18 juni 2005, Fields of Rock, Nijmegen

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » zo jun 19, 2005 11:59 pm

Cathalised schreef:[..]

Ik noem Anthrax (en dan uiteraard ook S.O.D.)...
Ha ja SOD... live erg leuk idd.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

DoDo

Bericht door DoDo » ma jun 20, 2005 1:06 am

RvdM schreef:De bands waren zeker dik in orde, gisteren. Ik had echt een topdag.

Black Sabbath rockte verrassend hard, vond ik. Hun geluid was echt prima in orde, jammer alleen dat de zon nog hoog aan de hemel stond te branden waardoor er geen lichtshow inzat voor deze rock-godfathers.

Rammstein maakte dat gelukkig meer dan goed, ik heb echt met open mond staan kijken naar hun licht, vuur, rook, stoom en snippers.

Een ding vind ik alleen wel echt superkut:

De regeltjes die meer en meer terrein winnen op rockfestivals waar, ooit, iedereen (bijna) alles deed en mocht wat ie wilde. Dat je niet meer mag crowdsurfen ben ik nu wel gewend.

Maar dat de groene polo's van de beveiliging gaan bepalen waar en wanneer ik het pitgedeelte in mag, vind ik echt onwijs kut.

Voor de mensen die er gisteren niet bijwaren:
Het terrein voor het hoofdpodium was in vakken verdeeld. Gevolg: geruzie tussen bezoekers en beveiliging omdat je opeens niet meer zomaar het pitgedeelte in kon lopen (soms wat het te druk en had je pech). En superdrukte achter het pitgedeelte waar je normaal op je gemak kunt staan, maar nu ook bijna klem stond tussen de mensen.

Ik heb het flink aan de stok gehad met zo'n beveiliginswijf en hoop dat ze huilend is afgehaakt van haar jammere baantje. Ik bepaal, zeker voor de prijs van 70 euro, graag zelf waar ik ga en sta.

Wat zullen ze volgens jaar bedenken? Geen t-shirts meer met schokkende afbeeldingen en geen legerkisten? ;P

Nog een laatste ding: mensen die vooraan in het pitgedeelte geirriteerd reageren op wat duwen en springen moeten verplicht van het terrein gezet worden en oplazeren van een rockfestival.

Daghoor,
Rene
pitten is ook helemaal nergens voor nodig vind ik
time to go

Agent Orange
Contacteer:

Bericht door Agent Orange » ma jun 20, 2005 1:14 am

fetuskiller schreef:Waarom ben jij in godsnaam naar dit festival geweest dan?
Je loopt alleen maar te zeiken en vond niks leuk :roll:
1) Omdat ik een gezellig dagje uit wilde

2) Omdat ik van sommige van de genoemde bands meer had verwacht en omdat live in het echt toch anders is dan live op TV.

3) Omdat ik bands zoals Slayer en Rammstein sowieso wilde zien (ook al speelde Slayer niet op hun best) en had wel oren naar Black Sabbath. En dan heb ik nog niet eens gehad over bands die plostklaps afzegden.

En misschien als ik de dag beter gepland had (met name het vervoer), kon ik beter van de dag genieten.

Oh, en het was oorspronkelijk m'n vriend die wou gaan, ik besloot uiteindelijk om mee te gaan.

Een ding is zeker: volgend jaar plan ik m'n reis beter, waar ik dan ook heen ga. Heb ik geen gezuer aan m'n kop, kom ik misshcien beter uit met m'n tijd en geniet ik meer van wat een festival me te bieden heeft.

DoDo

Bericht door DoDo » ma jun 20, 2005 1:16 am

pfff ik ging met de auto en ik heb 1,5 uur in de file gestaan !

savond een halfuur op het parkeer terrein moeten wachten voordat we er uit konden rijden (druk druk druk) wat dat betreft kun je nog beter met OV
time to go

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » ma jun 20, 2005 2:13 am

Black_Goddess schreef:[..]

Had nog willen gaan, na mn werk...maar dan had ik alle goeie bands gemist. Aangezien Slayer en Motorhead 's middags al speelden. Beetje jammer wel, dat zij niet een van laatsten waren. Kijk dat Black Sabbat als laatste speelt kan ik begrijpen...maar Rammstein? Nee Slayer hoort dan als laatste, is mijn mening dan.
Gaat verder niet om legendarische status maar om platenverkoop... dan hebben de duurste bands ook nog iets te zeggen. Dat Rammstein als laatste mocht afsluiten hebben ook te maken met hun show natuurlijk.
Laatst gewijzigd door toffe_ellende op ma jun 20, 2005 2:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » ma jun 20, 2005 2:14 am

DoDo schreef:pfff ik ging met de auto en ik heb 1,5 uur in de file gestaan !

savond een halfuur op het parkeer terrein moeten wachten voordat we er uit konden rijden (druk druk druk) wat dat betreft kun je nog beter met OV
Welke p stonden jullie? Want wij hebben daar ook last van gehad. Wij stonden op p5.

DoDo

Bericht door DoDo » ma jun 20, 2005 2:23 am

p11
time to go

mardukfan
Contacteer:

Bericht door mardukfan » ma jun 20, 2005 7:24 am

toffe_ellende schreef:Die kritiek hier op Rammstein gaat verder dan bijv. op FOK! valt me op. Daar zit men vooral met het feit dat ze 20 minuten te vroeg er mee kapten... dat was ook niet netjes, geef ik toe, maar het was wél een show om in te lijsten, zeker als je Rammstein nog nooit gezien hebt. Dat ze matige muzikanten (wat niet zo is anders verover je je de wereld niet met dit soort obscure muziek; ze kunnen dus wel songs schrijven die veel mensen aantrekken. OOK dat is talent.) is natuurlijk geen argument. Het kan wel een kwestie van smaak zijn natuurlijk. Niet iedereen heeft het op marcherende Duitsers. Ik vind dat metal en humor te weinig gecombineerd wordt. Rammstein is een verademing na alle die serieuze blikken [Slayer, trek je dit maar aan!]. Overigens niet alleen Rammstein, ook Chris Cornell, Myles Kennedy en Scott Weiland weten hoe ze het publiek moeten vermaken. Al weet ik niet of het in sommige gevallen het juiste publiek is.

Helemaal mee eens. Wat lopen mensen toch te zeiken over rammstein en het festivalverloop. Dit is een van de best georganiseerde festivals en nog loopt iedereen maar te kankeren. Ik snap het niet. Ook al stonden er veel rockbands tussen, ik heb me uitermate vermaakt. Gezeik over drukte, 50.000 man is nu eenmaal niet makkelijk af te voeren of naar het festival toe te brengen. Ze hebben het in mijn ogen prima gedaan.
not all those who wander are lost!

Alexus

Bericht door Alexus » ma jun 20, 2005 12:16 pm

jij bent duidelijk niet op het station geweest

Agent Orange
Contacteer:

Bericht door Agent Orange » ma jun 20, 2005 12:47 pm

Ik had anders graag anderhalf uur in een file gezeten, had ik toch nog sneller thuis geweest dan met OV.

MegaDood

Bericht door MegaDood » ma jun 20, 2005 1:28 pm

Voor degenen die 't interesseerd:

Set List van Black Sabbath:

Intro - Sabbath Medley

N.I.B.

After Forever

War Pigs

Fairies Wear Boots

Dirty Women

Symptom Of The Universe [instrumental] / Sweet Leaf [instrumental] / Electric Funeral

Iron Man

Into The Void

Black Sabbath

The Wizard

Sabbath Bloody Sabbath [intro] / Paranoid

Encore: Sleeping Village [intro] / Children Of The Grave

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » ma jun 20, 2005 1:40 pm

Agent Orange schreef:Tot hoe laat gingen die bussen nog naar het sation? Heb ze op de terugweg niet mer gezien en heb naar het station van Nijmegen moeten lopen. Kwam uiteindelijk om half vijf op Den Haag CS aan. M'n benen en voeten voel ik nu nog.

En waarom moest ik nog eens 3,50 betalen voor een pendelbus? Hadden ze me nog niet genoeg uitgezogen?

Nooit meer OV voor mij dus als ik buiten de Randstad moet zijn voor een concert.

En over de programmering:
Motörhead beviel me niet (zoals gewoonlijk), net zolas Velvet Revolver and Audioslave.
Slayer was weer van hetzelfde (een teken dat ze nu teveel getoerd hebben en dat ze eens aandat nieue album werken waar ze al 2 jaar over te lullen). Black Sabbath was goed, maar Ozzy was dat niet. Tig keer schreeuwen dat je niets kunt horen wekt bij mij geen enkele vorm van sympahtie op en neigt mij ertoe terug te schreeuwen dat je een gehoorapparaat moet kopen.

Rammstein was de beste band die ik heb kunnen zien. Vond het jammer dat ze 15 minuten eerder stopten zonder aankondiging.

En ik was Flogging Molly en een deel van After Forever vergeten omdat m'n vriend me tig keer aan m'n kop liep te zeuren over het feit dat hij Rammstein niet goed vindt en ik wel en eerder dan ik weg wou...
volgens mij had je beter je vriend ter plekke de bons kunnen geven!
Had je in ieder geval wel Flogging Molly en AF gezien.
En voor de rest.......tsja.
Geen.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jun 20, 2005 3:19 pm

ik ben eindelijk terug in zeeland

mijn ervaring in kort:
- goede organisatie, niets op aan te merken
- alles was wel te prijzig
- teveel bands tegelijk, verplicht keuzes maken

top twee van de dag:
1. Black Sabbath: Ozzy was beter bij stem dan gedacht, en het nummer black sabbath was loodzwaar, pure doom voor 50 000 man

2. Audioslave: een goed gezinden cornell met ratm leden, wat wil een mens meer, groovy als hell

voor de rest: mastadon en dillinger (wel idiote kotsact, vind ik belachelijk) zijn zoals altijd aardig, motorhead en slayer altijd leuk in de zon, velvet revolver was beetje saai

rammstein was maar matig, zo'n band moet meer show hebben en langer spelen

de heren kunnen beter, veel beter
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Jonathaan

Bericht door Jonathaan » ma jun 20, 2005 3:35 pm

Slayer was mijn nummer 1, verder een beetje rondgelopen en een beetje half gekeken enzo.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jun 20, 2005 3:37 pm

ik heb slayer elf keer gezien

qua niveau zet ik dit concert op de vijfde plek in mijn persoonlijk slayer lijst

ze kunnen nog beter, maar ook veel slechter

Squee
Contacteer:

Bericht door Squee » ma jun 20, 2005 4:51 pm

Kristof schreef:ik heb slayer elf keer gezien

qua niveau zet ik dit concert op de vijfde plek in mijn persoonlijk slayer lijst

ze kunnen nog beter, maar ook veel slechter
ben ik mee eens!

trouwens wat ik ook niet begrijp is dat men zit te zeuren op de dure prijzen! het is een rip uit je lijf, dat geef ik toe... maar in elke fatsoenlijke kroeg betaal je ook 2 sneuro per biertje!
eten: altijd duur op festivals
tshirts: zie eten
Die gozer kan goed dansen, dan denk ik: wat lullen ze dan!

Rene

Bericht door Rene » ma jun 20, 2005 5:09 pm

Afbeelding
Motorhead

Afbeelding
Slayer

Afbeelding
Velvet Revolver

Betere foto's heb ik wel, maar die zijn voor het verslag.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Cooma

Bericht door Cooma » ma jun 20, 2005 5:19 pm

Flauw hoor ;)

Rene

Bericht door Rene » ma jun 20, 2005 5:27 pm

Cooma schreef:Flauw hoor ;)
Zie het als een opwarmertje :)

Nu zie je deze foto's en denk je "shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit wat mooi!!! En het kan dus nog beter! :D" :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Cooma

Bericht door Cooma » ma jun 20, 2005 5:30 pm

Haha, nee. Ik denk: nu zien! Hop!

[edit] wat een rare plek voor een microfoon trouwens, op die foto van Kerry King!

apoptose

Bericht door apoptose » ma jun 20, 2005 5:32 pm

Het festival was ok, het ov weer behoorlijk jammer.

Cooma

Bericht door Cooma » ma jun 20, 2005 5:33 pm

Moe je maar met de auto gaan. Oja en de weg kennen in Nijmegen, we stonden vlakbij de ingang geparkeerd, echt super!

apoptose

Bericht door apoptose » ma jun 20, 2005 5:35 pm

Ik dacht laat ik het eens met de trein proberen, 2 keuzes, over utrecht of over Breda. verkeerde keuze natuurlijk.

Cooma

Bericht door Cooma » ma jun 20, 2005 5:37 pm

Over Breda? Is dat handig? Bedoel je niet Den Bosch?

Agent Orange
Contacteer:

Bericht door Agent Orange » ma jun 20, 2005 5:48 pm

Cooma schreef:Over Breda? Is dat handig? Bedoel je niet Den Bosch?
Nee, was de bedoeling dat we in Breda overstapten, niet Den Bosch. Heb die route zelf ook genomen.

Maar om de een of andere reden ben ik niet in Breda uitgestapt O-o

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jun 20, 2005 7:04 pm

Squee schreef:[..]

ben ik mee eens!

trouwens wat ik ook niet begrijp is dat men zit te zeuren op de dure prijzen! het is een rip uit je lijf, dat geef ik toe... maar in elke fatsoenlijke kroeg betaal je ook 2 sneuro per biertje!
eten: altijd duur op festivals
tshirts: zie eten
ik hebn nog nooit in mijn leven 2 euro voor biertje betaald op cafe

FT

Bericht door FT » ma jun 20, 2005 7:54 pm

OV was behoorlijk kloten! Zowel heen als terug! Maar het festival heeft dat ruimschoots goedgemaakt. Mooi weer, veel publiek, goeie bands en bier!

Wat mij betreft waren Black Sabbath, Slayer, Rammstein en Helmet de betere bands (Black Sabbath en Slayer al was het alleen maar om de nostalgische waarde!!). Rammstein had ik nog niet eerder gezien en zette wat mij betreft (ondanks dat ze eerder stopten zonder aankondiging) een behoorlijke vette show neer!!

:)

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » ma jun 20, 2005 7:58 pm

Kristof schreef:[..]

Ik heb eens omgerekend 6 euro mogen neertellen, maarja dat was dan ook in Noorwegen en t was een halve liter.

Wel lekker bier overigens.
לֹא אעבוד

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jun 20, 2005 8:04 pm

in rome zijn er terassen waar je 15 euro voor een pint neertelt, daar gaat het niet om

oja maisbekers voelde wel wat anders aan, maar ik zag geen verschil

Metal Militia

Bericht door Metal Militia » ma jun 20, 2005 8:37 pm

AmnesJAn schreef:[..]

Ik heb eens omgerekend 6 euro mogen neertellen, maarja dat was dan ook in Noorwegen en t was een halve liter.

Wel lekker bier overigens.
Als het duur is, smaakt het je altijd goed :P

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma jun 20, 2005 8:46 pm

Weet iemand of er al ergens foto's te vinden zijn?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

mardukfan
Contacteer:

Bericht door mardukfan » ma jun 20, 2005 9:07 pm

Kristof schreef:[..]

Ik weet niet in wat voor pauper cafes jij komt, maar in het algemeen betaal je in elke 'normale' kroeg 1,80 euro voor een glas bier. Dat betaalde je hier ook, alleen moest je daarvoor wat bekertjes bewaren en terug brengen. Kleine moeite dacht ik zo.

MetalEd

Bericht door MetalEd » ma jun 20, 2005 9:20 pm

Ik vertikte het dus dik om die kutbekertjes te bewaren!
Mijn vader is sterker dan jouw vader

Approximately
Contacteer:

Bericht door Approximately » ma jun 20, 2005 9:21 pm

fetuskiller schreef:Weet iemand of er al ergens foto's te vinden zijn?
ja dat vraag ik me ook af, ik kan die dingen nergens vinden

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » ma jun 20, 2005 9:22 pm

mardukfan schreef:[..]

Ik weet niet in wat voor pauper cafes jij komt, maar in het algemeen betaal je in elke 'normale' kroeg 1,80 euro voor een glas bier.
1.60 voor amsterdammertje
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.

See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl

mardukfan
Contacteer:

Bericht door mardukfan » ma jun 20, 2005 9:29 pm

Approximately schreef:[..]

ja dat vraag ik me ook af, ik kan die dingen nergens vinden
Ha moppeler mogge! Je kan een aantal fotos van rammstein, black sabbath en Mastodon vinden op http://www.metalinthepicture.com

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma jun 20, 2005 9:32 pm

Ik zie liever foto's van het publiek en de podium opbouw... maar ja, je kan niet alles hebben.

Edit: op www.studiomystica.nl staan ook een aantal foto's
Laatst gewijzigd door fetuskiller op ma jun 20, 2005 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Last.fm

Approximately
Contacteer:

Bericht door Approximately » ma jun 20, 2005 9:37 pm

RingWorm schreef:Niemand trouwens Dillinger Escape Plan gezien? Dikke chaos, maar wel overdreven, en die zanger wou indruk maken. Standaard het publiek ingooien, kotsen, kotsen o pde grond, opdoen met een doek en die het publiek in gooien (omdat hij papa roach had gezien, en die kut vond?) Schijnt dat die zanger ook nog stond te kijken op het podium. lekker is dat.
ik vond dillinger eigenlijk best geweldig, vind het jammer dat ze samen met slayer geprogameerd stonden want die had ik allebij wel helemaal willen zien, maargoed, dat kotsen was ranzig, maar 'k vond 't wel grappig, ik zou ze graag nog een keer zien.

ik vond machine head de beste van de dag, brute show goed geluid geswellig publiek, alleen wat jammer dat de circel pit niet echt goed uitpakte en dat Phil z'n headstock niet het publiek in gooide want die had ik maar al te graag willen hebben
Laatst gewijzigd door Approximately op ma jun 20, 2005 9:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma jun 20, 2005 9:40 pm

ik vond dillinger eigenlijk best geweldig, vind het jammer dat ze samen met slayer geprogameerd stonden want die had ik allebij wel helemaal willen zien, maargoed, dat kotsen was ranzig, maar 'k vond 't wel grappig, ik zou ze graag nog een keer zien.
Ik vond het alleen wel erg slecht dat die zanger z'n publiek moetwillig pijn doet, je gaat toch geen microfoon standaard in het publiek gooien, er kwam een jongen langs me heen lopen met z'n gehele kop onder het bloed... en volle flesjes water (Met dop) vond ik ook niet normaal, je zal zo'n ding op je hoofd krijgen, dan ben je echt niet blij... verder was het wel een gaaf optreden.

Last.fm

Approximately
Contacteer:

Bericht door Approximately » ma jun 20, 2005 9:42 pm

fetuskiller schreef:[..]

Ik vond het alleen wel erg slecht dat die zanger z'n publiek moetwillig pijn doet, je gaat toch geen microfoon standaard in het publiek gooien, er kwam een jongen langs me heen lopen met z'n gehele kop onder het bloed... en volle flesjes water (Met dop) vond ik ook niet normaal, je zal zo'n ding op je hoofd krijgen, dan ben je echt niet blij... verder was het wel een gaaf optreden.
zit wat in, ik was toen al bij slayer dus heb ik niet gezien, maar 'k zie ze graag nog een keer

Rene

Bericht door Rene » ma jun 20, 2005 10:49 pm

fetuskiller schreef:Weet iemand of er al ergens foto's te vinden zijn?
Potverdomme zeg, plaats ik eindelijk eens wat foto's hier, wordt er nog steeds om gevraagd! :evil: :P

edit: Hmmm, ik heb mijn data-limiet overschreden, maar de pagina is morgen weer beschikbaar. Even geduld dus

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » ma jun 20, 2005 10:55 pm

Ik snap het hele gebeuren met die bekertjes terugbrengen eigenlijk niet. Ik dacht dat die dingen van mais gemaakt waren en zichzelf afbraken na een paar dagen o.i.d.???

Approximately
Contacteer:

Bericht door Approximately » ma jun 20, 2005 11:35 pm

NecroNoud schreef:Ik snap het hele gebeuren met die bekertjes terugbrengen eigenlijk niet. Ik dacht dat die dingen van mais gemaakt waren en zichzelf afbraken na een paar dagen o.i.d.???
als die dingen zichzelf pas na een paar dagen afbreken wat heeft 't dan voor zin op de dag van 't festival zelf, dan blijft 't toch een klote bende, kijk als 't nou echt van die harde bekers waren die je ook op waldrock hebt dan heb je 'r teminste wat aan, plus je hebt een leuk souvenier een beker van het festival met alle bandnamen erop das toch mooi, ik heb 'r een kast vol van!

mardukfan
Contacteer:

Bericht door mardukfan » ma jun 20, 2005 11:45 pm

als die dingen zichzelf pas na een paar dagen afbreken wat heeft 't dan voor zin op de dag van 't festival zelf, dan blijft 't toch een klote bende, kijk als 't nou echt van die harde bekers waren die je ook op waldrock hebt dan heb je 'r teminste wat aan, plus je hebt een leuk souvenier een beker van het festival met alle bandnamen erop das toch mooi, ik heb 'r een kast vol van!
goedkoper recyclen dan plastic. Gaat minder energie in het proces zitten. En oke nog steeds is het een teringzooi maar altijd minder dan dat iedereen zijn plastic bekertje op de grond gooit. De waldrock bekers drinken prettiger, maar zijn denk ik veel duurder om te gebruiken. Ik persoonlijk vind het een goed initiatief dat ze proberen nieuw milieuvriendelijker materiaal te gebruiken.

Approximately
Contacteer:

Bericht door Approximately » di jun 21, 2005 12:00 am

ja daar had ik nou net niet aan gedacht, dat is inderdaad, een goed punt maar 'k vond de glazen wel meuren trouwens en die harde bekers drinken fijner

DoDo

Bericht door DoDo » di jun 21, 2005 12:10 am

ik vond dat je veel te veel bekertjes moest verzamelen voor weer een biertje
als ze nou gewoon bij 2 bekertjes deden.. was het denk ik een stuk schoner op het veld.
Ik vind het recycle systeem van waldrock beter
time to go

nask
Contacteer:

Bericht door nask » di jun 21, 2005 2:19 am

(Op verzoek van arnibes plaats ik dit maar hier)

Ok, als je er bent geweest of zoiets dan zou je hier ook kunnen vertellen wat je hebt meegemaakt

Ik heb er zelf ook maar 1 gemaakt maar voordat je hem leest, merk op dat hij:

- subjectief is.
- waarschijnlijk nog spelfouten bevat, kan je om gaan zeiken maar daar hebben wij allen weinig aan.

FIELDS OF ROCK 2005 GODVERDOMME!!!!

Nou, dit is dus het eerste grote festival die ik mee gemaakt heb. Weinig nadeligs over te vertellen, het was vet gaaf ! Om te beginnen met de bands die ik gezien heb:

- Alter bridge

Dit was de band die op de mainstage het festival opende nadat zon lul van het festival zelf wat zat op te scheppen over het podium en de hoeveelheid bier. Niemand waar ik mee naar het festival was gegaan had in deze band zin, maar dat kon mij weinig schelen en ik ging dus zo ver mogelijk naar voren (wat best lastig was door de dag heen) Ze begonnen met het nummer metalingus, 1 van de hardste nummers van hun. Ze waren zeker niet slecht bezig, alleen de afstelling van het geluid viel tegen. Waarschijnlijk kwam dat doordat ze als eerste waren. Ze speelde strakke partijen nummers met erg goede sound van de gitaar (die distortion willen we hebben!) overal was het een goede openersact en het laatste nummer, open your eyes was (vind ik) net zo prachtig als het origineel.

Rating: 7,5
Ze speelden erg goed, maar af en toe was de zanger wat zeikerig en de gitarist (Mark Tremonti) zat een solo te spelen van een minuut of 2 en dat is vervelend. Verder zeker waardige opener!

- Papa roach

Na alter bridge keken we op het programma gedoe en zagen niks boeiends dus gingen we maar even naar Papa roach kijken (hier hadden we in het begin niet zo’n zin in omdat we gehoord hadden dat ze live zwaar klote waren). Ze begonnen met dead cell, die ze erg maf speelden, want sommige dingen speelden ze veels te langzaam. Het was niet echt slecht maar ook niet goed. De zanger zat als maar te lullen dat we lawaai moesten maken.. Ok, maar als jullie nou is FATSOENLIJKE NUMMERS zouden spelen…dan zou dat misschien ook nog goed komen. Verder zat hij als een echte emo-metal lul te ouwehoeren. Anger dit, Pain dat.. En eindelijk op het eind speelden ze wat klassiekers (between angels and insects, broken home, last resort). YES!!!

Rating: 6
Voor zo’n grote band vond ik het zeker onder de maat. Ik had ze slechter verwacht maar toch vond ik het jammer. De afstelling was ook wat aan de zwakke kant (gitaar te zacht, basgitaar klonk te brommerig). De grootste dumper was dat ze van die nieuwe kutnummers gingen spelen i.p.v. goede nummers op infest en lovehatetragedy. Kon zeker beter, maar het ging wel.

- Motörhead

Die waren goed! Goede recht voor zn raap Rock ’n roll metal! Het was opeens wel asociaal druk en dus kon ik maar weinig zien. We gingen even weg om een paar anderen terug te vinden, maar opeens kwamen we er achter dat de mensenmassa (anders als in het begin) niet meer ophield. Ik was dus een beetje naar de grond aan het kijken, kijk achterom..heuj, waar is de rest van mijn groepje nou…Dus ik was een lange tijd alleen en ging ook niet meer veel naar Motörhead luisteren. The ace of spades was natuurlijk weer gaaf en voor zulke oude knakkers beukte het goed!

Rating: 7
Ze waren echt goed, maar het is niet bepaald mijn muziekstijl. Ook dat ik de anderen zoek raakte zorgde ervoor dat ik niet echt meer op ze ging letten, maar ze waren zeker goede band voor de mainstage!

- Slayer

Natuurlijk! SLAYER! Ik had me voorgenomen om mezelf kapot te pitten, dit ging echter niet door omdat ik in een mast zat met zon bliksemschicht, zodat ik hopelijk gezien werd door een bekende . Naar een nummer of 3 kwamen er waarempel 2 bekende aan waarmee ik mee naar voren ging. Slayer speelde op de mainstage b, maar die was compleet vol, dus wij gingen naar de a, midden voor de speakertoren! Dit was ook een stuk beter als ver weg, want ver weg werd het geluid sterk afgezwakt en dus kut. Vlak voor de speakers was het geluid werkelijk waar ASOCIAAL. De drum zorgde voor vreselijke koppijn en pijn in de maag. De gitaar was vreemd genoeg wat minder qua distortion. Ook sommige riffs speelden ze bijvoorbeeld palm muted en zooi. Maar gelukkig was dat niet altijd zo. Eerlijk gezegd viel mij slayer wat tegen, omdat ze nog steeds de zelfde nummers spelen als bijvoorbeeld 5 jaar geleden. En ze stonden wat stil. Maar om die nummers is live te horen is natuurlijk wel een erg groot voorrecht! Alleen jammer dat ik helemaal aan de andere kant stond en dus naar een scherm stond te kijken, dat gaf het gevoel alsof je naar een erg grote radio aan het luisteren was.

Rating: 7
Zeker strak, maar de sound vond ik wat minder. Het mocht wel iets extremer klinken (was soms ook wel zo, maar niet genoeg) Sommige riffs zoals gezegd waren wat zwak en het was veels te druk. Wel stonden we lekker voor de speakertoren en dus beukte het lekker hard!

- Velvet revolver
Uit mezelf had ik nooit gedacht dat ik daar naar zou gaan kijken omdat wat ik ervan gehoord heb, gewoonweg kut was. Deze mening veranderde snel toen ik hun eerste nummer hoorde. De sound van hun beukte lekker met goed harde distortion, goede drumritmes en lekkere riffs. Wat mij tegenviel was de zanger. Hij had waarschijnlijk geaccepteerd dat hij meer van jongens hield ofzo, want hij bereikte op het podium werkelijk waar flikkerfactor 20 of meer.. Het was wel cool dat slash vlak voor ons nog van het podium naar een lager gedeelte sprong en dat de zanger ging crowdsurfen.

Ze klonken erg goed en hadden verassend genoeg voor mij erg goede nummers (ook kutte maargoed).
En Slash, natuurlijk had goede solo’s en riffs (die kale met het petje op ook) de bassist was gewoonweg eng. Hij keek erg raar. Het viel mij niet tegen en de sound en afstelling was dik in orde ( Grote aanrader voor guns ’n roses fans!).

- Machine head

Na Velvet revolver wou ik graag naar Chimaira, maar ik kwam er achter toen we wat aan het uitrusten waren, dat het al 7 uur was en hun dus klaar waren..Maargoed, Machine head in de tentstage had nog wel een tijdje te gaan en dat was maar goed ook ! Ik heb werkelijk waar nog nooit zoiets heavy’s gehoord, en die zanger de hele tijd maar complimentjes aan het publiek geven (weet niet of hij dat sowieso gedaan had maargoed) dat ook best goed bezig was. Loodzware ‘monsterriffs’ die bands zoals hatebreed als poprock laten klinken (om het maar is formeel te zeggen). Ook de circle pit aan het eind was geinig, ondanks dat die zowat stil stond . Ik heb denk ik wel wat nekwervels verbrijzeld met het headbangen. De zanger van Chimaira deed ook nog mee en ze speelden nog een sepultura cover (die soulfly ook ging doen).

Rating: 8,5
Precies mijn muziekstijl! Heerlijke heavy shit om vreselijk hard op los te gaan, enige minpunt was dat omdat het zo bokke hard was, alles een beetje onduidelijk klonk. Maar dat mocht werkelijk waar de pret niet drukken! Ik heb nog nooit zo’n harde distortion gehoord.

- Black sabbath

Heb er maar heel weinig van gehoord en nog minder van gezien, maar wat ik hoorde was vreselijk saai en langzaam, dus ging ik maar naar de mtv stage kijken naar Soulfly!

Rating: -
Sja, ik heb er te weinig van gehoord/gezien.

- Soulfly

Niemand wou weer is mee, omdat ze een goede plek wouden hebben voor Rammstein, maar ik wou is zien of Soulfy live nog steeds net zo slecht was als 2 jaar geleden in Groningen…NOPE! Ik kwam er aan en ze speelden een of ander kut tribal nummer. Toen die afgelopen was kon het dan eindelijk beginnen. Ik mezelf naar voren beuken en een goed kijkplaatsje zien te bemachtigen. Die vond ik ook, maar toen zag ik de pit. Ik dacht bij mezelf dat ik de hele dag nog steeds geen goede pit had mee gemaakt dus ging ik tijdens Soulfly vreselijk te keer! De sound van onder andere de gitaar was af en toe wat te soft, maar max cavalera’s vocals waren zeer goed!Ook het publiek was gaaf, zeer energiek en vooral; flauw . In de pit werd je alle kanten opgeduwd, dan wou je even uitrusten..BAF! knal je naar voren en duwt weer iemand je de andere kant terug. Uiteindelijk heeft mij dat alles een zere rug en een bloedneus opgeleverd (YEAH, AANDENKEN!!). Er vielen er veel, maar die werden wel gewoon weer, zoals het hoort, opgetild en als er een echt lelijk neer kwam stond er wel een groepje stil om heen om pitters tegen te houden. Ik werd ook nog opgetild om te crowdsurfen (dat mocht niet) maar die klootzakken probeerden mij over het hek heen te tillen zodat ik afgevoerd zou worden . Dit lukte ze niet want er waren een paar andere die mij terug trokken, dus het was flink gaaf om dat even gauw te doen (kreeg ook veel complimentjes van de anderen, WOEW ). Verder waren er allemaal rondzwalkende dronken mannen zonder t-shirt aan die opzicht wel vervelend waren maar ook wel grappig, omdat ze de hele tijd bezig waren met mensen over het hek heen te tillen . Verder hadden ze nog een 2 paar nummers samen met Chino van Deftones / Team sleep gespeeld (en het zoontje van Max, goede screams had hij) Dit was denk ik wel 1 van de 3 leukste optredens van de dag (samen met Rammstein en Machine head)

Rating: 8
Ze bleken opeens verassend goed te zijn en de sfeer bij het publiek zat er goed in! Een beetje lomp doen op het festival ging bij deze band wel lekker, ook de nummers met de gastartiesten waren lekker. Sound was af en toe wat jammer maar dan juist weer omgekeerd en teringruig. En de nummers zelf zijn natuurlijk ook goed!

- Floggin Molly

Zoals wel bekend, is dit een typische boeren-feestband die opzich niet eens zo verkeerd was. Voor het einde van de avond was het natuurlijk wel even leuk om lomp te gaan dansen op gitaren gemengd met violen en zooi . Niet dat ik dat deed, ik was weer is de anderen kwijt (die zeiden dat ze wel zouden blijven zitten waar ze toen zaten maar nee, meteen weg naar voren waar rammstein zou gaan optreden). Verder heb ik niet veel van ze gezien. Ik wou Rammstein ook van vooraan zien.

Eigenlijk te weinig van gezien om ze te beoordelen maar wat ik ook ervan gehoord heb van de anderen schenen ze ook nog grappig te zijn. Wat ik ervan gehoord heb klonk net zo als het origineel dus viel weinig te klagen. Omdat het absoluut niet mijn stijl was heb ik niet echt geluisterd, maar wat ik hoorde klonk erg goed en energiek. Het geluid was ook goed afgesteld, behalve dat de akoestische gitaar niet te horen was.

- Rammstein

De afsluiter van het festival, en dat was niet eens erg! Erg goede sound en boven alles; VRESLIJK BRUTE SHOW! Hoeveel liter benzine er wel verbrand is, zou het niet weten. Erg strakke industrial sound met lekkere gitaar sound. De zanger kwam op met schmink op z’n gezicht alsof z’n gezicht vreselijk verbrand was (dit soort opmaak op het gezicht gold voor de hele band. Ze zagen er vooral uit als mijnwerkers). Erg vermakelijk dat de bassist in een roeibootje over het publiek ging varen en Columbus na ging doen . Goed van Rammstein dat ze anders als Papa Roach tenminste alle nummers gingen spelen die ook gewoon goed waren, zoals ich will, sonne, du hasst enz. Al dat vuur maakte het ook lekker warm (en ik stond wel op 50 meter afstand). Het vuurwerk was ook gaaf en nog luider dan de geluidsinstallatie. Goed van de drummer dat hij meer gebruik maakte van dubbel bass, want daardoor klonk het ook meteen een stuk bruter. Het einde vond ik wat jammer, want toen klonk nog engel door de speakers, maar zonder rammstein en instrumenten op het podium. Ik had het, met iedereen neem ik aan, mooier gevonden als ze dan nog even snel zouden invallen en het nummer engel nog even kwamen spelen. Wat ook opviel aan de act van Rammstein, was dat ze nauwelijks of geen contact met het publiek hadden (de zanger heeft denk ik maar 1 keer het publiek bedankt). Dat is opzicht ook best knap, want met Papa roach en Machine head werd je er gek van.

Rating: 8,5
Een meesterlijk optreden, met een grote nadruk op de show. Het is niet helemaal mijn muziek maar het viel mij geen moment tegen. Echt erg hoe die lui er uit zagen, vet mooi ! Hoe het geluid was afgesteld was ook perfect ondanks dat je af en toe de zanger niet kon verstaan. Ook de vuurspuw maskers waren bruut en vooral eng! De zanger had ook nog een paar lange handschoenen waar hij vuur mee kon spuwen ( leuk als zijn armen eens wat moe worden en schuin in het publiek richten ). Echt een perfecte eindband!

Nou, dat waren de bands, nu het geheel!

Pluspunten:

- De sfeer:
Zoals de meeste festivals/concerten hing er een goede sfeer in de lucht en op het veld! Ook het mooie weer hielp hier aan mee.

- De bands:
Het waren gewoonweg vette bands die kwamen opdagen. Met nadruk op Machine head, Soulfly en Rammstein!

- De mogelijkheid om brood, snoepjes, koeken e.d en drinken in pakken mee te nemen:
Het was mij bekend dat flessen niet mochten, dus nam ik een pak spa & fruit en een pak Bar le duc mee. Door het weer bleek wel dat dat flink belangrijk was!

- Meestal snelle omwisselingtijden van de bands:
Doordat er 2 main stages stonden kon alles snel omgewisseld worden. Zeker fijn natuurlijk want van al dat wachten wordt je alleen maar chagrijnig. Gemiddeld moest je misschien een minuut of 10 -15 wachten.

- Lever 5 bekertjes in, scoor een muntje:
Dit was een goed idee van de organisatie, ook omdat het hele park er bezaait mee lag. Niet dat ik en de rest het nodig had want wij vonden op het terrein een gestolen ton vol met muntjes (). Scheelde ons heel wat geld .

- Veel wc’s aanwezig:
Ook geen overbodige luxe. Overal waren er wel een paar.

Minpunten:
Nou, er vielen ook een paar dingen tegen, kijk maar:

- DRUK, DRUK, DRUK!:
Het was wel te verwachten met Bijna 50.000 mensen in één goffertpark, maar het was toch extreem druk. Dit zorgde er o.a. ook voor dat ik de andere lui vaak kwijt raakte (al op zon 3 meter afstand van de anderen). Ook door de drukte kwam je haast nergens, vooral rond de main stages stond het bomvol. Als een band eenmaal begonnen was, kwam je niet dichterbij als 50 meter van het podium af.

- TE slome service bij de consumptiekraampjes:
Als je een pizza wou hebben, stond je een half uur in de (vrij korte) rij en dan stond je vooraan en werd je volgens mij gewoon genegeerd. Er waren ook te weinig medewerkers (sommige hadden gewoon niks te doen en gingen vrij dom dansen op Audioslave) bij die kraampjes en het was handiger geweest als ze gewoon magnetron voedsel gebruikt hadden (gaat sneller).

- WARM, FEL EN NA DE TIJD PIJNLIJK!!!
Het was nogal…warm. Dat was al bekend en opzicht ook niet verkeerd, maar na een tijdje begin je het toch wel te voelen. Hierdoor werd je ook snel suf en ik ben achteraf ook ontiegelijk erg verbrand in mijn gezicht.

- (niet direct commentaar op Fields of rock maar toch) De treinreis:
We gingen dus met de trein, maar we ‘zaten’ niet in de trein. Het was vreselijk druk en de trein moest onderweg nog stoppen omdat het in Nijmegen qua treinen helemaal vol zat. De terugweg was minder druk, maar we moesten wel erg lang wachten totdat we uit Arnhem konden komen.

- Een paar kansloze in het publiek:
Op zo’n groot festival heb je natuurlijk ook wel is wat domme lui. Zoals dat ze tijdens Papa roach schreeuwen terwijl hij iets achterlijks aan het uitleggen is “SPELEN, HOMO!”. Opzicht was ik het daarmee eens, maar het helpt toch niet. Ook dat iemand zo snugger was om de zanger van Velvet revolver voor HOMO uit te schelden. Klopt wel, maar het is wel een slimme opmerking natuurlijk. Het domste vond ik nog wel dat ze tijdens Rammstein hun voor KANKERMOFFEN gingen uitschelden.. Of tegen anderen zeggen dat ze in de ‘sieg heil’ stand moesten gaan staan. Aan de ene kant kan je daar om lachen, maar het moet niet teveel voorkomen.

- BULLET FOR MY VALENTINE KWAM NIET :’( :

Bullet for My Valentine komt niet; de NL gothic-band Autumn wel!

16-6-2005
Wegens verplichtingen in de opnamestudio kan Bullet For My Valentine helaas niet naar Nijmegen komen aanstaande zaterdag. Het Nederlandse Autumn zal de band waardig vervangen op het MTV Stage.

Bron: http://www.fieldsofrock.nl/flash/defaul ... id=100#100

GODVERDOMME :@!

Overall rating:

Cijfer van het park: 7
Mooie omgeving met veel bomen en zooi en niet al te groot. In het begin was het naar de main stage (O JA, de main stage was het grootste podium dat Nederland ooit gezien heeft!) een erg mooi uitzicht.

Cijfer van de kraampjes: 5,5
Matig. Je stond er veel te lang te wachten op iets wat niet eens lekker was (opzicht best logisch, met al dat massa gedoe, maar huur dan wat meer medewerkers in ofzo.)

Cijfer van het geluid: 6,5
Ik vond het niet echt strak klinken. Dit komt natuurlijk ook omdat het een erg groot terrein aan geluid moet voorzien, maar de Treble was maar weinig aanwezig. Afstelling was af en toe ook matig. En als je echt ver weg zat, klonk het dramatisch zwak. Als je dichtbij stond daarentegen had je vet bruut geluid! Heerlijk, een bassdrum die in je maag stompt en je hoofdpijn geeft!

Cijfer van de bands: 7,5 (bij elkaar opgeteld)
Heerlijke bands waren er!

Cijfer totaal: 6,6
Ik heb me zeker vermaakt en ga als ik kan volgend jaar weer! Over de bands die zijn op komen dagen was ik zeker tevreden, ondanks dat 1 van de vetste; Bullet for my valentine, niet kwam opdagen.

FIELDS OF ROCK GODVERDOMME!!!!
KILLTIME!!

nask
Contacteer:

Bericht door nask » di jun 21, 2005 2:23 am

ah, en tom van slayer had een lelijke baard :roll:
KILLTIME!!

Blashyrk

Bericht door Blashyrk » di jun 21, 2005 7:56 am

Ja dus?, wat boeit het.
als hij maar kan zingen toch?

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » di jun 21, 2005 9:17 am

*Bekertjes rapen heerst.Ik heb niet als een of andere zwerver lopen zoeken,maar puur gepakt wat ik tegen kwam tijdens het lopen van het ene naar het andere podium of naar de markt.Alles bij elkaar denk ik dat mijn vriendin en ik zo'n 80 euro hebben bespaard.Zo'n beetje het bedrag wat ik aan cd's heb weggehaald op de metalmarket.

*Kan iemand me vertellen of Soulfly nog een ouwe kraker heeft gespeeld van Sepultura?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie