Black Metal Topic (nr 'minstens 20')

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » ma jun 06, 2005 4:50 pm

Judas Iscariot schreef:[..]

Het geeft alleen maar weer aan dat jij geen reet van 'echte' black metal snapt.
Los van de hele overtuiging en levensfilosofie etc. Volgens mij maakt dimmu op muziekaal niveau ook geen 'black', meer, hoor.

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » ma jun 06, 2005 4:51 pm

Judas Iscariot schreef:[..]

Debiel die je bent. Waarom denk je dat Darkthrone en zovele andere bands niet live optreden en zo? Omdat ze een hele andere kijk op black metal en hun muziek hebben dan Dimmu Borgir en dergelijke bands. Hou die zogenaamde wijsheden maar voor je.
En dan krijgen we dat stofzuiger verhaal weer. Kan je ook nog wat anders dan andere mensen napraten. Wat een bullshit. Het geeft alleen maar weer aan dat jij geen reet van 'echte' black metal snapt.
Kromgeslagen anaal geprenetreerde longhond. Dus als een band niet precies hetzelfde doet als Darkthrone en "al die andere bands" is het geen black-metal? Deze verklaring raakt kant noch wal.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » ma jun 06, 2005 4:53 pm

The Reckoning schreef:[..]


Kromgeslagen anaal geprenetreerde longhond. Dus als een band niet precies hetzelfde doet als Darkthrone en "al die andere bands" is het geen black-metal? Deze verklaring raakt kant noch wal.
Nee jouw 'Dimmu zal altijd black metal blijven' is lekker sterk. Wat nou als ze voortaam CD's alla Kane gaan uitbrengen?
Dat het 'beukt', 'sfeer' heeft en de bandleden met 'paint' lopen maakt het ook geen black.

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 06, 2005 4:56 pm

impaled succubus schreef:[..]
Dan mag jij mij gaan uitleggen waarom Dimmu black is. Muziekaal gezien gaat het iig nergens over.
Muzikaal heeft het inderdaad geen reet meer met black metal te maken. Een album als For All Tid misschien nog wel maar daarna namen de black metal invloeden in hun muziek steeds verder af. En sfeer zit er sowieso niet meer in. Metallica4Ever gooit hier en daar met het woord 'sfeer' terwijl er absoluut geen sprake is van een black metal sfeer.

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 06, 2005 4:57 pm

impaled succubus schreef:[..]
Los van de hele overtuiging en levensfilosofie etc. Volgens mij maakt dimmu op muziekaal niveau ook geen 'black', meer, hoor.
Dat zeg ik toch ook niet?
Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt.
Laatst gewijzigd door Judas Iscariot op ma jun 06, 2005 4:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma jun 06, 2005 4:57 pm

Glorior Belli mensen, Glorior Belli
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » ma jun 06, 2005 4:59 pm

Judas Iscariot schreef:[..]

Dat zeg ik toch ook niet? :?Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt.
In je laatste zin zeg jij 'echte black metal'. En gezien jouw betoog daarvoor over 'visie op muziek' etc. interpreteerde ik dat jij Dimmu muziekaal wel, enigsinds, onder black metal schaarde.

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 06, 2005 5:03 pm

The Reckoning schreef:[..]


Kromgeslagen anaal geprenetreerde longhond. Dus als een band niet precies hetzelfde doet als Darkthrone en "al die andere bands" is het geen black-metal? Deze verklaring raakt kant noch wal.
Kap maar met die CoenV imitaties, je zet jezelf compleet voor schut. En mijn post raakt kant noch wal? Hahaha, je bent nog dommer dan ik dacht. Vertel mij een waar ik zeg dat alle bands als Darkthrone moeten klinken, ik gaf het alleen als voorbeeld om jouw achterlijke conclusie te ontkrachten.
En wat bedoel je nou met als die andere bands? Doel je hiermee op alle andere black metal bands? Als jij vind dat al die bands hetzelfde klinken of dezelfde sfeer produceren bevestig je wat ik al dacht.
Laatst gewijzigd door Judas Iscariot op ma jun 06, 2005 5:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ThorWulf
Berichten: 491
Lid geworden op: ma mei 24, 2004 9:34 pm
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » ma jun 06, 2005 5:06 pm

ThorWulf schreef:Nieuwe Infernal War - Terrorfront.
Gruwlijk beukende cd, denk aan panzer division marduk on acid.

Sample: http://members.chello.nl/w.vanderplaat/ ... rfront.mp3
kuch!
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 06, 2005 5:06 pm

impaled succubus schreef:[..]
In je laatste zin zeg jij 'echte black metal'. En gezien jouw betoog daarvoor over 'visie op muziek' etc. interpreteerde ik dat jij Dimmu muziekaal wel, enigsinds, onder black metal schaarde.
De tweede alinea van mijn post. :wink:
Dat was een reactie op die 'op hol geslagen stofzuiger' opmerking, waarmee the reckoning 'echte' black metal bedoelde en dus niet dimmu borgir.

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » ma jun 06, 2005 5:08 pm

Judas Iscariot schreef:[..]

De tweede alinea van mijn post. :wink:
Dat was een reactie op die 'op hol geslagen stofzuiger' opmerking, waarmee the reckoning 'echte' black metal bedoelde en dus niet dimmu borgir.
Vluchtig overheen gelzen :oops:

@Erich: Ja Infernal War beukt. Als ik weer eens behoefte heb aan een nieuwe War black metal plaat ga ik zeker dat spul bestellen. [headbang]

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » ma jun 06, 2005 5:11 pm

Kunnen jullie internet-blackmetal-pubers niet gewoon eens jullie grote smoelen houden? Met jullie discussies die klinken als dit:

"Ik ben meer black dan jij"
'echt niet, ik nog meer'
"Pfff... ik ben ben zo black als de nacht"
'ik zo black als twee nachten!'
"Ik ben lekker altijd 1 keer meer black, necro en cult als jou!"

Flikker toch op man! Kutkinderen....Door lui als jullie krijg ik dus echt een steeds groter wordende afkeer van blackmetal zoals die vandaag de dag is.
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » ma jun 06, 2005 5:11 pm

Judas Iscariot schreef:[..]

Kap maar met die CoenV imitaties, je zet jezelf compleet voor schut. En mijn post raakt kant noch wal? Hahaha, je bent nog dommer dan ik dacht. Vertel mij een waar ik zeg dat alle bands als Darkthrone moeten klinken, ik gaaf het alleen als voorbeeld om jouw achterlijke conclusie te ontkrachten.
En wat bedoel je nou met als die andere bands? Doel je hiermee op alle andere black metal bands? Als jij vind dat al die bands hetzelfde klinken of dezelfde sfeer produceren bevestig je wat ik al dacht.
Wat jij "bevestigt", kan mij allerminst iets schelen, evenals jou Nidfucker-immitatie. En met al die andere bands doel ik op de bands waarvan jij zegt dat ze geen live-optredens doen omdat ze anders niet black genoeg zijn. Ik vind Dimmu nog wel black, ookal zijn ze niet meer zo "trui" als voorheen.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » ma jun 06, 2005 5:12 pm

Poggwyd schreef:Kunnen jullie internet-blackmetal-pubers niet gewoon eens jullie grote smoelen houden? Met jullie discussies die klinken als dit:

"Ik ben meer black dan jij"
'echt niet, ik nog meer'
"Pfff... ik ben ben zo black als de nacht"
'ik zo black als twee nachten!'
"Ik ben lekker altijd 1 keer meer black, necro en cult als jou!"

Flikker toch op man! Kutkinderen....Door lui als jullie krijg ik dus echt een steeds groter wordende afkeer van blackmetal zoals die vandaag de dag is.
Ok.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » ma jun 06, 2005 5:15 pm

The Reckoning schreef:[..]


Wat jij "bevestigt", kan mij allerminst iets schelen, evenals jou Nidfucker-immitatie. En met al die andere bands doel ik op de bands waarvan jij zegt dat ze geen live-optredens doen omdat ze anders niet black genoeg zijn. Ik vind Dimmu nog wel black, ookal zijn ze niet meer zo "trui" als voorheen.
Voorzover Dimmu ooit 'trui' geweest is. :roll:

Maar goed had je nou nog een zinnige uitleg voor mij waarom jij Dimmu, nog steeds, black vindt?

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » ma jun 06, 2005 5:19 pm

impaled succubus schreef:[..]
Voorzover Dimmu ooit 'trui' geweest is. :roll:
:)
impaled succubus schreef:[..]
Maar goed had je nou nog een zinnige uitleg voor mij waarom jij Dimmu, nog steeds, black vindt?
Nee, mag niet meer van Pogg.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma jun 06, 2005 5:20 pm

Poggwyd schreef:
Flikker toch op man! Kutkinderen....Door lui als jullie krijg ik dus echt een steeds groter wordende afkeer van blackmetal zoals die vandaag de dag is.
Je moet je niet zo laten beinvloeden door die BM kinderen....

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » ma jun 06, 2005 5:20 pm

Poggwyd schreef: "Pfff... ik ben zo black als de nacht"
"ik zo black als twee nachten!"
:lol:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25348
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 06, 2005 5:21 pm

The Reckoning schreef:[..]


Kromgeslagen anaal geprenetreerde longhond. Dus als een band niet precies hetzelfde doet als Darkthrone en "al die andere bands" is het geen black-metal? Deze verklaring raakt kant noch wal.
haha, wat ben jij toch een volslagen idioot menneke..
dat constante gescheld, kerel..laat je niet zo opjutten en gedraag je niet zo stoer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25348
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 06, 2005 5:23 pm

ThorWulf schreef:[..]


kuch!

dat nieuwe nummer klinkt wederom fantastisch.
ik vond Infernal SS en die split met Warhead al prachtig, maar dat rost alles eruit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Marte
Berichten: 263
Lid geworden op: za jun 04, 2005 8:36 pm
Locatie: Het Diepe Zuiden (Maastricht)

Bericht door Marte » ma jun 06, 2005 5:46 pm

Terug naar 't originele topic:
impaled succubus schreef:[..]
Check: Weltbrand, Dimensional Psychosis, Meridian en Thee Maldoror Kollective
Ik ga ze uitchecken. :)

En voor mij is Dimmu Borgir niet black maar ik vond hun album Stormblast best wel ok, ik heb Cradle of Filth in dat 'genre' (als je 't zo kunt noemen) symfonische muziek met black metal vocalen gewoon altijd 'n stuk origineler and creatiever gevonden. En ja ik ben best wel fan van Cradle of Filth ouwe stijl voornamelijk. En ja ik was ooit ook puber en kocht de cd Nemesis Divina van Satyricon ipv Cradle's Dusk and her Embrace puur omda'k dacht dat Satyricon 'echte' black metal was en Cradle dankzij hun populairiteit melodieuze softe bagger. Maar je groeit eroverheen hoor. :P
And after all the dust will cover us all...
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » ma jun 06, 2005 6:00 pm

Is die nieuwe van Pantheon (Aryan Rebirth) wat?

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » ma jun 06, 2005 6:03 pm

Draconian schreef:Wat vinden de mensen hier eigenlijk van December Wolves? Ik heb het album Completely Dehumanized nog eens opgezet en dat blijft toch een bijzonder aangenaam schijfje. Het laatste wapenfeit van de band was het overtuigende Blasterpiece Theatre, maar toen is het stil geworden rondom de band. Verwacht gedisciplineerde, industrial-achtige black metal, die alles en iedereen omver rost. Een soort kruising tussen Aborym en Disiplin.
:o Dit moet ik horen!

Gebruikersavatar
Marte
Berichten: 263
Lid geworden op: za jun 04, 2005 8:36 pm
Locatie: Het Diepe Zuiden (Maastricht)

Bericht door Marte » ma jun 06, 2005 6:07 pm

Hellhammer schreef:Is die nieuwe van Pantheon (Aryan Rebirth) wat?
Pantheon is niet echt m'n favoriete NS black metal band, dus ik heb me er niet zo in verdiept, ik zou 't dus kortom niet weten. Kristallnacht & Seigneur Voland vind ik persoonlijk hele goeie NS black metal om daar even op door te gaan, beide bands bestaan geloof ik niet meer. Ik heb toch wat moeite met 't extremisme binnen die stroming dus ik hou 't niet zo scherp in de gaten, maar dit gelul over denkbeelden en in hoeverre dat je smaak beinvloedt horen idd niet in 'n puur muziek gericht topic thuis.
And after all the dust will cover us all...
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » ma jun 06, 2005 6:15 pm

Marte schreef:Terug naar 't originele topic:

[..]

En ja ik was ooit ook puber en kocht de cd Nemesis Divina van Satyricon ipv Cradle's Dusk and her Embrace puur omda'k dacht dat Satyricon 'echte' black metal was en Cradle dankzij hun populairiteit melodieuze softe bagger. Maar je groeit eroverheen hoor. :P
Wat vind jij Satyricon dan spelen?
Voor mij is Satyricon namelijk gewoon black metal en al helemaal nemesis divina.
Die intro is zowat een stereotype voor bm. Maar dat is helemaal mijn mening.

[edit] wat een prachtige 3 zinnige post die gewoon in 1 regel samen te vatten is.

Gebruikersavatar
Marte
Berichten: 263
Lid geworden op: za jun 04, 2005 8:36 pm
Locatie: Het Diepe Zuiden (Maastricht)

Bericht door Marte » ma jun 06, 2005 6:19 pm

banisher schreef:[..]


Wat vind jij Satyricon dan spelen?
Voor mij is Satyricon namelijk gewoon black metal en al helemaal nemesis divina.
Die intro is zowat een stereotype voor bm. Maar dat is helemaal mijn mening.

[edit] wat een prachtige 3 zinnige post die gewoon in 1 regel samen te vatten is.
Ik zeg toch net dat ze black metal spelen? :P Ik vond als puber Cradle of Filth te commercieel ingesteld. Ik vind overigens beide bands goed, Nemesis Divina is m'n eerste black metal album dus daar heb ik wel bijzondere herinneringen aan. :) Maar blijkbaar vond ik Cradle of Filth niet 'tr00' genoeg ofzo, ik weet ook niet precies meer wat ik dacht, was nog maar 14 ofzo. :D
And after all the dust will cover us all...
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » ma jun 06, 2005 6:34 pm

Vertel je mening die je er dezer dagen op na houdt dan erover?
En sorry, dan las k waarschijnlijk je post gewoon verkeerd.Niets mis met satyricon-ND namelijk.

Gebruikersavatar
Marte
Berichten: 263
Lid geworden op: za jun 04, 2005 8:36 pm
Locatie: Het Diepe Zuiden (Maastricht)

Bericht door Marte » ma jun 06, 2005 6:39 pm

banisher schreef:Vertel je mening die je er dezer dagen op na houdt dan erover?
En sorry, dan las k waarschijnlijk je post gewoon verkeerd.Niets mis met satyricon-ND namelijk.
Dezer dagen luister ik naar van alles waar ik van gehoord heb en me om de 1 of andere reden aanspreekt, of dat nou is omdat 't duistere muziek is of omdat men heel orgineel bezig is of gewoon lekkere thrash riffs speelt. En dan beoordeel ik puur de muziek, als ik de muziek goed vind ga ik me d'r verder in verdiepen, vind ik 't bagger dan niet. Als anderen die 'n beetje mijn smaak hebben me dingen aanraden ben ik altijd bereid 't uit te checken en ik beperk me zeker niet to underground black metal. In m'n cd collectie kom je zelfs 'n cd van Flogging Molly tegen, dat heeft echt niet veel met metal meer te maken. :P

Oh en Satyricon (vooral ouwe stijl) is idd black metal vind ik hoor. :wink:
And after all the dust will cover us all...
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » ma jun 06, 2005 7:32 pm

Marte schreef: En voor mij is Dimmu Borgir niet black maar ik vond hun album Stormblast best wel ok, ik heb Cradle of Filth in dat 'genre' (als je 't zo kunt noemen) symfonische muziek met black metal vocalen gewoon altijd 'n stuk origineler and creatiever gevonden. En ja ik ben best wel fan van Cradle of Filth ouwe stijl voornamelijk. En ja ik was ooit ook puber en kocht de cd Nemesis Divina van Satyricon ipv Cradle's Dusk and her Embrace puur omda'k dacht dat Satyricon 'echte' black metal was en Cradle dankzij hun populairiteit melodieuze softe bagger. Maar je groeit eroverheen hoor. :P
Ik wil niet weer vervelend lopen doen, maar volgens de officiele site:
Q) Is Dimmu Borgir still a Black Metal band?
A) Of course it is.
Q) How do you define the term "Black Metal" ?
A) What we do it's still Black Metal, it's even more Black Metal than before because it's more extreme. In all ways it's more Black Metal. We still talk about the same things. It's more Black Metal, more Satanic. We are a Satanic band.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » ma jun 06, 2005 7:34 pm

Houd eens op met dit idiote: "nee, ik heb gelijk. Nee, ik heb gelijk."

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » ma jun 06, 2005 7:34 pm

Nu zeg ik ECHT niks meer. :)
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Gebruikersavatar
Omina Mortis
Berichten: 678
Lid geworden op: di dec 09, 2003 1:59 pm
Locatie: Het mortuarium

Bericht door Omina Mortis » ma jun 06, 2005 7:40 pm

Omdat Dimmu Borgir van zichzelf vindt dat het black metal is, hoeft dat niet voor anderen ook zo te zijn, hoor.

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 06, 2005 7:47 pm

iscariah schreef:Houd eens op met dit idiote: "nee, ik heb gelijk. Nee, ik heb gelijk."
Dat is net ook al gepost.

Obiit
Berichten: 159
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 10:24 am

Bericht door Obiit » ma jun 06, 2005 7:59 pm

The Reckoning schreef:Nu zeg ik ECHT niks meer. :)
Ok.

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 06, 2005 8:05 pm

Denk je alles gehad te hebben...

Gebruikersavatar
Dominia_Burning Witch
Berichten: 105
Lid geworden op: za jun 04, 2005 5:53 pm
Locatie: Roelofarendsveen

Bericht door Dominia_Burning Witch » ma jun 06, 2005 8:22 pm

Judas Iscariot schreef:Denk je alles gehad te hebben...
.....krijg je dit weer :lol:
Heard the one about the dyslexic devil worshipper? He sold his soul to Santa....

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » ma jun 06, 2005 8:33 pm

HAHAHAHAHAHAHAHAHA ROelofarendsveen? sorry?!!
oke, ik heb nog NOOIT, maar dan ook echt nog NOOIT iemand in dit dorp gezien dat een beetje 'metal' achtig overkomt. AUB ZEG!

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 06, 2005 8:46 pm

The Reckoning schreef:[..]
Altijd handig zo'n subjectieve bron.
Het zal me eerlijk gezegd een worst wezen of dimmu borgir black metal is. De discussie is een beetje afgedreven. Genoeg hierover.

Heeft iemand de nieuwe Woods Infinity al gehoord? Ik heb even dat sample nummer gedownload en ik moet toch zeggen dat het wel een aparte band is. Allereerst moet ik er misschien bij vermelden dat ik nog nooit iets van deze band gehoord heb dus ik kan het niet vergelijken met eerder werk.
Wat me met name opvalt zijn de onvoorspelbare doch zeer lekker in het gehoord liggende akkoordenschema's en aparte melodieen. Dit is natuurlijk een goede zaak omdat dit de spanning in de muziek alleen maar ten goede kan komen. De drums beperken zich voornamelijk tot een midtempo ritme maar het is meer dan alleen maar het standaard basisritme. Dan komen we bij de zang. Deze is zo apart en eigenlijk gewoon absurd. Het is te vergelijken met bijvoorbeeld de zang van de band Silencer alleen dan met een meer humoristische insteek.
Ik heb ook een nummer gehoord van het nieuwe album waarin hij allemaal meisjesnamen opnoemt en wat rare zinnen loopt te brabbelen. De teksten zullen dus ook wel wat vreemd zijn. Geen probleem voor mij. Al moet ik nog wel een beetje aan de zang wennen. De productie is ook in orde. Ik denk niet dat ik deze release ga aanschaffen, het is niet helemaal mijn smaak, maar ik weet zeker dat er wel liefhebbers van deze band zijn. Iemand anders nog ervaringen met WOI?

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 06, 2005 8:48 pm

banisher schreef:HAHAHAHAHAHAHAHAHA ROelofarendsveen? sorry?!!
oke, ik heb nog NOOIT, maar dan ook echt nog NOOIT iemand in dit dorp gezien dat een beetje 'metal' achtig overkomt. AUB ZEG!
Ska is het helemaal daar in Roelofarendsveen volgens mij hehe.

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Bericht door Oak » ma jun 06, 2005 8:53 pm

The Reckoning schreef: Q) How do you define the term "Black Metal" ?
A) What we do it's still Black Metal (1), it's even more Black Metal (2) than before because it's more extreme. In all ways it's more Black Metal (3). We still talk about the same things. It's more Black Metal (4), more Satanic (5). We are a Satanic band (6).
it's still black metal
it's even more black metal
it's more black metal
it's more black metal
more satanic
we are satanic

In een tekst van nog niet eens drie regels...
En dan hebben ze nog niet eens een antwoord gegeven op de vraag.

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » ma jun 06, 2005 8:54 pm

daar sla je zomaar de spijker op zn kop!

Vergeet nu metal niet en wat enkele bekende heavy/power metal bandjes
iron maiden,pantera,metallica..
boeren metal dus

Obiit
Berichten: 159
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 10:24 am

Bericht door Obiit » ma jun 06, 2005 9:55 pm

Judas Iscariot schreef:[..]

Altijd handig zo'n subjectieve bron.
Het zal me eerlijk gezegd een worst wezen of dimmu borgir black metal is. De discussie is een beetje afgedreven. Genoeg hierover.

Heeft iemand de nieuwe Woods Infinity al gehoord? Ik heb even dat sample nummer gedownload en ik moet toch zeggen dat het wel een aparte band is. Allereerst moet ik er misschien bij vermelden dat ik nog nooit iets van deze band gehoord heb dus ik kan het niet vergelijken met eerder werk.
Wat me met name opvalt zijn de onvoorspelbare doch zeer lekker in het gehoord liggende akkoordenschema's en aparte melodieen. Dit is natuurlijk een goede zaak omdat dit de spanning in de muziek alleen maar ten goede kan komen. De drums beperken zich voornamelijk tot een midtempo ritme maar het is meer dan alleen maar het standaard basisritme. Dan komen we bij de zang. Deze is zo apart en eigenlijk gewoon absurd. Het is te vergelijken met bijvoorbeeld de zang van de band Silencer alleen dan met een meer humoristische insteek.
Ik heb ook een nummer gehoord van het nieuwe album waarin hij allemaal meisjesnamen opnoemt en wat rare zinnen loopt te brabbelen. De teksten zullen dus ook wel wat vreemd zijn. Geen probleem voor mij. Al moet ik nog wel een beetje aan de zang wennen. De productie is ook in orde. Ik denk niet dat ik deze release ga aanschaffen, het is niet helemaal mijn smaak, maar ik weet zeker dat er wel liefhebbers van deze band zijn. Iemand anders nog ervaringen met WOI?
Ja.

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 06, 2005 10:10 pm

Kanker toch op

Gebruikersavatar
Marte
Berichten: 263
Lid geworden op: za jun 04, 2005 8:36 pm
Locatie: Het Diepe Zuiden (Maastricht)

Bericht door Marte » ma jun 06, 2005 10:22 pm

Hmm ergens 'n sample oid da'k van dit Woods of Infinity can downloaden? Om maar weer even on topic en serieus te blijven.
And after all the dust will cover us all...
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » ma jun 06, 2005 10:33 pm

Marte schreef:Hmm ergens 'n sample oid da'k van dit Woods of Infinity can downloaden? Om maar weer even on topic en serieus te blijven.
Probeer hier eens http://www.woi.cjb.net/
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 06, 2005 10:34 pm

Oja, die was ik vergeten.
http://thr.horde.se/sounds/02-Kold.mp3

Gebruikersavatar
Marte
Berichten: 263
Lid geworden op: za jun 04, 2005 8:36 pm
Locatie: Het Diepe Zuiden (Maastricht)

Bericht door Marte » ma jun 06, 2005 10:37 pm

Heb hun site al geprobeerd, niet echt 'n concrete sample kunnen vinden en ook niet op de site van hun label maar ik geloof da'k Hakan van Total Holocaust Records nog op m'n MSN lijst ergens heb staan. Anders probeer ik maar ff 1 nummer van SoulSeek ofzo te halen, nood breekt wetten. Als ik 't echt wil horen. :P

Edit: dank U voor de sample/mp3 *downloadt*

Edit nummer2: Woods of Infinity is best wel goed eigenlijk, best origineel, vreemde geluidjes, zuivere koorzong in de achtergrond, mooie baslijntjes, traag en slepend, ja ik mag dit wel. Enneh is dat 1 of ander kinderliedje als outro? Haha. Ik heb trouwens 'n mp3 van Pantheon gevonden ( http://www.thepaganfront.com/music/Pant ... enheit.mp3 ) die ga ik dadelijk beluisteren en ff kijken of ik 't wat vind. Mij schoot zojuist Absurds laatste album Totenlieder te binnen ik vond die cd behoorlijk sterk, kan ff geen mp3 van ze vinden.

En edit nummertje 3: Pantheon heeft op zich aardige ideetjes maar de uitwerking is beneden de maat en vrij doorsnee. Het nummer duurt veel te lang wat ik net hoorde, de drums klinken of er op 'n triangel en paar potten en pannen wordt gespeeld en de gitaarriffjes zijn in de rustigere gedeelten vaak tegen 't valse (of gewoon vals :P ) aan. Niet geweldig. Kreeg ook geen gevoel dat hier nou veel sfeer werd geschapen.
And after all the dust will cover us all...
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]

Gebruikersavatar
ik stamp je kapot
Berichten: 920
Lid geworden op: zo okt 27, 2002 4:29 pm
Locatie: Arnhem - spijkerkwartier
Contacteer:

Bericht door ik stamp je kapot » di jun 07, 2005 11:40 am

Voor de mensen die van morbide obscure black metal houden met bezwerende sfeer en zeer aparte vocalen......

ik heb de 2 cd's van Urfaust nog in de aanbieding:


hier de review van het eerste album:

Urfaust - Geist ist Teufel (CD/LP/MC 2004)

Selten zuvor hat eine Veröffentlichung mich dermaßen beschäftigt, wie das vorliegende Erstlingswerk vom holländischen Duo Urfaust. Nachtraaf und Willem (unter anderem auch in Projekten wie Fluisterwoud tätig) sind laut ihrem Label obskurer, eigenständiger Black Metal und diese Bezeichnung ist, im Gegensatz zu vielen anderen Retortenbands, die als obskur bezeichnet werden, sogar ein klein wenig untertrieben. Warum dem so ist, versuche ich zu erklären.
Klar, auch diese Gruppe setzt auf das üblich rohe Klanggewand, sprich kein Bass, rohes, monotones Gitarrensäuseln sowie ein druckvolles Schlagwerk aus der Dose, hier etwas lauter als auf anderen Releases zu Werke gehend. [Edit: Hierbei handelt es sich um echte Drums] Aber es sind vor allem die extremen Vocals, die dieses minimalistische Album so unglaublich reizvoll machen. Da werden zuerst die Stimmbänder à la Wigrid tüchtigst malträtiert, um dann in einen unheilschwangeren klaren Gesang überzugehen, der herrlich geisteskrank wirkt und auf den ersten Lauscher auch gar nicht so richtig zum kalten Rest passen will. Je öfter man allerdings "Geist ist Teufel" über sich ergehen lässt, desto mehr wächst die Überzeugung, dass Urfaust das Richtige getan haben. Gleich das erste Stück fesselt von Beginn an: Ein simples, langsames Riff, dazu der Drumimitator. Wenige Sekunden später bricht der Sänger aus sich heraus und bietet seinen unendlichen Schmerz in all seinen stimmlichen Möglichkeiten dar, völlig egal, ob's zum Rest passt oder nicht (meistens tut es das). Er ist fast den ganzen Song über in seinem Ausnahmezustand zu vernehmen, kaum legt er eine Pause ein, geht es schon wieder los. Habe ich eigentlich schon erwähnt, dass sich an den Melodien bzw. dem Tempo des Liedes kein bisschen was ändert, es aber im Endeffekt Jacke wie Hose ist, da dies dem weltfremden Charakter noch zusätzlich Feuer gibt? Nicht dass dies die einzige Nummer wäre, auf welcher solche Geschehnisse ihren Lauf nehmen. Nein! Willem scheut keineswegs davor zurück, sogar dem ansonsten eher öden Intro (eine Art orchestrales Chaos mit vielen Fanfareneinsätzen, dem Titeltrack sehr ähnlich) seinen kaputten Stempel aufzudrücken. Genau das zeichnet die Musik der beiden aus und macht sie obendrein so genial.
Es stimmt einfach alles, vom ersten bis zum allerletzten Ton weiß die Platte beim geneigten Hörer stille Begeisterung, mitunter auch grenzenlose Verwunderung über dieses extraterrestrische, ja unwirkliche Album hervorzurufen. Ich wage es trotzdem zu behaupten, dass hiermit der Höhepunkt ihres Schaffens erreicht wurde, es somit nur bergab gehen kann. Von Hoffen hat hier jedoch keiner was gesagt...


10/10



hier 2 reviews van de site van Aquarius records:


URFAUST Geist ist Teufel (Goatawarex)

I know we always talk about records being "the weirdest ever" or "the most retarded ever" or the ubiquitous "so fucked", but any band we ever said that about before, must now take a step back, give up the crown, and bow before the new masters of the weird, the retarded, the fucked and the supremely damaged and demented. Dutch black metallers Urfaust carry the blackened torch of ultra cult, totally personal, and weird as fuck black metal into infinity with this record. Imagine an opera singer, wandering drunkenly down the street, ducking into a Karaoke bar, only to discover that the back up band is Burzum or Woodtemple or some other stumbling droney black metal outfit, and thus proceeds to CROON maniacally atop their grim fuzzy midtempo buzzing backing, in a ultra dramatic warble that is equal parts Ethel Merman, Devil Doll's Mr. Doctor and Tom Jones. Sometimes the music kicks up a notch into a pounding Viking style shanty, and the vocals follow right along, spat out in belligerent slurred shout / growl, and punctuated by occasional grunts and wild warbling wooooooaaaaahhhh's. The vocals occasionally get even weirder, becoming a wild banshee like falsetto shriek before slipping back into that campy warbly croon. Sounds goofy and it is, but it's also totally compelling and emotional, dark and weirdly wonderfully creepy. And these songs are strangely catchy and will totally get stuck in your head. Every once in a while since we got this in, I'll find myself humming something to myself trying to figure out what it is only to realize it's Urfaust! Holy shit! How often does that happen? With some demented BM band?! As if that wasn't enough, toward the end of the record things get REALLY weird. The second to last track is an extended mournful epic, just minor key strings, majestic and sorrowful, a slowly shifting doomscape, and the vocals fit perfectly here, like a damned and doomed heartbroken shell of a man, standing alone at the edge of the world, staring into the abyss wailing and moaning his anguish, in that by now unmistakable hyper dramatic caterwaul. Then the final track comes out of nowhere and finishes things off with a tranquil swirl, an instrumental new age-y swoosh, all warm and dreamy and blissed out, like the Orb or maybe Labradford, What the fuck?! I LOVE IT!! This is definitely my current favorite black metal record! And for those of you who think this does indeed sound absolutely essential (which it is!) and really want to go for it, we also have the other Urfasut record in stock, to be reviewed next list!

MPEG Stream: "Drudenfuss" http://aquariusrecords.org/audio/urfaustgeist2.m3u

MPEG Stream: "Auszug Aller Todlich Feinen Krafte"
http://aquariusrecords.org/audio/urfaustgeist3.m3u

URFAUST Verraterischer, nichtswurdiger Geist (Goatowarex)

Some of you somehow missed out on the first Urfaust record we reviewed a few lists back. How anyone missed it is a complete mystery, I mean, c'mon, how could you overlook a band described as an opera singer, wandering drunkenly down the street, who ducks into a live Karaoke bar, only to discover that the backup band is something like Burzum or Woodtemple, and thus proceeds to CROON maniacally atop their grim fuzzy midtempo buzzing backing, in an ultra dramatic warble that is equal parts Ethel Merman, Devil Doll's Mr. Doctor and Tom Jones?? Maybe you guys just needed a little reminder. Maybe you didn't read the part that said ETHEL MERMAN FRONTING FUCKING BURZUM!!! Holy crap! We wouldn't even have to hear it! Urfaust have to be the most damaged and demented and plain peculiar black metal band around. And it's not just the vocals (which we also now realize also remind us a bit of Morrissey), although they are one of the most amazing parts of the package. The band itself play their Burzum-y black metal to perfection, but they manage to take that black metal buzz and wrap it in layer after layer of affects and distortion, giving the whole thing a druggy, blissed out Spacemen 3 vibe. This is tripped out, drugged up, otherworldly, stumbling loping black metal perfection. The record opens up with a haunting 13 minute ambient soundscape of moaning cellos and creepy otherworldly strings before they all explode into a burst of martial brass and percussion. moments before a swarm of buzzing guitars attack, and the vocalist climbs atop them, like a wailing warrior riding a flying dragon. The songs on this record are much dronier and more hypnotic than the first record, riffs melt into one other, effects smear the whole thing into a slithering squirming mass of buzz and fuzz and moan. Halfway through the record, we get another 10+ minute breather, another gorgeously serene ambient drone, that drifts and shifts before agitated strings join in and the whole thing collpases back into a thick black metal lope. We didn't think it was possible for this record to be better than the first, and maybe it's not 'better', maybe it's just different, but WOW is this weird and baffling and totally brilliant stuff. Together, the two Urfaust records make quite possibly the ultimate outsider black metal document.

MPEG Stream: "Ragnarok Mystifier"
http://aquariusrecords.org/audio/urfaustragnarok.m3u

MPEG Stream: "Gespinnst Des Verderbens"
http://aquariusrecords.org/audio/urfaustgespinnst.m3u

MPEG Stream: "Der Gottesverrachter"
http://aquariusrecords.org/audio/urrfaustdergott.m3u


de mp3's zijn wel van redelijk beroerde kwaliteit, maar goed.. je krijgt een idee..


stuur maar een pm bij interesse
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....

GRABS IT OVER HIS HEAD....

FOURTY GALLONS OF PETROL....

GONNA BURN YOU ALL DEAD....

Gebruikersavatar
Marte
Berichten: 263
Lid geworden op: za jun 04, 2005 8:36 pm
Locatie: Het Diepe Zuiden (Maastricht)

Bericht door Marte » di jun 07, 2005 12:22 pm

And after all the dust will cover us all...
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » di jun 07, 2005 2:29 pm

Marte schreef:[..]


. Kristallnacht & Seigneur Voland vind ik persoonlijk hele goeie NS black metal om daar even op door te gaan, beide bands bestaan geloof ik niet meer. Ik heb toch wat moeite met 't extremisme binnen die stroming dus ik hou 't niet zo scherp in de gaten, maar dit gelul over denkbeelden en in hoeverre dat je smaak beinvloedt horen idd niet in 'n puur muziek gericht topic thuis.
Seigneur Voland is een van mijn favoriette bands. Geniale muziek. Ik vind zelf ook Frostkrieg en Bilskirnir gave militante bandjes.

In hoe verre je bij black metal muziek en ideologie los van elkaar kan zien valt te betwisten.
The Reckoning schreef:[..]
Ja en als de Backtstreet Boys van zichzelf vinden dat ze gore grind maken is dat ook zo.
Judas Iscariot schreef:[..]

Heeft iemand de nieuwe Woods Infinity al gehoord? Ik heb even dat sample nummer gedownload en ik moet toch zeggen dat het wel een aparte band is. Allereerst moet ik er misschien bij vermelden dat ik nog nooit iets van deze band gehoord heb dus ik kan het niet vergelijken met eerder werk.
Wat me met name opvalt zijn de onvoorspelbare doch zeer lekker in het gehoord liggende akkoordenschema's en aparte melodieen. Dit is natuurlijk een goede zaak omdat dit de spanning in de muziek alleen maar ten goede kan komen. De drums beperken zich voornamelijk tot een midtempo ritme maar het is meer dan alleen maar het standaard basisritme. Dan komen we bij de zang. Deze is zo apart en eigenlijk gewoon absurd. Het is te vergelijken met bijvoorbeeld de zang van de band Silencer alleen dan met een meer humoristische insteek.
Ik heb ook een nummer gehoord van het nieuwe album waarin hij allemaal meisjesnamen opnoemt en wat rare zinnen loopt te brabbelen. De teksten zullen dus ook wel wat vreemd zijn. Geen probleem voor mij. Al moet ik nog wel een beetje aan de zang wennen. De productie is ook in orde. Ik denk niet dat ik deze release ga aanschaffen, het is niet helemaal mijn smaak, maar ik weet zeker dat er wel liefhebbers van deze band zijn. Iemand anders nog ervaringen met WOI?
Ik heb zelf bijde CD's, de 7", twee split 7" met ze en een demo tape; Erg toffe band.

Ik heb die laatste CD nog niet erg goed beluisterd maar tot nu toe vind ik dat hun beste werk tot nu toe.
W.o.I. is sowieso vrij geschifte muziek. De heren claimen pedofiel en geestelijk niet 100% te zijn. Ook zeggen zij dat iedere 'origineel', 'grappig' of 'ziek' elementje in hun muziek een diepere betekenis heeft en mee draagt aan hun (zieke)geestelijke ontplooiing. In hoe veere wij dit moeten geloven en de muziek niet 'gemaakt' is betwijfel ik sterk.
Het is iig vrij originele, fijne on-orthodoxe black metal.

Gesloten