Broadsword76 schreef:Dragonforce: goede show wel maar niet zo overtuigend als op plaat.
wel heeft deze band wat tempowisselingen nodig tussen het aankomend materiaal om de afwisseling te krijgen die nu ver te zoeken is.
Vond het een leuk optreden, zanger was goed bij stem en zijn podium presentatie was grappig, maar ook erg gay. Die gitarist met dat lange zwarte haar was een behoorlijke aandachtshoer, steeds zijn gitaar plat optillen aan de tremolo, ik vond het prima. Idd, weinig afwisseling, speelden constant in de zevende versnelling, overweldigend dat wel, maar het bleef niet hangen na afloop. Gaaf dat die twee van DragonForce tijdens Masterplan op het festival rond liepen, maar ze zijn dan ook nog niet zo bekend.
Broadsword76 schreef:Overkill: ik miste feel the fire en eigenlijk vind ik alleen dat album cool. Ik vond het redelijk.
Feel the Fire is ook bij mij verreweg het meest favoriete album van Overkill, maar het optreden was gewoon fantastisch, Overkill roste figuurlijk de pannen van de tent. Rotten to the Core was het hoogtepunt van het optreden, de pit was toen echt een mayhem, schitterend. Op een gegeven moment zochten twee kleine jongetjes in de buurt van ons een veilig heenkomen ivm die pit, hehe. In Union We Stand, Hello From The Gutter en Old School waren ook heerlijke mee brullers. Jammer dat hun set kort was, het smaakte echt naar meer. Ik zag Overkill voor het eerst en heeft op mij veel indruk gemaakt, heersch. O ja, jammer dat ze geen Feel the Fire speelden.
Broadsword76 schreef:Y&T: ouwe lullenrock, ik vond het wel goed. Meer songs van earthshaker
zou gaaf geweest zijn.
Relaxt optreden, ook al hadden de tweede gitarist en de bassist wat probleempjes van technische aard. De zanger/gitarist van Y&T is een verdomd goede gitarist, echt genoten van zijn solo's.
Broadsword76 schreef:Maiden: scream for me bospop !
de 3e keer dat ik ze zag op deze tour, het leek erop dat de band
erg veel haast had. Nagenoeg geen speeches van Bruce en zelfs Running free werd ingekort.
Ik stond op rij 2 en een opvallend rustig publiek, dat was op Rock am ring en Graspop wel even anders waar je compleet werd platgeperst.
Wat betreft geluid en zang van Bruce was dit denk ik de beste show van de 3.
Was opnieuw weer een subliem optreden van de Maiden, geluid was goed en lekker hard. Godver, Bruce zong beter dan ooit, heerlijk. Wat een vieze vuile gore kankermongool was die oude lul die bij het eerste nummer, Murders in the Rue Morgue, als een debiel om zich heen begon te beuken. Stond behoorlijk dicht vooraan, maar door de kleine pit die er ontstond werd je een paar meter naar achteren gedrukt en heb nauwlijks MITRM goed kunnen volgen. Hopelijk hebben ze die vent helemaal naar gort gebeukt, waren wel meer mensen die zich hebben lopen ergeren aan zijn 'gedrag', irritante klootzak. Vond een tegenvaller dat Maiden geen 2 uur speelden, maar 1,5 uur. Had het gevoel dat de langere nummers wat waren ingekort, want het ging allemaal wel heel snel allemaal, het optreden dus. Fikse tegenvaller was idd het inkorten van Running Free, ik verwachte een uitvoering zoals op Live after Death het geval was, niet dus, een gemiste kans. Hoogtepunten waren Prowler, de nummers van Killers, Where Eagles Dare (gaaf intro trouwens) en natuurlijk Phantom of the Opera, dat het absolute hoogtepunt van het optreden was.
Bospop op zondag was in zijn totaliteit een prettige ervaring, heb me kostelijk vermaakt, relaxte sfeer. Veel Metalfanners ontmoet, aardige lui, alleen is die Dennus een schooier door mijn friet op te vreten. Grappig dat ik de Metalfanners herkende, maar hun mij niet, hehe. Sommigen zijn best wel klein in het echt. Het geraken in Weert was ook een avontuur op zich en de terugreis was ook niet bepaald kort, haha. Heb mijn kop ook nog verbrand, auw. Ach, het was meer dan de moeite waard.