Black Metal topic zoveel

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Hellhammer

Bericht door Hellhammer » do aug 04, 2005 4:38 pm

Plaag schreef:[..]

Koop de tape in mijn avatar en doe verder alles wat je hebt weg.
Een maat van me heeft een tape van Doddfod, ik zal 'ns vragen of hij 'm wil ruilen.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » do aug 04, 2005 4:39 pm

Deathspell Omega (Si Monumentum Requires, Circumspice.)
Krijg ik morgen binnen.
Ben benieuwd.

Chucknorris

Bericht door Chucknorris » do aug 04, 2005 4:40 pm

morgen pas?!!!!! (t zou je niet berouwen!)

Plaag

Bericht door Plaag » do aug 04, 2005 4:42 pm

Hellhammer schreef:[..]

Krijg ik morgen binnen.
Ben benieuwd.
Oordeel niet te snel over die plaat. Hij is lastig.
Kop dicht, Thorko

Chucknorris

Bericht door Chucknorris » do aug 04, 2005 4:44 pm

het mortuus 7"je bevalt mij ook zeer goed.. binnenkort even kopen!

K.

Bericht door K. » do aug 04, 2005 4:45 pm

Vind SMRC leuk, wat erna kwam (Kenose en de split LP met Malicious Secrets) vind ik teleurstellend. Sorry jongens maar ik heb de DsO-trendtrein gemist.

Beste DsO album is naar mijn mening nog altijd Inquisitors of Satan.

nuberus

Bericht door nuberus » do aug 04, 2005 4:50 pm

Oh, ik doe niks weg, echt niet. Ook die Paysage niet.

Daar noem je er één. Die heeft vannacht weer menig rondje gedraaid. Goddomme, wat een muziek.
Ik heb het er toevallig net met K. over: er zit hier en daar iets in de collectie, waarvan ik vind dat daarmee de kern van Black geraakt wordt. Paysage d'Hiver doet dat, Dödfödd doet dat. Er zijn om die reden zo'n zes, zeven bands waar ik de laatste tijd niet aflatend naar luister. Wie oplet, merkt dat ik het dan ook over niets anders heb, recent.

Funeral Mist, Deathspell Omega (Si Monumentum Requires, Circumspice.), Paysage d'Hiver, Lunar Aurora, Dödfödd, Secrets of the Moon (Stronghold) en Ulver's Nattens Madrigal.

Die. Vaak en hard.
Daar kun je Darkspace en Sortsind en TROB met gemak aan toevoegen.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » do aug 04, 2005 4:57 pm

K. schreef:Vind SMRC leuk, wat erna kwam (Kenose en de split LP met Malicious Secrets) vind ik teleurstellend. Sorry jongens maar ik heb de DsO-trendtrein gemist.

De dso trendtrein. Pffffff hehe

DSO wordt alleen maar beter, dat heeft weinig met populariteit an sich te maken. Kenose en Massgrave Aesthetics zijn simpelweg van een andere orde, in mijn ogen en oren de ware elite (samen met een aantal andere selecte leden). Vaandeldragers der black metal evolutie. Ikzelf houdt niet zo van stilstaan. Maar het kan zijn dat jij tot het conservatieve kamp behoort uiteraard.

toevoeging na bilateraaltje met Plaag:

N: Vaandeldragers, de eersten die het dorp platbranden, de vrouwen verkrachten en het vreten plunderen...
P: De rest is voor de varkens die voor zichzelf moeten zorgen.
Laatst gewijzigd door nuberus op do aug 04, 2005 5:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » do aug 04, 2005 4:58 pm

nuberus schreef:[..]

Daar kun je Darkspace en Sortsind en TROB met gemak aan toevoegen.
Nee hoor. Darkspace heb ik niet, behoudens wat mp3's. En verder is de rij bands die ik noemde zeker wel uit te breiden, maar dat doe ik nu niet. Die dingen beluister ik nou eenmaal heel vaak en af en toe zet ik iets anders op. Inderdaad ook The Ruins of Beverast, bijvoorbeeld. Maar bovengenoemde bands zijn mijn 'harde kern', als het ware.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » do aug 04, 2005 5:01 pm

Nee hoor. Darkspace heb ik niet, behoudens wat mp3's. En verder is de rij bands die ik noemde zeker wel uit te breiden, maar dat doe ik nu niet. Die dingen beluister ik nou eenmaal heel vaak en af en toe zet ik iets anders op. Inderdaad ook The Ruins of Beverast, bijvoorbeeld. Maar bovengenoemde bands zijn mijn 'harde kern', als het ware.
Daartoe gaat Darkspace II dan zeker behoren.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » do aug 04, 2005 5:06 pm

Daartoe gaat Darkspace II dan zeker behoren.
Laat 'm maar komen.
Kop dicht, Thorko

Squid

Bericht door Squid » do aug 04, 2005 8:43 pm

Krijg morgen (als het goed is) van onze Samoth Vlegel Lunar Aurora's 'Zyklus' binnen. Ben erg benieuwd want dit is een blinde aanschaf.

iscariah

Bericht door iscariah » do aug 04, 2005 9:46 pm

Indur

Bericht door Indur » do aug 04, 2005 10:45 pm

Ben benieuwd.
Vind de titels wel vreemd klinken, en wat ik van het punkrockinvloed deel moet verwachten weet ik ook niet.
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style3,Indur.png[/img][/url]

Squid

Bericht door Squid » do aug 04, 2005 10:46 pm

Als ze de punkinvloeden zo goed weten te combineren als Vlad Tepes kan het nog wel iets worden.

iscariah

Bericht door iscariah » do aug 04, 2005 10:53 pm

Indur schreef: Vind de titels wel vreemd klinken,
Fenriz is een grote fan van Nattefrost (solo) als ik mij niet vergis. :wink:

Krijst

Bericht door Krijst » do aug 04, 2005 11:04 pm

Indur schreef:Ben benieuwd.
Vind de titels wel vreemd klinken, en wat ik van het punkrockinvloed deel moet verwachten weet ik ook niet.
Ik wacht het rustig af. Volgens mij gaan ze me niet teleurstellen. Hebben ze nog niet eerder gedaan.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » do aug 04, 2005 11:09 pm

K. schreef:Vind SMRC leuk, wat erna kwam (Kenose en de split LP met Malicious Secrets) vind ik teleurstellend. Sorry jongens maar ik heb de DsO-trendtrein gemist.

volledig mee eens! al vind ik het beste album nog steeds SMRC; Kenose is een aardig schijfje geworden, maar verders weinig bijzonders, iig niet zo bijzonder om weer eens massaal deze band te gaan hypen...

Squid

Bericht door Squid » vr aug 05, 2005 7:11 am

'Infernal Battles' vind ik de beste plaat van ze, deze klinkt veel primitiever en rauwer dan het nieuwere werk. Een tijdje terug vond ik 'Si Monumentvm...' het beste album van ze maar na veel luisterbeurten kwam hij eentonig, langdradig en vooral saai over. Ik heb hem dus maar weggetrade.
'Kenose' is stront, en als ik enkele mensen mag geloven klinkt het materiaal op de nieuwe splits ook voor geen meter. Misschien check ik het ooit nog eens maar als het zo is als 'Kenose' e.d houd het voor mij op.

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 05, 2005 7:13 am

Squid schreef:Ik heb een berg stront in mijn oren waar je u tegen zegt! Tering nou!
Kop dicht, Thorko

Squid

Bericht door Squid » vr aug 05, 2005 7:18 am

Haha, ach ja he, smaken verschillen.

Indur

Bericht door Indur » vr aug 05, 2005 10:42 am

@iscariah: Vandaar :p
@krijst: Laten we het hopen, als ze me dit keer teleurstellen, zou het de eerste keer zijn.

Van DsO heb ik nu ook Kenose en hij bevalt me zeer goed.
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style3,Indur.png[/img][/url]

nuberus

Bericht door nuberus » vr aug 05, 2005 11:09 am

NIBDEM schreef:[..]

volledig mee eens! al vind ik het beste album nog steeds SMRC; Kenose is een aardig schijfje geworden, maar verders weinig bijzonders, iig niet zo bijzonder om weer eens massaal deze band te gaan hypen...

DSO wordt alleen maar beter, dat heeft weinig met populariteit an sich te maken. Kenose en Massgrave Aesthetics zijn simpelweg van een andere orde, in mijn ogen en oren de ware elite (samen met een aantal andere selecte leden). Vaandeldragers der black metal evolutie. Ikzelf houdt niet zo van stilstaan. Maar het kan zijn dat jij tot het conservatieve kamp behoort uiteraard.

N: Vaandeldragers, de eersten die het dorp platbranden, de vrouwen verkrachten en het vreten plunderen...

Nog maar een keer dezelfde stelling hierboven. Ergo, als ik op MF roep dat ik Kenose en Massgrave van DSO prima vind aansluiten op SMRC, dan is dat geen hype. Ook niet als enkele anderen dat ook vinden. Overigens vind ik wel dat er een hele beerput tussen je oren bevindt als je simpelweg niet in staat bent te horen welk een grootsheid gaande is op zowel Kenose als Massgrave.... Gek eigenlijk als je je zo dichtbij het vuur begeeft en de hitte niet voelt, het licht niet ziet en het aardse ervan niet kunt ruiken. Iets zegt me dat je je dan niet openstelt of dat je het simpelweg niet kunt bevatten. Het is dan ook niet voor alle oren toegangelijk en dat is maar goed ook.

"with their feebles brains that cannot comprehend the utter intensity"

:h
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 05, 2005 11:16 am

Nog maar een keer dezelfde stelling hierboven. Ergo, als ik op MF roep dat ik Kenose en Massgrave van DSO prima vind aansluiten op SMRC, dan is dat geen hype. Ook niet als enkele anderen dat ook vinden. Overigens vind ik wel dat er een hele beerput tussen je oren bevindt als je simpelweg niet in staat bent te horen welk een grootsheid gaande is op zowel Kenose als Massgrave.... Gek eigenlijk als je je zo dichtbij het vuur begeeft en de hitte niet voelt, het licht niet ziet en het aardse ervan niet kunt ruiken. Iets zegt me dat je je dan niet openstelt of dat je het simpelweg niet kunt bevatten. Het is dan ook niet voor alle oren toegangelijk en dat is maar goed ook.

"with their feebles brains that cannot comprehend the utter intensity"

:h
Ajna Offensive, interview met DsO schreef:
Are you concerned at all about the reaction to these religious developments within a certain minority of black metal as being seen as "just another trend" in a very trendy scene?

- Not quite. I can't count the multitudes of philosophes who underlined that Truth can never be understood by a large number of people, not to mention their statement on the notion of evolution. It would be very egalitarian and humanistic of us to care about the opinion of the masses, be it the black metal masses, don't you think?
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » vr aug 05, 2005 11:21 am

daarom....mooie band toch dat DSO.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » vr aug 05, 2005 11:23 am

het is dan ook een hype om als er meer dan 1 mensje een bm band goed vind het af te gaan zeiken zonder inhoud.
En de man zal heersen.

Master of Horror

Bericht door Master of Horror » vr aug 05, 2005 11:27 am

Wat vinden we van Uhrilehto?

Ik zelf vind ze best wel goed en lekker klinken, het is een black/melodic band uit het goeie Scandinavië.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » vr aug 05, 2005 11:31 am

Ik ben erg benieuwd naar de bijdrage van DsO aan Crushing the Holy Trinity.

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 05, 2005 11:34 am

Hellhammer schreef:Ik ben erg benieuwd naar de bijdrage van DsO aan Crushing the Holy Trinity.
Dat schijnt vreselijk te zijn.

Die vinylsets vind ik maar jammer. Op DsO na interesseert geen enkele band mij.
Laatst gewijzigd door Plaag op vr aug 05, 2005 11:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Kop dicht, Thorko

Chucknorris

Bericht door Chucknorris » vr aug 05, 2005 11:35 am

het is echt het beste werk, MISSELIJKMAKEND...

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 05, 2005 11:37 am

Chucknorris schreef:het is echt het beste werk, MISSELIJKMAKEND...
Dat bedoel ik.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » vr aug 05, 2005 11:37 am

Chucknorris schreef:het is echt het beste werk, MISSELIJKMAKEND...
ik moet bekennen dat dat ding al een week in huis ligt....nog geen tijd gehad het te draaien.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 05, 2005 11:39 am

ik moet bekennen dat dat ding al een week in huis ligt....nog geen tijd gehad het te draaien.
Neem mee, zaterdag.

En bier.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » vr aug 05, 2005 11:39 am

Neem mee, zaterdag.

En bier.
over een week
En de man zal heersen.

Chucknorris

Bericht door Chucknorris » vr aug 05, 2005 11:40 am

luisteren kreng!

nuberus

Bericht door nuberus » vr aug 05, 2005 11:42 am

Chucknorris schreef:luisteren kreng!
absoluut. het ding past volgens mij zo in het rijtje SMRC, Kenose en Massgrave Aesthetics. In de kern verschillen deze schijven namelijk niet.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 05, 2005 11:51 am

Maar nog even over hypes en trends:

Men zou eens moeten stoppen met dat onzinnige rondkijken en afkeuren. Denk je nou echt dat ik mij een reet aantrek van wat de ander ergens mee doet? Kijk ik rond om me te storen aan trends, waardoor ik mis waar ik eigenlijk op zit te wachten? Ik denk er niet aan. Ik luister naar muziek om mij moverende redenen, allemaal persoonlijke. De hebzucht van een ander heeft daar niets mee te maken.

Dat een band als DsO veelbesproken is, is niet voor niets.
Dat komt in de eerste plaats door henzelf, door de kwaliteit die ze aan hun kunst meegeven en in de tweede plaats door jullie, die erover lullen.

Als je niet wil dat een band veelbesproken is, en dus meteen een trend, zwijg ze dan dood.

Ik vind het allemaal prima. Laat mij mijn plaatjes maar draaien.
Kop dicht, Thorko

Krijst

Bericht door Krijst » vr aug 05, 2005 12:13 pm

Plaag schreef:Maar nog even over hypes en trends:

Men zou eens moeten stoppen met dat onzinnige rondkijken en afkeuren.
Denk je nou echt dat ik mij een reet aantrek van wat de ander ergens mee doet? Kijk ik rond om me te storen aan trends, waardoor ik mis waar ik eigenlijk op zit te wachten? Ik denk er niet aan. Ik luister naar muziek om mij moverende redenen, allemaal persoonlijke. De hebzucht van een ander heeft daar niets mee te maken.

Dat een band als DsO veelbesproken is, is niet voor niets.
Dat komt in de eerste plaats door henzelf, door de kwaliteit die ze aan hun kunst meegeven en in de tweede plaats door jullie, die erover lullen.

Als je niet wil dat een band veelbesproken is, en dus meteen een trend, zwijg ze dan dood.

Ik vind het allemaal prima. Laat mij mijn plaatjes maar draaien.
Ja.

(Omdat jij altijd zo dwars bent met je 'nee' zal ik ook eens dwars doen, en ik heb nu ook even extra dwars gedaan)
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

nuberus

Bericht door nuberus » vr aug 05, 2005 12:16 pm

Krijst schreef:[..]

Ja.

Hier wordt ff een partij Durf tentoongespreid.

(Omdat jij altijd zo dwars bent met je 'nee' zal ik ook eens dwars doen, en ik heb nu ook even extra dwars gedaan)
En de man zal heersen.

Squid

Bericht door Squid » vr aug 05, 2005 12:19 pm

Ik gaf enkel mijn mening over DsO, meer niet. Ik vind het geen goeie band. Een echt goeie band moet met meer goede albums afkomen dan eentje.
Ik ben geen fan hun nieuwe werk, klaar.

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 05, 2005 12:22 pm

Krijst, waarom Black Metal voor jou? Wat maakt dat je ernaar luistert? Welke bands spreken jou het meest aan en waarom? Stop je je piemel wel eens in de slang van de stofzuiger terwijl ie aan staat? Heb je de neiging om het beluisteren van Black Metal voor jezelf te verantwoorden?
Kop dicht, Thorko

Chucknorris

Bericht door Chucknorris » vr aug 05, 2005 12:25 pm

Plaag schreef: Stop je je piemel wel eens in de slang van de stofzuiger terwijl ie aan staat?
vraag t me niet waarom maar toen ik het las dacht ik:

" weet je wat wel een goede uitvinding zal zijn? een stofzuiger die ook een blaas-stand heeft, dan ga je eerst alles wat je moet opzuigen in een hoekje schieten.. dan ben je een stuk sneller klaar! "

damn..

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 05, 2005 12:26 pm

Chucknorris schreef:[..]

vraag t me niet waarom maar toen ik het las dacht ik:

" weet je wat wel een goede uitvinding zal zijn? een stofzuiger die ook een blaas-stand heeft, dan ga je eerst alles wat je moet opzuigen in een hoekje schieten.. dan ben je een stuk sneller klaar! "

damn..
On topic jij!
Kop dicht, Thorko

Chucknorris

Bericht door Chucknorris » vr aug 05, 2005 12:27 pm

heb u t mortuus - mortuus 7" al kunnen horen?

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 05, 2005 12:29 pm

Chucknorris schreef:heb u t mortuus - mortuus 7" al kunnen horen?
Ja. Eén keer, toen Nuberus hem mee had, op een zaterdag. Na die draaibeurt verdween het ding op zijn tradelist. Zonde. En jammer dat ik niks heb om met die proleet te ruilen, want zo beroerd was die 7" niet.
Kop dicht, Thorko

Krijst

Bericht door Krijst » vr aug 05, 2005 12:32 pm

Plaag schreef:Krijst, waarom Black Metal voor jou? Wat maakt dat je ernaar luistert? Welke bands spreken jou het meest aan en waarom? Stop je je piemel wel eens in de slang van de stofzuiger terwijl ie aan staat? Heb je de neiging om het beluisteren van Black Metal voor jezelf te verantwoorden?
Is dit serieus?

en om op 1 vraag alvast antwoord te geven:
Ik heb een keer mijn piemel geprobeerd in de stofzuigerslang te stoppen, maar uiteraard pastte dat niet. Zo bovenop je lul een stofzuiger te 'plakken' staat een beetje zielig en echt lekker is het ook niet. Maar wilde je samen met mij een keer stofzuigermiddagje houden?

On topic: momenteel luister ik voor de 2e keer Terrorist van Nattefrost. Ik vind het wel grappig klinken. de albums van Carpathian Forest doen me niet zoveel, al vind ik de live optredens wel weer aardig.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » vr aug 05, 2005 12:35 pm

Hoor net de laatste COUNTESS... rest van Orloks spul blindelings aangeschaft, maar dit valt wel een beetje tegen... :(
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 05, 2005 12:37 pm

Krijst schreef:[..]

Is dit serieus?
Kennelijk. Zolang men antwoord geeft op je vragen en kijkt naar wat je doet en luistert naar je muziek, wordt het als serieus opgevat. Serieus genoeg om te reageren.

Dat is ook de gein met een band als DsO. Zo van: reageer maar hoe je wil, klootjesvolk, ik heb de macht, want ik stel de vragen en ik zadel jullie op met een hoop om over na te denken. Ik maak dat jullie mij op handen dragen en ik maak dat jullie mij uitkotsen. Halleluja!
Kop dicht, Thorko

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » vr aug 05, 2005 12:40 pm

DsO is soeverein... de DsA en DsO.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » vr aug 05, 2005 12:41 pm

the true Thorko schreef:Hoor net de laatste COUNTESS... rest van Orloks spul blindelings aangeschaft, maar dit valt wel een beetje tegen... :(
Spawn of Steel toch?
Heb niet echt veel positiefs daar over gelezen.

Gesloten