Klimt 1918
Klimt 1918
Een voor mij vrij nieuwe band. Deze maand komt hun tweede full-length uit: Dopoguerra. Het eerdere werk heb ik net even gedownload, en ik kan wel zeggen dat het zeer degelijk klinkt.
Het is een Italiaanse band die eenzelfde soort stijl hanteerd als bijvoorbeeld Katatonia en Anathema (hun laatste albums dan).
Klimt1918.com
Het is een Italiaanse band die eenzelfde soort stijl hanteerd als bijvoorbeeld Katatonia en Anathema (hun laatste albums dan).
Klimt1918.com
- fetuskiller
- Contacteer:
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
katatonia gemixt met 80's invloeden van u2 nog wel
mijn mening:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1768
mijn mening:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1768
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Chucknorris
- Chucknorris
om even verder te gaan en te schoppen!
Het heerlijke aan klimt is dat het een italiaanse band is! Op de een of andere manier kunnen italianen muziek maken dat totaal anders is, altijd enigszinds opgewekt, of danserig, enthousiast (fuck ik ben slecht in verwoording!) het doet me ook een beetje denken aan Novembre. De gebroeders orlando hebben ook meegewerkt aan hun 1ste en 2e album, met een paar zangpartijen, ze hebben hierbij ook altijd het mixen etc. in handen gehad!
Het heerlijke aan klimt is dat het een italiaanse band is! Op de een of andere manier kunnen italianen muziek maken dat totaal anders is, altijd enigszinds opgewekt, of danserig, enthousiast (fuck ik ben slecht in verwoording!) het doet me ook een beetje denken aan Novembre. De gebroeders orlando hebben ook meegewerkt aan hun 1ste en 2e album, met een paar zangpartijen, ze hebben hierbij ook altijd het mixen etc. in handen gehad!
Ik heb je maar even vanuit het Dredg-topic gequote, anders wordt dat topic helemaal in de war geschopt.Chucknorris schreef:[..]
moet je zeker doen! gij moet ook klimt1918 beluisteren! zal je ook wel goed liggen!
Welk album is het meest representatief voor Klimt1918? Of is dat niet van toepassing op deze band?
Goed dat ik zo even op deze band gewezen wordt, want uit de bandnaam en cover van de cd had ik weinig goeds gedistilleerd. Ik dacht dat het weer één of andere overrated BMband was. Maar Katatonia en Anathema (en ook U2) spreekt me wel aan.
http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal
Afgelopen zaterdag kreeg ik de promo van Dopoguerra in mijn handen geduwd. Sindsdien een aantal keer niet al te aandachtig naar geluisterd, maar wat ik ervan meegekregen heb doet me heel sterk aan het oude U2 denken. Ik ben er nog niet helemaal aan uit of dat een goed of slecht teken is. Zo af en toe kan ik U2 namelijk heel erg waarderen, op andere momenten ben ik hun muziek helemaal beu.
Klimt1918 is echter geen tweede U2, hoewel ik overduidelijk overeenkomsten hoor nu ik Dopoguerra weer draai. Toch vind ik dit best fijne muziek, het weet me ergens al wel te raken. Ik vermoed dat het een kwestie van 'het moet nog even groeien' is.
Hoort deze band trouwens niet in de Non-Metal bands-sectie?
Klimt1918 is echter geen tweede U2, hoewel ik overduidelijk overeenkomsten hoor nu ik Dopoguerra weer draai. Toch vind ik dit best fijne muziek, het weet me ergens al wel te raken. Ik vermoed dat het een kwestie van 'het moet nog even groeien' is.
Hoort deze band trouwens niet in de Non-Metal bands-sectie?
- Chucknorris
- Chucknorris
ik zou je best doen!! Klimt1918's enige show in nederland (zou er eerst ook misschien helemaal niet van komen!).Vlammy schreef:Oh, ik wist niet eens dat ze dan zouden optreden! Dat wordt dan een 'misschien', waarschijnlijk is het niet haalbaar.
en the cure? ja klopt, ze hebben van alles wat, ook veel invloeden van de jaren 80.. MAAR wel alleen maar goede invloeden, geen sting of ub40 ofzo

- Chucknorris