Black Metal.
- Judas Iscariot
Niet allang uitverkocht. Ik zou het gewoon proberen, je weet nooit. En over demo's 1 en 2 kan ik niet zo goed oordelen. Daar heb ik heel weinig van gehoord. Van 1 heb ik welgeteld één nummer, maar dat is wel een erg goed nummer. Maar voor die compilatie geldt dus dat ik die nog moet hebben, om er iets zinnigs over te zeggen.Meltdown schreef:[..]
Die is toch allang uitverkocht? Die demo1&2 compilatie is in ieder geval nog wél te krijgen. Is die even sterk?
Kop dicht, Thorko
- Hellhammer
- ruben somewhere online
Nee, en stoere mannen horen niet te janken, softie gedoe.Plaag schreef:Jongens en meisjes, blekkie volk, ik zeg het nog maar een keer: ZORG DAT JE DIT BANDJE IN HUIS KRIJGT!
Geen enkele Black Metal verzameling is compleet, zonder deze tape. Geen enkele. Ook al heb je niks met bandjes, maak dat je dit in huis haalt!
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- Judas Iscariot
Ik zeg het je nog 1 keer kevin, hier d'r mee hehe.K. schreef:O, effe een trade met hem maken dan.
Trouwens, hoe is het met dat ene shirt?
Heb dat Nachtmystium shirt vandaag binnengehad, hij kan van jou zijn als jij me voorziet van een bepaald ander shirt....... hehe...
Heb je geen plaatje of foto van dat shirt? Dan weet ik wat ik mis.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik heb door deze post nog maar eens die demo 1/2 tape opgezet. Klinkt inderdaad goed, maar helemaal lyrisch kan ik er niet over worden. Maargoed, achter de pc is natuurlijk niet de ideale setting voor deze muziek. Nog maar eens een uurtje mee terugtrekken op mijn kamer, met koptelefoon en rolluiken naar beneden lijkt me een beter plan.Plaag schreef:Jongens en meisjes, blekkie volk, ik zeg het nog maar een keer: ZORG DAT JE DIT BANDJE IN HUIS KRIJGT!
Geen enkele Black Metal verzameling is compleet, zonder deze tape. Geen enkele. Ook al heb je niks met bandjes, maak dat je dit in huis haalt!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Ik heb trouwens besloten dat je 1 van mijn Mütiilation shirts kunt hebben. Ik PM je wel.K. schreef:O, effe een trade met hem maken dan.
Heb dat Nachtmystium shirt vandaag binnengehad, hij kan van jou zijn als jij me voorziet van een bepaald ander shirt....... hehe...
Terug van weg geweest
heb er een hard hoofd in dat die trade nog doorgaat, dus het Nachtmystium shirt laat ik ff schieten. Of er moet nog iets anders zijn in mijn lijst wat je gaarne wil hebben......K. schreef:O, effe een trade met hem maken dan.
En de man zal heersen.
-
Kent iemand trouwens deze site? http://www.blackmetalradio.com/frames_high.html
Wel leuke site alleen ik zie daar Hypocrisy staan? Ik dacht dat dat death metal was.
edit: haha, nou zie ik ook Cannibal Corpse ertussen hangen.
Wel leuke site alleen ik zie daar Hypocrisy staan? Ik dacht dat dat death metal was.

edit: haha, nou zie ik ook Cannibal Corpse ertussen hangen.
- Hellhammer
Sampletjes van de nieuwe Legion of Doom genaam God is Dead;
http://www.legeones.info/Ancient_Wisdom_Within.mp3
http://www.legeones.info/Bridge_of_Lunar_Tears.mp3
Naar deze release kijk ik uit!
XnegativeX heeft gelijk. Meer dan 80% van de bands die hier worden besproken is tegenwoordig NS.Hellhammer schreef:Sampletjes van de nieuwe Legion of Doom genaam God is Dead;
Vind eens wat anders, fantasieloze meelopers. Denk eens na.
Kop dicht, Thorko
- Hellhammer
- Judas Iscariot
- the true Thorko
Hmmm... je mag dus wel naar bands luisteren die de vernietiging van de gehele mensheid voorstaan, maar als zij zich richten op een bepaalde bevolkingsgroep is dat verwerpelijk?
Don't get me wrong: ik walg van dat laffe gekoketteer met Nazi-symboliek, maar ga nou niet net doen alsof BM van iedere extremiteit gespeend is.
Don't get me wrong: ik walg van dat laffe gekoketteer met Nazi-symboliek, maar ga nou niet net doen alsof BM van iedere extremiteit gespeend is.
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Integendeel. Alleen, ik zie NSBM als een apart genre. En ik ben niet bepaald de enige.the true Thorko schreef:Hmmm... je mag dus wel naar bands luisteren die de vernietiging van de gehele mensheid voorstaan, maar als zij zich richten op een bepaalde bevolkingsgroep is dat verwerpelijk?
Kop dicht, Thorko
Deze discussie hadden we al zeker drie pagina's niet meer gevoerd inderdaad.
Ik vind het een beetje jammer dat de term nsbm te pas en te onpas wordt gebruikt. Kijk een band die Onkel Adolf op de cover van z'n CD zet en het geheel opleukt met swastika's, daar is geen twijfel over mogelijk. Maar vele 'nsbm' bands dragen in het geheel geen nazisme uit in hun muziek, teksten of artwork (neem bijv. Satanic Warmaster, Branikald, Bilskirnir, Frostkrieg, etc.). Hooguit kun je ze betichten van een sterk heidens-nationalistische insteek, maar daar heb ik persoonlijk geen bezwaren tegen, integendeel.
Ik zie dan ook niet in waarom sommigen onder ons dergelijke bands mijden als de pest maar ondertussen vrolijk naar Carpathian Forest en Nattefrost luisteren, terwijl dat heerschap er minstens even rechtse denkbeelden op na houdt.
Ik vind het een beetje jammer dat de term nsbm te pas en te onpas wordt gebruikt. Kijk een band die Onkel Adolf op de cover van z'n CD zet en het geheel opleukt met swastika's, daar is geen twijfel over mogelijk. Maar vele 'nsbm' bands dragen in het geheel geen nazisme uit in hun muziek, teksten of artwork (neem bijv. Satanic Warmaster, Branikald, Bilskirnir, Frostkrieg, etc.). Hooguit kun je ze betichten van een sterk heidens-nationalistische insteek, maar daar heb ik persoonlijk geen bezwaren tegen, integendeel.
Ik zie dan ook niet in waarom sommigen onder ons dergelijke bands mijden als de pest maar ondertussen vrolijk naar Carpathian Forest en Nattefrost luisteren, terwijl dat heerschap er minstens even rechtse denkbeelden op na houdt.
The True North, Strong and Free
Satan's Race, een mooi voorbeeld: "Satan's Race, Aryan Race..". En zo heeft Satanic Warmaster wel meer tekst enzo, waaruit blijkt dat het er bij mij niet in komt.Othrys schreef:Satanic Warmaster
Je hebt zeker gelijk, hier en daar, daar niet van. Er wordt soms te makkelijk met de term NSBM, of 'Aryan Black Metal' gesmeten, terwijl de bands het hebben over hun voorvaderen, hun volk, hun tradities en teloorgang van hun oude waarden en gebruiken. Dat soort sentiment maakt je nog geen nazi. Ook het niet wensen van een multiculturele samenleving maakt je geen nazi. Dus de discussie zal voorlopig nog wel worden gevoerd en dat is alleen maar goed.
Het mooie hier zou zijn, als er niet meteen geroepen wordt, 'die discussie hebben we al -tig keer gehad'. Die discussie wordt namelijk niet goed gevoerd, hij wordt over het algemeen uit de weg gegaan.
Kop dicht, Thorko
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
die NSBM trend waait wel weer over, net zoals die suicide black metal trend... over een jaar zullen ze er wel achter komen dat 88% van de releases muziekaal gewoon kompleet kut zijn en dat ze zo stom zijn geweest die rommel te kopen van de zuurverdiende krantenwijk centjes...
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
Ja. De meelopers lopen dan met een ander mee en het NS-tuig zit weer diep onder de grond, eenzaam.ik stamp je kapot schreef:die NSBM trend waait wel weer over, net zoals die suicide black metal trend... over een jaar zullen ze er wel achter komen dat 88% van de releases muziekaal gewoon kompleet kut zijn en dat ze zo stom zijn geweest die rommel te kopen van de zuurverdiende krantenwijk centjes...
Edit: Nee, niet als de metro.
Kop dicht, Thorko
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
haha, een NSBM topic..nou, die is dus na een aantal posts alweer gesloten want de forumfuhrers zijn daar niet zo van gediend, maar goed je kan het altijd proberen
ach ja, ik blijf erbij..NSBM is gewoon black metal met nazistische teksten ..oke..of heidens nationalistische teksten
ach ja, ik blijf erbij..NSBM is gewoon black metal met nazistische teksten ..oke..of heidens nationalistische teksten
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
- Jeroen
- Contacteer:
ik ben het uiteraard met je eens, een van de beste cd's die ooit zijn verschenen in mijn optiek.
Hoe matig ik Maha Kali ook vond, ik kan pas oordelen of de wedergeboorte niets is als de volledige plaat uit is
Hoe matig ik Maha Kali ook vond, ik kan pas oordelen of de wedergeboorte niets is als de volledige plaat uit is
-
-
- de opperboskannibaal
Ja, maar wanneer kwalificeer je heidens nationalistische teksten tot NSBM en wanneer kwalificeer je het tot gewone black metal met bijv. een viking/folk inslag? Daar moet toch een duidelijke grens in liggen?Jeroen schreef:haha, een NSBM topic..nou, die is dus na een aantal posts alweer gesloten want de forumfuhrers zijn daar niet zo van gediend, maar goed je kan het altijd proberen
Laatst gewijzigd door de opperboskannibaal op vr jul 15, 2005 5:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[b] Edvard Grieg ist Krieg! [/b]
[img]http://img319.imageshack.us/img319/6297/triumphofdeath9xw.jpg[/img]
[img]http://img319.imageshack.us/img319/6297/triumphofdeath9xw.jpg[/img]
- Jeroen
- Contacteer:
als bands beginnen over het feit dat The White Man altijd in hun land heeft geregeerd en dat de eeuwige Jood daar een stokje voor wou steken.de opperboskannibaal schreef:Ja, maar wanneer kwalificeer je heidens nationalistische teksten tot NSBM en wanneer kwalificeer je het tot gewone black metal met bijv. een viking/folk inslag? Daar moet toch een duidelijke grens in liggen?
Voor een echte nazi kan dit nationalistisch /heidens zijn, maar dat is toch wel duidelijk de grens. Als men rassen en huidskleuren erbij gaat betrekken.
-
Ik houd me niet bezig met politiek en ik vind het dan ook een kut lyrisch thema. Vaak wordt er toch niks intressants of ophelderends gemeld en meestal word het gehouden op een stel overduidelijke conclusies.
Maar goed, in dit subgenre staat originaliteit ook niet echt voorop en is het 9 van de 10 keer een verbastering van de Darkthrone formule. NSBM is in die mate dan ook wel overbodig, hoewel er wel bendes zijn die met intressante riffs kunnen komen (Kristallnacht, Nokturnal Mortem).
Maar goed, in dit subgenre staat originaliteit ook niet echt voorop en is het 9 van de 10 keer een verbastering van de Darkthrone formule. NSBM is in die mate dan ook wel overbodig, hoewel er wel bendes zijn die met intressante riffs kunnen komen (Kristallnacht, Nokturnal Mortem).
-
- Jeroen
- Contacteer:
dat is ook lang niet altijd zoThe Chosen schreef:Bij NSBM gaat het mij om de stijl muziek, deze is wel ontzettend gaaf. Voor de rest is het maar een zielig hoopje mens.
veel bands vervallen in irriterende ruisende chaos
slechts een band als Flammentod die dat ook doet kan ik dan waarderen omdat de chaos lekker klinkt.
Een strontband als Aryan Triumph of Infernal Hatred doet dat vervolgens niet goed
- Judas Iscariot
Leuk geprobeerd, maar ik vind personen die zonder onderscheid een algehele haat hebben jegens de gehele mensheid totaal onvergelijkbaar met antisemieten.the true Thorko schreef:Hmmm... je mag dus wel naar bands luisteren die de vernietiging van de gehele mensheid voorstaan, maar als zij zich richten op een bepaalde bevolkingsgroep is dat verwerpelijk?
- TELEPETHERION
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Ja, 'I hate everyone equally' of niet closet-christian?!Tyriel schreef:[..]
Leuk geprobeerd, maar ik vind personen die zonder onderscheid een algehele haat hebben jegens de gehele mensheid totaal onvergelijkbaar met antisemieten.
[img]http://www.corrupt.org/transcendence/forum/yabbfiles/Templates/Forum/default/transcendence.jpg[/img]
[b][url=http://WWW.CORRUPT.ORG]CORRUPT.ORG[/url][/b]
[b][url=http://www.anus.com]AMERICAN NIHILIST UNDERGROUND SOCIETY[/url][/b]
[b][url=http://WWW.CORRUPT.ORG]CORRUPT.ORG[/url][/b]
[b][url=http://www.anus.com]AMERICAN NIHILIST UNDERGROUND SOCIETY[/url][/b]
Welke discussie dient er dan nog gevoerd te worden?Plaag schreef:[..]
Het mooie hier zou zijn, als er niet meteen geroepen wordt, 'die discussie hebben we al -tig keer gehad'. Die discussie wordt namelijk niet goed gevoerd, hij wordt over het algemeen uit de weg gegaan.
The True North, Strong and Free