ow dat dacht ik, zo klinkt het wel...Erynide schreef:[..]
Tanner ja.
Oke, ik ben in een geduldige bui en zeg het nog één keer.
Autumnal Winds van Tanner Anderson is geen doom.
Doom-metal II
- Master of Horror
- Master of Horror
Bagger, dat ken ik dan weer niet. Ik ga JF wel steeds leuker vinden, terwijl ik op DDD1 steeds dichter naar de bar schoof. Grappig.iscariah schreef:Jack Frost doet mij nog het meest denken aan het Duitse End Of Green. Alleen minder up-tempo rocknummers en met een wat meer baritone zang.
Pff... mietje.The Chosen schreef:Ik luister eigenlijk alleen maar Doom metal in de herfst en winter.

[quote="natassja"]een relatie zonder sex is geen liefde[/quote]
www.endofgreen.de
Kun je twee nummers streamen, momenteel zijn ze bezig aan hun vijfde CD (Dead End Dreaming).
Ze zijn trouwens klaar met opnemen, de mix wordt op dit moment gedaan.
De datum waarop de nieuwe uitkomt is ook bekend: 22 augustus 2005.
Kun je twee nummers streamen, momenteel zijn ze bezig aan hun vijfde CD (Dead End Dreaming).
Ze zijn trouwens klaar met opnemen, de mix wordt op dit moment gedaan.
De datum waarop de nieuwe uitkomt is ook bekend: 22 augustus 2005.
Disinter schreef:het doet me een beetje denken aan uhm... de zang van Tanzwut, beetje gitaarwerk van paradise lost ten tijde van One Second en uhm... tintjes van Type O en Sentenced. Maar goed, wat weet ik er nou helemaal vanaf.
End of Green moet ik nog uitzoeken. Ik luister het nu weer (Self Abusing Uglysex Ungod, that is) en tering wat een vette band zeg, ik ga ze steeds toffer vinden. De zang doet me hier en daar ook aan de Sisters of Mercy denk! Heerlijk melancholisch! Iedereen die van 'zeikrock' (iscariah schreef:Jack Frost doet mij nog het meest denken aan het Duitse End Of Green. Alleen minder up-tempo rocknummers en met een wat meer baritone zang.

(EDIT: dank je iscariah voor de link

-
Ik kan me daar wat bij voorstellen ja. Maar je moet het dan ook niet als Funeral-doom zien. Bands als Moss leggen hun grens gewoon nog verder qua traagheid/extremiteit. Dit kan inderdaad op iets saais uitlopen. Maar een goed stuk extreme doom is geen enkel moment saai, hoe traag het ook is!
Welke cd van moss heb je geluisterd?
Welke cd van moss heb je geluisterd?
-
De Duitse Doom Rockers End Of Green zijn volledig klaar met hun vijfde CD: "Dead End Dreaming"
Releasedatum is 22 augustus 2005.

www.endofgreen.de
Releasedatum is 22 augustus 2005.

www.endofgreen.de
Blijft ook gewoon hun beste wat mij betreft...ze kunnen beter splitten, hier komen ze nooit meer over heen...deliverance schreef:ik zet net Angels of Distress op van Shape of Despair.... tering wat is dat toch een heerlijk album
Ik luister nu The Wounded, geen doom, maar jezus wat hangt er een doomy sfeertje op deze plaat...
Natural Born Negative
- Marte
Deinonychus is 1 van m'n favoriete doombands. 
Metal Archives: http://www.metal-archives.com/band.php?id=2339
Hun laatste cd is zeker aan te raden alleen heeft ie belachelijk lange songtitels.

Hun laatste cd is zeker aan te raden alleen heeft ie belachelijk lange songtitels.

And after all the dust will cover us all...
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]
Jep, Deinonychus is geniaal.. vooral dankzij de vocalen die zo extreem diep gaan! naar mijn mening 1 van de beste doom-bands van het moment.
Ik zit momenteel te genieten van My Shamefull. Iets heel anders dan Deinonychus, maar ook een aanrader. Zware monotone riffs en mompelende zang op de achtergrond, afgewisseld met wat hardere up-tempo stukken met grunts. gaat er nu goed, zo op de late avond
Ik zit momenteel te genieten van My Shamefull. Iets heel anders dan Deinonychus, maar ook een aanrader. Zware monotone riffs en mompelende zang op de achtergrond, afgewisseld met wat hardere up-tempo stukken met grunts. gaat er nu goed, zo op de late avond

Gaaf ja! die laatste cd is echt angstaanjagend! Meesterlijk gewoon...Marte schreef:Deinonychus is 1 van m'n favoriete doombands.
Natural Born Negative
-
hm... het kon mij nog niet al te zwaar boeien, ik moet hem (titel ff kwijtMendel schreef:Ik zit momenteel te genieten van My Shamefull. Iets heel anders dan Deinonychus, maar ook een aanrader. Zware monotone riffs en mompelende zang op de achtergrond, afgewisseld met wat hardere up-tempo stukken met grunts. gaat er nu goed, zo op de late avond

Wat vind men hier (doom-gerelateerd) van Sentenced. Ik vind het geen doomband, maar de teksten zijn toch wel behoorlijk negatief. Ze zetten imho een zeer doomy sfeer neer zelfs terwijl ze zat 'vrolijke' melodietjes hebben.
-
-
Gevaarlijke uitspraak. Er kunnen wel betere bands rondlopen waar nog minder mensen van gehoord hebben... Maar ik vind The Wounded wel gaaf.Kristof schreef:the wounded is nederlands meest onderschatte band
http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal
- XnegativeX
- Contacteer:
Helemaal mee eens! Ik heb alle 3 cd's van die gasten en alleen het laatste album vind ik wat minder. Maar die eerste 2...kippenvel!Bambix schreef:[..]
Ik luister nu The Wounded, geen doom, maar jezus wat hangt er een doomy sfeertje op deze plaat...
Ik zit nu Wannadie songs van Jack Frost weer eens te luisteren. Dit is echt DE manier om een leuke vrijdag avond te vergallen. Mijn humeur is nu helemaal aan gort. Toch knap dat een band, doormiddel van hun muziek, je gemoedstoestand zo weet aan te tasten.
Ik gooi straks A Murderous circus van Mourning beloveth even op. Eens kijken of die hetzelfde effect heeft.
...It could be better if we leave this world.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
uiteraard, ik overdrijf ook beetje om gewoon in de verf te zetten dat the wounded door veel mensen wordt onderschatTonger schreef:[..]
Gevaarlijke uitspraak. Er kunnen wel betere bands rondlopen waar nog minder mensen van gehoord hebben... Maar ik vind The Wounded wel gaaf.
oja tussen graspop en bospop in ben ik week thuis en gaan we (ik en vriend) eindeiljk ons doomnummer eens serieus opnemen en mixen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- thomaster87
- Contacteer:
Godverdomme, wat is dat toch een goede cd! Voor mij hebben ze zichzelf weer verbeterd. Ik herken wat je daar beschrijft. Ik vraag me af hoe zoiets live is...XnegativeX schreef:[..]
Ik zit nu Wannadie songs van Jack Frost weer eens te luisteren. Dit is echt DE manier om een leuke vrijdag avond te vergallen. Mijn humeur is nu helemaal aan gort. Toch knap dat een band, doormiddel van hun muziek, je gemoedstoestand zo weet aan te tasten.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!
- XnegativeX
- Contacteer:
Even een vraagje voor alle posters in dit topic...
Wat is het eigenlijk dat jullie zo aantrekt in doom metal?
Zijn jullie allemaal zulke zwaarmoedige zielen? Of is het iets anders?
Ik ben gewoon nieuwsgierig.
Wat is het eigenlijk dat jullie zo aantrekt in doom metal?
Zijn jullie allemaal zulke zwaarmoedige zielen? Of is het iets anders?
Ik ben gewoon nieuwsgierig.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik denk niet dat je persé (tijdelijk) depressief/down moet zijn om van doom te kunnen genieten, de één houd gewoon van vrolijke muziek, de andere van verdrietige. Het hangt er ook maar net vanaf hoe serieus je muziek neemt.. is het een vluchtige luisterbeurt? of laat je je volledig meesleuren?
Muziek is heel belangrijk voor me, op een boel manieren. Muziek is vooral (voor de meesten denk ik) een vorm van zelfreflectie, herkenning, je kan je emotie erin kwijt. Doom-metal is een stijl die me op de juiste manier weet te raken, vooral wanneer ik me kut voel ja. Ik luister dan ook niet alleen doom, maar ook een boel andere (metal)stijlen. het hangt maar net van mijn stemming af..
Muziek is heel belangrijk voor me, op een boel manieren. Muziek is vooral (voor de meesten denk ik) een vorm van zelfreflectie, herkenning, je kan je emotie erin kwijt. Doom-metal is een stijl die me op de juiste manier weet te raken, vooral wanneer ik me kut voel ja. Ik luister dan ook niet alleen doom, maar ook een boel andere (metal)stijlen. het hangt maar net van mijn stemming af..