SODOM in Nederland??
SODOM in Nederland??
Kijk eens aan, zojuist van blabbermouth.net afgeplukt....
SODOM: More Live Dates Announced - July 11, 2005
Long-running German thrashers SODOM have lined up the following dates during the coming monts:
Jul. 15 - (ITA) Rome - A Summer Day In Hell
Jul. 16 - (GER) Burgebrach - Sternenfestival
Aug. 13 - (ESP) Gernika - Metalway Festival
Aug. 25 - (NETH) Bergen - Hole In The Sky Festival
Aug. 26 - (GER) Hofheim - Outer Limits Special
Sep. 30 - (SWE) + (FIN) "Metal Ferry" - 34.000 Tons Metal
SODOM are rumored to be planning a U.S. tour in November/December with Finland's FINNTROLL. Exact cities and dates are expected to be announced soon.
As previously repored, SODOM will be issuing a two-part DVD in late 2005/early 206 containing the band's history and extensive live footage. A new studio album will surface in January via SPV Records.
Hmm ik vermoed dat Blabbermouth een foutje maakt en Bergen in Noorwegen wordt bedoeld....iemand die enig idee heeft hoe het nou echt zit? Want ik ga er zeker wel heen als het in NL is....
SODOM: More Live Dates Announced - July 11, 2005
Long-running German thrashers SODOM have lined up the following dates during the coming monts:
Jul. 15 - (ITA) Rome - A Summer Day In Hell
Jul. 16 - (GER) Burgebrach - Sternenfestival
Aug. 13 - (ESP) Gernika - Metalway Festival
Aug. 25 - (NETH) Bergen - Hole In The Sky Festival
Aug. 26 - (GER) Hofheim - Outer Limits Special
Sep. 30 - (SWE) + (FIN) "Metal Ferry" - 34.000 Tons Metal
SODOM are rumored to be planning a U.S. tour in November/December with Finland's FINNTROLL. Exact cities and dates are expected to be announced soon.
As previously repored, SODOM will be issuing a two-part DVD in late 2005/early 206 containing the band's history and extensive live footage. A new studio album will surface in January via SPV Records.
Hmm ik vermoed dat Blabbermouth een foutje maakt en Bergen in Noorwegen wordt bedoeld....iemand die enig idee heeft hoe het nou echt zit? Want ik ga er zeker wel heen als het in NL is....
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Het is in Noorwegen ja.
www.holeinthesky.no
www.holeinthesky.no
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
- The Horseman
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik heb ze twee jaar geleden voor het laatst gezien op rock hardvalkyrian schreef:heb sodom in duitsland gezien, vorig jaar op summerbreeze, ze warene echt gaaf! stond ook best wel vol, wel jammer dat die duitsers niet zo van pitten houden
tijdens een gigantische storm
duitsers houden wel van een stevige pit, maar summerbreeze is een pitloos festival
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Ik heb ze ooit in Belgie gezien in een uitverkochte metalzone in Wetteren daar waren tochzeker zo'n 350-400 man...
een gexien de reacties bij de hell comes to your town tou waren er toch zeker een hoop mensen voor SODOM gekomen, de band zelf gelooft er echter niet zo in dat ze hier in NL ook een behoorlijke aanhang hebben, dat komt mede door het feit dat bladen als de AARDSCHOK heel diep bij KREATOR erin zit en de rest afdoet als overbodig....
Ik denk dat ze met de juiste voorprogramma's een heel leuk publiek kunnen trekken zeker net zoveel als OVER KILL of ANNIHILATOR, misshien wel meer.
een gexien de reacties bij de hell comes to your town tou waren er toch zeker een hoop mensen voor SODOM gekomen, de band zelf gelooft er echter niet zo in dat ze hier in NL ook een behoorlijke aanhang hebben, dat komt mede door het feit dat bladen als de AARDSCHOK heel diep bij KREATOR erin zit en de rest afdoet als overbodig....
Ik denk dat ze met de juiste voorprogramma's een heel leuk publiek kunnen trekken zeker net zoveel als OVER KILL of ANNIHILATOR, misshien wel meer.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik heb sodom voor dertig man gezien in sint-niklaasenforcer schreef:Ik heb ze ooit in Belgie gezien in een uitverkochte metalzone in Wetteren daar waren tochzeker zo'n 350-400 man...
misschien dat ze in deze zeer gunstige thrashdagen nog eens kunnen proberen
hmm ik praat over 6 jaar geleden op de code red tour...
Wanneer hebben ze dan in godsnaam in St. Niklaas gespeeld?? ik kan me daar niets van herinneren nog wel van koninginnedag 1991 bij de scum in Katwijk dat was ook volle bak!
Het concert met Destruction en Kreator in Zaandam wa zelfs uitverkocht ik weet van mensen die weer naar huis konden, en wat ik al zei er waren zeker niet alleen Kreator fans...
In de 013 was het ook best aardig druk maar lang niet vol...
Op Dynamo 1999 stond het afgeladen in de tent ik ben toen nog uit de pit gegaan en dat doe ik toch niet snel...het was een gekkenhuis...dat is de enige keer dat ik ze "nuclear winter" en "electrocution" heb horen spelen trouwens!
Wanneer hebben ze dan in godsnaam in St. Niklaas gespeeld?? ik kan me daar niets van herinneren nog wel van koninginnedag 1991 bij de scum in Katwijk dat was ook volle bak!
Het concert met Destruction en Kreator in Zaandam wa zelfs uitverkocht ik weet van mensen die weer naar huis konden, en wat ik al zei er waren zeker niet alleen Kreator fans...
In de 013 was het ook best aardig druk maar lang niet vol...
Op Dynamo 1999 stond het afgeladen in de tent ik ben toen nog uit de pit gegaan en dat doe ik toch niet snel...het was een gekkenhuis...dat is de enige keer dat ik ze "nuclear winter" en "electrocution" heb horen spelen trouwens!
Ik denk dat ze in Duitsland toch gaver zijn want hoe je het ook wendt of keert ze trekken dara meer publiek dan hier, veel meer zelfs.....
Maar ik denk dat ze hier zaaltjes als het Podium, De Kade of de NIghttown ook een leuk feestje neer zouden kunnen zetten, maar een zaal als de 013 is een maat te groot...
Maar ik denk dat ze hier zaaltjes als het Podium, De Kade of de NIghttown ook een leuk feestje neer zouden kunnen zetten, maar een zaal als de 013 is een maat te groot...
- arnibes
- Contacteer:
Nighttown zou heel plezant zijnenforcer schreef:Ik denk dat ze in Duitsland toch gaver zijn want hoe je het ook wendt of keert ze trekken dara meer publiek dan hier, veel meer zelfs.....

Ja probleme is dat dara niet echt metalpubliek is, bij ANTHRAX 2 jaar terug was er misschien 300 man....pfff wat gingen ze af toen trouwens zeg met die John Bush op zang, hij gedroeg zich zeer arrogant op zijn zachst....arnibes schreef:Nighttown zou heel plezant zijnenforcer schreef:Ik denk dat ze in Duitsland toch gaver zijn want hoe je het ook wendt of keert ze trekken dara meer publiek dan hier, veel meer zelfs.....
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik heb jon bush nog nooit arrogant gezien, niet bij anthrax, niet bij armored saintenforcer schreef:[..]
Ja probleme is dat dara niet echt metalpubliek is, bij ANTHRAX 2 jaar terug was er misschien 300 man....pfff wat gingen ze af toen trouwens zeg met die John Bush op zang, hij gedroeg zich zeer arrogant op zijn zachst....
sint-niklaaqs was eind jaren '90, was ook geen promotie gevoerd
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
is niet zozeer subjectief, het ligt aan wat voor journalist het album bespreektRattlehead schreef:Ik blijf het raar vinden waarom Sodom dat publiek dan niet trekt. Maar dat ze M-16 bij de Aardschok een kleine 7 geven, is de overtreffende trap van stupiditeit. En vooral: subjectiviteit. Erg kansloos!
een niet thrashfan zal sodom inderdaad voor die plaat een 70 geven omdat het niets toevoegt aan het genre, maar wel aardig is
het zou misschien subjectiever zijn om een zeer hoge score uit te delen
- The Horseman
Is dat een criteria waaraan een album moet voldoen om een hoge score te krijgen.Kristof schreef:[..]
is niet zozeer subjectief, het ligt aan wat voor journalist het album bespreekt
een niet thrashfan zal sodom inderdaad voor die plaat een 70 geven omdat het niets toevoegt aan het genre, maar wel aardig is
Dat zou toch nooit de insteek mogen zijn.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
dat weet ik nog zo net niet. Nummers als Among the weirdcong en vooral I am the war rossen ontzettend hard. Het lijkt mij eerder zo dat er bij de Aardschok af en toe enorme flaters worden gemaakt. Net als toen Metal Mike het in een editorial had over het nieuwe Megadeth album: volgens hem had Ed Repka de coverart gemaakt, terwijl iedere debiel ziet dat dit niet het geval kan zijn. Ook Chris Poland was weer bij de band etc......ja, toen zakte dat blad voor mij compleet door het ijs!
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
volgens bepaalde (niet mijn) vizies wel, het is maar hoe jij kijkt op de metalwereldThe Horseman schreef:[..]
Is dat een criteria waaraan een album moet voldoen om een hoge score te krijgen.
Dat zou toch nooit de insteek mogen zijn.
in vergelijking met bepaalde jazzcd's en progalbums die ik hier liggen heb, is die sodom maar een 50 waard, maar als thrashfan vind ik het een 90 waard omdat het een topper in het genre is
Dat gebeurt dan ook bij de vleet bij bepaalde bands en als 1 band eens wat erkenning verdiend heeft is het SODOM wel....
TOM ANGELRIPPER is de ENIGE thrash icoon uit Duitsland (OK misschien Gerre dan, respect!) die altijd stug pure thrash is blijven maken, en alleen daarom hem ik al mijlen meer respect voor hem dan voor de anderen....
Over ANTHRAX kunnen we beter een ander houtje opzetten maar ben blij dat de goede man weer lekker bij Amored Saint zit, laten we het daar op houden.
Laat ik zeggen dat iinside info heb bij de Aardschok die o.a. vertelden dat ie "metal discharge" een zeer matig album vond, en toch krege het album een bovengemiddelde score......
TOM ANGELRIPPER is de ENIGE thrash icoon uit Duitsland (OK misschien Gerre dan, respect!) die altijd stug pure thrash is blijven maken, en alleen daarom hem ik al mijlen meer respect voor hem dan voor de anderen....
Over ANTHRAX kunnen we beter een ander houtje opzetten maar ben blij dat de goede man weer lekker bij Amored Saint zit, laten we het daar op houden.
Laat ik zeggen dat iinside info heb bij de Aardschok die o.a. vertelden dat ie "metal discharge" een zeer matig album vond, en toch krege het album een bovengemiddelde score......
- Destructor
Mosh is voor hardcore boeren.valkyrian schreef:heb sodom in duitsland gezien, vorig jaar op summerbreeze, ze warene echt gaaf! stond ook best wel vol, wel jammer dat die duitsers niet zo van pitten houden
Ik wil mijn bier drinken en meeschreeuwend de band kijken. Niet door een stel kutmongolen mijn bier uit m'n handen getikt worden en constant op te moeten letten of er al dan niet een aanstormende gek mijn kant uit komt gevlogen omdat ie niet op z'n eigen benen kan blijven staan.
Eikels!
Hoegaarden or die!
Mits dat meeschreeuwen niet op de momenten is dat er een ingetogen passage wordt gespeeld, ben ik t 100% met je eens.Poggwyd schreef:[..]
Mosh is voor hardcore boeren.
Ik wil mijn bier drinken en meeschreeuwend de band kijken. Niet door een stel kutmongolen mijn bier uit m'n handen getikt worden en constant op te moeten letten of er al dan niet een aanstormende gek mijn kant uit komt gevlogen omdat ie niet op z'n eigen benen kan blijven staan.
Eikels!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
denk jij dat sodom zin had om voor 20 mensen te spelen waarvan er maar twee sodom kende?Destructor schreef:[..]
Dat is juist gaaf! dan heb je bijna een prive concert. Maar ze moeten weer naar Nederland komen, Sodom is een band die ik al een tijdje graag live wil zien.
slecht concert
- Sargatanas
En als zo'n situatie zich voor doet, zal Sodom er wel 2 keer over nadenken om in Nederland te komen.Kristof schreef:[..]
denk jij dat sodom zin had om voor 20 mensen te spelen waarvan er maar twee sodom kende?
slecht concert
En ze komen hier al zelden.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]
moet je niet aan de rand van de pit gaan staan.Poggwyd schreef:[..]
Eikels!
ik vind pitten op thrashmetal gaaf, muziek is gewoon erg energierijk
- Lone Starr
Pitten zie ik de lol niet van in, ben vrij zuinig op mijn gebit. Verder mis ik dan te veel van de muziek. Een concert is ontspanning, geen mongolen work-out.Rattlehead schreef:Totaal mee oneens, juist bij thrash dient er gemosht te worden!
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
- The Horseman
Ik ben voor een combinatie van headbangen, moshen en zingen(schreeuwen).
Wil alleen moshen in de daarvoor bestemde nummers.
Moshen tijdens A Tout le Monde (Megadeth) irriteert maar goed dan stel ik natuurlijk teveel eisen.
Wil alleen moshen in de daarvoor bestemde nummers.
Moshen tijdens A Tout le Monde (Megadeth) irriteert maar goed dan stel ik natuurlijk teveel eisen.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
NOU ja ik hoop toch dat ze komen want de keren dat ik SODOM heb gezein was het altijd druk, ik heb ze nooit voor 20 man zien spelen...
Ik heb TANKARD 1 ker voor 75 man zien spelen in Rotterdam maar dat was wel een van de gaafste concerten waar ik ooit geweest ben! Maar Sodom trekt veel meer mensen dan TANKARD, en de locatie is ook belangrijk in de Baroeg trek je niet veel mensen met een thrash band....
Ik heb TANKARD 1 ker voor 75 man zien spelen in Rotterdam maar dat was wel een van de gaafste concerten waar ik ooit geweest ben! Maar Sodom trekt veel meer mensen dan TANKARD, en de locatie is ook belangrijk in de Baroeg trek je niet veel mensen met een thrash band....
- Destructor
Inderdaad, ik stond zaterdag bij het Nuclear Assault concert in Alkmaar lekker te headbangen en van mijn peuk te genieten, en dan komen er van die mongolen die duidelijk geen fans van NA zijn op je in douwen en een pit te starten. En het ergste was nog wel dat ze helemaal tegen de maat in pitten, kijk als je gaat pitten dan moet je op zijn minst nog op de maat van de muziek doen. En er waren nog van die kut gottiks tussen met allemaal van die spike banden, daar kan ik helemaal niet tegen.Poggwyd schreef:[..]
Eikels!
HAHAHAAH mag je mij eens uitleggen hoe je op de maat van de muziek gaat pitten!
Wat een gezeik weer zeg, bij zoiets als Nuclear Assault hoort gewoon een pitt, dat zullen die muzikanten zelf ook zeker zo vinden!
Ik heb overigens wel een hekel aan spikes etc. in pitvorm. Maar goed, ik had van iemand als jij Destructor, wel enig begrip verwacht betreffende moshen en metal, aangezien dit, mijns inziens, onlosmakelijk is verbonden met thrash metal....

Wat een gezeik weer zeg, bij zoiets als Nuclear Assault hoort gewoon een pitt, dat zullen die muzikanten zelf ook zeker zo vinden!
Ik heb overigens wel een hekel aan spikes etc. in pitvorm. Maar goed, ik had van iemand als jij Destructor, wel enig begrip verwacht betreffende moshen en metal, aangezien dit, mijns inziens, onlosmakelijk is verbonden met thrash metal....
- Destructor
Ik ben gewoon niet een fan van pitten, zeker niet bij thrash metal. ik vind de muziek gewoon te goed om te gaan pitten, ik wil de muzikanten zien en wat ze spelen enzo, het enige wat je met moshen ziet zijn de bezwete natte kleren van mensen in de pit. Neem mij niet kwalijk hoor maar dan sta ik toch liever te headbangen en dan kan ik de band ten minste goed bekijken.Rattlehead schreef:HAHAHAAH mag je mij eens uitleggen hoe je op de maat van de muziek gaat pitten!![]()
![]()
![]()
![]()
Verder met dat op de maat van de muziek pitten bedoel ik dat je niet als in een idioot in een redelijk rustig stukje moet gaan pitten, het moet wel ongeveer op de juiste snelheid zijn. En Nuclear Assault is gewoon veel te goed om daar te gaan pitten.
vreemd genoeg nog steeds niet bevestigd op de sites van beide bands.....er zijn al heel wat an dergelijke concerten afgelast de laats epaar jaar (nuclear assault, over kill, agent steel....om er een paar te noemen) ik denk overigens dat het nu wel druk zal worden ten eerste omdt er twee interessante bands spelen en ten tweede omdat het flink gepromoot is (heb al diverse malen flyers voorbij zien waaien)valkyrian schreef:we zullen zien de 31ste bij overkill en metall church in de baroeg
Destructor schreef:[..]
Inderdaad, ik stond zaterdag bij het Nuclear Assault concert in Alkmaar lekker te headbangen en van mijn peuk te genieten, en dan komen er van die mongolen die duidelijk geen fans van NA zijn op je in douwen en een pit te starten. En het ergste was nog wel dat ze helemaal tegen de maat in pitten, kijk als je gaat pitten dan moet je op zijn minst nog op de maat van de muziek doen. En er waren nog van die kut gottiks tussen met allemaal van die spike banden, daar kan ik helemaal niet tegen.
Ja daar kan ik ook niet veel mee, godver als er een ultieme mosh band is is het Nuclear Assault wel, ik heb me juist geergerd dat niemand een behoorlijke pit opstartte! als je alleen wil headbangen moet je naar ManowaR gaan of achteraan gaan staan! Ik ga ook niet meer elk concert in de moshpit staan, maar als ik in de stemming ben beuk ik er nog lustig op los...het hoort er gewoon bij, zeker bij jaren 80 thrash!
als ik er geen zin in heb ga ik ergens staan waar het wat rustiger iis of ik ga gewoon vooraan staan maar dan moet je niet zeiken als ert iemand tegen je op knalt....