Therion
Therion
Deze Zweden hebben nog geen eigen topic hier, en ik vind dat ze dat absoluut verdienen.
De band bestaat uit Christoffer Johnson (Gitaar), Kristian Niemann (Gitaar), Johann Niemann (Bass) en Petter Karlsson (drums), ze begonnen in 1987 als 'Blitzkrieg'. (de line-up is, vooral wat drummers betreft, al meerdere malen gewijzegd, maar bovenstaande is de huidige line-up).
Sinds 1988 timmeren ze onder de naam Therion aan een muzikale carriere, welke tot op heden indrukwekkend te noemen is, met precies 20 releases in de nu 16 jaar.
Hun laatste werk dateert uit 2004, waarin zij Lemuria en Sirius B binnen een jaar allebei uitbrachten, bij de opname van deze 2 albums waren maar liefst 171 muzikanten betrokken!
Even een discografie:
Paroxysmal Holocaust (1989)
Beyond The Darkest Veils Of Inner Wickedness (1989)
Time shall tell (1990)
Of Darkness... (1991)
Beyond Sanctorum (1992)
Ho Drakon Ho Megas (1993)
Beauty in Black (1995)
Lepaca Kliffoth (1995)
Siren of the Woods (1996)
Theli (09. 08. 1996)
A'arab Zaraq - Lucid Dreaming (16. 05. 1997)
Eye of Shiva (1998)
Vovin (1998)
Crowning of Atlantis (07. 06. 1999)
Deggial (31. 01. 2000)
Secret of the Runes (08. 10. 2001)
Bells of Doom (31. 10. 2001)
Live in Midgard (2002)
Sirius B (24. 5. 2004)
Lemuria (24. 5. 2004)
Mijn persoonlijke favorieten zijn Theli en Sirius B.
Waar Therion begon als degelijk death [mag ik het onder dit genre scharen?] metal band (Albums als Beyond Sanctorum), is het nu een Progressive/gothic metal band.
De grote omschakeling qua stijl lag vanaf het album Theli, Vovin was het eerste album waarbij een echt orkest is ingehuurd.
Detail is dat Vovin een solo-album is van Christoffer Johnson, na een probleem met de bezetting, het album is echter gewoon onder de naam Therion - Vovin uitgebracht.
14 Augustus is Therion live te zien tijdens Summer Darkness in Utrecht, ik ben zeker van de partij.
www.megatherion.com
De band bestaat uit Christoffer Johnson (Gitaar), Kristian Niemann (Gitaar), Johann Niemann (Bass) en Petter Karlsson (drums), ze begonnen in 1987 als 'Blitzkrieg'. (de line-up is, vooral wat drummers betreft, al meerdere malen gewijzegd, maar bovenstaande is de huidige line-up).
Sinds 1988 timmeren ze onder de naam Therion aan een muzikale carriere, welke tot op heden indrukwekkend te noemen is, met precies 20 releases in de nu 16 jaar.
Hun laatste werk dateert uit 2004, waarin zij Lemuria en Sirius B binnen een jaar allebei uitbrachten, bij de opname van deze 2 albums waren maar liefst 171 muzikanten betrokken!
Even een discografie:
Paroxysmal Holocaust (1989)
Beyond The Darkest Veils Of Inner Wickedness (1989)
Time shall tell (1990)
Of Darkness... (1991)
Beyond Sanctorum (1992)
Ho Drakon Ho Megas (1993)
Beauty in Black (1995)
Lepaca Kliffoth (1995)
Siren of the Woods (1996)
Theli (09. 08. 1996)
A'arab Zaraq - Lucid Dreaming (16. 05. 1997)
Eye of Shiva (1998)
Vovin (1998)
Crowning of Atlantis (07. 06. 1999)
Deggial (31. 01. 2000)
Secret of the Runes (08. 10. 2001)
Bells of Doom (31. 10. 2001)
Live in Midgard (2002)
Sirius B (24. 5. 2004)
Lemuria (24. 5. 2004)
Mijn persoonlijke favorieten zijn Theli en Sirius B.
Waar Therion begon als degelijk death [mag ik het onder dit genre scharen?] metal band (Albums als Beyond Sanctorum), is het nu een Progressive/gothic metal band.
De grote omschakeling qua stijl lag vanaf het album Theli, Vovin was het eerste album waarbij een echt orkest is ingehuurd.
Detail is dat Vovin een solo-album is van Christoffer Johnson, na een probleem met de bezetting, het album is echter gewoon onder de naam Therion - Vovin uitgebracht.
14 Augustus is Therion live te zien tijdens Summer Darkness in Utrecht, ik ben zeker van de partij.
www.megatherion.com
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh
Ik vind Lepaca Kliffoth erg gaaf, Theli, A'arab Zaraq - Lucid dreaming vanwege de super gave covers die er op staan. Vovin, Crowning of atalanstig, Sisirus B 
Super band heb ze wel 10x of meer live gezien hoop ze vaker live te zien.

Super band heb ze wel 10x of meer live gezien hoop ze vaker live te zien.
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.
En dat is nou de enige cd die ik nog moet hebben (origineel, geen remastered crap)MK schreef:Ik luister al jaren naar deze band, zowel het oude werk als het nieuwere werk is gaaf.
Beiden op hun eigen manier.
Maareuh: Of Darkness.. heerst!

Ja, inderdaad. Ik heb alles origineel van Therion.NochdFaol schreef:[..]
En dat is nou de enige cd die ik nog moet hebben (origineel, geen remastered crap)
Alleen Of Darkness.. had ik toen eens gekocht, geremasterd.
Zaten er toen drie in een box, heb jij ook dus.
It is my job as a human being to let my ignorance take control
Jeps heb nog op graspop heel hard gezocht bij de 2e hands cd's maar nee, de bastardsMK schreef:[..]
Ja, inderdaad. Ik heb alles origineel van Therion.
Alleen Of Darkness.. had ik toen eens gekocht, geremasterd.
Zaten er toen drie in een box, heb jij ook dus.

- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
Dat vind ik vaak zo bij covers, een verkrachting van het origineel..
Wat ik wel vreselijk vind is Three Ships Of Berik Part 2.
Die is 1 keer geweldig, en daarna vreselijk kut.
/irriterend.
Verder rost The Blood Of Kingu enorm hard alles aan de kant, en van het oude werk luister ik erg graag naar nummers als Future Consciousness en Dawn Of Perishness.
Wat ik wel vreselijk vind is Three Ships Of Berik Part 2.
Die is 1 keer geweldig, en daarna vreselijk kut.
/irriterend.
Verder rost The Blood Of Kingu enorm hard alles aan de kant, en van het oude werk luister ik erg graag naar nummers als Future Consciousness en Dawn Of Perishness.
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh
Therion heersch gewoon de spreekwoordelijke pannen van het dak. Heb ze tot nu toe 3 keer live gezien en heb natuurlijk alle cd's (zelfs origineel!)..
Ihr werdet nicht vom heiligen Geist gerettet, ihr werdet nicht vom Plutonium gerettet. In wirklichkeit werdet ihr gar nicht gerettet...
[img]http://www.eluveitie.ch/img/banner1.jpg[/img]
[img]http://www.eluveitie.ch/img/banner1.jpg[/img]
-
- Contacteer:
- arnibes
- Contacteer:
Re: Therion
Als ik nog wat geld weet te sparen ben ik er ook bij. Lijkt me ontzettend gaaf.Dragahl schreef:
www.megatherion.com
Ik ben van therion met de nieuwste 2 begonnen en die albums vind ik behoorlijk goed. De rest heb ik voor grote delen op mp3 en ik kan daar dus weinig zinnigs over zeggen
- The Horseman
Ik ga voor Beyond Sanctorum en Theli.
Heb het al heel lang niet meer opgezet.
Het doet me weinig, misschien komt ik wel weer eens in een goede bui.
Heb het al heel lang niet meer opgezet.
Het doet me weinig, misschien komt ik wel weer eens in een goede bui.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
Therion, mooie muziek! Ik luister het niet vaak meer maar wanneer ik het weer eens draai geniet ik er nog altijd intens van. Vorig jaar heb ik ze nog gezien in de 013, wat een prachtconcert was dat! Die mensen zijn zó goed live, dat moet iedereen eens gezien hebben.
Mijn persoonlijke favorieten zijn trouwens Theli, Vovin en Lemuria.
Mijn persoonlijke favorieten zijn trouwens Theli, Vovin en Lemuria.
- yesferro
- Contacteer:
ow ja! absoluut geweldige livebandNochdFaol schreef:Super band heb ze wel 10x of meer live gezien hoop ze vaker live te zien.
Ik had mn therion cd's in belgie gelaten en heb de meeste sedert april terug, vovin ligt erg vaak op in de auto tegenwoordig.
Ik heb de laatste 2 albums (nog) niet, toen secret of the ruins uitkwam vond ik het album niet erg goed (ik kan me niet herinneren wat ik er slecht aan vond, het is een sterk album!) en liet ik de band wat links liggen, daar moet ik dus hoogstnodig verandering in brengen
edit:demonoid ligt hier vaak op wanneer ik schoonmaak

-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion
-
Gotver, is hier geen recenter topic over? Nouja, so be it...
Ik kwam net, geheel toevallig
, op de site van Therion terecht en zie dat er een DVD-set van formaat aan zit te komen. Was iemand daar al mee bekend? De details:
Ik kwam net, geheel toevallig

The release date of the coming Therion DVD "Celebrators of Becoming" is the 5:th of May and it will contain 4 DVD-discs containing video and 2 audio discs.
Disc 1: Live in Mexico City 2004
Disc 2: Therions' own documentary from the last World Tour (North and South America, Europe and Asia)
Disc 3: Various. All videoclips, TV performance, The Golden Embrace, a show recorded at Wacken open Air 2000 + more.
Disc 4: Historical disc, a collection of bootleg recordings of songs from 1989-2001 with comments from the band. You will follow the band on the long road from the demo days up til the big success of today. Some of the footage is super rare.
(each disc have over 2 hours of material)
Disc 5 and 6 is the audio from the Mexico City show.
It will be available in two versions, one luxury digipak version in a slip case and one cheaper version, but both will contain all discs. The idea is that both should have a very reasonable price and be affordable for all fans.
[b]DAUDR!![/b]
En of er wel een THerion-topic is, en wel hier;
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... highlight=
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... highlight=
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
-
- Hieronimus2