Black Metal.

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jun 20, 2005 9:56 pm

Nou, ik kan black metal in vele vormen waarderen. Van het snelle, agressieve Marduk/Watain/Funeral mist werk tot het depressieve Xasthur/Shining werk.
Als ik er maar iets bij voel.

En bij deze Mutiilation voel ik zeker wat. Een heel ongemakkelijk, ziekelijk gevoel. De muziek neemt je mee naar plaatsten in de psyche waar je liever niet wilt zijn maar die wel intrigerent zijn waardoor je toch blijft luisteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma jun 20, 2005 10:01 pm

Rotte paginawisseling..
Meltdown schreef:Lijkt Rattenkoning nog een beetje op Vampires..?
Dat album begint zwaar te groeien bij mij.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

iscariah

Bericht door iscariah » ma jun 20, 2005 10:02 pm

iscariah schreef:*Genietend van Gallhammer*

Geile Japanse wijven die Hellhammer-achtige muziek maken met Noise-invloeden en Scream/Grunts.
Atmosfeer doet me soms denken aan Darkthrone, Hellhammer (of course), Celtic Frost, ...
Samples:
http://www.geocities.jp/gallhammer/img/crucifixion.mp3

http://www.geocities.jp/gallhammer/img/fatherdie.mp3

http://www.geocities.jp/gallhammer/img/aloof.mp3

Live-video:
http://www.geocities.jp/gallhammer/img/watts050514.mov

Redelijk simplistisch maar ik vind het wel lekker klinken.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jun 20, 2005 10:04 pm

Eh, ikzelf ken Vampires niet. Maar ik heb wel gehoord dat het een beetje een terug keer is naar hun oude stijl. Maar hun oudere werk vond ik nogal eendimensionaal. Wel lekkere rammelende, rauwe black metal maar geen sfeer. En dat hebben de laatste 2 albums juist te over.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma jun 20, 2005 10:07 pm

Vampires Of Black Imperial Blood (geniale titel) is inderdaad rammelende rehearsal-Black, maar juíst sfeer te over! Droevig, vol haat en opgekropte ziekelijkheid. Dé formule voor een sterk album. Het kost een tijdje om in te komen, maar geduld wordt beloond.

Het begint al bij die openingsriff van Magical Shadows of A Tragic Past. De tering zeg.. Van zo'n riff kunnen 'wij willen dood en leggen dat er graag bovenop hoewel we het nog steeds maar niet daadwerkelijk doen' bands als Shining nog iets leren.
Laatst gewijzigd door Meltdown op ma jun 20, 2005 10:13 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jun 20, 2005 10:11 pm

Tsja, van Mutiilation ken ik alleen Black Millenium (2000), Majestas Leprosus (2003) en Rattenkonig (2005). Black millenium reken ik nog tot het oude werk en dat vond ik destijds echt helemaal niks. Majestas leprosus vind ik ook een fantastisch album maar dat album heeft wat modernere productie en een heel lichte industrial kant. Let op, het klinkt totaal niet als Satyricon tegenwoordig, maar het rammelt ook niet.
En Rattenkonig is weer een stuk rauwer. Maar Majestas leprosus en Rattenkonig zijn wel 2 vreselijk zieke albums.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma jun 20, 2005 10:13 pm

Ik zal Rattenkönig dan zeker eens uitproberen.

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » ma jun 20, 2005 10:53 pm

Judas Iscariot schreef:Ik zit nu Herbstleyd te luisteren van Nargaroth.
Ongeloofelijk, ik heb dit album al een hele tijd maar ik had echt geen idee dat het zo goed was. Wat een fenomenale sfeer. Het is een reis door een andere werkelijkheid. De krijsen van Kanwulf zijn snijdend, de riffs slepend en de drums staan erg zacht maar zijn absoluut belangrijk. Het is een album waar je de tijd voor moet nemen en je kan het dus eigenlijk niet even tussendoor luisteren. De nummers zijn lang, zeer episch en er zitten ook samples in van films. De riffs blijven in een keer in hoofd zitten en je herkent ze de volgende keer dat je dit album luistert meteen. Dit betekent echter niet dat dit album snel gaat vervelen. Het is echt een album dat ik eens in de zoveel tijd op zal zetten en er met volle teugen van zal genieten, dat is duidelijk!
Kijk, jij snapt het.
Herbstleyd is denk ik mijn fav. Black Metal album. Ik heb er vaak over zitten denken, en mensen verklaarden me voor gek... Maar de onmenselijke sfeer die ik op dit album hoor heb ik nog nergens gehoord.

Idd zoals je zegt, een reis naar een andere werkelijkheid. Als ik "Herbstleyd" luister dan vergeet ik werkelijk alles om me heen en draait er als het ware een soort film af in m'n hoofd.
Ik weet nog de eerste keer dat ik "Herbstleyd" het titelnummer hoorde (ergens in de zomer van '99) en het greep me meteen. Het was net een beetje als toen ik voor het eerst echte metal hoorde (nl. Deicide). Het gevoel dat je iets hebt gevonden waar je al heel lang naar zocht...

ExperiMentaL RNRN

Bericht door ExperiMentaL RNRN » ma jun 20, 2005 11:34 pm

Ik lees op verschillende fora over het nieuwe Ad Hominem-album 'Climax of Hatred'. Men schijnt het ook massaal te kopen (die van mij is nog in bestelling), maar ik hoor niemand erover.
Ik vind Ad Hominem een zeer goede band. Planet ZOG is, zeker voor een debuutalbum, fenomenaal. Geweldige riffs, extreme zang en een stampend geheel. Ja, het trekt me wel.
A New Race vond ik iets minder. Het weet me niet te grijpen. De riffs zijn niet zo origineel, qua mix is het allemaal wat achteruit gegaan (bepaalde instrumenten ten opzichte van elkaar) etc.
Toch zijn de verwachtingen hoog gespannen, als het om het nieuwe album gaat.
Kan iemand mij er iets over vertellen?

ExperiMentaL RNRN

Bericht door ExperiMentaL RNRN » ma jun 20, 2005 11:40 pm

Apare scene overigens, daar in Frankrijk. Ik vind het best interessant het onder de loep te nemen.
We hebben de in mijn ogen wat aparte groep bands van 'Les Legiones Noir'. In de meeste gevallen (zoals bij Belketre) extreem rammelende garagebende, ongeïnspireerde bagger in mijn optiek.
Anderzijds hebben we bands als Ad Hominem, die zeker wat te bieden hebben. Ideologisch gezien enkele raakvlakken met Seigneur Voland en Kristallnacht natuurlijk (zie ook de line-up van de drie bands).
Dan nog de vage, bijna overdreven Satanische Black Metal zoals Antaeus dat maakt. In tegenstelling tot een titel als 'Teach Children to Worship Satan' (Dark Funeral), wordt de uitspraak 'Cut Your Flesh And Worship Satan' door de band zelf wel bloedserieus genomen. Vrij opmerkelijk.
Dan hebben we nog het unieke project Blut Aus Nord. Ultima Thuleé is niet mijn album, ik hou niet van staccato pianowerk. The Mystical Beast of Rebellion fascineert om haar hypnotiserende riffs. The Work Which Transforms God is fenomenaal, echt prachtig. Dissonant, ijzersterk en een perfect geheel. Behoort tot mijn favoriete Black Metal-albums ooit.

Zo.

ExperiMentaL RNRN

Bericht door ExperiMentaL RNRN » ma jun 20, 2005 11:45 pm

Jeroen schreef:[..]

ik vind Werwolfthron juist de meest matige plaat van Absurd. De sfeer is ver te zoeken. De rauwheid komt juist op een negatieve manier naar voren en afgezien van het keyboard intermezzo ' Ruhe vor dem Sturm' staat er helemaal niets boeiends op.
Geen gave riffs, geen goede zang.

Neuh, doe mij maar Asgardsrei als het om rauwheid en simpliciteit gaat en Totenlieder en de laatste als het om goede folky pagan metal gaat.

Ik ben trouwens ook extreem benieuwd naar de nieuwe schijf van Pantheon. Ik heb er al enkele nummers van gehoord en qua techniek, productie, spel en sfeer is dit de beste NSBM schijf die ik ooit heb gehoord.
Er staan wel twee nummers op de website van hen die je kan downloaden.
Inmiddels heb ik mijn bestelling gemaakt en ik wacht ook ongeduldig op deze dubbel-cd.
Dit rost echt alles omver op dit gebied.

Vargrstrike was een hele aardige plaat, Draugrs Daug was weer wat minder door de compleet ontoegankelijke speelstijl (met enkele aardige songs), Krihapentswor was erg goed, alleen wat jammer van de zachte productie en het doffe drumgeluid.

Aryan Rebirth gaat er ondanks de wat flauwe naam dik overheen.
Tsja, het spijt me voor Absurd, maar ik ga niet overdreven veel moeite doen het te proberen.
Ik heb een hele tijd geleden deze band uit het oog verloren. Waarom? Het is ontzettende stofzuigertroep. Kan gebeuren, maar ik verlies in dat geval mijn interesse in een band. (Ik kan me de albumtitel niet meer herinneren.) Toch werd in die tijd Absurd al de hemel in geprezen (om de ideologie?), ik begreep toen nooit waarom. Ik vond het maar gave troep waar ik niets mee kon. Als ik ooit bij iemand anders de nieuwe Absurd te horen krijg en ik vind hem gaaf ben ik niet zo dat ik hem dan niet aanschaf, maar moeite doe ik er gewoon niet meer voor.
Overigens moet ik Absurd wel nageven emotie in hun muziek te leggen. Dat lukt niet elke band. Je hoort bij wijze van spreken wat voor denkbeelden de bandleden erop nahouden, dat vind ik gaaf. Dat neemt niet weg dat de muziek (destijds) kut was, trouwens.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » ma jun 20, 2005 11:54 pm

ExperiMentaL RNRN schreef:Apare scene overigens, daar in Frankrijk. Ik vind het best interessant het onder de loep te nemen.
We hebben de in mijn ogen wat aparte groep bands van 'Les Legiones Noir'. In de meeste gevallen (zoals bij Belketre) extreem rammelende garagebende, ongeïnspireerde bagger in mijn optiek.
Anderzijds hebben we bands als Ad Hominem, die zeker wat te bieden hebben. Ideologisch gezien enkele raakvlakken met Seigneur Voland en Kristallnacht natuurlijk (zie ook de line-up van de drie bands).
Dan nog de vage, bijna overdreven Satanische Black Metal zoals Antaeus dat maakt. In tegenstelling tot een titel als 'Teach Children to Worship Satan' (Dark Funeral), wordt de uitspraak 'Cut Your Flesh And Worship Satan' door de band zelf wel bloedserieus genomen. Vrij opmerkelijk.
Dan hebben we nog het unieke project Blut Aus Nord. Ultima Thuleé is niet mijn album, ik hou niet van staccato pianowerk. The Mystical Beast of Rebellion fascineert om haar hypnotiserende riffs. The Work Which Transforms God is fenomenaal, echt prachtig. Dissonant, ijzersterk en een perfect geheel. Behoort tot mijn favoriete Black Metal-albums ooit.

Zo.
Ik vind het een beetje onzinnig om een 'scene' (waar sowieso al geen sprake van is) aan de hand van de 'bekendere bands' in te delen. Elk land heeft zijn aparte bandjes en zelfs soorten binnen black metal. Ik denk dat je bij zoiets niet in landgrenzen moet denken. Ik bedoel, hoe apart is de US 'scene' en de noorse 'scene'. Daar heb je ook van alles en nog wat op het gebied van black metal. Het is nutteloos alles in een bepaalde catagorie in te delen. Het lijkt mij handiger om gewoon de gave bandjes er tussenuit te pikken.

ExperiMentaL RNRN

Bericht door ExperiMentaL RNRN » ma jun 20, 2005 11:59 pm

Judas Iscariot schreef:[..]

Ik vind het een beetje onzinnig om een 'scene' (waar sowieso al geen sprake van is) aan de hand van de 'bekendere bands' in te delen. Elk land heeft zijn aparte bandjes en zelfs soorten binnen black metal. Ik denk dat je bij zoiets niet in landgrenzen moet denken. Ik bedoel, hoe apart is de US 'scene' en de noorse 'scene'. Daar heb je ook van alles en nog wat op het gebied van black metal. Het is nutteloos alles in een bepaalde catagorie in te delen. Het lijkt mij handiger om gewoon de gave bandjes er tussenuit te pikken.
Dat kun jij best onzinnig vinden, 'meneer'.
Ik spreek van een opmerkelijke scene als er sprake is van diversiteit binnen het land. Dat heb je inderdaad in elk land, maar niet in zulke mate of op zo'n manier. Je wilt weten wat ik bedoel?
Van elke soort Black Metal loopt er wel een hele gave band rond in Frankrijk. Dat wilde ik duidelijk maken met mijn post, want dat is ook zo. Ken jij bijvoorbeeld goede NSBM uit Noorwegen? Ik niet in ieder geval. Wel hele goede Satanische Black Metal. Frankrijk heeft het allebei.
Ik pikte in bovenstaande post ook alle goede bands eruit, met uitzondering van mijn LLN benoeming.
Ik vraag me trouwens af waarom je het woord 'scene' niet zonder die twee leestekens spelt. Is er soms geen scene?

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di jun 21, 2005 12:07 am

ExperiMentaL RNRN schreef:Van elke soort Black Metal loopt er wel een hele gave band rond in Frankrijk. Dat wilde ik duidelijk maken met mijn post, want dat is ook zo. Ken jij bijvoorbeeld goede NSBM uit Noorwegen? Ik niet in ieder geval. Wel hele goede Satanische Black Metal. Frankrijk heeft het allebei.
Als dat het criterium is sla je de plank volledig mis...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

ExperiMentaL RNRN

Bericht door ExperiMentaL RNRN » di jun 21, 2005 12:09 am

the true Thorko schreef:[..]

Als dat het criterium is sla je de plank volledig mis...
Nee hoor, ik hanteer helemaal niet dergelijke criteria. Wat ik met mijn post over Frankrijk alleen wilde duidelijk maken, is dat het mij opvalt dat het zo'n veelzijdige scene heeft. Een scene die heel veel te bieden heeft in heel veel verschillende soorten stijlen. Dit is in tegenstelling tot veel andere landen, daarom viel het me op.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » di jun 21, 2005 12:09 am

ExperiMentaL RNRN schreef:[..]

Dat kun jij best onzinnig vinden, 'meneer'.
Ik spreek van een opmerkelijke scene als er sprake is van diversiteit binnen het land. Dat heb je inderdaad in elk land, maar niet in zulke mate of op zo'n manier. Je wilt weten wat ik bedoel?
Van elke soort Black Metal loopt er wel een hele gave band rond in Frankrijk. Dat wilde ik duidelijk maken met mijn post, want dat is ook zo. Ken jij bijvoorbeeld goede NSBM uit Noorwegen? Ik niet in ieder geval. Wel hele goede Satanische Black Metal. Frankrijk heeft het allebei.
Ik pikte in bovenstaande post ook alle goede bands eruit, met uitzondering van mijn LLN benoeming.
Ik vraag me trouwens af waarom je het woord 'scene' niet zonder die twee leestekens spelt. Is er soms geen scene?
Het hangt ervan af wat je onder een scene verstaat. Zoiets als in Noorwegen het geval was, dát noem ik een scene. Samenwerkende muzikanten, alle bands zijn in principe met elkaar verbonden op de een of andere manier.

Ik kan of heel flauw burzum zeggen of ik kan zeggen dat het hier om muzikale diversiteit gaat en niet om ideologie. Nou hoor je dat er vaak wel in terug maar daar mag je niet zomaar vanuit gaan. Je noemt het nu ook als voorbeeld NSBM maar ik vraag me af hoeveel folk/viking bandjes je in frankrijk hebt zoals in noorwegen, we zijn nu slechts voorbeelden aan het aanhalen om onze standpunten kracht bij te zetten. (Ik begeef me overigens op gevaarlijk terrein met dat folk/viking bandjes in frankrijk want ik weet daar niet zoveel van af :wink: )

En wees niet meteen zo op je teentjes getrapt, dit topic is er immers om te discussieren over black metal.

ExperiMentaL RNRN

Bericht door ExperiMentaL RNRN » di jun 21, 2005 12:11 am

Judas Iscariot schreef:Het hangt ervan af wat je onder een scene verstaat. Zoiets als in Noorwegen het geval was, dát noem ik een scene. Samenwerkende muzikanten, alle bands zijn in principe met elkaar verbonden op de een of andere manier.

Ik kan of heel flauw burzum zeggen of ik kan zeggen dat het hier om muzikale diversiteit gaat en niet om ideologie. Nou hoor je dat er vaak wel in terug maar daar mag je niet zomaar vanuit gaan. Je noemt het nu ook als voorbeeld NSBM maar ik vraag me af hoeveel folk/viking bandjes je in frankrijk hebt zoals in noorwegen, we zijn nu slechts voorbeelden aan het aanhalen om onze standpunten kracht bij te zetten. (Ik begeef me overigens op gevaarlijk terrein met dat folk/viking bandjes in frankrijk want ik weet daar niet zoveel van af :wink: )

En wees niet meteen zo op je teentjes getrapt, dit topic is er immers om te discussieren over black metal.
Ik snap je punten, ik laat het hier dan ook bij. Het lijkt me niet nodig er nog meer over te zeggen, alles is al gezegd. Op je laatste punt wil ik nog wel reageren.
Ik schoot helemaal niet uit mijn slof, dat ligt aan jouw interpretatie van mijn bericht. Ik reageerde alleen op jouw argumenten, als ik op mijn pik getrapt ben reageer ik wel anders.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di jun 21, 2005 12:12 am

Nee hoor, ik hanteer helemaal niet dergelijke criteria. Wat ik met mijn post over Frankrijk alleen wilde duidelijk maken, is dat het mij opvalt dat het zo'n veelzijdige scene heeft. Een scene die heel veel te bieden heeft in heel veel verschillende soorten stijlen. Dit is in tegenstelling tot veel andere landen, daarom viel het me op.
Polen, VS, Zweden, België, Duitsland, etc., etcetera...

ExperiMentaL RNRN

Bericht door ExperiMentaL RNRN » di jun 21, 2005 12:15 am

Ik ben benieuwd naar jouw verhaal over Polen. Op een enkele band na zijn het allemaal bands die zich profileren als NSBM. Zoals heel veel bands in Oost-Europa.
Ja, Amerika heeft heel veel te bieden. Niet gek als je kijkt naar de grootte van het land ook. Fenomenaal overigens, die nieuwe wave aan Black Metal die vanuit dat continent richting West-Europa komt waaien en ook hier haar sporen duidelijk achterlaat.
Zweden, tsja, ik heb me er niet heel erg in verdiept. Ik hou niet van Black/Death Metal. Watain is gaaf, zo zijn er nog een tiental anderen. Het leeuwendeel is niets voor mij echter, ik ben momenteel sowieso niet veel bezig met Scandinavische Black Metal.
België? Dat valt toch wel mee?
Duitsland is ook een erg goed Black Metal-land, kan ik niet ontkennen!

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di jun 21, 2005 12:25 am

ExperiMentaL RNRN schreef:Ik ben benieuwd naar jouw verhaal over Polen. Op een enkele band na zijn het allemaal bands die zich profileren als NSBM. Zoals heel veel bands in Oost-Europa.
Behemoth, Holy Death, Thunderbolt, Sacrilegium, Lux Occulta, etc.

ExperiMentaL RNRN

Bericht door ExperiMentaL RNRN » di jun 21, 2005 12:26 am

Behemoth, Holy Death, Thunderbolt, Sacrilegium, Lux Occulta, etc.
Mja, oude Behemoth inderdaad. Holy Death ken ik niet, Sacrilegium alleen van naam. Lux Occulta is een band die totaal niet bij mij past.
Thunderbolt is een verhaal apart. Eerst White Power dit, White Power dat, nu niets met NSBM van doen willen hebben...vreemd verhaal. Van mij hoeft het niet.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » di jun 21, 2005 12:34 am

Zweden, tsja, ik heb me er niet heel erg in verdiept. Ik hou niet van Black/Death Metal.
Silencer, Dissection, Ondskapt, Shining, Craft, Black Circle etc etc.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 21, 2005 12:39 am

Moet je toch toegeven dat een groot deel van Zweden bestaat uit Dark Funeral/Marduk achtig spul.

En Duitsland, ja! Lunar Aurora, The Ruins Of fucking Beverast, Bilskirnir, Mordgrund, Deathgate Arkanum, noem ze maar op. Dat land is meer van het atmosperische type, net als Noorwegen en Polen. Erg fijn.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » di jun 21, 2005 12:49 am

Natuurlijk, maar het gaat in dit geval om de diversiteit van black metal in een bepaald land. In Frankrijk zullen ook wel de meeste black metal bandjes ongetalenteerde takkeherrie 'in de stijl van oude darkthrone' spelen (geen idee of dit ook zo is overigens) maar dat doet niets af aan de diversiteit.

Qua duitsland heb je wel gelijk denk ik, veel atmosferische zooi. Maar dan wel allemaal op een unieke en verder ook overgelijkbare wijze als je het mij vraagt. Duitsland en de US zijn nu toch wel de landen waar voor mij het meest interessante spul vandaan komt. Maar nogmaals, ik denk niet binnen landsgrenzen.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di jun 21, 2005 1:16 am

Meltdown schreef:Moet je toch toegeven dat een groot deel van Zweden bestaat uit Dark Funeral/Marduk achtig spul.
BATHORY!

... en Arckanum, Abruptum, Dissection.

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » di jun 21, 2005 2:41 am

Meltdown schreef:Moet je toch toegeven dat een groot deel van Zweden bestaat uit Dark Funeral/Marduk achtig spul.

En Duitsland, ja! Lunar Aurora, The Ruins Of fucking Beverast, Bilskirnir, Mordgrund, Deathgate Arkanum, noem ze maar op. Dat land is meer van het atmosperische type, net als Noorwegen en Polen. Erg fijn.

Endstille en Ewiges reich niet. :roll:

En kennen de mensen hier Lloth?
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

K.

Bericht door K. » di jun 21, 2005 9:30 am

Sinds wanneer is Endstille atmospherisch? Voor zover ik ze ken zijn ze net Marduk II (Zonder op een afgezaagde kloon te lijken, overigens)

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 21, 2005 9:43 am

Oh, kut, die bands vergat ik heel even. Het klopt wel. :mrgreen:
Echter, we hebben het nog steeds over het algemeen.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di jun 21, 2005 11:35 am

iscariah schreef:*Genietend van Gallhammer*

Geile Japanse wijven die Hellhammer-achtige muziek maken met Noise-invloeden en Scream/Grunts.
Atmosfeer doet me soms denken aan Darkthrone, Hellhammer (of course), Celtic Frost, ...
*intresse* Beetje makkelijk aan te komen?
Hellhammer schreef:[..]

Werkelijk een briljante cd, Aryan Rebirth. Beste nsbm plaat die ik ooit heb gehoord en qua artwork is het geweldig (hoewel er iets minder swastika's in hoefden te staan). Enige nadeel is de prijs; $28,-.
Ik ruik 'Joodse' praktijken. :P
Nee. Dan kan je beter de Vlad's Tepels kant opgaan.

Grappig; Ik had het er vrijdag met een vriend van mij over welke 'nationale bm scene's' nou veel te bieden hadden qua 'net opkomende' band en wij vonden dat Belgie bar weinig had maar de Nederlandse scene vinden wij beide weer wel aardig.

Thunderbolt is een verhaal apart. Eerst White Power dit, White Power dat, nu niets met NSBM van doen willen hebben...vreemd verhaal. Van mij hoeft het niet.
Thunderbolt is tegenwoordig niet meer, openlijk NS, georienteerd.
Oude Behemoth was trouwens ook niet vies van bepaalde sympathie-en.
Tegenwoordig zie ik vooral 'religieuse' Watain/Funeral Mist achtige bands uit Zweden komen: Angst, Herisi, Ofermod etc. En de nieuwe Marduk heeft ook een behoorlijke 'watain' sfeer en sound.
Todesstoss, Regnum, Kaltetod, Sun of the Sleepless en Nachtmahr; Ook aalemaal aanraders uit Duitsland.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 21, 2005 12:49 pm

Werkelijk een briljante cd, Aryan Rebirth. Beste nsbm plaat die ik ooit heb gehoord en qua artwork is het geweldig (hoewel er iets minder swastika's in hoefden te staan). Enige nadeel is de prijs; $28,-.

En over Absurd; ik vind Werwolfthron ook de slechtste cd van Absurd. De nummers zijn matig, sfeerloos en klinken gewoon niet lekker in het gehoor.
het label van Meneer Vautrin zelf doet em weg voor 20 dollar (wat dus ongeveer 17 a 18 euro is) wat best een schappelijke prijs is voor een dubbel cd (in dit geval nog de ltd. digi pack)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » di jun 21, 2005 5:28 pm

het label van Meneer Vautrin zelf doet em weg voor 20 dollar (wat dus ongeveer 17 a 18 euro is) wat best een schappelijke prijs is voor een dubbel cd (in dit geval nog de ltd. digi pack)
Welk label is dat?
Ik heb 'm bij Terrorwolfe gekocht.

iscariah

Bericht door iscariah » di jun 21, 2005 5:29 pm

impaled succubus schreef:[..]*intresse* Beetje makkelijk aan te komen?
Hij is uitverkocht hun CD, is nu wachten op de Europese release. :(
Ken iemand die hem geimporteerd heeft en heb hem al een paar keer geleend, klinkt goed.

Samples en live-video (20 min lang, woei !) op:
http://www.geocities.jp/gallhammer/

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 21, 2005 5:42 pm

Welk label is dat?
Ik heb 'm bij Terrorwolfe gekocht.
het label gaat schuil onder de lieflijke naam Hakenkreuz Productions :?

maar goed, iemand anders is de dubbelaar al voor mij aan het regelen dus dan scheelt het sowieso weer.

Othrys

Bericht door Othrys » di jun 21, 2005 6:03 pm

Meltdown schreef:En Duitsland, ja! Lunar Aurora, The Ruins Of fucking Beverast, Bilskirnir, Mordgrund, Deathgate Arkanum, noem ze maar op. Dat land is meer van het atmosperische type, net als Noorwegen en Polen. Erg fijn.
Ik heb Unlock the Shrine van Ruins of Beverast inmiddels een paar dagen in huis en dat is inderdaad een zeer ferme plaat zeg.

Bilskirnir is wellicht de beste pagan metalband uit Duitsland. Vergeet ook Frostkrieg niet, die band krijgt lang niet zoveel aandacht maar "Majestatik eines Kalten Elements" is een zeer sterk album, dat de titel majestueus verdiend. Het klinkt als een reis naar het Noorwegen van de vroege jaren 90, met enerzijds rauwe, Darkthrone-achtige tracks, en anderzijds koude atmosferische tracks met keyboards en akoestische elementen.

Die rauwe kant van Frostkrieg hoor je trouwens ook terug bij Angra Mainyu, een niet onverdienstelijk 1-mansproject die o.a. een split met Xasthur uitgebracht heeft.
The True North, Strong and Free

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » di jun 21, 2005 6:06 pm

het label gaat schuil onder de lieflijke naam Hakenkreuz Productions :?
Nu doe je het weer.

Wat is er trouwens zo geweldig aan Pantheon (ik ken het niet), ik hoor berichten als 'beste NSBM ooit' etc.
Dit lijkt mij enigzins overdreven maar ik ben wel benieuwd wat het nou eigenlijk is.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » di jun 21, 2005 6:32 pm

Nu doe je het weer.

Wat is er trouwens zo geweldig aan Pantheon (ik ken het niet), ik hoor berichten als 'beste NSBM ooit' etc.
Dit lijkt mij enigzins overdreven maar ik ben wel benieuwd wat het nou eigenlijk is.
Oude Pantheon moet je als de pest vermijden.
De oude albums zijn allemaal slecht geproduceerd, en het klinkt gewoon niet bijzonder. Aryan Rebirth daarentegen is zeker bijzonder. Teksten zijn erop vooruit gegaan, productie is perfect en het gitaarspel is briljant.
Dikke aanrader!

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di jun 21, 2005 6:38 pm

Nu doe je het weer.

Zwaar overrated.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 21, 2005 6:42 pm

Oude Pantheon moet je als de pest vermijden.
De oude albums zijn allemaal slecht geproduceerd, en het klinkt gewoon niet bijzonder. Aryan Rebirth daarentegen is zeker bijzonder. Teksten zijn erop vooruit gegaan, productie is perfect en het gitaarspel is briljant.
Dikke aanrader!
ik vind het interessant worden vanaf Krihapentswor

Draugrs Daug is simpelweg te chaotisch en te rommelig (zo nu en dan wel 30 riffs per nummer waardoor het gewoon een beetje random gepingel lijkt)

echter Krihapentswor is een zeer sfeervolle cd. De productie is niet optimaal, maar op hoog volume komt het wel een stuk beter uit de verf.
nummers als 'Pledge to Our Bannered Legions' doen het bij mij erg goed.
de folky sfeer is erg goed getroffen doormiddel van een mandoline, wat wel een apart effect geeft.

Een album als Vargrstrike klinkt qua productie een stuk beter (ookal is ie ouder), maar de klepperende drums en het niet al te hoge niveau van songwriting doen de plaat de das dom. Ook de matige zang dat meer als gebrom klinkt, helpt niet echt mee aan een goede sfeer.

Galdur Vikodlaks is echter wel een stampend rauwe agressieve bm plaat
ze hebben ups and downs..

en tja..nu doe je het weer?
ik vind een labelnaam als Hakenkreuz wat flauw

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jun 21, 2005 6:51 pm

Ik mis de tijd dat een nazi nog gewoon een stuk tuig was die het verdiende om een kogel door zijn kop te krijgen. :(

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 21, 2005 6:55 pm

zolang ze haat kunnen omzetten in goede muziek, vind ik het allemaal best.
(zolang het niet TE ruisig is, zoals de bandjes met Aryan in de bandnaam, Aryan Triumph, werkelijk wat een zaadband)

dat is beter dan als ze de straten opgaan om met hun vlaggen te zwaaien.

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » di jun 21, 2005 7:01 pm

Gaaf, alweer dezelfde uitgekouwde discussie!
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » di jun 21, 2005 7:02 pm

De nieuwe Kataxu-Hunger of Elements is er trouwens ook enorm op vooruit gegaan. Geen ruischband meer maar een steengoede productie.
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.

Morgeve

Bericht door Morgeve » di jun 21, 2005 7:06 pm

hee van die band heb ik nog nooit wat gehoord, wat is het voor bm?
tuuut tuut tuut tuuut tuuut

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » di jun 21, 2005 7:06 pm

NSBM, veel rustige ambient stukken en atmosferische NSBM nummers

Morgeve

Bericht door Morgeve » di jun 21, 2005 7:08 pm

ambient heb ik al een tijdje niet geluisterd, dat is echt relaxed rustgevend. Ik weet wat ik weer ga luisteren vanavond. :) Ik zal het eens luisteren als ik het ergens tegen kom, misschien heeft impaled incubus het? aangezien ik daar donderdag ben

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » di jun 21, 2005 7:09 pm

Met dit weer kan ik echt geen black metal luisteren zeg.
Ik heb de hele dag al Final War en Gigi & Die braune stadtmuzikanten aanstaan.

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » di jun 21, 2005 7:10 pm

Morgeve schreef:ambient heb ik al een tijdje niet geluisterd, dat is echt relaxed rustgevend. Ik weet wat ik weer ga luisteren vanavond. :) Ik zal het eens luisteren als ik het ergens tegen kom, misschien heeft impaled incubus het? aangezien ik daar donderdag ben
Hmm misschien heeft ie de split met Thunderbolt. Maar die split is vrij ruischachtig.
In het kader van ambient kan ik je Temnojar en Liholosie aanraden.
Roep maar even op msn dan stuur ik een mp3.

Morgeve

Bericht door Morgeve » di jun 21, 2005 7:11 pm

ik ben rapaljemoe vandaag. dat heb ik dus geluisterd. lekker buiten in het gras liggen met een biertje met vrolijke muziek waarbij je zo hard mee kan blehren dat je buren komen kijken of het goed met je gaat. dat was zo'n beetje mijn dag. maar ik heb wel zin in ambient nu.

Morgeve

Bericht door Morgeve » di jun 21, 2005 7:12 pm

ThorWulf schreef:[..]

Hmm misschien heeft ie de split met Thunderbolt. Maar die split is vrij ruischachtig.
In het kader van ambient kan ik je Temnojar en Liholosie aanraden.
Roep maar even op msn dan stuur ik een mp3.
Ik heb Temnojarcd's! inderdaad erg relaxed. Van die andere band wil ik wel wat horen, maar doe maar volgende week want dan heb ik zelf internet! 8)

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » di jun 21, 2005 7:19 pm

Prima :)
Als je zin hebt kan je btw met vik zaterdag mee naar het zuiden trekken voor een feest.
Vik ligt je donderdag wel in.

Gesloten