Toevalligerwijs herinner ik me Arntor als het album wat ik nog het beste vond. Misschien moet ik toch maar weer eens kijken. Aankomende maanden staan al volledig volgepland, financieel gezien, dus ik moet even kijken wanneer het er van komt en zo, haha.Meltdown schreef:Rob, doe verstandig, schraap gewoon nog even wat munten uit een stinkende ouwe sok, en schaf Arntor aan. Als je rauwe, razende Vikingmetal van hoogstaand niveau wilt, kun je hier je lol mee op. Geweldige structuur, pakkend als de pest en Valfar krijst de longen uit z'n lijf. En dit alles nogmaals bijtend rauw, iets wat me verbaasde, de eerste keer dat ik het hoorde. Ik heb verder ook geen zin om tig loze argumentaties die doorgaans toch alleen bestaan uit kilo's krachttermen uit m'n duim te gaan zuigen, want ik ben ook moe, maar deze schijf kun je blind binnenhalen. Een bijlslag voor je harses van een berserker op dreef!
Vooral die overgang van de accordeon (intro) naar het eerste nummer is te briljant voor woorden. Platbranden die kust, zó voelt het! Raah, enzo.
Windir
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
- Lord Leuber
- Contacteer:
Het wordt overigens, wat betreft Valfar, Ein Windir, een ander verhaal als deze cd je eerste kennismaking is met Windir, zoals in mijn geval.
Hierdoor heb ik nu een mooi overzicht van wat ik ongeveer kan verwachten van de Windir discografie.
De eerste cd, met de covers/live nummers, is inderdaad wat teleurstellend, met name omdat die covers niet allemaal zo geweldig zijn, en dat de cd 'breekt' (omdat ze in het midden zitten).
Maar ach, op basis van Valfar, Ein Windir ben ik uiteindelijk wel van plan de echte albums een keer in te slaan, en dan is het toch leuk de extra nummers en de live tracks er ook bij te hebben. Helaas kaapte iemand die Windir albums bij Gangrad weg voordat ik de kans kreeg...
Hierdoor heb ik nu een mooi overzicht van wat ik ongeveer kan verwachten van de Windir discografie.
De eerste cd, met de covers/live nummers, is inderdaad wat teleurstellend, met name omdat die covers niet allemaal zo geweldig zijn, en dat de cd 'breekt' (omdat ze in het midden zitten).
Maar ach, op basis van Valfar, Ein Windir ben ik uiteindelijk wel van plan de echte albums een keer in te slaan, en dan is het toch leuk de extra nummers en de live tracks er ook bij te hebben. Helaas kaapte iemand die Windir albums bij Gangrad weg voordat ik de kans kreeg...
- Scream filled Silence
Wat heeft dat nou met kasnloos te maken? Ik was niet bij dat concert dus hoe kan ik weten wat de tracklist was?banisher schreef:Jezus wat ben jij soms toch kansloos
Nouja, wat er iig op komt is Stridsmann, Sognariket Sine Krigarar, Svartesmeden og Lundamyrstrollet, 1184, Fagning, Blodsvik, On The Mountain Of Goats, Krigaren Si Gravferd, Heidra,Byrjing.
Aangezien ze dat gespeeld hadden op het laatste concert
Terug van weg geweest
-
- Contacteer:
Country: Norway
Active From: 2004-
Genre: Black Metal
Style: Brutal
A band with members drom Emperor , Zyklon and MindGrinder. {featuring Zyklon’s Samoth and Trym, Mindgrinder’s Cosmocrator and Source of Tide/Displin’s Invictus}They played on a track on Valfars tribute album 'Valfar, Ein Windir' (Submitted Info)
A band with members drom Emperor , Zyklon and MindGrinder. {featuring Zyklon’s Samoth and Trym, Mindgrinder’s Cosmocrator and Source of Tide/Displin’s Invictus}They played on a track on Valfars tribute album 'Valfar, Ein Windir' (Submitted Info)
Thanks!banisher schreef:Country: Norway
Terug van weg geweest
-
- Contacteer:
Music: Product information
Windir
Sognametal (Musik-DVD)
€ 23.95
Book
Information
Featuring the entire Windir performance at the Heidra Valfar concert at Rockefeller, Oslo, 3rd of September 2004. Bonus material includes Windir live cuts from 1996 to 2003, offstage footage, interview with Valfar previously shown on NRK TV, picture galley with official and private photos.
Facts
Artist: Windir
Title: Sognametal
Label: Tabu
Company: Tuba Records AS
Media: Musik-DVD
Release date: 13-06-2005
Catalog number: TUB-TABU-011
bron : www.cdon.com
Windir
Sognametal (Musik-DVD)
€ 23.95
Book
Information
Featuring the entire Windir performance at the Heidra Valfar concert at Rockefeller, Oslo, 3rd of September 2004. Bonus material includes Windir live cuts from 1996 to 2003, offstage footage, interview with Valfar previously shown on NRK TV, picture galley with official and private photos.
Facts
banisher schreef:Music: Product information
Windir
Sognametal (Musik-DVD)
€ 23.95
Book
Information
Facts
Hmmm. Dat Valfar tribute concert interesseert me geen drol. Maar daar draait eigelijk wel die hele dvd om, volgens mij.
Konden ze niet gewoon een compleet Windir concert met Valfar op de dvd doen? Als ze 'live cuts' erop kunnen zetten, kunnen ze hoogst waarschijnlijk ook wel een heel Windir concert erop doen.
-
arnibes schreef:Voor de mensen die het nog niet weten.
Of het is al een keer voorbij gekomen.
Maar windir betekent. Corpsetrip
Ik had een andere betekenis verwacht.

Nee, in het Sognadalr (ofzoiets) betekend het krijger

In Arntor staat voor de title 'Arntor, ein Windir' de vertaling 'Arntor, a Warrior'.
Terug van weg geweest
Dit lezend bedenk ik mij eens te meer dat het probleem met domme individuen is dat ze worden gekenschetst door een betreurenswaardige zelfkennis. Het meest frustrerende aan domme individuen is hun onvermogen om hun eigen domheid in te zien.Meltdown schreef:Dat was ook gewoon te makkelijk, poepstamper.
- Hieronimus
Dit kan niet echt zijn.arnibes schreef:Voor de mensen die het nog niet weten.
Of het is al een keer voorbij gekomen.
Maar windir betekent. Corpsetrip
Ik had een andere betekenis verwacht.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- arnibes
- Contacteer:
Hey meneer mongool heeft toch zelfkennis.Tyriel schreef:[..]
Dit lezend bedenk ik mij eens te meer dat het probleem met domme individuen is dat ze worden gekenschetst door een betreurenswaardige zelfkennis. Het meest frustrerende aan domme individuen is hun onvermogen om hun eigen domheid in te zien.
Dit lezend bedenk ik mij eens te meer dat het probleem met domme individuen is dat ze worden gekenschetst door een betreurenswaardige zelfkennis. Het meest frustrerende aan domme individuen is hun onvermogen om hun eigen domheid in te zien.arnibes schreef:[..]
Hey meneer mongool heeft toch zelfkennis.
- Hieronimus
O. Schrijf er een boek over ofzo. De gratis tips liggen weeral voor het oprapen.Tyriel schreef:[..]
Dit lezend bedenk ik mij eens te meer dat het probleem met domme individuen is dat ze worden gekenschetst door een betreurenswaardige zelfkennis. Het meest frustrerende aan domme individuen is hun onvermogen om hun eigen domheid in te zien.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Moet je vooral zelf doorgaan, trekzak.Hieronimus schreef:Ga on-topic, knurften.
Fagning heerscht.
Maar afijn, Windir is gaaf, klopt.
Laatst gewijzigd door Meltdown op zo jul 10, 2005 11:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- Hieronimus
Met die reply ging ik juist on-topic.
Maar nee, nu moet jij weer een of andere reactie zonder gegronde reden maken, die ook totaal on-topic is.
Boeiend ook.
*kapt af*
Maar nee, nu moet jij weer een of andere reactie zonder gegronde reden maken, die ook totaal on-topic is.
Boeiend ook.
*kapt af*
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Dit lezend bedenk ik mij eens te meer dat het probleem met domme individuen is dat ze worden gekenschetst door een betreurenswaardige zelfkennis. Het meest frustrerende aan domme individuen is hun onvermogen om hun eigen domheid in te zien.Meltdown schreef:[..]
O. Schrijf er een boek over ofzo. De gratis tips liggen weeral voor het oprapen.
-
-
- Contacteer:
Met die stem verwijs je naar Valfar?The Chosen schreef:Vreid is opzich best wel gaaf, het is alleen even wennen.
Alleen die stem, ja die mis je.

Je bent je er wel van bewust dat deze band geen vervolg is op Windir, maar een totaal nieuwe band is?
@ Nibdem -> Ben jaloers! Wel ff een foto posten als het af is aub.
@tyriel:bek houden , je weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Tyriel schreef:[..]
Ik zei dat Windir populair in de gay scene is. Dit was een uitspraak die zo belachelijk is dat ik me verbaas dat een relatief intelligent persoon als jij hier serieus op ingaat.
Ik heb jou nog geen waardevolle post zien posten, behalve het afzeiken van andere mensen middels een of ander superieur praatje. Hoepel op, idioot.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn