NU Metal
NU Metal
Zo dit is wel ff een kei hard onderwerp maar wie heeft hier onder ons een fikse hekel aan NU-metal?????
Leek me wel aardig om een beetje te wete wat ze hier op Metalfan er van zeggen want ik heb er namelijk een grote hekel aan en ik wou wel us wete wie het daarmeej eens is. Want een true metal fan luistert NIET naar nu metal!
Leek me wel aardig om een beetje te wete wat ze hier op Metalfan er van zeggen want ik heb er namelijk een grote hekel aan en ik wou wel us wete wie het daarmeej eens is. Want een true metal fan luistert NIET naar nu metal!
Ohoh.
Hebben we net een periode van haat en nijd achter de rug, komt er weer 1 met een topic over nu-metal
Veel plezier en hou het netjes, Damesch en Heeren.
Hebben we net een periode van haat en nijd achter de rug, komt er weer 1 met een topic over nu-metal

Veel plezier en hou het netjes, Damesch en Heeren.
Laatst gewijzigd door Suncross op wo apr 23, 2003 11:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Soulcollector
- Contacteer:
- MetalTroll
- Contacteer:
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Soulcollector
- Contacteer:
Re: NU Metal
icedearth schreef:Want een true metal fan luistert NIET naar nu metal!
Vies woord.
- MetalTroll
- Contacteer:
- MetalTroll
- Contacteer:
-
- Contacteer:
- MetalTroll
- Contacteer:
- MetalTroll
- Contacteer:
ach. ik schrijf die hele stijl niet direct af. Godsmack heb nog wel leuke liedjes enzo. de eerste CD van Korn is zeker gaaf.
LP beoordeel ik wel als ik ze op pinkpop zie. Slipknot paar nummers prima maar verder trek ik da niet.
en idd die rap erdoorheen is werkelijk bah...
dat doet onze Pascal beter...
LP beoordeel ik wel als ik ze op pinkpop zie. Slipknot paar nummers prima maar verder trek ik da niet.
en idd die rap erdoorheen is werkelijk bah...
dat doet onze Pascal beter...
- MidnightsAngel
Hmm.. ik weet niet of deze bands classificeren als Nu metal bands maar Evanescene en System of a Down vind ik echt wel okay!
Voor de rest vind ik het gewoon drie keer niets.... Maar laat maar lekker commercieel zijn dan.... ik heb er geen last van en hebben de massapubertjes tenminste ook iets te doen (m.a.w. lopen ze ons niet in de weg bij metalconcerten)
Voor de rest vind ik het gewoon drie keer niets.... Maar laat maar lekker commercieel zijn dan.... ik heb er geen last van en hebben de massapubertjes tenminste ook iets te doen (m.a.w. lopen ze ons niet in de weg bij metalconcerten)
- Blackmetal
- Contacteer:
Slipknot is gewoon lekker agressieve muziek, das dus wel te pruimen
SOAD is ook wel aardig, Linkin Park is vooruit gegaan qua muziek.
voor de rest... och...
SOAD is ook wel aardig, Linkin Park is vooruit gegaan qua muziek.
voor de rest... och...
In circles of dominance, emotional deeps unite
Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
- Soulcollector
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik nog steeds een zwak heb voor het gitaarspel van Wes Borland uit Limp Bizkit... Hij is inmiddels ook weg en ik houd zijn eigen projecten goed in de gaten.
SoaD, Korn en Slipknot vind ik ook nog wel goed, ik luister het alleen bijna nooit meer
SoaD, Korn en Slipknot vind ik ook nog wel goed, ik luister het alleen bijna nooit meer
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
-
- Soulcollector
- Contacteer:
Jij hebt gelijk, maar de anderen hebben ook wel gelijk. Kijk maar naar de remix cd's die Limp Bizkit en Linkin Park hebben uitgebracht. Ongeïnspireerde bagger om wat geld te verdienen (vind ik dan) en het werkt ook nog.bmx_grover schreef:Ja dat is vaak ook het probleem... Een band begint, en als ze dan succes hebben worden ze meteen commercieel genoemt... Dus als ik het goed begrijp is een band commercieel als veel mensen het goed vinden.. raar hoor...
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
-
Ja daar heb jij dan ook weer gelijk in, die remix cd's zijn ook niet echt vernieuwend en goed (vind ik). Ik begrijp ook niet dat een ze daar als band zeg maar achter kunnen staan... Maar zal wel komen omdat ze eemaal het geld geroken hebben.... Ik zou wel willen weten wat andere (niet commericele bands genoemd vaak) bands zouden doen als ze in hun positie zaten
Bike or die......
-
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
- Tim Cunningham
Ik zou eens graag weten wat de definitie van nu-metal is?
(let op de namen die hier reeds zijn gevallen...ze moet breed genoeg zijn om Disturbed, Slipknot, Korn, SOAD, Linkin Park & Coal Chamber te vatten)
Oh ja, en voor de grapjassen onder jullie...het antwoord "kutmuziek" is een mening, geen definitie...
Komaan...laat het me eens weten...
(let op de namen die hier reeds zijn gevallen...ze moet breed genoeg zijn om Disturbed, Slipknot, Korn, SOAD, Linkin Park & Coal Chamber te vatten)
Oh ja, en voor de grapjassen onder jullie...het antwoord "kutmuziek" is een mening, geen definitie...
Komaan...laat het me eens weten...
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !
Nou
ik meen me te herinderen dat de definitie Nu-metal..zo genoemd is omdat op een gegeven moment een paar metal gasten,rap ook leuk vonden,en een ander groepje niet echt gitaar kon spelen en dus alleen maar effecten ging gebruiken....en wat een toeval dat ze allemaal in Californie woonde..dus dachten ze :" hey laten we een bands oprichten! maar 10 gasten is 1 band is best wel veel dus hebben ze zich maar gesplitst in Deftones en Korn...en toen heeft iedereen ze nagedaan.
ik meen me te herinderen dat de definitie Nu-metal..zo genoemd is omdat op een gegeven moment een paar metal gasten,rap ook leuk vonden,en een ander groepje niet echt gitaar kon spelen en dus alleen maar effecten ging gebruiken....en wat een toeval dat ze allemaal in Californie woonde..dus dachten ze :" hey laten we een bands oprichten! maar 10 gasten is 1 band is best wel veel dus hebben ze zich maar gesplitst in Deftones en Korn...en toen heeft iedereen ze nagedaan.
Multiculturalism is no blessing; rather, it is a disease - a plague on all of humanity.
We come back, Odin comes back. From Odin we came, to Odin we shall go. Hail Odin. Fight for life and death!
We come back, Odin comes back. From Odin we came, to Odin we shall go. Hail Odin. Fight for life and death!
alles wat tegenwoordig niet in een ander hokje (bv black, death, heavy) te stoppen is wordt al snel nu-metal genoemd. Vandaar dat praktisch niemand overeenkomsten kan noemen tussen bands die nu-metal genoemd worden.Tim Cunningham schreef:Ik zou eens graag weten wat de definitie van nu-metal is?
Ik vind Slipknot wel goed maar dat is sowieso al geen Nu-Metal. SoaD vind ik ook goed maar vind ik net zo min Nu-Metal. Evanescence ken ik slecht. Alleen de single die ze op MTV en TMF draaien en ik moet zeggen dat ik dat wel weer een goed nummer vind. Linkin Park enzo vind ik daarentegen grote bagger.
I came not to send peace...but a sword...And I have made...WAR!
Nou ja,voor iemand die nog nooit albums van Iron heeft gehoord (Zoals ik) is zo'n album als Edward the Great zeker niet overbodig,vind hem erg cool om te luisternTokus schreef:[..]
sorry?
niet goed opgelet?
het is toch echt niet dezelfde box.
ja, die Edward The Great verzamelcd (nee, geen box) is redelijk overbodig, de rest is gewoon kwaliteitsspul.
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
Re: NU Metal
Hoezo niet? Er zijn genoeg bands die onder de zogenaamde nu-metal gerekend worden die ik graag luister en moet ik dan meteen een niet-echte-metal fan zijn?icedearth schreef:Zo dit is wel ff een kei hard onderwerp maar wie heeft hier onder ons een fikse hekel aan NU-metal?????
- Tim Cunningham
Zie, hier heb je het al...sommigen vinden Slipknot nu-metal andere niet
Sommigen vinden SOAD goed, anderen niet...
Stop toch eens met in hokjes te denken...luister naar band per band en beslis voor jezelf of je het goed vindt of niet...
Sommigen vinden SOAD goed, anderen niet...
Stop toch eens met in hokjes te denken...luister naar band per band en beslis voor jezelf of je het goed vindt of niet...
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !
- BlizzardBeast