Death Metal IV
- XnegativeX
- Contacteer:
Hmmm, Stop at nothing vond ik een hele vieze tegenvaller.
Killing on Adrenaline heb ik altijd hun beste gevonden maar Destroy the opposition is ook een zeer vet album.
En qua Vader ben je met Litany wel klaar.
Killing on Adrenaline heb ik altijd hun beste gevonden maar Destroy the opposition is ook een zeer vet album.
En qua Vader ben je met Litany wel klaar.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
-
Killing on Adrenaline is zeker een album dat ik nog eens zou kopen. ik heb hem laatst nog gedownloadtfetuskiller schreef:[..]
Over Dying Fetus gesproken, 'Killing on adrenalin' moet je kopen, dat vind ik de beste plaat. al mag 'Stop at nothing' er ook zeker wezen.

- XnegativeX
- Contacteer:
-
Lost Soul heb ik wel eens iets van gehoord maar ben er niet zo bekend mee. Ik ga ze 25 September zien, dus dat komt wel goed. Een andere Poolse band die ik ook geweldig vind, is Sceptic (Heb het wel eens eerder gepost, maar er werd niet op gereageerd
) Zijn hier mensen die Sceptic kennen, en zo ja, wat vinden jullie ervan?

- XnegativeX
- Contacteer:
-
-
Op zich lijkt het allemaal wat op elkaar ja, maar ik vind het gitaarwerk (en dan vooral de solo's) echt super (Van de nummers die ik ken tenminste)XnegativeX schreef:Een maat van me is wel gecharmeerd van Septic maar ikzelf vind het niet zo speciaal. Ik vind het allemaal een beetje meer van hetzelfde zeg maar.
- XnegativeX
- Contacteer:
Dat vind ik echt niet alleen hoor. Stop at nothing is gewoon ongeinspireerd.
Destroy... is een stuk technischer, strakker geproduceerd en uitgeballanceerder. Daardoor is ie bijna ieders favoriet maar voor mij mist ie de charme van Killing...
Destroy... is een stuk technischer, strakker geproduceerd en uitgeballanceerder. Daardoor is ie bijna ieders favoriet maar voor mij mist ie de charme van Killing...
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
Hmm... Op zich zou Destroying.. dan ook wel wat voor mij kunnen zijnXnegativeX schreef:Dat vind ik echt niet alleen hoor. Stop at nothing is gewoon ongeinspireerd.
-
Wat betreft Cannibal Corpse ben ik het er mee eens dat Tomb of the Mutilated het hardst heerst. Vooral Hammer Smashed Face natuurlijk. Verder, zie ik dat er één en ander wordt gezegd over de nieuwe Dying Fetus.. Ik vind dat er op Stop at Nothing maar één leuk nummer staat eigenlijk, One Shot, One Kill. Doe mij Destroy the Opposition maar.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Zo, weer 2 cd's van mijn collega geluisterd.
Jumpin' Jesus - The Art of crucifying
Een of ander duits bandje waar me weinig over bekend is.
Klinkt opzich wel goed. Technische death metal in het straatje van het oude Morbid angel en de oude Death.
Wel goed maar ik zou hier weeral niet zomaar wat van aanschaffen.
Massacre - From beyond
Blijkbaar ook een legendarische plaat. Maar zo bijzonder vind ik het niet. Waarschijnlijk had ik het geweldig gevonden als ik er bij was toen de cd uitkwam maar nu is het een beetje mosterd na de maaltijd. Wel gaaf om te horen hoe thrash en death metal bij elkaar komen en van elkaar afstammen.
Jumpin' Jesus - The Art of crucifying
Een of ander duits bandje waar me weinig over bekend is.
Klinkt opzich wel goed. Technische death metal in het straatje van het oude Morbid angel en de oude Death.
Wel goed maar ik zou hier weeral niet zomaar wat van aanschaffen.
Massacre - From beyond
Blijkbaar ook een legendarische plaat. Maar zo bijzonder vind ik het niet. Waarschijnlijk had ik het geweldig gevonden als ik er bij was toen de cd uitkwam maar nu is het een beetje mosterd na de maaltijd. Wel gaaf om te horen hoe thrash en death metal bij elkaar komen en van elkaar afstammen.
Geluk voor jou. Die gaan dus mee met de Blitzkrieg III tour met Vader en AN in september/oktober.fetuskiller schreef:Bij vader ga ik voor Revelations... erg lekkere productie en veel pakkende songs.
Als we dan toch over polen praten, wil ik ook nog even kwijt hoe geniaal ik Lost Soul vind, het laatste 'Chaostream' draait hier nog regelmating rondjes.
- XnegativeX
- Contacteer:
Zo, ik ben door die old school shit, van die collega van me, heen. Let's see...
Messiah - Hymn to abramelin / Extreme cold weather
In de eerste instantie dacht ik: "Gaaf! Lekker snelle thrash!" Maar na een tijdje worden de death metal ingredienten ook duidelijk. Opzich niks mis mee maar na een tijdje gaat dit me sterk vervelen.
Morbid angel - Blessed are the sick
Dit is natuurlijk heel andere koek. Ik ben uiteraard maar al te bekend met Morbid angel maar hun vroegere werk kende ik nog niet. Blessed are the sick klinkt wel lekker maar ik mis de zieke, dissonante riffs en de trage, moerasachtige, wringende manier van spelen.
Morbid angel - Covenant
Hier komen de dingen die ik zo goed vind aan Morbid angel al een stuk beter naar voren. Vooral het nummer God of emptiness is een genot. Maar voor mij blijft Formulas fatal to the flesh de absolute favoriet.
Pestilence - Consuming impulse
Dit doet me direkt aan Asphyx denken. En dat komt voor 99% door de zang (uiteraard). Alleen klinkt Pestilence meer uptempo waardoor ik het lekkere zieke beukwerk van Asphyx mis.
Pestilence - Testimony of the ancients
Dit klinkt wel erg gaaf! Pestilence heeft hier z'n draai duidelijk gevonden. Lekkere technische death metal met een lichte thrash inslag. Vooral het nummer Prophetic revelations doet het heel goed bij mij.
Eind-conclusie:
De meeste cd's die ik nu van mijn waarde collega geluistert heb klonken wel lekker. Vooral Bolt thrower - Warmaster, Cannibal corpse - Tomb of the mutilated, Morbid angel - Covenant en Pestilence - Testimony of the ancients deden het wel goed bij mij.
Maar ik heb geen enkel moment het idee gehad dat ik al die jaren een meesterwerk gemist heb.
Messiah - Hymn to abramelin / Extreme cold weather
In de eerste instantie dacht ik: "Gaaf! Lekker snelle thrash!" Maar na een tijdje worden de death metal ingredienten ook duidelijk. Opzich niks mis mee maar na een tijdje gaat dit me sterk vervelen.
Morbid angel - Blessed are the sick
Dit is natuurlijk heel andere koek. Ik ben uiteraard maar al te bekend met Morbid angel maar hun vroegere werk kende ik nog niet. Blessed are the sick klinkt wel lekker maar ik mis de zieke, dissonante riffs en de trage, moerasachtige, wringende manier van spelen.
Morbid angel - Covenant
Hier komen de dingen die ik zo goed vind aan Morbid angel al een stuk beter naar voren. Vooral het nummer God of emptiness is een genot. Maar voor mij blijft Formulas fatal to the flesh de absolute favoriet.
Pestilence - Consuming impulse
Dit doet me direkt aan Asphyx denken. En dat komt voor 99% door de zang (uiteraard). Alleen klinkt Pestilence meer uptempo waardoor ik het lekkere zieke beukwerk van Asphyx mis.
Pestilence - Testimony of the ancients
Dit klinkt wel erg gaaf! Pestilence heeft hier z'n draai duidelijk gevonden. Lekkere technische death metal met een lichte thrash inslag. Vooral het nummer Prophetic revelations doet het heel goed bij mij.
Eind-conclusie:
De meeste cd's die ik nu van mijn waarde collega geluistert heb klonken wel lekker. Vooral Bolt thrower - Warmaster, Cannibal corpse - Tomb of the mutilated, Morbid angel - Covenant en Pestilence - Testimony of the ancients deden het wel goed bij mij.
Maar ik heb geen enkel moment het idee gehad dat ik al die jaren een meesterwerk gemist heb.
Hmm, dat had ik juist wel bij elk van de door jou genoemde cd's. Ik begon met Morbid Angel ooit bij Gateways, toen ik voor het eerst Covenant hoorde werd me in één keer veel duidelijk wat betreft de roots van Morbid Angel. Zelfde geld voor Pestilence en de rest van de platen overigens, fucking legendarische bands natuurlijk.
Makkers staakt uw wild geraas
- fetuskiller
- Contacteer:
@ XneX:
Doe mij een plezier en luister de volgende albums is:
Entombed - Clandestine (ken je waarschijnlijk al)
Obituary - Slowly we rot (Ken je ook wel)
Morgoth - Cursed (Duitse old school death)
Delirium - Zzooouhh (Old school death uit nederland, ben benieuwd of je het kan vinden)
Nihilist - Best of (Wat later Entombed zou worden, zijn vooral niet eerder uitgebrachte demo tracks)
Possessed - Seven churches (ken je ook wel denk ik)
Master - Master (Paul speckmann!!!)
Massacra - Enjoy the violence (Franse old school death / thrash)
Dark Throne - Soulside Journy (Zal je ook wel kennen)
...
Doe mij een plezier en luister de volgende albums is:

Entombed - Clandestine (ken je waarschijnlijk al)
Obituary - Slowly we rot (Ken je ook wel)
Morgoth - Cursed (Duitse old school death)
Delirium - Zzooouhh (Old school death uit nederland, ben benieuwd of je het kan vinden)
Nihilist - Best of (Wat later Entombed zou worden, zijn vooral niet eerder uitgebrachte demo tracks)
Possessed - Seven churches (ken je ook wel denk ik)
Master - Master (Paul speckmann!!!)
Massacra - Enjoy the violence (Franse old school death / thrash)
Dark Throne - Soulside Journy (Zal je ook wel kennen)
...
- XnegativeX
- Contacteer:
Het spijt me vreselijk jongens maar ik ben niet zo vatbaar voor wat anderen essentieel en klassiekers vinden. Ik maak zelf wel uit wat ik goede muziek vind en wat niet.
Van het rijtje wat jij nu opnoemt Fetuskiller, heb ik alleen Clandestine. En dat is zeker een lekker album. Hoewel ik liever Dismember of Grave opzet.
Verder voel ik me totaal niet geroepen om die andere stoffige albums op te duiken. Alleen omdat ze toevallig oud zijn.
Ik vind de bands die tegenwoordig cd uitbrengen nog net zo interessant, zo niet interessanter dan het oude werk.
Van het rijtje wat jij nu opnoemt Fetuskiller, heb ik alleen Clandestine. En dat is zeker een lekker album. Hoewel ik liever Dismember of Grave opzet.
Verder voel ik me totaal niet geroepen om die andere stoffige albums op te duiken. Alleen omdat ze toevallig oud zijn.
Ik vind de bands die tegenwoordig cd uitbrengen nog net zo interessant, zo niet interessanter dan het oude werk.
- Die_Eier_Von_Satan
- Contacteer:
- ruben somewhere online
- fetuskiller
- Contacteer:
Daar heb je wel een punt...XnegativeX schreef:Het spijt me vreselijk jongens maar ik ben niet zo vatbaar voor wat anderen essentieel en klassiekers vinden. Ik maak zelf wel uit wat ik goede muziek vind en wat niet.
Maar mocht een keer geld (om te kopen) of tijd (om te downen) over hebben dan kan het geen kwaad lijkt me

- XnegativeX
- Contacteer:
Das waar. Als ik het eens tegenkom dan zal ik er eens wat van luisteren.
Ik ben wel benieuwd naar Nihilist. Maar Master ken ik al en dat vind ik te saai. Van Obituary ken ik vooral het album World Demise. Het nummer I don't care vond ik altijd wel vet. Maar verder vind ik het niet zo'n bijster interessante band. Laatst op Dynamo werd ik er ook niet echt warm van.
Ik ben wel benieuwd naar Nihilist. Maar Master ken ik al en dat vind ik te saai. Van Obituary ken ik vooral het album World Demise. Het nummer I don't care vond ik altijd wel vet. Maar verder vind ik het niet zo'n bijster interessante band. Laatst op Dynamo werd ik er ook niet echt warm van.
Que? Die MA's zijn juist stukken zieker en voorzien van dat heerlijke gruizige geluid, een soort bezetenheid die je vandaag de dag niet meer vaak hoort. Daar kan het werk van erna toch echt niet aan tippen. De omschrijving van dat moerassige geluid klopt wel, maar daar zitten ze helaas in vastgezogen.XnegativeX schreef:Zo, ik ben door die old school shit, van die collega van me, heen. Let's see...
[Morbid angel - Blessed are the sick
Morbid angel - Covenant
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ten eerste: Dat vind jij.
Ten tweede: Deze albums zijn sowieso beter dan Gateways to annihilation. En ze hebben inderdaad meer karakter dan Heretic. Maar Formulas blijft simpelweg mijn favoriet.
Ten tweede: Deze albums zijn sowieso beter dan Gateways to annihilation. En ze hebben inderdaad meer karakter dan Heretic. Maar Formulas blijft simpelweg mijn favoriet.
- XnegativeX
- Contacteer:
Domination vind ik ook geen geweldig album.
Een paar nummers vind ik wel lekker maar geheel gezien is het geen sterk album.
Eigenlijk vind ik Morbid angel, als je naar hun hele carriere kijkt, ook behoorlijk overrated. D'r had veel meer in gezeten denk ik.
Eigenlijk vind ik Morbid angel, als je naar hun hele carriere kijkt, ook behoorlijk overrated. D'r had veel meer in gezeten denk ik.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
formulas is het enige morbid angel album dat ik niet geniaal vindt, draai het nooit meer
ik vind heretic trouwens erg onderschat
maar goed, eventjes over een nieuwe band:
outcast komt uit frankijk en mixt thrash met death en blaast the haunted zo omver
review
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1925
ik vind heretic trouwens erg onderschat
maar goed, eventjes over een nieuwe band:
outcast komt uit frankijk en mixt thrash met death en blaast the haunted zo omver
review
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1925
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
en dat zijn twee juiste constateringen. Domination is eigenlijk een draak van een album, de zang van David Vincent klinkt daarop niet meer als weleer en is vervangen door lichtelijk aanstellerig gegrunt. Behoudens Hatework, waarop ie gruwelijk zijn best doet. Sfeer is op dat album ver te zoeken en verzand bij tijd en wijle in te veel techniek en gekunstel. Hierdoor klinkt het e.a. ook onsamenhangend. Waarschijnlijk een plaat voorzien van teveel ego's, reden ook dat dit het laatste album met David was.XnegativeX schreef:Domination vind ik ook geen geweldig album.
Morbid Angel is idd wat overrated als je kijkt wat ze leveren na de 1e drie. Buiten kijf is wel dat zonder albums als Altars of Madness en Blessed Are the Sick er een hoop bands zonder inspiratie hadden gezeten en metal zonder twee mijlpalen.
En de man zal heersen.
- Ktulu
- Contacteer:
Exact, die intro die heen en weer springt tussen je boxen, geweldig!Rascul schreef:[..]
Rapture
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
[/quote]
- Ktulu
- Contacteer:
Ook natuurlijk.Rascul schreef:Ik vind dat tweede blaststuk, met die roffels van Sandoval, echt helemaal de bom. En natuurlijk de coupletten.
CONFRONT ME, I'M THE UNHOLY ONE!!!!

En de gierende/huilende solo's van Azagthoth.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[/quote]
[/quote]
- ruben somewhere online
Voor mij zijn naast Angel of Disease de nummers Pain Divine, The Lion's Den en natuurlijk God of Emptiness (met name de intro) de uitschieters van Covenant.K. schreef:Dat neemt echter niet weg dat Covenant een plaat van jewelste is. Dat blijft voor mij nog altijd hét Morbid Angel album. Een gevarieerd album met voor mij als uitsteker het oldschool nr Angel Of Disease. Fantastisch fantastisch.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- Sargatanas
Ik moet zelfs zeggen dat ik Heretic wel goed vind, meer ook niet, met als uitschieter Enshrined by grace.
Maar het nummer van MA voor mij blijft toch Rapture, of toch Dawn of the Angry.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]
-
Ik vind alleen Enshrined by Grace echt super, de rest vind ik minder. Vooral die slomere nummers. Ik ben ook niet zo'n fan van Morbid AngelSargatanas schreef:Ik moet zelfs zeggen dat ik Heretic wel goed vind, meer ook niet, met als uitschieter Enshrined by grace.
Ik vind dat er eens even goed geluisterd moet worden naar "Formulas Fatal to the Flesh". Maar dan even met een frisse kop. Dus zonder je constant te realiseren dat het om Morbid Angel gaat. Als je dat voor elkaar krijgt, blijft er een weergaloos Death Metal-album over. Dit album bulkt van de kwaliteit. Dit album sleept je mee in een wereld waaruit het moeilijk terugkeren is, na afloop van het laatste nummer, maar dan draai je hem gewoon lekker nog een keer, om je te realiseren dat je eigenlijk met een klassieker te maken hebt. En Morbid Angel ten voeten uit. Beter dan "Domination", veel beter dan de armlastige gedrochten van erna, G en H.
Edit: Teruglezend zie ik dat er gelukkig meer mensen zijn, die "Formulas" op de juiste waarde weten te schatten.
Edit: Teruglezend zie ik dat er gelukkig meer mensen zijn, die "Formulas" op de juiste waarde weten te schatten.
Kop dicht, Thorko