@Thorwulf: Als Morgeve zin heeft kan ze idd mee komen.
Vergeet ik zomaar de US....met Xasthur, Leviathan, Nachtmystium, Draugar en Weakling (rip). Een rijtje met lauter namen die verdomd goed emoties weten over te brengen en zo ook hun muziek creeren. De eerste vier komen hopelijk ns een keer met Twilight uit. Nachtmystium komt na de zomer met nieuw werk. Een fulllength, een splitje met Krieg en nog een 7".nuberus schreef:[..]
Op Vampire-Magazine heb ik een review gezet....maar ik zie dat de site plat ligt.
Maar ff samenvattend: Glorior Belli is een band die in het straatje DSO, Antaeus, Bael, Funeral Mist, Watain etc. past. Bands die een soort van "nieuwe stroming" vertegenwoordigen, ofwel zwaar zieke, religieuze black metal. Glorior Belli is in dat rijtje de snelste band, die ver, ver in de basis herinnert aan Marduk in topvorm, met daarbovenop elementen van Antaeus en DSO, zei het in een meer gestroomlijnde jas. Maar zeker niet minder interessant door oa. het gebruik van gelaagde gitaarlijnen.
Geinig om te zien dat dit in Zweden en Frankrijk gebeurd. Noorwegen is in geen velden of wegen te bekennen. Zelfs in de Duitstalige gebieden roert zich een en ander. Ik noem Lunar Aurora, Secrets of the Moon, Paysage d'Hiver, Darkspace en The Ruins of Beverast. Allen stuk voor stuk bands die de ware evolutie der black metal kunnen kneden. Waar de Zweedse en Franse bands inmiddels redelijke aandacht krijgen, snap ik niet dat bijv. een band als Paysage d'Hiver niet meer bekendheid krijgt. Met name die bands uit de Duitstalige regio's verheffen black metal tot meer dan geluid omgevormd tot muziek. Het is pure emotie van het donkere soort in al zijn verschijningsvormen. De Kunst je te vangen en vast te houden en je te laten ervaren wat de maker voelt. Paysage gebruikt op een van zn releases zo'n beeld met een eenzame passant op een bergrug...dat beeld wordt perfect verwoord in muziek.
Wellicht kunnen wij deze goede oude tijd weer doen herleven.XnegativeX schreef:Ik mis de tijd dat een nazi nog gewoon een stuk tuig was die het verdiende om een kogel door zijn kop te krijgen.
Kataxu vind ik echt zeer goed!ThorWulf schreef:De nieuwe Kataxu-Hunger of Elements is er trouwens ook enorm op vooruit gegaan. Geen ruischband meer maar een steengoede productie.
Ik ken die titel ergens van. Volgens mij wordt dit weer een demo-rerelease.. Wat is dat ineens met dat label?Knevelaer schreef:Net even op displeased aan het kijken aangezien ik weer geld heb, en kijk wat ik vind
Leviathan (USA) Howl mockery at the cross [July]
Iemand enig idee wat het gaat worden? Ik bestel hem in ieder geval al meteen!
Is iemand van de rechtse ridders hier bekend met Hrodvitnir? Ook een Pagan Front band die volgens mij al geruime tijd een full-length op stapel hebben staan maar of ie inmiddels al gereleased is is mij een raadsel.Jeroen schreef:zolang ze haat kunnen omzetten in goede muziek, vind ik het allemaal best.
(zolang het niet TE ruisig is, zoals de bandjes met Aryan in de bandnaam, Aryan Triumph, werkelijk wat een zaadband)
dat is beter dan als ze de straten opgaan om met hun vlaggen te zwaaien.
Valaskjalf / Hrodvidnir - "Under The Banner Of Vinlandic Heathen Might" split CD op Storms of Steel (Italië). Gelimiteerd tot 1000 stuks.Othrys schreef:[..]
Is iemand van de rechtse ridders hier bekend met Hrodvitnir? Ook een Pagan Front band die volgens mij al geruime tijd een full-length op stapel hebben staan maar of ie inmiddels al gereleased is is mij een raadsel.
Enfin, iemand bekend met de band en zo ja, is het wat?
Is een nihilistisch blackie het tegenovergestelde van een nazi blackie?ThorWulf schreef:Alle nihilistische blackies aan het gas \o/
Sieg HeilThorWulf schreef:Alle nihilistische blackies aan het gas \o/
Conclusie: niet zeiken over de zogenaamde triestheid van andere vormen van Black Metal als je eigen teksten nog maar net het gemiddelde Lonsdale niveau ontstijgen.ThorWulf schreef:Dit is nou al de 4e keer!
Werkelijk.. Ik vind het heel knap dat je eindelijk het copy pasten onder de knie gekregen hebt bij de computer cursus voor verstandelijk gehandicapten. Maar misschien word het nu tijd om te gaan oefenen met de muis?
Ja, ik geloof dat ze deze zomers de festivals inderdaad niet weeral aandoen..Judas Iscariot schreef:Is de Drudkh hype weer een beetje voorbij?
Hmmm... ik denk dat ze al lang blij is dat hij vrienden blijkt te hebben, of op z'n minst dat er mensen zijn die hem kennen.Poggwyd schreef:[..]
Ik weet het niet, waarschijnlijk mag ik van z'n moeder met m'n emmer bloed, en ratten het huis van Thomas niet in...
Wie weet,
Wie loopt er nou nog met een Xasthur shirt? Dat is zó 2004...Amibor schreef:Xasthur, Leviathan, Lunar Aurora, Drudkh, Wyrd, Falkenbach, wat zijn er al ongelovelijk veel hypes voorbijgekomen zeg. Ik zag vanochtend 3 collegas plots met shirts van Xasthur en Drudkh rondlopen, ik wist niet wat ik zag!
Ventje, als jij nou gewoon eens naar buiten loopt, en al die vieze breezersletten met hun nog viezere glimmende mobieltjes ziet, dan mag ik hopen dat je dan door hebt wat een 'hype' is, en wat niet. Idioot.
Heb je je moeder al van Poggwyds komst op de hoogte gebracht?Judas Iscariot schreef:Of we typen nog 3 pagina's met allemaal dezelfde posts. Heel goed!
Iedereen begreep duidelijk wat ik bedoelde. Doet er verder ook niet toe, het gaat om het gene dat eronder staat maar goed.