Mee eens, tot en met cruelty vind ik het gaaf en tot daar heb ik de releases ook in huis. Maar om de een of andere reden draai ik ze nog maar heel zelden.impaled succubus schreef:[..]
Mag ik vragen wat Midian met black metal te maken heeft?![]()
Kijk van Cruelty, Dusk en V Empire kan ik er heel goed inkomen. Dat zijn drie crossover platen die gigantisch naar black metal nijgen. En Principle is een kille black metal plaat met gothic(keyboard/sfeer) invloeden.
Ik ben persoonlijk van mening dat Cradle met het vertrek van Barker, na Cruelty dus, haar kracht heeft verloren en bergafwaards is gegaan. Op From the Cradle waren opeens mierzoette keyboard partijen, langzamere toegankelijke drums en 'open' riffs te horen.
Black Metal Topic (nr 'minstens 20')
- Judas Iscariot
- XnegativeX
- Contacteer:
Wat vind men hier van de nieuwe Gehenna (WW)?
Ik vind het persoonlijk een heerlijke bak dissonante, duistere black metal. Er zal waarschijnlijk een hoop kritiek zijn op hoe de band niet meer klinkt zoals vroeger of op de moderne productie...
Maar je moet dit album gewoon op zichzelf beluisteren en het niet gaan vergelijken met hun andere albums.
En wat de productie betreft, die mag dan wel modern klinken maar hij is nogsteeds erg rauw.
Ik vind het persoonlijk een heerlijke bak dissonante, duistere black metal. Er zal waarschijnlijk een hoop kritiek zijn op hoe de band niet meer klinkt zoals vroeger of op de moderne productie...
Maar je moet dit album gewoon op zichzelf beluisteren en het niet gaan vergelijken met hun andere albums.
En wat de productie betreft, die mag dan wel modern klinken maar hij is nogsteeds erg rauw.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Onzin, die schijf is het beste wat Absurd ooit uitgepoept heeft. Jij begrijpt hem waarschijnlijk niet. De minimalistische composities stralen juist die energieke macht uit die Absurd nodig heeft.impaled succubus schreef:Ik heb vandaag voor het eerst in tijden weer eens Asgardsrei van Absurd aangezet. Jezus wat gaat die schijf nergens over. Die nummers zijn best langzaam en simpel en dan nog niet 'strak' of 'technisch' gespeeld. Dat nummers 'Germanien uber Alles' is natuurlijk wel stoer, qua tekst en sfeer enzo, maar opzich stelt dat schijfje echt niets voor.
Hoegaarden or die!
- impaled succubus
- impaled succubus
Ik vind juist die echt oude nummers erg sterk. Heerlijk fout, slecht gespeeld en vals maar wel erg pakkend en geniaal.Poggwyd schreef:[..]
Onzin, die schijf is het beste wat Absurd ooit uitgepoept heeft. Jij begrijpt hem waarschijnlijk niet. De minimalistische composities stralen juist die energieke macht uit die Absurd nodig heeft.
Gates of Heaven!
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik ben zelf totaal geen fan van hun oude werk. Maar hun nieuwe weet me zeker wel te raken. D'r zitten invloeden van het latere Satyricon en Craft in.impaled succubus schreef:Ik ben na First Spell afgehaakt en die schijf stelt volgens mij al niets voor. Maar als ik de kans krijg zal ik 'm aan een luister beurt onderwerpen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- impaled succubus
- XnegativeX
- Contacteer:
Hahaha, cultuur barbaar. Is het je weer niet nazi genoeg
Zo goed vind ik het latere Satyricon werk ook niet. Maar deze Gehenna vind ik toch wel erg gaaf. En met Craft moet je al helemaal niet fokken.

Zo goed vind ik het latere Satyricon werk ook niet. Maar deze Gehenna vind ik toch wel erg gaaf. En met Craft moet je al helemaal niet fokken.

- impaled succubus
Die nieuwe pakjes zagen er anders lekker 'fout' uit.XnegativeX schreef:Hahaha, cultuur barbaar. Is het je weer niet nazi genoeg![]()

Nieuwe(re) Satyricon ken ik niet maar daar ben ik eigenlijk best benieuwd naar. Craft is natuurlijk gewoon een zaaddodende cloon.Zo goed vind ik het latere Satyricon werk ook niet. Maar deze Gehenna vind ik toch wel erg gaaf. En met Craft moet je al helemaal niet fokken.
- Marte
Ik geef toe dat Cradle of Filth niet zoveel met black metal te maken heeft maar omdat we 't hier al eerder over Dimmu Borgir hadden dacht ik dat 'n kleine zijsprong wel moest kunnen. 
Dat oudere werk van Absurd vind ik vergleken met hun nieuwe stijl toch eigenlijk wel 'n grote rommel maar ik geef toe dat 't wel z'n charme heeft.

Dat oudere werk van Absurd vind ik vergleken met hun nieuwe stijl toch eigenlijk wel 'n grote rommel maar ik geef toe dat 't wel z'n charme heeft.
And after all the dust will cover us all...
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
- impaled succubus
- impaled succubus
- Marte
Aww maar dat vind ik nou juist wel stijl hebben, maar ik weet da'k de enige zo ongeveer ben.impaled succubus schreef:[..]
Pffff.... En dan over Beherit durven te beginnen.

En ik ben geen fan van de nieuwe Satyricon. En da's niet omdat ze met de drummer van Slipknot zijn gaan touren door de VS.

Laatst gewijzigd door Marte op ma jun 13, 2005 8:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- impaled succubus
- impaled succubus
- XnegativeX
- Contacteer:
Weinig kans.impaled succubus schreef:[..]
Iets over dat je net een heerschende stapel RAC CDtjes had gekocht?
Maar ik kan je wel vertellen dat ik liever de nieuwe Gehenna op zet dan een lullig rammel bandje als Absurd.
- impaled succubus
- XnegativeX
- Contacteer:
- impaled succubus
- Marte
Ik vind Vempire en Dusk and her Embrace ook goed, hoor.impaled succubus schreef:[..]
Het begint er wel op te lijken ja; Eerst Midian toen Beherit en Von. Je vindt Blasphemy toch niet ook goed heh?

- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
tjeez,
Geldt hier nog steeds de klucht dat je als blekkie niet naar CoF mag luisteren of is men al wat toleranter geworden?
Overigens wil ik ff kwijt dat de toevoeging van Adrian als drummer ipv Nick een briljante zet geweest is. Nick was erg sterk op de eerste paar cd's maar Adrian weet het niveau toch net ff hoger te brengen. De laatste cd van ze is hier het ultieme bewijs van.
Nymphetamine rockt!
Geldt hier nog steeds de klucht dat je als blekkie niet naar CoF mag luisteren of is men al wat toleranter geworden?
Overigens wil ik ff kwijt dat de toevoeging van Adrian als drummer ipv Nick een briljante zet geweest is. Nick was erg sterk op de eerste paar cd's maar Adrian weet het niveau toch net ff hoger te brengen. De laatste cd van ze is hier het ultieme bewijs van.
Nymphetamine rockt!
Nee, jij!!
- ruben somewhere online
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Ktulu
- Contacteer:
Goede cd. Zonder twijfel. Die hele koude, haast industriële sfeer die over dat album ligt. En dan de pure haat gecombineerd met de glasheldere productie.
Hoogtepunten:
With ravenous hunger, Mental Mercury en Black Lava. En oja, het hitje Fuel for hatred.
Hoogtepunten:
With ravenous hunger, Mental Mercury en Black Lava. En oja, het hitje Fuel for hatred.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
- Sargatanas
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- the true Thorko
Dat bewijst toch zijn onschuld?Demorpheus schreef:Het is net zo relevant als een uitspraak van Michael Jackson dat hij het normaal vindt dat een 40 jarige man in bed slaapt met een 8 jarig jongetje terwijl hij midden in een pedofilie/zedendelikten zaak zit.

I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- ruben somewhere online
Vrij standaard redenen, om eerlijk te zijn.
Raakt niet de juiste snaar bij mij, kan er geen sfeer in ontdekken, erger me aan het haast gedwongen moderne geluid, Satyr is een beetje een irritante kutzanger geworden, enzovoorts en blablazever.
Allemaal IMO, natuurlijk, who gives a fuck? Ik hoor er simpelweg zeer weinig 'gaafs' in. Als het gevoelsmatig niet snor zit, dan lukt het niet. Vrij simpel. The Shadowthrone ligt oneindig dichter bij mijn straatje.
Raakt niet de juiste snaar bij mij, kan er geen sfeer in ontdekken, erger me aan het haast gedwongen moderne geluid, Satyr is een beetje een irritante kutzanger geworden, enzovoorts en blablazever.
Allemaal IMO, natuurlijk, who gives a fuck? Ik hoor er simpelweg zeer weinig 'gaafs' in. Als het gevoelsmatig niet snor zit, dan lukt het niet. Vrij simpel. The Shadowthrone ligt oneindig dichter bij mijn straatje.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
-
- Marte
En daar sluit ik mij bij aan.Meltdown schreef:Vrij standaard redenen, om eerlijk te zijn.

- the true Thorko
-
Meltdown schreef:kan er geen sfeer in ontdekken

Nieuwe Satyricon heerscht behoorlijk. Volcano en Rebel Extravaganze zitten erg goed in elkaar. Dat geldt overigens ook voor andere BM-acts met een 'nieuw' geluid. En dan heb ik het over Disiplin, Ram-Zet, Morgul, Thorns, Dodheimsgard etc etc. Wees blij dat ze niet zijn blijven hangen in dat simpele Darkthrone rip off sfeertje, zoals zo veel andere bands.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn