Nile....ik ben klaar met Nile. Het doet me om de een of andere reden helemaal niets meer, ook al steekt het allemaal uiterst goed in elkaar met dito geluid. Ik hoor de geest niet meer.Necrophagist schreef:[..]
Al vond ik dat technische op In Their Darkened Shrines zo nu en dan een beetje over the top. Ben blij dat Annihilation wat rauwer klinkt, doet wat meer aan Catacombs denken. Hetgeen een uiterst goede zaak is, uiteraard.
Death Metal IV
En de man zal heersen.
Ik ben nogal voorzichtig met uitspraken als bovenstaande. Op basis van het horen van alleen mp3's vorm ik geen mening, behalve dat het ongekend strak in elkaar steekt. Ik durf er mijn haar onder te verwedden dat de ware brute kracht en ook de ziel ervan pas echt te horen is als je de CD of LP kan draaien. Dat had ik ook met Watain's "Casus Luciferi", die ik volledig de grond in boorde, alleen door mp3's. Nu ik de CD in huis heb, heb ik een black metal-monster in huis waar ik voorlopig geen genoeg van krijg.nuberus schreef:[..]
Nile....ik ben klaar met Nile. Het doet me om de een of andere reden helemaal niets meer, ook al steekt het allemaal uiterst goed in elkaar met dito geluid. Ik hoor de geest niet meer.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Even voor de goede orde, ik heb Nile altijd al een goede band gevonden. Al voor ze bekend werden eigenlijk. Maar op In their darkened shrines vond ik hun geluid te massief, te massaal, te overdonderend. De nieuwe is eigenlijk nog harder dan In their darkened shrines maar ze weten het deze keer aangenaam te houden. In their darkened shrines vond ik echt een vermoeiende opgave die ik na 3 luisterbeurten liever links liet liggen.Gr. Dracula schreef:[..]
Zo nieuw is het geluid niet hoor. Nile heeft altijd al heel massaal geklonken.
De aanpak van zaken is relatief gezien degelijk progressief. Nile is veel technischer en meer "to the point" gaan klinken ( wat overigens heel dicht in de buurt van hun live-presentatie komt) wat indirect natuurlijk wel enige invloed op de ervaring van het totaalgeluid heeft.
Maar als je puur naar de invulling gaat kijken scheelt deze niet veel met de voorgaande albums.
Godver, daarover gesproken, ik ga "In The Beginning" weer eens even opzetten.
Maar Annihilation of the wicked is een van de beste death metal platen van de laatste jaren. Simple as that.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Goed, ik zal mijn bevindingen over de oude meuk van mijn collega hier eens verwoorden. Dat zal vast aanleiding geven voor leuke discussies.
Het eerste hoofdstuk:
Bolt thrower.
Realm of chaos: Het eerste dat me opviel was dat ze niet zo langzaam en eenzijdig waren als ik in eerste instantie had verwacht. Maar toch rammelt deze cd me iets teveel.
Warmaster: Ah! Dit lijkt er meer op. Deze cd walst over je heen als het oorlogsgeweld waar de tekstuele inhoud over gaat. Alles rolt en dondert aan deze muziek. De sfeer geeft je ook het gevoel dat je ten strijde wilt trekken om je vijanden hun kop van hun romp te rukken.
Ik vraag me af hoe vaak ik dit kan luisteren. Maar voor de eerste paar luisterbeurten klinkt dit erg gaaf.
Het eerste hoofdstuk:
Bolt thrower.
Realm of chaos: Het eerste dat me opviel was dat ze niet zo langzaam en eenzijdig waren als ik in eerste instantie had verwacht. Maar toch rammelt deze cd me iets teveel.
Warmaster: Ah! Dit lijkt er meer op. Deze cd walst over je heen als het oorlogsgeweld waar de tekstuele inhoud over gaat. Alles rolt en dondert aan deze muziek. De sfeer geeft je ook het gevoel dat je ten strijde wilt trekken om je vijanden hun kop van hun romp te rukken.
Ik vraag me af hoe vaak ik dit kan luisteren. Maar voor de eerste paar luisterbeurten klinkt dit erg gaaf.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik heb het ook niet echt over de nieuwe....maar over de band Nile zelf. De voorlaatste en die daarvoor doen me ook al tijden geen ene moer meer. Een paar mp3's van de nieuwe veranderen dat niet, ook al is het niet de beste geluidskwaliteit. Nogmaals, ik ben er gewoon klaar mee, kan er niet meer naar luisteren. De gimmick is uitgemolken, vrijwel op iedere cd wordt het concept op dezelfde manier muzikaal omgezet. Ondanks andere muzikanten, klinkt het geheel als een soort eenheidsworst op de Nile manier. Gepolijste US Death is gewoon mijn ding niet meer, ook al is technisch gezien aardig knap en zo....., daar wordt ik niet meer warm of koud van.Plaag schreef:[..]
Ik ben nogal voorzichtig met uitspraken als bovenstaande. Op basis van het horen van alleen mp3's vorm ik geen mening, behalve dat het ongekend strak in elkaar steekt. Ik durf er mijn haar onder te verwedden dat de ware brute kracht en ook de ziel ervan pas echt te horen is als je de CD of LP kan draaien. Dat had ik ook met Watain's "Casus Luciferi", die ik volledig de grond in boorde, alleen door mp3's. Nu ik de CD in huis heb, heb ik een black metal-monster in huis waar ik voorlopig geen genoeg van krijg.
En de man zal heersen.
Luister maar eens naar "For Victory..."!XnegativeX schreef:Goed, ik zal mijn bevindingen over de oude meuk van mijn collega hier eens verwoorden. Dat zal vast aanleiding geven voor leuke discussies.
Het eerste hoofdstuk:
Bolt thrower.
Zo, de nieuwe Hate Eternal is binnen. Die plaat bevalt me nu al 10000x beter dan "King of all Kings". Alle dingen zijn een stuk duidelijker definieerbaar. Uiteraard verzand het af en toe in chaos en moet ik er niet aan denken het live te zien (of ze moeten dit keer wel een goede geluidsman meenemen), maar het is overduidelijk dat de heren er dit keer wel goed over na hebben gedacht wat er op plaat moest komen. Het blaast van alle kanten, lekker.
De nieuwe Nile binnenkort ook maar eens binnenkrijgen.
De nieuwe Nile binnenkort ook maar eens binnenkrijgen.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
En tóch zou ik jou willen aanraden om de nieuwe Nile in originele hoedanigheid eens een eerlijke kans te geven.nuberus schreef:[..]
Ik heb het ook niet echt over de nieuwe....maar over de band Nile zelf. De voorlaatste en die daarvoor doen me ook al tijden geen ene moer meer. Een paar mp3's van de nieuwe veranderen dat niet, ook al is het niet de beste geluidskwaliteit. Nogmaals, ik ben er gewoon klaar mee, kan er niet meer naar luisteren. De gimmick is uitgemolken, vrijwel op iedere cd wordt het concept op dezelfde manier muzikaal omgezet. Ondanks andere muzikanten, klinkt het geheel als een soort eenheidsworst op de Nile manier. Gepolijste US Death is gewoon mijn ding niet meer, ook al is technisch gezien aardig knap en zo....., daar wordt ik niet meer warm of koud van.
"Annihilation Of The Wicked" is namelijk degelijk anders dan de 2 voorgaande platen. Overigens, het is anders dan álle voorgaande platen.
Wat mij ook opvalt ( naast het fantastische geluid, maar die speech wordt vermoeiend dus die ga ik niet weer afsteken) is dat het concept deze keer IN de muziek verwerkt is, in plaats van aan de muziek toegevoegd. De gitaren nemen deze keer de vornaamste taken van de samples als sfeermakers over ( afgezien van een pak `m beet 3-tal sampletjes) en dat geeft dit abum een hele aparte draai. Je hoort wel Nile maar degenlijk een hele andere Nile dan dat je tot dusver hebt gehoord.
Nee, je moet het echt horen. Daarna kun je nog altijd zeggen dat het je niet boeit.
@ Neggie:
Nu we het toch ook over de rest van Nile hebben: ik heb jou ooit van "In The Beginning" voorzien. Wat vind je daar nou onderhand van?
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
Weet je wat jij eens moet doen? "Amongst the Catacombs of Nephren-Ka" van me lenen. En die aanschaffen. [patsmodus]En als je hem een keer leent, doe rustig aan met terug brengen, want ik heb hem ook op pic LP.[/patsmodus]nuberus schreef:[..]
Ik heb het ook niet echt over de nieuwe....maar over de band Nile zelf. De voorlaatste en die daarvoor doen me ook al tijden geen ene moer meer. Een paar mp3's van de nieuwe veranderen dat niet, ook al is het niet de beste geluidskwaliteit. Nogmaals, ik ben er gewoon klaar mee, kan er niet meer naar luisteren. De gimmick is uitgemolken, vrijwel op iedere cd wordt het concept op dezelfde manier muzikaal omgezet. Ondanks andere muzikanten, klinkt het geheel als een soort eenheidsworst op de Nile manier. Gepolijste US Death is gewoon mijn ding niet meer, ook al is technisch gezien aardig knap en zo....., daar wordt ik niet meer warm of koud van.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Die mag er ook zeker wezen. Maar ik denk dat Amongst The Catacombs Of Nephren-Ka en vooral Annihilation of the wicked mijn favorieten blijven. En In their darkened shrines onderaan het lijstje beland.Gr. Dracula schreef:[..]
@ Neggie:
Nu we het toch ook over de rest van Nile hebben: ik heb jou ooit van "In The Beginning" voorzien. Wat vind je daar nou onderhand van?
-
Dat is het dusGr. Dracula schreef:[..]
En tóch zou ik jou willen aanraden om de nieuwe Nile in originele hoedanigheid eens een eerlijke kans te geven.
"Annihilation Of The Wicked" is namelijk degelijk anders dan de 2 voorgaande platen. Overigens, het is anders dan álle voorgaande platen.
Wat mij ook opvalt ( naast het fantastische geluid, maar die speech wordt vermoeiend dus die ga ik niet weer afsteken) is dat het concept deze keer IN de muziek verwerkt is, in plaats van aan de muziek toegevoegd. De gitaren nemen deze keer de vornaamste taken van de samples als sfeermakers over ( afgezien van een pak `m beet 3-tal sampletjes) en dat geeft dit abum een hele aparte draai. Je hoort wel Nile maar degenlijk een hele andere Nile dan dat je tot dusver hebt gehoord.
Nee, je moet het echt horen. Daarna kun je nog altijd zeggen dat het je niet boeit.
@ Neggie:

het is gewoon een kwestie van er geen zin in hebben. Allicht dat het me over een flinke tijd wel weer kan interesseren. Nile moe.Plaag schreef:[..]
Weet je wat jij eens moet doen? "Amongst the Catacombs of Nephren-Ka" van me lenen. En die aanschaffen. [patsmodus]En als je hem een keer leent, doe rustig aan met terug brengen, want ik heb hem ook op pic LP.[/patsmodus]
En de man zal heersen.
- Audiophile
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- Audiophile
U bent geweldig, de Soesterkwartierse underground metal scene is u eeuwig dankbaarfetuskiller schreef:[..]
Blastmetal? Krisiun, Nephasth, Behemoth, Hate Eternal, Deeds of Flesh, Iniquity...
Blast death / grind (extreem): Liturgy, Origin, Brodequin, Brutus...

[quote="Black No. 1"][..]
Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]
Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Zo, de beurt is aan Cannibal corpse.
De albums Tomb of the mutilated, The Bleeding en Vile zijn door mij beluistert. Ze klinken allemaal erg lekker en ik had niet anders verwacht van Cannibal corpse. Tomb of the mutilated bevalt me het beste. Van The Bleeding, wat toch het album is met Fucked with a knife, had ik meer verwacht.
Ik heb zelf alleen het album Gore obsessed in mijn bezit. De oudere albums doen daar niet voor onder maar ik heb ook niet direkt het idee dat ik een aantal ferme klassiekers ben misgelopen. Gore obsessed blijft mijn favoriet door de catchy nummers.
De albums Tomb of the mutilated, The Bleeding en Vile zijn door mij beluistert. Ze klinken allemaal erg lekker en ik had niet anders verwacht van Cannibal corpse. Tomb of the mutilated bevalt me het beste. Van The Bleeding, wat toch het album is met Fucked with a knife, had ik meer verwacht.
Ik heb zelf alleen het album Gore obsessed in mijn bezit. De oudere albums doen daar niet voor onder maar ik heb ook niet direkt het idee dat ik een aantal ferme klassiekers ben misgelopen. Gore obsessed blijft mijn favoriet door de catchy nummers.
-
Ik heb alleen losse nummers van Cannibal Corpse en vind het erg lekkere muziek. Mijn favoriete nummers zijn Buried in the Backyard, Decency defied, Sentenced to Burn, Stripped, raped and strangled. Ik zou alleen echt niet weten welk album ik het eerst zou moeten kopen, dus ik ga eerst denk maar een paar hele albums downloadenXnegativeX schreef:Zo, de beurt is aan Cannibal corpse.
- Ktulu
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik Tomb of the mutilated ook de vetste plaat van Cannibal Corpse. Maar Vile en Bloodthirst gaan er ook erg goed in. Eaten back to life vind ik nog steeds een kutplaat op A Skull Full Of Maggots na.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
- XnegativeX
- Contacteer:
Altijd hetzelfde gezeik. Mensen houden bij hoog en laag vol dat een band geweldig is maar op de een of andere manier luister ik altijd net die albums die niet zo heel goed zijn. Ik houd het lekker bij Gore obsessed jongens.Oblivion schreef:Echt wel, het zijn dan geen klassiekers maar Butchered at Birth en Gallery of Suicide moet je echt es luisteren!
-
Bepaalde nummers die ik erg goed vind staan ook op die platen.. Maar waarom raad je ze me af? eentonig ofzo?Oblivion schreef:@ Darth vader:
Maakt niet uit, zolang je maar niet de eerste (Eaten back to life, wat een titel trouwens) of de nieuwste (Wretched Spawn) koopt

Waar ik trouwens niet tegen kan.. Dat gezeik dat ik wel eens hoor van "Cannibal Corpse is commercieel" alleen maar omdat ze zo bekend zijn

- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
-
Nee, precies. Dat vind ik nou ookXnegativeX schreef:Bullshit natuurlijk. Die gasten maken al jaren muziek die in hetzelfde straatje ligt. En een brute death metal band kan, per definitie, niet commercieel zijn.

- fetuskiller
- Contacteer:
-
- fetuskiller
- Contacteer:
- No_Remorse
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik vind nummers als Savage Butchery , Hatchet to the Head , Pit of Zombies, Dormant Bodies Bursting en Drowning in Viscera gewoon super. Die alles verpulverende drive, die herkenbaarheid, dat "Dormant....bodies...burstiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing!!!", eh, je snapt vast wel wat ik bedoel.
Daarom blijft Gore obsessed mijn favoriet.
Daarom blijft Gore obsessed mijn favoriet.
- fetuskiller
- Contacteer:
-
Ik heb net even op een site gekeken welke tracks op welke albums staan, maar ik merk dat ik echt van elk album ongeveer even veel nummers ken en goed vindt, dus ik zal toch eerst hele albums moeten luisteren. Alleen van eaten Back to Life heb ik wat meer nummers, en die vind ik ook zeker niet slecht. Maarja, zodra ik geld heb voor CD's wil ik eerst nog een paar andere Death Metal CD's kopen (Vital Remains-Dechristianize, Vader-Black To The blind, Wat van Dying Fetus, Digorge-Consume the forsaken) dus het kan nog wel even duren 

- Oblivion
- Contacteer:
Die andere albums zijn gewoon veel beter, en bij een eerste aankoop van een band wil je toch meteen een goeie hebbenDarth Vader schreef:[..]
Bepaalde nummers die ik erg goed vind staan ook op die platen.. Maar waarom raad je ze me af? eentonig ofzo?![]()
Waar ik trouwens niet tegen kan.. Dat gezeik dat ik wel eens hoor van "Cannibal Corpse is commercieel" alleen maar omdat ze zo bekend zijn
"Poep, Zweet en Tranen"
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
-
Dat is waar, maar dat is natuurlijk ook een persoonlijke kwestie. De meeste mensen vinden bijvoorbeeld Master of Puppets en Ride the Lightning de beste 'tallica albums, maar ik vind Kill 'm All en Justice for All het best. Zelfde verhaal met Slayer. Reign in Blood groot favoriet bij de meesten, terwijl ik liever Hell Awaits of Seasons in the Abyss hebOblivion schreef:[..]
Die andere albums zijn gewoon veel beter, en bij een eerste aankoop van een band wil je toch meteen een goeie hebben

- fetuskiller
- Contacteer:
Over Dying Fetus gesproken, 'Killing on adrenalin' moet je kopen, dat vind ik de beste plaat. al mag 'Stop at nothing' er ook zeker wezen.Darth Vader schreef:Ik heb net even op een site gekeken welke tracks op welke albums staan, maar ik merk dat ik echt van elk album ongeveer even veel nummers ken en goed vindt, dus ik zal toch eerst hele albums moeten luisteren. Alleen van eaten Back to Life heb ik wat meer nummers, en die vind ik ook zeker niet slecht. Maarja, zodra ik geld heb voor CD's wil ik eerst nog een paar andere Death Metal CD's kopen (Vital Remains-Dechristianize, Vader-Black To The blind, Wat van Dying Fetus, Digorge-Consume the forsaken) dus het kan nog wel even duren