Black Metal.

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Othrys

Bericht door Othrys » vr jul 01, 2005 11:06 am

XnegativeX schreef:Ik ga dan persoonlijk liever voor Call of the nightwolves van Vargsang.
Da's wel een lekkere A Blaze.../Pure Holocaust kloon ja.

Ik heb vandaag eens wat oude Samael albums afgestoft, en dat zouden meer mensen moeten doen. Blood Ritual en Ceremony of Opposites blijven toch onvolprezen.
The True North, Strong and Free

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » vr jul 01, 2005 11:54 am

Ceremony heb ik nog nooit geluisterd.
Blood Ritual is gaaf ja, Worship Him ook wel.

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » vr jul 01, 2005 1:13 pm

Othrys schreef:[..]

Da's wel een lekkere A Blaze.../Pure Holocaust kloon ja.

Ik heb vandaag eens wat oude Samael albums afgestoft, en dat zouden meer mensen moeten doen. Blood Ritual en Ceremony of Opposites blijven toch onvolprezen.
Pure Holocaust? Nee, dat is totaal niet waar het mij aan doet denken. Meer aan "Under a Funeral Moon", net als het debuut van Graven (wat overigens mijn favoriet van meneer Vargsang is).
Al met al wel gaaf wat die Vargsang doet (ook met Nordsiches Blut) maar het gaat wel vervelen na een tijd. Niet te vaak luiseren dus.

Van die Samael albums die jij noemt ben ik alleen bekend met "Ceremony of Opposites". Dat is wel een gaaf album, maar toch geef ik de voorkeur aan het latere Samael werk.

Julius Evola

Bericht door Julius Evola » vr jul 01, 2005 1:17 pm

Gister de nieuwe temnozor binnen gekregen, wat een pracht plaatje weer.
[img]http://home.wanadoo.nl/margrietpolder/PC.gif[/img]

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » vr jul 01, 2005 1:43 pm

Die nieuwe Temnozor is prachtig inderdaad, net zoals de nieuwe Nokturnal Mortum.
Je signature heerscht, BLACKADDER!

Omina Mortis

Bericht door Omina Mortis » vr jul 01, 2005 4:27 pm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jul 01, 2005 4:35 pm

:lol:

"dear saiihtam,

i like your new greeting "hello-o!" it is black because it has the word hell in it."

Dit is niet echt. Dat kan gewoon niet! Zo dom is niemand! Toch?
En waarom zou die gast van Mysticum hier telkens op reageren? Heeft hij niks beters te doen?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jul 01, 2005 4:41 pm

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah

Bericht door iscariah » vr jul 01, 2005 4:45 pm

Ja, ik wil Melissa wel ontmoeten. :P :o

Haha, die gesprekken circuleren al een maand ofzo op het internet.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » vr jul 01, 2005 5:09 pm

Om in MF-termen te blijven: kansloos en niet boeiend...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Chucknorris

Bericht door Chucknorris » vr jul 01, 2005 5:25 pm

"last saturday i had a party and she couldn't say shit even if i was playing burzum on full volume or something. i went up to the kitchen to get some orange juice and she asked me to turn it down and i said no. let's see you try that shit."

haha doet me denken aan purepwnage..

serietje over een "progamer" hehehe (www.purepwnage.com)

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » za jul 02, 2005 5:32 pm

Voor de Nachtmystium liefhebber:

Afbeelding
Nachtmystium has released a 5 song CD-r limited to 100 hand numbered copies entitled "Live Onslaught #2"! This is the second installment of our Live Onslaught limited run series, with the original L.O.#1 being released as a cassette in 2002. This CD-r features a totally underground DIY layout and 5 tracks of live Nachtmystium recorded at Subterranian Theatre in Chicago, IL April 2005. Battle Kommand Records is the only distributor that will carry this title! Prices are $6US/$8world -postage paid!!

Tracklist
1. Antichrist Messiah / My Vengeance 06:28
2. Cold Tormentor (I've Become) 03:18
3. Solitary Voyage 07:29
4. Bleed For Thee 05:23
5. Keep Them Open 02:09

Afbeelding
"Daze west" 7" will be released in 500 handnumbered copies, with insert!
This 7" is a 'fuck off' to modern elitist black metal trend attitudes.
All songs for both bands are new and exclusive for this release!

Tracklist:
Krieg Side:
1. Seventh doom
2.I wanna be your dog (The Stooges cover)
Nachtmystium Side:
3. Keep them open
4.The wolf (Motorhead cover)

The Chosen

Bericht door The Chosen » za jul 02, 2005 5:40 pm

Die split lijkt me wel erg gaaf.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » za jul 02, 2005 9:16 pm

Ik heb de bovensta al besteld, heersend! Ze spelen mijn favoriete nummer live!

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » za jul 02, 2005 9:50 pm

Vandaag Lurors 'The Iron Hand of Blackest Terror' aangeschaft... Liefhebbers van BM in de traditie van Burzum, Abigor en/of Mjölnir kunnen hier gerust een luisterbeurt aan wagen.

EDIT: ...en Silencer en/of Wigrid ook.
Laatst gewijzigd door the true Thorko op za jul 02, 2005 9:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » za jul 02, 2005 9:54 pm

Zijn hier al mensen die de nieuwe Wigrid al geluisterd hebben? Ik ben erg benieuwd...

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » za jul 02, 2005 9:56 pm

Laat het iets als Hoffnungstod zijn.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » za jul 02, 2005 10:01 pm

Inderdaad, ik hoop dat hij ongeveer hetzelfde is maar dan nog beter. Hoffnungstod vanochtend nog gedraaid, geweldig. Ik ben benieuwd hoe het nieuwe album klinkt.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » za jul 02, 2005 10:03 pm

the true Thorko schreef:Vandaag Lurors 'The Iron Hand of Blackest Terror' aangeschaft... Liefhebbers van BM in de traditie van Burzum, Abigor en/of Mjölnir kunnen hier gerust een luisterbeurt aan wagen.

Ik voel me aangesproken! Als ik jou mag geloven is dit een kruising van een paar van mijn favoriete bands

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » za jul 02, 2005 10:58 pm

Wel grappig op zich. Die gast van Mysticum is zó stom :D

nightwing

Bericht door nightwing » zo jul 03, 2005 6:12 pm

ik zit me nu eens Blut Und Krieg van Moonblood te beluisteren. Ik kende alleen nog maar die split van ze met Deathspell Omega maar en die vond ik al erg gaaf. Maar wat een supergaaf album is dit zeg! heel anders dan ik had verwacht!
www.last.fm/user/robenroll

nuberus

Bericht door nuberus » zo jul 03, 2005 6:19 pm

the true Thorko schreef:Vandaag Lurors 'The Iron Hand of Blackest Terror' aangeschaft... Liefhebbers van BM in de traditie van Burzum, Abigor en/of Mjölnir kunnen hier gerust een luisterbeurt aan wagen.

via Blut und Eisen is ie gereleased toch?
En de man zal heersen.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » zo jul 03, 2005 6:28 pm

nuberus schreef:[..]

via Blut und Eisen is ie gereleased toch?
De DigiCD is door Nebelfee uitgebracht, de LP door Blut & Eisen.

nuberus

Bericht door nuberus » zo jul 03, 2005 7:29 pm

the true Thorko schreef:[..]

De DigiCD is door Nebelfee uitgebracht, de LP door Blut & Eisen.
maar kun je de muziek nog wat breder omschrijven?
En de man zal heersen.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » zo jul 03, 2005 8:10 pm

nightwing schreef:ik zit me nu eens Blut Und Krieg van Moonblood te beluisteren. Ik kende alleen nog maar die split van ze met Deathspell Omega maar en die vond ik al erg gaaf. Maar wat een supergaaf album is dit zeg! heel anders dan ik had verwacht!
Je moet de demo The Winter Falls Over The Land eens luisteren. Geweldige nummers een 'geweldig' sfeervol geluid. De zang klinkt op deze demo ook echt super! Maar helaas is downloaden de enige manier om aan deze demo (en de rest van de moonblood releases) komen.

The Chosen

Bericht door The Chosen » zo jul 03, 2005 8:23 pm

Ik vind "Siegfried - Die sagen von helden" rehearsel een hele goede release van Moonblood. Lekker meeslepende rifjes, goede stem en een redelijk geluid.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo jul 03, 2005 8:58 pm

Mwah, Moonblood vind ik over het algemeen iets missen. Een bepaalde spanningsboog ontbreekt vaak, irritant riffwerk hier en daar, teveel repetitie (nummers kabbelen vaak te lang door voor hun eigen bestwil), bedenk nog maar wat..

Kortgezegd veel kwantiteit (een overdaad mag ik wel zeggen, kanker, wat een ziekelijke pleureshoop nummers), maar weinig echt sterk/boeiend geschreven spul dat over de gehele linie zo blijft. Tenminste, dat maak ik op uit de paar rehearsals die ik reeds ken. Heb ik nog steeds zo'n 95% te gaan. Al die zooi heeft nog serieuze albumlengtes ook! Haha, ik kom er nooit! :lol:
Laatst gewijzigd door Meltdown op ma jul 04, 2005 12:40 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » zo jul 03, 2005 9:01 pm

Fuck al die rehearsels, The Winter Falls Over The Land, die moet je luisteren :wink:

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » zo jul 03, 2005 11:12 pm

Wat is dat toch met Xasthur. Het is echt helemaal mijn soort muziek maar het is net als een dik boek (waarvan ik weet dat ik het goed ga vinden) waar ik niet doorheen kom. Het heeft me nog niet volledig geraakt.
Ik weet dat de Xasthur discussie al meerdere keren gevoerd is maar ik vraag me af wat de meningen hier over Xasthur zijn. Wat is bijvoorbeeld jullie favoriete album en waarom? Persoonlijk vind ik het nieuwe werk beter dan het oude omdat het nieuwe werk qua songstructuren een stuk beter in elkaar zit. Een album als Nocturnal Poisoning klinkt een beetje als knip en plakwerk van (goede) riffs. Maar misschien hebben deze abrupte overgangen ook wel hun charme en versterkt het de vreemde atmosfeer.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » zo jul 03, 2005 11:26 pm

Jeroen schreef:Graven blijft ook een heerlijk bandje, maar ik ben sowieso van mening dat de vele dingen waar meneer Vargsang zijn klauwen op legt in goud veranderen. Zo bracht hij met Vargsang al een heerlijke rauwe black metal plaat uit, waarop vooral de zang eruit sprong.
Perished and Forgotten van Graven is natuurlijk één van de betere bm releases uit Duitsland , heerlijke scheurende gitaren en die beukende mid-tempo tussenstukken.
Ik heb dat ding ooit een op goed geluk gekocht en ik vond er niet zoveel aan.
Laatst nog eens opgezet en ik vond het nog steeds bagger.

Wel humor dat ze best een klotegeluid hebben en dat ze zich in de hoes voor het zuivere geluid verontschuldigen en dat de latere releases weer rauwer gaan worden.
לֹא אעבוד

Hecatomb

Bericht door Hecatomb » zo jul 03, 2005 11:47 pm

Als bands zich gaan verontschuldigen voor een zuiver geluid is er sowieso iets mis in mijn ogen.

@Judas Iscariot: Ik ken alleen Nocturnal Poisoning eigenlijk. Best oke van tijd tot tijd, maar nou niet echt iets wat ik vaak op ga zetten ofzo.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]

Plaag

Bericht door Plaag » ma jul 04, 2005 12:46 am

Judas Iscariot schreef:Wat is dat toch met Xasthur. Het is echt helemaal mijn soort muziek maar het is net als een dik boek (waarvan ik weet dat ik het goed ga vinden) waar ik niet doorheen kom. Het heeft me nog niet volledig geraakt.
Ik weet dat de Xasthur discussie al meerdere keren gevoerd is maar ik vraag me af wat de meningen hier over Xasthur zijn. Wat is bijvoorbeeld jullie favoriete album en waarom? Persoonlijk vind ik het nieuwe werk beter dan het oude omdat het nieuwe werk qua songstructuren een stuk beter in elkaar zit. Een album als Nocturnal Poisoning klinkt een beetje als knip en plakwerk van (goede) riffs. Maar misschien hebben deze abrupte overgangen ook wel hun charme en versterkt het de vreemde atmosfeer.
Ikzelf ben zwaar anti-Xasthur. "A Gate through Bloodstained Mirrors" hou ik nog enigszins vol, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb vooral een hekel aan het gitaargeluid. Verder vind ik de muziek quasi-dramatisch, quasi melancholisch. Ik verdenk Malefic ervan dat hij zich bedient van een simpel maniertje. Zijn muziek vind ik verre van creatief. Een Xasthur-plaat is een genante orgie van storende kutgeluiden.

Ik wil er aan toevoegen dat het gros van de Black Metal in mijn ogen één brij is van oninteressante en pretentieuze rukmuziek. Xasthur hoort daarbij.

Eigenlijk heb ik een hekel, echt een enorme hekel aan Black Metal. De bands die zich in het genre echter weten te onderscheiden van het moeras van pure shit, maken voor mij ultieme muziek. Ik ervaar dit als inherent aan alle tegenstrijdigheden die je in het bestaan tegenkomt.
Laatst gewijzigd door Plaag op ma jul 04, 2005 2:53 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Kop dicht, Thorko

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » ma jul 04, 2005 2:18 am

nuberus schreef:maar kun je de muziek nog wat breder omschrijven?
De nummers verschillen onderling teveel om van één stijl te spreken (een nadeel omdat het album daardoor niet als een geheel overkomt), maar de sfeer komt toch vooral sterk overeen met de bands die ik eerder noemde...

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » ma jul 04, 2005 12:43 pm

Plaag schreef:[..]

Ikzelf ben zwaar anti-Xasthur. "A Gate through Bloodstained Mirrors" hou ik nog enigszins vol, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb vooral een hekel aan het gitaargeluid. Verder vind ik de muziek quasi-dramatisch, quasi melancholisch. Ik verdenk Malefic ervan dat hij zich bedient van een simpel maniertje. Zijn muziek vind ik verre van creatief. Een Xasthur-plaat is een genante orgie van storende kutgeluiden.

Ik wil er aan toevoegen dat het gros van de Black Metal in mijn ogen één brij is van oninteressante en pretentieuze rukmuziek. Xasthur hoort daarbij.

Eigenlijk heb ik een hekel, echt een enorme hekel aan Black Metal. De bands die zich in het genre echter weten te onderscheiden van het moeras van pure shit, maken voor mij ultieme muziek. Ik ervaar dit als inherent aan alle tegenstrijdigheden die je in het bestaan tegenkomt.
Ben je in een nihilistische bui, Plaag?

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » ma jul 04, 2005 1:26 pm

Hear hear!
Hoegaarden or die!

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » ma jul 04, 2005 1:29 pm

Wat heb je nu allemaal voor suggestieve shit in je undersign staan?

Ja, ik ben erg nieuwsgierig vandaag.

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » ma jul 04, 2005 1:45 pm

Gemeentewapens en landenvlaggen, niks suggestiefs heute!
Hoegaarden or die!

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 04, 2005 3:00 pm

Relnicht dat je er bent. Dramatiek en melancholie zijn twee onderwerpen waar Malefic zich in het geheel niet van bedient. De man kent zijn hoogte en wat mindere punten. Zelf vind ik The Funeral of Being en Suicide in Dark Serenity zijn beste werk, waarop creativiteit op het gebied van geluid omzetten in zeer depressieve en naargeestige tonen hoogtij viert. Neen, plaagmans dit is een smaakkwestie en dat het er bij jou niet in wil ligt aan je smaakpapillen. Inherent aan alle tegenstrijdigheden in het leven? Zijn die er dan? It's a subjective matter plaag...
En de man zal heersen.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » ma jul 04, 2005 4:12 pm

Eigenlijk heb ik een hekel, echt een enorme hekel aan Black Metal. De bands die zich in het genre echter weten te onderscheiden van het moeras van pure shit, maken voor mij ultieme muziek.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn, maar ik ben het niet met je eens dat Xasthur zich niet weet te onderscheiden. Ik vind Xasthur echt ongeloofelijk origineel en uniek en dat is een zeer grote prestatie bij black metal. Ik sluit me bij Nuberus aan, ik denk dat dit een smaakkwestie is. Ik vind de muziek van Xasthur overigens wel interessant genoeg om me nog verder in te verdiepen. Dat ga ik ook zeker doen.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » ma jul 04, 2005 4:21 pm

Ik vind de stelling dat als je van BM zou houden dat je dan impliceert alles goed te vinden binnen het genre een beetje raar; voor mij definiëren de bands waar ik graag naar luister het genre zoals IK het ervaar... dat ik mijn complexe persoonlijkheid ;) ook graag naar muziek van personen luister die niet onder de noemer 'BM' vallen doet daar niets aan af. Een verzameling heeft immers een verzamelaar en niet andersom...

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » ma jul 04, 2005 5:06 pm

the true Thorko schreef:Een verzameling heeft immers een verzamelaar en niet andersom...
Puike stelling. Grimmig ook.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » ma jul 04, 2005 5:22 pm

Even over Moonblood; ik heb zelf de bootleg editie van Blut und Krieg, klinkt allemaal wel gaad, maar wat een kut productie!
Neen, geef mij maar Nachtfalke, band van ex-Moonblood lid.

Plaag

Bericht door Plaag » ma jul 04, 2005 6:36 pm

It's a subjective matter plaag...
Ja. Helemaal. Dus is het mij uitschelden voor 'relnicht' misplaatst. Wat ik hier op het forum allemaal roep, is wat ík vind, is hoe ík de dingen ervaar. Mijn mening over Black Metal is er één die groeit en groeit en groeit. Die over Xasthur is volgroeid. Geen speld meer tussen te krijgen.

Ik vind het ook altijd wel mooi hoe je reageert als ik een boekje heb open gedaan over Xasthur. DAAR KAN JE NIET TEGEN HÈ??! :twisted:
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 04, 2005 6:42 pm

Ja. Helemaal. Dus is het mij uitschelden voor 'relnicht' misplaatst. Wat ik hier op het forum allemaal roep, is wat ík vind, is hoe ík de dingen ervaar. Mijn mening over Black Metal is er één die groeit en groeit en groeit. Die over Xasthur is volgroeid. Geen speld meer tussen te krijgen.

Ik vind het ook altijd wel mooi hoe je reageert als ik een boekje heb open gedaan over Xasthur. DAAR KAN JE NIET TEGEN HÈ??! :twisted:
het is jouw boekje opdoen. Het relnicht kwam uit de frase van dat je black metal nix vind op een paar giganten na. De opmerkingen over Xasthur zijn gebaseerd op een niet juiste veronderstelling en een stukje smaak. Uiteraard reageer ik daar even op. Het is zo af en toe een politieke kwestie om gemanipuleer te voorkomen.
Laatst gewijzigd door nuberus op ma jul 04, 2005 6:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 04, 2005 6:44 pm

the true Thorko schreef:Ik vind de stelling dat als je van BM zou houden dat je dan impliceert alles goed te vinden binnen het genre een beetje raar; voor mij definiëren de bands waar ik graag naar luister het genre zoals IK het ervaar... dat ik mijn complexe persoonlijkheid ;) ook graag naar muziek van personen luister die niet onder de noemer 'BM' vallen doet daar niets aan af. Een verzameling heeft immers een verzamelaar en niet andersom...
say aye.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » ma jul 04, 2005 6:51 pm

het is jouw boekje opdoen. Het relnicht kwam uit de frase van dat je black metal nix vind op een paar giganten na.
Nee, dat is het niet helemaal.. Moeilijk om het allemaal onder woorden te brengen in een paar duidelijke zinnen is het zeker.. Des te interessanter is het verschijnsel "Black Metal". Geen stroming waar zoveel over na te denken valt. En dat allemaal uit puur subjectieve belevingen. Hele filosofieën kan je er op los laten. Deze vorm van muziek is inherent aan de tegenstrijdigheden die ik in het leven tegenkom, nogmaals. Het zal je zijn opgevallen dat ik niet onmiddelijk met elke band die ik tegenkom aan de haal ga. Ik ben zeer selectief wat dat betreft. Ik vind Black Metal schitterend en ik vind het kut. Moeilijke muziek. Dat zal het altijd blijven.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » ma jul 04, 2005 7:31 pm

Nee, dat is het niet helemaal.. Moeilijk om het allemaal onder woorden te brengen in een paar duidelijke zinnen is het zeker.. Des te interessanter is het verschijnsel "Black Metal". Geen stroming waar zoveel over na te denken valt. En dat allemaal uit puur subjectieve belevingen. Hele filosofieën kan je er op los laten. Deze vorm van muziek is inherent aan de tegenstrijdigheden die ik in het leven tegenkom, nogmaals. Het zal je zijn opgevallen dat ik niet onmiddelijk met elke band die ik tegenkom aan de haal ga. Ik ben zeer selectief wat dat betreft. Ik vind Black Metal schitterend en ik vind het kut. Moeilijke muziek. Dat zal het altijd blijven.
mwah, valt mee hoor. Het zit 'm eerder in het feit dat er al een decennium voorbij is en een beetje sinds je aan de black metal zit én een geldkwestie. Daardoor selectiviteit ook gedwongen uiteraard. Anders zou mijn verzameling toch een tikkie groter zijn dan nu. In de periode evolueert je smaak en neem je met minder geen genoegen. Het vermogen het kaf van het koren te scheiden neemt na verloop van tijd toe, al zal het zo nu en dan een smaakkwestie blijven. Zie het verder als een soort van zoektocht naar een onheilige graal door berg en dal.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » ma jul 04, 2005 8:08 pm

mwah, valt mee hoor. Het zit 'm eerder in het feit dat er al een decennium voorbij is en een beetje sinds je aan de black metal zit én een geldkwestie. Daardoor selectiviteit ook gedwongen uiteraard. Anders zou mijn verzameling toch een tikkie groter zijn dan nu. In de periode evolueert je smaak en neem je met minder geen genoegen. Het vermogen het kaf van het koren te scheiden neemt na verloop van tijd toe, al zal het zo nu en dan een smaakkwestie blijven. Zie het verder als een soort van zoektocht naar een onheilige graal door berg en dal.
En dan te bedenken dat Black niet het enige is. Er is ook nog Death, met de nodige grootheden.

Tot zover mijn jaarlijkse evaluatie..
Kop dicht, Thorko

Othrys

Bericht door Othrys » di jul 05, 2005 4:15 pm

Zelf vind ik Nocturnal Poisoning het meest sfeervolle en complete album van Xasthur. Suicide in Dark Serenity is daar een nog iets moerrassiger voortzetting van. The Funeral of Being bevat mijn favoriete Xasthur nummers Tyrant of Nightmares en Reflecting Hateful Energy. Verder is dat album een beetje een onsamenhangend geheel, wat overigens niet wil zeggen dat ik het slecht vind, integendeel. De split met Angra Mainyu vind ik ook best de moeite waard, maar van Xasthur staan daar slechts twee nieuwe nummers op waarvan een instrumentaal (en verder een nieuwe, niet bepaald verbeterde versie van Soul Abduction Ceremony plus een cover van Wigrid).
Tot slot heb ik nog To Violate the Oblivious, een naar Xasthur maatstaven zeer goed geproduceerd en toegankelijker album. Bevat een aantal uitstekende songs, maar juist omdat het wat makkelijker in het gehoor ligt is de lol er zoals vaak ook wat sneller af.
Over smaak valt natuurlijk te twisten en ik kan me goed voorstellen dat veel mensen het Xasthur geluid afgrijselijk vinden, maar ik denk toch dat Malefic’s talent voor het schrijven van geniale Black Metal riffs buiten kijf staat. Wat mij betreft is zijn unieke sound de culminatie van zwartgalligheid, en tsja, wie niet door die brij van een kelderproductie heen wil luisteren mist eenvoudigweg een van de beste acts van de laatste jaren.
The True North, Strong and Free

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jul 05, 2005 4:27 pm

Zijn er ondertussen al wat meer mensen bekend met <code>?
Blekkies die graag verrast worden moeten die band zeker eens checken. Ik denk dat mensen als Nuberus en Plaag dit wel kunnen waarderen.

http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... light=code

Gesloten