Iron Maiden
- Chucknorris
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
jij vind virtual even goed als piece of mind?Orklord schreef:Iron Maiden - 80/100
Killers -85/100
The Number of the Beast -90 /100
Piece of Mind - 89/100
Powerslave - 95/100
Somewhere in Time - 89/100
Seventh Son of a Seventh Son - 89/100
No Prayer for the Dying -55/100
Fear of the Dark - 75/100
The X Factor - 89/100
Virtual XI - 89/100
Brave New World - 70/100
Dance of Death - 79/100
meen je dat serieus?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Rebellion666
Ik denk dat over smaak niet te twisten valt. Wat de 1 geweldig vind kan een ander een totaal waardeloos prulwerk vinden.Kristof schreef:[..]
jij vind virtual even goed als piece of mind?
meen je dat serieus?
Ik denk dat het ook een grote rol speelt in welke periode je Maiden hebt leren kennen. Ik zelf ben bijvoorbeeld actief bij Somewhere In Time naar Maiden gaan luisteren. Je krijgt dan een andere visie op de band dan als je ze in de Blaze-periode heb leren kennen, daar ben ik van overtuigd.
En dan de eerste 3 albums. Waren die werkelijk zo meesterlijk of zijn die in de loop van de tijd meesterlijk geworden omdat ze van grote invloed zijn geweest op de hedendaagse metalscene? Ik denk zelf dat IM, Killers en NotB pas láter een cultstatus hebben bereikt. Draai het eens om. Wat hadden we van deze albums gevonden als ze anno 2005 waren uitgekomen en ze dan logischerwijs ook voor de eerste keer hadden gehoord?
En dan punten geven aan een allbum. Ik vind dat ook zoiets vaags. Is het niet zo dat een recesent een aantal criteria heeft en aan de hand van de punten per criteria op een gemiddeld cijfer komt? En in hoeverre speelt de eerste indruk een rol? Ik denk zelf veel. Daar valt of staat de uiterste houdbaarheidsdatum van een album mee. Ik denk dus zelf ook niet dat je een album dat 20/25 jaar oud is een objectief punt kan geven. Aan de andere kant is het zo wel leuk om te zien hoe de verschillende smaken liggen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
Alexander The Great staat heel erg hoog aangeschreven bij mij, net als the nomad van Brave New World.Lone Starr schreef:Alexander The Great vind ik zelf een minder nummer van de cd. En de Long Distance Runner vind ik ook wat minder. De sfeer echter maakt alles goed. Een vreselijk sterke cd!
Briljante nummers die niet voor iedereen zijn weggelegd denk ik
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
vind hem echt super!Tokus schreef:
de cover vn de nieuwe live cd.
Ik vond het optreden op Graspop trouwens een stuk beter dan als op Bospop(ondanks Bruce zijn verkoudheid) had echt het idee dat ze niet echt happy waren op Bospop(zou vast komen door de problemen)
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
- Eru Iluvatar
Ik heb toennet de videoclip van het nummer 'Stars' van het project Hear 'N' Aid gekeken. Goed nummer, leuk initiatief. Maar waar is in godsnaam Bruce Dickinson. Soortgelijke zangers als Tate en Halford zingen wel stukken in, maar waar is de grote meester himself. Maiden draagt wel bij aan het project, met Adrian Smith voor gitaar en achtergrond zang, maar hoe zit het met Bruce, kan iemand me dat vertellen?
- Rebellion666
Ik probeer mezelf toch redelijk op de hoogte te houden maar dit project is me volledig ontgaan. Het klinkt wel goed. Iemand meer info hierover?Eru Iluvatar schreef:Ik heb toennet de videoclip van het nummer 'Stars' van het project Hear 'N' Aid gekeken. Goed nummer, leuk initiatief. Maar waar is in godsnaam Bruce Dickinson. Soortgelijke zangers als Tate en Halford zingen wel stukken in, maar waar is de grote meester himself. Maiden draagt wel bij aan het project, met Adrian Smith voor gitaar en achtergrond zang, maar hoe zit het met Bruce, kan iemand me dat vertellen?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik heb de lp thuis, Dave speelt overigens ook meeEru Iluvatar schreef:Ik heb toennet de videoclip van het nummer 'Stars' van het project Hear 'N' Aid gekeken. Goed nummer, leuk initiatief. Maar waar is in godsnaam Bruce Dickinson. Soortgelijke zangers als Tate en Halford zingen wel stukken in, maar waar is de grote meester himself. Maiden draagt wel bij aan het project, met Adrian Smith voor gitaar en achtergrond zang, maar hoe zit het met Bruce, kan iemand me dat vertellen?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Nee hoor, ze hadden gewoon haast om op tijd op het vliegveld te zijn. Ze waren die avond ook pas rond 6 uur op een vliegveld in Duitsland, dus Bospop was een haastklus.METALLICAn schreef:[..]
vind hem echt super!
Ik vond het optreden op Graspop trouwens een stuk beter dan als op Bospop(ondanks Bruce zijn verkoudheid) had echt het idee dat ze niet echt happy waren op Bospop(zou vast komen door de problemen)
Maarre, welke problemen

[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Eru Iluvatar
Op graspop was Bruce aardig aan het kletsen op bospop stelde hij zelfs de band niet voor...When I arrived in the dressing room I had a note from Stephan the drummer for Within Temptation. He and his misses just became a mum and dad.
Their baby’s name is Silvin. God bless you both and your new baby.
Well, what a night. All kinds of stuff went wrong I can tell you. The ‘Kin sub woofers were on the stage so consequently the whole ‘Kin stage became bottom end heavy. I had the worst on stage monitor sound thus far. It was very difficult to hear everything and at one time in Prowler I completely lost the plot. Well, we got away with what could have been a very nasty train wreck.
After a couple more tunes things settled down very nicely.
We all had sound problems but, hey these things happen sometimes. That’s what playing live is all about. You never quite know what you’re going to get on any given stage. Lovely. It keeps you on ya toes.
The rest of the show was fantastic, although the audience were a little quiet. I think it must have been a long day for them. Oh yes Y&T were on stage when I arrived at the site so I checked them out. Leonard Hayes was awesome. What a great drummer he is. Man after me own heart, Single bass pedal and a wicked right foot. They were really great.
After the show we drove the hour back to the airport. We flew back home and had a nice couple of days off in London.
METALLICAn schreef:Op graspop was Bruce aardig aan het kletsen op bospop stelde hij zelfs de band niet voor...When I arrived in the dressing room I had a note from Stephan the drummer for Within Temptation. He and his misses just became a mum and dad.
Their baby’s name is Silvin. God bless you both and your new baby.
Well, what a night. All kinds of stuff went wrong I can tell you. The ‘Kin sub woofers were on the stage so consequently the whole ‘Kin stage became bottom end heavy. I had the worst on stage monitor sound thus far. It was very difficult to hear everything and at one time in Prowler I completely lost the plot. Well, we got away with what could have been a very nasty train wreck.
After a couple more tunes things settled down very nicely.
We all had sound problems but, hey these things happen sometimes. That’s what playing live is all about. You never quite know what you’re going to get on any given stage. Lovely. It keeps you on ya toes.
The rest of the show was fantastic, although the audience were a little quiet. I think it must have been a long day for them. Oh yes Y&T were on stage when I arrived at the site so I checked them out. Leonard Hayes was awesome. What a great drummer he is. Man after me own heart, Single bass pedal and a wicked right foot. They were really great.
After the show we drove the hour back to the airport. We flew back home and had a nice couple of days off in London.
Oooh, geluidsproblemen. Ik dacht dat je problemen binnen de band bedoelde

Dat niet voorstellen was dus omdat de band zo snel mogelijk naar hun familie wilde.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
ach ik zeur ook gewoon, heb ze binnen eern week 2 keer live gezien, het kan erger..METALLICAn schreef:het maakt ook zoveel uit
Iron Maiden - 99/ 100
Killers - 90/ 100
Number of the beast - 85/ 100
Piece of Mind - 95/ 100
Powerslave - 80/ 100
Somewhere in time - 85/ 100
Seventh son of a seventh son - 98/ 100
No prayer for the dying - 75/ 100
Fear of the dark - 78/ 100
The X-Factor - 82/ 100
Virtual XI - 78/ 100
Brave new World - 82/ 100
Dance of death - 89/ 100
Killers - 90/ 100
Number of the beast - 85/ 100
Piece of Mind - 95/ 100
Powerslave - 80/ 100
Somewhere in time - 85/ 100
Seventh son of a seventh son - 98/ 100
No prayer for the dying - 75/ 100
Fear of the dark - 78/ 100
The X-Factor - 82/ 100
Virtual XI - 78/ 100
Brave new World - 82/ 100
Dance of death - 89/ 100
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Jij als drummer moet het geweldige drumwerk van Nicko in Deja Vu toch zeker opvallen?Argarath schreef:Deja Vu, Sea of Madness?
Qua riffs en refrein stelt Sea of Madness niet zo heel veel voor, maar het emotionele middengedeelte en afsluiting maken het toch tot een bijzonder nummer.
Iron Maiden - 88/100
Killers - 92/100
The Number of the Beast - 96/100
Piece of Mind - 94/100
Powerslave - 90/100
Somewhere in Time - 98/100
Seventh Son of a Seventh Son - 100/100
No Prayer for the Dying - 78/100
Fear of the Dark - 80/100
The X Factor - 74 / 100
Virtual XI - 76 / 100
Brave New World - 86 / 100
Dance of Death - 84 /100
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
Wel toch? Of ligt dat aan mij?METALLICAn schreef:
Op graspop was Bruce aardig aan het kletsen op bospop stelde hij zelfs de band niet voor...
Overigens gaat het om hoe ze spelen en niet om hoeveel onzin Bruce uitkraamt.
Mjah, om eerlijk te zijn kwam het inderdaad een beetje overhaast over.
From their torment springs its delight.
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
sea in madness hoort er ook gewoon lekker op. punt.ruben somewhere online schreef:Qua riffs en refrein stelt Sea of Madness niet zo heel veel voor, maar het emotionele middengedeelte en afsluiting maken het toch tot een bijzonder nummer.
Seventh Son of a Seventh Son - 100/100
en 7th son 100 punten?
vind jij de toch enigzins standaard nummers als can i play with madness en the evil that men do zo geweldig?
het is een fantastisch album maar deze nummers had ik al erg gauw genoeg van.
- ruben somewhere online
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
ach dat was geen teleurstelling voor mij, dat was van tevoren bekend voor iedereen die het wilde weten maar ach. het was een gaaf feestje, dat merk ik dan niet.
als ik eraan terug denk vind ik zeker wel dat het gehaast allemaal achter elkaar gestampt werd en wegwezen.
als ik eraan terug denk vind ik zeker wel dat het gehaast allemaal achter elkaar gestampt werd en wegwezen.
Daarom konden we wel fijn nog een half uurtje in het smerige gras zitten!ruben somewhere online schreef:[..]
Idd, Show duurde 'maar' 1,5 uur ipv 2 uur wat wel in het programmaboekje stond aangegeven.
Geef toe Ruben, dat had je voor geen goud willen missen.
Enfin, ik ga even de provocatiehoer spelen:
Rime Of The Ancient Mariner is zwaar overrated.
Ik neem aan dat niemand het met mij eens is?
- ruben somewhere online
Ja, 7th Son heeft de meeste sfeer van alle Maiden albums.Harvester Of Sorrow schreef:en 7th son 100 punten?
vind jij de toch enigzins standaard nummers als can i play with madness en the evil that men do zo geweldig?
Can I Play... valt op het album welliswaar uit toon door zijn vrolijke lading en lengte, maar hij is zo verdomd catchy en alles klopt aan het nummer in de zin dat het een perfect nummer is voor een single, wat het ook was, anders krijg ik weer zo'n nerdie uhuhuhuh reactie.
The Evil... heeft een mooie emotionele lading, met name de intro die al de juiste toon zet en de solo van Adrian is één van de beste Maiden solo's ooit.
- ruben somewhere online
Zorya schreef:[..]
Daarom konden we wel fijn nog een half uurtje in het smerige gras zitten!
Andere dingen met jou had ik voor geen goud willen missen, hehe.

Maar ff serieus, de studio versie vind ik 'overrated' in de zin dat het wat steriel overkomt, maar de live versie daarentegen geeft het nummer veel meer diepte en emotie en is gewoon het hoogtepunt van Live after Death.
Het is mijn favoriete nummer van Maiden, maar als jij het zegt...Zorya schreef:[..]
Daarom konden we wel fijn nog een half uurtje in het smerige gras zitten!

- Lone Starr
Dat zijn juist mijn 2 favoriete nummers, de rest vind ik maar lala.Harvester Of Sorrow schreef:[..]
sea in madness hoort er ook gewoon lekker op. punt.
en 7th son 100 punten?
En Rime Of The Ancient Mariner is een prachtplaat, fijne riffs, leuke tekst. iets te lang intermezzo wel.......
En even de opmerking hierboven over de later toegevoegde Cultstatus van Iron Maiden en Killers; ben ik het 100% mee oneens. die platen hebben prachtriffs, de gitaarduels, de zang, de sfeer is ongeevenaard. Persoonlijk vind ik The Number Of The Beast harder overgewaardeerd dan de eerst twee platen, want dat zijn in mijn ogen juweeltjes in de NWOBHM.
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
Zoals?ruben somewhere online schreef:[..]
Andere dingen met jou had ik voor geen goud willen missen, hehe.
Maar ff serieus, de studio versie vind ik 'overrated' in de zin dat het wat steriel overkomt, maar de live versie daarentegen geeft het nummer veel meer diepte en emotie en is gewoon het hoogtepunt van Live after Death.

Nee, ja, ok, serieus:
ROTAM doet me op een of andere manier gewoon denken aan the Sound of Music...zo dramatisch dat je je afvraagt of het het huilen wel waard is.
Ik ben het nu voor de duizendste keer aan het luisteren maar het doet me gewoon echt niks.
@ Rene
Jij hebt geen recht van spreken, door jou liep ik bij Maiden rond met haar vol met as.

Overigens vind ik de Sound Of Music een prachtfilm, alleen geef ik dat natuurlijk niet toe.
- Rebellion666
volgens mij niet, kijkt even naar een vriend....Zorya schreef:[..]
Wel toch? Of ligt dat aan mij?
Overigens gaat het om hoe ze spelen en niet om hoeveel onzin Bruce uitkraamt.
Mjah, om eerlijk te zijn kwam het inderdaad een beetje overhaast over.

nee word bevestigd.. bruce stelde op Bospop zijn band niet voor

en tuurlijk is zingen belangrijker als lullen.. maar voor het algehele plaatje komt het soms wel leuker over... beetje improvisatie is ook leuker dan het idee dat je naar een show kijkt die gisteren precies het zelfde is als morgen... toch?
Laatst gewijzigd door Ernst-Jan op vr jul 29, 2005 12:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
op Graspop speelden ze ook geen 2 uur... de hele tour hebben ze nog geen 2 uur gespeeld... dus fout in programmaboekjes...ruben somewhere online schreef:[..]
Idd, Show duurde 'maar' 1,5 uur ipv 2 uur wat wel in het programmaboekje stond aangegeven.
vast... op graspop was hij onder invloed van hoestdrank nu niet lag ht vast aanDie happy schreef:[..]
Misschien was hij de namen van de bandleden vergeten.

Ze moeten het programma natuurlijk ruim plannen, want de organisatoren weten vantevoren natuurlijk ook niet met wat voor een setlist een band komt. Dan beter wat te ruim plannen, in plaats van wat e op Graspop 2000 gebeurde, toen moesten ze het hele programma aanpassen omdat Maiden anderhalf uur ingepland had gekregen en ze een set van twee uur wilden doen.METALLICAn schreef:[..]
op Graspop speelden ze ook geen 2 uur... de hele tour hebben ze nog geen 2 uur gespeeld... dus fout in programmaboekjes...
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
of omdat er rond dessel wegwerkzaamheden zijnIROn schreef:[..]
Ze moeten het programma natuurlijk ruim plannen, want de organisatoren weten vantevoren natuurlijk ook niet met wat voor een setlist een band komt. Dan beter wat te ruim plannen, in plaats van wat e op Graspop 2000 gebeurde, toen moesten ze het hele programma aanpassen omdat Maiden anderhalf uur ingepland had gekregen en ze een set van twee uur wilden doen.

- Rebellion666
Wil je een hartaanval, klik dan hier:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... _Section=1
Hint: de prijs
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
Da's Japan-import. Is alltijd erg duur. De europese versie zal ongetwijfeld wel een normalere prijs meekrijgen.Djaser schreef:Wil je een hartaanval, klik dan hier:
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
Oh niet gezien 
Maar dan nog, haal er 20 euro die de import extra zal kosten er van af en je hebt nog steeds een hele dure dvd (box?).
Edit - toch nog even verder gekeken en ik heb ook al normale prijzen gezien.

Maar dan nog, haal er 20 euro die de import extra zal kosten er van af en je hebt nog steeds een hele dure dvd (box?).
Edit - toch nog even verder gekeken en ik heb ook al normale prijzen gezien.
Laatst gewijzigd door Djaser op vr jul 29, 2005 8:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
dus volgend jaar moet ik er weer rekening mee houden? dan nog maar eerder weg vanuit groningenRebellion666 schreef:[..]
Dat is niet eens zo gek gedacht.... ik woon vlakbij Dessel en ze zijn daar idd altijd aan de weg aan het werken