Black Metal.
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Audiophile
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Audiophile
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Audiophile
Mja, EDT is nog twijfelachtig, ja.Demorpheus schreef:Om eerlijk te zijn vind ik EDT nog altijd ook wel een BM album. Vanaf daar kan je er over redetwisten maar gemakshalve noem ik de rest ook nog BM
Alles daarna noem ik gewoon.....uh.....Extreme Symphonic Gaymetal ofzoiets. Nouja, het is soms wel aan te horen. Maar absoluut geen Black.
Het is vooral die vetnek van een Barker die alles verpest op die laatste twee albums.
"Hallo jongens en meisjes, mijn naam is Nick Barker en ik heb een trigger!

*Trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*
Godverdomme zeg, zou je nog wat monotoner willen drummen, m'n lul hangt nog net aan een laatste flintertje en hij moet op de grond vallen?
Laatst gewijzigd door Meltdown op do jun 30, 2005 2:28 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
Is iemand hier bekend mee?:
Het klinkt interessant maar weet iemand of het ook echt zo is?Breath of Sorrow
Through darkness CD
13 Breathtaking hymns of Suicidal Black Metal Warfare! Influenced by the likes of XASTHUR and JUDAS ISCARIOT, this obscure US black metal outfit now issues this lengthy full length which captures material from their latest demo, as well as newer recorded stuff and even a fitting Roky Anderson track, ‘Night of the vampire’!
Terug van weg geweest
- Hellhammer
- Hellhammer
Hehe, was het maar zo'n feest. Helaas doet 'ie dit de laatste tijd echt wel eens vaker. Editten helpt niet. Valt mee te leven, natuurlijk.Othrys schreef:[..]
Nee Meltdown je zit met je zatte kop op de spatiebalk te hengsten.
Die Graveland cover is serieus gaaf! Alleen....die titel.....
Het is nog niet eens dat Fire Chariot gedeelte, dat klinkt goed, maar had dat "of Destruction" er nou zo nodig achtergemoeten? Niet bepaald Graveland-achtig.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- zwarte krijser
- zwarte krijser
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Dat is waar.Meltdown schreef:Neen, echter "of Destruction" klinkt zo simpel. Een beetje als een titel die je tegen zou komen bij één of ander infantiel 'wij willen ook BM maken!' bandje. Past niet bij Graveland.
Maargoed, eerst eens zien of de muziek er wel bij past.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
- Judas Iscariot
- Hellhammer
- Hellhammer
Nooit te vroeg oordelen.zwarte krijser schreef:Gelijk heb je, Totenlieder is idd best te harden.
Kende verder alleen wat ouwe punk van Absurd en dat klonk wel zo slecht dat ik verder geen zin meer had in deze band, onterecht, blijkt nu.
@ Helhammer
Beter dan Horizons? Ik moet em denk ik eerst nog een paar keer luisteren voordat ik daarover kan beslissen.
En die nieuwe Graveland...Tja, de naam is wat minder. Maar dat zegt verder niks natuurlijk. Wel aardig artwork. Hopelijk komt deze niet onder de kauwgom.
From their torment springs its delight.
- Hellhammer
- Hellhammer
Pff, ik houd die graveland releases niet meer bij.
Ik moet nog steeds dawn of the iron blades eens goed luisteren.
Ik moet nog steeds dawn of the iron blades eens goed luisteren.
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.
Ik vind het een vette hoes en die naam vind ik niet eens zo heel slecht.
Jammer dat Graveland slaapverwekkende kutmuziek maakt tegenwoordig.
Hoewel.. heb drie platen van Graveland gehad, In The Glare... Thousand Swords en Creed of Iron. Heb ze allemaal verkocht en alleen In The Glare.. zou ik nog weleens willen. Niet mijn ding verder, Graveland.
Jammer dat Graveland slaapverwekkende kutmuziek maakt tegenwoordig.
Hoewel.. heb drie platen van Graveland gehad, In The Glare... Thousand Swords en Creed of Iron. Heb ze allemaal verkocht en alleen In The Glare.. zou ik nog weleens willen. Niet mijn ding verder, Graveland.
Mooi artwork weer inderdaad, hoewel The Fire of Awakening wat dat betreft onovertroffen blijft. Oja, wat titels betreft, ik gok dat er wel weer wat beesten, warriors of soldiers van Wotan aan te pas komen. En een paar mooie keltische kruizen en runen om de boel op te sieren. Niets mis mee overigens.
Maar even terzijde: die Rob Darken poept sneller albums uit dan ik ze kan kopen. Heb Dawn of Iron Blades nog niet eens gehoord, en dan heeft ie er ook nog een handje van om tussen twee langspelers drie overgebleven nummers op een mini te zetten. Die dan ook nog eens zeer de moeite waard zijn (zie Raise your Sword! en Blood of Heroes).
Maar even terzijde: die Rob Darken poept sneller albums uit dan ik ze kan kopen. Heb Dawn of Iron Blades nog niet eens gehoord, en dan heeft ie er ook nog een handje van om tussen twee langspelers drie overgebleven nummers op een mini te zetten. Die dan ook nog eens zeer de moeite waard zijn (zie Raise your Sword! en Blood of Heroes).
The True North, Strong and Free
Blood of Heroes vind ik anders nog een heel aardig werkje hoor. Van de nieuwe Graveland sound vind ik Memory And Destiny in elk geval erg matig.
Ik ben zeer benieuwd naar The Fire of Awakening en Impaler's Wolves die ik binnekort op mijn deurmat verwacht.
Dawn of Iron Blades raad ik sterk aan om eens te beluisteren! Dat vind ik dan weer een van de beter werken van Graveland.
EDIT: Haha, sorry. Verkeerd gelezen Othrys...
Ik ben zeer benieuwd naar The Fire of Awakening en Impaler's Wolves die ik binnekort op mijn deurmat verwacht.
Dawn of Iron Blades raad ik sterk aan om eens te beluisteren! Dat vind ik dan weer een van de beter werken van Graveland.
EDIT: Haha, sorry. Verkeerd gelezen Othrys...
Laatst gewijzigd door Oak op do jun 30, 2005 5:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zei dan ook dat ik Blood of Heroes zeer de moeite waard vond. Raise your Sword! is overigens nog een stuk beter, dat is een rechtstreeks verlengstuk van Creed of Iron (in feite had ie het net zo goed op 1 schijfje kunnen persen en eens een lang album uit kunnen brengen, maar ja de beste man moet ook eten en van tijd tot tijd een nieuwe wapenuitrusting aanschaffen).Oak schreef:Blood of Heroes vind ik anders nog een heel aardig werkje hoor. Van de nieuwe Graveland sound vind ik Memory And Destiny in elk geval erg matig.
Memory & Destiny vind ik toch erg goed, alleen is de productie op The Fire of Awakening simpelweg veel beter en zijn de songs op bijv. Creed of Iron wat meer to the point en minder symphonisch.
@Meltdown: Ik klaag dan ook eigenlijk meer voor de vorm, haha.
The True North, Strong and Free
- Judas Iscariot
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Graven blijft ook een heerlijk bandje, maar ik ben sowieso van mening dat de vele dingen waar meneer Vargsang zijn klauwen op legt in goud veranderen. Zo bracht hij met Vargsang al een heerlijke rauwe black metal plaat uit, waarop vooral de zang eruit sprong.
Perished and Forgotten van Graven is natuurlijk één van de betere bm releases uit Duitsland , heerlijke scheurende gitaren en die beukende mid-tempo tussenstukken.
Daarnaast houd hij er de eenmansband Nordisches Blut op na. Gebasseerd op de oude Heidense normen en waarden.
Nogmaals wil ik aangeven dat Our Banners Will Rise één van de beste pagan black metal platen is van de afgelopen jaren. Rauw, meeslepend en episch. Ook bewijst Vargsang dat hij één van de betere black metal zangers is.
Top!
Wat vind men trouwens van de laatste Veles "The Black Ravens Flew Again". Mij bevalt ie op zich best al mis ik de snijdende riffs die op Black Hateful Metal naar voren kwamen wel. Qua epiek en productie is het dan wel een stuk beter, maar wat wil dat zeggen bij black metal.
Perished and Forgotten van Graven is natuurlijk één van de betere bm releases uit Duitsland , heerlijke scheurende gitaren en die beukende mid-tempo tussenstukken.
Daarnaast houd hij er de eenmansband Nordisches Blut op na. Gebasseerd op de oude Heidense normen en waarden.
Nogmaals wil ik aangeven dat Our Banners Will Rise één van de beste pagan black metal platen is van de afgelopen jaren. Rauw, meeslepend en episch. Ook bewijst Vargsang dat hij één van de betere black metal zangers is.
Top!
Wat vind men trouwens van de laatste Veles "The Black Ravens Flew Again". Mij bevalt ie op zich best al mis ik de snijdende riffs die op Black Hateful Metal naar voren kwamen wel. Qua epiek en productie is het dan wel een stuk beter, maar wat wil dat zeggen bij black metal.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
De eerste 2 keer dat ik die luisterde vond ik 'm goed, het leuke ging er echter al héél snel van af en ben blij dat ik 'm snel heb kunnen traden.Jeroen schreef: Perished and Forgotten van Graven is natuurlijk één van de betere bm releases uit Duitsland , heerlijke scheurende gitaren en die beukende mid-tempo tussenstukken.
- XnegativeX
- Contacteer:
Hmm, mijn voorkeur gaat toch uit naar Night On The Bare Mountain en Black Hateful Metal.Jeroen schreef: Wat vind men trouwens van de laatste Veles "The Black Ravens Flew Again". Mij bevalt ie op zich best al mis ik de snijdende riffs die op Black Hateful Metal naar voren kwamen wel. Qua epiek en productie is het dan wel een stuk beter, maar wat wil dat zeggen bij black metal.
De nummers op black ravens zijn iets te eentonig, en missen zoals je al zei die snijdende riffs.
Maar nummers als bijv. Time Of Revenge kan ik wel waarderen.
Wel heel doorsnee nummer en niet bepaald vernieuwend, maar wel gaaf.
From their torment springs its delight.
- Judas Iscariot