Black Metal topic zoveel
Het lijkt alsof Malefic hier een dikke vinger in de pap heeft.Squid schreef:http://www.southernlord.com/mp3.html
MP3 van Twilight (US) staat online. Weet niet wat ik ervan moet denken.
En de man zal heersen.
- Judas Iscariot
Jammer dat Malefic erbij zit. Ik vind Xasthur wel goed, maar die gast verneukt alles wat wat hij aanraakt van andere bands. Waarschijnlijk hebben ze gewoon een gaaf nummer naar hem toegestuurd en heeft hij er later nog zo'n wrang kutnummer van gemaakt. Net als met zijn zuigende coverversies van Wigrid en Burzum. Zijn schrijfstijl funcioneert gewoon alleen in Xasthur bij eigen nummers.Squid schreef:http://www.southernlord.com/mp3.html
MP3 van Twilight (US) staat online. Weet niet wat ik ervan moet denken.
Ik vind dat mp3'tje (na eenmaal luisteren) vrij matig eigenlijk. Ik wil de rest van het album wel heel graag horen.
- the true Thorko
- Judas Iscariot
Die Mutiilation covers zijn goed idd omdat het ook goed bij de Xasthur stijl aansluit, die Wigrid cover vind ik daareentegen echt totaal niet klinken. Alles wat ik bij het origineel goed vind, vind ik bij de cover maar matig of 'vals' klinken.Othrys schreef:Zuigende covers? Ik vind z'n covers van Wigrid en vooral Mutiilation aardig geslaagd.
Niet door mij in ieder geval als je daar op doelde.the true Thorko schreef:Na resp. Kanwulf en Akhenaten is het nu de beurt aan Malefic om beschimpt te worden door de internetblekkie-mafia... wie volgt? Wrest?
Als iets me niet bevalt dan heb ik daar kritiek op. Heeft niks met Malefic persoonlijk te maken, want Xasthur vind ik wel degelijk goed. Net als Judas Iscariot en Nargaroth overigens.
Laatst gewijzigd door Judas Iscariot op za aug 06, 2005 5:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijna elke Black Metal band die in de underground omhoog weet te klimmen krijgt in eerste instantie lof en vervolgens kritiek te verwerken. Dat komt omdat een groot deel van de fans uit trendgevoelige kneuzen bestaat, die wanhopig proberen zich een imago aan te meten en graag de grootste gemene deler na mogen praten. Persoonlijk stoor ik mij niet erg meer aan dergelijke losers, mijn devies is: luister gewoon naar de muziek die je goed vindt, volg je eigen pad en heb dikke schijt aan de rest. Het feit dat je naar Black Metal luistert bewijst dat je dat op het niveau van de maatschappij als geheel ook al doet, waarom dat principe dan niet ook op de eigen 'scene' toepassen?the true Thorko schreef:Na resp. Kanwulf en Akhenaten is het nu de beurt aan Malefic om beschimpt te worden door de internetblekkie-mafia... wie volgt? Wrest?
Als iemand kritiek heeft op het feit dat ik met plezier naar Nargaroth luister lach ik hem hartelijk uit. Hell, vanmorgen heb ik Alchemy I & II van Dire Straits zitten luisteren tijdens het ontbijt.
The True North, Strong and Free
- Judas Iscariot
Wat je daar zegt klopt trouwens. In feite hoor je op "Vampires of Black Imperial Blood" waar Malefic de mosterd haalt. Ik heb de indruk dat die rauwe sound van Mutiilation uitgangspunt is geweest voor Xasthur's unieke geluid.Judas Iscariot schreef:[..]
Die Mutiilation covers zijn goed idd omdat het ook goed bij de Xasthur stijl aansluit.
Nee. Wrest is geniaal. Leviathan heerst zwaar, maar ik kan niet tegen die hele Xasthur-shit. Ik vind dat zeer slechte black. Echt. Daar ben ik niet meer vanaf te brengen.the true Thorko schreef:Na resp. Kanwulf en Akhenaten is het nu de beurt aan Malefic om beschimpt te worden door de internetblekkie-mafia... wie volgt? Wrest?
Kop dicht, Thorko
Xasthur heerscht. Jammer dat dat aan je voorbij gaat. Leviathan vind ik dan weer tegenvallen, na alle lof die het album her en der ontving kon Tentacles of Whorror mijn hoge verwachtingen niet waarmaken. Ik luister de laatste tijd vaker naar de Zweedse Leviathan. Hun "Far Beyond the Light" werd hier geloof ik redelijk afgekraakt, maar dat is gewoon een solide Zweeds Black Metal album. Wel wat aan de korte kant, maar de songwriting is prima.
- Hellhammer
- the true Thorko
- Johannes de Dopeste
- ruben somewhere online
- the true Thorko
Lunar Aurora's Zyklus was een klasseplaat, zit nou Ars Moriendi te luisteren maar wordt een beetje simpel van die synthlijnen... jammer.
EDIT: Doet me ergens wel denken aan Mjölnirs Hinweg Über Die Tore Der Zeit, maar daar werd het nooit vervelend...
EDIT: Doet me ergens wel denken aan Mjölnirs Hinweg Über Die Tore Der Zeit, maar daar werd het nooit vervelend...
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Ik heb alleen de cd Elixir of sorrow van Lunar Aurora. Hoe verhoudt deze cd zich tot de andere cd's van hun?the true Thorko schreef:Lunar Aurora's Zyklus was een klasseplaat, zit nou Ars Moriendi te luisteren maar wordt een beetje simpel van die synthlijnen... jammer.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
In verhouding tot het oudere werk is het uitgebalanceerder. De keyboards zijn subtiel. Ik vind dat het oude Lunar Aurora werk wat Abigor-trekjes vertoont, op één of andere manier.Krijst schreef:[..]
Ik heb alleen de cd Elixir of sorrow van Lunar Aurora. Hoe verhoudt deze cd zich tot de andere cd's van hun?
Op de split met Paysage d'Hiver is het weer heel anders, ze graven steeds dieper. Het ene nummer van ze, daarop, duurt zo'n 21 minuten en is haast buitenaards goed.
Zyklus is iets dat bezit van je neemt, huiveringwekkend, doods, mooi.
Lunar Aurora is al met al één van de beste Black Metal bands die er zijn.
Kop dicht, Thorko
- the true Thorko
Ik denk dat ik genoodzaakt ben hier iets van te gaan luisteren...Plaag schreef:[..]
In verhouding tot het oudere werk is het uitgebalanceerder. De keyboards zijn subtiel. Ik vind dat het oude Lunar Aurora werk wat Abigor-trekjes vertoont, op één of andere manier.
Op de split met Paysage d'Hiver is het weer heel anders, ze graven steeds dieper. Het ene nummer van ze, daarop, duurt zo'n 21 minuten en is haast buitenaards goed.
Zyklus is iets dat bezit van je neemt, huiveringwekkend, doods, mooi.
Lunar Aurora is al met al één van de beste Black Metal bands die er zijn.
The Frog in the Face of god
Angantyr - Kampen Fortsætternuberus schreef:Setherial - Nord
IJspegels menschen, IJspegels, sneeuw, bos, wind, donker, melancholie, kwaadaardigheid, Aarde, Vuur, Heersch.
Hagelstormen, ijsbedekte velden, bomen, mist, sneeuw, onheil, Drakkar, veldslagen, maan, vrieskou, kerk in de as, algehele duisternis.
Leuk, zo'n trefwoordenspelletje. Briljant, ijskoud album. Ik ben oprecht blij dat ik uitgerekend hier, niet wetende wat me te wachten stond, nog de LP van heb binnengehaald. Perfect voor dat medium. Trots bezit dat ik nooit meer wegdoe.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- Judas Iscariot
Eergisteren moest ik ergens heen fietsen en dat was ongeveer 50 minuten. Dus ik dacht laat ik mijn Wyrd - Heathen cd (1 track van 51 min) er maar ingooien.
Wat een geniaal album is het toch! Ik draai Heathen niet vaak maar wanneer ik 'm luister geniet enorm van. Naar mijn mening is het een verzameling van Wyrd klassiekers want alle stukken op dit album zijn magistraal.
Het mooiste moment vind ik wanneer je harde wind en keyboards hoort op de achtergrond en hij een tekst verteld/roept waarna het beste stuk van het album langzaam op gang komt (aka 'Season Of Grief van de demo's).
Dit album heeft zo'n meeslepende sfeer dat je werkelijk het gevoel hebt dat je je in pre-christelijk scandinavië bevindt als trotse heidense krijger.
Het nieuwe werk van Wyrd is hier niets bij! Vergeet Rota heel snel en laat je meeslepen door het geweldige Heathen!
Wat een geniaal album is het toch! Ik draai Heathen niet vaak maar wanneer ik 'm luister geniet enorm van. Naar mijn mening is het een verzameling van Wyrd klassiekers want alle stukken op dit album zijn magistraal.
Het mooiste moment vind ik wanneer je harde wind en keyboards hoort op de achtergrond en hij een tekst verteld/roept waarna het beste stuk van het album langzaam op gang komt (aka 'Season Of Grief van de demo's).
Dit album heeft zo'n meeslepende sfeer dat je werkelijk het gevoel hebt dat je je in pre-christelijk scandinavië bevindt als trotse heidense krijger.
Het nieuwe werk van Wyrd is hier niets bij! Vergeet Rota heel snel en laat je meeslepen door het geweldige Heathen!
- Judas Iscariot