Stonehenge 2005
- NecroCannibal
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
De Goregrinders van Bile zijn ook bevestigd.fetuskiller schreef:Headliner is Rotting Christ!
En Devious staat ook vast, verder heeft Arminivs weer afgezegt...
Line-up:
- Rotting Christ (Gr)
- Imperia
- Visceral Bleeding (swe)
- Gorerotted (uk)
- Izegrim
- Chainsaw
- Enraged
- Beyond Belief
- Dead Infection (pol)
- Devious
- Bile
+ 1
- fetuskiller
- Contacteer:
-
- fetuskiller
- Contacteer:
-
- fetuskiller
- Contacteer:
- dmjustice.tk
- Contacteer:
Re: Stonehenge 2005
Dag Metalfanheads!
Goed om te zien dat een band (?) als IMPERIA niet in de smaak valt.
Om metteen met de deur in huis te vallen, jullie hebben allicht wel al gehoord van de DANSE MACABRE affaire? (doch wij hopen dat de organisatie die hen boekte dat niet deed) Met voormalig ex lid Jan Yrlund, nu IMPERIA, op kop?
Voor alle geval ff een zo kort mogelijke omschrijving van de zaak:
Toen Jan "Örki" Yrlund (ex AR, Darkgrove, Imperia, Angel) door eigen toedoen ontslagen werd van ANCIENT RITES en DANSE MACABRE in mei 2003, heeft die de rechten op de naam van DANSE MACABRE uit wraak op zijn naam gaan schrijven. Hij werd in deze band uitgenodigd door Gunther Theys (Ancient Rites, Danse Macabre, Lion's Pride oprichter en Iron Clad voorman), die de band reeds 2 jaar voorheen oprichtte in Athene samen met Sotiris (septic flesh) en Magus (rotting christ, necromantia), waar concept, sound, logo, contacten en zelf songs (te vinden op Totendanz) etc reeds realiteit waren.
3 fake gigs werden in dat jaar te Finland ook gedaan, met het EX lid en zonder de frontman, trad "DANSE MACABRE" op. Het reeds gedane album, net voor de split, "Memories Are Made Of This", werd tot op heden belet om uit te komen, nog meer Jan Yrlund heeft het kunnen realiseren dat de originele zang en teksten van Gunther Theys gewist werden, en een andere zang erover werd gezet...
Fans en mensen die weten wie DM oprichtte en er het hart en gezicht van was, reageerden geschokt. Echter op alle mogelijke manieren werd de mond gesnoerd. De site met guestbook werd ingenomen door de dieven, en de meningen/vragen werd steeds gewist met het speciaal daarvoor ingestelde nieuwe gastenboek.. ook op het ANCIENT RITES guestbook kwamen medeplichten ons vertellen dat we moesten zwijgen... Deze oneerlijkheid lokte nog meer reactie uit: www.dmjustice.tk was geboren. Ons enige verweermiddel om op te komen voor gerechtigheid was zelf een forum en page op te richten, want we zagen wat er gebeurde... Jan en co liepen en lopen weg met iets dat NIET aan hen behoord. Toen we mensen aanspoorden om hun entries die ze posten (die dan gewist werd) op de bezette dmpage te copiëren als bewijs op onze verzet page, dan sloten ze de hele page, ook op de verwante pages, die bv de fake DM aankondigden (spacelab studios) veranderde hun guestbook opdat ze de wereld zouden kunnen blind houden. Via pamflet acties etc lieten wij onze stem dan maar horen, waar we zeer goede reacties kregen van het publiek...
Allen zijn het eens, niemand wil rip offs, niemand wil dat Jan die gestolen rechten houd, allen zeggen DM=GT. Talent heeft Jan, waarom verloederen/verneuken door zo'n gedrag, richt uw eigen ding op, heb respect voor diegene, de oprichter, die u ooit in de band vroeg en vele kansen gaf, heb respect voor hetgene wat je idd ooit samen maakte, enz.. idd.
Wat heeft dat nu met IMPERIA te maken zullen jullie wel denken, het is toch andere band, hij heeft toch recht op andere band?
Wel zo dacht dmjustice ook in het begin, en handelde ook correct, liet Imperia links liggen ookal wisten we dat het een uitstekende manier was voor Jan om zo weer z'n snake intrede te doen in de scene en we het moeilijk hadden/hebben met het feit mensen willen samenwerken met zo iemand.. Alles is te volgen op de dmjustice page, waar je zal zien dat we dan idd op een bepaald moment moesten gaan optreden tegen Imperia daar ze via hun bio en newsbrieven het fake nieuws verspreide dat DM jan yrlunds band was, maar dat zette ze gelukkig weer recht. Maar....
Ondertss gingen andere zich nog meer gaan moeien, met name de producer en (toekomstig) lid van de "nieuwe" band van Imperia kamp, Oliver Philips oftewel de woordvoerder van Jan Yrlund
... Die kwam ons nogmaals zeggen dat we beter stoppen met ons verzet (en slechte - the truth hurts- reclame -hah)...
Ze zouden DANSE MACABRE na ons verzet nu niet meer gaan gebruiken (zie former member statements voor het bewijs dat Jan, Merijn en Milos aan Gunther opdrongen hoe zij verder gingen met zijn DM "wij zijn nu een band, we zullen leuk verhaaltje verzinnen voor de fans/media, jij zwijgt over alles" etc..), of dat waar is weten we niet, maar teruggeven dat zouden ze tot op heden zeker niet. Dit is dus valse vrede! Gunther Theys is de enige die het recht heeft om te beslissen of hij verder gaat met zijn geesteskind of niet, én hij zou verder doen, heeft reeds de nodige muziekanten ook. Verder is het enige oprechte en waardige album, de cd die af was voor de split, "Memories Are Made of This" (waar iedere betrokkene zo laaiend enthousiast over was) en niet zoals het er nu op gelijkt, die van "Angel" met zielige afkooksles van Gunther's echte schrijven, ziel en stem (die het oprecht benaderde en waardoor DM scheen!). Dat is en blijft backstabben en een wraak album in dat geval, en zoja ook een geschiedenis vervalsing.
DM handelde over (zeer) persoonlijke zaken van de frontman en stond voor echte waardes als trouw, respect, loyaliteit, etc.. DM omvatte de essentie van wat Gothic is, pure melancholie.. VERRE van wat een Imperia of een Angel der van maakt of zal van maken, of wat een Jan er ooit kàn van maken inderdaad. DM is Gunther's ziel.
Respect alles behalve idd, niet voor de oprichter, niet voor de band noch voor de fans... was er respect, dank en eerbied, dan had ie DM laten leven en bij de geestesvader gelaten, of toch reeds terug gegeven nu het meer dan overduidelijk is wat de fans hun wens is. Mensen als een Jan "Orkki" Yrlund en héél het circus errond zijn mensen die de spirit en de oprechte benadering tot de muziek kappot maken... dergelijke lui worden in onze opinie beter geboycott voordat ze nog meer kwaad berokkenen met hun Trojan Horse adem. Zolang DANSE MACABRE niet terug in Gunther's handen ligt, dan gaan wij ook door...met allerlei acties.
Wij hopen dan ook van harte dat een tof initiatif als STONEHENGE zijn mening zal herzien en de plaats schenkt aan een band die het verdiend om er te staan, en bezoekers zoiezo meer zal bekoren!
Respect,

JUSTICE PREVAILS!
WWW.DMJUSTICE.TK
PS: ook jullie reacties/support is meer als welkom op ons forum!!
Goed om te zien dat een band (?) als IMPERIA niet in de smaak valt.
Om metteen met de deur in huis te vallen, jullie hebben allicht wel al gehoord van de DANSE MACABRE affaire? (doch wij hopen dat de organisatie die hen boekte dat niet deed) Met voormalig ex lid Jan Yrlund, nu IMPERIA, op kop?
Voor alle geval ff een zo kort mogelijke omschrijving van de zaak:
Toen Jan "Örki" Yrlund (ex AR, Darkgrove, Imperia, Angel) door eigen toedoen ontslagen werd van ANCIENT RITES en DANSE MACABRE in mei 2003, heeft die de rechten op de naam van DANSE MACABRE uit wraak op zijn naam gaan schrijven. Hij werd in deze band uitgenodigd door Gunther Theys (Ancient Rites, Danse Macabre, Lion's Pride oprichter en Iron Clad voorman), die de band reeds 2 jaar voorheen oprichtte in Athene samen met Sotiris (septic flesh) en Magus (rotting christ, necromantia), waar concept, sound, logo, contacten en zelf songs (te vinden op Totendanz) etc reeds realiteit waren.
3 fake gigs werden in dat jaar te Finland ook gedaan, met het EX lid en zonder de frontman, trad "DANSE MACABRE" op. Het reeds gedane album, net voor de split, "Memories Are Made Of This", werd tot op heden belet om uit te komen, nog meer Jan Yrlund heeft het kunnen realiseren dat de originele zang en teksten van Gunther Theys gewist werden, en een andere zang erover werd gezet...
Fans en mensen die weten wie DM oprichtte en er het hart en gezicht van was, reageerden geschokt. Echter op alle mogelijke manieren werd de mond gesnoerd. De site met guestbook werd ingenomen door de dieven, en de meningen/vragen werd steeds gewist met het speciaal daarvoor ingestelde nieuwe gastenboek.. ook op het ANCIENT RITES guestbook kwamen medeplichten ons vertellen dat we moesten zwijgen... Deze oneerlijkheid lokte nog meer reactie uit: www.dmjustice.tk was geboren. Ons enige verweermiddel om op te komen voor gerechtigheid was zelf een forum en page op te richten, want we zagen wat er gebeurde... Jan en co liepen en lopen weg met iets dat NIET aan hen behoord. Toen we mensen aanspoorden om hun entries die ze posten (die dan gewist werd) op de bezette dmpage te copiëren als bewijs op onze verzet page, dan sloten ze de hele page, ook op de verwante pages, die bv de fake DM aankondigden (spacelab studios) veranderde hun guestbook opdat ze de wereld zouden kunnen blind houden. Via pamflet acties etc lieten wij onze stem dan maar horen, waar we zeer goede reacties kregen van het publiek...
Allen zijn het eens, niemand wil rip offs, niemand wil dat Jan die gestolen rechten houd, allen zeggen DM=GT. Talent heeft Jan, waarom verloederen/verneuken door zo'n gedrag, richt uw eigen ding op, heb respect voor diegene, de oprichter, die u ooit in de band vroeg en vele kansen gaf, heb respect voor hetgene wat je idd ooit samen maakte, enz.. idd.
Wat heeft dat nu met IMPERIA te maken zullen jullie wel denken, het is toch andere band, hij heeft toch recht op andere band?
Wel zo dacht dmjustice ook in het begin, en handelde ook correct, liet Imperia links liggen ookal wisten we dat het een uitstekende manier was voor Jan om zo weer z'n snake intrede te doen in de scene en we het moeilijk hadden/hebben met het feit mensen willen samenwerken met zo iemand.. Alles is te volgen op de dmjustice page, waar je zal zien dat we dan idd op een bepaald moment moesten gaan optreden tegen Imperia daar ze via hun bio en newsbrieven het fake nieuws verspreide dat DM jan yrlunds band was, maar dat zette ze gelukkig weer recht. Maar....
Ondertss gingen andere zich nog meer gaan moeien, met name de producer en (toekomstig) lid van de "nieuwe" band van Imperia kamp, Oliver Philips oftewel de woordvoerder van Jan Yrlund

Ze zouden DANSE MACABRE na ons verzet nu niet meer gaan gebruiken (zie former member statements voor het bewijs dat Jan, Merijn en Milos aan Gunther opdrongen hoe zij verder gingen met zijn DM "wij zijn nu een band, we zullen leuk verhaaltje verzinnen voor de fans/media, jij zwijgt over alles" etc..), of dat waar is weten we niet, maar teruggeven dat zouden ze tot op heden zeker niet. Dit is dus valse vrede! Gunther Theys is de enige die het recht heeft om te beslissen of hij verder gaat met zijn geesteskind of niet, én hij zou verder doen, heeft reeds de nodige muziekanten ook. Verder is het enige oprechte en waardige album, de cd die af was voor de split, "Memories Are Made of This" (waar iedere betrokkene zo laaiend enthousiast over was) en niet zoals het er nu op gelijkt, die van "Angel" met zielige afkooksles van Gunther's echte schrijven, ziel en stem (die het oprecht benaderde en waardoor DM scheen!). Dat is en blijft backstabben en een wraak album in dat geval, en zoja ook een geschiedenis vervalsing.
DM handelde over (zeer) persoonlijke zaken van de frontman en stond voor echte waardes als trouw, respect, loyaliteit, etc.. DM omvatte de essentie van wat Gothic is, pure melancholie.. VERRE van wat een Imperia of een Angel der van maakt of zal van maken, of wat een Jan er ooit kàn van maken inderdaad. DM is Gunther's ziel.
Respect alles behalve idd, niet voor de oprichter, niet voor de band noch voor de fans... was er respect, dank en eerbied, dan had ie DM laten leven en bij de geestesvader gelaten, of toch reeds terug gegeven nu het meer dan overduidelijk is wat de fans hun wens is. Mensen als een Jan "Orkki" Yrlund en héél het circus errond zijn mensen die de spirit en de oprechte benadering tot de muziek kappot maken... dergelijke lui worden in onze opinie beter geboycott voordat ze nog meer kwaad berokkenen met hun Trojan Horse adem. Zolang DANSE MACABRE niet terug in Gunther's handen ligt, dan gaan wij ook door...met allerlei acties.
Wij hopen dan ook van harte dat een tof initiatif als STONEHENGE zijn mening zal herzien en de plaats schenkt aan een band die het verdiend om er te staan, en bezoekers zoiezo meer zal bekoren!
Respect,

JUSTICE PREVAILS!
WWW.DMJUSTICE.TK
PS: ook jullie reacties/support is meer als welkom op ons forum!!
[url=http://users.pandora.be/aware_beware_war/dmjustice/][img]http://users.pandora.be/aware_beware_war/dmjustice/img/banner.jpg[/img][/url]
- Fucker
- Contacteer:
Who cares?dmjustice.tk schreef: ...blabla blabla bla blabla bla
Stonehenge is geen middel om persoonlijk vetes op te lossen en Gunther is mans genoeg om voor zichzelf op te komen in de media.
Bovendien heeft Gunther geen tieten.
- dmjustice.tk
- Contacteer:
Wel ik zou u "Fucker" doorverwijzen naar de honderden reacties van over de hele wereld die te lezen zijn op dmjustice.tk, zowel het forum als de page zelf.Fucker schreef:
Who cares?
Dit is zeer zeker niks meer dan de waarheid.Fucker schreef: Stonehenge is geen middel om persoonlijk vetes op te lossen
Daarentegen:
Stonehenge is een festival om (al dan niet) lokale bands de verdiende kans te geven om te schitteren op een podia en zo de scene in leven te houden... Dus, wat leren we daar uit betreffende het feit iets als een Imperia geboekt is?
En moge de bovenstaande korte uitleg reeds duidelijk zijn dat het hier alles behalve om een persoonlijke vete gaat. Zonder de omgekochte hulp van de hele malemolen errond, met label, producers, voormalig leden kwam Jan er nooit, en het feit mensen hen boeken en dus steunen, het verraden en de aanval op de fans, enz.. zijn enkele vbn. Het voorval is een fundamentele inbreuk op wat onze scène oorspronkelijk van betekenis heeft en de mensen die hun muziek/concept brengen uit passie beste.
Zelfs Superman staat hier onmachtig tegenover beste "fucker", met mans zijn kom je er niet; Jan heeft de rechten op de band simpelweg GESTOLEN, op papier is het zijn bandnaam -geworden-, als Gunther ook maar iets doet met zijn eigen geesteskind dan overtreed hij de wet. Hij staat met zijn rug tegen de muur, want de hele malemolen draaid mee. Wij fans en mensen die niet blind zijn voor de feiten, zijn echter loyaal naar de man in kwestie en hebben respect voor z'n werk die hij oprecht bracht, en zijn jarenlange trouw/toewijding aan de scène en z'n fans. Wij zullen spreken waar nodig, de waarheid zal allen die meedraaien blijven achtervolgen.Fucker schreef:en Gunther is mans genoeg om voor zichzelf op te komen in de media.
Vergeet niet dat iedereen dit kan tegenkomen, hoe zou jij u voelen moest u beroofd zijn van uw opgerichte band(naam) door iemand die u zelf nog in uw band vroeg? Dat jou ff gaat buitenkegelen ipv vrede te nemen met z'n ontslag? En jazeker dit gebeurd nog! Saxon bv, het verhaal dat iedereen wel nog zal herinneren, ook daar ging een EX gitarist aan de haal met de naam, en dat was dan nog een mede-oprichter/bedenker; echter Saxon/Cliff is veel groter (en heeft ook het geld om de ex gitarist voor de rechter te dagen) dan een Danse Macabre en Gunther, en dat wist een Jan en co ook.

Idd, Gunther geeft niet de tieten, te vergeefs daar draaid het idd allemaal om tegenwoordig, en is tevens de reden posers thieves zo ver geraken met hun evil intentions. Blinded by plastic boobs & plastic meanings with a rotten breath.Fucker schreef:Bovendien heeft Gunther geen tieten.
[url=http://users.pandora.be/aware_beware_war/dmjustice/][img]http://users.pandora.be/aware_beware_war/dmjustice/img/banner.jpg[/img][/url]
- Fucker
- Contacteer:
Geachte heer Dmjustice.tk,
Ik ben niet zo goed in copy-paste, maar bent u zo goedgelovig of lijkt dat maar zo? Is het u niet bekend dat de metal inmiddels een van de meest commerciele muziekrichtingen is geworden binnen het gehele scala aan geluidsgolven dat tegenwoordig op CD wordt vastgelegd? Gelooft u echt dat de metalscene nog een broederschap is waarin loyaliteit, respect en achting nog tot onvoorwaardelijke standaardwaarden behoren? Kom, dat is sinds Metallica "Load" uitbracht al niet meer zo, zo niet eerder.
Dat iemand je band steelt is lullig. Dat is ook mij wel eens overkomen, maar daarmee is nog geen man overboord. Ik ben onmisbaar voor alle bands waar ik in heb gespeeld. Geen band is hetzelfde zonder mij als met mij, en niemand steelt mijn creativiteit. Ik begin gewoon iets nieuws en zie smalend mijn vorige band in de afgrond verdwijnen. Immers, ik heb ideeen zat.
Dat geldt voor Gunther vast ook.
Overigens vind ik dat dit soort dingen geen aanleiding zijn om je druk over te maken. Negen van de tien keer hoor je het verhaal maar van een kant, en zo er al tweezijdige berichtgeving plaatsvindt, dan nog is het niet belangrijk. De muziek moet spreken, niet de persoon.
Bovendien moet je het belang van dit soort kwesties relativeren. Wellicht vervelend voor de personen in kwestie en eventuele fans, maar het draagt het niks bij aan een betere wereld, een schoner milieu of een geweldlozere samenleving (bijvoorbeeld).
Terug naar Stonehenge... Imperia heeft bestaansrecht, zoals elke band (hoe slecht ook) bestaansrecht heeft. Muziek is immers geen politiek.
De dames en heren organisatiecomite Stonehenge heeft net als bij de andere bands ongetwijfeld lang gedebatteerd over het wel of niet uitnodigen van Imperia, voors en tegens afgewogen, zoals het hoort. Daarbij zijn ze kennelijk tot de conclusie gekomen dat Imperia iets toevoegt. Dat is een volstrekt logische en legitieme reden om ze te boeken. Wie er verder in speelt en wat voor geschiedenis die heeft is niet relevant.
En ter zijde... ik speel ook op Stonehenge. Wellicht dat je nu een lichtje gaat branden waarom ik de tieten zo belangrijk vindt.

Ik ben niet zo goed in copy-paste, maar bent u zo goedgelovig of lijkt dat maar zo? Is het u niet bekend dat de metal inmiddels een van de meest commerciele muziekrichtingen is geworden binnen het gehele scala aan geluidsgolven dat tegenwoordig op CD wordt vastgelegd? Gelooft u echt dat de metalscene nog een broederschap is waarin loyaliteit, respect en achting nog tot onvoorwaardelijke standaardwaarden behoren? Kom, dat is sinds Metallica "Load" uitbracht al niet meer zo, zo niet eerder.
Dat iemand je band steelt is lullig. Dat is ook mij wel eens overkomen, maar daarmee is nog geen man overboord. Ik ben onmisbaar voor alle bands waar ik in heb gespeeld. Geen band is hetzelfde zonder mij als met mij, en niemand steelt mijn creativiteit. Ik begin gewoon iets nieuws en zie smalend mijn vorige band in de afgrond verdwijnen. Immers, ik heb ideeen zat.
Overigens vind ik dat dit soort dingen geen aanleiding zijn om je druk over te maken. Negen van de tien keer hoor je het verhaal maar van een kant, en zo er al tweezijdige berichtgeving plaatsvindt, dan nog is het niet belangrijk. De muziek moet spreken, niet de persoon.
Bovendien moet je het belang van dit soort kwesties relativeren. Wellicht vervelend voor de personen in kwestie en eventuele fans, maar het draagt het niks bij aan een betere wereld, een schoner milieu of een geweldlozere samenleving (bijvoorbeeld).
Terug naar Stonehenge... Imperia heeft bestaansrecht, zoals elke band (hoe slecht ook) bestaansrecht heeft. Muziek is immers geen politiek.
De dames en heren organisatiecomite Stonehenge heeft net als bij de andere bands ongetwijfeld lang gedebatteerd over het wel of niet uitnodigen van Imperia, voors en tegens afgewogen, zoals het hoort. Daarbij zijn ze kennelijk tot de conclusie gekomen dat Imperia iets toevoegt. Dat is een volstrekt logische en legitieme reden om ze te boeken. Wie er verder in speelt en wat voor geschiedenis die heeft is niet relevant.
En ter zijde... ik speel ook op Stonehenge. Wellicht dat je nu een lichtje gaat branden waarom ik de tieten zo belangrijk vindt.

toch "leuk" dat de vete tegen Jan Yrlund ook gestreden wordt tegen andere bands waar hij in bezig is.....
Danse Macabre bestaat niet meer, dat materiaal wat ze opgenomen hadden voor een nieuw album komt vast nog uit maar niet onder de DM naam (en zonder Gunther). Verder heeft dat dus totaal niks met heel dit topic te maken.
Danse Macabre bestaat niet meer, dat materiaal wat ze opgenomen hadden voor een nieuw album komt vast nog uit maar niet onder de DM naam (en zonder Gunther). Verder heeft dat dus totaal niks met heel dit topic te maken.
Ik heb die dmjustice.be website even vluchtig doorgelezen. Het is zowel vermakelijk als ontzettend sneu om te lezen. Dat laatste geld overigens ook voor de posts van dmjustice op dit forum m.b.t. het hele gebeuren en Imperia (waar ik overigens geen flikker aanvind, laat dat duidelijk zijn). Ik begin me na al die posts op die website en posts op dit forum dan ook werkelijk af te vragen of dmjustice "stupid" op zijn of haar voorhoofd heeft gebrandmerkt.
Maargoed, ga lekker door met je "verzet", je "protestacties", en al het andere waar je mee bezig bent. Dat tezamen met het feit dat je niet eens de passie, niet eens de plaat in je hart, en niet eens de paar tientjes per jaar kunt of wilt ophoesten voor een daadwerkelijke domeinnaam in plaats van een gratis .tk variant maakt je allemaal ontzettend geloofwaardig. Zoek een hobby.
Maargoed, ga lekker door met je "verzet", je "protestacties", en al het andere waar je mee bezig bent. Dat tezamen met het feit dat je niet eens de passie, niet eens de plaat in je hart, en niet eens de paar tientjes per jaar kunt of wilt ophoesten voor een daadwerkelijke domeinnaam in plaats van een gratis .tk variant maakt je allemaal ontzettend geloofwaardig. Zoek een hobby.
Neurotic Records Forum:
www.smnnews.com/board/forumdisplay.php?s=&forumid=124
- dmjustice.tk
- Contacteer:
U weet blijkbaar meer dan dat de buitenwereld weet..?Tokus schreef:toch "leuk" dat de vete tegen Jan Yrlund ook gestreden wordt tegen andere bands waar hij in bezig is.....

Nu, het is alles behalve leuk dat deze strijd gestreden moet worden, dat zal iedereen wel eens zijn, maar dan moet de vinger naar de aanvaller en niet naar de verdediger gewezen worden. En euh, over het feit nu ook op andere bands gewezen wordt, daar werd in de aller eerste reply de reden voor gegeven, ook wij hadden het anders gewild! Het is het Imperia kamp, die de rip-off zal uitbrengen en de gedane cd en nu ook, na ons verzet

Zo goedgelovig zijn we niet nee, wat we wel weten is dat er wél degelijk nog bands/individuen bestaan die het wel nog steeds zo brengen / leven, 1 daarvan is de getroffen band wij nu voor spreken. Des te meer onze motivering: de bands die het oprecht benaderen worden reeds naar dark shity holes geschopt alsof ze een schande zijn, waar ze moeten knokken om te overleven, maar de dollar en/of rockstar bands die er reeds genoeg / teveel zijn krijgen alle ere en kunnen zegevieren op big podia en fests, media.. nu gaan diezelfde infiltrator posers nog gaan lopen met een oprecht bedoelde banner, dát gaat hem nou net te ver.Fucker schreef: Ik ben niet zo goed in copy-paste, maar bent u zo goedgelovig of lijkt dat maar zo? Is het u niet bekend dat de metal inmiddels een van de meest commerciele muziekrichtingen is geworden binnen het gehele scala aan geluidsgolven dat tegenwoordig op CD wordt vastgelegd? Gelooft u echt dat de metalscene nog een broederschap is waarin loyaliteit, respect en achting nog tot onvoorwaardelijke standaardwaarden behoren? Kom, dat is sinds Metallica "Load" uitbracht al niet meer zo, zo niet eerder.
Nee nee, dat geldt voor Jan zeker en vast ook. Hij heeft talent, is goed muzikant etc dus waarom kan ie zich dan niet gaan concentreren op een eigen ding, en anders werk met rust laten. Vergeet niet dat het jaren energie vergt, bloed zweet en tranen als het ware, eer je uw band op poten hebt staan etc.. Wel sterk van u dat u er dan zo koel bij blijft als u bestolen bent, want een gekidnapped kind kun je nooit vervangen door er ff een nieuwtje te maken.Fucker schreef: Dat iemand je band steelt is lullig. Dat is ook mij wel eens overkomen, maar daarmee is nog geen man overboord. Ik ben onmisbaar voor alle bands waar ik in heb gespeeld. Geen band is hetzelfde zonder mij als met mij, en niemand steelt mijn creativiteit. Ik begin gewoon iets nieuws en zie smalend mijn vorige band in de afgrond verdwijnen. Immers, ik heb ideeen zat.
De berichtgeving vind inderdaad van de 2 –kampen- plaats (zie www.dmjustice.tk). Sommige bands zoals in het begin reeds verteld hebben meer van betekenis dan de muziek, hebben ook een inhoud, en waardes. Danse Macabre was en is een geesteskind van Gunther Theys, door zijn teksten, stem, gezicht en toewijding kreeg DM die waardes. Een Motörhead zonder Lemmy, een Saxon zonder Biff bewijzen maar al te goed dat ook de persoon / ziel spreekt.Fucker schreef:Overigens vind ik dat dit soort dingen geen aanleiding zijn om je druk over te maken. Negen van de tien keer hoor je het verhaal maar van een kant, en zo er al tweezijdige berichtgeving plaatsvindt, dan nog is het niet belangrijk. De muziek moet spreken, niet de persoon.
Het feit een achterban niet vergeet wat een bestolen ziel voor hen en de muziek waar ze allen van houden deed, het feit ze opstaan voor GERECHTIGHEID draagt meer dan ooit bij tot een betere wereld. Het bewijs dat de ere ziel nog steeds leeft, en dat in een wereld vol on “sacred” toestanden, een wegwerpmaatschappij die voor niks of niemand nog respect kent, eigen ass first mentaliteit, enz…Fucker schreef:Bovendien moet je het belang van dit soort kwesties relativeren. Wellicht vervelend voor de personen in kwestie en eventuele fans, maar het draagt het niks bij aan een betere wereld, een schoner milieu of een geweldlozere samenleving (bijvoorbeeld).
Nou, over het bijdragen tot een betere wereld gesproken; lege ivory tower jukeboxen lopen in onze opinie enkel in de weg van deze die iets unieks / eigen en uit passie brengen. Ook wat de boeking van een Imperia op Stonehenge betreft of welk festival/concert ook, er zijn bands die de plaats écht verdienen en die moeten dan thuisblijven, is dat niet schandalig? Het zet mensen aan tot backstabben en posen inderdaad.Fucker schreef:Terug naar Stonehenge... Imperia heeft bestaansrecht, zoals elke band (hoe slecht ook) bestaansrecht heeft.
Deze huidige samenleving kent echter meer respect /erkenning / heeft bestaansrecht voor de criminelen dan voor de slachtoffers, de subcultuur die zich er van verloste is echter binnengedrongen, en kent nu eenzelfde ziekte. Dus ja, ons verzet is draagt in dat opzicht dan ook bij tot het streven naar een geweldlozere samenleving.
Dat dachten wij nou net ook, oldschoolharten walgen dan ook van de politiek die Trojan Horses er nou net van maken. Wat een Jan deed, en wat de rest doet samen met hem, is niks anders dan een politiek machtspel!Fucker schreef:Muziek is immers geen politiek.
Wel de Stonehenge page vertelde het anders, de geschiedenis en wie en wat er in speelt zouden van belang zijn etc, daarnaast wachten wij op de uitspraak van Stonehenge zelf, wij hopen nog steeds op een onwetendheid van hun kant.Fucker schreef:De dames en heren organisatiecomite Stonehenge heeft net als bij de andere bands ongetwijfeld lang gedebatteerd over het wel of niet uitnodigen van Imperia, voors en tegens afgewogen, zoals het hoort. Daarbij zijn ze kennelijk tot de conclusie gekomen dat Imperia iets toevoegt. Dat is een volstrekt logische en legitieme reden om ze te boeken. Wie er verder in speelt en wat voor geschiedenis die heeft is niet relevant.
Een goede tip: zorg dat u tegen dan uw bandnaam al vastgezet hebt. JFucker schreef:En ter zijde... ik speel ook op Stonehenge.
Uw bril zet u van dichtbij ook best af…Fucker schreef:Wellicht dat je nu een lichtje gaat branden waarom ik de tieten zo belangrijk vindt.
- dmjustice.tk
- Contacteer:
Nee, we besteden liever ons eigen opgehoeste geld aan de flyers /poster en ander propaganda materiaal en ons vervoer naar de plaatsen voor ons verzet te verzekeren. En geld is nou net wat tegenover het hart staat... Houding/ dedication koop je niet.ruud schreef:Ik heb die dmjustice.be website even vluchtig doorgelezen. Het is zowel vermakelijk als ontzettend sneu om te lezen. Dat laatste geld overigens ook voor de posts van dmjustice op dit forum m.b.t. het hele gebeuren en Imperia (waar ik overigens geen flikker aanvind, laat dat duidelijk zijn). Ik begin me na al die posts op die website en posts op dit forum dan ook werkelijk af te vragen of dmjustice "stupid" op zijn of haar voorhoofd heeft gebrandmerkt.

En euh? wie heeft hier nood aan een hobby? Of beter gezegd een leven?
Wat is uw inbreng in de scène buiten mensen afzeiken, smartass?
Ik run sinds 2 jaar een label, tot voor kort runde ik daar nog een Europees kantoor van een ander label bij, waar ik sinds 1 januari 2005 mee gestopt ben. Daarbuiten run ik sinds 1999 een online zine wat zo'n 2000 bezoekers per dag geniet, boek ik wat lokale shows van tijd tot tijd en co-organiseer ik het jaarlijkse Rotterdam Deathfest. Maargoed, is dat van belang? Moet ik daadwerkelijk iets nuttigs danwel interessants doen binnen de "scene" voordat ik je acties tot knullig mag bestempelen? Ik dacht het niet.
Neurotic Records Forum:
- Sargatanas
Second that.Rene schreef:Ben ik de enige hier die al die lappen tekst overslaat?
Maar goed, ik heb weer zin in Stonehenge! Lekker dronken worden onder de hete zon met een bak pokkeherrie op de achtergrond
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]
-
- Contacteer:
Nou. Daar ben ík dan wel benieuwd naar. Vertel eens; wat leren we daar uit ?dmjustice.tk schreef:[..]
Stonehenge is een festival om (al dan niet) lokale bands de verdiende kans te geven om te schitteren op een podia en zo de scene in leven te houden... Dus, wat leren we daar uit betreffende het feit iets als een Imperia geboekt is?
-
- Contacteer:
Klopt. Ik heb inmiddels contact gehad met Jan en hij heeft Danse Macabre vastgelegt zodat er in de toekomst niks meer meer gedaan wordt. Hij doet er niks mee en Gunther kan er zo ook niks mee en dat is zijn bedoeling.Tokus schreef:toch "leuk" dat de vete tegen Jan Yrlund ook gestreden wordt tegen andere bands waar hij in bezig is.....
De verstandhouding tussen deze heren is dus op zijn zacht gezegt 'koel' (understatement) te noemen.
Jammer.
- Fucker
- Contacteer:
Programma:
Buitenpodium
Tijden: Bands:
21:45-23:00 Rotting Christ
20:00-21:00 Gorerotted
18:30-19:30 Graveworm
17:00-18:00 Imperia
15:30-16:30 Dead Infection
14:30-15:15 Visceral Bleeding
13:45-14:15 Beyond Belief
13:00-13:30 Izegrim
Binnenpodium
21:00-21:45 Chainsaw
19:30-20:00 Devious
18:00-18:30 Bile
16:30-17:00 Enraged
Buitenpodium
21:45-23:00 Rotting Christ
20:00-21:00 Gorerotted
18:30-19:30 Graveworm
17:00-18:00 Imperia
15:30-16:30 Dead Infection
14:30-15:15 Visceral Bleeding
13:45-14:15 Beyond Belief
13:00-13:30 Izegrim
Binnenpodium
21:00-21:45 Chainsaw
19:30-20:00 Devious
18:00-18:30 Bile
16:30-17:00 Enraged
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
-
- Dark Angel
- Dark Angel
-
- Contacteer:
- MindlessMayo
- MindlessMayo
-
-
- MindlessMayo
- MindlessMayo
Wij staan op veldje Ruinewold, geen idee of daar meer komen te staan maar zal wel hehe.goatworshipper schreef:[..]
haha, ik had vandaag iemand van daar aan de telefoon.
vraagt ze: komen jullie voor dat festival?? yep!
want we zetten iedereen voor dat festival op 1 veld.
hahaha, word lache dus!
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.
See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl
See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl