VIRGIN STEELE op Ragnarock

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 19, 2005 10:00 pm

Ja inderdaad! Een locatie in het mooie Overijssel zou erg leuk zijn, genoeg ruimte, zoals het festivalterrein van Hellendoorn (Dynamo en Dauwpop).

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo jun 19, 2005 10:01 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Inderdaad, het was een kutlocatie en FoR was een doorn in het oog, maar dan nog vond ik het zeer knullig, allemaal.
Dynamo had een nog grotere kutlocatie. Goes is redelijk goed te bereiken met het OV (er gaat zelfs een Intercity vanuit Amsterdam naartoe), en er werden bussen ingezet.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 19, 2005 10:02 pm

Rene schreef:Ik hoop echt dat ze het nog een keer gaan proberen. Gewoon een paar power metal-bands van kaliber plaatsen zoals al eerder genoemd is en kassa!!! Gunstige locatie erbij en NIET tijdens Fields of Rock :P Dan komt het helemaal goed.
Ik heb eigenlijk liever geen bekendere bands, aye, ze zouden meer publiek trekken, maar je leert zo wel meer bands kennen. Heel erg gaaf dus. En het was fucking gezellig, dat moet zeker niet vergeten worden, die bandleden waren erg relaxed allemaal.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 19, 2005 10:04 pm

Eru Iluvatar schreef:Ja inderdaad! Een locatie in het mooie Overijssel zou erg leuk zijn, genoeg ruimte, zoals het festivalterrein van Hellendoorn (Dynamo en Dauwpop).
Neen, er zijn al genoeg festivals daar, don't get me wrong, maar ik heb geen zin om naar het oosten te moeten blijven gaan.

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Rene

Bericht door Rene » zo jun 19, 2005 10:26 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Ik heb eigenlijk liever geen bekendere bands, aye, ze zouden meer publiek trekken, maar je leert zo wel meer bands kennen. Heel erg gaaf dus. En het was fucking gezellig, dat moet zeker niet vergeten worden, die bandleden waren erg relaxed allemaal.
Bekende bands EN de wat minder bekende bands. Je zegt het zelf al, die bekende bands trekken het publiek en die kunnen ook genieten van de andere bands.

En de bands relaxed? Da's altijd leuk. Maar ja, het zijn ook maar mensen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Orange Star

Bericht door Orange Star » zo jun 19, 2005 11:14 pm

Hmm het was wel erg triest allemaal, vandaag spande de kroon.

Na Skylark is de rest afgelast, dus eigenlijk geen folk meer. Bij Skylark stonden er misschien 15 man, er had eigenlijk een foto van gemaakt moeten worden hoe het terrein eruitzag, niet normaal. Bij The Druids zaten we welgeteld met 6 man te kijken in het begin, was verder geen reet aan maar toch, het is wel erg triest op een terrein waar er 15000 op kunnen.

Walter zit behoorlijk diep in de stront, anderhalve ton schuld vertelde hij. Toch triest hoor, er wordt een erg leuk festival georganiseerd waar zelfs in Zeeland toch nog wel oren naar zouden moeten zijn, maar organisatorisch zaten er wat slordigheden en dit is het resultaat. Erg jammer. Wellicht had er meer op een aspect toegespitst moeten worden en niet ook nog een beurs en ook nog een spiritual park enzo moeten georganiseerd worden, en dan zeker niet allemaal voor andere prijzen, ondanks dat vandaag alles al voor 20 euro in combi te krijgen was.

Zelf vond ik het geslaagd, al had ik Faun en Omnia nog wel willen zien, want ik zat er wel op te wachten. Maar het was zeker een geslaagd festival, alleen het zal eenmalig zijn geweest.

Stagedive
Contacteer:

Bericht door Stagedive » ma jun 20, 2005 12:16 am

Owkay, ik overdreef daarstraks misschien wat dat het allemaal maar moet kunnen, dat je altijd maar van overal naartoe moet kunnen gaan, ik weet dat er niet zoveel gekken als mij rondlopen die probleemloos richting Duitsland, Frankrijk etc willen rijden voor een festival.

Ik vond het alleen zooooo jammer dat er zo weinig mensen waren. Die 100 mensen die ik daarstraks trouwens zei, was ruwweg geschat. Ik heb niet geteld ofzo. Dat de organisatie het moeilijk had was al héél snel duidelijk. Er hadden zich maar weinig vrijwilligers opgegeven, ook was niet alles zo goed geregeld, maar eerlijk gezegd...daar had ik persoonlijk niet te klagen over. De vrijwilligers die er waren, waren stuk voor stuk leuke mensen. Ik werd snel geholpen aan m'n drankje, etc...

Wel jammer voor de bands dat ze op die manier behandeld werden...maarja....zo'n schuldenberg los je niet op 1-2-3 op (hoeveel is anderhalve ton? ben Belg en niet zo bekend met dat woord...), of je nu wilt of niet, dat geld heb je niet in handen op het moment dat de bands komen aankloppen om betaald te worden...

Iig, doodzonde, een mooi festival dat op die manier de mist is moeten ingaan. Dit las ik overigens net op hun board:
Wat geweldig om te zien dat de God die Hemel en aarde gemaakt heeft machtiger is dan alle ragnarock-perikelen en dat dit soort rare festivals gewoon een financieel debacle wordt!!!
Echt gaaf!

Metalheank

Bericht door Metalheank » ma jun 20, 2005 9:02 am

Anderhalve ton is 150.000 euro. :(
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 20, 2005 1:35 pm

Naar het schijnt zijn velen mensen uit angst voor de christenen afgehaakt (wat mij complete bullshit lijkt aangezien een beetje metalhead zich niet laat tegenhouden zijn bands te zien) maar dat deze mensen dan daarna op het Ragnarock forum gaan rondstrooien dat 'er toch een God is' dat hij het festival heeft verziekt maakt mij zo verdomd kwaad.

Ik heb met genoeg bandleden gepraat zaterdag en de helft van hen was zelf Christelijk en ze vonden dit festivalidee juist fantastisch. Ik wil de mensen van de Christenunie/SGP en hun leden dan ook bij dezen allemaal fatsoenlijk steenpuisten toewensen tot het eind van hun dagen
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Metal_heart

Bericht door Metal_heart » ma jun 20, 2005 1:41 pm

Lennert from hell schreef:Naar het schijnt zijn velen mensen uit angst voor de christenen afgehaakt (wat mij complete bullshit lijkt aangezien een beetje metalhead zich niet laat tegenhouden zijn bands te zien) maar dat deze mensen dan daarna op het Ragnarock forum gaan rondstrooien dat 'er toch een God is' dat hij het festival heeft verziekt maakt mij zo verdomd kwaad.

Ik heb met genoeg bandleden gepraat zaterdag en de helft van hen was zelf Christelijk en ze vonden dit festivalidee juist fantastisch. Ik wil de mensen van de Christenunie/SGP en hun leden dan ook bij dezen allemaal fatsoenlijk steenpuisten toewensen tot het eind van hun dagen
Ja hoor dat denk ik ook, bang voor de kruisvaarders whahahahaha ... waarschijnlijk was het gewoon te vaag en te beroerd qua line up.

Misschien als de methadonbus er was geweest dat er een paar extra crack hippies op af waren gekomen.
[url=http://www.huubboel.nl][img]http://i12.photobucket.com/albums/a222/Wouter_devries/banner_gitaarnet.gif[/img][/url]

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma jun 20, 2005 1:49 pm

Hoe dan ook, it was one Helluva fest!

Bob

Bericht door Bob » ma jun 20, 2005 1:57 pm

Het is erg zuur, maar een gevolg als dit had ingecalculeerd moeten worden. Het is anno 2005 veel te gewaagd, een driedaags festival voor 15000 mensen en een aantal behoorlijk dure bands. (Zeker Virgin Steele, overvliegen vanuit Amerika zullen ze heus niet uit eigen zak betaald hebben.) Dat is gekkenwerk.

Ik hoop écht dat de organisatie er in ieder geval uit gaat komen, financieel gezien. Hopelijk zien we Walter en consorten nog eens een geweldig idee als dit realiseren, maar dan op kleinere schaal. Ik vrees echter het ergste. Misschien moet de schade verhaald worden op God himself?

Een andere reden en bevestiging van mijn vermoedens waarom de opkomst zo laag was: Nederland is verzadigd qua festivals. Elk weekend heb je in ieder geval één groot festival. Tel daarbij de lokale festivals en concurrentie uit het buitenland op, en je komt tot de conclusie dat het (ik herhaal) gekkenwerk is om nóg een grootschalig festival te organiseren. Misschien kunnen organisatoren (niet Mojo, die redt 't wel in z'n eentje) samenwerken om één solide festijn te organiseren. Gewoon, vier of vijf tenten en/of podia bij elkaar pleuren op een centrale lokatie in Nederland, zodat de grootste kopzorg de keuze naar welke band je gaat kijken is.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma jun 20, 2005 2:00 pm

Helemaal gelijk, Bob.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » ma jun 20, 2005 2:03 pm

Bob schreef:Het is erg zuur, maar een gevolg als dit had ingecalculeerd moeten worden. Het is anno 2005 veel te gewaagd, een driedaags festival voor 15000 mensen en een aantal behoorlijk dure bands. (Zeker Virgin Steele, overvliegen vanuit Amerika zullen ze heus niet uit eigen zak betaald hebben.) Dat is gekkenwerk.

Ik hoop écht dat de organisatie er in ieder geval uit gaat komen, financieel gezien. Hopelijk zien we Walter en consorten nog eens een geweldig idee als dit realiseren, maar dan op kleinere schaal. Ik vrees echter het ergste. Misschien moet de schade verhaald worden op God himself?

Een andere reden en bevestiging van mijn vermoedens waarom de opkomst zo laag was: Nederland is verzadigd qua festivals. Elk weekend heb je in ieder geval één groot festival. Tel daarbij de lokale festivals en concurrentie uit het buitenland op, en je komt tot de conclusie dat het (ik herhaal) gekkenwerk is om nóg een grootschalig festival te organiseren. Misschien kunnen organisatoren (niet Mojo, die redt 't wel in z'n eentje) samenwerken om één solide festijn te organiseren. Gewoon, vier of vijf tenten en/of podia bij elkaar pleuren op een centrale lokatie in Nederland, zodat de grootste kopzorg de keuze naar welke band je gaat kijken is.

Een meerdaagse dynamo :D

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jun 20, 2005 3:25 pm

het is gewoon heel erg dom

ik verschiet er van dat er nog 100 mensen waren

ik snap niet dat sommige mensen geen inzicht hebben, zulke rampen zie je van ver afkomen

zelfde bij het meadowfestival, verwachten 800 mensen om uit de kosten te geraken, waren er nog geen 50
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 20, 2005 3:27 pm

Kristof schreef:het is gewoon heel erg dom

ik verschiet er van dat er nog 100 mensen waren

ik snap niet dat sommige mensen geen inzicht hebben, zulke rampen zie je van ver afkomen

zelfde bij het meadowfestival, verwachten 800 mensen om uit de kosten te geraken, waren er nog geen 50
Bij Virgin Steele waren er tegen de 200 nog. In een zaaltje had het misschien nog wel iets geleken. Gelukkig liet de band zich niet van de wijs brengen en speelde ze fantastisch

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jun 20, 2005 3:29 pm

hoe was virgin steele eigenlijk?

de organisatie had gewoon alles veel kleiner moeten aanpakken, en hoe geweldig ik een band als virgin steele ook vind, ik zou ze nooit boeken uit commercieel oogpunt

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 20, 2005 3:35 pm

Werkelijk fantastisch. Het was nog maar de vraag of ze zouden optreden daar David kennelijk gigantische pijnen had (waarvoor ze al shows hebben af moeten zeggen in Duitsland) maar op het podium was daar niks van te merken.

Het optreden was een 'greatest-hits' show, als ik het goed heb was de setlist (niet in de juiste volgorde) iets van:
Kingdom of the fearless
Invictus
Dominion Day
Noble Savage
Symfony of Steele
Transfiguration
From Chaos to Creation
Twilight of the gods
Angel of Light
Great sword of flame
The voice as weapon
A token of my hatred
Life among the ruins
Veni Vidi Vici
The burning of rome
Vow of honour
Defiance
Through the ring of fire
Emalaith

Werkelijk fantastisch allemaal, ik was bij sommige nummers als Transfiguration zelfs verrast, en bij toegift the Burning of Rome kon mijn geluk niet meer op. De mensen die er waren hadden het dan ook prima naar hun zin en maakten met zijn allen gelukkig nog een hoop lawaai
Laatst gewijzigd door Lennert op ma jun 20, 2005 3:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jun 20, 2005 3:35 pm

leuke setlist!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 20, 2005 3:37 pm

En David was werkelijk fantastisch bij stem. Ik herinner me hier ooit nog een discussie over Eric Adams en David Defeis wie er beter zong. Op plaat is het misschien niet geheel duidelijk, maar live overtreft David hem met gemak. Krachtig en zuiver zoals een zanger hoort te klinken.

En hij lijkt verdomd veel op Dio van dichtbij

Stagedive
Contacteer:

Bericht door Stagedive » vr jun 24, 2005 11:54 am

Foto's kan je nu vinden op http://www.stagedive.org

Alleen jammer dat m'n batterij plots op was bij Death SS...

Walter Siepman

Bericht door Walter Siepman » zo jun 26, 2005 10:05 am

Ik wil nog wel even mijn gal spugen over de organisatie, want men, wat was die kut! Bands die bij aankomst horen waarschijnlijk niet betaald te worden door te lage opkomst. Kom op zeg, het is toch wel te verwachten dat er maar een handjevol true metalfans komen? Heel jammer, maar ik was blij dat Wizard en Desperation toch speelden, ondanks deze onproffesionaliteiten. Ook het feit dat er maar 25 man crew was, is erg bedroevend. Om dan de grote namen als Virgin Steele en Demon zelf het podium op te bouwen, laat me raden, er was geen plaats voor roadie's en die zouden ook niet gefinancieerd (lees onderdak en voorzieningen) worden. Goede zaak overigens dat andere bandleden die taken op zich namen. Het is gelukkig niet alleen kommer ende kwel, ik vond het een zeer gezellige bedoening. Ik ken geen ander festival waar bijna alle bandleden over het terrein lopen en met de fans spreken, maargoed, het grootste deel van het publiek was dan ook bandlid, volgens mij. Ik heb in ieder geval erg gelachen met lui die ik daar ontmoet heb en het geluid was erg goed, bij de meeste bands. Volgend jaar zou ik op zich wel weer een festival willen met een true metal line up!
Hallo Saxon,

In een ander topic heb ik al verteld dat alle bands betaald zullen worden en dat de financiele problemen pas beginnen bij de bedrijven die het terrein hebben opgebouwd. Dus je angst dat bands niet betaald kunnen worden is - gelukkig - ongegrond.

Het hele weekend hebben de bandleden van Erazer en Backlash zichzelf ingezet als roadies voor de andere bands. Iets dat ze zelf wilden en waar ze erg van genoten hebben. Virgin Steele vertrouwde de crew zelfs toe dat ze een van de betere waren die ze ooit zijn tegengekomen. Dat lijkt me een mooi compliment.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo jun 26, 2005 3:22 pm

Hallo Saxon,

In een ander topic heb ik al verteld dat alle bands betaald zullen worden en dat de financiele problemen pas beginnen bij de bedrijven die het terrein hebben opgebouwd. Dus je angst dat bands niet betaald kunnen worden is - gelukkig - ongegrond.

Het hele weekend hebben de bandleden van Erazer en Backlash zichzelf ingezet als roadies voor de andere bands. Iets dat ze zelf wilden en waar ze erg van genoten hebben. Virgin Steele vertrouwde de crew zelfs toe dat ze een van de betere waren die ze ooit zijn tegengekomen. Dat lijkt me een mooi compliment.
Ik doelde op wat de drummer van Wizard mij vertelde. Dat ze aankwamen en te horen kregen dat ze weer weg konden gaan. Dat ze achteraf nog betaald kregen, is netjes, uiteraard.

Voor de rest hoop ik volgend jaar weer in Goes te staan, bij de Zeelandhallen. Vraag Virgin Steele dan weer, zou erg gaaf zijn![/quote]

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » vr jul 01, 2005 1:57 pm

Walter Siepman op het Ragnarockforum schreef:
Deze woorden zijn - geloof het of niet - in berusting, vertrouwen en liefde geschreven. En ja: ik geloof in wonderen, dus een volgende Ragnarock is helemaal geen utopie - ik heb David DeFeis van Virgin Steele al beloofd dat ik - als er een volgende keer komt - ik dezelfde bands weer zal programmeren :-) Noem het dwars, noem het dom, noem het moedig of windmolens bevechten: ik ben nog net zo overuigd als vorige week dat Ragnarock hetgeen is dat veel mensen kan helpen op wat voor manier dan ook en dat het op de een of de andere manier voort zal blijven bestaan.
Godver, dat zou betekenen dat we volgend jaar weer Virgin Steele krijgen als het door gaat? Fucking gaaf!

dako

Bericht door dako » vr jul 01, 2005 5:58 pm

Wat was dat, met die Christen-terror?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » vr jul 01, 2005 6:53 pm

dako schreef:Wat was dat, met die Christen-terror?
Niks van meegekregen, er schenen wat gristenen te staan, net als bij Waldrock. Later gingen ze ook nog klagen dat het te hard was, de fucking eikels, ga dan ergens anders staan, hahaha.

Plaats reactie