Bospop 2005, met Iron Maiden
Zo, dat was extreem gaaf ja!
DragonForce gaf mooie show, ze waren ietwat minder lekker dan we gedacht hadden maar we hebben wel kunnen kwijlen:p Vooral toen ze tijdens Masterplan gewoon in het publiek stonden!!
In Extremo vond ik wel gaaf, ook vanwege de show en de muziekinstrumenten die ze gebruikten.
Overkill was ook super gaaf! Hier heb ik mijn nekpijn aan overgehouden!
My Dying Bride vond ik echt stom. Irritant slepende muziek, we zijn er ook bij weggegaan.
Tijdens Within Temptation wat gegeten, ik vind de muziek verder wel mooi.
Y&T was wel oke.
MAIDEN, jep, extreem cool. Wij stonden ook vooraan en werden wel onwijs plat gedrukt, uiteindelijk maar wat naar achter gegaan.
Veel metalfanners gezien ook!
Foto's volgens nog.
DragonForce gaf mooie show, ze waren ietwat minder lekker dan we gedacht hadden maar we hebben wel kunnen kwijlen:p Vooral toen ze tijdens Masterplan gewoon in het publiek stonden!!
In Extremo vond ik wel gaaf, ook vanwege de show en de muziekinstrumenten die ze gebruikten.
Overkill was ook super gaaf! Hier heb ik mijn nekpijn aan overgehouden!
My Dying Bride vond ik echt stom. Irritant slepende muziek, we zijn er ook bij weggegaan.
Tijdens Within Temptation wat gegeten, ik vind de muziek verder wel mooi.
Y&T was wel oke.
MAIDEN, jep, extreem cool. Wij stonden ook vooraan en werden wel onwijs plat gedrukt, uiteindelijk maar wat naar achter gegaan.
Veel metalfanners gezien ook!
Foto's volgens nog.
- Je bent pas mens in ontmoeting met de ander - Martin Buber
Jongens, wat was het gaaf.
SQY Rocking Team: Saai.
Dragonforce: *kwijl* Wat een gitaarspel! En we staan met ze op de foto hehe. Gave band.
Action in DC: Heb het niet helemaal af kunnen kijken maar het was wel erg leuk, jammer wel van de stemproblemen van de zanger.
In Extremo: Fantastische show. Geweldige instrumenten en effecten. Zeer leuk om te zien en te horen.
Over Kill: Na Maiden band van de dag. Dit was echt extreem gaaf. Ik ben nu fan.
My Dying Bride: Wat een rukoptreden, en ik begon ze net te waarderen. Dat namaakbloed op de handen van de zanger was echt te gay voor woorden.
Y&T: Grmpf, ik luister nooit meer naar mn pa. Wat was het toch absoluut niet boeiend.
Maiden: GENIAAL. Eindelijk eens live gezien en godverdomme wat een heerlijke band. Alleen heb ik me mateloos geergerd aan de pit tijdens M.i.t.R.M. maar dat kon de pret niet drukken.
Verder nog veel mfers gezien en mee gepraat.
Was zeeer gezellig.
Editslet: Oja, Within Temptation. Toen ben ik maar Dennus zijn haar gaan vlechten uit verveling.
Dragonforce: *kwijl* Wat een gitaarspel! En we staan met ze op de foto hehe. Gave band.
Action in DC: Heb het niet helemaal af kunnen kijken maar het was wel erg leuk, jammer wel van de stemproblemen van de zanger.
In Extremo: Fantastische show. Geweldige instrumenten en effecten. Zeer leuk om te zien en te horen.
My Dying Bride: Wat een rukoptreden, en ik begon ze net te waarderen. Dat namaakbloed op de handen van de zanger was echt te gay voor woorden.
Y&T: Grmpf, ik luister nooit meer naar mn pa. Wat was het toch absoluut niet boeiend.
Maiden: GENIAAL. Eindelijk eens live gezien en godverdomme wat een heerlijke band. Alleen heb ik me mateloos geergerd aan de pit tijdens M.i.t.R.M. maar dat kon de pret niet drukken.
Was zeeer gezellig.

Editslet: Oja, Within Temptation. Toen ben ik maar Dennus zijn haar gaan vlechten uit verveling.
From their torment springs its delight.
Haha, het was niet echt een succes hé dat vlechtenZorya schreef:Jongens, wat was het gaaf.
Was zeeer gezellig.

Volgens mij heb ik die nog gemaakt met jou cameraAminjar schreef:[..]
En wie heeft daar weer foto's van??

Maar het was super!
SQY Rocking Team was saai en de zanger heeft iets teveel naar Axel Rose gekeken volgens mij.
Action in DC was leuk, maar ik heb het niet helemaal af kunnen zien.
Dragon Force klonk wel leuk, alleen die gitaristen geilden zo hard op zichzelf dat ik er bijna van moest kotsen, en al het vrouwvolk (lees Aminjar en Zorya) dat met mij mee was vond het ook nog eens geweldig :rolleyes:
In Extremo had een leuke show en het gebruik van die oude instrumenten is erg gaaf. De muziek is ook nog wel aardig maar om nou te zeggen dat ik het op cd nog zo leuk zal vinden denk ik niet.
Overkill was één van de hoogtepunten. Goed energiek optreden, daar heb ik me flink uitgeleefd. Alleen jammer dat die zanger de heel tijd zei 'Brabant, are you having a good time?' :rolleyes:
Heeft je bril het nog overleefd Ktulu?

Onder het eten heb ik Within Temptation nog gehoord, maar daar vond ik niks aan. Alleen vond ik ons optreden van Dennus toch wel veel gaver

My Dying Bride heb ik een stk van gezien, veel te saai en wat is die zanger een aansteller. Deze band komt echt niet serieus over op een festival als deze. En metal-willem was tegen e aan aan het lullen maar sorry kerel, ik verstond er geen zak van

Y&T heb ik een stuk van gezien, maar ik viel haast in slaap. Totdat er een iets sneller nummer kwam, dat was nog wle leuk.
Porcupine Tree was echt super mooi! Wat een show en wat een sfeer. Maar toen ik Arriving Somwhere but not here had gehoord vond ik het wel goed, want dat was het nummer dat ik perse wou horen, en ik wou toch goed staan bij maiden aangezien de kans dat ik die nog eens zie kleiner is dan de kans dat ik Porcupine Tree nog eens zie. Kan iemand mij vertellen welke nummers ze toen nog hebben gespeeld?
En toen Maiden. Ja, dara kan ik niet veel over vertellen he, show was super, nummers waren super, en wat een energieke ventjes op die leeftijd. Het enige minder leuke bij Maiden vind ik altijd dat iedere show hetzelfde is, zo komt het een stuk minder persoonlijk over. Maar toen ik ernaar keek was het voor mij gewoon precies hetzelfde als toen ik het keek op tv toen ze op Rock Am Ring stonden. Maarja, toch een super show!
Al met al een geslaagd dagje!
Terug van weg geweest
90% van de bands speelt avond na avond precies hetzelfde, met overal hetzelfde gelul er tussen. Het is zeker niet alleen Maiden die dat doet.knevelaer schreef: En toen Maiden. Ja, dara kan ik niet veel over vertellen he, show was super, nummers waren super, en wat een energieke ventjes op die leeftijd. Het enige minder leuke bij Maiden vind ik altijd dat iedere show hetzelfde is, zo komt het een stuk minder persoonlijk over. Maar toen ik ernaar keek was het voor mij gewoon precies hetzelfde als toen ik het keek op tv toen ze op Rock Am Ring stonden. Maarja, toch een super show!
Hoe zou dat nou komen?Aminjar schreef:Het verslag van Knevelaer, Zorya en mij vertonen veel overeenkomsten hehehe.

Maarja, het klopt wel alleen stond ik niet echt te kwijlen bij Dragon Force.

En jullie hebben het heerschende optreden van Porcupine Tree gemist. Omdat jullie zo graag vooraan wilden staan bij Maiden. En wat was het geval, dankzij jullie kon ik Porcupine tTree zien en vooraan staan bij Maiden

Bestel 2 glazen drinken en maak wat mensen wijs dat je dat naar je vriendin moet brengen, dan laten ze je zo door. Oh en neem een lange kerel mee met een t-shirt waar neon groen op staat 'Fuck you Fuck you Fuck you Fuck you Fuck you Fuck you Fuck you Fuck you' niet perse luisterend naar de naam Ruben, want anders is het wat moeilijker zoeken

Terug van weg geweest
- Draconian
- Lult over cdtjes
Zorya schreef:We hebben trouwens ook nog Mastodon gezien.
Vond er niks aan.

Oké, het is niet echt een liveband, maar wat ik ervan gezien heb, vond ik het echt indrukwekkend.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- Sargatanas
Ik wou net zeggen, ze rossen als een gek.Draconian schreef:[..]
Oké, het is niet echt een liveband, maar wat ik ervan gezien heb, vond ik het echt indrukwekkend.
Live ook.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]
- Draconian
- Lult over cdtjes
Voor zover ik weet heb ik van MF - behalve Aminjar, Dennus, Zorya en Knevelaar - alleen nog Ruben Somewhere Online, Jeroen, Femaze en Kthulhu (dacht ik) gezien.
Maarjah, ik heb me iig prima geamuseerd.
Pf, die heb ik ook allemaal gezien, al is het KtuluDraconian schreef:Voor zover ik weet heb ik van MF - behalve Aminjar, Dennus, Zorya en Knevelaar - alleen nog Ruben Somewhere Online, Jeroen, Femaze en Kthulhu (dacht ik) gezien.

En Dako, MindlessMayo, Metal-willem, defenderofsteel, !slayer!. Dat was het, volgens mij..
Edit: Rene hebben we ook nog gezien!
Laatst gewijzigd door Aminjar op ma jul 04, 2005 1:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Je bent pas mens in ontmoeting met de ander - Martin Buber
Weer vergeten bier te drinken met Ktulu trouwens.Aminjar schreef:[..]
Pf, die heb ik ook allemaal gezien, al is het Ktulu![]()
En Dako, MindlessMayo, Metal-willem, defenderofsteel, !slayer!. Dat was het, volgens mij..
Maargoed, het was wel erg gezellig met alle mfers.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Wat nieuwe nummers (2 ofzo), Rotten to the Core, Elimination, Hello from the Gutter, In Union We Stand en Fuck You kan ik me zo voor de geest halen.Rattlehead schreef:Wat was de setlist van Overkill ?
Ben niet gegaan, 50 euro is toch een beetje veel geld voor 1 band hehehe
Echt Rik ik vraag me af hoe jij dat allemaal onthoud, logischerwijs zouden ze die gespeeld hebben, maar normaalgesproken vergeet ik dat allemaal zo weer.Draconian schreef:[..]
Wat nieuwe nummers (2 ofzo), Rotten to the Core, Elimination, Hello from the Gutter, In Union We Stand en Fuck You kan ik me zo voor de geest halen.
Tering, hoe kan je het nou vergeten als Rotten to the core en Fuck you worden gespeeld? Die spelen ze ten eerste vrijwel altijd en ten tweede, dat zijn nummers die toch enigszins wel uitnodigend zijn betreffende vocale participatie.....Dennus schreef:[..]
Echt Rik ik vraag me af hoe jij dat allemaal onthoud, logischerwijs zouden ze die gespeeld hebben, maar normaalgesproken vergeet ik dat allemaal zo weer.

Rik ging helemaal uit zijn dak bij Over Kill.Dennus schreef:[..]
Echt Rik ik vraag me af hoe jij dat allemaal onthoud, logischerwijs zouden ze die gespeeld hebben, maar normaalgesproken vergeet ik dat allemaal zo weer.
Maar het was dan ook ontzettend gaaf, waar was jij toen eigenlijk?
Wij stonden daar voor zover ik me kan herinneren alleen met Aminjar, Ktulu, Defenderofsteel en !slayer!.
Ik bedoelde het ook meer in zn algemeen. Titels van nummers, namen van cd's en gespeelde nummers bij concerten blijven bij mij nooit zo lang hangen.Rattlehead schreef:[..]
Tering, hoe kan je het nou vergeten als Rotten to the core en Fuck you worden gespeeld? Die spelen ze ten eerste vrijwel altijd en ten tweede, dat zijn nummers die toch enigszins wel uitnodigend zijn betreffende vocale participatie.....
Ik vond het zwaar, zeer zwaar krieg.
Over Kill vond ik toch wel de verrassing van de dag, ik kende er weinig van, maar vond het hartstikke gaaf.
En Maiden, ja, te gek natuurlijk. Jammer dat ze er zo snel doorheen gingen, maar dat kwam door het publiek. Wat een zoutzakken zeg, die ouwe lullen. Ik stond een flink potje te heerschen, en verder stond iedereen om me heen stil te staan. Eikels.
Verder veel bekenden gezien, da's altijd leuk.
Complimenten voor de organisatie trouwens, heel goed geregeld allemaal. De zuiptent was een festijn, allemaal dronken lui, en een Metal Willen zonder pils. En Kristof was dronken.
Over Kill vond ik toch wel de verrassing van de dag, ik kende er weinig van, maar vond het hartstikke gaaf.
En Maiden, ja, te gek natuurlijk. Jammer dat ze er zo snel doorheen gingen, maar dat kwam door het publiek. Wat een zoutzakken zeg, die ouwe lullen. Ik stond een flink potje te heerschen, en verder stond iedereen om me heen stil te staan. Eikels.
Verder veel bekenden gezien, da's altijd leuk.
Complimenten voor de organisatie trouwens, heel goed geregeld allemaal. De zuiptent was een festijn, allemaal dronken lui, en een Metal Willen zonder pils. En Kristof was dronken.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
- Sargatanas
-
- Contacteer:
Net hersteld van een goed dagje metal!
Masterplan was supervet maar Maiden blijft op eenzame hoogte.
Wat een fucking entertainer is Bruce...
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
Masterplan was supervet maar Maiden blijft op eenzame hoogte.
Wat een fucking entertainer is Bruce...
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
Woe to you o' earth and sea, for the devil sends the beast with wrath, because he knows the time is short.
Let him who hath understanding reckon the number of the beast, for it is a human number. It's number is six hundred and sixty six...
Let him who hath understanding reckon the number of the beast, for it is a human number. It's number is six hundred and sixty six...
- Ktulu
- Contacteer:
Zo zeg. Dat was gaaf! Ben nu helemaal wasted. Heb zelfs nog iemand anders moeten laten rijden vanwege het weer en de gesteldheid van mijn maag. De hele dag (OK, Knevelaer, vanaf 2 uur) bier zuipen en 's nachts nog eens lauwe blikken (eerst Jup en daarna HJ) moet je niet doen als je al 2 maanden niet doorgezakt bent. Gelukkig is het nu wat over en is m'n maag aan de betere hand, plus dat ik alles binnen heb gehouden.
Maargoed; de bands.
Het eerste wat we zagen was Action in DC. Daar hebben we wel een kwartier van gemist vanwege langzame opzetten van tenten etc. Het is opzich best een goede coverband, alleen moeten ze dat langweilige drum en bas alleen eens wat achterwege laten. Tering wat saai af en toe.
Daarna Dragonforce. Jammer van het geluid. In het begin waren de gitaren bijna niet te horen en was het continu dubbelbas dat de mix overheerste. Na verloop van tijd werd het beter gelukkig. Hoogtepunten van de set: My spirit will go on en Fury of the storm.
Toen hebben we wat gerelaxed terwijl de vrouwen naar In Extremo gingen kijken. Op de markt nog een postkaart van Kreator en 1 van Megadeth gekocht
en een stripe-patch. Postkaarten van metalbands, hoe kom je erop...
Na wat gelambald, gedronken en geslenterd te hebben was het tijd voor Overkill. Wat was dát gaaf! De setlist viel me 100% mee. Dit was namelijk de eerste keer dat ik ze zag en er muziek van ken. Me vanvoren helemaal uitgeleefd en ja, m'n bril heeft het overleefd, gelukkig maar. Waar plakband al niet goed voor is.
Daarna was het etens- en blèr/gil tijd aangezien WT stond te spelen. Pff, die lui kom je ook overal tegen, wel geschikt om de nodige flauwe standaardgrappen met je armen en stem uit te halen. Frietje mayo incl. frikandel, was lekker. Ik vond de prijzen van voedsel en drank overigens op het festival zelf erg goed meevallen!
Daarna alvast naar voren voor My Dying bride in de marquee. Wederom; de setlist viel mij erg mee. Ik was blij dat ze een paar nummers van Like gods of the sun en van de nieuwe en ook nog eens The Cry of Manking speelden. Mensen die lopen zeveren over MDB... het is blijkbaar gewoon je smaak niet. Ze finaal de grond intrappen en zeiken over de rode paint op zijn handen is niet nodig mijns inziens. Ik vond het een iig een erg mooi optreden!
Toen was het voor ons tijd om ff te gaan relaxen op de camping tot Maiden zou spelen. De drank en de zon begon namelijk zijn tol te eisen. Over Maiden zelf, tja. Het was mijn derde keer dus erg speciaal voor mij was het niet. De setlist was wel erg leuk, al had ik ook de indruk dat ze er wel erg snel doorheen gingen. Langs de andere kant.... 2 uur Maiden zoals ik het al eens meegemaakt heb is ook wel redelijk lang. Toch zeker als je er geen nummers als The Clansman hebt tussenzitten.
Al bij al een erg geslaagde dag qua muziek! Ik vond het festival ook een vrij gemoedelijke sfeer hebben en vooraan komen te staan bij bands was geen enkel probleem. Wel vond ik dat er absurd veel kleine kinderen rondliepen. Misschien iets te maken met buurtbewoners? Het publiek was ook wat mak.
Zorya, volgende keer twee bier. Je hebt kans genoeg gehad gisteren.
Verder MF'ers die ik gezien/gesproken heb: dako (op de camping niet ver van ons), Mindlessmayo en Femaze (bij MDB vooraan), Knevelaer, Aminjar, Ruben (hoezo anders dan op het forum
, rustige kerel), Draconian, metal-willem, !slayer! & defenderofsteel (here's to the old school).
En GEEN Demorpheus. Laffe hond.
Verder uiteraard op de camping nog kansloos geheerst ende gezopen. Volgende keer dat drankgebruik wat langzamer opbouwen. En niet van een quasi XKtuluX-fase in overmatig drankgebruik verzanden.
Maargoed; de bands.
Het eerste wat we zagen was Action in DC. Daar hebben we wel een kwartier van gemist vanwege langzame opzetten van tenten etc. Het is opzich best een goede coverband, alleen moeten ze dat langweilige drum en bas alleen eens wat achterwege laten. Tering wat saai af en toe.
Daarna Dragonforce. Jammer van het geluid. In het begin waren de gitaren bijna niet te horen en was het continu dubbelbas dat de mix overheerste. Na verloop van tijd werd het beter gelukkig. Hoogtepunten van de set: My spirit will go on en Fury of the storm.
Toen hebben we wat gerelaxed terwijl de vrouwen naar In Extremo gingen kijken. Op de markt nog een postkaart van Kreator en 1 van Megadeth gekocht

Na wat gelambald, gedronken en geslenterd te hebben was het tijd voor Overkill. Wat was dát gaaf! De setlist viel me 100% mee. Dit was namelijk de eerste keer dat ik ze zag en er muziek van ken. Me vanvoren helemaal uitgeleefd en ja, m'n bril heeft het overleefd, gelukkig maar. Waar plakband al niet goed voor is.
Daarna was het etens- en blèr/gil tijd aangezien WT stond te spelen. Pff, die lui kom je ook overal tegen, wel geschikt om de nodige flauwe standaardgrappen met je armen en stem uit te halen. Frietje mayo incl. frikandel, was lekker. Ik vond de prijzen van voedsel en drank overigens op het festival zelf erg goed meevallen!
Daarna alvast naar voren voor My Dying bride in de marquee. Wederom; de setlist viel mij erg mee. Ik was blij dat ze een paar nummers van Like gods of the sun en van de nieuwe en ook nog eens The Cry of Manking speelden. Mensen die lopen zeveren over MDB... het is blijkbaar gewoon je smaak niet. Ze finaal de grond intrappen en zeiken over de rode paint op zijn handen is niet nodig mijns inziens. Ik vond het een iig een erg mooi optreden!
Toen was het voor ons tijd om ff te gaan relaxen op de camping tot Maiden zou spelen. De drank en de zon begon namelijk zijn tol te eisen. Over Maiden zelf, tja. Het was mijn derde keer dus erg speciaal voor mij was het niet. De setlist was wel erg leuk, al had ik ook de indruk dat ze er wel erg snel doorheen gingen. Langs de andere kant.... 2 uur Maiden zoals ik het al eens meegemaakt heb is ook wel redelijk lang. Toch zeker als je er geen nummers als The Clansman hebt tussenzitten.
Al bij al een erg geslaagde dag qua muziek! Ik vond het festival ook een vrij gemoedelijke sfeer hebben en vooraan komen te staan bij bands was geen enkel probleem. Wel vond ik dat er absurd veel kleine kinderen rondliepen. Misschien iets te maken met buurtbewoners? Het publiek was ook wat mak.
Zorya, volgende keer twee bier. Je hebt kans genoeg gehad gisteren.
Verder MF'ers die ik gezien/gesproken heb: dako (op de camping niet ver van ons), Mindlessmayo en Femaze (bij MDB vooraan), Knevelaer, Aminjar, Ruben (hoezo anders dan op het forum

En GEEN Demorpheus. Laffe hond.
Verder uiteraard op de camping nog kansloos geheerst ende gezopen. Volgende keer dat drankgebruik wat langzamer opbouwen. En niet van een quasi XKtuluX-fase in overmatig drankgebruik verzanden.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
[/quote]
- Ktulu
- Contacteer:
Laf excuus. Bij Overkill stond ik ook de hele tijd.Zorya schreef:Ja zeg, ik had het druk...Dragonforce begon net.
Maar wel leuk om het hele zootje eens in het echt gezien te hebben.

[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[/quote]
[/quote]
-
ik heb alleen My Dying Bride gezien en dat was dus echt een super goed optreden, hoewel ik de set niet echt denderend vond, maar goed.... wat kan iemand die fucking rode paint nou schelen, het was gewoon super mooi hoe Aaron weer een paar keer dood ging op het podium (the cry of mankind!!!)
[img]http://i53.photobucket.com/albums/g70/defleshedbyflies/mdbbanner.jpg[/img]
- MindlessMayo
Doe maar The cry of mankind overigensKtulu schreef:
Verder MF'ers die ik gezien/gesproken heb: Mindlessmayo en Femaze (bij MDB vooraan)

Maarre ja uiteraard, ik kwam daar voor deze band en heb na Overkill tot aan MDB alvast staan wachten. Femaze maar met mij meegesleept

Altijd dat gezeur ook over MDB, vind het nog wel grappig ook.
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.
See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl
- MindlessMayo
De set niet denderend??? Ze speelden nummers die ze jaren niet hebben gedaan van oudere albums...deliverance schreef:ik heb alleen My Dying Bride gezien en dat was dus echt een super goed optreden, hoewel ik de set niet echt denderend vond)
Het was geweldig. Alleen het geluid niet zo.
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.