Edit.Dennus schreef:[..]
Jij dan?
laat maar.
Jamaar dat mag je eigenlijk helemaal niet zeggen hoor! Wat nu, als iederééén in topics van bands die hen niet bevallen, dat gaat zitten melden! Als iedereen dat zou doen, dan wordt het een drukte, een drukte van jewelste! Jawel!K. schreef:Emperor, ik vind het een kutband.
Ja, omdat het onzin is.Aminjar schreef:Ik vind de nummers Emperor overigens wel veel op mekaar lijken.
Met deze opmerking raak ik veler hartjes.
Kom op zeg, moet ik bij alles wat ik post erbij zeggen dat het slechts mijn mening is? Dat is het sowieso altijd. Dat kan je zelf hopelijk ook wel bedenken. Dan is het trouwens ook wel hypocriet dat jij je mening verkondigt als een feit (je laatste zin) maar mij er wel op afrekent.Aminjar schreef:Ja omdat jij dat onzin VINDT!
Ik zie het blijkbaar zo, jij anders. Wellicht heb jij die indruk ook wel eens bij andere bands maar snap ik totaal niet waar je het over hebt.
Zo is het maar net.
Oke, je hebt gelijk. Voorderest verschuil ik me nergens achter. En ik vind het ook omdat ik het nou niet zo intensief heb geluisterd, daar zal ik ook geen behoefte aan krijgen verder.Judas Iscariot schreef:[..]
Kom op zeg, moet ik bij alles wat ik post erbij zeggen dat het slechts mijn mening is? Dat is het sowieso altijd. Dat kan je zelf hopelijk ook wel bedenken. Dan is het trouwens ook wel hypocriet dat jij je mening verkondigt als een feit (je laatste zin) maar mij er wel op afrekent.
Ik kijk puur naar hoe de nummers muzikaal gezien in elkaar zitten. Zo benader ik alle bands. En dat kan ik ook beargumenteren. Jij verschuilt je achter dingen als: ja, maar ik VIND dat, en ik mag vinden wat ik wil blabla.
Verkeerde formulering, je bedoelt waarschijnlijk:Othrys schreef:Ja maar van jou was dan ook al bekend dat je de ballen verstand hebt van harde metal.
Jij bent een lelijke kneus met een gezicht zo onregelmatig als de oppervlakte van de maan, aap. Dan ben ik toch liever een bloedmongool als ik eerlijk ben. Ga toch in de zandbak spelen, jongetje.arnibes schreef:[..]
K. , ik vind het een bloedmongool
Ik begrijp wel wat je bedoelt, IX Equilibrium vind ik ook een stuk minder, simpelweg niet boeiend genoeg om lang te luisteren. De demo's en In The Nightside Eclipse bevatten al veel meer dat noorse black metal sfeertje dat jij waarschijnlijk goed kan waarderen.K. schreef: Misschien moet ik de demo's eens beluisteren.
Late reactie, maar dat moet dan Nuberus geweest zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een andere mening had over "Prometheus". Maar je weet nooit. Dingen kunnen veranderen.AmnesJAn schreef:[..]
Volgens mij heb ik jou er weleens anders over gehoord, of ben ik nu in de war met Nuberus?
Ik denk dat jin vooral de "nieuwere" Emperor kent zo rond en na "Anthems". Want qua instrumentbeheersing en moeilijke dingen stelt het oudere Emperor werk echt niet zo veel voor. De nummers zitten goed in elkaar, maar moeilijk spelen is het niet.K. schreef:[..]
Ik vind het kut om verscheidene redenen. Ten eerste omdat de productie me niet bevalt. Ik houd niet van die kristalheldere producties. Ook is de muziek me veel te technisch. Ik heb monotone, barbaarse Black Metal nodig, niet dit ingewikkelde, progressieve gedoe.
Instrumentenbeheersing is één ding, dat hebben de heren verdraaid goed onder de vingers, moet ik ze nageven. Maar BM draait voor mij om het emotie die ik erbij voel en de gedachten die de muziek opwekt. Bij Emperor voel ik helemaal niks, het maakt geen emotie in me los, en de hand verplaatst zich dan al snel naar de stop-knop.
Heb IX Equilibrium gehad en die kon ik niet langer dan vijf minuten aanhoren, vond er helemaal niks aan en gelukkig heb ik er een ander blij mee kunnen maken voor een vriendelijk prijsje.
Misschien moet ik de demo's eens beluisteren.
Edit: Niet "In The Nightside Eclipse" maar "Anthems To The Welkin At Dusk" lag hier in de brievenbus. Ben nu aan het luisteren..K. schreef:Nou oke. Ik heb besloten om Emperor een nieuwe kans te geven. "In The Nightside Eclipse" is onderweg. Firstpress, welteverstaan. Als ik het niks vindt verkoop ik het aan de eerste de beste geinteresseerde.