollective

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » ma jun 06, 2005 4:38 pm

puist schreef:[..]
Zelf vind ik Blacklodge een goede band.
Blacklodge is inderdaad gaaf. Vooral de combinatie met enkele gabber-elementen (die overigens nergens overheersen) zorgen voor een orginele sfeer.

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » ma jun 06, 2005 4:41 pm

impaled succubus schreef:Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe uitvoering van Stormblast. De oude kan mij niet bekoren dus ze prutsen maar wat aan.

Metal-archives noemt Dimmu 'Symphonic extreme metal' en daar kan ik mij eigenlijk meer in vinden dan in 'black'. EDT en SBD worden gekmerkt door zoete keyboard partijen en vriendelijke melodielijnen. In die twee daarna hoor ik ook niet direct 'black' terug. Eerder death met veel key's en een blackie randje.
Gezeur. Dimmu Borgir zal altijd black blijven. Als een andere blackmetal-band de kans zou aangrijpen om 'commercieel' te worden, en veel verkopen, waren ze precies zo ge-eindigt. Bovendien, moet je persé als een losgeslagen stofzuiger klinken om black te zijn?

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » ma jun 06, 2005 4:42 pm

Gezeur. Dimmu Borgir zal altijd black blijven. Als een andere blackmetal-band de kans zou aangrijpen om 'commercieel' te worden, en veel verkopen, waren ze precies zo ge-eindigt. Bovendien, moet je persé als een losgeslagen stofzuiger klinken om black te zijn?
Dimmu Borgir is niet veel blacks meer van overgebleven, me dunkt.
Vigilance is, the order of the day.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » ma jun 06, 2005 4:46 pm

Dan mag jij mij gaan uitleggen waarom Dimmu black is. Muziekaal gezien gaat het iig nergens over.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 06, 2005 4:48 pm

Debiel die je bent. Waarom denk je dat Darkthrone en zovele andere bands niet live optreden en zo? Omdat ze een hele andere kijk op black metal en hun muziek hebben dan Dimmu Borgir en dergelijke bands. Hou die zogenaamde wijsheden maar voor je.
En dan krijgen we dat stofzuiger verhaal weer. Kan je ook nog wat anders dan andere mensen napraten. Wat een bullshit. Het geeft alleen maar weer aan dat jij geen reet van 'echte' black metal snapt.

Ktulu
Contacteer:

Bericht door Ktulu » ma jun 06, 2005 4:49 pm

En jij wel. Elitaire flikkers.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]

[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]

[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]

Gesloten