Bericht
door Eru Iluvatar » do jun 09, 2005 3:09 pm
Speelde Metal Church 'Batalions' afgelopen zaterdag? Kan ik me niets vand herinneren, stom van me. Ik weet wel dat ze na een supergave filmische klassieke intro begonnen met de openingsnummers 'Ton Of Bricks' en 'Start The Fire', gevolgd door het openingsnummers van hun nieuwste album 'Leave Them Behind', die weer werd gevolgd door 'Watch The Children Pray' als ode aan wijlen David Wayne. Toen was het tijd voor ´Date With Poverty´ uit de Mike Howe periode. Daarna kwam ´The Dark´ en van het nieuwe album ´Cradle To Grave´. Ze sloten af met dé klassiekers van hun eerste album ´Gods Of Wrath´, ´Beyond The Black´ en natuurlijk ´Metal Church´.
Het hooptepunt van de dag was voor mij echt Metal Church, terwijl ik nog wel dacht dat het na het supergave, verfrissende (na al die ´extreme´metal) optreden van Accept (dé band samen met Metal Church waarvoor ik naar Bergum ben afgreist) niet beter kon worden.
Echt een supersympathieke band die superstrak speelt en een uitstekend charismatische frontman - Ronny Munroe. Ik was zeer benieuwd hoe Metal Church in deze nieuwe bezetting live zou klinken, bovendien had ik Metal Church ook nog nooit eerder live gezien, dus ik was ontzettend nieuwsgierig hoe het optreden zou zijn, vooral nadat ik op Internet had gelezen dat de Amerikaanse optredens volgens fans ook een groot succes waren. Mijn verwachtingen waren dus hooggespannen en ze zijn ook nog uitgekomen. Fantastisch! De band speelde fantastisch, Kirk Arrington achter de drums is volgens mij echt één van de beste drummers en de gitaarsolo´s waren ook fantastisch. Ronny Munroe heeft live echt een fantastische stem en zingt de klassiekers van ´Metal Church´ en ´The Dark´ net zo goed als David Wayne, zo niet beter. Wat me wel opviel is dat hij live wel wat anders zingt dan op ´Weight of the World´, hoewel dat niet negatief is. Die kerel is trouwens zeer charismatisch en sympathiek, hij kreeg de tent best goed mee, ondanks dat de meesten Metal Church over het algemeen niet kennen (neem ik aan gezien het jonge publiek vooraan). Ook gaaf toen Kurdt Vanderhoof, de leider van de band de nieuwe bandleden voorstelde en Munroe de veteranen van de band, Vanderhoof en Arrington.
Metal Church - Metal Church was ook de afsluiter en het hoogtepunt van het optreden. Het begon al goed met het lachje van Ronny Munroe (net als op het album - donders gaaf) en het laatste stuk dat je individueel de drums en gitaren hoort is ook zo gaaf.
In het Waldrock foldertje las ik dat Metal Church nog ging signeren, dat heb ik moeten missen, omdat ik beslist niets van Accept wilde missen, aangezien het hun enige optreden was wat ik in mijn leven kon zien (Metal Church signeerde tijdens Accept's optreden - best klote).
Ik had graag wel wat handtekeningen op mijn Metal Church - Fake Healer backpatch gehad. Gelukkig wel aan de eind van de dag een Metal Church tshirt gescoort, waarnaar ik al een jaar opzoek was. Fantastische dag.