Heavy Metal Maniacs festival VI, 29 oktober, Hoorn
Heavy Metal Maniacs festival VI, 29 oktober, Hoorn
HEAVY METAL MANIACS FESTIVAL VI
-- New Wave of British Heavy Metal 25 yrs anniversary Show --
ZATERDAG 29 OKTOBER 2005, MANIFESTO, HOORN
HM Maniacs festival VI in het teken van het 25 jaar bestaan van de New Wave of British Heavy Metal !
Op 29 oktober aanstaande wordt het 6e Heavy Metal Maniacs festival gehouden. Dit jaar vieren we het 25 jarig jubileum van de New Wave of British Heavy Metal (kortweg NWoBHM). De metalstroming dat oa. bands als Iron Maiden, Def Leppard en Saxon voortbracht. De stroming is het fundament geweest voor alle metal stromingen en inspireerden onder meer de jongens van Metallica die oa een nummer coverden van Blitzkrieg.
Ook in Nederland was begin jaren '80 de NWoBHM zeer populair. Vele bands traden in Nederland op en hadden hier soms meer succes dan in eigen land. De Nederlandse fans hadden een zeer goede reputatie. Bands als Jaguar en Blind Fury hebben er zelfs een nummer over geschreven, resp. 'Dutch Connection' en 'Dynamo'.
Redenen dus genoeg om dit jaar het HM Maniacs festival in het teken van de NWoBHM te laten plaatsvinden om ook in Nederland dit feestje te vieren.
Naast 4 originele NWoBHM bands hebben we ook een jonge UK band, Conquest of Steel, toegevoegd die het stokje heeft overgenomen. Sad Iron en Black Out zijn 2 Nederlandse bands die hun roots in de begin jaren '80 hebben en kunnen omschreven worden als de New Wave of Dutch Heavy Metal.
De line-up:
BLITZKRIEG (uk)
WITCHFYNDE (uk)
AVENGER (uk)
PREDATÜR (uk)
CONQUEST OF STEEL (uk)
SAD IRON (nl)
BLACKOUT (nl)
+ een kleine metalmarket en DJoBHM Martin Motörhead
Start:15.00
Adres: Manifesto, Holenweg 14c Hoorn
Tel: 0229-249839
Entree: 17 euro
Voorverkoop: 15 euro ( mail naar info@heavymetalmaniacs.com )
Website/info Stichting Heavy Metal Maniacs :www.heavymetalmaniacs.com
-- New Wave of British Heavy Metal 25 yrs anniversary Show --
ZATERDAG 29 OKTOBER 2005, MANIFESTO, HOORN
HM Maniacs festival VI in het teken van het 25 jaar bestaan van de New Wave of British Heavy Metal !
Op 29 oktober aanstaande wordt het 6e Heavy Metal Maniacs festival gehouden. Dit jaar vieren we het 25 jarig jubileum van de New Wave of British Heavy Metal (kortweg NWoBHM). De metalstroming dat oa. bands als Iron Maiden, Def Leppard en Saxon voortbracht. De stroming is het fundament geweest voor alle metal stromingen en inspireerden onder meer de jongens van Metallica die oa een nummer coverden van Blitzkrieg.
Ook in Nederland was begin jaren '80 de NWoBHM zeer populair. Vele bands traden in Nederland op en hadden hier soms meer succes dan in eigen land. De Nederlandse fans hadden een zeer goede reputatie. Bands als Jaguar en Blind Fury hebben er zelfs een nummer over geschreven, resp. 'Dutch Connection' en 'Dynamo'.
Redenen dus genoeg om dit jaar het HM Maniacs festival in het teken van de NWoBHM te laten plaatsvinden om ook in Nederland dit feestje te vieren.
Naast 4 originele NWoBHM bands hebben we ook een jonge UK band, Conquest of Steel, toegevoegd die het stokje heeft overgenomen. Sad Iron en Black Out zijn 2 Nederlandse bands die hun roots in de begin jaren '80 hebben en kunnen omschreven worden als de New Wave of Dutch Heavy Metal.
De line-up:
BLITZKRIEG (uk)
WITCHFYNDE (uk)
AVENGER (uk)
PREDATÜR (uk)
CONQUEST OF STEEL (uk)
SAD IRON (nl)
BLACKOUT (nl)
+ een kleine metalmarket en DJoBHM Martin Motörhead
Start:15.00
Adres: Manifesto, Holenweg 14c Hoorn
Tel: 0229-249839
Entree: 17 euro
Voorverkoop: 15 euro ( mail naar info@heavymetalmaniacs.com )
Website/info Stichting Heavy Metal Maniacs :www.heavymetalmaniacs.com
Waarom is dit nu zo fucking ver weg? Waarom is er in die periode zo fucking veel? Ik zal toch alles even goed op een rijtje moeten zetten, qua gave heavy metalgigs. Want ik weet het ook niet meer zeg! Ik denk dat ik Keep it True maar laat schieten en hier naar toe ga.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
Wat nou ver weg? Voor mij is het meer dan 300km, en toch vind ik dat niet vet. Nu ga ik niet want ik heb niks met zulke muziek.Saxon 747 schreef:Waarom is dit nu zo fucking ver weg? Waarom is er in die periode zo fucking veel? Ik zal toch alles even goed op een rijtje moeten zetten, qua gave heavy metalgigs. Want ik weet het ook niet meer zeg! Ik denk dat ik Keep it True maar laat schieten en hier naar toe ga.
En waarom zoveel? Dan is er niks, is het niet goed... dan zijn er een paar (om het nou als veel te omschrijven is ook wat omslachtig).. is het weer niet goed.
Gezeik ook altijd op afstand! Hoe kan er binnen Nederland nou een concert te ver weg zijn?
Hoegaarden or die!
Het is gewoon zo'n gedoe, ik ga wel, maar het is allemaal zo moeilijk.Poggwyd schreef:[..]
Wat nou ver weg? Voor mij is het meer dan 300km, en toch vind ik dat niet vet. Nu ga ik niet want ik heb niks met zulke muziek.
En waarom zoveel? Dan is er niks, is het niet goed... dan zijn er een paar (om het nou als veel te omschrijven is ook wat omslachtig).. is het weer niet goed.
Gezeik ook altijd op afstand! Hoe kan er binnen Nederland nou een concert te ver weg zijn?
Nu vraag ik me toch af waarom jij 300 km niet vet, ehm, ver vind. Maar ik neem aan dat je een auto hebt.Poggwyd schreef:[..]
Wat nou ver weg? Voor mij is het meer dan 300km, en toch vind ik dat niet vet. ?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Hellhammer
Gewoon, omdat het niet ver is. 300 km dat is twee en een half tot drie uur rijden. Als ik iets graag wil zien, vind ik dat een goed te overziene afstand.Rene schreef:[..]
Nu vraag ik me toch af waarom jij 300 km niet vet, ehm, ver vind. Maar ik neem aan dat je een auto hebt.
Als ik met het openbaar vervoer naar Rotterdam wil vanaf Bladel ben ik bijna net zo lang onderweg.
Hoegaarden or die!
Ach ja, als ik een auto had en die ook nog eens vol met passagiers krijg, dan is 300 km voor mij ook totaal niet ver. Maar ik heb rekening te houden met het openbaar vervoer en dan is het wel te ver, want te duur.
En tuurlijk leg ik die afstand wel af als ik echt graag iets wil zien, maar dat komt zelden voor.
En tuurlijk leg ik die afstand wel af als ik echt graag iets wil zien, maar dat komt zelden voor.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Ziet er gaaf uit, maar Hoorn is niet te doen voor mij.
Mijn vraag aan de organisatie, hoe zit het met het tweede Raise Your Fist-festival volgend jaar in Hardenberg? Gaat dat nog wel door nu het Headache-magazine ermee gestopt is?
Mijn vraag aan de organisatie, hoe zit het met het tweede Raise Your Fist-festival volgend jaar in Hardenberg? Gaat dat nog wel door nu het Headache-magazine ermee gestopt is?
Hmm, het weekend voor de TSE week. Eens kijken of dat wel gaat lukken.
edit: Maar een week daarvoor heb ik herfstvakantie. Mijn kansen beginnen al te groeien.
edit: Maar een week daarvoor heb ik herfstvakantie. Mijn kansen beginnen al te groeien.
Laatst gewijzigd door jeffrey op di sep 20, 2005 7:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Allemaal even normaal doen tegen djent
Sorry, maar die maand heb ik mijn geld al gereserveerd voor andere zaken. Ik ben er gewoon weer bij in Hardenberg!destroyer schreef:'t is op zaterdag trouwens
En rene, Zwolle is met de trein hooguit 2 uurtjes van Hoorn, da's toch wel te doen?
Raise your fist komt ook wel goed geloof ik.
- Hellhammer
- Hellhammer
Trouwens, Sad Iron moet helaas afzeggen. Erg jammer.
Maar ze worden vervangen door Powervice, een jonge NWODHM band en ik kan je verzekeren, de muzuk is erg gaaf!
Maar ze worden vervangen door Powervice, een jonge NWODHM band en ik kan je verzekeren, de muzuk is erg gaaf!