VIRGIN STEELE op Ragnarock

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Rene

Bericht door Rene » wo jun 15, 2005 11:01 pm

Shit gemist. MAARRRRR, waarom zou Ragnarock geboycot moeten worden? Veel power metal en die zijn over het algemeen helemaal niet satanisch.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo jun 15, 2005 11:03 pm

omdat die christenen denken dat het allemaal heidens is en dat er allemaal goddeloze dingen gebeuren natuurlijk.

je zou bijna expres een geit gaan slachten daar
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Rene

Bericht door Rene » wo jun 15, 2005 11:23 pm

Het is natuurlijk allang geen nieuws meer dat christenen tegen dit soort festivals zijn. Maar werd er nog een reden gegeven dat het juist met dit festival wel in het nieuws werd gebracht? Ik snap het nog steeds niet.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Orange Star

Bericht door Orange Star » do jun 16, 2005 9:21 am

Ik heb het ook gezien bij journaal

Die knakker van de gristenunie noemde het "een gevaar voor volksgezonheid"

waarom ie dat vind weet ik niet en hijzelf waarschijnlijk ook niet

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » do jun 16, 2005 9:44 am

Rene schreef:Het is natuurlijk allang geen nieuws meer dat christenen tegen dit soort festivals zijn. Maar werd er nog een reden gegeven dat het juist met dit festival wel in het nieuws werd gebracht? Ik snap het nog steeds niet.
Een beetje typisch, inderdaad. Ik kan altijd wel lachen om dit soort dingen. Maar de EO jongeren dag is toch inwezen net zo iets?
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » do jun 16, 2005 1:59 pm

M99 niet op Ragnarock!

Naar aanleiding van kritische en negatieve berichten in de media over Ragnarock ziet M99 af van hun optreden op Ragnarock op vrijdag 17 juni. Na de berichtgeving van het anti-fascistische blad Alert! over de komst van twee nogal omstreden personen naar Ragnarock heeft M99 kritisch gekeken naar waar Ragnarock eigenlijk voor staat en is tot de conclusie gekomen dat dit niet overeen komt met de overtuiging van de bandleden.
Vooral het feit dat Religie & Mystiek/Ragnarock na berichten op het Religie & Mystiek/Ragnarock forum over het Alert! bericht niet openlijk afstand neemt van extreem rechts, druist dwars tegen het gevoel van de bandleden in.
In plaats van afstand te nemen geeft de organisatie van Religie & Mystiek zelf aan dat iedereen, dus ook extreem rechts en links, welkom is op Ragnarock.
Hoewel de organisatie zegt dat Ragnarock a-politiek is hangt er nu toch een beladen sfeer omheen en M99 wil voorkomen dat de band op wat voor manier dan ook gelinkt wordt met extreem rechts en/of links.
Vandaar dat M99 niet anders kan dan afzien van een optreden op Ragnarock.

Jammer, ik was best benieuwd naar die band. De samples klonken lekker. Krijgen we nu een vervanging?

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Metalheank

Bericht door Metalheank » do jun 16, 2005 2:24 pm

Wat een halve zolen. Maar goed dat ze geen trance maken. Dan zouden ze al helemaal snel gelinkt worden aan extreem-rechts :?
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jun 16, 2005 5:23 pm

Ik ga die Christenen nu aanspreken, op Waldrock heb ik ze genegeerd. Dat gezeik ook altijd. Ik ben ook gelovig en heb nooit problemen met dit soort zaken. Daarvoor hebben we een VRIJE WIL gekregen. Oordeel niet opdat gij zelf beoordeelt zult worden, dat zouden ze zelf ook eens moeten leren
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » do jun 16, 2005 5:31 pm

Lennert from hell schreef:Ik ga die Christenen nu aanspreken, op Waldrock heb ik ze genegeerd. Dat gezeik ook altijd. Ik ben ook gelovig en heb nooit problemen met dit soort zaken. Daarvoor hebben we een VRIJE WIL gekregen. Oordeel niet opdat gij zelf beoordeelt zult worden, dat zouden ze zelf ook eens moeten leren
Je had het niet beter kunnen verwoorden

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » do jun 16, 2005 9:06 pm

Maar kan ik nu godverdomme pinnen op dat festival terrein?

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do jun 16, 2005 10:52 pm

Saxon 747 schreef:M99 niet op Ragnarock!

Na de berichtgeving van het anti-fascistische blad Alert! over de komst van twee nogal omstreden personen naar Ragnarock heeft M99 kritisch gekeken naar waar Ragnarock eigenlijk voor staat en is tot de conclusie gekomen dat dit niet overeen komt met de overtuiging van de bandleden.

wat voor overtuiging hebben die bandleden dan?

en wat een gelul weer zeg, van zo'n anti fascistisch blad. Die lui overdrijven teveel, of weten in vele gevallen totaal niet waar ze het over hebben.
Ze hebben een soort George Bush houding: if you're not with us you're against us.

ik zie het al:
http://www.xs4all.nl/~afa/alert/index.html

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do jun 16, 2005 10:54 pm

Saxon 747 schreef:M99 niet op Ragnarock!
Na de berichtgeving van het anti-fascistische blad Alert! over de komst van twee nogal omstreden personen naar Ragnarock
Sohee, wel 2 hele omstreden personen.
Dat de redactie en de aanhang van het fascistische blad Alert! (ze stigmatiseren namelijk mensen) even snel preventief geruimd mag worden.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » do jun 16, 2005 10:56 pm

Tokus schreef:[..]

ik zie het al:
Ik word gewoon misselijk op de manier zoals dit wordt beschreven. En dan bedoel ik de schrijfstijl van de schrijver en zijn ideeen

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr jun 17, 2005 10:46 am

Tokus schreef:[..]

wat voor overtuiging hebben die bandleden dan?

en wat een gelul weer zeg, van zo'n anti fascistisch blad. Die lui overdrijven teveel, of weten in vele gevallen totaal niet waar ze het over hebben.
Ze hebben een soort George Bush houding: if you're not with us you're against us.

ik zie het al:
als we allemaal eerlijk zijn
zijn deze lui nog meer onstpoord dan neonazi's, wat een extreme site
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Orange Star

Bericht door Orange Star » vr jun 17, 2005 4:44 pm

Kan het godverdomme nog gekker.

Mijn handen gaan jeuken van zulke mensen

Stagedive
Contacteer:

Bericht door Stagedive » za jun 18, 2005 2:14 am

Eerste indrukken van vandaag:

1) Er was op het festival (en daar ging ik voor) bijzonder weinig volk. Doch, een gezellige ontspannen sfeer.

2) De bands waren eigenlijk stuk voor stuk goed tot sterk.
Erazer was erg aardig, hadden coole gitaarstukken in hun muziek zitten, hier hou ik wel van.
Backlash was niet altijd even strak, maar dat komt misschien ook wel door mijn persoonlijke voorkeur qua stem, lag me niet 100%.
Goddess Of Desire: veel show, maar ook behoorlijke muziek. Vuur geeft toch steeds een extra dimensie aan een act.
Bij Witchfynde vond ik de sound aanvankelijk wat iel (van 2 gitaren naar 1, dat voel je direct) maar het werd naar het einde toe wel volle bak genieten.
2 uur Demon was me net wat teveel, maar alles wat ze voor hun nieuwe werk speelden was wel erg goed. (zulke bands horen naar mijn mening geen nieuwe platen meer te maken, hun eighties werk overtreffen ze toch nooit)
Death SS was best verrassend voor me, zowel muzikaal als qua show...meer van dit!

Stagedive
Contacteer:

Bericht door Stagedive » zo jun 19, 2005 1:16 pm

Twas triest: goed georganiseerd, goeie installatie, goede bands, goed terrein...en maar 100 man. Damned, als heavy metal nog maar zo weinig mensen op de been brengt dezer dagen...

Rene

Bericht door Rene » zo jun 19, 2005 2:21 pm

Als ze een volgende keer het festival wat centraler in NL houden én niet gaan organiseren tijdens een festival als Fields Of Rock, dan zouden er best wel meer mensen op afkomen.

Bob

Bericht door Bob » zo jun 19, 2005 2:24 pm

Inderdaad. Ik had er maar wat graag heen gewild, maar Goes? Damn...

Stagedive
Contacteer:

Bericht door Stagedive » zo jun 19, 2005 2:43 pm

Rene schreef:Als ze een volgende keer het festival wat centraler in NL houden én niet gaan organiseren tijdens een festival als Fields Of Rock, dan zouden er best wel meer mensen op afkomen.
Een datum stel je vaak al een jaar voordat een festival doorgaat...dat het samen zou vallen met FoR viel niet te voorzien. En Goes, tsja, voor mij viel dat goed te bereiken...waarom zeuren jullie toch altijd over locaties? Alsof een paar 100 kilometer het gaan maken.

Bob

Bericht door Bob » zo jun 19, 2005 2:48 pm

Wel als je afhankelijk bent van een laag benzinebudget of openbaar vervoer. Zo'n festival is al duur genoeg.

Rene

Bericht door Rene » zo jun 19, 2005 2:57 pm

Stagedive schreef:[..]

Een datum stel je vaak al een jaar voordat een festival doorgaat...dat het samen zou vallen met FoR viel niet te voorzien. En Goes, tsja, voor mij viel dat goed te bereiken...waarom zeuren jullie toch altijd over locaties? Alsof een paar 100 kilometer het gaan maken.
Maar Fields Of Rock is wel één van de redenen dat mensen niet naar Ragnarock gingen. Bovendien, als je zo'n festival buiten het normale festival-seizoen gaat plannen, dan heb je dit probleem al helemaal niet.

En je zegt elf al dat voor jou Goes goed te bereiken is, dus snap ik niet dat jij niet begrijpt dat voor de rest van NL het gewoon een pokke-eind reizen is.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo jun 19, 2005 3:07 pm

Rene schreef:[..]

Maar Fields Of Rock is wel één van de redenen dat mensen niet naar Ragnarock gingen. Bovendien, als je zo'n festival buiten het normale festival-seizoen gaat plannen, dan heb je dit probleem al helemaal niet.

En je zegt elf al dat voor jou Goes goed te bereiken is, dus snap ik niet dat jij niet begrijpt dat voor de rest van NL het gewoon een pokke-eind reizen is.
vanuit bijvoorbeeld Rotterdam is het echt niet verder dan naar Nijmegen

Pazuzu

Bericht door Pazuzu » zo jun 19, 2005 3:09 pm

Rene schreef:[..]
In drie-eneenhalf uur sta je van Groningen in Vlissingen. Afstanden bestaan niet in Nederland. Dure kaartjes, die dan weer wel.

Rene

Bericht door Rene » zo jun 19, 2005 3:11 pm

Ok, jullie je zin! Er zijn dus blijkbaar geen echte heavy metal-fans meer :roll:

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo jun 19, 2005 3:28 pm

Ik was er gisteren bij en heb op mijn verbrandingen en zonnesteek de dag van mijn leven gehad. Heavy Metal bands zoals heavy metal moet klinken. Uitstekende sound gedurende de hele dag, maar de opkomst was belabberd...

Desperation begon meteen als 1 van de beste 3 bands van de dag. Wat een fantastische band!
Strikelight was erg maidenesque (vooral de bassist) maar was ook erg leuk.
Marauder was de Griekse Priest, ook fantastisch
Dreamaker viel wat uit de toon, ik vond ze desalniettemin best gaaf. Grappig dat de zangeres nog cd's het publiek ingooide om meer mensen te trekken.
Wotan was leuk, maar had een slechte sound
Wizard was een van de hoogtepunten, briljante band.
Heavenly heb ik gemist
Skylark vond ik dus compleet NIKS
Virgin Steele was... het beste wat ik ooit heb gezien en gehoord, maar daarover meer in mijn verslag dat binnenkort komt
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 19, 2005 5:52 pm

Stagedive schreef:Twas triest: goed georganiseerd, goeie installatie, goede bands, goed terrein...en maar 100 man. Damned, als heavy metal nog maar zo weinig mensen op de been brengt dezer dagen...
Waar heb jij die 50 man verstopt dan? Toen ik tijdens Demon telde waren het er echt maar een stuk of 50/60 man.

Het festival was overigens briljant. Ik kwam tijdens Erazer aan, wat een goede band is dat zeg! Meteen de 2 cd's gekocht, wat een pracht! Een aanwinst voor de NL heavy metal. Backlash was goed qua muziek, lekker Thrashy, maar de zang deed mij echt niets. Goddess of Desire, leuk, maar niet meer dan dat. Een vadsig wijf in een string? Nee dankje. Witchfynde, geweldig! Wat een gave band. Veel speelplezier, een goede zanger en een hoop meezingen, NWOBHM zoals het hoort!

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 19, 2005 6:02 pm

Godver. Demon was erg gaaf, een hoogtepunt voor mij, inderdaad jammer dat er zoveel van die nieuwe plaat gespeeld werd, het is een goed album, maar de oude shizzle is vele malen beter.

Death SS vond ik muzikaal niks, maar de outfits en die dansmarieke maakten een hoop goed.

De sfeer was erg goed. Rond gehangen met de lui van Strikelight, lekker bieren en headbangen, niks mis mee! Jammer van de zeer magere opkomst.

Zaterdag:
De eerste band die ik zag was Desperation, heel gaaf. Heavy metal van onze Zuiderboeren met een zanger die zo uit een Asterix en Obelix verhaal weggelopen leek. Goede muziek.

Naar het Griekse Strikelight was ik erg benieuwd en het viel niet tegen, gave band, heel erg Maidenachtig, vooral de bassist, maar desalnietemin erg gaaf.

Marauder, ook Grieks, was erg leuk. Heavy Metal in het straatje van Hammerfall en Priest is nooit verkeerd.

Dreamaker vond ik kut, lelijke zangeres die zong alsof ze Emocore maakte en een slechte sound had, bah. Triest trouwens, dat fans trekken met cdtjes.

Waar de zanger van Desperation een Galliër was, was die van Wotan een Viking. Geweldige epic metal. Jammer van de mindere sound.

Wizard was gaaf, aardige gasten, goede muziek. De zanger was erg gaaf! Kwam het publiek in tijdens Hall of Odin, nog een gave foto gemaakt daar.

Heavenly gemist.

Skylark vond ik nichterig, kut en gaar. Mooie zangeres, dat wel

Virgin Steele, geweldig! Wat een geweldige band. Een ieder die FoR boven dit verkoos, is gay. Net als Slayer, overigens.

True Metal Victory!

Renmaestro

Bericht door Renmaestro » zo jun 19, 2005 7:51 pm

Aan Helloween covers was in ieder geval geen gebrek.
Een vrouw is als een vogelbekdier in een pedaalemmer vol yoghurt:
Niet in staat een goede vergelijking naar waarde te schatten.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 19, 2005 8:31 pm

Ik wil nog wel even mijn gal spugen over de organisatie, want men, wat was die kut! Bands die bij aankomst horen waarschijnlijk niet betaald te worden door te lage opkomst. Kom op zeg, het is toch wel te verwachten dat er maar een handjevol true metalfans komen? Heel jammer, maar ik was blij dat Wizard en Desperation toch speelden, ondanks deze onproffesionaliteiten. Ook het feit dat er maar 25 man crew was, is erg bedroevend. Om dan de grote namen als Virgin Steele en Demon zelf het podium op te bouwen, laat me raden, er was geen plaats voor roadie's en die zouden ook niet gefinancieerd (lees onderdak en voorzieningen) worden. Goede zaak overigens dat andere bandleden die taken op zich namen. Het is gelukkig niet alleen kommer ende kwel, ik vond het een zeer gezellige bedoening. Ik ken geen ander festival waar bijna alle bandleden over het terrein lopen en met de fans spreken, maargoed, het grootste deel van het publiek was dan ook bandlid, volgens mij. Ik heb in ieder geval erg gelachen met lui die ik daar ontmoet heb en het geluid was erg goed, bij de meeste bands. Volgend jaar zou ik op zich wel weer een festival willen met een true metal line up!

Metalheank

Bericht door Metalheank » zo jun 19, 2005 8:39 pm

Eigenlijk zou er 1 hele grote band bij moeten zitten als trekker. Een Rhapsody of Blind Guardian bijvoorbeeld.
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 19, 2005 8:50 pm

Metalheank schreef:Eigenlijk zou er 1 hele grote band bij moeten zitten als trekker. Een Rhapsody of Blind Guardian bijvoorbeeld.
Rhapsody dan, want Blind Guardian trekt volgens mij nog geen hond. Ik vond de line up van de eerste 2 dagen perfect, dag 3 hadden ze er uit moeten laten, volgens mij is daar geen hond, behalve die 2 Italiaanse megafans, hahahaha, prachtig, die gasten!

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo jun 19, 2005 8:52 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Rhapsody dan, want Blind Guardian trekt volgens mij nog geen hond. Ik vond de line up van de eerste 2 dagen perfect, dag 3 hadden ze er uit moeten laten, volgens mij is daar geen hond, behalve die 2 Italiaanse megafans, hahahaha, prachtig, die gasten!
rhapsody heeft net getourd met manowar door de vs.

Als er een grotere naam zou moeten komen zou sonata arctica, therion, symfony x eerder naar dit festival komen

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 19, 2005 8:55 pm

arnibes schreef:[..]
rhapsody heeft net getourd met manowar door de vs.

Als er een grotere naam zou moeten komen zou sonata arctica, therion, symfony x eerder naar dit festival komen
Ik denk niet dat Therion een volle bak zou trekken, veel mensen gingen op Graspop naar Therion omdat ze er toch waren, althans, die indruk kreeg ik. En dan nog, Sonata komt in september, dus de lui die er al heen gingen gaan echt niet 35 euro neerpleuren om ze nog een keer te kunnen zien. Daarnaast was de rest van de line up te onbekend voor al die false metal posers. En zo'n grote naam is Symphony X ook niet.

destroyer

Bericht door destroyer » zo jun 19, 2005 8:59 pm

Ik hoorde dat de activiteiten van vandaag gestaakt zijn. Jammer dat het zo moet gaan, maar dat is altijd het linke in Nederland met zo'n festival.

Ik vond het erg tof, heb weer een hoop goede bands gezien en wat bekenden tegen gekomen, en niet te vergeten duvel gedronken. Mogen meerdere festivals wel een voorbeeld aan nemen, hehe.

Metalheank

Bericht door Metalheank » zo jun 19, 2005 9:01 pm

Of een festival in het Oosten van het land! Prettig voor mij én er komen genoeg mensen..uh Duitsers :D

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 19, 2005 9:03 pm

destroyer schreef:Ik hoorde dat de activiteiten van vandaag gestaakt zijn. Jammer dat het zo moet gaan, maar dat is altijd het linke in Nederland met zo'n festival.

Ik vond het erg tof, heb weer een hoop goede bands gezien en wat bekenden tegen gekomen, en niet te vergeten duvel gedronken. Mogen meerdere festivals wel een voorbeeld aan nemen, hehe.
Balen voor die 2 Italianen, maar echt, wie zit er dan ook op een folk line up te wachten, waar je nog eens 35 euro voor moet betalen (als je geen weekend kaart had).

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo jun 19, 2005 9:31 pm

Metalheank schreef:Eigenlijk zou er 1 hele grote band bij moeten zitten als trekker. Een Rhapsody of Blind Guardian bijvoorbeeld.
Eigenlijk hadden ze ook wat lokale bands neer moeten zetten...

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 19, 2005 9:34 pm

Dissection schreef:[..]

Eigenlijk hadden ze ook wat lokale bands neer moeten zetten...
Zoals? Er stonden 11 Nederlandse bands en 1 Belgische. Of ze uit de regio zijn zou ik niet weten. Maar ik zou geen enkele band uit de regio Zeeland kunnen noemen.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo jun 19, 2005 9:38 pm

Zoals? Er stonden 11 Nederlandse bands en 1 Belgische. Of ze uit de regio zijn zou ik niet weten. Maar ik zou geen enkele band uit de regio Zeeland kunnen noemen.
Bijvoorbeeld: Polluted Inheritance, Hatred, Burial

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 19, 2005 9:39 pm

Bijvoorbeeld: Polluted Inheritance, Hatred, Burial
Hahahahaha, grappenmaker.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo jun 19, 2005 9:39 pm

Hahahahaha, grappenmaker.
Of Gorefest, had ook nog gekund.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 19, 2005 9:39 pm

De locatie was ook niet erg gunstig; Zeeland ligt dan wel naast de grootste provincie qua inwoners en de Randstad, maar of daar echt veel 'truie' metalheads zitten, weet ik niet. Als je zo'n festival zou verhuizen naar het oosten, richting de Duitse grens, heb je nog kans dat veel inwoners uit dat 'truie' land zo'n festival gaan bezoeken. Rais Your Fist in Hardenberg aan de Duitse grens was hier een goed voorbeeld van; er waren veel Duitsers en de algehele opkomst was zeker niet slecht volgens mij.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 19, 2005 9:42 pm

Of Gorefest, had ook nog gekund.
Waarom denk jij dat Backlash nogal buiten de boot viel? Juist, het was Death/Thrash, kijk, op de eerste 2 dagen stond (behalve Backlash) alleen heavy, power en epic metal. De bands die jij opnoemde, spelen geen van allen 1 van die genres, voor zo ver ik weet. Ja, ze hadden ze binnen kunnen zetten, daar stond Soulreaver en nog wat shit waarvan ik niet weet wat het was. Oke, wel Double Diamond, maar die heb ik helaas moeten missen, maar Soulreaver stond ook voor 4 man te spelen ofzo.

Rene

Bericht door Rene » zo jun 19, 2005 9:43 pm

Eru Iluvatar schreef:De locatie was ook niet erg gunstig; Zeeland ligt dan wel naast de grootste provincie qua inwoners en de Randstad, maar of daar echt veel 'truie' metalheads zitten, weet ik niet. Als je zo'n festival zou verhuizen naar het oosten, richting de Duitse grens, heb je nog kans dat veel inwoners uit dat 'truie' land zo'n festival gaan bezoeken. Rais Your Fist in Hardenberg aan de Duitse grens was hier een goed voorbeeld van; er waren veel Duitsers en de algehele opkomst was zeker niet slecht volgens mij.
Nee, dat was al uitgepraat in dit topic. Afstand is in NL geen enkel probleem! :P

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 19, 2005 9:45 pm

Ik denk trouwens dat Blind Guardian populairder in ons land is dan Rhapsody, afgaande op het aantal mensen wat ik op straat en op festivals zie lopen met Blind Guardian t-shirts, dat beduidend hoger is dan dat met Rhapsody t-shirts. De Nederlandse muziekmedia besteed echter wel meer aandacht aan Rhapsody dan aan Blind Guardian, maar dat komt natuurlijk mede doordat over Blind Guardian de laatste tijd weinig te melden valt. Bovendien gaf Blind Guardian met hun laatste tour maar liefst twee optredens in Nederland. Ze begonnnen hun tour in Rijssen en gaven daar in 2003 ook nog eens een extra concert. Hoe het zit met optredens van Rhapsody hier, weet ik niet.

Een headliner als HammerFall zo denk ik ook zeker wel wat publiek trekken trouwens.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 19, 2005 9:47 pm

Eru Iluvatar schreef:De locatie was ook niet erg gunstig; Zeeland ligt dan wel naast de grootste provincie qua inwoners en de Randstad, maar of daar echt veel 'truie' metalheads zitten, weet ik niet. Als je zo'n festival zou verhuizen naar het oosten, richting de Duitse grens, heb je nog kans dat veel inwoners uit dat 'truie' land zo'n festival gaan bezoeken. Rais Your Fist in Hardenberg aan de Duitse grens was hier een goed voorbeeld van; er waren veel Duitsers en de algehele opkomst was zeker niet slecht volgens mij.
Inderdaad, het was een kutlocatie en FoR was een doorn in het oog, maar dan nog vond ik het zeer knullig, allemaal.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 19, 2005 9:48 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik denk trouwens dat Blind Guardian populairder in ons land is dan Rhapsody, afgaande op het aantal mensen wat ik op straat en op festivals zie lopen met Blind Guardian t-shirts, dat beduidend hoger is dan dat met Rhapsody t-shirts. De Nederlandse muziekmedia besteed echter wel meer aandacht aan Rhapsody dan aan Blind Guardian, maar dat komt natuurlijk mede doordat over Blind Guardian de laatste tijd weinig te melden valt. Bovendien gaf Blind Guardian met hun laatste tour maar liefst twee optredens in Nederland. Ze begonnnen hun tour in Rijssen en gaven daar in 2003 ook nog eens een extra concert. Hoe het zit met optredens van Rhapsody hier, weet ik niet.

Een headliner als HammerFall zo denk ik ook zeker wel wat publiek trekken trouwens.
De reden van die shirts is simpel, BG heeft veel meer shirts. Maar dan nog zou er meer volk naar FoR geweest zijn, weet ik zeker. Ik vond Virgin Steele een juiste afsluiter en ook al was er geen hond, ik heb me vermaakt en 2 plectrums en een setlist erbij.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 19, 2005 9:53 pm

Hmm. bij elke Rhapsody cd die ik heb gekocht zit wel een foldertje met specifieke shirts van een album, maar goed, die kun je zeker alleen krijgen door ze te bestellen. Weet iemand waar je trouwens kunt checken hoeveel albums bands hebben verkocht internationaal en in Nederland? Lijkt me wel eens interessant op bands met elkaar te vergerlijken. Virgin Steele is inderdaad een juiste aflsluiter, helemaal mee eens, alleen zouden bands als HammerFall, BG en Rhapsody als headliner meer publiek trekken, wat zo'n festival in leven moet houden natuurlijk.
Inderdaad, FOR gooide roet in het eten, (en de locatie denk ik, zoals gezegd)

Rene

Bericht door Rene » zo jun 19, 2005 9:59 pm

Ik hoop echt dat ze het nog een keer gaan proberen. Gewoon een paar power metal-bands van kaliber plaatsen zoals al eerder genoemd is en kassa!!! Gunstige locatie erbij en NIET tijdens Fields of Rock :P Dan komt het helemaal goed.

Plaats reactie