Gorefest
-
Gorefest
Gorefest komt met een nieuw album,wat denken jullie zal het de false kant op gaan,of zal het weer bagger worden???? geef je mening.
- Soulcollector
- Contacteer:
-
- the true Thorko
Misschien leuk om te weten, als reviewer zijnde, en bemoeial omtrend een onderwerp, dat deze band een album wat 'False' heet uitgebracht heeft.Rene schreef:Ik snap ook niet echt wat je met 'false' bedoelt. Of is dat stoere taal voor 'goed'?
Heel misschien hoor.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- NecroCannibal
-
Ach, "False" is ook slechts een van de meest legendarische (Nederlandse) Death Metal CD's ooit gemaakt...Rene schreef:[..]
Ja. Ik verdiep me totaal niet in het soort muziek die Gorefest maakt. Vandaar wist ik niet ze een cd genaamd False hebben.

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
"False" is inderdaad een geweldig album en een ware klassieker in het death genre.MadTinus schreef:[..]
Ach, "False" is ook slechts een van de meest legendarische (Nederlandse) Death Metal CD's ooit gemaakt...
De opvolger "Erase" vond ik een beetje te braafjes.
"Soul Survivor" en "Chapter 13" daarentegen waren weer geweldig, hoewel geen death metal meer. Eerder stoner metal.

Een van mijn favoriete bands!!!
Heb net de NB website gecheckt: er is idd een box voor 30 euroBob schreef:Serieus genoeg om 'm hier te hebben staan.
Is echter alleen via de NB mailorder te krijgen voor die prijs, ergens anders moet je ze toch los kopen.

Komt wel 7 euro aan verzendkosten bij, maar dan is het nog goedkoper dan alles los kopen.
-
Ik vond ze vrijdag op Wacken erg vet!
Waar wij stonden was het geluid ook zeer goed.
Veel betere gig dan op graspop vorige maand.
Het was idd ook lekker druk bij GF op Wacken, wat op graspop helemaal niet het geval was; erg opmerkelijk.
Ben wel benieuwd naar het nieuwe materiaal.
Overigens maakte Jan-Chris op Wacken de dubieuze opmerking: "We just finished recording our new album two days ago. Unfortunately we can not play any of the new songs tonight because we still have to learn how to play them .. together"
Dat vond ik eigenlijk maar raar..
Desalniettemin was het optreden erg goed te versmaden!
Het was idd ook lekker druk bij GF op Wacken, wat op graspop helemaal niet het geval was; erg opmerkelijk.
Overigens maakte Jan-Chris op Wacken de dubieuze opmerking: "We just finished recording our new album two days ago. Unfortunately we can not play any of the new songs tonight because we still have to learn how to play them .. together"

..it's all just a togetherwalk of circumstances...
Hmmm... klinkt alsof ze allen hun eigen aandeel apart hebben opgenomen in verschillende studio'ssaz schreef:Ik vond ze vrijdag op Wacken erg vet!

- Thaumaturgy
- Frituurmaster
- Contacteer:
Eerst stond ik helemaal vooraan. Maar moest toen nog iets van 45 min. wachten. Toen ben ik even naar de WET stage gegaan. Toen ik terugkwam stond het helemaal tot aan het hek vol. Kon echt niemand meer bij.Bob schreef:Ik had het idee dat het tamelijk rustig was anders. Maar kan het mis hebben. Ik stond 2e rij, waar 't geluid overigens goed was.
I came not to send peace...but a sword...And I have made...WAR!
Inderdaad, maar helaas was het geluid achteraan zo slecht dat ik ben weggegaan. Vooraan kwam je er echt niet meer bij.Dissection schreef:En terecht, want Gorefest is een gave band!
Nog heel even Apocalyptica geluisterd maar is niet echt mijn muziek. Was wel leuk, voor 4 nummers maar dan houdt het ook op bij mij. Die drummer speelde overigens lekker.
I came not to send peace...but a sword...And I have made...WAR!
Gorefest is Death Metalband no.1 in Nederland.Luth schreef:[..]
Inderdaad, maar helaas was het geluid achteraan zo slecht dat ik ben weggegaan. Vooraan kwam je er echt niet meer bij.
Nog heel even Apocalyptica geluisterd maar is niet echt mijn muziek. Was wel leuk, voor 4 nummers maar dan houdt het ook op bij mij. Die drummer speelde overigens lekker.
- The Horseman
Gorefest.....
De bekendste "extreme" metal band die we hier ooit hebben gehad is wmb ook meteen de allerslechtste.
Ik begrijp niet dat men op nieuw plaatwerk van deze gasten zit te wachten nadat ze twee baggerplaten hebben gemaakt en de metalscene de rug hebben toegekeerd.
Gaafste Nederlandse band was: CENTURIAN!!!!!!!!!!!!!
De bekendste "extreme" metal band die we hier ooit hebben gehad is wmb ook meteen de allerslechtste.
Ik begrijp niet dat men op nieuw plaatwerk van deze gasten zit te wachten nadat ze twee baggerplaten hebben gemaakt en de metalscene de rug hebben toegekeerd.
Chapter 13 en Soul Survivor zijn meer stoner albums dan echte death metal platen. Je moet ze niet vergelijken met False want ze zijn totaal anders bedoeld.Toxie schreef:Gorefest.....
Hahaha, Centurian, tuurlijk jongen, droom lekker verder. Die vulden met moeite de kleine zaal van de 013.Toxie schreef:Gorefest.....
Het nieuwe Gorefest album gaat weer rossen, geloof dat maar!Toxie schreef:Ik probeer slechts aan te kaarten dat men wel wat meer op zijn hoede mag zijn bij deze figuren.
Het zal niet de eerste keer wezen dat ze "ons" teleurstellen.
Bestaat Pestilence nogThe Horseman schreef:en Pestilence was het ?

Daarbij heb ik van Gorefest niet vernomen dat ze een bepaald nummer niet meer willen spelen (althans, in de huidige set dan).
De Pestilence reunie is afgeblazen omdat Mameli "out of the body" niet meer wilde spelen, zeer jammer...
Gorefest death metal band nr.1 die geen death metal platen maakt...YEAH RIGHT!!!
Centurian was een band die je serieus kon nemen, dat kunnen we van Gorefest zeker niet zeggen.
Centurian musiceerde op een veel hoger niveau dan alle Nederlandse bands daarvoor deden en dat is een feit GODVERDOMME!!!
Hoeveel mensen er naar een optreden komen zegt HELEMAAL NIKS,
Centurian was een band die je serieus kon nemen, dat kunnen we van Gorefest zeker niet zeggen.
Centurian musiceerde op een veel hoger niveau dan alle Nederlandse bands daarvoor deden en dat is een feit GODVERDOMME!!!
Oh, False, Mindloss en Erase, onder welk genre vielen die dan?Toxie schreef:Gorefest death metal band nr.1 die geen death metal platen maakt...YEAH RIGHT!!!
Daarom is de band met een grote ruzie uitelkaar gegaan, zo serieus waren ze...Centurian was een band die je serieus kon nemen, dat kunnen we van Gorefest zeker niet zeggen.
Musiceren zegt geen reet, Virulent is 1 van Nederlands beste death-bands op muzikaal nivo, maar hoor je er wat van? Precies.Centurian musiceerde op een veel hoger niveau dan alle Nederlandse bands daarvoor deden en dat is een feit GODVERDOMME!!!
Gorefest heeft (samen met Pestilence en Sinister) Nederland op de kaart gezet qua Death Metalgebied. Verder is het de meest verkochte death-band in Nederland tot nu toe.
Dat ze een andere muzikale weg zijn ingeslagen destijds, dat kan, maar daar zijn ze nu van teruggekomen.
Ik ken weinig andere bands die bij hun reünie al weer meteen zo populair zijn, op de grote zomerfestivals staan, etcetc.
Maar goed, tijd zal het uitwijzen of het allemaal zo succesvol blijft. Ik heb er iniedergeval het volste vertrouwen in!!!
Dat je veel platen verkoopt zegt dus helemaal NIKS over de kwaliteiten van een band....helemaal niks.
Bedenk: Dit land koopt massaal Fransje Bauer in.
Ik bedoel ook de laatste twee platen die ze gemaakt hebben voor de split, hoewel Erase ook al een zeer slappe plaat is.
Dat uitgerekend bands als Virulent, Nox en Centurian het hier niet goed doen/deden zegt genoeg over de muzikale kennis waarover de gemmidelde NL-se rocker beschikt.....geen!!!
Ik bedoel ook de laatste twee platen die ze gemaakt hebben voor de split, hoewel Erase ook al een zeer slappe plaat is.
Dat uitgerekend bands als Virulent, Nox en Centurian het hier niet goed doen/deden zegt genoeg over de muzikale kennis waarover de gemmidelde NL-se rocker beschikt.....geen!!!
Frans Bauer wordt tot in den treuere gepromoot. Gorefest is mi. nauwelijks gepromoot.Toxie schreef:Dat je veel platen verkoopt zegt dus helemaal NIKS over de kwaliteiten van een band....helemaal niks.
Dat mag je vinden.Ik bedoel ook de laatste twee platen die ze gemaakt hebben voor de split, hoewel Erase ook al een zeer slappe plaat is.
Klopt, maar de Nederlandse Metalhead dan juist weer wel.Dat uitgerekend bands als Virulent, Nox en Centurian het hier niet goed doen/deden zegt genoeg over de muzikale kennis waarover de gemmidelde NL-se rocker beschikt.....geen!!!