<code> (Black metal met DHG en Ulver leden)
- XnegativeX
- Contacteer:
<code> (Black metal met DHG en Ulver leden)
Ik heb deze band al eens aangehaald in het black metal topic maar daar gaat het de laatste tijd voor 80% over nazi bands. En deze band is te interessant om ongemerkt voorbij te laten gaan...vandaar dit topic.
<code> is een redelijk nieuwe black metal band, opgericht rond 2002, met als leden o.a.:
Kvohst (Void)
Viper (DHG / Ved buens ende)
Aiwarikiar (Ulver)
Niet de minste dus.
<code> slaat op hun album Nouveau gloaming een brug tussen old school black metal en avant garde.
Dit bewerkstelligen ze door rauwe, hypnotiserende black metal te mixen met cleane zang. De mix tussen rauwe krijzen en cleane zang geven het geheel een mooie balans tussen agressie en wanhoop.
Namen die me te binnen schieten bij het luisteren van deze band zijn: Darkthrone (oud en nieuw), Shining, Satyricon en Arcturus.
http://www.codeblackmetal.com
<code> is een redelijk nieuwe black metal band, opgericht rond 2002, met als leden o.a.:
Kvohst (Void)
Viper (DHG / Ved buens ende)
Aiwarikiar (Ulver)
Niet de minste dus.
<code> slaat op hun album Nouveau gloaming een brug tussen old school black metal en avant garde.
Dit bewerkstelligen ze door rauwe, hypnotiserende black metal te mixen met cleane zang. De mix tussen rauwe krijzen en cleane zang geven het geheel een mooie balans tussen agressie en wanhoop.
Namen die me te binnen schieten bij het luisteren van deze band zijn: Darkthrone (oud en nieuw), Shining, Satyricon en Arcturus.
http://www.codeblackmetal.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Draconian
- Lult over cdtjes
Doe nou toch eens rustig man, en geef de mensen eens de tijd om het te zoeken en er enkele keren aandachtig naar te luisterenXnegativeX schreef:Verder geen enkele geinteresseerden?

Ik zal er in de loop van volgende week wel een mening over gevormd hebben: ik heb het album eens gedownload, maar ben nog niet aan luisteren toegekomen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- XnegativeX
- Contacteer:
De samples werken hier op een of andere vage manier niet! 
Edit: ik had weer eens geen geduld.
Over die samples: de meeste black metal is niet zo aan mij besteed, moet me hier toch echt wat meer in gaan verdiepen want op zich vind ik het lang niet slecht klinken. Al kan ik hier denk ik niet urenlang naar luisteren.

Edit: ik had weer eens geen geduld.
Over die samples: de meeste black metal is niet zo aan mij besteed, moet me hier toch echt wat meer in gaan verdiepen want op zich vind ik het lang niet slecht klinken. Al kan ik hier denk ik niet urenlang naar luisteren.
- de opperboskannibaal
Toen ik de titel van dit topic zag, was ik, ernstig genoeg, dankzij de naam, die naar mijn mening nogal buiten de bm-traditie valt, erg bevooroordeeld. Namelijk dat deze band zich muzikaal ook op een nieuw vlak zou oriënteren, waar ik toch liever de tradionele bm heb. Na het lezen van die recencie op zwaremetalen was ik er echter erg benieuwd naar <code>. De samples vond ik erg goed klinken. Wel een vernieuwende inslag, iets wat naar mijn gevoel toch ook wel richting death metal gaat, maar het klinkt in ieder geval wel lekker.
[b] Edvard Grieg ist Krieg! [/b]
[img]http://img319.imageshack.us/img319/6297/triumphofdeath9xw.jpg[/img]
[img]http://img319.imageshack.us/img319/6297/triumphofdeath9xw.jpg[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
Dat vind ik het mooie van <code>. Ze zijn vernieuwend binnen een krampachtig black metal scene, maar ze doen dit zonder te veel af te wijken van de old school stijl. <code> is overduidelijk black metal en toch brengen ze nieuwe elementen in de stijl.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
- HellcommandeR
- CALIBANaan
- Contacteer:
- the true Thorko
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik heb me ook maar eens enigszins in het album verdiept: klinkt lekker, maar ik hoor zeker niets geniaals hierin terug. Echte "black 'n roll" kan ik het ook niet noemen, eerder een soort mengeling van Satyricon, Disiplin met een snufje Limbonic Art ofzo...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
- the true Thorko
Die bands hoor ik er niet in terug, maar het hinkt wel op twee gedachten...Draconian schreef:Ik heb me ook maar eens enigszins in het album verdiept: klinkt lekker, maar ik hoor zeker niets geniaals hierin terug. Echte "black 'n roll" kan ik het ook niet noemen, eerder een soort mengeling van Satyricon, Disiplin met een snufje Limbonic Art ofzo...
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- XnegativeX
- Contacteer:
Kan het kloppen dat jij alleen het nummer The Cotton Optic hebt gehoord? Dat is namelijk het enige nummer dat echt op Satyricon lijkt. Dat is ook net een nummer waar geen cleane zang in voor komt. De rest van de nummer zijn een stuk minder rockerig en meer depressief. Sommige songs zouden het ook perfect doen in een David Lynch film.nuberus schreef:<Code> lijkt wel wat op nieuwere Satyricon, met name Volcano. Zelfs de frase "come on!" komt voorbij. Meer black 'n roll dan metal eigenlijk en eerlijk gezegd.....het doet me geen reet. Waarom? Sfeer! Die mist, het is te klinisch opgebouwd en daar heb ik een broertje dood aan. Als het black n roll zou moeten zijn, moet het daar ook naar ruiken zeg maar. Goor, ruig en vuig en deze jongens klinken me te schoon achter de oren.
Zeker met teksten als:
"Under an old fence, the unlit labyrinth of nonsense.
Unformed nouns and vowels drip into the floor.
Like insects from the nest of my skull.
The light looked different those days.
As if an idea could imagine for itself."
Beetje laat, maar ik surfte de site per toeval langs.
New Album - 23. March, 2008
The mix date for the second album has been fixed for the end of May 2008 at Studio Fredman in Sweden. The album is scheduled to be released this Autumn.
Dat is goed nieuws, was zeer te spreken over het debuut.
New Album - 23. March, 2008
The mix date for the second album has been fixed for the end of May 2008 at Studio Fredman in Sweden. The album is scheduled to be released this Autumn.
Dat is goed nieuws, was zeer te spreken over het debuut.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- geitenbaard
Re: <code> (Black metal met DHG en Ulver leden)
XnegativeX schreef: http://www.codeblackmetal.com
*klikt*
*leest*
" Welcome to codeblackmetal.com
Sponsored listings for codeblackmetal.com:
Management training
Vergroot de daad- en denkkracht van uw bedrijf of organisatie
www.blackboxexperience.com "
waarom krijg ik niet die site

- Hieronimus
Zal ik dat debuut ook maar eens checken dan, wat ik op hun MySpace hoor is niet onaangenaam. Nette riffs.
Nieuwe album line-up:
Aort, Viper, ICS Vortex, Adrian Erlandsson
Vortex als in Simen Hestnæs van Arcturus en Dimmu Borgir en Adrian als in de drummer van At the Gates en CoF.
Nieuwe album line-up:
Aort, Viper, ICS Vortex, Adrian Erlandsson
Vortex als in Simen Hestnæs van Arcturus en Dimmu Borgir en Adrian als in de drummer van At the Gates en CoF.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
- Ekibyougami
- Contacteer:
-
-
Gaaf, het nieuwe album, Resplendent Grotesque, is zo goed als uit(gelekt). Het klinkt echt fantastisch. Wat ik al hoopte, een dikke mengelmoes van Dodheimsgard, Ephel Duath en Arcturus. Heerlijk progressieve BM. Meer afwisseling, zonder aan sfeer in te boeten.
Ga het horen!

Ga het horen!

een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn